Stránka 1 z 12

Slovinsko

Napsal: 26.2.2009 10:41:11
od ceskedalnice.cz
si-flag.gif
si-flag.gif (1.07 KiB) Zobrazeno 39357 x
si-map.gif
si-map.gif (12.78 KiB) Zobrazeno 39345 x
Rozloha: cca. 20 000 km2
Počet obyvatel: cca. 2,1 mil.
Hlavní město: Ljubljana (cca. 0,3 mil. obyv., metropole cca. 0,5 mil. obyv.)

Re: Slovinsko

Napsal: 29.3.2009 11:04:45
od Jaroslav_47
Diaľničiar: 27.12.2020 jsem napsal souhrn věnující se nadřazené silniční síti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p225902 .

Slovinsko zavede sedmidenní dálniční známky
http://www.ct24.cz/cestovani/49820-slov ... ni-znamky/

Re: Slovinsko

Napsal: 29.3.2009 11:36:17
od viky
A co to řeší?Pokud pojedu na 10 dní(na míň nemá cenu jezdit),tak si musím koupit známky dvě,což je 30€! Z bláta do kaluže.... :?

Re: Slovinsko

Napsal: 1.4.2009 16:08:27
od martin
Hehe, já jezdím přes Maďarsko a ještě se cestou dobře nabaštím.

Re: Slovinsko

Napsal: 1.4.2009 16:26:02
od MPMP
To bych jezdil taky, ale na Istrii to "jaksi nedává smysl", že?

Re: Slovinsko

Napsal: 1.4.2009 16:28:02
od martin
Njn, když se jezdí do Dalmácie, to je jiná...

Re: Slovinsko

Napsal: 3.4.2009 9:26:39
od martini
Tak ale zase při cestě na Istrii je možné využít ve Slovinsku tu dálnici podstatně více a ušetřit za cestu v Chorvatsku. Když bych jel na Istrii, tak asi přes Lublaň a to už je potom ta cena přijatelná, v nákladech na dovolenou. Osobně ale také preferuji Dalmácii :-)

Re: Slovinsko

Napsal: 3.4.2009 12:35:07
od Západočech
http://aktualne.centrum.cz/finance/dopr ... ?id=633610

Ti to mají, panečku, vymakané. Kdo pojede do Chorvatska na dovolenou delší než týden, tak teď nezaplatí 35 €, ale "jen" 30 €. Aneb EU se nažrala a slovinská pokladna zůstala plná. :lol:

U toho článku je rovněž zajímavé to cenové srovnání u jiných zemí. Já osobně byl nedávno v Mariboru a samozřejmě, že jsme v Rakousku sjeli z dálnice a dojeli to po normální silnici. ;)

Re: Slovinsko

Napsal: 6.4.2009 17:52:23
od Diaľničiar
Ministerstvo infrastruktury :arrow:

http://www.mzi.gov.si/

Správce dálnic :arrow:

http://www.dars.si/

*Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji

Re: Slovinsko

Napsal: 5.5.2009 16:56:58
od martin
Tak se bude "zlevňovat", viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=343. Turisté ušetří v průměru celých 5 € a domácí na tom vydělají, připlatí si 40 € za roční jako bonus. Tomu se říká kapitalizmus, žádný zdražování o stovku. Jenom, aby nám s výkonovým mýtem pro < 3,5 t nezatuhnul taky úsměv.

Re: Slovinsko

Napsal: 5.5.2009 18:24:47
od mapman
No ta roční za 95 EUR, to je teda "luxus", to si nedovolí ani Rakousko, nezávidím ani trochu :(

Re: Slovinsko

Napsal: 25.7.2009 13:33:12
od Jaroslav
Aktuální zkušenost:

jel jsem slovinskou klasiku (Graz - Maribor - Záhřeb) a z principu jsem se rozhodl že za 20 km dálnice nebudu platit - pojedu tedy podél dálnice.


úsek Rakousko - Maribor (9 km): super, podle navigace časová ztráta cca 4 minuty, nemá cenu platit za dálnici...

úsek Maribor - (nově otevřen obchvat Mariboru) - bez zácep, takže taky jenom malá časová ztráta

úsek Maribor - Chorvatsko (cca 30 km): (nově otevřeno cca 15 km dálnice): jedu po původní cestě, když najednou ZÁKAZ VJEZDU!!! ty šmejdi nutí lidi použít dálnici tak, že se najednou po původní cestě nesmí (pod zákazem vjezdu je nějaká doplňková tabulka ve slovinštině). Na krajnici stojí hromady zoufalých řidičů z Rakouska, Německa, Čech i Slovenska a hledají kudy to objet. Asi není potřeba říkat že jiné cedule než ty s navigací na to jak se dostat na dálnici neexistují! jsem naštvanej, ale s pomocí navigace a po okreskách se přes Pluj nějak dostanu ke hranicím. Časová ztráta cca 15 minut.


Závěr: objíždět slovinské dálnice po malých silničkách znamená ztrátu cca 25 minut. to když porovnám se zhruba 300 metrovou frontou na dálniční známky (za 10 minut čekání jsem se pohnul o cca 50 metrů) znamená jediné - nekrmte slovinský rozpočet a raději dálnice objeďte!

Re: Slovinsko

Napsal: 27.7.2009 9:45:34
od martini
Skutečně je otevřen komplet dálniční obchvat Mariboru (A1) a dálniční kus z A1 na Ptuj? Myslím, že od příští sezóny Slovinci třeba pochopí, že takovéhle restrikce není možné dělat a zpoplatnění musí být nastaveno tak, aby to lidé byli ochotni akceptovat (i když délka fronty vypovídá o tom, že jsou bohužel schopni to akceptovat už nyní :-()

Re: Slovinsko

Napsal: 27.7.2009 13:19:29
od mapman
Obchvat Mariboru jeste neni, A4 od A1 k Ptuji uz ano...

Re: Slovinsko

Napsal: 27.7.2009 21:04:02
od Jaroslav
mapman píše:Obchvat Mariboru jeste neni, A4 od A1 k Ptuji uz ano...
také jsem si to myslel, ale dálnice na začátku Mariboru (onen velký kulaťák kde se přejíždí z dálnice na silnici pro motorová vozidla do Mariboru) je protažena a všechny cedule pro cestu na Záhřeb ukazují že se má jet dále po dálnici a ne jako dříve po rychlostní silnici přes Maribor.
Je ale možné že to po pár kilometrech končí a nějakou cestou to dovede do města... bohužel jsem jel přes město, takže jistě to nevím. Možná někdo z fóra udělal zkušenost... :?:

Re: Slovinsko

Napsal: 10.8.2009 19:00:31
od Diaľničiar
Ve Slovinsku byla otevřena dálnice z Mariboru do Ptuje

Ve čtvrtek 16. července byl otevřen první úsek podrávské dálnice A4, která povede z Mariboru přes Ptuj k hraničnímu přechodu Gruškovje/Macelj. Jedná se o úsek Slivnica (dálniční uzel na dálnici A1 jižně od Mariboru) - Draženci (u Ptuje) dlouhý 19,8 km. Teprve v příštím roce se má začít stavět úsek od Ptuje na hranice s Chorvatskem (úsek Draženci - Gruškovje) a dokončen má být až v roce 2013.

Dobrá zpráva je, že v polovině srpna by měl být dán do provozu východní obchvat Mariboru v úseku Pesnica - Slivnica, který navázal na stávající úsek od rakousko-slovinského hraničního Spielfeld/Šentilj do Mariboru. Průjezd Mariborem by tak měl být hladký jak pro moristy směřující po dálnici A1 na jihozápad do Koperu, tak i pro ty, kteří hodlají použít zmíněný nový úsek na A4 Slivnica - Draženci směrem k hraničnímu přechodu Gruškovje - Macelj.

Mapa dálnic ve Slovinsku

Zdroje informací: http://www.chorvatsko.cz , http://www.dars.si/

Re: Slovinsko

Napsal: 11.8.2009 13:56:02
od andy
mapman píše:Obchvat Mariboru jeste neni, A4 od A1 k Ptuji uz ano...
Obchvat bude v pátek:
http://www.chorvatsko.cz/aktual/090811_ ... chvat.html

Re: Slovinsko

Napsal: 14.8.2009 13:50:41
od andy
Tak už je to tady!

Last Section of Maribor Bypass Open to Traffic

V odkazu je i pár fotek ze slavnostního otevření, další jsou tady.

Navíc včera byl slavnostně zprovozněn poslední úsek Razdrto - Vipava (Rebrnice) rychlostní silnice H4, který tuto silnici vedoucí od Vrtojby na hranicích s Itálií napojuje na dálnici A1

Re: Slovinsko

Napsal: 7.12.2009 10:59:36
od Diaľničiar
Cena dálničních známek ve Slovinsku se pro rok 2010 se nezměnila :arrow:

Roční dálniční známka na rok 2010 platí od 1. prosince roku 2009 do 31. ledna roku 2011, tedy celkem 14 měsíců.

Půlroční dálniční známka platí šest měsíců ode dne zakoupení. Není-li takový den v příslušném kalendářním měsíci, připadá konec platnosti na jeho poslední den.

Měsíční dálniční známka platí ode dne nákupu po bezprostředně následující měsíc. Konec platnosti připadá na den, který se číselně shoduje se dnem vyznačeným na známce. Není-li takový den v příslušném kalendářním měsíci, připadá konec platnosti na jeho poslední den.

Týdenní dálniční známka platí sedm kalendářních dní od data vyznačeného na známce. Platnost tedy začíná dnem vyznačeným na známce a končí uplynutím sedmého kalendářního dne.

Půlroční, měsíční a týdenní známka musí být označena pracovníkem při prodeji. Kalendářní den, od kterého známka platí, vyznačuje prodávající vyštípnutím příslušného okénka. Pokud na dálniční známce není vyznačen první den platnosti, je známka neplatná. Zkontrolujte si při prodeji, zda je dálniční známka správně označena!

Za jízdu po zpoplatněných dálnicích a silnicích bez platné dálniční známky hrozí pokuta 300 až 800 euro.

roční nálepka pro dvoustopá motorová vozidla do 3.500 kg ... 95 €
měsíční nálepka pro dvoustopá motorová vozidla do 3.500 kg ... 30 €
týdenní nálepka pro dvoustopá motorová vozidla do 3.500 kg ... 15 €

Re: Slovinsko

Napsal: 4.2.2010 13:12:05
od egelebege
Teď se odtamtud vracim. Dálnice pěkný, ale ostatní silnice katastrofa! Zlatý polsko

Re: Slovinsko

Napsal: 13.3.2010 18:56:59
od Diaľničiar
DARS začíná po zimě obnovovat silnice a dálnice. Na obnovu dálnic a rychlostních silnic půjde 40,6 mil. € a na nové strojní vybavení a technické zázemí v tunelech atd. dalších 15,1 mil. €. První stavební práce se začnou v dubnu. DARS každý rok připraví materiál o stavu dálniční sítě pro ministerstvo dopravy, kde také navrhuje opravy.

Ministerstvo dopravy vzalo tuto zprávu na vědomí, ale vzhledem k fin. situaci v zemi se rozhodlo, že část úseků se opraví letos a část v roce 2011.

V tomto roce se opraví části úseků:

Brnik - Vodice
Podtabor - Kranj
Divaca - Kozina
Vrhnika - Logatec
Arja vas - Vrana
Slivnica - dálniční přivaděč
Grosuplje - Visnja Gora
Ivančna Gorica - Lash, Vodice - Ljubljana (ŠMARTNO)
Ljubljana - jižní obchvat

Rekonstrukční práce se skládejí z obnovy AB krytu, obnova nadjezdů, odstranění vad v rámci reklamací v záruční době, oprava dilatačních přechodů atd.

V tomto roce rovněz dojde k obnově a výstavbě hydrantové sítě, detekčních zařízení, kamerového systému v tunelu Karavanka a zmodernizují se i zařízení v tunelech Ločica a Jasovnik. Na úseku Brezovica - Divaca dojde k výstavbě systému kontroly a řízení přemávky, rovněž k obnově napájecích zdrojů SOS hlásek atd.

Na celé dálniční síti se začne s výstavbou osvětlení na důležitých exitech a MÚK. Rovněž se rozšíří kamerový systém na nehodové úseky. Přibudnou také zařízení na sledování počasí a rozšíří se také systém kanalizace.

Největší podíl na sumě 15,1 mil. € má právě modernizace nejstaršího dálničního tunelu Karavanka. Modernizace proběhne za informování Rakouské republiky a udělá se tak, aby tunel splnil ustanovení EP a Rady 2004/54/ES 29 o min. bezpečnostních normách. Cílem této modernizace je celkové zvýšení bezpečnosti přemávky v tunelu a zároveň prodloužení jeho životnosti.

Obnovování sítě dálnic a rychlostních silnic v Slovinsku se od r. 2010 vykonává na základě inspekcí a následním hodnocením dle spůsobu modifikovaného švýcarského indexu MSI, kde se úseky značí sa "velmi zlé" a "zlé", tedy nejvíce opotřebované, tzv. stav "out", kdy je rekonstrukce nutná.

Všechny stavební práce a práce souvisejíci s modernizací elektronických systémů se budou vykonávat tak, aby nezasáhli letní sezónu. Modernizace tunelů se bude vykonávat 24h denně. Modernizace ostatních úseků se bude vykonávat tak, aby v rámci každého důležitého směru byl opravován pouze jeden úsek, resp. jeho část a to max. 7 dnů souvisle, kdy se bude minimalizovat činnost počas dopravní špičky, ale maximalní úsílí bude pak i v noci.

Celkem se v roce 2010 a 2011 za vykonaní stavebních prací na dálniční siti mine 78,85 mil. €, přičemž v tomto číslu ještě nejsou práce, které bude nevyhnutné vykonat po zimě 2010/2011.

V roce 2009 se na stavebních pracích minulo 60,6 mil. € a dalších 16,6 mil. € směrovalo do elektrických a mechanických zařízení, včetně nového strojního vybavení.

To znamená, že pro tento rok (celkově 55,7 mil. €, z čeho 40,6 mil. € na stavební práce a 15,1 mil. € na elektrické zařízení a hardvér) je asi o 1/3 méně zdrojů.

V roce 2008 DARS obnovilo 39 km dálnic a rychlostních silnic, v roce 2009 to bylo 49 km a letos je v plánu opravit 32 km.

zdroj informací

Re: Slovinsko

Napsal: 26.3.2010 11:31:43
od rumpeak
Na maps.google.cz se konečně objevit Obchvat Mariboru a kus dálnice A4 otevřený tuším loni v Srpnu. Plánování cest směr Chorvatsko bude zase o něco jednodušší. Naše D1 z Bělotína do Bílovce zatím pořád nic.

Re: Slovinsko

Napsal: 6.4.2010 14:48:57
od Diaľničiar
DARS eviduje příjmy z mýta (celkové zpoplatnění dálnic) za rok 2009 ve výšce 237,97 mil. €, co je o +18% víc jak v roce 2008.

Re: Slovinsko

Napsal: 10.4.2010 21:30:43
od Diaľničiar
Slovinské dálnice sledují 24h denně po celý rok regionální kontrolní střediska. V těchto objektech jsou lidé, kteří mají na starost řídit a kontrolovat řízení provozu, komunikují s institucemi, které zde denně pomáhají (hasiči, policie, ...) a poskytují informace účastníkům silničního provozu.

V 12/2009 se regionální kontrolní středisko pro sledování provozu na okruhu kolem hlavního města přestěhovalo do nových prostor v Dragomelj. V součastnosti je to nejmodernější centrum v zemi, které má pod palcem dálniční okruh hlavního města a části dálničních úseků kolem města. Centrum má k dispozici nejmodernějí IT technologie. Náklady na toto centrum dosáhli 11,9 mil. € včetně stavebních prací. Je to objekt bývalé základní školy, který ovšem prošel kompletní modernizací, přičemž stavební práce začali v 08/2008. Později se sem ještě přestěhují a dobudují další objekty pro: Hlavní ovládací centrum DARS (Control Center DRSC), Dopravně-informační centrum (PCI) a dálniční policie.

Regionální středisko řízení dopravy Ljubljana řídí a sleduje provoz na těchto úsecích silniční infrastruktury:

*Kozarje - Vrhnika
*Malence - Grosuplje
*Podutik - Šmartno
*Zadobrova - Krtina
*Tomačevo - Trzin
*Grosuplje – Obrežje

Celkem má Slovinsko na své dálniční síti již 400 kamer, včetně tunelů. Regionální kontrolní střediska tak přispívají i k zvýšení bezpečnosti na dálnicích, protože se dá včas zabránit nehodám kvůli špatnému počasí nebo z již menších nehod, které jsou špatně označené.

Re: Slovinsko

Napsal: 6.5.2010 18:10:21
od Diaľničiar
Ještě dodám:

Slovinsko má celkem 38.900 km silnic. Státních silnic je 6.454 km (včetně dálnic).