Maďarsko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Maďarsko
Počet obyvatel: cca. 9,7 mil.
Hlavní město: Budapešť (cca. 1,8 mil., metropole cca. 3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.12.2020 17:04:25, celkem upraveno 10 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Několik web-stránek:
nový model fungování správců platný od 1.9.2022: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p260260
Ministerstvo výstavby a dopravy
https://kormany.hu/epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium
Soukromý koncesionář: Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF)
https://mkif.hu/
Maďarská nezisková společnost státních silnic (Magyar Közút Nonprofit Zrt)
https://internet.kozut.hu/
Národní infrastrukturní agentura (NIF)
http://www.nif.hu/
*u konce činnosti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p265821
Portál k dálnicím
http://www.nemzetiutdij.hu/
E-nálepky (zvolte EN)
https://ematrica.nemzetiutdij.hu/
Dopravní informace
https://www.utinform.hu/
Dálnice M5 (PPP)
http://www.aka.hu
nový model fungování správců platný od 1.9.2022: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p260260
Ministerstvo výstavby a dopravy
https://kormany.hu/epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium
Soukromý koncesionář: Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF)
https://mkif.hu/
Maďarská nezisková společnost státních silnic (Magyar Közút Nonprofit Zrt)
https://internet.kozut.hu/
Národní infrastrukturní agentura (NIF)
http://www.nif.hu/
*u konce činnosti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p265821
Portál k dálnicím
http://www.nemzetiutdij.hu/
E-nálepky (zvolte EN)
https://ematrica.nemzetiutdij.hu/
Dopravní informace
https://www.utinform.hu/
Dálnice M5 (PPP)
http://www.aka.hu
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.1.2023 19:28:01, celkem upraveno 10 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Stav k 1.11.2005:
*státní silnice přenáší cca. 70% celkového silničního zatížení
*stát má k dispozici 755,5 km dálnic/rychlostníc silnic
*záměr vlády: do roku 2007 rozšířit dálniční síť o 546 km
*výstavba dálnic představovala na schodku rozpočtu 2,2% HDP (ten přes 6%)
*pokračuje PPP i přes první neůspěchy na M5
*v roce 2005 se začalo stavět přes 215 km nových dálnic
Stav k 1.1.2008:
Silniční síť v Maďarsku tvoří 31 tisíc kilometrů státních silnic a 162 tisíc kilometrů silnic spravovaných samosprávami (z toho 54 tis.km v obcích, zbytek mimo obce). Státní silniční síť však přenáší kolem 75% celkového silničního dopravního zatížení. Síť dálnic a rychlostních silnic přesáhla magické číslo 1000 km, m.j. se spojila taky dvě největší města, Budapešť a Debrecin.
V roce 2008 se výstavba silniční sítě v Maďarsku zpomalila kvůli úsporným opatřením vlády.
Na dálnicích se platí dálniční poplatek společně pro dálniční úseky M0, M1, M3, M5 a M7. Úhrada dálničního poplatku se počínaje rokem 2008 velmi intenzivně kontroluje mobilním způsobem (čidly namontovanými na automobil) a stacionárními čidly na dálnicích podle SPZ vozu (dálniční známky ve fyzické podobě se již nevydávají). V září 2008 byla dokončena a předána veřejnosti poslední část okruhu mezi M1 (vede od Vídně, resp. Bratislavy) a M3 (vede na Miskolc, Debrecen, resp. Ukrajinu), takže silniční spojení mezi západním a východním Maďarskem je nyní již možné bez nutnosti projíždět centrem Budapešti.
27.12.2020 jsem napsal souhrn k silniční a dálniční síti (rozsah 2000 km): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p225910
*státní silnice přenáší cca. 70% celkového silničního zatížení
*stát má k dispozici 755,5 km dálnic/rychlostníc silnic
*záměr vlády: do roku 2007 rozšířit dálniční síť o 546 km
*výstavba dálnic představovala na schodku rozpočtu 2,2% HDP (ten přes 6%)
*pokračuje PPP i přes první neůspěchy na M5
*v roce 2005 se začalo stavět přes 215 km nových dálnic
Stav k 1.1.2008:
Silniční síť v Maďarsku tvoří 31 tisíc kilometrů státních silnic a 162 tisíc kilometrů silnic spravovaných samosprávami (z toho 54 tis.km v obcích, zbytek mimo obce). Státní silniční síť však přenáší kolem 75% celkového silničního dopravního zatížení. Síť dálnic a rychlostních silnic přesáhla magické číslo 1000 km, m.j. se spojila taky dvě největší města, Budapešť a Debrecin.
V roce 2008 se výstavba silniční sítě v Maďarsku zpomalila kvůli úsporným opatřením vlády.
Na dálnicích se platí dálniční poplatek společně pro dálniční úseky M0, M1, M3, M5 a M7. Úhrada dálničního poplatku se počínaje rokem 2008 velmi intenzivně kontroluje mobilním způsobem (čidly namontovanými na automobil) a stacionárními čidly na dálnicích podle SPZ vozu (dálniční známky ve fyzické podobě se již nevydávají). V září 2008 byla dokončena a předána veřejnosti poslední část okruhu mezi M1 (vede od Vídně, resp. Bratislavy) a M3 (vede na Miskolc, Debrecen, resp. Ukrajinu), takže silniční spojení mezi západním a východním Maďarskem je nyní již možné bez nutnosti projíždět centrem Budapešti.
27.12.2020 jsem napsal souhrn k silniční a dálniční síti (rozsah 2000 km): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p225910
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.1.2021 17:53:53, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Colas získal tendr
Colas Hungaria, a Colas subsidiary in Hungary, has just been awarded a 37-million euro contract involving the widening of a section of the Budapest bypass Highway M0.
The contract, 85% of which is funded by the European Union funding, covers the widening of a 6.6 km section of highway to six lanes and the construction of access lanes and engineering structures.
Work is slated to begin in May 2009, with hand-over scheduled for June 2011.
Colas Hungaria, a Colas subsidiary in Hungary, has just been awarded a 37-million euro contract involving the widening of a section of the Budapest bypass Highway M0.
The contract, 85% of which is funded by the European Union funding, covers the widening of a 6.6 km section of highway to six lanes and the construction of access lanes and engineering structures.
Work is slated to begin in May 2009, with hand-over scheduled for June 2011.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.4.2016 19:23:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Maďarsko
Rád bych se zeptal, zda je k dnešnímu dni zprovozněn celý úsek dálnice M7 z Budapešti až k chorvatským hranicím. Dále by mě zajímalo, jakým pro Čechy nejjednoduším způsobem pořídit e-vinětu. Díky
Re: Maďarsko
Myslím si, že M7čka už hotová je. Viněta se nechá koupit normálně na benzínce, hned u slovenských hranic.
Re: Maďarsko
M7 je komplet už od loňského podzimu.
Re: Maďarsko
Dne 22.10. 2008 byla dálnice M7 otevřena až k chorvatským hranicím. Nemáte někdo informaci zda-li je úsek od 231,316 km ( uzlový bod M7 -M70 ) - 232,410 km ( hranice s Chorvatskem) zpoplatněn. Děkuji.
Re: Maďarsko
Já jsem tama nejel, ale myslím, že hraniční most A4 - M7 ještě není ani ve výstavbě nebo se pletu?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Maďarsko
Už je to v provozu od října 2008.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Maďarské ministerstvo dopravy vybralo 3 konsorciá, které postoupí do dalšího kola vyjednávání v souvislosti s projektem M3 z Budapešti na ukrajinské hranice, v celkové délce 46 km: 1. Bilfinger Berger / Poor / Deutsche Bank (537 mil. eur NPV), 2. A-Way (Strabag) / Colas / Intertoll / Dexia (677 mil. eur NPV), 3. OHL / Erste Bank (798 mil. eur NPV). Dialog bude ukončen do 08/2009. Financování projektu počítá se zapojením EIB.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Na dálnici M3 Budapešť-Nyíregyházou se včera zhroutila mostní konstrukce. Šlo o betónový blok rekonstruovaného nadjezdu. Blok byl dlouhý 28 m, dálnice byla v tom čase uzavřená pro dopravu a lehce se zranil jeden robotník. Na východ od hlavního města se vytvořili asi 5 km kolony aut. Nyní se zjišťuje možné poškození vozovky.
Re: Maďarsko
Nový úsek východní MO (Budapešťská 511), na Maďarsko výjimečně betonový povrch. Je to dvojpruh, zde zrovna stoupací pruh.
- Přílohy
-
- hu1.jpg (24.44 KiB) Zobrazeno 42153 x
Re: Maďarsko
Relativně nový úsek MO, severní část, most přes Dunaj.
- Přílohy
-
- hu2.jpg (52.72 KiB) Zobrazeno 42165 x
Re: Maďarsko
Dálnice M3, M30 a M35 ve východním Maďarsku. Perfektní úroveň, jedny z nejlepších úseků v celé EU.
- Přílohy
-
- hu3.jpg (24.04 KiB) Zobrazeno 42144 x
Re: Maďarsko
Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený? Jde o tohle
Zhruba půlka zdrojů tvrdí že ano, druhá půlka že ne a já nevím, co je to oficiální.
Zhruba půlka zdrojů tvrdí že ano, druhá půlka že ne a já nevím, co je to oficiální.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
V pátek 8.1. se na maďarské dálnici M7 v důsledku poledovice (blízko je jezero Balaton) směrem na Nagykanizsu zrazilo 10 aut. Dálnice byla zledovatělá v obou jízdních směrech. Nehoda se stala při pri Balatonszárszó, naštěstí se pouze lehce zranili 3 osoby. Policie odklonila dopravu v úseku mezi 115. a 135. km na státní silnici č.7.
Dále, v Maďarsku se o několik měsíců začne přestavba dálnice M0 v oblasti, kde přechází přes Dunaj z 2x2 na 2x3 pruhy s celkovými investičními náklady ve výši 130 mil. €. Přestavba se ukončí v roce 2012 a obnáší taky přestavbu dvou mostů. Kromě jiného se také na daném úseku změní povrch z AB krytu na CB kryt.
Dále, v Maďarsku se o několik měsíců začne přestavba dálnice M0 v oblasti, kde přechází přes Dunaj z 2x2 na 2x3 pruhy s celkovými investičními náklady ve výši 130 mil. €. Přestavba se ukončí v roce 2012 a obnáší taky přestavbu dvou mostů. Kromě jiného se také na daném úseku změní povrch z AB krytu na CB kryt.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Maďarsko otevřelo 145 km dálnice M6 a M60 mezi městy Dunaújváros a Pécs, na které se nachází i první dálniční tunel.
http://www.m6tolna.hu/
*trasa: od Budapešti směrem na jih
*úsek Dunaújváros-Szekszárd:
- 65,1 km
- náklady 118,6 mld. forintů
- začátek výstavby 11/2008
- zhotovitel: německý Bilfinger Berger a rakouský Porr
*úsek Szekszárd-Boly-Pécs:
- 80 km
- náklady 266 mld. forintů
- začátek výstavby 04/2008
- zhotovitel: francouzský Colas a rakouský Strabag
- při výstavbě zemřelo 5 dělníků, zřítil se zde i jeden z tunelů a ten se musel postavit nanovo
*otevření: 31.3.2010
*forma výstavby: PPP se stínovým mýtným (platba za dostupnost služeb)
*koncese: 30 let
*projekt dal práci 3.000 lidem
*cestování na této trase se zkrátilo o 1h
Na dálnici je 87 mostních objektů, dálnice má 2x2 jízdní pruhy. Je zde i 2. nejdelší viadukt v zemi dlouhý 866 m. Tunely mají celkovou délku 3.013 m, z čeho nejdelší tunel "A" má 1.331 m. Tunely mají standardní 2 tunelové roury.
Maďarsko má již 1.098 km dálnic.
http://www.m6tolna.hu/
*trasa: od Budapešti směrem na jih
*úsek Dunaújváros-Szekszárd:
- 65,1 km
- náklady 118,6 mld. forintů
- začátek výstavby 11/2008
- zhotovitel: německý Bilfinger Berger a rakouský Porr
*úsek Szekszárd-Boly-Pécs:
- 80 km
- náklady 266 mld. forintů
- začátek výstavby 04/2008
- zhotovitel: francouzský Colas a rakouský Strabag
- při výstavbě zemřelo 5 dělníků, zřítil se zde i jeden z tunelů a ten se musel postavit nanovo
*otevření: 31.3.2010
*forma výstavby: PPP se stínovým mýtným (platba za dostupnost služeb)
*koncese: 30 let
*projekt dal práci 3.000 lidem
*cestování na této trase se zkrátilo o 1h
Na dálnici je 87 mostních objektů, dálnice má 2x2 jízdní pruhy. Je zde i 2. nejdelší viadukt v zemi dlouhý 866 m. Tunely mají celkovou délku 3.013 m, z čeho nejdelší tunel "A" má 1.331 m. Tunely mají standardní 2 tunelové roury.
Maďarsko má již 1.098 km dálnic.
Re: Maďarsko
Na margo diskuse ohledně PPP, tohle krásný příklad toho proč PPP ano. Maďarsko je země stejné velikosti jako ČR a přesto dokázalo otevřít přes 140 km souvislého úseku dálnice, o tom si můžeme nechat v ČR jen zdát... Je pravda že se dálnice v Alföldu (v té jejich nížině ) staví podstatně jednodušeji (ten úsek s tunely mosty je poměrně krátký) nicméně i tak je tak výkon hodný obdivu. U nás by to chtělo takhle připravit R35 a předat ji do PPP jako celek, protože jedině tak má R35ka smysl - v celku.
Takže ještě jednou, tleskám vážení uherští kolegové
Takže ještě jednou, tleskám vážení uherští kolegové
Re: Maďarsko
a celé to uherští kolegové postavili za 22 měsíců. hm
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Zde je i web stránka k první části dálnice M6 od Budapešti po Dunaújváros
http://www.m6-duna.hu/
*koncesionář: M6 Duna Autópálya Koncessziós
*délka koncese: do 2026
*akcionáři: Bilfinger Berger, Porr, Swietelsky
*délka úseku: 58,6 km
*pruhy: 2x2
*60 mostních objektů
*začátek výstavby: 10/2004
*ukončení výstavby: 11/2006
*uvedení do provozu: 11/06/2006
*náklady: 482 mil. €
*koncesionář: M6 Duna Autópálya Koncessziós
*délka koncese: do 2026
*akcionáři: Bilfinger Berger, Porr, Swietelsky
*délka úseku: 58,6 km
*pruhy: 2x2
*60 mostních objektů
*začátek výstavby: 10/2004
*ukončení výstavby: 11/2006
*uvedení do provozu: 11/06/2006
*náklady: 482 mil. €
Re: Maďarsko
Jojo, super úspěch. Možná by nebylo špatné zjistit něco i o fungování maďarské právní úpravy pro přípravu liniových staveb (nějaký lex specialis také určitě musí mít), ale kdo to bude překládat z té ugrofinštiny
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Maďarsko
Ano tento úsek vedoucí k rakouské hranici je placený,ale trasa směr Slovensko po E65 i na M15(M1) je pro vozidla D1 zdarma,jde o 6km.Jde to poznat na mapě od Google.Stačí přiblížít na 100m a změna je vidět. Další info brzy dodám.Ondrej1 píše:Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený? Jde o tohle
Zhruba půlka zdrojů tvrdí že ano, druhá půlka že ne a já nevím, co je to oficiální.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maďarsko
Pokud se ptáte na úsek M15 (který vede na Slovensko), ten je v 1/2 profile a proto je zadarmo.
Re: Maďarsko
Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený?
Zde je odpověď:
Kategorie - D1: motocykly a motorová vozidla, která nepřesahují hmotnost 3,5 t
NEZPOPLATNĚNÉ ÚSEKY MAĎARSKÝCH DÁLNIC (pro kategorii vozů D1): :ok:
http://www.madarsko.cz/doprava/dalnice/
Dálnice M1 na objízdném úseku kolem města Mosonmagyaróvár mezi uzlovými body hlavních silnic č. 86 a M15 (160-166 km)není zpoplatněna!!!
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ie=UTF ... rent=5,0,1
Snad dobrá rada.
Zde je odpověď:
Kategorie - D1: motocykly a motorová vozidla, která nepřesahují hmotnost 3,5 t
NEZPOPLATNĚNÉ ÚSEKY MAĎARSKÝCH DÁLNIC (pro kategorii vozů D1): :ok:
http://www.madarsko.cz/doprava/dalnice/
Dálnice M1 na objízdném úseku kolem města Mosonmagyaróvár mezi uzlovými body hlavních silnic č. 86 a M15 (160-166 km)není zpoplatněna!!!
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ie=UTF ... rent=5,0,1
Snad dobrá rada.