Stránka 9 z 22

Re: Itálie

Napsal: 13.12.2015 16:38:10
od Diaľničiar
Dne 5.12. se dostala do provozu 1. etapa A1, tedy Variante di Valico. Jedná se o 6 km úsek mezi Aglio a Barberino del Mugello.

Zdroj: http://www.firenzepost.it/2015/12/03/va ... i-mugello/

Re: Itálie

Napsal: 17.12.2015 14:38:44
od FlakY`
Jaké jsou plány se starou dálnicí? Viděl jsem dokument o této dálnici a je to obrovský projekt.

Re: Itálie

Napsal: 17.12.2015 15:28:49
od dvs
Zrovna u tohoto úseku bude stará sloužit pro směr do kopce asi v režimu 2+2 pokud jsem to dobře pochopil. Něco jako na obchvatu Florencie. Tu další část, kterou by měli otevřít o víkendu už udělali obousměrně. Stará část přes kopce bude obsluhovat staré sjezdy.

Re: Itálie

Napsal: 17.12.2015 15:57:57
od hh
A bude mít zelené nebo modré značky? A bude se platit nebo ne?

Re: Itálie

Napsal: 19.12.2015 11:04:38
od eucitizen
Variante del Valico ma dlzku 43 km. Medzi La Quercia s Aglio, v dlzke 37 km, sa bude moct jazdit aj na novom aj na starom usekom. Bude to na ludi aku variantu si vyberu. Stary usek ostane ako dialnica. Samozrjeme pre kamiony bude vyhodnejsi novy usek, je rovnejsi a spotreba paliva nizsia.
Usek Aglio - Barberino ma 3 pruhy smer juh a zo stareho useku urobili jeden smer so 4 pruhmi smer sever.

Re: Itálie

Napsal: 19.12.2015 11:17:27
od Diaľničiar
Tak jsem projel v tomto týdnu dálnice v Itálii. Z Rakouska (Brenner) do Aglie mezi Milánem a Turínem a pak zase směrem na Graz a Vídeň (A4 směr Benátky). Musím konstatovat jen několik postřehů:

*provoz v Miláně je silný a i celý ten tah v rámci A4 provoz neustává přes den
*parametry jsou v pohodě, ale umístnění některých platidel mimo dálnici je třeba pro nákladní dopravu zdržujícím faktorem při najíždění do nich, i když je umožněn pak plynulý projezd 30 km/h
*celkový styl jízdy Italů nepřekvapil, ale kdyby to tak bylo v ČR/SR tak je to zde samá DN :lol: a policie by si přišla na své; ostatně ta policie, to jsem ještě nikde neviděl tolik druhů policie na dálnicích, co tam dělalo kontrolu čehokoliv a kdekoliv; dodávku za platidly finanční, kamion před platidly, osobák v odstavním pruhu atd.
*časté nouzové zálivy veliké plus ještě k odstavnímu, systém blikajících žlutých světel při důležitých změnách (kolony, připájecí pruh) v konečném důsledku pomáhají být více ostražitý a tak je provoz plynulý a bez nehod
*připájecí pruhy vnímám spíš negativně ohledně té délky, i když ta snaha uvolnit ten pravý jízdní je obrovská, velmi často se kamion ještě táhne již téměř u svodidel a jsou to zbytečné rizikové momenty
*značení dobré, odpočívky stejně tak, Autogrill nezklamal
*povrch dobrý

Projel jsem i regionální silničky, takže ty opravdu spojující menší vesnice a městečka nic moc. Rozsáhlé síťové trhliny vozovek, iks krát plátané, mnoho trčících balkonů do silnic, malé kruhové objezdy. Provoz plynulý než člověk doběhne kamion. Poté de facto kamion určuje rychlost provozu. I když Italové neřeší plné čáry, ani nějaké MPR.

Zcela fascinující prostředí Alp, obdivuhodná architektura dálnice do prostředí přírody a silnic kolem rovněž. Nekonečné lány viničů a jabloní, kde tu již i olivy. Stavební práce kolem Milána umožňují plnou jízdu na 2x2, na rozdíl od Německa opravdu pohodlně v obou pruzích. Na rozdíl od Rakouska parametry dálnic v Itálii mnohem lepší co do šířky a poloměrů zákrut.

Možná brzo budu i na jihu a bude i co fotit, nyní jaksi ani nebylo kdy.

Re: Itálie

Napsal: 19.12.2015 13:19:25
od dvs
Variante Valico se bude otevírat 23.12.2015 v 11:30
http://www.firenzepost.it/2015/12/19/va ... teo-renzi/

Re: Itálie

Napsal: 19.12.2015 23:02:23
od hh
Diaľničiar píše:Tak jsem projel v tomto týdnu dálnice v Itálii. Z Rakouska (Brenner) do Aglie mezi Milánem a Turínem a pak zase směrem na Graz a Vídeň (A4 směr Benátky). Musím konstatovat jen několik postřehů:
Itálie mě nepřestává fascinovat. Jak pozitivně, tak negativně. Obojího je tam strašně moc!

Za fotky budeme moc rádi!

Re: Itálie

Napsal: 20.12.2015 11:22:31
od eucitizen
Prave ze policajtov na dialniciach je menej nez napriklad na SK, CZ alebo v Nemecku. Meeranie rychlosti resia tutorom, vynimka ostava Brennerska dialnica A22, tam zatial nie je a niekedy maju radary na odpocivadlach. Policajti casto sa zastavia ked vidia auto alebo kamion na odstavnom pruhu, kontroluju ci je vsetko v poriadku. Inac Taliani soferuju pomalsie nez kedysi, tutor to spravil na dialniciach, v obci a mimo obci fixne radary. Proste clovek pre istotu ide pomalsie ked nevie aka je tam presna rychlost, na niektorych cestach sa casto meni. Oblubena je 70ka na vela ciest mimo obci.
Co mne najviac vadi je ze soferi si oblubili jazdit, aj pomaly, v lavom pruhu a nez uhnu tak musite im niekedy poriadne zablikat. A dalsia vec nepouzivaju smerovky.

Re: Itálie

Napsal: 20.12.2015 14:50:20
od Lenny
Co to je tutor?

Re: Itálie

Napsal: 20.12.2015 19:08:54
od dvs
Usekove mereni rychlosti na dalnicich.

Re: Itálie

Napsal: 20.12.2015 20:56:22
od eucitizen
Usekove meranie, ale moze aj rovno merat cez kamery. Navyse sa pouziva aj na kontrolu aut ci maju zaplatene PZP.

Re: Itálie

Napsal: 20.12.2015 21:22:22
od hh
Obálky k nám to určitě neposílalo (bohatě otestováno).

Re: Itálie

Napsal: 23.12.2015 15:14:50
od dvs
A1 variante Valico otevřena.

Re: Itálie

Napsal: 23.12.2015 19:18:12
od Diaľničiar
Já jen zpřesňuji, že se jedná o další úsek A1 a tedy konkrétně mezi La Quercia a Aglio. Původní úsek zůstává v provozu, takže je zde nyní zvláštní parametr 4x2. Zdroj: http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/ ... 1807.shtml

Re: Itálie

Napsal: 4.1.2016 13:53:31
od dvs
Ještě k A1 variante Valico. Zde je video z průjezdu mezi La Quercia a Barberino.
https://www.youtube.com/watch?v=jdOWpXH81kg
Na konci videa Vás možná zarazí, že se vjíždí do stavby a je to zúžené ze tří na 2 pruhy. Jedná se o stavbu "A1 Barberino - Firenze Nord rozšíření na 3 pruhy" včetně 8km tunelu Sv. Lucie (galleria Santa Lucia) raženého TBM místo původně zvažované varianty s 9 tunely a 6 viadukty. Podle následující stránky je termín dokončení 2017. Radši to tu uvádím, abych nastavil "očekávání" např. při cestě do Říma nebo Toskánska a nedošlo ke zklamání.
https://www.autostrade.it/it/la-nostra- ... ino-incisa
Obrázek
Na této stránce je u tunelu rok zprovoznění až 2020. Tak nevím, zda už vůbec kopli.

Re: Itálie

Napsal: 4.1.2016 16:16:06
od Diaľničiar
ÚAMK informoval, že Italové budou od jara v plné míře vymáhat pokuty i od zahraničních řidičů.

Re: Itálie

Napsal: 10.4.2016 12:28:38
od Honey72
U nás se pořád řeší, jestli MÚK na býv. rychlostních silnicích odpovídají dálnici, ale koukněte třeba na tento docela ujetý nájezd na italskou dálnici :) Auto sjíždějící z dálnice snad ani nemůžete včas vidět a teď si tam vjeďte třeba s návěsem ;)

https://www.google.cz/maps/@43.6964234, ... 312!8i6656

A takto se má jezdit po kruhovém objezdu. Italové vědí, proč je zbytečné kreslit jízdní pruhy :D

https://www.google.cz/maps/@43.7202934, ... 312!8i6656

Re: Itálie

Napsal: 22.4.2016 9:57:18
od Diaľničiar
Část informací o členěnení dálnic a informací o nich naleznete na Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Autostrade_of_Italy

Zde je vývoj rozšíření sítě dálnic za 22 let:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (20.41 KiB) Zobrazeno 10964 x
Jak jsem psal i ve vláknu, tak se preferuje hlavně upgrade dálnic. Tedy jejich rozšiřování a celková modernizace. To vše se opravdu i děje, i když v různém tempu a kvalitě.

Dalším správcem je třeba opetáror, který se stará o Brennerskou dálnici: http://www.autobrennero.it/it/ . Na ní nyní probíhají obrovské práce na modernizaci záchytných zařízení bral kolem a ponad dálničním tělesem. I provoz je značně omezován, na některých úsecích veden v 1/2 profilu z bezpečnostních důvodů. Jinak je to opravdu nádherná dálnice procházející Alpami. Povrch je v podstatě kvalitní, ale co se týče třeba svodidel, tak jsou zrezlé. Snad nejvíce v rámci vůbec dálnic na severu Itálie.

Jinak jsem si projel úseky kolem Benátek a to i silnice v tomto regionu a stav vozovky není nic moc. Kromě toho tam, kde není 4-pruh kolem větších sídel, tak se tvoří téměř na každé křižovatce se semaforem kolona vozidel v rámci dopravních špiček.

Z hlediska hospodářství si Itálie vede lépe. Ekonomika v roce 2015 rostla o +0,8% HDP. I průmyslová výroba roste. To jsou důležité faktory pro dopravu a logistiku a následně správce sítě, aby se dalo pokračovat v plánech realizace modernizace sítě. Státní deficit dosáhl úrovně 2,5% HDP a státní dluh překročil 130% HDP (v Itálii se dlouho pohybuje nad 100% HDP). Letos by HDP mělo mít nárůst o +1%. Nezaměstnanost je kolem 12,5% a tedy neustále roste; od roku 2010 o +4%. Důležité je, že se skončilo období recese a i zadlužení má do roku 2019 klesnout na 120% HDP. Podrobněji se ekonomice věnovat nebudu.

Re: Itálie

Napsal: 15.6.2016 11:51:03
od Diaľničiar
Pro výstavbu dálnice Řím - Latina bylo vybráno Consorzio stabile Sis ScpA. Dálnici postaví za 2,8 mld. €, v provozu by měla být od roku 2021.

Re: Itálie

Napsal: 15.6.2016 14:30:50
od hh
A to bude A12? Povede to pak někam dál?

A co dokončení úseku A12 Grosseto-Civitavecchia?

Re: Itálie

Napsal: 16.6.2016 8:03:31
od dvs
Už jenom do Tarquinia ;)
22.3.2016 otevřeli úsek Civitavecchia- Tarquinia
http://www.tirrenica.it/index.php?optio ... &Itemid=20

Snaha postavit ten zbytek je, ale jde to ztěžka. Něco jak naše D3. Tahanice o proplácení mýtného místním (staví to většinou v původní trase té SS). Taky je popotahovala EU. Snad bude pokračování od jihu po Capalbio.

články:
k otevření http://roma.repubblica.it/cronaca/2016/ ... 135997356/
k letošním protestům
http://www.repubblica.it/ambiente/2016/ ... 135701060/

Re: Itálie

Napsal: 23.6.2016 18:09:25
od Diaľničiar
Dne 23.6. se odevzdal do provozu nejzápadnější a nejvýchodnější úsek SS597 (Strada Statale 597 di Logudoro), což je budoucí rychlostní silnice Sassari - Olbia v severní Sardínii. Jde o 11,8 km dlouhý úsek Condrangianus - Orzieri a 15,5 km dlouhý úsek Monti - Olbia. Celkem tedy 27,3 km.

Re: Itálie

Napsal: 11.7.2016 12:03:23
od Diaľničiar
Dne 8.7. se odevzdal do provozu 5 km úsek na SS640 na Sicílii. (Strada Statale) Úsek jde od křižovatky s A19 a křižovatkou Caltanissetta, sever. SS640 bude jednou plnohodnotní rychlostní silnice, která spojí Agrigento s A19 u Caltanissetta.

Re: Itálie

Napsal: 11.7.2016 21:48:14
od Honey72
Vrátil jsem se z dovolené v Itálii a najezdil po ní pěknou řádku kilometrů z místa na místo, hlavně mezi Římem a Neapolí. Co se týče stylu jízdy Italů, člověk si po počátečním šoku zvykne a za chvíli mu to ani nepřijde. To, že značky v červeném kolečku jsou spíše pobídkou a že mi každou chvíli někdo vjede do cesty z vedlejší, se dá přizpůsobit. Zajímavé je, že za celých 14 dní jsem v tak hustém chaotickém provozu neviděl jedinou nehodu. Naopak mi připadlo, že my v Česku jezdíme strašně agresivně a netolerantně. S tradičním lepením na zadek jsem se nesetkal. Když někdo potřebuje předjet, naznačí to a pomalejší mu prostě uhne, i kdyby měl jet odstavným pruhem. To samé, když potřebujete najet na hlavní silnici, tak tam prostě vjedete a nikdo netroubí, že kvůli Vám musí zpomalit :-) Běžné tam je na dálnicích, že auto co dojelo kamion před Vás vjede do rychlého pruhu (samozřejmě bez blinkrů :-) a nikdo v rychlém pruhu kvůli tomu nešílí a nehodlá pak předvést české vybržďování. Jediné, co Italové neumí, je zastavit u přechodu. Chodci proti tomu neřeší přecházení na červenou, i když vedle hlídkuje policie. Oni by totiž jinak nepřešli, protože zelená svítí snad jen těm autům :-) Co mě ovšem dostalo, je šílený stav italských silnic v této oblasti. Zatímco v Česku platí, čím nižší třída, tím horší, tak v Itálii je to zřejmě naopak. Čím důležitější silnice, tím horší. Projel jsem několik "modrých" dálnic, tedy těch bez poplatku se 110, a přál si alespoň pár kilometrů naší staré D1. Takové hluboké díry jak na Ukrajině bych tu fakt nečekal a pokud to šlo, klidně jsem si zajel 100km po placené luxusní dálnici, než přijít o nápravu. Dálnice SS3bis (po níž vede E45!!) Řím-Ravenna, je něco příšerného. To samé výpadovky z Říma. A Italové to tu valí hlava nehlava :-) Po přejetí českých hranic u Dvořiště jsem schválně čekal, kdy najedu na první díru a ta byla až v Budějovicích, na kanále. I pak jsem až cestou domů k polským hranicím přemýšlel, proč si myslíme, že máme hrozné silnice. U nás se nyní všude opravuje, v Itálii jsem za celou dobu viděl jen opravdu pár omezení kvůli opravám vozovky :-(