Itálie
Re: Itálie
ŽP se nepoškodí - vždyť na obou březích prakticky žádná příroda není. Z ekonomického hlediska na tom není dobře ani jih Itálie, ale Sicílie je na tom ještě o pořádný kus hůř a podle mého právě kvůli velké překážce v cestě na pevninu... Trajekty co jsem viděl zabírají pouze obrovské plochy poměrně lukrativních pozemků na pobřežích... A cesta trajektem jako turistická atrakce dobrá, ale častěji (cesty do práce apod.) bych jí teda zažívat nechtěl... Ale stejnak; peníze jen tak nebudou, tak není co řešit...
Re: Itálie
Byl jsem tam před necelými 10 lety a Sicílie na mne působila o něco lépe (alespoň severní pobřeží), než Kalábrie. Každopádně by jim ten most asi pomohl v rozvoji oběma.
Re: Itálie
Pobřeží jo. Ale tam zase nevím tu Kalábrii, protože jsem na pobřeží moc nebyl. Ale vnitrozemí (už tak 5km od pobřeží) je na tom dost špatně (od pohledu)...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Jih Itálie a Řím rovněž nečekaně jak Dalmácie v Chorvatsku je v totálním chaosu po sněhové nadílce a síle mrazu. Elektrická energie vypadla v několika desítkách tisíc domácnostech, problémy jsou hlášené ze silniční i železniční infrastruktury, zhroutili se i střechy několika veřejných budov. I zde byla již povolána armáda a všechna těžká technika od soukromých firem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
16.4. se na Sicílii odevzdalo do provozu v několika částech celkem 9,5 km rychlostní silnice SS640 Agrigento-Caltanissetta mezi Agrigento a Canicattì.
Re: Itálie
Včera jsem jel po pár letech po A23 do Rakouska a koukal jsem, že se fest rozmohlo LED osvětlení v tunelech. Výbojkové už prakticky nikde nebylo a musím říct, že to taky má něco do sebe.
Rovněž jsem zaregistroval, že "Sistema Safety Tutor" se pořádně už rozšířil a zajezdit si v Itálii skoro vůbec nejde. Na druhou stranu musím objektivně říct, že zatímco na normálních silnicích je disciplína početné části (ne)šoférů opravdu tristní (úplná ignorance rychlosti a vodorovného značení včetně velmi riskantního předjíždění - ale na rozdíl od českých (ne)šoférů nejsou aspoň agresivní), tak na dálnici to bylo jako z jiného světa a byl tam klid téměř jak v Německu. Potud alespoň Tutor funguje, horší to je v místech omezení, kde maximální 80ka je jenom informativní značka pro 98% řidičů
Rovněž jsem zaregistroval, že "Sistema Safety Tutor" se pořádně už rozšířil a zajezdit si v Itálii skoro vůbec nejde. Na druhou stranu musím objektivně říct, že zatímco na normálních silnicích je disciplína početné části (ne)šoférů opravdu tristní (úplná ignorance rychlosti a vodorovného značení včetně velmi riskantního předjíždění - ale na rozdíl od českých (ne)šoférů nejsou aspoň agresivní), tak na dálnici to bylo jako z jiného světa a byl tam klid téměř jak v Německu. Potud alespoň Tutor funguje, horší to je v místech omezení, kde maximální 80ka je jenom informativní značka pro 98% řidičů
Re: Itálie
Co to je "Sistema Safety Tutor"?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Itálie
Podle mě to není nic, co by tě s autem registrovaným v ČR muselo zajímat. Ten už mě musel vyfotit tolikrát, a nikdy mi nic nepřišlo. A na místě na dálnicích nechytaj, na to jsou Italové moc líní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:07:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Itálie
To je teda vysvětlení...pivko píše:Podle mě to není nic, co by tě s autem registrovaným v ČR muselo zajímat. Ten už mě musel vyfotit tolikrát, a nikdy mi nic nepřišlo. A na místě na dálnicích nechytaj, na to jsou Italové moc líní.Lenny píše:Co to je "Sistema Safety Tutor"?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itálie
Jde o systém úsekového měření založený na čtení SPZ stejně jako u nás, funguje na valné části sítě italských dálnic...
Re: Itálie
Tutor funguje na 90% ako usekove meranie, ale mozu ho prepnut aj na priame meranie rychlosti pod specifickych branach. System vie rozpoznat aj druh vozidla, ci ma aj prives a jeho max. povolenu rychlost.
Dokaze aj kontrolvoat zakaz pedbehania pre nakladakov na specifickych usekov dialnic.
Par tutorov prisposobili aj na vazenie nakladakov a ked su pretazeni tak policia ich zastavi na najblizsom odpocivadle.
Tutor je momentalne instalovany na usekov dialnic co spodaju pod koncesiu Autostrade per l´Italia, takze napriklad Brennerska dialnica ich nema lebo pati pod inej spolocosti.
Podla Autostrade tutor je efektivny ako 5000 policajtov ale to neznamena ze oni sa neukazuju na dialniciach. Casto robia kontroly nakladakov.
V Taliansku funguje bodovy system a preto na dialniciach sa jazdi predpisovo, plus pokuty su dost vysoke.
Ja mam spravu ze par Madarov dostali domov pokutu z Talianska.
Dokaze aj kontrolvoat zakaz pedbehania pre nakladakov na specifickych usekov dialnic.
Par tutorov prisposobili aj na vazenie nakladakov a ked su pretazeni tak policia ich zastavi na najblizsom odpocivadle.
Tutor je momentalne instalovany na usekov dialnic co spodaju pod koncesiu Autostrade per l´Italia, takze napriklad Brennerska dialnica ich nema lebo pati pod inej spolocosti.
Podla Autostrade tutor je efektivny ako 5000 policajtov ale to neznamena ze oni sa neukazuju na dialniciach. Casto robia kontroly nakladakov.
V Taliansku funguje bodovy system a preto na dialniciach sa jazdi predpisovo, plus pokuty su dost vysoke.
Ja mam spravu ze par Madarov dostali domov pokutu z Talianska.
Re: Itálie
Děkuji všem za vysvětlení.
Re: Itálie
Dnes Ministerstvo Dopavy predstavil novu stranku ohladne projektov co su vo vystavbe alebo pripravene na tendrovanie
Momentalne je stranka v skusobnej verzie a len v taliancine:
http://cantieri.mit.gov.it/
Momentalne je stranka v skusobnej verzie a len v taliancine:
http://cantieri.mit.gov.it/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Hodnota 103 miliard euro. To je rozsah investic do velkých projektů, které plánuje Ministerstvo hospodářského rozvoje, infrastruktury a dopravy v čele s Corradem Passerou. Minulý týden byla v Římě představena "mapa" plánovaných projektů, které předpokládají následující financování: 27,7 miliard euro na projekty již schválené Cipem (meziresortní výbor pro hospodářské plánování), 24,5 miliard euro na původně pozastavené projekty a 50,9 miliard na projekty které by se měly zahájit v letech 2014-2015. Celkem ministerstvo hodlá uvolnit 103 miliard euro, z kterých každý rok uvolní 20 %.
Cílem této vlády, poznamenává ministr Passera, je uvést do pohybu infrastrukturální projekty v hodnotě 100 miliard euro z veřejných, soukromých a evropských prostředků. Mezi projekty se objevují opravy či nové výstavby dálničních a silničních úseků (Kalábrie, Kampánie, Emilia Romagna), dokončení linky metra (Řím linka C), mobilní přehrady v benátské laguně (Veneto), a další.
Cílem této vlády, poznamenává ministr Passera, je uvést do pohybu infrastrukturální projekty v hodnotě 100 miliard euro z veřejných, soukromých a evropských prostředků. Mezi projekty se objevují opravy či nové výstavby dálničních a silničních úseků (Kalábrie, Kampánie, Emilia Romagna), dokončení linky metra (Řím linka C), mobilní přehrady v benátské laguně (Veneto), a další.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Itálie se dlouhá léta boří s vysokým veřejným dluhem (nad 100% HDP) a nízkým hospodářským nárůstem. Nezaměstnanost již dávno není pod 9%, ale stoupá nad 11%. I když je snaha reformovat, problémem je nestabilní politická linie atd.
Z hlediska dopravní infrastruktury se vláda snaží obnovit co již stojí a rozvíjet to co chybí. Je to jednoduše napsáno, ale je to tak. Tak jak je uvedeno v tématu, to i platí: pouze rozsah dálnic se nepatrně zvětšuje, na 6.500 - 7.000 km, většina je v provozu přes koncesionáře a jednoznačně největší vlastník je Atlantia Group s cca. 3.100 km, protože přes operátora Autostrade per l'Italia provozuje 2.850 km z italské sítě. Pak ještě vlastní operátora Società Autostrade Meridionali Spa, se kterým provozuje cca. 52 km dlouhou dálnici Naples-Pompei-Salerno, ostatní km jsou jako společné podíly s dalšími provozovately.
Stát řídí dálnice (a státní silnice) přes společnost ANAS.
Z hlediska dopravní infrastruktury se vláda snaží obnovit co již stojí a rozvíjet to co chybí. Je to jednoduše napsáno, ale je to tak. Tak jak je uvedeno v tématu, to i platí: pouze rozsah dálnic se nepatrně zvětšuje, na 6.500 - 7.000 km, většina je v provozu přes koncesionáře a jednoznačně největší vlastník je Atlantia Group s cca. 3.100 km, protože přes operátora Autostrade per l'Italia provozuje 2.850 km z italské sítě. Pak ještě vlastní operátora Società Autostrade Meridionali Spa, se kterým provozuje cca. 52 km dlouhou dálnici Naples-Pompei-Salerno, ostatní km jsou jako společné podíly s dalšími provozovately.
Stát řídí dálnice (a státní silnice) přes společnost ANAS.
Re: Itálie
Nevíte někdo jaký je stav s A1 Bologna-Firenze? Už se část šestipruhu zprovoznila v těch horách?
Re: Itálie
Medzi Bolognou a Florenciou je momentalen 3+3 24 km. Na buduci rok ma byt dokoncena Variante del Valico,, dlha 43km. Tento usek bude len 2+2 ale aj stary usek bude fungovat, to znamena ze soferi si budu moct vybrat aku dialnicu pouzit, ci staru alebo novu. Posledny usek pred Florenciou bude rozsireny na 3+3 do konca roku 2017.
Re: Itálie
Díky. A nevíte - ta dnešní horská dráha bude mít modré značky = nezpoplatněná?
Re: Itálie
Myslim si ze to ostane klasicka dialnica a teda spoplatnena, lebo inak cela nakladna doprava by isla na stary usek a minul by sa efekt novej trasy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
MÚK Giostra-Annunziata, Messina (Sicílie)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 14:06:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Itálie
Jak to je s tím hypotetickým limitem 150km/h na italských dálnicích?
Na stránkách ceskedalnice je v sekci o Itálii věta "Na dálnicích se třemi pruhy platí limit 150 km/h v případě, že to značení povoluje." Na wikipedii je věta "There are legal provisions enabling the operators to set the limit to 150 km/h on their concessions on a voluntary basis, only if some conditions are met: 3 lanes in each direction, SICVE (also called Safety Tutor) speed camera system etc, but it has never been applied as of 2012." Podle odkazů na novinové články byl zákon schválen v roce 2010.
Jaká je praxe s využíváním této možnosti?
Na stránkách ceskedalnice je v sekci o Itálii věta "Na dálnicích se třemi pruhy platí limit 150 km/h v případě, že to značení povoluje." Na wikipedii je věta "There are legal provisions enabling the operators to set the limit to 150 km/h on their concessions on a voluntary basis, only if some conditions are met: 3 lanes in each direction, SICVE (also called Safety Tutor) speed camera system etc, but it has never been applied as of 2012." Podle odkazů na novinové články byl zákon schválen v roce 2010.
Jaká je praxe s využíváním této možnosti?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 14:09:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Itálie
Kedze zakon o 150 km/h je nastaveny ako ty pises teda na zodpovednost dialnicnych spolocnosti, tak zrejme nikdy nebude takato rychlost na taianskych dialnic. Totiz keby sa stala nejaka vazna havarka kde je 150km/h, tak urcite sa najde niekdo ktory sa bude sudit s nimi. Jedina sanca je zmena zakona, ale obavam sa ze skor ho zrusia. Policia , ale aj vela mimo vladnych organizacci su proti 150km/h tak Stat nebude mat zaujem zmenit zakon tak aby sa to mohlo naozaj zrealizovat.
Re: Itálie
Přitom v praxi se tam 150 jezdilo celkem běžně, kdysi jsem jel touto konstantní rychlostí po dálnici z Říma do Neapole a jeli tak i všichni okolo (ve všech třech pruzích). Známý tam zažil kuriózní případ, kdy jel mezi Veronou a Milánem prostředním pruhem cca 160 a najednou si všiml, že ho levým pruhem pomalu předjíždí policejní auto. Policista sedící vpravo mu prstem pohrozil (ty-ty-ty), známý zpomalil asi na těch 150 a tím to bylo vyřešeno. Ovšem po instalaci úsekových měření už je se 150 asi konec .
Re: Itálie
Já si pamatuju, že někdy tak 2010 jsem jel ty krásné šestipruhy Milano-Bologna a Řím-Neapol cca 170-200 kmh a zdaleka jsem nebyl sám. Letos jsem jel 150-160 a občas někdo se mnou, něco se změnilo, asi Tutor. I jsem si všiml, že před těmi senzory někdo brzdil, nevíte někdo, jestli je to bodové nebo úsekové?