Právě je 25.10.2021 12:09:37




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Irsko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
Irsko zadalo vypracování projektu výstavby asi 100 km dálnice M20 Cork - Limerick :arrow:

*projektová příprava bude stát 15 mil. € a práce provedou irská firma JB Barry Transportation, švédská Sweco a kanadská WSP
*náklady na výstavbu se odhadují na 900 mil. €
*na trase má být 8 velikých mostů ponad řeky, 44 menších mostů ponad silnice a 2 mosty ponad železniční tratě
*dále se má vybudovat 64 km napojovacích silnic a lokálních spojení
*projekt je zařazen pod národní rozvojový plán, s jeho výstavbou se počítá v roce 2023 a dokončit se má v roce 2027
*projekt je řízený Transport Infrastructure Ireland ve spolupráci se samosprávou Limerick a Cork County Council

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


5.4.2019 16:48:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
VINCI Highways awarded new management contract for freeflow transactions and customer services on Dublin ring road (M50)

18 APRIL 2019

· A new contract of a 373M€ total value awarded by Transport Infrastructure Ireland (TII)
· All-inclusive freeflow transactions solutions supporting up to 145.000 vehicles per day
· An integrated customer relations platform to improve user experience and increase subscription level

Obrázek

Transport Infrastructure Ireland, the state agency in charge of roads and railways infrastructure in the Republic of Ireland, just signed an 11-year contract with Turas, a joint-venture comprising VINCI Highways, subsidiary of VINCI Concessions, and Abtran, the largest Irish-owned business process management provider, to manage freeflow transactions services and customer relations on the Dublin ring road (M50 motorway). With an average of 145.000 vehicles each day, Dublin ring road is the most heavily trafficked corridor of Ireland’s national roads network.

VINCI Highways and Abtran will combine their expertise to deliver a complete service covering all technology, systems and operations to support freeflow transactions, payment collection and transmission to the state agency TII. The contract includes installing and operating a new gantry crane with sensors to detect incoming vehicles, cameras and beacons for reading plates and tags. It also includes the design, implementation and management of a new back-office platform with data processing and information management capabilities to facilitate transactions. Implemented by VINCI Highways’ subsidiary TollPlus, the new back-office will allow TII to better meet the demands of today, and effectively handle projected growth in transaction volume.

VINCI Highways and its partner Abtran will also provide customer services to drivers by optimising processes and performance of a global communications platform that includes a contact center and various digital interfaces. To develop the number of e-subscribers, VINCI Highways and Abtran, alongside TII, will also develop new Mobility-as-a-Service schemes, increasing customers’ convenience while meeting the urban challenges of the fast-growing Irish capital.

This new contract marks VINCI Concessions’ first project in the Republic of Ireland and demonstrates its capacity to expand its international outreach. VINCI Concessions now operates in 21 countries through its subsidiaries VINCI Airports, VINCI Highways and VINCI Railways.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 8-1745.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


19.4.2019 13:34:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
stav vývoje ze stavby M11:
viewtopic.php?p=182672#p182672

https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5987.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5680.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5822.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I6373.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5813.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5900.jpg
https://www.m11gtoe.ie/wordpress/wp-con ... 5I5632.jpg

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


7.7.2019 17:05:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
M11 u Enniscorthy se má 18.7. odevzdat do provozu. 27 km dálnice a dalších 15 km různých silnic a vylepšení.

https://www.irishtimes.com/news/ireland ... -1.3952455

i zde více: viewtopic.php?p=182672#p182672

doplnění k 19.7.: stalo se :idea:
https://www.independent.ie/irish-news/n ... 24516.html
https://www.rte.ie/news/regional/2019/0 ... y-wexford/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.7.2019 12:39:44, celkově upraveno 1

aktualizace



13.7.2019 11:47:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
sledovaná stavba ve vláknu:



podrobností k ní: https://visitnewross.ie/community/22523 ... ss-bridge/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


15.9.2019 9:28:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
Irsko schválilo financování dualizace silnice na projekt N5 Westport - Turlough ve výši 241 mil. € :arrow:

