Maďarsko
Re: Maďarsko
Odpoved na tvou otazku bohuzel neznam, ale vim o jednom useku na E65, (obchvatu Vatu - nedaleko Szombathely), ktery je postaven na prvni pohled jako dalnice (minimalne je to deleny ctyrpruh). Pokud by to nebylo planovane nekam dal, proc by pak tento kousek delali v tom ctyrpruhu. Je to relativne nove. Jel jsem tama pred 2 lety a jeste jsem to nemel ani v navigaci s tehdy aktualnimi mapami. Tipoval bych, ze nejake plany asi budou.
Re: Maďarsko
Chystá se tam komplexní "dálniční" tah, parametrově rychlostka. M85 a M86 do Szombathely (doslova "Sobotov") je nejdál, ta už místy stojí a místy se staví.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:31:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Ano, potvrzuji. A nejen že se dá po tomto úseku jet, další 2 úseky jsou ve výstavbě. Připlácnou silnici na silnici a tu původní pak upraví. Doplní svodidla i oplocení. Je to užší, ale je to bohatě postačující. Bohužel, mezi těma úsekama jsou takové úseky s tak otřesnými výtluky a nerovnostemi, že jde o život, na mnoha místech v celém tahu S-J při rakouských hranicích jsou dlouhé pasáže, kde je max 30-50 km/h, a to již i na nedávno renovovaných úsecích jsou vyježděné koleje. Znásobil se tady provoz nákladní dopravy, opravdu jel jsem tudy přes noc i přes den a těch kamionů je tady pomalu více jak ostatních vozů, bohužel ta silnice to neutáhne a tak i vypadá, i když jde o E-silnici a hlavní státní silnici v zemi. Provoz i na těch 2x2 je prozatím zdarma (pro os. vozdy zcela jistě).
Re: Maďarsko
Děkuji za odpovědi. Tak jsem si ještě něco dohledal a úsek mezi Szombathely a Nagykanizsa bude značen jako M9. Potěšilo mne, že sice M86 nemá odstavný asfalt, ale těleso s ním počítá a je tam "zpevněný odstavný pruh" viz foto. V mapě TEN-T je také. Rakousko má v plánu napojení A3 a "propojku" S7. Prodloužení S31 jsem na webu asfinag nenašel (na mapě to sice láká, ale S31 je nedělený 4 pruh a lákat tam další dopravu by asi nebylo to pravé).
Re: Maďarsko
No ona ta S31 je na konci (posledni cca 4km) dokonce jen dvoupruh zakonceny kruhacem (takova luxusni jednicka). Kdyz jsem tama jel ja, tak provoz byl minimalni a jelo se tam super. Ten nedeleny ctyrpruh tam je opravdu perfektni. Proti tomu nasemu co je na I48, bych rekl sirsi a asi i vetsi polomery v zatackach, plus semtam zalivy ... proste mnohem "prijemejsi" a bezpecnejsidvs píše:Prodloužení S31 jsem na webu asfinag nenašel (na mapě to sice láká, ale S31 je nedělený 4 pruh a lákat tam další dopravu by asi nebylo to pravé).
Pokud protahnou tu A3, tak pak S31 protahovat dal nema smysl. Na Madarsky strane je to od Soprone celkem pohodova a rovna cesta. Kvalita povrchu sice nic moc, ale pokud nepotkate traktor nebo kombajn (coz v lete tutove potkate), tak se da porad jet svizne. Obci tam je minimum.
Naposledy upravil(a) dps dne 2.8.2013 10:19:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Maďarsko
BTW: ted jsem si vsimnul, ze na ty mapce pro S7 co odkazujes, je videt S31 az na hranice (Rattersdorf) ... takze, ze by nejake plany nakonec byly ???dvs píše:..."propojku" S7...
Re: Maďarsko
Ten nedeleny ctyrpruh tam je opravdu perfektni. Proti tomu nasemu co je na I48, bych rekl sirsi a asi i vetsi polomery v zatackach, plus semtam zalivy ... proste mnohem "prijemejsi" a bezpecnejsi
S31 je zvlnena jak prase, pekne odflaknuta silnice...
S31 je zvlnena jak prase, pekne odflaknuta silnice...
Re: Maďarsko
Není ta pohodovost dána právě tím minimálním provozem? Kdyby na obou stranách byly kamióny, tak už to tak pohodové nebude. Trochu OT S3 Vídeň - Hollabrun mi také před lety přišel pohodový třípruh a teď je z toho betonové koryto.dps píše:No ona ta S31 je na konci (posledni cca 4km) dokonce jen dvoupruh zakonceny kruhacem (takova luxusni jednicka). Kdyz jsem tama jel ja, tak provoz byl minimalni a jelo se tam super. Ten nedeleny ctyrpruh tam je opravdu perfektni. Proti tomu nasemu co je na I48, bych rekl sirsi a asi i vetsi polomery v zatackach, plus semtam zalivy ... proste mnohem "prijemejsi" a bezpecnejsi
Re: Maďarsko
To BYL pohodový třípruh, dokud tam Češi a Poláci nezačali jezdit jako prasata přes plnou čáru a rychleji než je povoleno a nedošlo tam k několika fatálním čelním srážkám - tak je z toho betonové koryto a je po nehodách.dvs píše:[Trochu OT S3 Vídeň - Hollabrun mi také před lety přišel pohodový třípruh a teď je z toho betonové koryto.
Re: Maďarsko
Jaká je nevýhoda takovéto krajnice? Z pohledu řidiče nevidím problém odstavit auto na trávu, pokud bude rozumně posekaná. Předpokládám, že tam bude výraznější úspora při výstavbě. Na méně vytížená R by mi to přišlo v pohodě.dvs píše:e tam "zpevněný odstavný pruh" viz foto.
OT pro MPMP: To nebyli jen Češi a Poláci, já jsem tam jezdil cca. 120-130, nijak jsem nevyčníval z davu a běžně mě předjížděli Rakušáci. Kromě několika výjimečných států je všude v Evropě běžné jezdit mimo město +- 20 nad limit.
Re: Maďarsko
Mě to také přijde jako hodně rozumné úsporné řešení. Hlavně ty pozemky na tu krajnici jsou vykoupené. OT: Určitě to je lepší než ty 4pruhy bez odstavného např. přivaděč k Zadaru. To má smysl jedině v intravilánu, kde není místo.dd píše:Jaká je nevýhoda takovéto krajnice? Z pohledu řidiče nevidím problém odstavit auto na trávu, pokud bude rozumně posekaná. Předpokládám, že tam bude výraznější úspora při výstavbě. Na méně vytížená R by mi to přišlo v pohodě.dvs píše:e tam "zpevněný odstavný pruh" viz foto.
Re: Maďarsko
Ti Rakušáci předjížděli přes plnou čáru a riskovali tím čelní střet? To snad ne!dd píše:OT pro MPMP: To nebyli jen Češi a Poláci, já jsem tam jezdil cca. 120-130, nijak jsem nevyčníval z davu a běžně mě předjížděli Rakušáci. Kromě několika výjimečných států je všude v Evropě běžné jezdit mimo město +- 20 nad limit.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maďarsko
Jen jestli to nebyli "Rakušáci", tj. polští gastarbeitři jenž mají auto na rakouských značkách, ti se s tím opravdu nemazlí.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Dne 31.8. se uvedl do provozu 7 km dlouhý úsek dálnice M0 (obchvat kolem hl. města). Je to úsek mezi silnicí 51 a dálnicí M5.
Re: Maďarsko
Jak je daleko dostavba M0 na plný profil v navazujícím úseku M6 k silnici 51?
Re: Maďarsko
Letecké fotky z výstavby dálnice M86 mezi Szelestei a Szombathely
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20130925154251
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20130925154251
Re: Maďarsko
Udělali jsme si prodloužený víkend v lázních Sarvar a při té příležitosti jsem měl možnost projet si část hotového úseku M86. Někde se tu někdo psal, jestli je úsek placený - řekl bych, že není, "M" u značení M86 je přeškrtlé, stejně jako značka dálnice a značka SPMV (jestli jsem to dobře pochopil, od Szombathely k 88 to bude SPMV, dál pak dálnice - foto přeškrtnutých značek bohužel nemám), rychlost je zvýšena značkou na 110 (mezi 88 a Szombathely - v Maďarsku to evidentně jde). Od 88 je v provozu jen asi 1,5 km, potom se jede staveništěm. Přikládám foto ze země na doplnění mnohem hezčích fotek z Hondova odkazu. Je z ní zřejmé, že v celém úseku platí 40, která se ovšem absolutně nedá udržet... Auto před námi jelo 50-60 a vytvořila se za námi slušná kolona.
- Přílohy
-
- Budoucí M86
- M86.JPG (207.34 KiB) Zobrazeno 11772 x
Naposledy upravil(a) Standa dne 25.11.2013 20:05:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Maďarsko
Není mi úplně jasné, jak bude M86 u Szombathely končit, dnes to vypadá takhle:
- Přílohy
-
- Budoucí konec M86 - detajl značení
- M86x87info.JPG (179.59 KiB) Zobrazeno 11774 x
-
- Budoucí konec M86
- M86x87.JPG (187.68 KiB) Zobrazeno 11776 x
Re: Maďarsko
A pro úplnost přikládám i nedálniční značení z druhé strany téhož mostu, tedy z 86 od jihu (nezabloudili jsme, ale stavovali se v místním Tescu pro Tokajské a barackpálinku ), je poněkud méně přehledné, než to dálniční. Nevíte-li například, že Bucsu je hraniční přechod do Rakouska směr Oberwart (Felsöör), asi se netrefíte (na vzdálenější ceduli už ale A je, tak by se to mělo zvládnout).
- Přílohy
-
- Celkový pohled
- M86x87_2.JPG (181.96 KiB) Zobrazeno 11751 x
-
- Značení s kilometry, bohužel bez cizích zemí
- M86x87info_2a.JPG (193.43 KiB) Zobrazeno 11751 x
-
- Vzdálenější značení (omluvte sníženou kvalitu)
- M86x87info_2b.JPG (179.36 KiB) Zobrazeno 11751 x
Re: Maďarsko
(M)86 -4,4 km hlavní silnici mezi Körmend-Egyházasrádóc předáno do provozu.
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/86_o ... vos_atadas
Foto ze slavnostního otevření:
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20131126162011
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/86_o ... vos_atadas
Foto ze slavnostního otevření:
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20131126162011
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Maďarsko uvedlo do provozu v roce 2013 celkem 41 km dálnic.
Re: Maďarsko
M86 Dne 17:10:2013 položení základního kamene v úseku Hegyfal - Szeleste
1.etapa Hegyfal - Szeleste 7,5km říjen 2015
2.etapa Hegyfal - Csorna 33,4km léto 2016
1.etapa Hegyfal - Szeleste 7,5km říjen 2015
2.etapa Hegyfal - Csorna 33,4km léto 2016
- Přílohy
-
- z.k..JPG (43.7 KiB) Zobrazeno 14128 x
Re: Maďarsko
M86 Szombathely - Vát - cca 9,2 km dlouhý úsek dončen do 30. června 2014.
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/vep_ ... adas_hande
pár fotek z výstavby
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20131017133957
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/vep_ ... adas_hande
pár fotek z výstavby
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20131017133957
Re: Maďarsko
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Maďarsko
Monin: No tak to je brutální. Není co dodat.