Maďarsko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

velký regionální projekt financovaný maďarským státem

Lokální maďarské firmy, respektivě pobočky HE-DO Építo, Soltút Útépíto, Fenntartó és Kereskedelmi a STRABAG Építoipari staví silnici v nákladech 102,1 mil. € v rámci údolí Sajo.
Elkerulo_kicsi.jpg
Elkerulo_kicsi.jpg (108.22 KiB) Zobrazeno 10630 x
Investorem je NIF. Za tyto peníze se postaví silnice č. 260 v délce 10,6 km nové 2x1 pruhové silnice mezi Berente a Saloszentpeter. V té ceně je 8 mostů a 2 okružní křižovatky. Kromě této silnice se ještě postaví lokální silnice 2606, která bude mezi silnicemi 26 a 260.

O tento projekt byl velký zájem, viz i cena; Duna Aszfalt Út és Mélyépíto a konsorcium SDD, včetně DÖMPER, Subterra - Raab a Pannon-Doprastav.

Údolí řeky Sajó měří asi 229 km, začíná na Slovensku a prochází do Maďarska.

Vláda oznámila, že v letech 2021 a 2022 vyčlenila pro rozvoj maďarských sídel částku celkem 1,72 mld. €. Jde o program modernizaci měst a vesnic. Kromě silničních projektů sem spadají i projekty veřejné dopravy, cestovního ruchu, zdravotnictví, vzdělání, kultury a sportu.

Výstavba se začala v 01/2021 a ukončit se má v 01/2024. Nejdelší most bude měřit 475m. Až 925m vozovky bude zpevněno na zatížení 11,5t na os. To odpovídá hlavní silnici v EU.

https://kolorline.hu/hirek/kazincbarcik ... o-szakasza
https://nif.hu/projektek/2020/10/260-sz ... alositasa/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Maďarsko plánuje odevzdat do koncese svojí národní dálniční síť. Dle návrhů jde o dobu 35 let.

Koncesionář by měl dokončit dálniční síť. Ta se nemusí tak budovat již ze státních zdrojů. Mýto bude patřit státu a tohle mýto půjde koncesionáři na splátky za provoz asi 2000 km vybrané sítě silniční infrastruktury.

https://www.usnews.com/news/world/artic ... concession
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOT ... HTML&src=0
https://hungarytoday.hu/orban-govt-plac ... oncession/

Opozice v Maďarsku to silně kritizuje. Vícero podrobností není známo. Koncesionář by měl dokázat dálniční síť dokončit rychleji, než by to dokázal stát bez toho, aby se více zadlužoval pro tento účel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

STRABAG za 77 mil. € postaví 10 km úsek 4- pruhu v rámci rychlostní silnice 67. Jedná se o obchvat Látrány. Po dokončení prací bude rychlostní tah 67 ve 4- pruhu od Kaposvár a MÚK s dálnicí M7. Technicky jde o dualizaci silnice.
67.JPG
67.JPG (124 KiB) Zobrazeno 9659 x
Jedná se o zásadní investici v oblasti jezera Balaton, protože se tím překlene propast koridoru od jezera na jih státu. Projekt zahrnuje výstavbu 8 mostů, 2 ekoduktů a turbo-OK u křižování s M7. Zemní práce, výstavbu nové silnice a renovaci stávající. Začátek prací bude v 3.Q 2021 a práce mají trvat 30 měsíců.

Tady asi uprostřed jsem psal o zprovozněném úseku 1. melodické silnici v zemi: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p203780 a tedy právě tento tah č. 67.

Krátká prezentace rychlostky 67:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 21.9. se do provozu odevzdala 3,2 km část na budovaném 10 km úseku M44 mezi Lakitelek-Tiszakürt.

Jakmile se dostaví most, tak se má odevzdat do provozu i zbývající část úseku.

fotky, mapa, informace: https://nif.hu/2021/09/3-km-rel-hosszab ... rgalmi-ut/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

pár informací

K výše uvedenému: Maďarsko v 12/2021 plánuje do provozu odevzdat zbytek 10,1 km úseku M44 Tiszakürt Lakitelek. Dominantní stavbou je 556m dlouhý most, který prošel zkouškou zatížení (22 nákladních vozidel). Fotky: https://nif.hu/2021/09/22-kamion-az-uj- ... AsdIVKQpMo .

Ještě dříve se do provozu odevzdá bezmála 60 km M30 ke slovenským hranicím; https://magyarepitok.hu/utepites/2021/0 ... lt-galeria . Má se tak stát koncem tohoto měsíce.

K 02/2021 je nová mapa zpoplatnění: https://nemzetiutdij.hu/files/img/artic ... A9p-01.jpg

Přehled informací pro rok 2021 v CS jazyku: https://nemzetiutdij.hu/files/document/ ... Farsku.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Maďarsko

Příspěvek od martas »

Příhraniční úsek M30 se Slovenskem otevřen: https://zdopravy.cz/kosice-maji-poprve- ... sko-95214/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak se to nakonec povedlo. Tak jen upřesním, že se 26.10. do provozu odevzdalo 56 km dálnice M30 mezi městem Miškolc a Tornyosnémeti, ležící na hranicích se Slovenskem. Trasa je součástí TEN-T i Via Carpathia.

Dobrá zpráva je, že nyní se může odlehčit provoz Z-V na Slovensku pro ty, kdo opravdu jezdí jen mezi těmito městy, tudíž nyní se může projevit ta síla té maďarské spojnice pro odlehčení SK silnic. :ok:

https://nif.hu/2021/10/kozvetlen-autopa ... sa-kozott/

Na úseku je 6 nových MÚK, z toho 1 tzv. poloviční.
PHZ měří 6,5 km.
Ekodukt: 2

Náklady na realizaci asi 0,5 mld. €; cca. 9 mil. € na 1 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Maďarsko vysoutěžilo dálnici M100 (trasa Budapešť - hranice se Slovenskem směrem na Štúrovo) za skoro 1 mld. €
M100.JPG
M100.JPG (110.2 KiB) Zobrazeno 8275 x
1. úsek (zelená barva) má postavit STRABAG za asi 125 mld. HUF (cca. 338,5 mil. €)
*obnáší postavit 16,9 km 2x2 rychlostního tahu
*obnáší postavit/upgradovat 10,5 km 2x1 přivaděč
*doba realizace: 44 měsíců

2. úsek (oranžová barva) má postavit DÖMPER za asi 220 mld. HUF (cca. 595,7 mil. €)
*obnáší postavit 15,4 km 2x2 rychlostního tahu (3 tunely: 440m, 330m, 230m a 4 viadukty v celkové délce 1,76 km)
*obnáší postavit/upgradovat 7,6 km 2x1 přivaděč
*doba realizace: 84 měsíců
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Další krátká část M85 je v provozu. Chybí již jen část po hranice s Rakouskem.

https://nif.hu/2021/12/nehany-kilometer ... 85-autout/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Dne 21.9. se do provozu odevzdala 3,2 km část na budovaném 10 km úseku M44 mezi Lakitelek-Tiszakürt.

Jakmile se dostaví most, tak se má odevzdat do provozu i zbývající část úseku.

fotky, mapa, informace: https://nif.hu/2021/09/3-km-rel-hosszab ... rgalmi-ut/
Dne 15.12. se do provozu odevzdal 6 km úsek M44 na východě země mezi Lakitelek a Tiszakürt. Dominantním objektem je zde most nad řekou Tisza.

info + fotky: https://nif.hu/2021/12/ujabb-szakasszal-bovult-az-m44/

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=46. ... 43/20.0531

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl dokončen upgrade silnice č. 8 ve Veszprém v délce 7,5 km na 4- pruh s MÚK. Dnem 21.12. je v provozu. Jde o 1. úsek jižního obchvatu města. Další je ve výstavbě. Ve městě žije asi 60 tis. obyv. Jedná se o užší dělený 4- pruh bez zpevněných krajů.

pár fotek: https://nif.hu/2021/12/elkeszult-veszpr ... -szakasza/

tohle je v provozu:
Obrázek

tohle je ve výstavbě:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Hódút Kft. postaví 32,2 km úsek M44 a to za v propočtu 297 mil. €. Trasa je mezi Szentkirály a M5.

Na trase se postaví:
*velká turbo OK na dálnici M5
*MÚK s hlavní silnicí 441
*jednoduchá obojstranní odpočívka
*14 dalších objektů: mosty, nadjezdy, podjezdy

https://magyarepitok.hu/utepites/2022/0 ... -szakaszra

Obrázek

Takže Kecskemét bude mít hotovo, to je ta část, která tam schází: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p247155 . Nedaleko je jen tak mimochodem závod Mercedesu.

On se psal rok 2016, když vláda rozhodla, že začne ve větším rozsahu financovat výstavbu (i) dálniční infrastruktury a začátek je u M44: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p140155 . Jednoduše, nedá se to budovat jako na Slovensku, že 70-80% budou EU fondy, 10% bude PPP a zbytek dá stát, respektivě nedá se za to budovat to, co si ten stát naplánoval. Taky se to proto neplní. Maďarsko k tomu přistupuje řadu let jináč. I do té doby se postavilo něco dálniční za státní zdroje, ale ne takové rozsáhlé úseky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se do provozu odevzdal 27 km úsek M4 u města Szolnok. (asi 70 tis. obyv., JV směrem od hlavního města) Jeho součástí je i 415m dlouhý most v záplavové oblasti a most nad řekou Tisza v délce 758m. Náklady činí 125,3 mld. HUF, tedy asi 350 mil. € anebo 13 mil. € na 1 km.

V letošním roce se má zahájit výstavba dalšího, 34 km dlouhého, úseku Törökszentmiklos - Kisújszállás.

Obrázek

https://nif.hu/2022/02/ujabb-szakasz-ke ... os-kozott/

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na výstavbu M85 u Sopron (razí se i tunel)

ačkoliv je to v maďarštině, tak galerie je obsáhlá: https://magyarepitok.hu/utepites/2022/0 ... EokHuczbw4
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.3. se do provozu dostal 3 km úsek M76 mezi Balatonszentgyörgy a Fenékpuszta.

trasa: https://i.imgur.com/P8x3ho1.jpeg
pohled na hotovou stavbu: https://i.imgur.com/k2J8cTc.jpeg

https://magyarepitok.hu/utepites/2022/0 ... ulo-m76-os
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Maďarsko - společnost NIF, plánuje rozšířit 23 km úsek dálnice M1 po Bicske na 2x3 jízdní pruhy. :ok:

*již se tendruje, hledá se zhotovitel
*součástí rozšíření bude i kompletní rekonstrukce vozovky včetně stabilizace vrchní vrstvy zemních prací
*dále je součástí tendru i nová MÚK, na kterou se napojí silnice 1104
*dále se rozšíří křižovatka Biatorbágy
*tendr se týká i upgradu 3 stávajících křižovatek a dalších úprav

Obrázek

*dále během prací se zajistí provoz i nadále v rámci 2x2 pruhu
*pracovat se bude i na 20 nadjezdech a 5 podjezdech
*pamatuje se i na napojení plánované dálnice M100 (v tématu o něco zpátky)
*a mnoho dalšího

https://magyarepitok.hu/utepites/2022/0 ... B1a1NsN40g
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Maďarsko

Příspěvek od hh »

Waw, dobrý plán. A těch 23 km je první kus a 6pruh to má být celé už od Gyoru?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

hh, tady je těch informací více: https://www.vezess.hu/hirek/2022/03/18/ ... autopalya/ :idea:

Taky neumím maďarsky, takže jen co se přeložilo. Nevím jestli až po Győr, ale vzhledem k tomu nákresu z NIF asi ano, asi se to plánuje až tam. Jednou ... tady k tomuto plánu na 23 km část doplním z toho článku, že plánovaná doba výstavby je 56 měsíců, tedy 4,5 roku. Nabídky mají být do 19.4.. Kritérium cena a kvalita je v poměru 70:30.

1. část tedy začíná v křižovatce s M0 po Bicske.

Něco málo jsem dohledal zde: https://www.napi.hu/magyar-vallalatok/l ... 48349.html ... že se v 2017 psalo, že pro ZOH 2024 se má rozšířit jak M7, tak M1. A ano, počítá se po Győr - jednou v rámci kompletní modernizace M1.

V tom článku se dál píše, že v roce 2019 bylo vydané stavební povolení pro rozšíření M1 na 2x3 z Biatorbágyu do Tatabánye.

Nic další jsem nenašel. V každém případě kdo tam jezdí, tak ví, že to je opravdu potřebné. :P Ale tedy před 2026 to zřejmě nebude. Nevím jestli je ten rozsah prací jako celek nebo jestli třeba rozšíření bude dříve a pak ještě navazující práce, kterých je tam hodně se mohou realizovat tu dlouhou dobu. Financování zajišťuje jen stát.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.3.2022 20:11:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění informace
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Maďarsko

Příspěvek od hh »

Díky za info. Ano je to potřeba.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby mostu nad Dunajem u Paks/Kalocsa: video poskytuje řadu srozumitelných údajů k tomuto projektu z NIF

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Magyar Közút Nonprofit Zrt. (Maďarská nezisková společnost státních silnic, odkaz je na začátku vlákna) uveřejňuje silniční informace na dálnicích kromě maďarského a anglického jazyku i v dalších 3 a jedním z nich je již na M3 i ukrajinština. Právě pro migrační vlnu a nižší znalost jazyků z Ukrajiny. Pro co nejlepší orientaci. Tabule nezvládají azbuku, ale pixel po pixelu se nahazovalo vícero slov. :ok:

https://behir.hu/ukran-nyelvu-tablak-je ... yar-utakon

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 06/2021:
Diaľničiar píše:Maďarsko plánuje odevzdat do koncese svojí národní dálniční síť. Dle návrhů jde o dobu 35 let.

Koncesionář by měl dokončit dálniční síť. Ta se nemusí tak budovat již ze státních zdrojů. Mýto bude patřit státu a tohle mýto půjde koncesionáři na splátky za provoz asi 2000 km vybrané sítě silniční infrastruktury.

https://www.usnews.com/news/world/artic ... concession
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOT ... HTML&src=0
https://hungarytoday.hu/orban-govt-plac ... oncession/

Opozice v Maďarsku to silně kritizuje. Vícero podrobností není známo. Koncesionář by měl dokázat dálniční síť dokončit rychleji, než by to dokázal stát bez toho, aby se více zadlužoval pro tento účel.
Orbán je dál u moci a tento jeho záměr hodlá uskutečnit.

Před pár dnama byl vyhlášen výsledek tendru a vítěz, který má ovládat dálniční síť Maďarska. Je to složitější, ale jde o to, že tento záměr jednoduše trvá a Orbán ho hodlá dotáhnout do konce.

https://hungarytoday.hu/winner-controve ... -meszaros/
https://www.euractiv.com/section/politi ... -35-years/
https://www.intellinews.com/consortium- ... on-243703/

Tedy ve zkratce co je cílem této koncese:

*do roku 2032 se postaví 317 km nových dálnic
*držitel koncese maďarsko dálniční sítě rozšíří 265 km stávající dálniční sítě v prvních 10 letech trvání koncese (35 let)
*finanční model: stát bude platit koncesionářský poplatek
*koncesionář má získat úvěr na realizaci zmiňovaných investicí a ty nebudou malé
*mýto bude vybírat stát a má pokrývat zmiňované koncesionářské platby
*Themis jako nový koncesionář bude mít od státu ročně 96,2 milióna HUF (254-tisíc €) za kilometr
...

Maďarsko jako stát tím v očích Orbána ušetří velké peníze na výstavbu nových dálnic, které chybí a tyto peníze chce přesměrovat do regionů na jejich ekonomicko-rozvojové investice.

Je to skoro jako (třeba) model Ázerbajdžánu (model autokrata zaměřeného na "stavitelství), jenom s tím rozdílem, že Maďarsko není ropní velmoc, a proto hledá nástroj, kterým lze něco přehodit jinam a rozšířit sféru vlastního vlivu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 11/2020:
Diaľničiar píše:Strabag vyhrál zakázku o výstavbu posledního úseku na M6, nejjižnější část mezi Bóly a Ivándárda. :arrow:

*zakázku vyhrálo seskupení firem Strabag Epito a Duna Aszfalt
*délka dálničního tahu bude 20 km
*práce vyjdou na 278,5 mil. €

M6 je S-J tah, který spojí Budapešť s chorvatskou dálnicí A5. Ta je stále ve výstavbě a upgradech, dělá se maximum pro její dokončen. M6 je mj. součástí Pan Evropské silnice E73 - 702 km dlouhá silnice, která končí až v Ploče a tvoří teda koridor Vc. Koridor se staví a plánuje stavět v Bosně Hercegovině, možná do konce desetiletí se dobuduje i tam. Pak znovu pokračuje v Chorvatsku na dálnici A10, která je již celá v provozu.

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes ... 2-3160588/
stav výstavby dálnice M6 Bóly - Ivándárda, 30+ fotek

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8707277192
1.JPG
1.JPG (114.9 KiB) Zobrazeno 4090 x
Součástí tohoto projektu je i 9 km přivaděč ve formě 2x1 silnice po Villány.

Hotovo má být v roce 2024 a tím bude mj. dokončen koridor Vc na území Maďarska. V Chorvatsku nutno sledovat vlákno dálnice A5: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=119&t=934 , ze kterého lze pochopit, že letos bude v provozu od Beli Manastir po hranice s Bosnou. Úsek u hranic s Maďarskem se připravuje do tendru. V Bosně a Hercegovině stojí asi 1/3 koridoru, další úseky jsou ve výstavbě. Jde o dálnici A1. U hranic s Chorvatskem na severu Bosny již napojení existuje, pak jsou centrální úseky kolem Sarajeva a pak napojení na jihu s Chorvatskem, kde je již dokončená dálnice A10 se zakončením koridoru v Ploče. Sarajevo a Budapešť tak budou mít přínos z nákladního přístavu po velmi krátké cestovní osi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Maďarská vláda prodloužila zvýhodněný prodej PHM pro domácí obyvatelstvo až do 10/2022. Skupina MOL ale od 06/2022 zavedla limit na jedno tankování na 50l, což je o polovinu méně, než tomu bylo doposud a nyní MOL žádá vládu, aby pomaly zvedala ceny na obchodní úroveň. V opačném případě hrozí výpadky na větší části sítě ČSPH. Dřív nebo později se jednoduše situace projeví v nedostatku na trhu.

Dále, skupina MOL informovala, že rafinerie Slovnaftu nyní na Slovensku nevyrábí a v provozu bude od 20.7. Důvodem je údržba systémů. Podobné období přijde i do Maďarska - až 65% kapacit v Maďarsku bude v 08/2022 uzavřeno pro údržbu. To bude další důvod pro který by vláda spíš než levný prodej PHM měla žít plněním skladů. Plnění zásobníků jde totiž dle skupiny MOL pomaleji, než je zadáno v harmonogramu u těchto situací. MOL proto bude nucen požádat stát, aby na trh umístnil strategické zásoby paliva, v opačném případě se nedostatek PHM projeví v praxi.

Vláda na tato varování reagovala v duchu, který si protiřečí. Že dodavatelské řetězce jsou dnes nevyspytatelné, ale na druhou stranu má Maďarsko zásoby na 6 měsíců.

https://www.reuters.com/business/energy ... 022-07-11/

Dnešním dnem se HUF propadl z 405 za 1€ na 410 HUF za 1€. Ještě koncem roku 2021 to bylo 370, v 06/2021 to bylo 350 HUF. Takto slabá měna nebyla ani v roce 2008. Maďarská vláda viní za slabou měnu Brusel. Ačkoliv existují sankce, tak Maďarsko je podpořilo. Dalším aspektem bude, až se jakkoliv sníží dodávky energií i do Maďarska z východní Evropy, když již nyní je forint na tom tak špatně. Ekonomové objasňují, že nyní je to dáno výprodejem měny, která nemá váhu a není o ní zájem. Až se tento jev ukončí, tak se forint stabilizuje.

V letošním roce má ekonomika růst tempem 4,1% HDP, přičemž výše zadlužení má být ke konci roku v úrovni DO 80% HDP. Deficit byl v minulém roce -6,8% HDP. Vláda nezavedla žádné daně pro obyvatelstvo a firmy, vyjma některá sektorová opatření s tím, že v tomto roce ani zavedeno nic pro jednotlivce nebude. To je podmíněno teprva stabilizací cen energií. V 05/2022 byla nezaměstnanost v úrovni 3,5%.

12 měsíční inflace byla v 04/2022 v úrovni 6,8%. Plánovaná byla 4,9%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Maďarsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Intenzity provozu na veřejných komunikacích 2021

https://www.kozut.hu/download/az-orszag ... -forgalma/#

*možnost stáhnout je nalevo v tom oranžovém obdélníku Letoltes

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“