*20,3 km dualizovaného tahu N5 z Westportu se postaví po východ Castlebar s i kolem 2,5 km klasické silnice, která spojí N59 Westport na Mulranny sekundární silnici
*2,3 km úsek N59 u Barleyhill bude upgradovaný na typ 3 klasické silnice; bude zde 6 KO, 2 mosty na trati mezi Westport a Dublinem
*jde o jednu z největších investicí v rámci oblasti Mayo - přinese benefit pro cestovní ruch na západě Irska

N5 je hlavní silnice v Mayo směrem na Dublin. Dokončení se očekává 2 roky od udělení zakázky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


22.11.2019 15:41:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
sledovaná stavba ve vláknu

Dne 30.1. se do provozu odevzdala stavba New Ross Bypass. Jde o 14 km 4-pruhu na N25, ale i na N30. SOučástí je i 887m dlouhý most nad řekou Barrow, jeden z nejdelších v Irsku. Náklady na projekt jsou 230 mil. €.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=52. ... 98/-6.9375

Zdroj + fotky: https://www.rte.ie/news/ireland/2020/01 ... 25-bypass/

přelet dronem:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.2.2020 19:22:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Populace Irska vzrostla za uplynulých 10 let ze 4,5 na 5,1 mil. V metropolitním území Dublinu pak žije celkem 1,9 mil. lidí. V urbanizovaném území žije nyní 63% obyvatelstva a průměrný věk je 38 let. Tento stav ukazuje na jistou dynamiku rozvoje, která taky odpovídá životu v Irsku. Když se dobře nevedlo, tak lidé emigrují jinam. V opačném případě je pak zaznamenán silnější přírůstek obyvatelstva.

Z hlediska silniční sítě je tady celkem 100 tisíc km silnic. Vzhledem k rozloze a počtu obyvatel je tohle číslo opravdu unikátní. Dlouhou dobu tady nebylo dost zkapacitněných silnic, což při absenci lepších silnic byl taky problém. Infrastrukturu Irsko začalo jinak vnímat a sjednotilo systém dopravních infrastraktur od silnic po železnice od měření intenzit až po výstavbu do jednoho úřadu. To jednak šetří náklady na chod státní správy a jednak přináší vysokou efektivitu rozvoje. Stejný model mají třeba Maďarsko nebo Nový Zéland. Nikdo nečekal, že by Irsko ihned postavilo celou dálniční síť, ale Irové zapojili všechny prvky: státní rozpočet, eurofondy, úvěry i model PPP a povedlo se jim prakticky vystavět "základ", který nyní nadstavují a budou nadstavovat další dekády. Irsko potřebovalo odstranit nedostatek hodnocený mezi investory a tím byla právě slabá výkonnost logistické infrastruktury. Vzhledem na demografický vývoj je logické, že od Dublinu jdou prstence do zbytku území. Až 320 km z 916 km dálnic v provozu (2015) se postavilo modelem PPP, tedy 35% sítě dálnic.

Z těch 100 tisíc km (všechny kategorie silnic) je nejdůležitějších 5306 km silnic, které se k roku 2015 člení následovně:
Příloha:
I1.JPG
I1.JPG [ 54.88 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]

Značí to, že k 31.12.2015 bylo v Irsku celkem 1210 km zkapacitněných silnic a dálnic. Tedy asi 23% státních silnic. Irsko si to rozčlenilo i dle místních autorit:
Příloha:
I2.JPG
I2.JPG [ 143.21 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]

Mapa státní silniční sítě aktualizována k 2017:

detail: https://www.tii.ie/roads-tolling/our-ro ... pdated.png
Příloha:
I3.JPG
I3.JPG [ 95.95 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]


Tady jsou základní informace ke 100 km dálnice M20 Cork - Limerick: viewtopic.php?p=185695#p185695 a tady je již informační web: https://corklimerick.ie/

To už je svým způsobem luxus. Z Dublinu dálnice vede jak do Cork tak do Limerick. Ale jednoduše se propojí i Limerick a Cork zkapacitněným tahem. Je to pečlivě připravován projekt a to ostatně tak jak všechny. Cork se stal dalším centrem, ostatně jeho obchvat je 2. nejvytíženější v zemi. A tak se hodlá budovat S-J os podél západní poloviny.

Irsko totižto připravuje proměnu území. Celkově je jisté, že populace má i nadále růst. Dublin dnes jako metropole generuje 40% HDP. Běžně hlavní města generují kolem 20% a pokud je to víc, tak to je již "zajímavé", ale pak i celkové nastavení dopravní politiky musí být jiné a to platí 2x, když se jedná o takto limitovaná území. Pro rok 2035 respektivě 2050 se počítá s 2x větším rozsahem zkapacitněné silniční sítě. Značí to pokračování upgradu státních silnic a větší investice do zvyšných silnic. Tady se přistavím a sice pro to, že zbytek té silniční sítě má rezervy. Rozpočet cca. 1 mld. € na zvyšnou silniční síť značí, že to je opravdu málo. Vyžadují se přinejmenším 2 mld. €, aby bylo za co zlepšit jejich parametry a ze silnic rozsah státních silnic aneb i navazuících silnic. To bude velká výzva do budoucna bez ohledu na to, že již nyní má Irsko stav, který mu může závidět mnoho států EU. Budu se věnovat dálnicím po roce 2015 s výhledem do budoucna v dalším příspěvku.

Stav hospodářství:

*HDP dosáhlo v roce 2019 úrovně 389 mld. USD (hodnota HDP Irska byla vícekrát diskutována pro IT firmy zde registrované; v roce 2010 to bylo 210 mld. USD, v roce 2016 pak 294 mld. USD: viewtopic.php?p=149665#p149665 - tohle je důležitý odkaz i pro níže uvedený rozpočet ministerstva dopravy)
*nezaměstnanost byla začátkem roku 5%, nyní 7,5%; mladí lidé z 11% na 20%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 59% HDP (v roce 2010 to bylo 86%)

Pandemie COVID-19 a dopad na Irsko. V 10/2020 byl přijat rozpočet pro rok 2021: https://www.citizensinformation.ie/en/m ... _2021.html . Lze si tam číst, protože tam si je co číst a jak má vypadat pomoc lidem, firmám i ekonomice. Tomu se já věnovat nejdu. Já si vyberu ministerstvo dopravy: https://www.gov.ie/en/press-release/748 ... -recovery/ , abych se dočetl, že ministerstvo dostalo další 1 mld. € navíc. Takže před pár lety to byla 1 a najednou 2 mld. a nyní již 3,5 mld. €. Z toho 1,3 mld. € jde na silniční infrastrukturu. To je navýšení o 1/3. Není to o požadovaných 100%, ale je to razantní navýšení peněz i v těchto časech. Opravdu, když se některé ty programy propočítají, tak cyklochodníky a chodníky pro pěší dostanou 1 mil. € denně. Ty programy se prolínají; bezpečné dráhy do škol, komplexní renovace ulic, podpora lokální dopravy (lepší dráhy po bus zastávky, parkoviště) a dopravní schéma bude po roce 2020 vypadat již jinak, než li doposud.

Co bylo doposud umím shrnout taky. Státní silniční síť dostala největší objem peněz v letech 2000 až 2010 celkem 13,6 mld. €. Stávající plán National Development Plan počítá s výdají v tomto segmentu do roku 2027 ve výši 6,6 mld. €. Když jsem psal o železnicích, tak v Irsku je 1660 km tratí. Těm investicím pak taky odpovídá ten nárůst dálnic v zemi:

Obrázek

Irsko letos dosáhne deficit ve výši 21 mld. €, což je nakonec mnohem méně, než se původně čekalo. Je to opravdu hodně velké číslo, když se takhle vysloví, ale mnohem méně, než byl odhad. Rozpočet pro rok 2021 bude s celkovými výdaji ve výši 86 mld. €, z čeho 16 mld. € jsou opatření v souvislosti s pandemii COVID-19. Jsou to všechno peníze, které si Irsko půjčí a zahrne do státního dluhu, se kterým bude žít v dalším období. Irsko a Irové tak tuhle krizi překonají co možná nejlépe se bude dát a jak to řeší i jinde, konstatoval ministr financí a řada ekonomů s tím, že když se na to podíváme jinam, tak je to tam stejné.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.12.2020 13:31:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
bonus k výše uvedenému, souhrn k roku 2019

Diaľničiar píše:
Budu se věnovat dálnicím po roce 2015 s výhledem do budoucna v dalším příspěvku.


Rozsah státní silniční sítě se mírně zvětšil:

*síť dálnic dosáhla 998 km
*síť dualizovaných silnic dosáhla hodnoty 318 km
*klasické 1+1 pruhy pak rozsahu 4043 km

Rozsah státní silniční sítě se tedy zvětšil o 53 km, přičemž zkapacitněná silniční síť měřila v roce 2019 již 1316 km.

Irsko se řídí dokumentem rozvoje k cílovému roku 2040, do kterého samozřejmě spadá i doprava a tedy taky dopravní infrastruktura a v ní silniční síť, přičemž samozřejmě i státní silniční síť. Ty cíle snad nemá smysl jměnovat, protože jsou ve všech vyspělých stejné; rovnoměrný hospodářský růst, snížení emisí, kvalitní doprava, rozvoj regionů atd. V rámci silnic, tak jak jsem uvedl výše, že do roku 2027 se použije dle plánu 6,6 mld. €, tak se jedná o plán National Development Plan 2018-2027 (NDP). S tím, že jak lze pozorovat stávající situaci, tak došlo k navýšení prostředků, i když nevíme, co bude v dalších letech, protože 2027 je daleko, tak si je nutno uvědomit, že to je 660 mil. € ročně jako základní financování. Irsko disponuje jak jsem uvedl demografickým modelem vývoje pro roky 2035 i 2050 a taky dopravním modelem. Pokud by se má pokračovat s upgradem silniční sítě na dálnice a dualizované silnice, tak když 1 km průměrně vychází na 7 mil. €, tak investice by musela činit dalších 15-16 mld. €. Tady je dokument budoucích staveb: https://www.tii.ie/roads-tolling/projec ... ojects.pdf , kde si lze číst. Není 100% cíl, že tady bude 1100 km dálnic v roce 2035 a k tomu 1000 km dualizovaných silnic. Ani tady není cíl na nějaký fix dálnic do roku 2050 atd. Jsou tady postupy, dle kterých se má přistoupit k investicím na upgrade. A dle skutečného vývoje ekonomických ukazatelů na státní a dané regionální úrovni se posuzuje projekt jako takový, jeho dopady, přínosy a náklady. A až pak se jde stavět respektivě se vybere fázování a realizace, financování a provoz. Irsko pouze porozumělo v minulých dekádách, že zaspalo dobu a potřebovalo s tím něco udělat a taky udělalo. Tady se posuzuje ekonomický dopad nejen z hlediska nákladů na výstavbu, ale i na údržbu. Posuzuje se třeba jak se zlepší napojení regionů na větší centra. Jaký to bude mít efekt z hlediska další návaznosti na zaměstnanost.

Rozhodně tady ale nejsou dálnice duchů. Opravdu hustý provoz je ve dvou lokalitách. Jde o Dublin a Cork. Na M50 projede denně 150 tisíc vozidel v rámci Dublinu. Na N40 v Corku pak projede na 87 tisíc vozidel za 24h. Provoz na dálnicích za rok 2019 stoupl o 3%, přičemž průměr na celé státní silniční síti je 2,5%. Dopravní špičky vrcholí ve dvou časech a to od 7:00 do 9:00 a do 16:00 do 18:00, přičemž kolem 8:00 a 17:00 se odehraje v obou pásmech na 5% celodenního provozu. Jde o to, že ještě před 5 roky to bylo po 9%. Několik provozních faktů k M50 za rok 2019:
Příloha:
M50.JPG
M50.JPG [ 53.62 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

V roce 2019 byla kapacita sekundárních státních silnic (viz příspěvek výše, jejich podíl byl 2657 km) vyčerpána mezi 50 až 80%. Značí to taky, že ačkoliv jsou se sekundárním významem, tak se dostávají na úroveň primárních státních silnic a bude nutno je začít vylepšovat. Co se týče primárních silnic, tak až 25% z nich má kapacitu vyčerpanou a jsou přetížené. Tomu se ale v grafech a mapách věnovat nejdu, to spíš souvisí s dalšími investicemi na investice do rozšíření zkapacitněné silniční sítě.

Tady je pohled na Dublin s okolím; jde o běžný pracovní den:
Příloha:
I4.JPG
I4.JPG [ 58.98 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
D.JPG
D.JPG [ 25.45 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Zimní služba za rok 2019:
Příloha:
W.JPG
W.JPG [ 35.62 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Klasifikace státních silnic z pohledu údržby vozovek včetně dosažení cílů a aktuálního stavu:
Příloha:
I5.JPG
I5.JPG [ 62.47 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
I6.JPG
I6.JPG [ 69.4 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
I7.JPG
I7.JPG [ 67.17 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
I8.JPG
I8.JPG [ 62.99 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Na irské státní silniční síti se nachází 3234 mostů, z čeho 569 spadá pod provozovatele PPP projektů. Tady je jejich stav:
Příloha:
I9.JPG
I9.JPG [ 55.16 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Bezpečnost silničního provozu a trend:
Příloha:
I10.JPG
I10.JPG [ 44.83 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
I11.JPG
I11.JPG [ 40.34 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

Příloha:
I12.JPG
I12.JPG [ 56.97 KiB | Zobrazeno 2969 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.12.2020 14:54:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
bonus ke 2 výše uvedeným příspěvkům, od současnosti k budoucnosti; jak se to vnímá dnes

jen pro ukázku:

N4 realignment: https://www.n4realignment.ie (ve výstavbě: https://www.n4realignment.ie/gallery-current-progress )

N17 Knock-Collooney: https://n17knockcollooney.ie/ (55 km dualizovaných silnic; aneb severní část ostrova v trase Altantického koridoru (S-J os, kde na jihu bude nová 100 km dálnice Cork - Limerick)

N22 Ballyvourney-Macroom: http://www.n22bbm.ie/ (ve výstavbě; "obyčejná" silnice s obchvatama)

To je opravdu jen pro ukázku několik silničních schémat. Irům se samozřejmě poslední roky zdá tempo výstavby dálniční sítě jako pomalé, ačkoliv dosáhlo úrovně 100 km za 4 roky. A nedá se čekat každou dekádu 800 km nových dálnic v provozu. :) Problémem Irska není nedostatek dálnic a zkapacitněných silnic, ale 95 000 km ostatní silniční sítě. Regionální a lokální. Privátní (nezpevněné pro 1 vozidlo). Tady je hodně silnic, které jsou užší: klasicky privátní k farmám, lesům atd. v soukromých rukou, v rukou sdružení atp. a využívány i pro veřejný sektor. Takže silnice 19. století jsou najednou silnicemi 21. století. Tím, jak se postavila základní dálniční síť a investuje se do dalších silnic a zvyšuje ekonomický růst, tak najednou se lidem zdá, že zhoustl provoz, což je ale realita. Takže je tlak na realizaci nových silnic, které obejdou obydlená území. Irsko proto rozšiřuje silniční práce do všech regionů a je snaha udržet osídlení i v regionech. Budují se zcela nové linie silnic, obchvaty, KO a modernější křižovatky. Tak, aby život tak jak byl v dávnějších dobách, tak aby takový zůstal i nadále: v poklidném režimu. Tohle se ale nedá zajistit ihned a znamenalo by to i změnu rozložení daní do regionů.

