Právě je 25.10.2021 12:10:58




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Litva 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 265
Příspěvek Re: Litva
Ad délka dálnic: Vše velmi názorně osvětluje mapka na začátku tématu http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=773712
Také mají rychlostní silnice. (Ideální místo pro zahraniční stáž. ;))
Příloha:
lietuvos_keliai.jpg
lietuvos_keliai.jpg [ 665.78 KiB | Zobrazeno 13524 krát ]

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


Naposledy upravil Diaľničiar dne 18.12.2016 11:35:02, celkově upraveno 1

nahrání obrázku



8.4.2016 13:41:56
Profil
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Progres realizace západního obchvatu hlavního města:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1483
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1484
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1485
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1486
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1487

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.11.2016 11:54:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Zde je popsaná další část obchvatu hl. města, která se začátkem léta 2015 začala budovat, pak jsou v tématu odkazy na progres realizace a od 20.12. je tato etapa uvedená do provozu. Značí se jako A2/A14.

Fotogalerie z odevzdávání (k silnici se nutno překlikat přes politiky :D ): http://www.delfi.lt/verslas/transportas ... 88:7157290

Kdyby později odkaz chyběl, tak na památku jedna fotografie: http://i.imgur.com/h07IrC3.jpg .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


22.12.2016 16:54:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Via Baltica: Do výstavby směruje úsek dálnice A5 Kaunas - Marijampolé v celkové délce 11,7 km v nákladech 51,6 mil. €. Jde o upgrade stávajícího tahu.

Zdroj: http://lakd.lrv.lt/lt/naujienos/pasiras ... io-pletros

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.8.2017 16:51:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3447
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: Litva
Po 6000 km cestování Dánsko-Norsko-Švédsko-Finsko-Pobaltí-Polsko pár poznatků - nyní z Litvy. Dálkové silnice jsou poměrně kvalitní, stejně i dálnice. Jenže pod pojmem dálnice si Středoevropan představuje trošku něco jiného :-) Už to tady bylo,ale deset let se nic nezměnilo. Středová svodidla leckde chybí a když už tam jsou, tak jen jedny nízké. Může se tu 130 a proto překvapí, že jsou zde odbočovací vpravo, kudy se má řidič otočit a poté odbočit na druhé straně dálnice. To je opravdová šílenost, zvlášť když se přede mnou otáčel traktor. Jenže, co je ještě šílenější ? Protože na těchto "MÚK" chybí nadjezd, musí auta jedoucí po nějaké vedlejšce, včetně traktorů a jízdních kol (zákaz nikde žádný) najet na dálnici, přejet všechny pruhy doleva až k odbočovacímu pruhu vlevo, kde se otočí do druhého směru dálnice a zase všechny pruhy přejedou až na kraj, kde sjedou a pokračují po své silničce. Autobusové zastávky jsou sice na starších dálnicích i u nás, jenže tady jsou zastávky v poli, široko daleko žádná vesnice a rychlost je tu snížena na 100. Avšak ne kvůli samotné zastávce, ale kvůli chodcům, kteří jsou od autobusu po kraji dálnice :-) Takže značka pozor chodci a úsek v km je na zdejších dálnicích běžná. Odpočívky jsou tragické v něčem jiném než v čistotě. Chtěl jsem na několika z nich zastavit, ale nejsou jaksi moc dobře označené. K některým se totiž musí sjet na exitu, takže jsem je minul. Chápu, je to pozůstatek původní silnice, kterou prostě někdo označil značkou dálnice a je to :-) Jinde jsou úseky už plnohodnotné a přitom jen označené jako silnice pro motorová vozidla. Zvláštní.

Bez svodidel

otáčení povoleno, vlastně nutné
https://www.google.cz/maps/@55.5004011,24.6177734,3a,75y,144.13h,88.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBmm2KyexPPVkITR1Exo9Qw!2e0!7i13312!8i6656

projíždění dálnicí, modrá značka ukazuje přímý směr skrz dálnici pomocí otáčení
odkaz

autobusová zastávka s běžným zálivem a otáčecí pruh z protisměru.
https://www.google.cz/maps/@55.5034261,24.6146854,3a,75y,157.79h,89.38t/data=!3m5!1e1!3m3!1sanWqJFI-XFzxYltlODdkFA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DanWqJFI-XFzxYltlODdkFA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D94.865395%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

zastávka na rychlostní silnici
https://www.google.cz/maps/@54.6925106,25.032767,3a,75y,318.92h,78.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgFw4lE1aaZT4iC_7wsfn_Q!2e0!7i13312!8i6656

kam se asi chystá ?
https://www.google.cz/maps/@55.6136127,24.4201965,3a,75y,282.87h,76.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssMwFKzb3FB0fPpaozzp4lw!2e0!7i13312!8i6656

pozor chodci, ještě že ne přechod.
https://www.google.cz/maps/@54.6921212,25.0347249,3a,75y,271.01h,83.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHAvGK2l_yuKCkvxrb0uQ_Q!2e0!7i13312!8i6656

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.7.2018 16:59:15, celkově upraveno 1

úprava odkazů pro natahování stránky



19.7.2018 14:36:52
Profil
 

Příspěvky: 758
Příspěvek Re: Litva
U těch chodců tam sice není přechod, ale i svodidla jsou uzpůsobena pro přecházení a dle vyšlapané trávy je to hojně využíváno.


19.7.2018 14:58:21
Profil
 

Příspěvky: 1364
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Litva
To je prostě dědictví sajuzu, kdy se to takhle stavělo. Já si pamatuju na podobné silnice z Ukrajiny (něco takového je třeba mezi Užhorodem a Mukačevem), i když teda nevím jaká tam byla povolená rychlost.


20.7.2018 0:51:49
Profil
 

Příspěvky: 495
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: Litva
Přesně tak, jakkoli je Pobaltí politicky integrováno s Evropou, tak hlavně v té dopravě sovětský duch přetrvává. Ve městech jsou leckde silnice, které jsou sice široké, ale označené jako dvoupruhové. I přesto tam vedle sebe jedou čtyři auta. Na Ukrajině to dělají úplně stejně. Při své první návštěvě Pobaltí (2011) jsem tam hojně vídal i cyklisty jedoucí po krajnici v protisměru, při druhé (2015) jsem tento jev nikde nezaznamenal. Tak možná jim dát ještě pár let a zmizí i ty traktory z dálnic :)


20.7.2018 5:52:19
Profil
 

Příspěvky: 3447
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: Litva
Oni s těmi traktory dálnici naštěstí jen přejíždějí, protože kvůli chybějícímu nadjezdu jinou možnost nemají. Ale je to drsné, když jedete 130 a před Vámi přejíždí traktor či cokoliv jiného. Brutus je i to, že letíte v rychlém pruhu protože předjíždíte kamion a najednou před Vámi auto začne brzdit, protože se chystá odbočit vlevo. No, těchto křižovatek doufám brzy ubude.

Jízdní kola v protisměru jsou běžná v Albánii a dokonce i na kruháči, ke všemu jede podél středu, takže občas i zkříží cestu. Nebo jedou čtyři motorky vedle sebe a troubením nic nezmůžete.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


20.7.2018 10:27:44
Profil
 

Příspěvky: 431
Příspěvek Re: Litva
No, ono se řekne Pobaltí...já ze své drobné zkušenosti musím říct, že jsem osobně viděl velký rozdíl mezi Litvou a Lotyšskem, kde právě v té první zemi jsou takové ty sovětské pozůstatky běžné a to i na opravených silnicích, navíc řidiči teda jezdí jako blázni. Lotyšsko infrastrukturou vypadalo daleko víc evropsky, stejně tak řidiči víc v klidu. Co na to cestovatel Honey72? :-)

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


22.7.2018 1:00:07
Profil
 

Příspěvky: 3447
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: Litva
Co na to cestovatel ?
Estonsko - dopravní značení, tedy značky i středové dělící čáry vybroušené v asfaltu naprosto stejné jako Skandinávie, ze které to převzali. A co je zajímavé, ač postsovětská republika, jezdí se tu i podobně jako v té Skandinávii. Na té jejich polodálnici jsem byl nejrychlejší, až jsem se lekl jaká je tu maximální rychlost. Ale ani na dlouhé trase směrem k Lotyššsku mě nikdo nejel těsně za zadkem nebo riskantně předjížděl. Silniční tahy velice kvalitní.
Lotyššsko - naprostá změna oproti Estonsku. To je takové malé Rusko, aby ne, žije jich tu téměř polovina. Čím víc jsem se blížil k Rize, tím agresivnější řidiči. Troubil na mě i autobus, nechápal jsem proč, jel jsem skoro stovkou. Tak jsem mu uhnul do odstavného a zjistil jsem, že tak jezdí všichni. Prostě si z odstavného pruhu udělali pruh pro pomalá vozidla. Na semaforu ve městě jsem zastavil na červenou, vedle mě vlevo se natlačil ještě jeden auťák a vpravo, kam se u nás natlačí cyklista, se vešel také jeden auťák. No marně jsem koukal, kolik jízdních pruhů ta ulice má, neměla žádné. Padla zelená, ta dvě auta po stranách a za nimi další v řadě se vyvalili kolem mě a nějak záhadně se všichni nacpali zase za sebe. Někde ovšem ne. Kolik aut se vejde vedle sebe, tolik jízdních pruhů silnice má. A pokud se chcete někde pomocí blinkru dostat do jiného pruhu ? Ublikáte se k smrti a přímo Vám zablokují možnost přejetí jinam. Blinkr tam zjevně neznají, blikají asi jen cizinci. Takže možná nechápou co po nich chcete :-) Jízdu po Rize doporučuji jen pro Offroudy, to co jsou v Praze díry jsou v Rize Jámy :-) Po dešti bych tam vůbec nejezdil, kaluž od jámy nerozeznáte :-) Některé vedlejší silnice jsou jen uježděný vápenec, který připomíná jízdu po roletě. Hned jsem si vzpomněl na slavný film Jízda strachu, jak museli jet po roletě hodně rychle, aby se nerozklepal převážený nitroglycerin. Takže jsem přidal a opravdu, cinkání mincí a lahví v autě přestalo. Ovšem řídit auto bylo jak po ledovaté silnici :-)
Litva - oproti dvěma Pobaltským státům již hustší provoz, ale nezdálo se mi, že by tu řidiči byli agresivnější a dravější. Vlastně ano. Ti polští, Ruští a Běloruští. Silnice poměrně kvalitní a to dokonce i dvojky. Samozřejmě, i tady jsou silnice podobné našim okreskám nebo tu mají rolety. Co mě zde překvapilo, byla jízda po polovičním profilu dálnice, kde přistavovali druhý. Kdo chtěl z dálnice sjet nebo třeba natankovat, byl nucen se správně vtlačit do nijak označeného místa mezi vodící desky a přes hrubý štěrk s obrovskými šutry projet tak, abyste nevjeli na šachru kanálu :-) Navíc jste tento manévr museli provést dost rychle, aby Vás nerozmlátil kamion za Vámi.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


22.7.2018 10:37:34
Profil
Autor

Příspěvky: 2491
Příspěvek Re: Litva
Jo jo, Estonsko ekonomický zázrak!


22.7.2018 12:48:51
Profil
 

Příspěvky: 265
Příspěvek Re: Litva
Ale ekonomicky v čele "vlčí" smečky jsou momentálně Litevci https://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Tiger
Přiblížení trhu skrze polské dálnice je jedním z klíčových důvodů předstižení Estonska.

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


23.7.2018 11:18:12
Profil
 

Příspěvky: 1364
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Litva
Přesně tak, je to vidět i na údajích eurostatu. Litva je teď nejvýš (78 % průměru EU), těsně v závěsu Estonsko (77 % – to je pro představu stejně jako Slovensko) a výrazně níž Lotyšsko (67 %). Mimochodem hodně zábavné je tam srovnání Maďarsko x Rumunsko – v Maďarsku je Rumunsko stereotypně vnímané asi jako u nás Ukrajina, ale pokud to půjde takhle dál, tak Rumuni Maďary do nějakých 5 let předeženou (ale to už je OT :)). http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table. ... 4&plugin=1


Přílohy:
eurostat.png
eurostat.png [ 24.69 KiB | Zobrazeno 10786 krát ]
23.7.2018 16:40:18
Profil
 

Příspěvky: 3447
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: Litva
Pravdou je, že na E67 v Estonsku jsem potkal tak třicet kamionů za hodinu, v Litvě to byla doslova šňůra kamionů, někdy víc než osobáků. Je však možné, že Estonsko je "zásobováno" hlavně po moři.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


24.7.2018 13:03:44
Profil
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Via Baltica: Dne 27.11. se do provozu odevzdal 33,4 km dlouhý úsek A5 Kaunas - Marijampole. Úsek začíná u Mauručiai s křižováním silnice č. 230 a končí u Puskelniai.

Zdroj + fotky: https://www.vz.lt/transportas-logistika ... les-ruozas

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.11.2018 13:42:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Litevský silniční úřad sestavil nový plán pro upgrade silnic :arrow:

http://sumin.lrv.lt/uploads/sumin/docum ... jektas.pdf

*plán realizace potrvá až do roku 2035 a zaměřil se na páteřní klíčové části rozvoje
- zcela se přestaví 400 km silnic v rámci státu, které jsou důležité pro regiony, ale mají velmi bídnou kvalitu; tady se počítá až se super kvalitním asfaltovým povrchem, a proto se náklady vyšplhají na odhadovanou 1 mld. €
- Via Baltica se v 8 částech přestaví a na to se použije odhadovaných 684 mil. €
- vylepšení se dočká i silnice spojující Vilnius, Kaunas a Utena, kde se plánuje použít dalších 350 mil. €
- ostatní vylepšení počítají s přestavbou a novou výstavbou silničních mostů, které již mají po životnosti nebo jsou ve velmi špatném stavu a na tento mostní program se nasměřuje dalších 340 mil. €
- pro zlepšení bezpečnosti pěších, pro výstavbu nových nadchodů a vylepšení stávajících přechodů se pak použije dalších 232 mil. €

Celkem tedy tento plán počítá s částkou kolem 2,6 mld. € na dalších 15-16 let a plněním 5 klíčových programů.

novinka do této doby:

OFFICIAL OPENING OF RUSNĖ CAUSEWAY
http://lakd.lrv.lt/en/news/official-ope ... e-causeway

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


6.7.2019 12:13:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Dokončil se obchvat Panevėžys na Via Baltica. V každém směru jízdy jsou nyní dle situace k dispozici 3 jízdní pruhy. Celkem se přestavělo 22 km lokální firmou Panevezio Keliai v nákladech 44,6 mil. €. Na financování se podílela EU a místní zdroje. Dopravní pruhy jsou rezervně připraveny řešit budoucí kongesce v rámci dopravních špiček. Nad projektem bděla státní silniční administrace. Dalším úsekem na Via Baltica, kterým projde upgrade bude úsek mezi Marijampole a hranicí s Polskem. Obchvat Panevėžys leží na silnici A17 a první 3 km jsou ve standardním 4-pruhu. Zbytek je jak jsem uvedl v reverzním 2+1 režimu.

Zdroj a více informací: http://lakd.lrv.lt/en/news/reconstructi ... -completed .

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


19.10.2019 23:14:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. 1 vlastní příspěvek jsem odstranil (neplatný odkaz na rekonstrukci silnice).

