Lotyšsko

Země EU kromě Česka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro roky 2021 až 2023 připravilo ministerstvo dopravy ve spolupráci s úřadem pro ochranu ŽP a regionální správou investice ve výši 300 mil. € pro vylepšení 105 silničních úseků v celkové délce 900 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda dala zelenou pro PPP projekt obchvatu Kekava. Na tenhle oficiální souhlas se čekalo. Ministerstvo dopravy nyní musí dokončit tendrování. Mezičasem se průběžně zajišťuje financování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. 1 vlastní příspěvek jsem odstranil (neplatné odkazy na rekonstrukci silnice).

Vývoj populace v Lotyšsku za uplynulých 10 let není nejlepší. Je prakticky na úrovni některých států na Balkáně. Kým Estonsko udržuje prakticky nezměnený stav obyvatelstva, tak tady žije o 200 tis obyvatel méně (-9,5%) a pokračuje tak trend od roku 1991, kdy tady žilo až 2,65 mil. lidí. Přitom dnes žije v rámci metropolitního území hlavního města již 1,1 mil. lidí, tedy až 58% obyvatel státu. Stoupá tak podíl lidí žijících v urbanizovaném území, což dnes dosahuje hodnot 69% a průměrný věk je na hodnotě 44 let. Úbytek obyvatelstva již nebude tak markantní, ale i nadále bude pokračovat. Predikce pro rok 2050 značí stav pod 1,5 mil. obyvatel, tedy o dalších 400 tisíc menší počet lidí.

Silniční síť měří již kolem 73 000 km. V tom jsou absolutně všechny silnice. Hlavní silnice jsou z toho kolem 20 tisíc km. S nejvyšším významem je to pak kolem 1700 km. Zkapacitněné silnice se staví taky.

V tématu opakovaně celé roky píšu o projektu obchvatu Kekava, což se má budovat formou PPP: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 92#p158192 . Tady jsou další detailní informace: https://lvceli.lv/en/road-network/proje ... p-project/ , kde je uveden i progres, takže je vybrán uchazeč:
  • Out of two tenderers who submitted their best and final offers, the offer of Kekava ABT was awarded as economically most advantageous offer, which also had the lowest price. This association of persons with the share of 80% of total investment is controlled by an investment fund Transport Infrastructure Investment Company 2 S.C.A., SICAR (TIIC 2 S.C.A., SICAR), registered in Luxembourg, which specializes in large-scale transport and public investment projects in Europe and around the world[1]. This fund has subsidiaries in Luxembourg, Portugal and France. Few examples of implemented projects are: motorway between the cities of Gerediaga and Elorrio in northern Spain (implemented according to the same principles as Ķekava bypass), section Ecalles-Alix-Barentina of the road A150 in northern France, etc. JSC A.C.B. and LTD Binders invest 10% of investment in the association of persons each.


S výstavbou Kekava se má začít na jaro 2021.


Dále, dne 26.8. se do provozu odevdal modernizovaný úsek A2 mezi Garkalne a Sēnīte. V dalším roce se tam má zvednout MPR na 110 km/h a zahájit modernizace na 4- pruh na úsek od Sēnīte po Sigulda.
L.JPG
L.JPG (210.29 KiB) Zobrazeno 8545 x
Najde se i článek ve smyslu, zajístíme síť 4- pruhových rychlostních tahů v délce 1020 km do roku 2040. Vyjde to na 5,9 mld. €. Více zde: https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... a.a364391/ .

Záměr vystavět v odobí 2020 - 2045 celkem 1020 km nadřazené 4-pruhové silniční sítě sestává ze 3 fází. :arrow:

1. fáze má trvat v období 2020 - 2030: rekonstrukce obchvatu Rigy na 4- až 6- jízdních pruhů včetně vjezdů/výjezdů do Jurmaly, Siguldy, Jelgavy a úseku Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Náklady na těchto celkem 179 km se odhadují na 985 mil. €.

2. fáze má trvat od roku 2030 do roku 2035. Tady se počítá s rozsahem 319 km v nákladech 1,9 mld. €.

3. fáze má trvat od roku 2035 do roku 2045. V tomto období se má vybudovat až 523 km 4- proudovek v nákladech 3,1 mld. €.

Cíl: Od kteréhokoliv místa v zemi má být hlavní město na dosah do 2h jízdy.

https://www.tvnet.lv/6999860/pec-20-gad ... -km-garuma

K tomuto se má postupně modernizovat dalších 1100 km v širším záběr regionů a v napojení na státní hranice.

Stav hospodářství:

*HDP v roce 2019 dosáhlo úrovně 34 mld. USD
*vládní dluh v roce 2019 byl v úrovno 37% HDP (v 2010 pak 48% HDP)
*lidí bez práce v létě 8,4%, mladí lidé 14%
*vláda sestavila pro rok 2021 rozpočet s deficitem 1,2 mld. € (3,9% HDP)
- výdaje mají dosáhnout 10,76 mld. € (+744 mil. € proti r. 2020)
- v roce 2022 mají být výdaje 9,27 mld. a v roce 2023 již jen 9,17 mld. €
- priorita je pro rok 2021 sektor vzdělávání
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše uvedené plánované zkapacitněné sítě silničních tahů v rozsahu 1020 km přikládám i oficiální mapu:
75WEGAEXD.png
75WEGAEXD.png (490.17 KiB) Zobrazeno 8236 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Lotyšsku platí na nedávno dualizovaných silnicích MPR 110 km/h.

A10 / E22 Riga-Jūrmala (dĺžka 5 km)
Křižovatka A2 / E77 Riga - obchvat A2xA3 (24 km)
L.JPG
L.JPG (46.41 KiB) Zobrazeno 7320 x
A i na dalších úsecích silnic "A" se zvedla MPR na 100 km/h.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Kekava bypass: EIB provides financing for first large-scale PPP in the Baltics

The European Investment Bank (EIB) has signed up to finance the Public-Private-Partnership (PPP) that will design, build, finance and maintain a bypass to the stretch of the E67/A7 motorway that currently passes through the municipality of Kekava. The EIB will lend €61.1 million to the project, which will divert transit traffic away from densely populated areas of Kekava to a new route bypassing it from the west. This will improve road safety and reduce health risks for local residents. The EIB financing, which is backed by a guarantee from the Investment Plan for Europe, will support the improvement of the section of the A7 motorway (part of the Via Baltica) south of Riga, which connects the Latvian capital to the Lithuanian border and is part of the core Trans-European Transport Network (TEN-T).

The project marks the first public-private partnership financing in Latvia for the EIB, and is in itself the first large-scale PPP in the Baltics. The EIB will lend to the Kekava ABT AS special purpose vehicle on a 50/50 basis together with the Nordic Investment Bank (NIB) to support the project mandated by the Latvian Ministry of Transport. The EIB's European PPP Expertise Centre EPEC supported Latvian State Roads in the early stages of preparation for the public-private partnership to ensure alignment with European best practice.

https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_21_3749
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhají rekonstrukční práce na 13 km úseku silnice P121 mezi Līdums a Grenči.

https://lvceli.lv/wp-content/uploads/20 ... I_0018.jpg
https://lvceli.lv/wp-content/uploads/20 ... RK0281.jpg
https://lvceli.lv/wp-content/uploads/20 ... RK0348.jpg
https://lvceli.lv/wp-content/uploads/20 ... I_0027.jpg

Jde o regionální silnici, která se rekonstruuje za pomoci EU fondů. Práce realizuje Strabag v nákladech skoro 5 mil. €. Úsekem se nyní jede skoro 1h.

https://lvceli.lv/aktuali/fotoreportaza ... un-satiem/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2023 by se měla začít výstavba nového mostu A4/A5 nad řekou Daugava v hlavním městě Riga. Půjde o kombinovaný silničně-železniční most, kde se počítá se se 4- jízdními pruhy s MPR 130 km/h. Dnes nejsou 2 části obchvatu (A4 a A5) propojené a proto mezi nimi dochází ke každodenním zápchám. Tento stávající propoj není možno rozšířit. Železniční část bude financována z programu Rail Baltica a celkově i ze zdrojů na roky 2021 - 2027. Most je součástí programu rozvoje silniční infrastruktury do roku 2040.

https://www.db.lv/zinas/linkaits-proble ... lts-504425
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Kekava bypass, přípravné práce již běží ... byl tak naplněn slib z 07/2021, že se výstavba zahájí již letos

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -175953053
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Další desítky záběry k výstavbě Kekava bypass: https://www.la.lv/sak-buvet-kekavas-apvedcelu .

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

jeden článek z businessinfo.cz, na stavbě je něco z ČR :P

Stavební práce na lotyšském silničním obchvatu Ķekava byly zahájeny

Hlavní silniční tah v Pobaltí se dočká nového obchvatu.

20.12.2021 / CzechTrade

V souladu s plánovanými termíny byly v prosinci zahájeny stavební práce na úseku hlavní státní dálnice A7 Riga-Bauska-litevská hranice (Grenctāle) neboli tzv. obchvatu Ķekava, informuje VSIA Latvijas valsts ceļi.

Na trase budoucího obchvatu probíhají zemní práce, dodávka materiálu a další přípravné a demontážní práce. Nová trasa je aktuálně ve výstavbě a dopravní omezení nejsou nutná, bude se s nimi ale muset počítat na začátku příštího roku.

Zpracování technického návrhu obchvatu Ķekava, jeho výstavbu včetně hlavní trasy, souběžných komunikací, nadjezdů a další související infrastruktury provádí soukromý partner AS Kekava ABT a jeho subdodavatelé; stavební dozor zajišťuje SIA Firma L4. Dokončení stavebních prací je plánováno do konce roku 2023, přičemž komunikace bude soukromým partnerem udržována ještě dalších 20 let po dokončení stavebních prací, takže dokončení celého projektu partnerství veřejného a soukromého sektoru je plánováno na rok 2043.

VSIA Latvijas valsts ceļi uvádí, že při realizaci projektu obchvatu Ķekava bude postaveno téměř 100 kilometrů dálničního pásu a položeno 220 000 tun asfaltu. Při stavbě trati bude dále použito 450 000 tun dolomitové a žulové suti a také 520 000 kubíků písku.

V Lotyšsku bude při výstavbě obchvatu Kekava poprvé použita technologie tenkovrstvého asfaltu a také budou při stavbě použity prefabrikované betonové propustky navržené a vyrobené v ČR se zvláště výraznou životností a odolností vůči agresivním klimatickým podmínkám.

Celková délka kovových svodidel po celé délce trasy dosáhne 40 kilometrů, betonových dále čtyři kilometry. Vybuduje se také protihlukové řešení. V průběhu projektu dojde také k přestavbě hlavního vodovodu, plynovodů a tří křížení vedení vysokého napětí a vybudování dešťové kanalizace. Počítá se také s instalací asi 900 svítidel.

V nejvytíženější fázi stavebních prací bude na stavbě pracovat až 450 lidí, dále více než 100 jednotek silniční dopravy a 50 strojních jednotek.

Přestože na staveništi není v tuto chvíli zaveden žádný dopravní a rychlostní limit, řidiči možná budou muset příští rok na jaře počítat s nepříjemnostmi a naplánovat si čas navíc při výjezdu z Rigy nebo vjezdu do Rigy po dálnici z Bausky. Pro omezení nepříjemností budou u Valdlauči a Baloži vybudovány místní objízdné komunikace, po kterých bude organizována doprava. Řidiči by si také měli uvědomit, že během stavby se může často měnit organizace dopravy.

Jak bylo oznámeno, v červenci byla podepsána dohoda o výstavbě obchvatu Ķekava, což je první rozsáhlý projekt partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) v silniční výstavbě v pobaltských státech, který bude realizován podle modelu „navrhnout-budovat-financovat-udržovat.

Ze dvou uchazečů, kteří předložili své nejlepší a konečné nabídky, byla jako ekonomicky nejvýhodnější vybrána nabídka společnosti Kekava ABT, která měla zároveň nejnižší cenu.

Ve sdružení Kekava ABT mají 10% zastoupení lotyšské společnosti AS A.C.B. a SIA Binders. Zbytek tvoří investiční fondy registrované v Lucembursku.

Zdroj: Dienas Bizness
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Lotyšsko s působností pro celé Pobaltí.

https://www.businessinfo.cz/clanky/stav ... -zahajeny/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba obchvatu Kekava ve videu lépe mapuje ten rozsah realizovaných prací:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

NATO a život armád v Lotyšsku se dotýká i dopravy a silnic

Lotyšská armáda má asi 15 tísíc vojáků. Je to jeden ze států, kde již doposud operuje tzv. Battle Group. Aktivity se dají sledovat na FB stránce: https://www.facebook.com/eFPBGLatvia . Zastoupeno je vícero zemí, dominantní sílou je pak Kanada. Je to 1 ze 4 bojových skupin. Až nedávno padlo rozhodnutí (po odstartování konfliktu RU:UA), že se další 4 přidají a dosavadní 4 zvětší. Má to zabránit pokračování ruské agrese dál na západ. :idea: :!:

Kdo by třeba hledal SK houfnice, tak jsou právě zde: https://www.facebook.com/eFPBGLatvia/po ... 8293980936 .

Zrovna jako i mobilní mostní systémy z dalších zemí: https://www.facebook.com/eFPBGLatvia/po ... 9386500160 .

Tato mise měla donedávna 1000 členů. Pak 1500. Kanada tady měla kolem 550, nyní již 700 členů po tom, co sem došlo dalších 120 vojáků z provincie Quebec z dělostřelectva. Kanada tady má ale soustřezeno i několik desítek vojenských inženýrů. Ti tady působí již 5. rokem. Mají za úlohu mj. zkvalitňovat silniční síť kolem velitelství této mnohonárodní koalice. A taky Kanada zrealizovala největší infrastrukturní prvek mimo vlastního území za poslední roky a sice za asi 20 mil. dolarů budovu velitelství s okolní infrastrukturou jako dárek pro Lotyšsko a NATO.

Kanadský premiér Trudeau změnil mandát této mise na neurčito. Kanada dále vyčlenila větší porci peněz nejen pro rozsah vojáků a přesun techniky, ale i další zdroje pro Lotyšsko v těchto složitých časech. Lotyšsko se obává o konflikt z Ruska, obává se o ambice Moskvy dostat se ještě blíže k Baltu, Polsku, jistým způsobem vrazit klín do Pobaltí. O to se ale obává Pobaltí jako celek.

Lotyšsko financovalo armádu již v 2021 nad 2% HDP, letos v tom pokračuje a dokonce je ohlášeno zvednutí obranného rozpočtu na 2,5%, protože je nevyhnutní modernizovat: nakoupit více techniky a Rusko více odstrašit od nápadu vtrhnout do země.

Armády NATO, tedy různé národy světa, tady trénují v lesích a polích. V těžko dostupných lokalitách, kde často vede v lepším případě štěrková silnice. I s tím se počítalo a armády tady mají techniku k provádění údržbové činnosti. Neznačí to tedy, že technika tady všechno zdevastuje. Není to rozhodně cílem.

Populace kolem základny je na jednu stranu potěšená investicemi do okolí, potažmo více práce spjaté se službama kolem základny a s lepším pocitem bezpečnosti, ale na druhou stranu se část lidí právě obává cíleného útoku na základnu a pro nepřesnost střel i na nejbližší vesnice a města.

Bojové jádro je soustřezeno v Campu Ādaži, tedy na SV od hlavního města Riga. Není v blízkosti hranic s Ruskem.

Vyjma cvičení se tady realizuje i odmínovací práce z dávných dob a následná likvidace výbušnin. Albánský kontingent tady od roku 2018 zneškodnil na 1000 min a bomb ...

Španělský kontingent tady za 3 roky zpevnil, zesílil, na 150 mostů. Unesou tak i těžké transporty a lépe odolají nepředvidatelným situacím.

Černá Hora tady má průzkumný oddíl, který se mj. zaměřil na geodetické činnosti včetně infrastruktury a spolupracuje s ministerstvem dopravy.

Další státy: ČR, Itálie, Polsko a Slovinsko. Spolu tedy 9 států. A ačkoliv je tady soustřezená i bojová technika, tak se realizuje hromada civilních prací, ty silniční nevyjímaje. :idea:

Kanadsko - Lotyšské vztahy jsou velmi dobré. Kanada jako 1. země skupiny G7 uznala nezávislost Lotyšska v 1991 a vyvíjela celou řadu aktivit na další rozvoj země. Dnes proto velí v rámci Battle Group v této zemi. Ze začátku tady byla vojska hlavně z provincie Alberta a zajišťovala se logistická, komunikační a operativní činnost. Postupně se zvětšovala o inženýrské jednotky, bojové jednotky a v posledním období těžké dělostřelectvo. Z původního asi 400 členného rozsahu je tady již 700 kanadských vojáků. Původní 7- členní státní mise se zvětšila na 9. Původní 1 tis. vojáků je zvednutý na 1,5 tisíce. Tedy asi +10% lotyšské armády. Podíl Kanady se tak i nadále řadí mezi dominantní sílu. Kanada tuto účast definuje jako misi Reassurance. Je největší mimo-kanadskou misí v současnosti. A ano, je v Evropě. Dokonce v EU. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá i rekonstrukce A10 v úseku Kūdra - V1446. (km 41,30 – 52,74) Jde o jednu z nejhorších A- silnic v Lotyšsku, po které mj. projíždí 12 tis. vozidel za 24h.

bohatá fotoreportáž je k nalezení zde: https://lvceli.lv/aktuali/fotoreportaza ... uz-smardi/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

fotky ze sledované stavby v tématu z projektu obchvatu Kekava

https://lvceli.lv/aktuali/turpinas-keka ... apvedcelu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Kekava obchvat, pohled z vesmíru:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Lotyšská silniční síť potřebuje zásadní vylepšení. Ministerstvo dopravy země vytyčuje program údržbových prací na zlepšení silničního systému. Ke splnění stanovených cílů však bude zapotřebí dalších finančních prostředků.

Regionální a místní silnice se musí zlepšit a bude zapotřebí dalších 563 milionů EUR, aby program mohl pokračovat podle plánu. Průzkumy provedené v roce 2021 ukázaly, že 26% lotyšských regionálních silnic s asfaltovým povrchem potřebuje zlepšení. Podle průzkumu navíc 51,4% krajských silnic se štěrkovým povrchem potřebovalo zlepšení. Místní komunikace byly podle průzkumu v ještě horším stavu, 31,2% spojů s asfaltovým povrchem a 54,4% spojů se štěrkovým povrchem vyžadovalo výrazná zlepšení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

série desítek fotek k průběhu realizace obchvatu Kekava: https://lvceli.lv/aktuali/kekavas-apved ... reportaza/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce celého rižského okruhu má být dokončena do roku 2029, řekl Klāvs Grieze, ředitel odboru rozvoje VSIA „Latvijas valsts ceļi“ (LVC) na konferenci „Kapitálové investice do státní silniční sítě – pořízení a Soutěž“ v úterý. Rekonstrukce úseku obchvatu Rigy z Baltezeru do Saulkalne (A4) se plánuje realizovat od roku 2025 do roku 2027 a rekonstrukce úseku od obchvatu Ķekava po Babīte (A5) - od roku 2026 do roku 2028.

Grieze vysvětlil, že posuzování vlivů obou etap na životní prostředí, které bylo zahájeno v roce 2021, bude brzy dokončeno. Pro úsek z Baltezeru do Saulkalnei se očekává, že vyvlastnění nemovitostí a rozvoj stavebního projektu budou provedeny v letech 2023-2024, pro úsek od obchvatu Ķekava po Babīte - v letech 2023-2025.

K dokončení tohoto okruhu jsou plánovány další dva projekty - silniční a železniční most přes Daugavu v kombinaci s železničním projektem "Rail Baltica" a související infrastruktura, jakož i výstavba úseku obchvatu Rigy od hl. kombinovaný most přes Daugavu na obchvat Ķekava.

Stavba kombinovaného dálničního a železničního mostu by mohla být dokončena do roku 2027, zatímco úsek od mostu k obchvatu Ķekava - do roku 2029.

Jako další velký projekt Grieze zmínil obchvat mezi Bauskou a Iecavou, který má být dokončen do roku 2033. Očekává se, že v prvním čtvrtletí tohoto roku padne rozhodnutí kabinetu ministrů o zahájení projektu a do roku 2026 bude provedeno vyvlastnění nemovitostí.

Projekt je plánován k realizaci v rámci partnerství soukromého a veřejného sektoru. Vývoj stavebních projektů a stavebních prací je plánován od roku 2027 do roku 2033.

https://www.db.lv/zinas/visa-rigas-apve ... dam-510524
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Třetina ulic v lotyšském hlavním městě Rize potřebuje podle nedávných komentářů místostarosty města nějaké opravy.

Jeho komentáře přicházejí poté, co město dokončilo práce pro skenování silnic, které pomocí umělé inteligence (AI) zjistilo, které ulice potřebují opravu více než jiné.

Městská rada uvedla, že plánuje opravit 10 procent poškozených silnic ročně a letos na práce vynaloží 20 až 22 milionů eur. Většina oprav by měla být hotová do pěti let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Rize byl 6.4. otevřen nadjezd Sarkandaugava, který spojuje ulici Tvaika s Viestura (P1). Stavba nadjezdu Sarkandaugava začala 30. března 2020 a po několikanásobném prodloužení termínu byla dokončena 15. prosince loňského roku.

Délka nového nadjezdu je 454,4 metru

https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... c.a503973/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

obchvat Ķekava z Google StreetView (duben 2023)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce P37 v úseku Madona - Dzelzava (42,78 - 60,14km)

Obrázek

Jako obvykle - nové autobusové zastávky, zrekonstruované křižovatky a sjezdy, rozšířená krajnice pro parkování na nedalekém hřbitově a nový nákladní vážící pruh u továrny/skladu. Nový kruhový objezd na křižovatce s P38. Dva mosty přes řeky Sūla a Kuja jsou kompletně zrekonstruovány, oba byly postaveny v roce 1968.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lotyšsko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z výstavby: obchvat Ķekava



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“