Itálie

Země EU kromě Česka
Odpovědět
speci
Příspěvky: 40
Registrován: 10.10.2019 19:41:19

Re: Itálie

Příspěvek od speci »

Ještě problémy s viadukty na dálnici A26 v blízkosti Janova. I teď v 8 hodin večer 8 km kolony.

https://www.ilsecoloxix.it/italia/2019/ ... 1.38020925
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ohledně výše zmíněných problémů:

Na A6 se v důsledku extrémních přívalových dešťů zničil asi 30m úsek viaduktu na A6 Autostrada dei Fiori (E717). Vzhledem k rozsahu (nános bahna atd.) je štěstím, že tudy neprojíždělo žádné vozidlo. Stalo se tak asi 1,5 km ze Savony do Ligúrie. Tento úsek, který spojuje Savonu s Turínem spravuje ASTM, divize Gruppo Gavio. Bude postavený 1-pruhový most, který dočasně nahradí problémové místo, 3-4 měsíce.

Na A26 (E25) v Ligúrii byl asi 20 km úsek, který spojuje Janov a Gravellona Toce uzavřen z obav před zhroucením viaduktů Pecetti a Fado Nord, rovněž z důvodů extrémních přívalových srážek.


Italské koncesionářské společnosti již dekádu žádají vládu, aby vyčlenila extra peníze na prohlídky staveb, protože nenesou odpovědnost za extrémní projevy počasí. Ze stejného důvodu žádají centrální vládu o peníze i samosprávy. Vzhledem k poměrně častým problémům (sesuvy, povodně, zemětřesení) se dá očekávat, že se situace bude zhoršovat, protože peněz není evidentně dost ani na obhlídky jednotlivých objektů a staveb. Ani státní instituce nemají dost peněz na zvýšenou údržbu. Za následek to má, že i po větší bouřce se na silnice dostává víc vody a krajnice jsou pod bahnem. Silnice pak často čistí hasiči, nikoliv silničáři. Jsou to více lokální problémy, kterému se na celostátní úrovni nevěnuje pozornost. Značí to ale problémy i s elementární činností jak je čištění odvodňovacích zařízení a průkop ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda uveřejnila, že pro snižování rozpočtů od roku 2011 je investiční deficit na veřejných stavbách jako školy, nemocnice, silnice a viadukty již 70 mld. €. To je investiční deficit a aby se situace začala zlepšovat, tak by vláda musela každým rokem investovat do nové výstavby a rekonstrukcí částku na úrovni 56 mld. €, jinak se bude tento dluh na objektech zvyšovat. Itálie přitom čelí dalším tlakům na snižování výdajů.

Co se týče koncesního holdingu Atlantia, v souvislosti s upadající infrastrukturou, tak hlavní ratingové agentury hrozí snižováním hodnoty ratingu. Atlantia mezičasem pod tlakem veřejnosti, vlády a finančního stavu klesla na s hodnotou o 1 mld. €. Holding nemá jistoty v dalším provozování (prozatím) italské infrastruktury. Nebo se dokonce bude muset snížit výběr mýta atd.

a ještě pár fotek a stav: progres výstavby nového mostu v Janově :arrow:

https://genova.repubblica.it/cronaca/20 ... refresh_ce

fotky:
https://www.ilsecoloxix.it/image/conten ... $w=89aa781
https://www.ilsecoloxix.it/image/conten ... $w=955445f
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se tento měsíc dostalo 6 km tahu SS 640 "degli Scrittori" na Sicílii. Úsek se nachádzí mezi Serradifalco a tunelem Papazzo. Úsek byl stavebně hotový delší dobu, ale pro nezrovnalosti se jeho zprovoznění odkládalo na později.

Zdroj: https://www.ilfattonisseno.it/2019/12/c ... ompletata/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
speci
Příspěvky: 40
Registrován: 10.10.2019 19:41:19

Re: Itálie

Příspěvek od speci »

Kdyby někoho zajímalo, jak roste nový most Janově.

https://www.pergenova.com/it/news-e-med ... retta.html
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

časosběrné video jak se staví most v Janově:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jen mimochodem, v Itálii běží koncesní řízení pro 4 důležité silnice. Vedou mezi Toskánskem a Ligurií a jsou v celkových nákladech 2,5 mld. €. Koncese se uvažuje na 12 let a řízení je pod ministerstvem dopravy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Jak tam asi na dálnicích provádějí tu izolaci regionů? Momentálně jsou na Googlu všechny tahy zelené, tak asi nikde není žádný kordon...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Itálie

Příspěvek od Honey72 »

Zácpy také nevidím, ale navigace mi ukazuje spoustu uzavřených dálničních nájezdů, hlavně v pohraničí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Itálie

Příspěvek od dvs »

ČTK 17:29 : "v nadcházejících hodinách budou ale zřízena kontrolní stanoviště u mýtných bran" viz https://www.google.com/amp/s/eurozpravy ... r.60795abb
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Itálie

Příspěvek od Tomáš Němec »

Trochu povzbudivější video z Itálie: montáž segmentu nového mostu přes řeku Polcevera v Janově.
https://video.repubblica.it/edizione/ge ... P1-S1.4-T1
Jen pro srovnání, most se zřítil před 1 rokem a 7 měsíci. To my máme po dvou letech a 4 měsících od zřícení v Troji vybetonované základy nové lávky...
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Itálie

Příspěvek od Kuba »

Úžasná stavba nového janovského mostu. Zde aktuální video v článku:
https://genova.repubblica.it/cronaca/20 ... repubblica
https://video.lastampa.it/cronaca/ponte ... 765/111773
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Itálie

Příspěvek od Majkii »

V Itálii se zřítil další most: https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3073 ... den-clovek
Zřejmě to bude tenhle.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od kyk »

Na odkazovaném mostu jsou trhliny na konci každého pole.
Myslím že u nás by takový byl již dávno uzavřený
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V prosinci 2019 jsem psal k investičnímu deficitu na veřejných stavbách. Nevím proč by ANAS měl být nějakou výjimkou. Faktem ale je, že mýtné firmy jako ATLANTIA mají mít stavby na pořádku.

Jen doplním, že vláda si vyžádala okamžitý report a jen na dálnicích se eviduje 20 mostních objektů, které jsou ve vážném až havarijním stavu v uzatvořeném režimu nebo silně omezeném provozu. A dalších několík tisíc ( :!: ) viaduktů a mostů, které celé roky nejsou nijak a nikým prohlédnuté.

Ten spadnutý most byl prohlédnutý k 11/2019 se závěrem, že nic vážné nehrozí. Prohlídka se realizovala kvůli trhlinám ve vozovce po silné průtrži mračen na popud místního zastupitele. Ovšem rozsah prohlídky nebyl adekvátní.

Kdyby tady byl běžný provoz, který není pro pandemii koronaviru, tak by tady byl i jiný počet mrtvých a zraněných.

ANAS byl regionem vyzván, aby co nejrychleji došlo k nápravě a výstavbě nového mostu. ANAS požádal stát o extra peníze. O ty a o extra pravomoce žádají řadu let i regiony. Centrální vláda sice navýšila kapitolu pro daný segment, ale zdaleka nevykryla to snížení prostředků, které tedy za dekádu vzniklo. K tomu je nutno připočítat celou řadu extrémních projevů počasí a samotné další roky.

Jinak řečeno zcela vážně říkám, že tady budou padat další a další mosty. A vůbec nemáte jistotu, že se to nestane na státním mostě a klidně i dalším dálničním. Bohužel. Mediální masáž nápravy toho spadnutého v Janově je hezká, ale neřeší chybějící sta mil. € na nevyhnutní prohlídky stavu mostů a tunelů v zemi a už vůbec ne další částky na jejich rekonstrukce.

A to už ani nechci mluvit o pokrivení norem a´la stavební mafie. Na 100 tunelů v zemi nesplňuje normy EU a to jde o novší stavby. Mnoho mostů i těch novějších není stavěno v souladu s projekty, poukazuje se na to. Někde se i požaduje náprava, někde ale i ne. Většina staveb vydrží klidně i 20-30 let bez větší rekonstrukce, ale pak si jí vyžádá. Dávno po zárukách. Tohle je problém 1/3 regionů Itálie. Protože jinak mosty po první větší rekonstrukcí mají vydržet 50 let. Takže již ta kvalita není valná u novostaveb. To všechno s tím jak jde čas od strukturálních problémů staveb po IIWW doléhá na Itálii najednou i s hospodářskými problémy po krizi 09-12 a po této nové korona- krizi ani nemluvě co se bude dít.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž z portálu WH

Crossing the Alps for five decades

Italy’s A22 Autostrada route is a key transport connection for Europe and also a model for efficient operational management


Obrázek
The A22 route passes through some of Italy’s most scenic vistas

Fifty years after its opening, the A22 Autostrada del Brennero that joins the Brenner Pass with Modena in Northern Italy remains a major European road route. It carries a heavy volume of traffic and plays an important role in freight transport. Added to that, it is a model of good management and technological innovation.

Since historic times, the route connecting Italy with Austria and Germany through the Brenner Pass has represented one of the most important corridors on the European continent economically and geopolitically. From the 15th century, the Brenner Pass surpassed in importance the other Alpine passes from Italy to the countries of Northern Europe thanks to its position and accessibility. And at only 1,370m above sea level it is easily crossed in winter months.

With the resumption in trade after World War II, the Brenner Pass consolidated its role as a road and rail connection. It was declared strategic at the 1949 Geneva Convention on Road Traffic and included among those of greatest importance on the Continent. The European route that incorporates the Brenner Pass, later designated as the E45, starts in Scandinavia and ends in south-eastern Sicily, crossing Germany and Austria and then continuing down the entire Italian peninsula for a total of 5,190km. Until the mid-1970s, the E45 crossed the Brenner Pass and entered Italy through state highway SS12, skirting Bolzano, then proceeding to Modena. From there, the route continued through the Tuscan-Emilian Apennines, at which point it connected to the major national roads leading to the South. But as far back as the mid-1950s, the section of the SS12 to Modena was viewed as inadequate. Several administrations of the territories it travelled through began to envision a new road infrastructure, with the first project dating to 1959, the same year Autostrada del Brennero was founded. The company, which still manages the A22, is made up of majority public stakeholders including local public entities stretching from Bolzano to Modena. In 1962 the project received the approval of ANAS (the Italian road administration that manages the national road network) for the section between Verona and Brennero. The year after, approval was given for the section between Verona and Modena, whereupon it entered the implementation phase. The first section, Bolzano to Trento, was opened in 1968, and by 1972 the only section to be completed was Bolzano to Chiusa, the most complex due to the local geological conditions. With a length of 314km and 30 one-direction tunnels totalling 12.6km, 147 overpasses, 144 bridges and viaducts (totalling 31.4km), the A22 Autostrada del Brennero continues to form an important part of the E45. It connects the A1 Milan-Naples at Modena with the A13 in Austria, which leads from the Brenner Pass to Innsbruck. With an average of over 44,000 vehicles/day (over 72 million in 2018), many travelling on international routes, the A22 is one of the most important and heavily used European road infrastructures despite its relatively short length. One example of the heavy traffic volumes the route handles was the recent all-time record on Saturday, June 22nd, 2019. During that 24-hour period, the northbound traffic alone totalled 43,325 cars exiting the toll plaza of Vipiteno, the last before crossing the border between Italy and Austria.

Obrázek
Sophisticated technology is used to ensure bridge and overpass structures on the route are maintained in optimum condition

From the early phases encompassing route planning, solutions for motorway infrastructures and definition of the management model, the Autostrada del Brennero has set itself apart, becoming a reference for safety, quality of service and innovation. Today, with the exception of the Autostrada A3 Salerno-Reggio Calabria motorway, the A22 is the only Italian road infrastructure managed by a company with a majority of public stakeholders. Moreover, it has continued to improve service despite the exponential increase in traffic volumes since going into operation. This distinction stems not only from the vision of the original project, but especially from the solutions implemented for its maintenance and traffic management. The first and foremost result of this has been a significant decrease in crash rates (-62% fatalities and -13.65% total). The safety policy has also resulted in a gradual decrease in the overall crash rate, with 2018 the lowest ever (16.83%), and decidedly lower than the national average of 28% (the crash rate is calculated using the number of vehicles/year and length of the road). This objective was achieved despite an average increase in traffic which has seen truck traffic grow by 11.03% and light vehicles by 3.45% for a total of 5.57% over the last three years. The chief reason for this positive trend is the constant investment in routine and extraordinary maintenance (pavements, various infrastructures, safety barriers and tunnel lighting), as well as a development plan that has always employed advanced technologies for traffic control.

Technical management of maintenance is guided by the criterion of minimum expected life cycle which necessarily involves constant monitoring. Best exemplifying this approach is the procedure developed for the Colle Isarco viaduct, one of the longest of the entire Italian motorway network (1,030m and with a free span of 163m and a maximum height from the ground of 110m). Sensors have been installed on the viaduct to constantly monitor electrochemical and mechanical parameters (potential of corrosion, concentration of free chlorides, temperature and humidity, deformation and bending behaviour of the structure). In addition, measurement campaigns are regularly carried out for a stress analysis of the structure subjected to dynamic loads.

During the period 2008-2018, spending for maintenance of viaducts, overpasses, tunnels and mountainous slopes totalled €391 million and occupied an enormous amount of human and technical resources, especially considering the 314km length of the motorway. Among the first motorway to feature drainable asphalt to improve grip and visibility during heavy rainfall, the A22 uses cutting-edge materials to improve the duration of maintenance and repairs. Today, it is also the only Italian motorway to install crash barriers made of Corten steel; their brown colour blends with the surrounding landscape, and they feature high corrosion resistance that guarantees absorption of impacts over the long term.

Obrázek
Using modern traffic control technology has helped boost safety on the route

All tunnels on the A22, even those 500m or less in length, are fitted with technology for monitoring, control and remote control. Passive and active safety systems, such as porcelain enamel panels and high-reflective white paint for the linings, were tested and then adopted, later becoming standards of reference in Europe. A broad plan for additional improvements in tunnel safety is currently underway, including installation of new lighting systems to indicate escape routes and safety distances. Special focus has been placed on increasing visibility in critical points by installing LED lighting fixtures at the exits. As pointed out, the A22 is singled out for its technological equipment, a sector the company has solidly invested in for years: the motorway presently has 392 emergency call points with geolocation (11 in tunnels) where motorists can request assistance in the event of a breakdown, health emergency, or to call the fire service, 119 traffic control cameras, 67 cameras installed in tunnels for AID (automatic incident detection), 13 cameras on the A22 website displaying traffic conditions, 18 sensor stations for measuring travel times, 25 weather data stations with ice detection sensors, 29 stations for traffic monitoring, 23 fog system cabins with visibility sensors, 106km of LED guide lights and sensors to detect levels of fog, and 22 systems for preventing travel in the wrong direction in rest areas. The A22 is also one of the few European motorways where all rest areas (22 in total) are equipped with defibrillators to assist in case of cardiac arrest.

In the northbound direction after Verona the route enters the Adige Valley, a territory known for the beauty of its landscape and a strong agricultural tradition, famous for the cultivation of fruit and its vineyards. The motorway also borders several Alpine destinations popular in both winter and summer, while the Adige River flows parallel for much of the distance with all the problems this potentially entails. Since Autostrada del Brennero is made up of local entities of the provinces it travels through, it has always taken the territories of the motorway into great consideration when making project decisions. Relying on its solid rapport with these territories and their inhabitants, the company has also promoted and invested substantially in intermodal transport, helping to increase rail transport and reducing the truck traffic constantly moving along the European route.

As a step further, Autostrada del Brennero contributed to the financing (to date €687.99 million) towards the modernisation of the rail line running through the Adige Valley and construction of the BBT (Brenner Base Tunnel), now in an advanced state of completion. At project end, the 55km BBT, joined with the 9km of tunnel crossing through the Inn Valley (a total of 64km), will be the longest rail tunnel in the world. It will offer a more linear and faster route of the corridor from Verona to Innsbruck and northward. Likewise, the company has also invested in the Trento Nord logistics hub and created a specific company, Brennero Trasporto Ferroviario, active in the traction of special rail wagons that transport semi-trailers to Austria, reducing the emissions produced on the motorway.

Again, in an effort to contain emissions, Autostrada del Brennero also coordinates the European project LIFE BrennerLEC whose purpose is to create a low-emission corridor. To this end, it is testing maximum speed management systems to gain improvements in the air quality in the Alpine section of the route. The A22 has also invested considerably in renewable energies: As of February 2019, there are 6 charging stations along the motorway, for a total of 44 chargers, either fitted with universal sockets or dedicated to Tesla vehicles. Charging is free for all motorway users. To further lower environmental impact, Autostrada del Brennero has nine fuelling points for refrigerator trucks so that drivers can turn off auxiliary engines during stops, leading on an annual basis to a significant drop in emissions. In 2009, the A22 introduced the first photovoltaic noise barrier in Italy; its average annual production over the last five-year period totalled 770.8kWh absorbed entirely by a municipality adjacent to the motorway. At the Bolzano exit, the Autostrada del Brennero, in collaboration with IIT (Institute for Technological Innovations) of Bolzano, built a pilot plant for the production, storage and distribution of hydrogen for motive power strategically located about halfway along the Munich-Modena corridor. The plant, which can provide fuel to up to 15 buses or 700 private vehicles and is the first of five to be installed along the whole route, is used to refuel the fleet of public vehicles of the Autonomous Province of Bolzano, potentially resulting in savings of around 525,000litres of petrol, or 440,000litres of diesel/year, and thus eliminating over 1.6 million kg of CO2 emissions annually.

The policies and directives of the European Union are under evaluation, and at times objects of criticism. However, projects for road infrastructure linkages promoted by the EU continue to have a high strategic value for commerce and the free movement of persons and goods. For this reason, the Autostrada del Brennero has partnered on several European projects that have positive impacts on safety, efficiency and the environment. Among them is C-ROADS – Italy which performs control and testing of V2X technologies to provide a standard of communication between vehicles and road infrastructure or other vehicles (to create platooning or the linking of trucks). Also to be noted is the A22’s participation in the URSA MAJOR 2 project to adopt intelligent transport systems (ITS) aimed at improving road traffic management on a European scale. It is also participating in the URSA MAJOR Neo project which intends to optimise traffic along the TEN-T corridor linking North Sea ports with those of the Mediterranean down to Sicily. The A22 is also involved in the Safestrip project (micro or nano sensors in the pavement that dialogue with vehicles and send data on pavement characteristics). Another project it is involved with is ICT4CART, for the transfer to an ICT infrastructure to allow transition to automation of road transport via the hybrid approach to communications in urban areas and on motorways. And the A22 is also participating in 5G-CARMEN, a futuristic project designed to better meet requirements in the speed of data exchanged and response times of the network infrastructure. 5G-CARMEN will allow the circulation of connected, cooperative and automated vehicles of the next generation.

Obrázek
he route spans the River Po close to the city of Mantova

Like all major road infrastructures, the Autostrada del Brennero and its operator are faced with challenges to adapt to the new demands of mobility, both private and commercial. The construction of the third lane of the Po Valley section between Verona and Modena and the adoption of advanced technologies in their testing phase are undeniably among these. What remains a fact is that with its history and geographic position, the A22 will continue to play a decisive role in the Italian and European infrastructure network.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

3.8. má být slavnostní otevření nového mostu v Janově. :idea: Bude se jmenovat Genova San Giorgio.

https://www.aktuality.sk/clanok/808656/ ... P-azet-new
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.6. se do provozu odevzdal 5,5 km dlouhý úsek na tahu Superstrada Pedemontana Veneta mezi Malo a spojením s A31 v regionu Veneto.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále se dne 31.7. do provozu odevzdal 3,5 km dlouhý úsek na SS 76 v Marche. Jde mezi Albacina a tunelem Sassi Rossi, je součástí projektu Quadrilatero.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=43. ... 66/12.9926

Zdroj: https://www.stradeanas.it/it/marche-ana ... 80%9Cdella
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Když Itálie prožívala opravdu těžké časy, tak společnost Salini Impregilo nasvítila budovaný most v Janově. Ještě dodám, že za miliony euro bude most 24/7 monitorován a nemůže se zopakovat situace, která se tady stala.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo infrastruktury a dopravy sestavilo výbor, který má za úlohu analyzovat jednotlivá řešení pro výstavbu spojení úžiny Messina. Prozatím se to nikdy nedostalo dál než do fázi konceptu. Na výběr jsou 3 základní možnosti: most, podmořský tunel a ponorní tunel. Úžina je široká 3,1 km a hluboká až 250m, navíc se silnými přílivovými proudy. Pokud by se stavěl most, o kterém se tady již mnohokrát uvažovalo a pak z toho pro vysoké náklady sešlo, tak mostní věže budou muset být vysoké až 300m, aby se mostní konstrukce opravdu podpořila a zesilnila i pro srovnání vozovky.

Uvidíme kam se ubere činnost tohoto výboru. Propojení této části Itálie je snem již mnoho, mnoho let ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nevím jestli to tady je, ale nový most v Janově (po spadlém Morandi) - Ponte San Giorgio je ve tvaru provy lodě dle námořní tradice města Janov. Most s délkou 1067m je podepřen 18 štíhlými železobetonovými sloupy, které jsou od sebe vzdálené 50m s výjimkou centrální části, ve které jsou od sebe vzdálené 100m. Eliptický profil pilířů je účelový - minimalizují se nežádoucí odrazy světla.

Po stranách mostu je série kovových žeber, na které se napájí osvětlení a 2,5m vysoká skleněná bariéra. Transparentnost skla umožňuje při přechodu mostem pozorovat okolní krajinu. Osvětlení 43 lampami je symbolické - připomíná 43 obětí neštěstí pádu předešlého mostu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.10. se do provozu odevzdal 6,5 km dlouhý úsek na rychlostním tahu SS195 mezi Sarroch a Pula nedaleko Cagliari na Sardínii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Itálie

Příspěvek od theodor less »

https://www.aktualne.cz/autori/ctk/l~i:author:155/
Policie zadržela manažery firmy provozující zřícený most v Janově. O nebezpečí věděli, ale nic neudělali
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Já na to dám takový malinko jiný úhel pohledu ... až po vývoj, který se paralelně s tím táhne a to již nejde o most aneb o ty mrtvé při té události, ale o infrastrukturu a majetky za mnoho miliard €, které někdo zaplatí a jiný získá. Za tu infrastrukturu. Nějakým způsobem. A taky Itálie upravila všeobecně platnou legislativu, pro budoucnost, protože to očkem sleduju.

To je právě to, oč jde. Koho se ty tresty dotknou. Že se o tom vědělo. :!: Jsou zprávy, materiály, které to konstatují. Stačilo se k tomu postavit, provést kontrolní práce. Alespoň to se udělat mohlo. Předse jenom, co je víc než dálniční most? Který most je víc? Vždyť to není nájezdový můstek na pole.

A proti tomu se pak dočteme, že za miliony € se tam instaluje systém, který již nic takové nedopustí. Nebyla by potřeba milionů eur, když by se nepřehlížela realita. Namísto toho, že se to instaluje na nový most se ty peníze radši mohli dát na prohlídky a opravy dalších staveb.

Nevím opravdu kde si to dovolí ve vyspělém civilizovaném světě přehlížet to tak dlouho. Jednoduše je to ve špatném stavu, tak tam omezíme provoz. Snížíme zátěž, omezíme i rychlost a i uzavřeme a nařídíme objížďky. Jde to v D, jde to v USA. Jsou státy, kde to nejde a je to všem jedno, ale tam by Itálie patřit neměla. Myslím, že rodina nedojde o majetek ve smyslu, že Atlantia bude i nadále vlastnit co vlastní, protože to by hraničilo se znárodněním (jednání o dohodě pokračují), ale ten trest pro ty co přímo selhávají by tam měl být.

Italská vláda ale mezičasem schválila za ty 2 roky legislativní postupy, kterým snadněji za nějakých důvodů bude moct odebrat koncesi, když dojde k chybám na straně provozovatele a vyplatí pak jiné peníze, než jsou v původních smlouvách. To by měla být dostatečná výstraha pro kohokoliv. Italská prokuratura od 02/2019 začala šetření dcery Atlantie, SPEA, ohledně pozměnování zpráv monitorujících mosty v jejím portfoliu. Ta to sice odmítala, ale jak říkám, během roku 2019 přitvrdila legislativa a v 12/2019 byla přijatá. A taky mezičasem v létě letošního roku NS rozhodl, že odebrat právo na přestavbu mostu samotné Atlantii nebylo nezákonní. Protože Atlantia napadla prakticky všechno co šlo, ve smyslu my za nic nemůžeme a máme tam právo na to to provozovat, tedy i stavebně znovu řešit atd. Takže v podstatě samotná Atlantia tím jak se brání v jedné věci a soudila ohledně další, tak přinutila centrální vládu nastavit kroky, které mohou vést proti ní v budoucnosti, pokud se nezmění přístup.

poznámka: jde o přístup; pak se dá bavit o tom, v jakém stavu a proč je infrastruktura a i státní, o výši mýta, o spolufinancování oprav, ale tady selhal základní přístup.

Ostatně rodina Benettona (tato famílie vlastní podstatnou část v Atlantii) se obrátila i na EU na vícero komisařů, aby zasáhlo proti postupům Itálie. V Autostrade per l'Italia (ASPI ) má přitom Atlantia 88% podíl, takže tam jde o hodně. (zbytek se dělí mezi Německo a Čínu)

Atlantia za vyrovnání za Janov a za navýšenou kapitolu údržby zaplatila 3,4 mld. €. Navýšení činí 0,5 mld. € proti plánu.

Aby bylo jasno, vláda očekává, že Atlantia se vzdá 88% podílu v ASPI. Jde o ekonomický model, který se má provést, rozepisovat se mi to nechce. Ale první model je, že státní věřitelé tam vstoupí, navýší kapitál a ovládnou společnost, ale je to poměrně složité, kde ve výsledku by Atlantia měla 35% a stát 65%. Druhý model je, že Atlantia sama odprodá podíl. Tímto směrem 2 modelů to vedla Itálie. Čekalo se na podepsání memoranda o porozumění, pokud se tak stane, tak ještě dlouho může trvat, než se tohle celé zrealizuje. Protože Atlantiu to zasahovalo až po ratingy. A rating i na infrastruktuře patří k nejvyšším a když jsou tam i důchodové a jiné finanční fondy a zhorší sa výnos, tak to má daleko širší dopady, než si kdo umí představit.

Atlantia v 10/2020 odmítla tyto návrhy jako velmi slabé. Ale dalším rozhovorům se nebrání. Uvidíme, kam se to až dostane od jednoho mostu. Tady jsou ve hře potenciálně až 2- desítky mld. €. (když se sečtou dosavadní náklady na vyrovnání, výstavbu atd. až po konečnou fázi změn struktury vlastníků tak to šahá ke 30 mld. €).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“