Za uplynulých 10 let je tady úbytek obyvatelstva a to až 0,3 mil. na stávajících asi 2,8 mil. Je to obdobná "dráha", kterou má i Lotyšsko. V roce 1991 tady žilo 3,7 mil., takže ten úbytek je citelný. Přibližně 71% obyvatelstva dnes žije v urbanizovaném prostředí, přičemž průměrný věk je 45 let. Pro rok 2050 je tady predikce pro 2,2 mil. obyvatel, tedy že by stav ještě klesl o dalších 0,6 mil. Průměrný věk má pak "atakovat" 48 let, přičemž téměř 90% lidí bude žít v urbanizovaném prostředí.

Informací kolem silničního rozvoje je v tématu dost. Co se rozsahu týče, tak je na tom Litva dobře. Co se týče kvality, tak realita je taková jaká je; polovina zkapacitněné sítě je staršího data a opravuje se a to se nevyrovná "dualizačním" pracím třeba v Lotyšsku, takže lze pozorovat rozdíl v kvalitě. Lotyšsko a Estonsko se snaží investovat více peněz i do údržby silnic, do oprav a zpevňování lokálních silnic, i když i Lotyšsko má značný problém s úbytkem obyvatelstva. Nakonec je na tom v tomto ohledu lépe Estonsko a to taky "dohání" skluz v dopravní infrastruktuře. V Estonsku je ale zase více štěrkových silnic vs. jinde zpevněné, ale často s nekvalitní vozovkou. Tím ale nechci nijak shazovat ani Litvu. Ta je na tom nejlépe, co se rozsahu zkapacitněné sítě týče a aktivně jí dál rozšiřuje.

Tady je stav na silnicích: https://eismoinfo.lt/#!/
Tady informace ke zpoplatnění: https://keliumokestis.lt/pages/mainPage.xhtml

Tady je program financování výstavby a údržby litevských silnic pro období 2020 - 2023:

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... 8EDC6B/asr

Informace o "motorways a expressways" z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Lithuania

Stav hospodářství:

*HDP v roce 2019 dosáhlo úrovně 54 mld. USD a stát hospodařil s přebytkem
*nezaměstnanost byla začátkem roku 9% a nyní již 15%; mladí lidé z 15% na 27%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 36% HDP, poslední roky klesá (v r. 2010 na stejné úrovni)
*pandemie COVID-19 způsobila, že vláda teď v prosinci odklepla pro příští rok dodateční 1 mld. € pro krizový manažment státu, z čeho 200 mil. € jde na zdravotnictví, vakciny atd. a až 600 mil. € jde do podpory zaměstnanosti a na sociální politiku
*deficit rozpočtu bude v roce 2021 v úrovni 7% HDP

Litva je k 25.12. na tom, co se nového koronaviru nejhůře v EU, dle evropského CDC co se nových infekcí týče za uplynulé 2 týdny. Aktivních je bezmála 64 tis případů, z doposud celkem 126 581. Zemřelo 1205 lidí, za poslední den pak 19.

Co se silničního rozvoje týče, tak o 2 příspěvky výše je plán do roku 2035 a i plán financování do konce roku 2023 byl přijat (jako zákon) ke konci letošního roku s vědomím kolem situace s COVID-19. Tuto situaci prezentují místní (finanční) autority jako zcela normální krize, které jednoduše jednou za 10-15 let přicházejí v různém rozsahu a proto je nutností zlepšovat ekonomiku a držet rozpočet v dobré kondici, aby pak byla možnost i pár let po sobě udržet ekonomiku nad vodou.

Litva se velmi ráda srovnává, co se silničního rozvoje týče se Švédském, Norskem, Polskem, Rakouskem, a zbylými státy Pobaltí. Srovnávací studie realizují 20 let a to jak klasifikace silniční sítě, tak i náklady na údržbu na km, na výstavbu. Proto se s tím tady "hrají". Třeba rozsah expressways byl již v roce 2001 v úrovni 417 km. Pak se poupravil a delší dobu se drží úroveň "motorways" a zpátky více expressways. Dualizace jsou další kategorie. Takže kým motorways jsou nad 300 km, tak celá lepší síť je kolem 500 km.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


25.12.2020 23:03:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
bonus: krátký pohled do historie, který objasní několik faktů z klasifikace silniční infrastruktury; a tohle si tady zaslouží být samostatně, protože do výše uvedeného souhrnu by se to již nehodilo

Vůbec nejstarší silnice byla v Litvě postavěná již ve 4. století. Byla pokrytá kulatinou z borovice a sloužila na rituální průvody. Pak možná, že znalejší místních poměrů kdy slyšeli o obranných silnicích kūlgrinda. A v čem spočinula obrana :?: Šlo totiž o kamenné silnice (balvany umístněné tak, že tvoří možnost přechodu až jízdy) pod hladinou močálů, řek, jezer. Kūlgrinda je tady pojem, nejen k uctivání tradicí, což pak má dosah až ke kultuře, ale i celkově jako turisti se můžeme díky tomu procházet bez toho, aby člověk spadl celý do vody. Místní obyvatelstvo tak vždy dovedlo utéct do bezpečí a naopak ti, kdo je pronásledovali, tak se často utopili nebo zbloudili v území atp. No a mezi 13. až 18. stoletím bylo na území Litvy tolik silnic, že z hlediska území Evropy patřil tento rozsah k jednomu z největších k území. To je taky důvod, pro který je tady 70 z 80 tisíc se zpevněným povrchem, protože jdou v původních trasách. A i celkově mají Litevci velmi dobře zmapovaný podklad, okolí a geologii území. :idea:

První dálnice tady byla otevřená již v roce 1970 a zrovna minulý měsíc tak uplynulo 50. výročí. Více zde: https://lakd.lrv.lt/en/news/motorway-vi ... unas-at-50 a k A1 taky tady: https://en.wikipedia.org/wiki/A1_highway_(Lithuania) .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


25.12.2020 23:51:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Litva chce urychlit modernizaci silnice A14 Vilnius - Utena.

Záběr na ní: https://www.google.com/maps/@54.9442612 ... 312!8i6656

Betonové úseky jsou z roku 1985 a již nevyhovují stávajícímu provozu. Původně se měla silnice modernizovat do roku 2030 dle plánu silničního úřadu LAKD, ale ministerstvo dopravy se nechalo slyšet, že se tak má stát nejpozději v roce 2025 a upraví se plány a příprava, aby tomu tak bylo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


17.2.2021 16:34:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Ve městě Vilnius je v provozu již část křižovatky A3/A15. Na odkazu je hromada fotek: https://madeinvilnius.lt/naujienos/tran ... 5tN2ZeM4bw ,
Příloha:
V1.JPG
V1.JPG [ 80.25 KiB | Zobrazeno 2119 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.5.2021 10:40:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Silnice Kaunas - Prienai se stane do roku 2024 rozšířenou do podoby 2+1. Stávající intenzity na ní jsou již kolem 10 tis vozidel za 24h a stav vozovky si stejně vyžaduje větší investici.

https://www.vz.lt/transportas-logistika ... strukcijai

Každé 2-3 km se změní počet JP. Nutno dodat, že silniční úřad má připraveno více alternativ včetně dálničního 4- pruhu. :idea:

Celkem jde o tah Kaunas - Prienai - Alytus, v km 11,6 - 31,1 s dobou realizací v letech 2023 - 2026, z nich většina prací se má stačit provést do roku 2024.
Příloha:
Poznámka: pro představu polohy oblasti
map.JPG
map.JPG [ 98.19 KiB | Zobrazeno 1935 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


21.5.2021 15:44:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Litva
Příloha:
L.JPG
L.JPG [ 83.59 KiB | Zobrazeno 951 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.8.2021 16:26:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz