Nizozemsko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Nizozemsko
Počet obyvatel: cca. 17,3 mil.
Hlavní město: Amsterdam (cca. 0,9 mil., s okolím cca. 2,5 mil. obyv.)
Další města: Rotterdam (cca. 1,1 mil. obyv., s okolím cca. 2,6 mil. obyv.), Haag (cca. 0,6 mil. obyv., s okolím cca. 2,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 9:26:33, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Ministerstvo infrastruktury a vodohospodářství
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... waterstaat
Odpovědnost za výstavbu národní silniční sítě: https://www.rijkswaterstaat.nl/
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... waterstaat
Odpovědnost za výstavbu národní silniční sítě: https://www.rijkswaterstaat.nl/
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.1.2021 0:25:55, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Dne 10.1.2021 jsem napsal souhrn ke stavu silniční sítě, k jejímu lepšímu pochopení, co bylo a bude: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p226661 (a to i příspěvek nad ním a pod ním).
Nizozemí v letech 1996-2003 dokončilo dvourourový silniční tunel: Westerschelde Tunnel. Obě dvě roury jsou dlouhé 6,6 km. Celkové náklady dosáhli 550 mil. €.
http://www.westerscheldetunnel.nl/
Nizozemí v letech 1996-2003 dokončilo dvourourový silniční tunel: Westerschelde Tunnel. Obě dvě roury jsou dlouhé 6,6 km. Celkové náklady dosáhli 550 mil. €.
http://www.westerscheldetunnel.nl/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.1.2021 15:43:14, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Nizozemsko patří mezi země s vysoce vyspělou infrastrukturou budovanou v souladu s obchodními zájmy země. K naprosté špičce pak patří infrastruktura pro námořní a leteckou dopravu. Silniční síť v Nizozemsku dosahuje délky cca. 124 000 km (z toho dálnice cca. 2.560 km).
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Nizozemí v únoru 2008 otevřelo nejdelší dálniční tunel v zemi, Roertunnel. Je dlouhý 2,4 km a je součástí dálnice A73. Motoristům umožní vyhnout se Eindhovenu. V únoru se otevřela jenom jedna roura, druhá se odevzdala ke konci roku. Úsek A73 je součástí jednoho z největších dálničních projektů s názvem Via Limburg, tedy cílem projektu je lepší propojení Limburské province se zbytkem země.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 9:21:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Nizozemsko momentálně rozšiřuje více dálničních úseků:
Na dálnici A1:
Amsterdam - Almere -> 2x3+1 -> 2x5+2
Na dálnici A2:
Amsterdam - Utrecht 2x3 -> 2x5
Everdingen - Deil 2x2 -> 2x4
Den Bosch 2x3 -> 4x2
Eindhoven 2x3 -> 2+3+3+2
Na dálnici A1:
Amsterdam - Almere -> 2x3+1 -> 2x5+2
Na dálnici A2:
Amsterdam - Utrecht 2x3 -> 2x5
Everdingen - Deil 2x2 -> 2x4
Den Bosch 2x3 -> 4x2
Eindhoven 2x3 -> 2+3+3+2
Re: Nizozemí
To mi někdo vysvětlete, někdy jsou ty "severské" rychlosti podle mě absolutně přepísknuté. Toto je 2x5 pruh na nizozemské A4
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=52.25 ... 8&t=k&z=18
a je tam 90! A to tam jsou proměnlivé portály, takže by to šlo regulovat podle situace. v Německu leckdy i na ne zrovna nejlepší dálnici lze jet třeba 220 a zde na přehledné rovince toto, dvě absurdity.
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=52.25 ... 8&t=k&z=18
a je tam 90! A to tam jsou proměnlivé portály, takže by to šlo regulovat podle situace. v Německu leckdy i na ne zrovna nejlepší dálnici lze jet třeba 220 a zde na přehledné rovince toto, dvě absurdity.
