Itálie

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Kubajsu
Příspěvky: 1310
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Itálie

Příspěvek od Kubajsu »

ŽP se nepoškodí - vždyť na obou březích prakticky žádná příroda není. Z ekonomického hlediska na tom není dobře ani jih Itálie, ale Sicílie je na tom ještě o pořádný kus hůř a podle mého právě kvůli velké překážce v cestě na pevninu... Trajekty co jsem viděl zabírají pouze obrovské plochy poměrně lukrativních pozemků na pobřežích... A cesta trajektem jako turistická atrakce dobrá, ale častěji (cesty do práce apod.) bych jí teda zažívat nechtěl... Ale stejnak; peníze jen tak nebudou, tak není co řešit...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Itálie

Příspěvek od Standa »

Byl jsem tam před necelými 10 lety a Sicílie na mne působila o něco lépe (alespoň severní pobřeží), než Kalábrie. Každopádně by jim ten most asi pomohl v rozvoji oběma.
Kubajsu
Příspěvky: 1310
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Itálie

Příspěvek od Kubajsu »

Pobřeží jo. Ale tam zase nevím tu Kalábrii, protože jsem na pobřeží moc nebyl. Ale vnitrozemí (už tak 5km od pobřeží) je na tom dost špatně (od pohledu)...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jih Itálie a Řím rovněž nečekaně jak Dalmácie v Chorvatsku je v totálním chaosu po sněhové nadílce a síle mrazu. Elektrická energie vypadla v několika desítkách tisíc domácnostech, problémy jsou hlášené ze silniční i železniční infrastruktury, zhroutili se i střechy několika veřejných budov. I zde byla již povolána armáda a všechna těžká technika od soukromých firem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

16.4. se na Sicílii odevzdalo do provozu v několika částech celkem 9,5 km rychlostní silnice SS640 Agrigento-Caltanissetta mezi Agrigento a Canicattì. :kladivo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Itálie

Příspěvek od martin »

Včera jsem jel po pár letech po A23 do Rakouska a koukal jsem, že se fest rozmohlo LED osvětlení v tunelech. Výbojkové už prakticky nikde nebylo a musím říct, že to taky má něco do sebe.

Rovněž jsem zaregistroval, že "Sistema Safety Tutor" se pořádně už rozšířil a zajezdit si v Itálii skoro vůbec nejde. Na druhou stranu musím objektivně říct, že zatímco na normálních silnicích je disciplína početné části (ne)šoférů opravdu tristní (úplná ignorance rychlosti a vodorovného značení včetně velmi riskantního předjíždění - ale na rozdíl od českých (ne)šoférů nejsou aspoň agresivní), tak na dálnici to bylo jako z jiného světa a byl tam klid téměř jak v Německu. Potud alespoň Tutor funguje, horší to je v místech omezení, kde maximální 80ka je jenom informativní značka pro 98% řidičů :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Itálie

Příspěvek od Lenny »

Co to je "Sistema Safety Tutor"?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Itálie

Příspěvek od pivko »

Podle mě to není nic, co by tě s autem registrovaným v ČR muselo zajímat. Ten už mě musel vyfotit tolikrát, a nikdy mi nic nepřišlo. A na místě na dálnicích nechytaj, na to jsou Italové moc líní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:07:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
mbmat
Příspěvky: 1382
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od mbmat »

pivko píše:
Lenny píše:Co to je "Sistema Safety Tutor"?
Podle mě to není nic, co by tě s autem registrovaným v ČR muselo zajímat. Ten už mě musel vyfotit tolikrát, a nikdy mi nic nepřišlo. A na místě na dálnicích nechytaj, na to jsou Italové moc líní.
To je teda vysvětlení...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Úsekové měření, stačí?
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Itálie

Příspěvek od mapman »

Jde o systém úsekového měření založený na čtení SPZ stejně jako u nás, funguje na valné části sítě italských dálnic...
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Itálie

Příspěvek od eucitizen »

Tutor funguje na 90% ako usekove meranie, ale mozu ho prepnut aj na priame meranie rychlosti pod specifickych branach. System vie rozpoznat aj druh vozidla, ci ma aj prives a jeho max. povolenu rychlost.
Dokaze aj kontrolvoat zakaz pedbehania pre nakladakov na specifickych usekov dialnic.
Par tutorov prisposobili aj na vazenie nakladakov a ked su pretazeni tak policia ich zastavi na najblizsom odpocivadle.
Tutor je momentalne instalovany na usekov dialnic co spodaju pod koncesiu Autostrade per l´Italia, takze napriklad Brennerska dialnica ich nema lebo pati pod inej spolocosti.
Podla Autostrade tutor je efektivny ako 5000 policajtov ale to neznamena ze oni sa neukazuju na dialniciach. Casto robia kontroly nakladakov.
V Taliansku funguje bodovy system a preto na dialniciach sa jazdi predpisovo, plus pokuty su dost vysoke.
Ja mam spravu ze par Madarov dostali domov pokutu z Talianska.
mbmat
Příspěvky: 1382
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od mbmat »

Děkuji všem za vysvětlení.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Itálie

Příspěvek od eucitizen »

Dnes Ministerstvo Dopavy predstavil novu stranku ohladne projektov co su vo vystavbe alebo pripravene na tendrovanie

Momentalne je stranka v skusobnej verzie a len v taliancine:

http://cantieri.mit.gov.it/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Hodnota 103 miliard euro. To je rozsah investic do velkých projektů, které plánuje Ministerstvo hospodářského rozvoje, infrastruktury a dopravy v čele s Corradem Passerou. Minulý týden byla v Římě představena "mapa" plánovaných projektů, které předpokládají následující financování: 27,7 miliard euro na projekty již schválené Cipem (meziresortní výbor pro hospodářské plánování), 24,5 miliard euro na původně pozastavené projekty a 50,9 miliard na projekty které by se měly zahájit v letech 2014-2015. Celkem ministerstvo hodlá uvolnit 103 miliard euro, z kterých každý rok uvolní 20 %.

Cílem této vlády, poznamenává ministr Passera, je uvést do pohybu infrastrukturální projekty v hodnotě 100 miliard euro z veřejných, soukromých a evropských prostředků. Mezi projekty se objevují opravy či nové výstavby dálničních a silničních úseků (Kalábrie, Kampánie, Emilia Romagna), dokončení linky metra (Řím linka C), mobilní přehrady v benátské laguně (Veneto), a další.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Itálie se dlouhá léta boří s vysokým veřejným dluhem (nad 100% HDP) a nízkým hospodářským nárůstem. Nezaměstnanost již dávno není pod 9%, ale stoupá nad 11%. I když je snaha reformovat, problémem je nestabilní politická linie atd.

Z hlediska dopravní infrastruktury se vláda snaží obnovit co již stojí a rozvíjet to co chybí. Je to jednoduše napsáno, ale je to tak. Tak jak je uvedeno v tématu, to i platí: pouze rozsah dálnic se nepatrně zvětšuje, na 6.500 - 7.000 km, většina je v provozu přes koncesionáře a jednoznačně největší vlastník je Atlantia Group s cca. 3.100 km, protože přes operátora Autostrade per l'Italia provozuje 2.850 km z italské sítě. Pak ještě vlastní operátora Società Autostrade Meridionali Spa, se kterým provozuje cca. 52 km dlouhou dálnici Naples-Pompei-Salerno, ostatní km jsou jako společné podíly s dalšími provozovately.

Stát řídí dálnice (a státní silnice) přes společnost ANAS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Nevíte někdo jaký je stav s A1 Bologna-Firenze? Už se část šestipruhu zprovoznila v těch horách?
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Itálie

Příspěvek od eucitizen »

Medzi Bolognou a Florenciou je momentalen 3+3 24 km. Na buduci rok ma byt dokoncena Variante del Valico,, dlha 43km. Tento usek bude len 2+2 ale aj stary usek bude fungovat, to znamena ze soferi si budu moct vybrat aku dialnicu pouzit, ci staru alebo novu. Posledny usek pred Florenciou bude rozsireny na 3+3 do konca roku 2017.
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Díky. A nevíte - ta dnešní horská dráha bude mít modré značky = nezpoplatněná?
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Itálie

Příspěvek od eucitizen »

Myslim si ze to ostane klasicka dialnica a teda spoplatnena, lebo inak cela nakladna doprava by isla na stary usek a minul by sa efekt novej trasy.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

MÚK Giostra-Annunziata, Messina (Sicílie) :arrow:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 14:06:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Itálie

Příspěvek od dvs »

Jak to je s tím hypotetickým limitem 150km/h na italských dálnicích?

Na stránkách ceskedalnice je v sekci o Itálii věta "Na dálnicích se třemi pruhy platí limit 150 km/h v případě, že to značení povoluje." Na wikipedii je věta "There are legal provisions enabling the operators to set the limit to 150 km/h on their concessions on a voluntary basis, only if some conditions are met: 3 lanes in each direction, SICVE (also called Safety Tutor) speed camera system etc, but it has never been applied as of 2012." Podle odkazů na novinové články byl zákon schválen v roce 2010.

Jaká je praxe s využíváním této možnosti?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 14:09:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Itálie

Příspěvek od eucitizen »

Kedze zakon o 150 km/h je nastaveny ako ty pises teda na zodpovednost dialnicnych spolocnosti, tak zrejme nikdy nebude takato rychlost na taianskych dialnic. Totiz keby sa stala nejaka vazna havarka kde je 150km/h, tak urcite sa najde niekdo ktory sa bude sudit s nimi. Jedina sanca je zmena zakona, ale obavam sa ze skor ho zrusia. Policia , ale aj vela mimo vladnych organizacci su proti 150km/h tak Stat nebude mat zaujem zmenit zakon tak aby sa to mohlo naozaj zrealizovat.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Itálie

Příspěvek od Standa »

Přitom v praxi se tam 150 jezdilo celkem běžně, kdysi jsem jel touto konstantní rychlostí po dálnici z Říma do Neapole a jeli tak i všichni okolo (ve všech třech pruzích). Známý tam zažil kuriózní případ, kdy jel mezi Veronou a Milánem prostředním pruhem cca 160 a najednou si všiml, že ho levým pruhem pomalu předjíždí policejní auto. Policista sedící vpravo mu prstem pohrozil (ty-ty-ty), známý zpomalil asi na těch 150 a tím to bylo vyřešeno. Ovšem po instalaci úsekových měření už je se 150 asi konec :( .
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Já si pamatuju, že někdy tak 2010 jsem jel ty krásné šestipruhy Milano-Bologna a Řím-Neapol cca 170-200 kmh a zdaleka jsem nebyl sám. Letos jsem jel 150-160 a občas někdo se mnou, něco se změnilo, asi Tutor. I jsem si všiml, že před těmi senzory někdo brzdil, nevíte někdo, jestli je to bodové nebo úsekové?
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“