I proto je stávající pandemie COVID-19 tady vnímána jako akcelerátor možných investicí třeba do těch bike tras. K těm jednodušším silnicím, kde houstne provoz se přistavají nové cyklo dráhy. To stejné se týče investic do dráh pro pěší u veřejných objektů jako jsou školy, přístupná místa k bus zastávkám. Ty se vyčlení ze samotných silnic do více mimojízdních částí atd. Tomuhle se tady nyní věnuje velká pozornost v řádu mnoha set mil. € od příštiho roku, takže si obyvatelstvo alespoň pocitově oddechne, než se dobudují další lepší státní silnice vedené mimo městeček a další zkapacitněná silniční a dálniční síť. I tady jsou projekty, které se 20 a více let jen připravují. Jsou regiony na SZ ostrova, kde chtějí dualizovanou silnici delší dobu, ale dokud nebyl dálniční prstenec od Dublinu, tak to bylo jenom snem.

Project Ireland 2040

Irsko se v minulosti řídilo dnes již neplatným (deaktivovaným) plánem Transport21, který se zrušil pro vícero nedostatků v základní koncepci. Tomu se věnovat nejdu. Proti původnímu stavu, kdy tady takřka ničeho nebylo to byl geniální plán. Jde o to, že stavby v něm budou prakticky v provozu v roce 2025. A plynule se navazuje na nový cíl a sice 2040 s tím, že plnění těchto cílů, které jsem rozepsal ve výše uvedeném příspěvků jsou zase na 20 let v rámci implementace 2020-2040. Všechno závisí od ekonomické kondice ostrovní republiky.

Pokud zahrneme do provozu i New Ross Bypass v tomto roce, tak je v Irsku min. 1330 km dálnic a dualizovaných silnic. Plán pro rok 2040 (pro všechny sféry státu) mluví v rámci dopravy o co nejlepším propojení nejdůležitějších měst, vyřešení obchvatů v rámci Dublinu a zlepšení napojení právě na SZ ostrova. S dalším cílem a sice zásadní investicí do lokální silniční sítě. Finanční objem do roku 2040 představuje 116 mld. €; s důrazem i na veřejnou dopravu, metro atd. Jaký tady bude v roce 2040 opravdový počet km dálnic a dualizovaných silnic není reálné předpovědět stejně jako teď napsat, kolik bytů se opravdu postaví. Odhad počtu obyvatel je min. +1 mil. navíc. Takže tohle všechno se jen ukáže. Co se silniční sítě týče, tak to má Irsko opravdu složité, protože ten rozsah je 2,5x průměru EU. Je ale nevyhnutní si uvědomit skutečný přínos jednotlivých km pro ekonomiku. Bude patrně ale o čem psát v dalších letech ...

Lze si to dohledat na internetu:

https://npf.ie/project-ireland-2040-launched/
https://assets.gov.ie/45625/07afe3b5b99 ... 21fdcd.pdf
https://www.tii.ie/news/press-releases/ ... vfinal.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.12.2020 16:01:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
Křížení M50 (M50 je západní okruh Dublinu) křižovatka 6; M50xN3 (v dosahu železniční trať Dublin - Slibo a Royal Canal)

záběr na M50
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tah M50 prochází modernizací do smart podoby. Inovace spočívá mj. v možnosti přepínat JP. Tady M50 Junction 5:
Příloha:
M50-5.JPG
M50-5.JPG [ 79.55 KiB | Zobrazeno 1708 krát ]

Více v článku: https://www.irishtimes.com/news/ireland ... -1.4549867


No a tady jsou práce na MÚK Dunkettle a to zase na M8xN8; web: https://www.dunkettle.ie/


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.5.2021 10:48:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irsko
Dne 23.8. se do provozu dostane úsek N4 mezi Collooney a Castlebaldwin. Formálně se dokončí koncem 09/2021.
Příloha:
IE.JPG
IE.JPG [ 48.23 KiB | Zobrazeno 698 krát ]

několik hezkých záběrů:
https://www.sligococo.ie/media/SligoCou ... ad%203.jpg
https://www.sligococo.ie/media/SligoCou ... ad%204.jpg 8-)

Jedná se o asi 80 mil. € investici do dualizace tahu v asi 15 km délce. Jeden z největších projektů tohoto typu v Irsku za poslední roky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


21.8.2021 17:50:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz