Právě je 25.10.2021 12:35:54




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 320
Příspěvek Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
Předem se adminům omlouvám za umístění, ale tohle je fakt nedělitelné.

Ve zkratce:
Trasa tam: Praha - Rozvadov - Norimberk - Ansbach - Heilbronn - Karslruhe - Haugenau - Lunéville - Nancy - Toul
Trasa zpět: Toul - Nancy - Lunéville - Strasbourg - Stuggart - Ansbach - Norimberk - Rozvadov - Praha
Užité typy cest: D/ (CZ, D, F), R/ (CZ, D, F), I/ (D, F), II/ (D, F) (pro přiblížení stávajícím českým normám, v D a F to bylo i S/)
Časy: cca 11h tam, 12h zpátky, tam přes den (celou dobu za světla), zpátky odpoledne a v podvečer (od Norimberku tma)
Kilometry: Tam cca 900, zpátky cca 950, s Kolínem přes 2000 (za něco přes dva dny).

Cesta se uskutečnila ve dnech 15.4. a 16.4. vozidlem Škoda Felicia. Důvodem byly psí záležitosti (rozeberu maximálně skrz SZ).

Popis cesty tam:
V poměrně brzkých hodinách jsem se s rodinným příslušníkem vypravil na, pro něj důležitou, štreku do Francie. Začátek dopravní špičky nás zastihl až na Zličíně, kde se v protisměru formovala kolona směřující na opravovaný okruh. Cesta dále probíhala bez komplikací, provoz směrem k čáře postupně ustával. Na Kateřině proběhlo pumpování a gáblík.
Těsně za čárou (na nájezdu z otočky zpod mostu) stáli deutschešvestky a čekaly na svůj čas. Já jel cca 110 a taky nic jsem nevyváděl, proto chrněli dál. V akci byli viděni v protisměru, později jeli další naším směrem, ale opět je asi 110 a chvání stylu "klidná jízda a nezájem" nenutilo zasahovat.
Nový úsek na Amberg je zlepšení a slušné svezení. U Norimberku doprava patřičně nahoustla. Chvíli jsme si mysleli, že je tam regulérní zácpa, ale kdepak, jenom je nyní pod ním dálnice opravována a tak je provoz z 3x3 sveden na 2x2 do směru k české čáře. Berou to opravdu důkladně, takže je vybráno až na podklad. Dál to byla mírně nuda, provoz tak nějak stejný (ale ne nějak přecpaný), akorát jsem minul odpočívku u mostu u Crailsheimu. U Heilbronnu provoz za křižovatkou s A81 nahoustl, ale dálnice stále pobírala. Okolí celé dálnice připomínalo cestu skrz Vysočinu po kvalitní obdobě D1, povrch je něco asfaltu a něco betonu. Po sjezdu na A5 přibyl 1 pruh a něco provozu (ten stoupal a klesal jak A5 funuje též jako obchvat). Je stavěná jako CB (asfalt by jistě nepobíral). Okolí je podobné D11 u Sadské a Poděbrad (lužní les).
Po sjezdu u Baden-Badenu jsme přejeli Rýn po mostech na koruně jednoho ze zdejších jezů. Část frantíci překopávají (něco betonovali, asi elektrárnu), takže mírný zásek na světlech. Nedlouho poté jsme se napojili na A35 a pokračovali po francouzské straně dál na jih. O A35 bych mohl napsat akorát to, že mi spíš přišla jako nějaké R než D (nejblíž k ní má R10), povrch asfaltový.
V klidu jsme dojeli na neplacenou část A4 a pokračovali dále k Brumathu. Provoz na ní byl v daném úseku poměrně slušný (na 2x2), kvalita povrchu taktéž. Na exitu Brumath-ouest jsme se přemotali na místní komunikace (míněnou starou k A4, avšak nikoliv k trase Strasbourg-Paříž; ten výjezd je pravděpodobně stavěn jako slepenice). Silnici D421 bych přirovnal k II/101 mezi Otvovicema a Kralupama, jen jde po rovině. Navíc v daném úseku místní cosi překopávali a tak jsme se srazili s případem "neexistující zelené" na přenosné signalizaci. Oni volno totiž signalizují "vypnutým semaforem" - blikající oranžovou (u nás je tahle světelná závora použitá třeba u Pražské tržnice). Dále zde byla přemíra zpomalovacích vybočení, avšak provedených daleko důkladněji, než v ČR. Ovšem pokud někdo má odhad na šíři svého auta a jede hrana-hrana, tak není problém jet stále téměř rovně (netřeba uhýbat).Další postřeh jsou stromy sázené u cest. Ty se vyskytují "jako podle autocadu" v nebo těsně za příkopem.
Postupně jsme dojeli do Saverne. Zde bylo poněkud vtipnější promotání se, neb trasa na Strasbourg ten den stála. Dále klikatění se v místních ulicích s "avií" před sebou bylo taktéž zajímavé (ta ale naštěstí před mostem někam uhla). následoval výjezd po velmi kvalitních serpentinách kolem zdejší botanické zahrady (stavěné jako třípruh s tím, že střed je pro normální jízdu zakázán; pravděpodobně je tam z dob, když se tam měly vyhnout 2 kamiony). Rozhodně to nebylo peklo stylu Jáchymov (na I/25) a Běšiny (na I/27), spíš ještě jemnější Červenohorské sedlo. Nahoře na plošině to byla zase nuda s vesnicema.
Za Phalsbourgem jsme najeli na N4 (klasifikace R/) a po ní se řítili dál k Nancy. Její kvalita zde byla poměrně slušná, povrch neroztřískaný. Počítal jsem s jejím přerušením. To nastalo mezi Hémingem a Blamontem. Tady je klasická užší I/ (I/9 na Mělník, včetně kvality). U Lunéville proběhlo další krmení auta a postupně jsme pokračovali dále na západ.
Obchvat Nancy byl jaksepatří výživný, navíc povrch začal vykazovat známky opotřebovanosti (ale zatím bez děr). Provoz postupně kumuloval na křížení A33 a A31 (kde N4 sjíždí dál na západ). Kousek těsně za ním je opravdu rozflákaný a spolu s hustým provozem to tvořilo patřičně nebezpečný mix. Spojka mezi Nancy a Toul je pouze 2x2 a při důležitých větvích severojižním (Metz, Luxembourg, Brusel - Dijon, Lyon, Avignon, Marseille) a východozápadním neplaceným (N4 - stará Paříž - Strasbourg) je o auta postaráno. Těsně za Toul byl konec cesty a tak končí i tenhle popis.

Popis cesty zpátky:
Zpáteční cesta probíhala do Saverne stejnou trasou (popis proto vynechávám). Zde sem ale jako navigátor zklamal a silnice nás vykopla na starou na Strasbourg. Stará teda maximálně v uvozovkách, protože se jedná o kvalitní S/ se stoupacími pruhy. Větší zrady představují zemědělci (co na ni smí), kruháče a křižovatka ve Wasselonne, kde platí prostá přednost(!!!). Průjezd Strasbourgem s odehrával v intencích trefování se na most (a místo severního, který preferují němci, se navádí na jižní, preferovaný frantíky). Dopravu bych zde ohodnotil jako 3x3 D1 u Brna (nacpáno, ale sjízdno). Na německém území šlo o spíš o normální I/ než S/.
Kousek za oválem na nájezd na A5 (řízen semafory) ale začala neuvěřitelná zácpa. Nevím, jestli byla způsobena pátkem, rekonstrukcí nebo něčím dalším, ale vím, že tohle se prostě jet nedalo. Takže bylo rozhodnuto při první příležitosti uhnout a jet přes Stuggart. Bohužel později jsme zjistili, že tento nápad mělo i něco kamioňáků, ale ti (ani my) neočekávali serpentiny daleko horší než na Červenohorském sedle (množstvím) a Běšinami (ostrostí) (ač při převýšení kolem 800m byly fakt nutné). Taková je B28 na Kniebis. Dál to bylo v rámci možností v klidu. Silnice německy důkladně postavená a udržovaná. Maximálně byla zajímavá oprava staršího viaduktu v Nagold a krmení auta u Oberkirch (zde jsme též přišli na to, že jsme bez potkávačky).
Motání se začalo v Herrenbergu, kde fungují zóny vypoštění zplodin a tak veškerou dopravu místní svádí okolo. Průših byl v tom, že my jsme přijeli ze západu a dálnice město objížděla východně. Další předzvěstí potíží bylo slušné zaplnění dálnice před Stuttgartem. Doprava na celém obchvatu se pomalu posouvala (a to je přitom obchvat 3x3 na betonu). Vysvětlení nepřineslo ani
omezení na části u Dizingenu (překopávání půlky směru) a provozu se mírnit nechtělo (zase sever-jih). Nastoupilo další motání se směrem na Backnang jakožto záchytnému bodu na B14. Zde čekala další překvápka v podobě použití podjezdů pro přímé směry, mizerného místního značení (hlavně co se směrů B-silnic týče) a tak podobně. Prostě bez mapy s rozumným měřítkem konec (a ta k mání nebyla) - no fuj.
Za Backnangem jsme pokračovali dále po B14 na Schwabisch Hall. Trochu se rozcházely kilometrovníky na mapě a v terénu, takže díra byla označována jako "ta, co jí nikdo ještě neviděl". Cesta dále ubíhala na A6 a kousek za vesnicí jsme se na ní skutečně dostali.
Před výjezdem na A7 se začaly zase štosovat auta. A ano, A7 na jih stála. Totéž se opakovalo u Norimberku na A9. Důvod, proč stály takto minimálně 2 dálnice mi doteď uchází (A93 na křížení jela). Moudří a znalí by to vzali buď po nižších třídách nebo dále na Plzeň, Budějovice a Linec, pokud by o ten jih tak stáli. Další průser nastal pod Ambergem. Nějaký šašek to dle všeho napral do auta před ním a to se roztočilo, ťuklo ještě jedno před ním a skončilo v příkopě. A dálnice zase stála. Ta tři auta byla otlučená pořádně (aspoň, co jsem viděl). Policajti naštěstí velmi rychle povolili osobákům velmi pomalý průjezd kolem místa nehody (všude střepy, rozlámané plastové nárazníky...). Nebýt jednoho polského kamionu, tak to bylo docela OK. Ten se totiž nacpal přímo přede mne a zablokoval oba dva pruhy (a málem včetně hasičů s hydraulikou), nedočkavec. Pak už jsem jenom počítal kilometry na čáru a pak kilometráž do Prahy.

Postřehy:
  • provoz na německých dálnicích na západě solidní, avšak poměrně čistý.
  • ve Fr vyhýbání se placené A4 (a nebyli jsme sami, potkáno hafo kamionů i z ČR)(, žádné péáge).
  • Pochopit systém tamního užití blinkrů se mi nepovedlo. A to jak na kruháčích plevelných (výjezdový, vjezdový, průjezdní???), tak při předjíždění (stále, při začátku??). V Alsasku řidiči jezdí jak po německém způsobu, tak i po francouzském, proto ten chlív. Kamioňáci na tom bohužel nejsou lépe (zahraniční též neví a místní to neřeší). Svícení je na tom obdobně.
  • Frantíci mají krajní čáry přerušované, je to dost nepříjemné, tedy pokud se držíte germánského pravidla, že přerušovaná čára = čára, která se dá bez následků přejet. Důvodem je prý kontrolování odstupu (bezpečné vzdálenosti).
  • Radary ve FR jsou hlášeny cedulí, ale vzdálenost k nim je poměrně libovolná.
  • Časté je užívání textových popisků místo nějakého +- inteligentního symbolu (Rappel - odvolání - je asi nejčastější příklad; stačilo by tam přitom dát "konec všech omezení").
  • na výlukách a omezeních jsou užívány ad 1) přenosné značky na drátenných konstrukcích zatěžovaných pytly s pískem a ad 2) žluté plastové panáky (my je známe v zeleném a bílém provedení (bílé jsou zaručeně na sjezdu z Rozvadovské od Zličína na Jeremiášovu na Řepy)) pro oddělení směru při delších výlukách. Zatížení patkou (jako v ČR) neumí používat.
  • směrové tabule ve Francii jsou umisťovány často přes křižovatku, navíc dost často na úroveň lidské zádi, nalezeny i keramické tabule na budovách (Saverne), pokud víte, +- který cíl, není problém se trefit, větší křižovatky už mívají předzvěsti v "normálním" provedení, větší cíle na důležitých trasách zpravidla bývají.
  • dopravní značení (směrové tabule) v Německu podobně katastrofální (okolí Stuggartu na I/ a II/), navigace na natrefení B14 fuj, navíc potřeba vyhnout centrum města (emisní zóny, kdo to má vypapírovat a cvakat). Na rozdíl od Francie, němci mají tabule v normální výši, leč cíle se příliš často mění a s mapou s okrajem nevhod jste, mírně řečeno, v kelu.
  • střední pás v Německu nebyl osazen zelení, takže dálková světla mají tendenci oslňovat řidiče v protisměru (nepříjemné pro obě strany). Frantíci mají u zatíženějších komunikací vprostřed betonové bloky, jinak taktéž zeleň nic.
  • ani v jednom státě na západ od nás nebylo na dálnici natrefeno na odrazky ve středním pruhu a odrazné barvy na lajnování - při noční 120 je to o hubu. D5 touto chybou netrpí.
  • německé počítání výjezdů má svou logiku - exit 800 by fakt nevypadal nejlíp -, avšak pokud je přidělán výjezd někde na začátku (20,30), tak to znamená předělat všechny tabule až na konec + mapy. To je na tom CZ líp.
  • Jako přídavek jsem den nato jel D11 Pha-Kolín a zpátky. Srovnání dopadlo pro D11 v původním polském provedení katastrofálně, úseky po reko jdou srovnat s A5. Jen jsem nepochopil tu flikovací tendenci, kdy se do betonu zalije čtverec asfaltu (only CZ). N4 v 2x2 (FR) byla mezi nima (žádný zázrak, často díratý asfalt, pravděpodobně vysolením, ale jezdit se po tom ještě dá; kdo nemá natrénováno vyhýbání kanálů a děr v Praze či jinde tak si ale užije).

Pokud to tu čte nějaký z těch kamioňáků, který nám zpoza Norimberku dělal "vodícího psa", tak má u mne velké díky. S vadným kabelem na světlometu (ten k potkávačce; H4kou to fakt nebylo - to jsme zkoušeli u pumpy za Strasbourgem) se jinak, než na koncová toho před ním, jet nedá.

Další postřehy budou, tedy pokud mi nějaký někdo připomene.


20.4.2010 14:37:47
Profil
 

Příspěvky: 1641
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
Krásné shrnutí, díky!!
Protože jsem tím směrem taky často jezdíval, doplním své postřehy:
Německou A5 mezi Waldorfem a Strasbourgem pamatuji ještě v provedení 2x2, v dost unaveném stavu a dost přecpanou. Před cca. 15 lety se dočkala nákladné rekonstrukce a rozšíření a výsledkem je opravdu pěkné svezení. Tak nějak bych si představoval modernizaci naší Dé jedničky.
Zpomalováky - šikany ve Francii před obcí: začaly se houfně stavět před cca. 5 lety, alespoň v Alsasku. Vždy pěkně provedené, ne nebezpečné a stoprocentně účelné. Považuji je za nejlepší způsob regulace rychlosti v zastavěném území. Taky jsem snad neviděl, že by v obci někdo jel přes padesát, prostě se žije tak, aby se spěchat nemuselo. Zrovna tak na FR dálnici jsem málokdy viděl někoho jet více než 130 - a když už, většinou měl českou SPZ.
Na ta přerušované krajní čáry si fakt člověk musí zvyknout, ta finta s doporučeným odstupem mě ale nikdy nenapadla, díky :-)
a na závěr: RAPPEL myslím, že není konec omezení, nýbrž připomenutí či zopakování omezení za křižovatkou, může mě případně někdo opravit?

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


20.4.2010 21:44:01
Profil
Autor

Příspěvky: 6476
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
Parádní povídání.
Pokusím se taky něco sepsat až pojedu v létě do Francie.
Jinak fakt je ten, že ve Fr. se jezdí na pohodu, žádný stres.
Jinak Rappel je připomínka nebo odvolání. :D
Teď už si nějak nevzpomínám, jak to tam s tím je.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


20.4.2010 22:16:41
Profil ICQ
 

Příspěvky: 410
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
Rappel určitě není konec omezení :-) Mají to tam skoro pod každou značkou, řekl bych, že to je něco ve smyslu "POZOR" ;-)

A jak se jezdilo po městě? Já pořád vzpomínám na zimu v Paříži, to byla krása někam se prokousat v zácpách na Xproudejch kruháčích ;-)


20.4.2010 22:39:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
RAPPEL znamená přípomínka. Např. první značka je klasicky 100 v kruhu a další je 100 v kruhu a pod tím dodatková tabulka s nápisem RAPPEL, takto se to může opakovat opravdu mnohokrát. Ale je to fan, člověk pořád ví, jak má jet. Unás to bývá často velký problém. :kladivo:

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


20.4.2010 22:41:35
Profil
 

Příspěvky: 3789
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
multi píše:
RAPPEL znamená přípomínka. Např. první značka je klasicky 100 v kruhu a další je 100 v kruhu a pod tím dodatková tabulka s nápisem RAPPEL, takto se to může opakovat opravdu mnohokrát. Ale je to fan, člověk pořád ví, jak má jet. Unás to bývá často velký problém. :kladivo:

Používá se to i ve frankofonní části Švýcarska a viděl jsem to i v Tunisku (ale ne všude, kde by to mělo být). Možná existuje něco podobného i v jiných jazycích?


21.4.2010 7:44:15
Profil
Autor

Příspěvky: 834
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
A není to třebas proto, že ve Francii křižovatka neruší předchozí omezení tak, jako je to například u našich jižních sousedů, v Rakousku?


21.4.2010 7:59:21
Profil
 

Příspěvky: 320
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
adamos: Finta by mě taky nenapadla, kdyby nebyla na ceduli za čárou. :D
Jinak spěchat jsem viděl jen některé němce a polské a další dálnovýchodní kamiony. České se chovaly kupodivu slušně.
Jazykové okénko: RAPPEL x rappel => připomínám x odvolávám (praví strejda G)... Slušnej chlív. Ona jejich varianta "Pozor, jiné nebezpečí" - "připomínám" je taky trochu na hlavu. S odvoláním by to mělo aspoň smysl. Na opakovačky se v ČR používá dání stejné sestavy jako je na úvodu úseku. KONEC JAZYKOVÉHO OKÉNKA -> přesun níže do dálnic Francie.


21.4.2010 17:48:25
Profil
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Cesta Praha - Toul (FR) a zpátky
Standa píše:
Používá se to i ve frankofonní části Švýcarska a viděl jsem to i v Tunisku

I ve frankofonní části belgie


RAPPEL je opravdu připomenutí a v obci nemusí nutně být za každou křižovatkou. Naopak mimo obec, nebo i na dálnici může být na jednom úseku víckrát

_________________
http://www.youtube.com/egelebege


14.5.2010 22:18:58
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz