Malta
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Malta
Počet obyvatel: cca. 460 000
Hlavní město: Valletta
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 15:26:17, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Úřad veřejné dopravy
http://www.transport.gov.mt/
Malta disponuje cca. 3.100 km silnic a dálnic, přičemž asi 2.800 km má zpevněný povrch. Na ostrově jsou všechny silnice nezpoplatněné, jejich kvalita ale často nezodpovídá průměru, běžného v EU. Rychlostní limity na dálnicích: 120 km/h (74 mph), na hlavních silnicích 100 km/h (62 mph), v zastavaných územích 50 km/h (31 mph).
Dne 25.12.2020 jsem napsal podrobnější souhrn k rozvoji nadřazené silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 20#p225820 (a příspěvek pod tímto).
http://www.transport.gov.mt/
Malta disponuje cca. 3.100 km silnic a dálnic, přičemž asi 2.800 km má zpevněný povrch. Na ostrově jsou všechny silnice nezpoplatněné, jejich kvalita ale často nezodpovídá průměru, běžného v EU. Rychlostní limity na dálnicích: 120 km/h (74 mph), na hlavních silnicích 100 km/h (62 mph), v zastavaných územích 50 km/h (31 mph).
Dne 25.12.2020 jsem napsal podrobnější souhrn k rozvoji nadřazené silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 20#p225820 (a příspěvek pod tímto).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.1.2021 18:40:33, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
V Maltě zemřelo v roce 2007 pouze 25 lidí na 1 000 000 obyvatel při dopravních autonehodách, co je nejlepší výsledek ze všech zemí EU.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 15:28:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Malta je opravdu mini země. I tak ale sektor dopravy a logistiky hraje významnou roli. Také peníze z EU směrují do silnic. Nalezneme zde i dálniční tahy. Nyní Malta investuje do několika silnic a jejich přestavby nebo modernizace několik desítek mil. €, přičemž jde o rozšíření hlavních silnic, o novou výstavbu zcela nových silnic v nových developerských oblastech.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
V 04/2014 se zahájila silniční stavba pod názvem Triq il-Kosta. Náklady na ní jsou 53 mil. € a spolufinancování EU fondů. Jedná se o dostavbu další silnice k již původní, čímž vznikne 2+2 silnice včetně středních bariér. Výbavou tohoto 7,3 km upgradovaného úseku bude i pruh pro cyklisty a chodce. Po zadání nadpisu do googlu naleznete další informace a obrázky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Malta disponuje vysoce kvalitní silniční sítí, kterou je schopná udržovat a snaží se jí v rámci možností vylepšovat. Pod pojmem vylepšování je nutno rozumět tomu, že se jedná o malé území a hlavní tepny jsou přetížené. Malta nalézá peníze na nové MÚK, které tento problém budou řešit. Zároveň se upgradují hlavní tepny po pobřeží a doplňující síť tak, že se zkapacitňují další km na 2+2 (2x2) i s bike pruhmi. Probíhají neustále investice do veřejné dopravy, paralelně k tomu se rozvíjí silniční síť. Údržba zde patří k náročním; musí se citlivě plánovat, protože jakákoliv uzavírka způsobuje potíže. Poslední rok se údržba silnic provádí zásadně brzo ráno anebo až později k večeru. Problémem zůstává výměna vozovek; ta se pak děje za posílení dopravní policie do ulic.
Upravily se zde i rychlostní limity: http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... its_en.htm .
Největší silniční projekty:
Práce na křižovatce Kappara se ukončí koncem roku 2017. Více ZDE. Palmy, které stojí v projektu nebudou nemilosrdně odstraněny, ale budou přesunuté jinam. (technologie přesunu stromů/palem není žádná novinka, ale jedná se o nákladnou investici) Práce se zahajují v těchto dnech, 04/2016. Součástí řešení je i silniční tunel Tal-Qroqq. Na výše popsaný projekt navazuje další MÚK a tou je Marsa junction. Malta na ní dostala 39 mil. € z EU, konkrétně z fondu Connecting Europe Facility (CEF). Jedná se totiž již o I. fázi v rámci silniční sítě TEN-T v rámci tohto projektu. Práce se začnou začátkem roku 2017, protože se čaká na pokrok ohledně křižování Kappara.
Upravily se zde i rychlostní limity: http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... its_en.htm .
Největší silniční projekty:
Práce na křižovatce Kappara se ukončí koncem roku 2017. Více ZDE. Palmy, které stojí v projektu nebudou nemilosrdně odstraněny, ale budou přesunuté jinam. (technologie přesunu stromů/palem není žádná novinka, ale jedná se o nákladnou investici) Práce se zahajují v těchto dnech, 04/2016. Součástí řešení je i silniční tunel Tal-Qroqq. Na výše popsaný projekt navazuje další MÚK a tou je Marsa junction. Malta na ní dostala 39 mil. € z EU, konkrétně z fondu Connecting Europe Facility (CEF). Jedná se totiž již o I. fázi v rámci silniční sítě TEN-T v rámci tohto projektu. Práce se začnou začátkem roku 2017, protože se čaká na pokrok ohledně křižování Kappara.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 15:33:17, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
K výše zmíněnému projektu Kappara vizualizace včetně aktuálního provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 15:34:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Malta za 70 mil. € vylepší 170 lokálních silnic:
*celkem jde o 6 kontraktů pro 52 km silnic a 85 km chodníků
*jde o součást 700 mil. € balíku prací na 7 let, který se ohlásil v minulém roce, kdy se začalo se so 120 projekty silnic
*cílem je dosáhnout vysoké standardy v oblasti navazující infrastruktury přímo na bydlení a v propojení na další dopravní infrastrukturu
*celkem jde o 6 kontraktů pro 52 km silnic a 85 km chodníků
*jde o součást 700 mil. € balíku prací na 7 let, který se ohlásil v minulém roce, kdy se začalo se so 120 projekty silnic
*cílem je dosáhnout vysoké standardy v oblasti navazující infrastruktury přímo na bydlení a v propojení na další dopravní infrastrukturu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Tunel Malta - Gozo
*po mnoharočních debatách se posouvá blíž k realizaci nové silniční spojení Malta - Gozo
*spojení má být 13 km dlouhé a vyjde na asi 300 mil. USD
*tunel bude mít 1+1 jízdní pruh, po dokončení se očekává provoz na úrovni 6500 vozidel za 24h s postupným nárůstem na 9000 tis za 24h
*výstavba tohoto spojení umožní zvýšit cestovní ruch pro Gozo, protože dnes není jiná varianta než použít trajekt
Stavba se již tendruje a zájem o ní mají: firmy z Itálie, Malty, Francie, Turecka, Číny i Japonska a UK.
Po dokončení by se za užití tunelu platilo. Stávající plán počítá s udělením koncese v délce trvání 20 let. Výstavba se má zahájit v roce 2021 pokud bude dle harmonogramu napředovat tendrování projektu.
Debata se vedla nejen kolem nákladů a smysluplnosti projektu, ale taky pro obavy z poškození místních archeologických nalezišť.
*po mnoharočních debatách se posouvá blíž k realizaci nové silniční spojení Malta - Gozo
*spojení má být 13 km dlouhé a vyjde na asi 300 mil. USD
*tunel bude mít 1+1 jízdní pruh, po dokončení se očekává provoz na úrovni 6500 vozidel za 24h s postupným nárůstem na 9000 tis za 24h
*výstavba tohoto spojení umožní zvýšit cestovní ruch pro Gozo, protože dnes není jiná varianta než použít trajekt
Stavba se již tendruje a zájem o ní mají: firmy z Itálie, Malty, Francie, Turecka, Číny i Japonska a UK.
Po dokončení by se za užití tunelu platilo. Stávající plán počítá s udělením koncese v délce trvání 20 let. Výstavba se má zahájit v roce 2021 pokud bude dle harmonogramu napředovat tendrování projektu.
Debata se vedla nejen kolem nákladů a smysluplnosti projektu, ale taky pro obavy z poškození místních archeologických nalezišť.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace za uplynulých 10 let vzrostla ze 414 na 460 tisíc, což představuje nárůst o +11%. Urbanizace dosahuje 93%, kdy téměř všichni žijou v hlavním městě. Populace bude růst až do roku 2030, pak má pomalu klesat.
Doprava je segment, kterému se tady věnuje značná pozornost. Jde i o to, že je nevyhnutností zlepšit pozemní přepravu tak, aby vzhledem k životní úrovni obyvatelstvo netrávilo zbytečně moc času v kolonách. Malta je hodně omezená prostorově, takže není moc kde stavět. Proto se již jde i nad úroveň země, upgradují se křižovatky na MÚK, přistavují se extra nájezdové pruhy z úrovně na zemi. To vše s detailním plánováním. Pozornost se věnuje autobusové přepravě a vysoký důraz se klade na bezpečnost chodců. V kombinaci ostrova s vysokou motorizací to není snadné; staví se za provozu. Shrnu projekty uvedené v tématu:
K projektu Triq il-Kosta: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 15#p116915 dodám tolik, že v daném období to byla nejhezčí silnice na Maltě:
Jenomže bohužel, v posledních letech patří také k nejnebezpečnějším. Těžké DN, především pak motorek vedou k tomu, že se plánuje nad vylepšením silnice z hlediska zvýšení úrovně bezpečnosti silničního provozu na ní.
K projektu křižování Kappara a Marsa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p127566 . Kappara je v provozu a Marsa se staví v etapách.
Tady jsou záběry na Kappara:
Tady jsou záběry z léta 2020 na Marsa, kdy část již vidno v provozu a další se do provozu uvede a tedy již je:
Marsa, stav + fotky k 10/2020: https://www.independent.com.mt/articles ... 6736227964 .
K výše uvedenému projektu tunelu mezi Maltou a Gozo vede dlouhá cesta: https://www.maltatoday.com.mt/news/nati ... -X6DdhKhPY . Zájemci jsou prozatím 4, ale vláda je vyzvala k předložení co nejlepších nabídek: https://tunnellingjournal.com/four-bidd ... l-project/ . Neexistuje datum pro zhotovení tunelu ani pro poslední odjezd trajektu: https://newsbook.com.mt/en/gozo-no-date ... y-service/ .
Hospodářská situace:
Malta snižovala zadlužení v uplynulých letech, kdy v roce 2019 dosáhlo hodnoty 43% HDP. Až 4 předchozí roky se hospodařilo s přebytkem. Letošním rokem bude rozpočet s deficitem ve výši 9,4% HDP. Nezaměstnanost dosáhla v 08/2020 úrovně 4,1%. HDP v 1. půlroce zaznamenal propad 7,4%. Pro rok 2021 se plánují lepší čísla, ale o tom později.
Vláda proto již v letošním roce s trváním do dalšího roku připravila celou paletu úlev na daních, zvedla nezdanitelné částky, zvedla podporu pro sektor doma tak, že rozdala kupony pro obyvatelstvo. Slevy se dotknou taky daní z bydlení, úleva bude při 1. koupě bydlení atd. Někde stát pomůže, jinde odpustí. Nebo sníží zátěž. Cílem je rozjet hospodářství v roce 2021 tak, aby zároveň v letošním roce byl alespoň nějak udržen život. Speciální úřad bude věnovat pozornost stavebnímu sektoru tak, aby tento měl zajištěnou podporu až do roku 2022. Zásadně se zvedá podpora eko- energetických projektů do domácností včetně odpadové politiky státu až po ekologičtější vozidla.
Kromě této výše uvedené podpory hodlá Malta rozjet vícero infrastrukturních projektů s jasným cílem udržení investic v zemi. Vláda podpoří modernizaci sítě zdravotních center, krevní banku, nové parkování Mater Dei a nové sportovní komplexy v rámci hlavné VŠ a dalších škol. K tomu přináleží investice ve výši 450 mil. € v následujících 7 letech do průmyslové infrastruktury; new Life Science Park, Kordin Business Centre a logistických center včetně marin.
Populace za uplynulých 10 let vzrostla ze 414 na 460 tisíc, což představuje nárůst o +11%. Urbanizace dosahuje 93%, kdy téměř všichni žijou v hlavním městě. Populace bude růst až do roku 2030, pak má pomalu klesat.
Doprava je segment, kterému se tady věnuje značná pozornost. Jde i o to, že je nevyhnutností zlepšit pozemní přepravu tak, aby vzhledem k životní úrovni obyvatelstvo netrávilo zbytečně moc času v kolonách. Malta je hodně omezená prostorově, takže není moc kde stavět. Proto se již jde i nad úroveň země, upgradují se křižovatky na MÚK, přistavují se extra nájezdové pruhy z úrovně na zemi. To vše s detailním plánováním. Pozornost se věnuje autobusové přepravě a vysoký důraz se klade na bezpečnost chodců. V kombinaci ostrova s vysokou motorizací to není snadné; staví se za provozu. Shrnu projekty uvedené v tématu:
K projektu Triq il-Kosta: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 15#p116915 dodám tolik, že v daném období to byla nejhezčí silnice na Maltě:
Jenomže bohužel, v posledních letech patří také k nejnebezpečnějším. Těžké DN, především pak motorek vedou k tomu, že se plánuje nad vylepšením silnice z hlediska zvýšení úrovně bezpečnosti silničního provozu na ní.
K projektu křižování Kappara a Marsa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p127566 . Kappara je v provozu a Marsa se staví v etapách.
Tady jsou záběry na Kappara:
Tady jsou záběry z léta 2020 na Marsa, kdy část již vidno v provozu a další se do provozu uvede a tedy již je:
Marsa, stav + fotky k 10/2020: https://www.independent.com.mt/articles ... 6736227964 .
K výše uvedenému projektu tunelu mezi Maltou a Gozo vede dlouhá cesta: https://www.maltatoday.com.mt/news/nati ... -X6DdhKhPY . Zájemci jsou prozatím 4, ale vláda je vyzvala k předložení co nejlepších nabídek: https://tunnellingjournal.com/four-bidd ... l-project/ . Neexistuje datum pro zhotovení tunelu ani pro poslední odjezd trajektu: https://newsbook.com.mt/en/gozo-no-date ... y-service/ .
Hospodářská situace:
Malta snižovala zadlužení v uplynulých letech, kdy v roce 2019 dosáhlo hodnoty 43% HDP. Až 4 předchozí roky se hospodařilo s přebytkem. Letošním rokem bude rozpočet s deficitem ve výši 9,4% HDP. Nezaměstnanost dosáhla v 08/2020 úrovně 4,1%. HDP v 1. půlroce zaznamenal propad 7,4%. Pro rok 2021 se plánují lepší čísla, ale o tom později.
Vláda proto již v letošním roce s trváním do dalšího roku připravila celou paletu úlev na daních, zvedla nezdanitelné částky, zvedla podporu pro sektor doma tak, že rozdala kupony pro obyvatelstvo. Slevy se dotknou taky daní z bydlení, úleva bude při 1. koupě bydlení atd. Někde stát pomůže, jinde odpustí. Nebo sníží zátěž. Cílem je rozjet hospodářství v roce 2021 tak, aby zároveň v letošním roce byl alespoň nějak udržen život. Speciální úřad bude věnovat pozornost stavebnímu sektoru tak, aby tento měl zajištěnou podporu až do roku 2022. Zásadně se zvedá podpora eko- energetických projektů do domácností včetně odpadové politiky státu až po ekologičtější vozidla.
Kromě této výše uvedené podpory hodlá Malta rozjet vícero infrastrukturních projektů s jasným cílem udržení investic v zemi. Vláda podpoří modernizaci sítě zdravotních center, krevní banku, nové parkování Mater Dei a nové sportovní komplexy v rámci hlavné VŠ a dalších škol. K tomu přináleží investice ve výši 450 mil. € v následujících 7 letech do průmyslové infrastruktury; new Life Science Park, Kordin Business Centre a logistických center včetně marin.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Kromě výše uvedeného souhrnu včetně staveb v provozu/ve výstavbě/v tendrování se chci věnovat i další připravované stavbě, která se již realizuje a sice Central Link Project. Bylo by těch informací výše již hodně.
Central Link Project byl schválen úřadem pro plánování v létě 2019. Jde o jednu z hlavních silnic, která bude po dokončení prodloužením Mriehel Bypass, kolem Mdona Road, přes Birkirkara, Balzan a Attard. Investice projektu činí kolem 55 mil. €.
Tento projekt sníží cestovní časy na trase v tomto území na polovinu. Zahrnuje ale rekonstrukci 13 křižovatek, přesunutí 4 světelných křižovatek, přidání 7 km nových jízdních pruhů podél 4,3 km silničního koridoru. Součástí projektu je mnoho dalších objektů a vybavení; chodníky a stavby pro pěší se samostatným vedením, bus/bike dráhy v lokalitách dle další návaznosti.
Projekt byl podroben mnoha technickým a vizualizačním studiím během celého plánování včetně mnoha konzultací a úprav. Výsledkem je projekt, který mj. zlepší kvalitu ovzduší, zlepší ochranu ŽP a zredukuje již zmíněné cestovní časy.
Pod zemí bude vedeno 10 km rour pro optiku, sítě, elektrické kabely atd. To všechno je součástí stavebních prací.
Pokud by se tento projekt nezačal realizovat, tak by naopak proti stávajícímu stavu trvala jízda 2h a 15min v roce 2030. Řidič by se posouval v koloně rychlostí 1,83 km/h. Stav kvality ovzduší dosáhl hraničních hodnot v roce 2018 a v roce 2030 by byl tento stav vyšší o 278%. To by již bylo i v rozporu celonárodní politiky snižování emisí. Detail: https://www.infrastructuremalta.com/sit ... n%20mr.jpg
situace provozu a vizualizace:
již ve výstavbě a první nové jízdní pruhy k dispozici:
Central Link Project byl schválen úřadem pro plánování v létě 2019. Jde o jednu z hlavních silnic, která bude po dokončení prodloužením Mriehel Bypass, kolem Mdona Road, přes Birkirkara, Balzan a Attard. Investice projektu činí kolem 55 mil. €.
Tento projekt sníží cestovní časy na trase v tomto území na polovinu. Zahrnuje ale rekonstrukci 13 křižovatek, přesunutí 4 světelných křižovatek, přidání 7 km nových jízdních pruhů podél 4,3 km silničního koridoru. Součástí projektu je mnoho dalších objektů a vybavení; chodníky a stavby pro pěší se samostatným vedením, bus/bike dráhy v lokalitách dle další návaznosti.
Projekt byl podroben mnoha technickým a vizualizačním studiím během celého plánování včetně mnoha konzultací a úprav. Výsledkem je projekt, který mj. zlepší kvalitu ovzduší, zlepší ochranu ŽP a zredukuje již zmíněné cestovní časy.
Pod zemí bude vedeno 10 km rour pro optiku, sítě, elektrické kabely atd. To všechno je součástí stavebních prací.
Pokud by se tento projekt nezačal realizovat, tak by naopak proti stávajícímu stavu trvala jízda 2h a 15min v roce 2030. Řidič by se posouval v koloně rychlostí 1,83 km/h. Stav kvality ovzduší dosáhl hraničních hodnot v roce 2018 a v roce 2030 by byl tento stav vyšší o 278%. To by již bylo i v rozporu celonárodní politiky snižování emisí. Detail: https://www.infrastructuremalta.com/sit ... n%20mr.jpg
situace provozu a vizualizace:
již ve výstavbě a první nové jízdní pruhy k dispozici:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
sledovaná příprava projektu v tématu, Tunel Malta - Gozo
tady je více informací k projektu za odhadovaných 300 mil. USD: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 57#p217757
Velmi zdlouhavě se postoupilo k užšímu výběru 2 zhotovitelů na podzim 2021: https://www.construction-europe.com/new ... 58.article , a to ještě konkrétní uchazeč má deklarovat jak bude stavbu financovat, protože tamní vláda nedá nic ...
Ovšem tento měsíc část politického spektra jasně říká, že není čas na tento projekt, že není pro něj vhodná doba:
https://www.maltatoday.com.mt/news/elec ... kCl1-dBxPY
https://newsbook.com.mt/en/building-goz ... d-insists/
Protože se blíží čas pro případný postup k realizaci ...
tady je více informací k projektu za odhadovaných 300 mil. USD: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 57#p217757
Velmi zdlouhavě se postoupilo k užšímu výběru 2 zhotovitelů na podzim 2021: https://www.construction-europe.com/new ... 58.article , a to ještě konkrétní uchazeč má deklarovat jak bude stavbu financovat, protože tamní vláda nedá nic ...
Ovšem tento měsíc část politického spektra jasně říká, že není čas na tento projekt, že není pro něj vhodná doba:
https://www.maltatoday.com.mt/news/elec ... kCl1-dBxPY
https://newsbook.com.mt/en/building-goz ... d-insists/
Protože se blíží čas pro případný postup k realizaci ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Vývoj k výše uvedenému projektu tunelu Gozo:
Malta-Gozo tunnel plans shelved
https://www.maltatoday.com.mt/news/nati ... 3a44HbMJPY
Ambiciózní plán na propojení dvou ostrovů Malta a Gozo podmořským tunelem byl odložen, uvedly vládní zdroje
Projekt tunelu Gozo-Malta by představoval 14kilometrové podmořské silniční spojení mezi dvěma ostrovy.
Opening of new Mriehel Underpass: https://www.infrastructuremalta.com/new ... -underpass
10/2022
Infrastruktura Malta otevřela nový podchod Mriehel spojující silnici L-Imdina s obchvatem Mriehel, na křižovatce vedle úřadů Malta Financial Services Authority (MFSA).
Další nepřerušené spojení, které protíná tunel v opačném směru, z L-Imdina Road (Birkirkara) do Attard, bude otevřeno v příštích týdnech. Agentura plánuje do konce roku dokončit projekt Mriehel Underpass Project.
Malta-Gozo tunnel plans shelved
https://www.maltatoday.com.mt/news/nati ... 3a44HbMJPY
Ambiciózní plán na propojení dvou ostrovů Malta a Gozo podmořským tunelem byl odložen, uvedly vládní zdroje
Projekt tunelu Gozo-Malta by představoval 14kilometrové podmořské silniční spojení mezi dvěma ostrovy.
Opening of new Mriehel Underpass: https://www.infrastructuremalta.com/new ... -underpass
10/2022
Infrastruktura Malta otevřela nový podchod Mriehel spojující silnici L-Imdina s obchvatem Mriehel, na křižovatce vedle úřadů Malta Financial Services Authority (MFSA).
Další nepřerušené spojení, které protíná tunel v opačném směru, z L-Imdina Road (Birkirkara) do Attard, bude otevřeno v příštích týdnech. Agentura plánuje do konce roku dokončit projekt Mriehel Underpass Project.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
Jízda na severním pobřeží Malty, z Valletty do Qawra (Maltské národní akvárium):
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malta
projížďka vnitrozemím a po malebném jižním pobřeží, mnohem divočejším než většinou obydlené severní pobřeží: