Itálie
Re: Itálie
Jo, tak ta bude asi vůbec pěkná. Odkaz na mapu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
eucitizen na http://www.dialnice.info napsal:
V sobotu se začala výstavba dálnice, severně od Milána, která spojí západ a východ. Teď je situace taková, že ten, kdo potřebuje jít z Benátek, z Verony a jiných měst na západ směr Varese a Švýcarsko, tak musí přecházet přes Milano, tedy přes milánský obchvat, s tím, že se střetne s hustým provozem až se zápchami. Celková délka této nové dálnice bude 67 km a otevření se očekává v roce 2015. Více informací a map (pouze v italštině) je zde: http://www.pedemontana.com/ .
Další zajímavý projekt je výstavba 3. pruhu na dálnici A4 mezi Benátkami a Terstem, celková délka úprav je 95 km. Coskoro se začne výstavba na 1. úseku.
V sobotu se začala výstavba dálnice, severně od Milána, která spojí západ a východ. Teď je situace taková, že ten, kdo potřebuje jít z Benátek, z Verony a jiných měst na západ směr Varese a Švýcarsko, tak musí přecházet přes Milano, tedy přes milánský obchvat, s tím, že se střetne s hustým provozem až se zápchami. Celková délka této nové dálnice bude 67 km a otevření se očekává v roce 2015. Více informací a map (pouze v italštině) je zde: http://www.pedemontana.com/ .
Další zajímavý projekt je výstavba 3. pruhu na dálnici A4 mezi Benátkami a Terstem, celková délka úprav je 95 km. Coskoro se začne výstavba na 1. úseku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:00:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Ring Road hlavního města Řím, SZ sekce
*dominantou zde je 700 m tunel Cassia
*náklady: 29,81 mil. € (10% financuje EU)
*celý okruh má 68 km, po dokončení této etapy se zkrátí cestování ze 60 min. na 41 min. v cestovní rychlosti 100 km/h
*dominantou zde je 700 m tunel Cassia
*náklady: 29,81 mil. € (10% financuje EU)
*celý okruh má 68 km, po dokončení této etapy se zkrátí cestování ze 60 min. na 41 min. v cestovní rychlosti 100 km/h
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 13:52:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16.5.2010 6:46:11
Re: Itálie
Jo jsou tam idioti jako jinde,a i jako u nás.Ale oni mají takový zvláštní zbůsob selské logiky,který není na škodu.Například na klasické státní silnici která má jeden pruh tam a druhý zpět se v klídku jede ve dvou pruzích když je velký provoz.Nejpv jsem na to koukal jako tele ale po chvilce jsem to mastil také v rychlejším pruhu. V tunelech se tam nejezdí striktní 80 nebo něco jiného.je tam 130 a to tam dodržují jen cizinci A ještě jsem tam žádnou nehodu nezažil a to tam jezdím opravdu často.mts píše:tak to jsme asi byli kazdy v jine italii. za sera a leckdy i v noci nesviti, podjizdeni zprava, telefonovani a za jizdy a nevenovani se rizeni atd atd...
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itálie
Pred tydnem jsem jel po dalnicich v Italii poprve v zivote a rovnou skoro 2000 kilometru. Vsimal jsem si vseho ceho si jen lze pri me zvedavosti vsimnout a musim rict, ze jsem videl jak jevy negativni, tak pozitivni.
Je to v kazdem pripade dost odlisny svet od nasich zvyklosti - jak koncepci dopravniho znaceni, tak povrchem, sirkovym usporadanim dalnic ci konstrukci tunelu (a zasadnim neomezovanim rychlosti v nich) nebo koncepci dalnicnich krizovatek.
Co se myta tyce, tak mi neprislo nejak extremne drahe - usek od hranic s Rakouskem na A23 az po vyjezd Poggio Imperiale-Lesina na A14 v delce 854 km stal 50,5 € a to dava pri kurzu 26 Kc/€ cenu nekde kolem 1,5 Kc/km.
V nejakem dalsim prispevku se rozepisu podrobneji o jevech zminenych vyse.
Je to v kazdem pripade dost odlisny svet od nasich zvyklosti - jak koncepci dopravniho znaceni, tak povrchem, sirkovym usporadanim dalnic ci konstrukci tunelu (a zasadnim neomezovanim rychlosti v nich) nebo koncepci dalnicnich krizovatek.
Co se myta tyce, tak mi neprislo nejak extremne drahe - usek od hranic s Rakouskem na A23 az po vyjezd Poggio Imperiale-Lesina na A14 v delce 854 km stal 50,5 € a to dava pri kurzu 26 Kc/€ cenu nekde kolem 1,5 Kc/km.
V nejakem dalsim prispevku se rozepisu podrobneji o jevech zminenych vyse.
Re: Itálie
Pane kolego, jedu pozítří taky do Itálie (až po Cesenu shodnou trasou), a mám dotaz - jsou po cestě nějaké uzavírky nebo omezení ? Někdo tady tuším psal, že se má rekonstruovat úsek před Benátkama. Dík za info.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itálie
Takze, v Rakousku na A2 je nekolik omezeni kvuli pracem na rekonstrukci/rozsrirovani. Jeden usek je mezi 169 Laßnitzhöhe a 179 Knoten Graz Ost a pak smerem na Klagenfurt jeste nekolik kratsich. Jede se vzdy jen po jedne polovine rychlosti 60-80 km/h. Pak me prekvapilo, kolik useku v casti A2 pred Grazem a pak dal az k Villachu ma v noci omezeni na 100 km kvuli hluku. Jsou ohlasovany promennymi znackami. V tunelech je taky max 100 km/h.Country píše:Pane kolego, jedu pozítří taky do Itálie (až po Cesenu shodnou trasou), a mám dotaz - jsou po cestě nějaké uzavírky nebo omezení ? Někdo tady tuším psal, že se má rekonstruovat úsek před Benátkama. Dík za info.
V Italii se na A23 ani na A4 nedelalo nikde nic, snad s vyjimkou praci na A4 v miste puvodni mytnice pred Benatkami smerem od Terstu. Tam je rychlost snizena a projizdi se po stranach mytnic - samozrejme bez zastavovani a placeni.
Dale je nekolik omezeni kvuli stavebnim pracem na A13, predevsim v useku okolo Padovy cca kolem kilometru 100-110. Rychlost byla pouze snizena, jinak zadny problem. Na A14 jsou stavebni prace az za Rimini dal po pobrezi, coz uz je pri odboceni u Ceseny jiste mimo oblast Vaseho zajmu.
Re: Itálie
Dík, zdá se, že toho není tolik a zdržení nebude velké.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Je to trosku smutny, ze se z jakychsi pomerne trapnych duvodu nepodarilo rozsirit jizdni pasy. Tech 1/2-3/4 metru na kazde strane...Mike píše:nový CB je slušný, škoda toho jednoho pruhu navíc
mohli to ubrat na středním dělícím pásu
Nicmene, nehlede na totalni absenci CB povrchu (coz jsem dopredu vedel a pocital s tim) me dost prekvapily sirkove pomery na nekterych dalnicich v Italii. Napr. takova A14, kroutici se podle jadranskeho pobrezi v delce pres 500 km je povetsinou tak uzka, ze stredni delici pas se redukuje na dve primknute betonove svodidla, s minimalni mezerou mezi nimi a vodicimi prouzky, takze jizda v levem pruhu vedle kamionu je docela zazitek. Navic v tunelech a na drtive vetsine delsich mostu chybi odstavny pruh. V tomto smeru by nejspis stalo za to rozsirit jizdni pas na ukor SDP i na R1.
Jedno foto za vsechny (A14 km 390, Pescara, smer Ancona):
- Přílohy
-
- A14-Pescara.jpg (159.27 KiB) Zobrazeno 13088 x
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Trochu mi to připomíná naší "bobovou dráhu"
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Taky to trochu vypadá jak most v NJ a navazující úsek mezi NJ a Příborem. A pak že to nejde
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Samozřejmě, že to jde, ale je třeba umět "lidsky" rozhodnout, kdy je lpění na poslední poznámce pod čarou v nějaké normě příliš drahý špás a od normy se vyplatí ustoupit. Tohle u nás bohužel zodpovědní neumí.
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Pavel Hrdina: Byla na tom úseku na fotce nějak omeena rychlost?
Re: 515 Slivenec - Třebonice
MPMP: tady přece nerozhodujou "odpovědní", ale ouřadové .. a ti když na to nemaj kolonku a berana, tak nepovolej, přece nebudou riskovat že jim to někdo vytkne, a inspektorská zahrádka v pérdeli .. a když k tomu přidáte kolotoč nadřízených po každých volbách, je s podivem že se vůbec něco schválí a tu a tam i postaví.
Já jel už před lety někde v Rakousku na sever od Dunaje a na tom čtyřpruhu (asi na Krems) jsem se přes stovku jet bál, jak to bylo ouzký (a samozřejmě bez odstavnýho). Což je tam možná vítanej vedlejší efekt, nemusej kupovat cajtům passaty ..
Já jel už před lety někde v Rakousku na sever od Dunaje a na tom čtyřpruhu (asi na Krems) jsem se přes stovku jet bál, jak to bylo ouzký (a samozřejmě bez odstavnýho). Což je tam možná vítanej vedlejší efekt, nemusej kupovat cajtům passaty ..
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Není tam omezena rychlost. Ani v tunelech.
Ale Pavle - já jel jak A14 tak A3 a ta A14 to je vedle toho severoitalský luxus, zkus někdy Kalábrii;) To D1 je vedle toho nádhera.
Hezká fotka - nevíte někdo, proč ty Italové mají dilatace na mostech mezi každou mostovkou, ne jen na začátku a na konci jako všude jinde? Je tam dost nepříjemné to drncání na nekonečném počtu mostů ...
Ale Pavle - já jel jak A14 tak A3 a ta A14 to je vedle toho severoitalský luxus, zkus někdy Kalábrii;) To D1 je vedle toho nádhera.
Hezká fotka - nevíte někdo, proč ty Italové mají dilatace na mostech mezi každou mostovkou, ne jen na začátku a na konci jako všude jinde? Je tam dost nepříjemné to drncání na nekonečném počtu mostů ...
Re: 515 Slivenec - Třebonice
To je daný konstrukcí mostu, jestli je to spojitej nosník nebo dělenej. Asi se to v tý době co to stavěli dělalo spíš dělený, dneska je spíš snaha ty dilatace minimalizovat. Předělávat to nebudou
Když se to dobře směrově a šířkově dimenzuje, tak omezovat značkama netřeba, viz výše.
Když se to dobře směrově a šířkově dimenzuje, tak omezovat značkama netřeba, viz výše.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Nikoliv. Mistama byla doporucena 110, typicky pred useky stylu tunel-most-tunel-most-tunel, jednou jsem nekde (tusim to bylo na A23) videl dokonce doporucenou 80. A jeste maji takove specialni znacky, z jejichz vyskytu jsem vydedukoval, ze by mely slouzit k explicitnimu oznacovani mist kde konci odstavny a kde zase naopak zacina. Nebyly asi uplne vsude, ale rozhodne jsem jich videl dost na to, abych se jejich vyznam pokusil odhadnout.Standa píše:Pavel Hrdina: Byla na tom úseku na fotce nějak omeena rychlost?
Vsak posudte sami: A takto vypada doporucena rychlost pred delsim usekem nekolika tunelu a mezi nimi mostu (celkem jiste bez odstavneho):
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Presne tohoto jsem si taky samozrejme vsiml. Co delsi most, to milion dilataci. A vetsinou jejich stav mel k idealu hodne daleko, takze jsme si uzili skakani dost a dost.hh píše:Hezká fotka - nevíte někdo, proč ty Italové mají dilatace na mostech mezi každou mostovkou, ne jen na začátku a na konci jako všude jinde? Je tam dost nepříjemné to drncání na nekonečném počtu mostů ...
No ze stejnyho duvodu je mimochodem vetsina tech delsich mostu bez odstavnyho. V te dobe to asi bylo vyhovujici. Dnes uz ne, ale prestavovat to budou asi az za dlouho. Napr. pri prestavbe na 3+3.jonáš píše:To je daný konstrukcí mostu, jestli je to spojitej nosník nebo dělenej. Asi se to v tý době co to stavěli dělalo spíš dělený, dneska je spíš snaha ty dilatace minimalizovat. Předělávat to nebudou
Re: Itálie
... myslím, že bez odstavného pruhu se konkrétně Italové obejdou spíš dnes než před 40 lety - dnes je daleko nižší poruchovost aut, a tím i nižší výskyt nucených zastavení...pavel.hrdina píše: No ze stejnyho duvodu je mimochodem vetsina tech delsich mostu bez odstavnyho. V te dobe to asi bylo vyhovujici. Dnes uz ne, ale prestavovat to budou asi az za dlouho. Napr. pri prestavbe na 3+3.
Upravena citace
Re: Itálie
Mně se tam rozhodně ještě líbí ty zálivy. Mají to jak na komunikacích bez odstavného, tak ale i s ním, viz foto
- Přílohy
-
- odstavny.jpg (55.52 KiB) Zobrazeno 12271 x
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itálie
Jojo, presne tak! Tohle bylo velke prekvapko hned pote co jsem prejel hranice. Co chvila nouzovy zaliv i presto, ze odstavny tam normalne taky byl.hh píše:Mně se tam rozhodně ještě líbí ty zálivy. Mají to jak na komunikacích bez odstavného, tak ale i s ním
Na A14 u mezi Bolognou a Rimini, kde je 3+3, je pod kazdym mostem udelane misto na zaliv (ze by rezerva na pripadne 4+4?), vybavene odpadkovym kosem a normalne se tam parkovalo! Nasledujici foto zachycuje jeden z takovych zalivu kousek za Rimini smerem na Bolognu. Schvalne jsem zvetsil tu znacku a zkusil jeji text (sosta consentita solo in caso di emergenza entro gli spazzi delimitati) zadat do jednoho z translatoru. Vypadlo mi: Stop permitted only in the case of emergency within the zones defined Nasledujici fotka je o kousek dale, uz na useku 2+2 vedle Rimini smerem na Anconu. Ty kamiony tam asi nocovaly (focene je to po seste rano):
Re: Itálie
Ještě další věc; nezdá se vám, že italové mají na dálnicích užší pruhy? Mně připadá, že je standard 3,5m nebo i méně a to pro všechny pruhy.
Re: Itálie
Mně vypadlo toto:)pavel.hrdina píše:(sosta consentita solo in caso di emergenza entro gli spazzi delimitati) zadat do jednoho z translatoru. Vypadlo mi: Stop permitted only in the case of emergency within the zones defined
parkování povoleno pouze na mimořádné události v rámci prostory vymezené
Re: Itálie
mně taky italské pruhy připadají subjektivně užší, nicméně by měly mít 3,75m jako u nás - viz http://dietcad.unipv.it/corsi/FdIV/10%2 ... strade.pdfDrak píše:Ještě další věc; nezdá se vám, že italové mají na dálnicích užší pruhy? Mně připadá, že je standard 3,5m nebo i méně a to pro všechny pruhy.
Re: Itálie
Možná se jen zdají užší tam, kde není odstavný pruh a středová svodidla jsou prakticky hned za čárou.
I když podle toho dokumentu by měl být také 3m odstavný pruh, a ten nebude na většině dálnic.. takže budou možná výjimky i na šířku pruhů.
Nedivil bych se, kdyby Italové brali normy asi tak vážně jako dopravní předpisy
I když podle toho dokumentu by měl být také 3m odstavný pruh, a ten nebude na většině dálnic.. takže budou možná výjimky i na šířku pruhů.
Nedivil bych se, kdyby Italové brali normy asi tak vážně jako dopravní předpisy