- Přílohy
-
- A4.jpg (35.5 KiB) Zobrazeno 35999 x
Re: Nizozemí
Co to je za počty? Tam jsou jako kolektory nebo co si mám představit pod 4x2? Úplně tápuDiaľničiar píše:Nizozemsko momentálně rozšiřuje více dálničních úseků:
Na dálnici A2:
Den Bosch 2x3 -> 4x2
Eindhoven 2x3 -> 2+3+3+2
Re: Nizozemí
Tak podle webů by mělo jít především o peážní úseky více dálnic na obchvatech, tam je rozdělení dopravy na více vozovek vcelku logický a pochopitelný krok.
Jsou tam opravdu trochu jinde, s Jižní spojkou bychom se tak tak dostali do první stovky. Např. ten nejzatíženější úsek je v uspořádání 4x3:
Jsou tam opravdu trochu jinde, s Jižní spojkou bychom se tak tak dostali do první stovky. Např. ten nejzatíženější úsek je v uspořádání 4x3:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 9:19:14, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Království a půl princezny za 511.
Re: Nizozemí
Info ze skyscrapercity.com?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Budou tam fixně odděleny 2+2+2+2; něco na spůsob nejvytíženějšího dálničního tahu v Kanadě (Toronto, Ontario, Highway 400+401): http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=629 .martin píše:Co to je za počty? Tam jsou jako kolektory nebo co si mám představit pod 4x2? Úplně tápuDiaľničiar píše:Nizozemsko momentálně rozšiřuje více dálničních úseků:
Na dálnici A2:
Den Bosch 2x3 -> 4x2
Eindhoven 2x3 -> 2+3+3+2
Jednak se získá víc pruhů, ale hlavně se vytvoří nové směry a exity na nově stavěné více-pruhové sílnice. Nedá se 100% mluvit o kolektorech, protože ty tam již jsou. (min. z jedné strany i funkční)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
2nd Coentunnel, Amsterdam
1/7/08 se začala stavět druhá tunelová roura tunelu Coentunnel, který bude mít 2x3 pruhy a bude dlouhý 715 m, ovšem bude ponořený pod vodou. Práce se mají ukončit 20/12/12, přičemž se má taky zmodernizovat první tunelová roura. Hodnota prací je 480 000 000 €, z toho stavební jednotka světa, VINCI, má 19%.
1/7/08 se začala stavět druhá tunelová roura tunelu Coentunnel, který bude mít 2x3 pruhy a bude dlouhý 715 m, ovšem bude ponořený pod vodou. Práce se mají ukončit 20/12/12, přičemž se má taky zmodernizovat první tunelová roura. Hodnota prací je 480 000 000 €, z toho stavební jednotka světa, VINCI, má 19%.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Tato země i když má přeplněné dálnice i tak patří k zemím, kde je nejméně mrtvých při autonehodách. V roce 2007 zde zemřelo 43 lidí na 1 000 000 obyvatel; 2. najlepší výsledek.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
PPP dálnice A12 a A15 v Nizozemí
22. 9. 2009
Nizozemská vláda schválila čtyři konsorcia, se kterými by měl být veden koncesní dialog na PPP projekty dálnic A12 a A15. Konečné nabídky se by měly být předloženy do konce dubna 2010. Předpokládané náklady projektu A15 jsou odhadovány na € 2 mld. (cca 50 mld. Kč) a u projektu A12 na € 357 mil. (cca 9 mld. Kč).
Projekt dálnice A15 je v úseku Maaksvlaket - Vaanplein na okraji Rotterdamu, projekt dálnice A12 spojuje Utrecht s městem Veenendaal. U obou projektů jde jak o rekonstrukci stávající komunikace i o výstavbu nových částí. Forma PPP by měla být DBFM, tedy návrh, výstavba, financování a údržba předmětných úseků dálnic po dobu 24 let.
Do koncesního dialogu se zapojí tyto konsorcia:
- DIF/Egis/Fluor/Heijmans/Volker Vessels (projekt A15 i A12)
- Strabag/John Laing/Ballast Nedam/strukton (projekt A15 i A12)
- Vinci/CFE/Royal BAM (projekt A15)
- BAM (projekt A12)
Koncesní dialog bude zahrnovat vyjednávání o rozdělení rizik mezi soukromý a veřejný sektor. Nizozemská vláda hledá možnosti pro zapojení Evropské investiční banky do obou projektů. V případě projektu A15 se uvažuje o úvěru ve výši € 500 mil. (cca 12,5 mld. Kč), zatímco v případě projektu A12 by šlo o € 187 mil. (cca 5 mld. Kč).
Zdroj: http://www.infra-news.com
22. 9. 2009
Nizozemská vláda schválila čtyři konsorcia, se kterými by měl být veden koncesní dialog na PPP projekty dálnic A12 a A15. Konečné nabídky se by měly být předloženy do konce dubna 2010. Předpokládané náklady projektu A15 jsou odhadovány na € 2 mld. (cca 50 mld. Kč) a u projektu A12 na € 357 mil. (cca 9 mld. Kč).
Projekt dálnice A15 je v úseku Maaksvlaket - Vaanplein na okraji Rotterdamu, projekt dálnice A12 spojuje Utrecht s městem Veenendaal. U obou projektů jde jak o rekonstrukci stávající komunikace i o výstavbu nových částí. Forma PPP by měla být DBFM, tedy návrh, výstavba, financování a údržba předmětných úseků dálnic po dobu 24 let.
Do koncesního dialogu se zapojí tyto konsorcia:
- DIF/Egis/Fluor/Heijmans/Volker Vessels (projekt A15 i A12)
- Strabag/John Laing/Ballast Nedam/strukton (projekt A15 i A12)
- Vinci/CFE/Royal BAM (projekt A15)
- BAM (projekt A12)
Koncesní dialog bude zahrnovat vyjednávání o rozdělení rizik mezi soukromý a veřejný sektor. Nizozemská vláda hledá možnosti pro zapojení Evropské investiční banky do obou projektů. V případě projektu A15 se uvažuje o úvěru ve výši € 500 mil. (cca 12,5 mld. Kč), zatímco v případě projektu A12 by šlo o € 187 mil. (cca 5 mld. Kč).
Zdroj: http://www.infra-news.com
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemí
Tenhle údaj platil pro rok 2006.Diaľničiar píše:Nizozemsko patří mezi země s vysoce vyspělou infrastrukturou budovanou v souladu s obchodními zájmy země. K naprosté špičce pak patří infrastruktura pro námořní a leteckou dopravu. Silniční síť v Nizozemsku dosahuje délky cca. 124 000 km (z toho dálnice cca. 2.560 km).
Nyní je v zemi oficiálně cca. 136.000 km silnic, z čeho je přes 2.582 km dálnic (rok 2007). Ani plán nové výstavby, který se zde promítl hlavně poslední léta nezabraňuje novým dopravním zácpám a země proto zvýší výdavky do rozvoje silniční sítě i přes systém PPP. Aktuálně je problém v silniční dopravě největší překážkou pro další podnikatelský rozvoj v zemi.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 26.5.2010 21:38:55
- Bydliště: Zwolle, Nizozemsko
Re: Nizozemí
Oficiální dokončení z Dalnice A2 okolo Eindhoven do 8 Červen 2010 od ministr Eurlings. (Jeden den před volby ).
Mezitím, dokončení z Dalnice A2 v Utrecht (tunel z 12 pruhy!) je pravděpodobně zpožděné na dwa roku Této dálnice má 180.000 vozidla za den...
(Já snaží Česká zde, bez Google Translate, je to podobné jako Polsky)
Mezitím, dokončení z Dalnice A2 v Utrecht (tunel z 12 pruhy!) je pravděpodobně zpožděné na dwa roku Této dálnice má 180.000 vozidla za den...
(Já snaží Česká zde, bez Google Translate, je to podobné jako Polsky)
Re: Nizozemí
Greetings to the Netherlands
I think you can write in English, everybody (ok, almost everybody) should understand. I understand texts in Dutch sometimes because it is a little bit similar to German and English together
I went on A12 at Easter and it is incredible how wide the motorway is in the stretch Amsterdam - Utrecht. I was totally fascinated.
I think you can write in English, everybody (ok, almost everybody) should understand. I understand texts in Dutch sometimes because it is a little bit similar to German and English together
I went on A12 at Easter and it is incredible how wide the motorway is in the stretch Amsterdam - Utrecht. I was totally fascinated.
Re: Nizozemí
Vítáme tě na českém fóru, Chrisi!ChrisZwolle píše:Oficiální dokončení z Dalnice A2 okolo Eindhoven do 8 Červen 2010 od ministr Eurlings. (Jeden den před volby ).
Mezitím, dokončení z Dalnice A2 v Utrecht (tunel z 12 pruhy!) je pravděpodobně zpožděné na dwa roku Této dálnice má 180.000 vozidla za den...
(Já snaží Česká zde, bez Google Translate, je to podobné jako Polsky)
A I see, opening of motorways just before elections is not only central-european specific
Bad news about the tunnel, but still amazing AADT there, we here in CZ just hope that it's not our destiny as well The biggest number here is almost 140 000 cars on Jižní spojka in Prague, but this will be a history in September...
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 26.5.2010 21:38:55
- Bydliště: Zwolle, Nizozemsko
Re: Nizozemí
^^ děkuji, budu se snažit naučit se česky
Dálnice A15/A16 jižní agglomerace Rotterdamu. 16 pruhy.
Dálnice A15/A16 jižní agglomerace Rotterdamu. 16 pruhy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 9:18:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Nizozemí
Když se na tohle dívám, říkám si co asi naše milovaná D1.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 26.5.2010 21:38:55
- Bydliště: Zwolle, Nizozemsko
Re: Nizozemí
Video Dálnica "superhighway" A2, úsek Utrecht - Amsterdam.
2x5 pruhy za 28 kilometrů!
2x5 pruhy za 28 kilometrů!
Re: Nizozemí
Oh, its completed! Very cool:)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nizozemí
Dneska jsem mel tu cest se po ni svezt - zatim ve smeru na Maastricht, takze jen na trech pruzich z peti. Druha strana je ovsem viditelne hotova a tu si projedu zitra.
Pridavam neco fotografii (omluvte snizenou kvalitu, prselo). Na prostredni je videt, ze v jednom smeru je v podstate pruhu 6, protoze odstavny je i smerem k (nezvykle sirokemu) stredovemu delicimu pasu.
Evidentne se puvodni 3+3 s nebyvale uzkym stredovym delicim (jak asi vznikl, ze?) rozsirila poradne, tedy pristavenim kompletni druhe poloviny - proto ted ta rezerva ve stredovem delicim.
Pridavam neco fotografii (omluvte snizenou kvalitu, prselo). Na prostredni je videt, ze v jednom smeru je v podstate pruhu 6, protoze odstavny je i smerem k (nezvykle sirokemu) stredovemu delicimu pasu.
Evidentne se puvodni 3+3 s nebyvale uzkym stredovym delicim (jak asi vznikl, ze?) rozsirila poradne, tedy pristavenim kompletni druhe poloviny - proto ted ta rezerva ve stredovem delicim.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 26.5.2010 21:38:55
- Bydliště: Zwolle, Nizozemsko
Re: Nizozemí
Oficiální dokončení z Dalnice A2, Eindhoven - Valkenswaard v pondělí. Rozšíření 2 až 3 pruhy za pouhých 69 dnů! Pouze směr jih (Maastricht).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 8:59:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu