Maďarsko
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 26.5.2010 21:38:55
- Bydliště: Zwolle, Nizozemsko
Re: Maďarsko
Dokončení od Dálnice M31 w východní Budapešti k 31-05-2010. (zítřejší den)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Maďarsko v tyto dny otevřelo dálnici M31 (spojka mezi M0 a M3).
Úsek je dlouhý 12,4 km, stál 21,8 mld. forintů, přičemž 85% hradila EU.
Úsek je dlouhý 12,4 km, stál 21,8 mld. forintů, přičemž 85% hradila EU.
Re: Maďarsko
Což je 1,91 mld Kč, za 12,4 km dálnice. U nás se za přibližně stejné peníze postaví 4,1 km rychlostnice Lubenec - Bošov. Smutné.
Re: Maďarsko
... podle měnového kursu google. Dnešní kurs ČNB už je méně optimistický, udává částku 2,49 mld. Kč. I tak je to 200 mil Kč za jeden kilometr dálnice....
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:25:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Re: Maďarsko
Vážně? Já se podle dnešního kurzu ČNB dopočítal taky částky 1 905 538 000 Kč.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:25:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Re: Maďarsko
Chce to ovšem taky vědět, co ta částka všechno zahrnuje. Podle staveniště http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.5 ... 4&t=h&z=13 má jen jednu MÚK (mimo M0 a M3), asi 4 nadjezdy a vede na pohled celkem nekonfliktní krajinou. Otázkou je, kdo buduje třeba čerpací stanici (předpokládám, že to není jen odpočívadlo), jestli se staví (a jsou v té ceně) i nějaké PHS a podobně.adamos píše:... I tak je to 200 mil Kč za jeden kilometr dálnice....
Re: Maďarsko
Holt maďarský forint je v poslední době nestabilní měna
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Ta cena dálnice je včetně kompletního vybavení, přičemž jde i o informační systém na dálnici. Terén je poměrně jednoduchý, ale cena je prostě nízká. Bohužel, prostě dálnice jsou v České republice, Slovensku a Slovinsku drahší než třeba v Maďarsku, Chorvatsku nebo v Německu. Faktorů je více, rozvádět je nebudu.
Re: Maďarsko
Standa: Jedna MÚK a dvě dálniční křížení, to mi nepřijde zrovna málo...
Re: Maďarsko
Ajaj, to nebylo 8 forintů za korunu, ale 8 korun za 100 forintů. Pardon, jdu roztrhat svůj ekonomický diplomPetr Pokorný píše: Vážně? Já se podle dnešního kurzu ČNB dopočítal taky částky 1 905 538 000 Kč.
Re: Maďarsko
A ještě ke všemu včetně informačního systému, jak píše Diaľničiar... Už nic neříkám !Redispero píše:Standa: Jedna MÚK a dvě dálniční křížení, to mi nepřijde zrovna málo...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Vidím, že vás nová dálnice M31 zajímá, tak tedy přidám další informace.
Úsek zhotovila francouzská společnost Colas, pobočka Maďarsko. Původní odhad nákladů (státní odhad) byl 25 mld. forintů, ale Colas dokázal prostavět 21,8 mld. forintů a úsek zhotovit i za tyto peníze. Dálnice má 2x2 jízdní pruhy, ovšem MPR je pouhých 110 km/h. Středový pás má šířku 3,6m. Dálnice má CB kryt.
Zájemců o výstavbu bylo celkem 8, přičemž 80% kritérium byla cena a 20% skorší datum zhotovení. Dálnice splnila i kritérium pro možnost odpočívky a je plně v normách ochrany ŽP.
Význam nové dálnice je pro ty, co chtějí jet z dálnice M3 kolem Budapešti, protože urychluje dostupnost M0 a zase naopak. Celkem ušetří 15 km cesty, co je třeba pro kamiony opravdu veliký přínos. Průběh výstavby (zdroj fotek: COLAS):
Úsek zhotovila francouzská společnost Colas, pobočka Maďarsko. Původní odhad nákladů (státní odhad) byl 25 mld. forintů, ale Colas dokázal prostavět 21,8 mld. forintů a úsek zhotovit i za tyto peníze. Dálnice má 2x2 jízdní pruhy, ovšem MPR je pouhých 110 km/h. Středový pás má šířku 3,6m. Dálnice má CB kryt.
Zájemců o výstavbu bylo celkem 8, přičemž 80% kritérium byla cena a 20% skorší datum zhotovení. Dálnice splnila i kritérium pro možnost odpočívky a je plně v normách ochrany ŽP.
Význam nové dálnice je pro ty, co chtějí jet z dálnice M3 kolem Budapešti, protože urychluje dostupnost M0 a zase naopak. Celkem ušetří 15 km cesty, co je třeba pro kamiony opravdu veliký přínos. Průběh výstavby (zdroj fotek: COLAS):
Re: Maďarsko
Z těch obrázků je vidět, že dálnice nevede typickou maďarskou pustou, kde by byly náklady minimální, a stejně to vyšlo na 150 mil Kc na km (s třemi MÚK na 12 km)! Asi na nás bude muset dopadnout krize jako na Maďarsko anebo si musíme vymyslet nějaké to Mistrovství jako v Polsku, aby konečně začala být na příslušných místech motivace stavět levně a účelně...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Tohle je příspěvek martina: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 738#p24738 , ovšem v témě Španělsko. Nevím, proč zrovna Maďarsko bylo dáváno za příklad, když Maďaři otevřeli letos již přes 150 km dálnic (poslední příspěvky v tomto tématu to vysvětlí lépe).
Právěže je to zvláštní, ale Maďarsko do rozvoje dopravní infrastruktury a obzvláště dálnic investuje peníze (i přes PPP) i nadále, i po pomoci MMF ve výšce 25,5 mld. USD, která musela v roce 2009 přijít.
Maďarsko má rovněž jako Česká republika spojené dálnicemi 3 největší města, mají dálniční napojení na většinu sousedních zemí a rovněž jako se staví v Česku R1, tak Maďarsko finišuje s dostavbou M0.
A né nadarmo se říká, že nejlepší dálniční spojení mezi Bratislavou a Košicemi (čistě mezi nimi) je přes Maďarsko.
Právěže je to zvláštní, ale Maďarsko do rozvoje dopravní infrastruktury a obzvláště dálnic investuje peníze (i přes PPP) i nadále, i po pomoci MMF ve výšce 25,5 mld. USD, která musela v roce 2009 přijít.
Maďarsko má rovněž jako Česká republika spojené dálnicemi 3 největší města, mají dálniční napojení na většinu sousedních zemí a rovněž jako se staví v Česku R1, tak Maďarsko finišuje s dostavbou M0.
A né nadarmo se říká, že nejlepší dálniční spojení mezi Bratislavou a Košicemi (čistě mezi nimi) je přes Maďarsko.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Je nepochybně fakt, že Maďarsko dělá posledních 10 let zásadní změny v dálniční síti. Bohužel, většina hlavních státních silnic je na tom jinak. I když se maďarská vláda snaží je přebudovat: kompletně do hloubky 30-50 cm a rozšířit a tyto přestavby dělá v délkách 1-2 km systémem, že v jednom regionu i 2 opravy na 10 km i za cenu větších zdržení, tak výsledkem je i tak stav, že většina oprav se dělá jenom ve formě výměny koberce. No a vzhledem k faktu, že silnice nejsou stavěné na kamionovou zátěž, tak mnoho úseků na západě, ale i jihu silnic je v katastrofálním stavu. Jámy hluboké 10 cm nejsou výjimkou, propadající se krajnice jsoo již normální jev. Samozřejme, že na situaci upozorňují dopravní značky: "uthíbák" s dodatkem vykřičníku anebo přímo i nutnost snížení MPR na 70 nebo dokonce 60 km/h.
Já jsem jel po silnici č. 86, co je jeden z hlavních tahů na západě Maďarska ve směru S-J a bohužel, ale více jak 50% délky je již v katastrofálním stavu. Jel jsem i po dalších silnicích v regionu Zalaegerzsek směrem na Chorvatsko a zřejmě se zde postupuje tak, že vedle je dálnice a kdo po ní nechce jet, nemusí, ale stav hlavní silnice je špatný a vzhledem k mírně hornatému terénu (na Maďarsko hodně hornatý) je zde i neodpovídající dopravní značení. Výjimky tvoří krátké celkově zrekonstruované úseky, nejčastějí v délke 1 km.
Já jsem jel po silnici č. 86, co je jeden z hlavních tahů na západě Maďarska ve směru S-J a bohužel, ale více jak 50% délky je již v katastrofálním stavu. Jel jsem i po dalších silnicích v regionu Zalaegerzsek směrem na Chorvatsko a zřejmě se zde postupuje tak, že vedle je dálnice a kdo po ní nechce jet, nemusí, ale stav hlavní silnice je špatný a vzhledem k mírně hornatému terénu (na Maďarsko hodně hornatý) je zde i neodpovídající dopravní značení. Výjimky tvoří krátké celkově zrekonstruované úseky, nejčastějí v délke 1 km.
Re: Maďarsko
Ten kdo jezdí po českých silnicích ,je na to zvyklý (na tu kvalitu cest),ale hned za Rajkou tu 86 opravujou na dvou místech jsou semafory a před Redičem taky.Ikdyž mají málo peněz tak se snaží.Jen se divím ,že nezačli před sezonou ,ale v sezóně.Diaľničiar píše:Je nepochybně fakt, že Maďarsko dělá posledních 10 let zásadní změny v dálniční síti. Bohužel, většina hlavních státních silnic je na tom jinak. I když se maďarská vláda snaží je přebudovat: kompletně do hloubky 30-50 cm a rozšířit a tyto přestavby dělá v délkách 1-2 km systémem, že v jednom regionu i 2 opravy na 10 km... dopravní značky: "uthíbák" s dodatkem vykřičníku anebo přímo i nutnost snížení MPR na 70 nebo dokonce 60 km/h.
Já jsem jel po silnici č. 86, co je jeden z hlavních tahů na západě Maďarska ve směru S-J a bohužel, ale více jak 50% délky je již v katastrofálním stavu. Jel jsem i po dalších silnicích v regionu Zalaegerzsek směrem na Chorvatsko a zřejmě se zde postupuje tak, že vedle je dálnice a kdo po ní nechce jet, nemusí, ale stav hlavní silnice je špatný a vzhledem k mírně hornatému terénu (na Maďarsko hodně hornatý) je zde i neodpovídající dopravní značení. Výjimky tvoří krátké celkově zrekonstruované úseky, nejčastějí v délke 1 km.
Jel jsem v neděli 15.8. kolem 01 45 hod po M1 a na nájezdové rampě na 15 jsem zůstal v koloně ,nad náma lítal vrtulník , projeli kolem 4 sanitky a takovým stylem ,jako by šlo o život.Naši zachranaři by se mohli učit.Dokola kolem samé majáky, Čekal jsem 1 hod a pak se mi podařilo najet zpět na M1 a vzít to přes město Rajku a hurá na Rusouce.Neví někdo co tam bylo za nehodu ,já na netu nic nenašel.?!
Re: Maďarsko
Koukal jsem na silnici č.15 od hranic SK/HU k dálnici M1 a zjišťuju, že mosty pro druhou polovinu jsou založeny a celkově je trasa ve vysokém stádiu úprav pro druhý profil. Mě to přijde, že se o nedostavění druhé poloviny dálnice rozhodlo až v průběhu výstavby, máte někdo nějaké info?
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Maďarsko
Já mám info, že to je stejný případ, jako M70. Tzn. při výstavbě se nepředpokládali vysoké intenzity, tak postavili jen půlprofil s kompletní přípravou na plný. U M70 je ten rozdíl, že MÚK udělali už v plném profilu mmj. proto, aby bylo kde bezpečně předjet. Takto jsem koupil
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
V Maďarsku od ledna 2012 končí možnost zakoupit si známku na 4 dny.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Před pár dny se otevřel úsek dálnice M85, obchvat Enese. Délka 7 km. Dálnice má 2x2 pruhy a MPR je 110 km/h.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:27:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Maďarsko
7 km dálnice za 485 mil. Kč? Za to postavíme na R6 Lubenec-Bošov kilometr jeden
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:27:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Re: Maďarsko
A jaká bude nová nejkratší doba? Ach ta lenost, já vímDiaľničiar píše:V Maďarsku od ledna 2012 končí možnost zakoupit si známku na 4 dny.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Maďarsko
jsem byl na skok v Maďarsku a projel skoro celou M1 a M7 čtyřdenní byla akorát
pár fotek postupně vkládám do galerie http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/za ... hu/111230/
nějaké postřehy také doplním
mají zajímavá barevná ZPI a jeleni tam skáčou do středu vozovky (u nás jen zprava do leva)
pár fotek postupně vkládám do galerie http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/za ... hu/111230/
nějaké postřehy také doplním
mají zajímavá barevná ZPI a jeleni tam skáčou do středu vozovky (u nás jen zprava do leva)
Re: Maďarsko
Z těch ZPI by se mohli naši učit. Někde i trojjazyčně!
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele: