Stránka 1 z 13

Maďarsko

Napsal: 26.2.2009 10:41:30
od ceskedalnice.cz
hu-flag.gif
hu-flag.gif (502 bajtů) Zobrazeno 41265 x
hu-map.gif
hu-map.gif (16.58 KiB) Zobrazeno 41257 x
Rozloha: cca. 93 000 km2
Počet obyvatel: cca. 9,7 mil.
Hlavní město: Budapešť (cca. 1,8 mil., metropole cca. 3 mil. obyv.)

Re: Maďarsko

Napsal: 15.4.2009 17:31:53
od Diaľničiar
Několik web-stránek:

nový model fungování správců platný od 1.9.2022: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p260260 :idea:

Ministerstvo výstavby a dopravy :arrow:

https://kormany.hu/epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium

Soukromý koncesionář: Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) :arrow:

https://mkif.hu/

Maďarská nezisková společnost státních silnic (Magyar Közút Nonprofit Zrt) :arrow:

https://internet.kozut.hu/

Národní infrastrukturní agentura (NIF) :arrow:

http://www.nif.hu/

*u konce činnosti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p265821

Portál k dálnicím :arrow:

http://www.nemzetiutdij.hu/

E-nálepky (zvolte EN) :arrow:

https://ematrica.nemzetiutdij.hu/

Dopravní informace :arrow:

https://www.utinform.hu/

Dálnice M5 (PPP) :arrow:

http://www.aka.hu

Re: Maďarsko

Napsal: 15.4.2009 17:33:23
od Diaľničiar
Stav k 1.11.2005:

*státní silnice přenáší cca. 70% celkového silničního zatížení
*stát má k dispozici 755,5 km dálnic/rychlostníc silnic
*záměr vlády: do roku 2007 rozšířit dálniční síť o 546 km
*výstavba dálnic představovala na schodku rozpočtu 2,2% HDP (ten přes 6%)
*pokračuje PPP i přes první neůspěchy na M5
*v roce 2005 se začalo stavět přes 215 km nových dálnic

Stav k 1.1.2008:

Silniční síť v Maďarsku tvoří 31 tisíc kilometrů státních silnic a 162 tisíc kilometrů silnic spravovaných samosprávami (z toho 54 tis.km v obcích, zbytek mimo obce). Státní silniční síť však přenáší kolem 75% celkového silničního dopravního zatížení. Síť dálnic a rychlostních silnic přesáhla magické číslo 1000 km, m.j. se spojila taky dvě největší města, Budapešť a Debrecin.

V roce 2008 se výstavba silniční sítě v Maďarsku zpomalila kvůli úsporným opatřením vlády.

Na dálnicích se platí dálniční poplatek společně pro dálniční úseky M0, M1, M3, M5 a M7. Úhrada dálničního poplatku se počínaje rokem 2008 velmi intenzivně kontroluje mobilním způsobem (čidly namontovanými na automobil) a stacionárními čidly na dálnicích podle SPZ vozu (dálniční známky ve fyzické podobě se již nevydávají). V září 2008 byla dokončena a předána veřejnosti poslední část okruhu mezi M1 (vede od Vídně, resp. Bratislavy) a M3 (vede na Miskolc, Debrecen, resp. Ukrajinu), takže silniční spojení mezi západním a východním Maďarskem je nyní již možné bez nutnosti projíždět centrem Budapešti.


27.12.2020 jsem napsal souhrn k silniční a dálniční síti (rozsah 2000 km): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p225910

Re: Maďarsko

Napsal: 4.5.2009 18:45:41
od Diaľničiar
Colas získal tendr :arrow:

Colas Hungaria, a Colas subsidiary in Hungary, has just been awarded a 37-million euro contract involving the widening of a section of the Budapest bypass Highway M0.

The contract, 85% of which is funded by the European Union funding, covers the widening of a 6.6 km section of highway to six lanes and the construction of access lanes and engineering structures.

Work is slated to begin in May 2009, with hand-over scheduled for June 2011.

Re: Maďarsko

Napsal: 6.5.2009 11:22:42
od kuba-km
Rád bych se zeptal, zda je k dnešnímu dni zprovozněn celý úsek dálnice M7 z Budapešti až k chorvatským hranicím. Dále by mě zajímalo, jakým pro Čechy nejjednoduším způsobem pořídit e-vinětu. Díky

Re: Maďarsko

Napsal: 6.5.2009 12:20:39
od martin
Myslím si, že M7čka už hotová je. Viněta se nechá koupit normálně na benzínce, hned u slovenských hranic.

Re: Maďarsko

Napsal: 6.5.2009 17:56:37
od ZGHK
M7 je komplet už od loňského podzimu.

Re: Maďarsko

Napsal: 22.5.2009 11:59:31
od rudla
Dne 22.10. 2008 byla dálnice M7 otevřena až k chorvatským hranicím. Nemáte někdo informaci zda-li je úsek od 231,316 km ( uzlový bod M7 -M70 ) - 232,410 km ( hranice s Chorvatskem) zpoplatněn. Děkuji.

Re: Maďarsko

Napsal: 22.5.2009 13:20:54
od martini
Já jsem tama nejel, ale myslím, že hraniční most A4 - M7 ještě není ani ve výstavbě nebo se pletu?

Re: Maďarsko

Napsal: 22.5.2009 14:03:33
od rudla
Už je to v provozu od října 2008.

Re: Maďarsko

Napsal: 2.7.2009 17:18:34
od Diaľničiar
Maďarské ministerstvo dopravy vybralo 3 konsorciá, které postoupí do dalšího kola vyjednávání v souvislosti s projektem M3 z Budapešti na ukrajinské hranice, v celkové délce 46 km: 1. Bilfinger Berger / Poor / Deutsche Bank (537 mil. eur NPV), 2. A-Way (Strabag) / Colas / Intertoll / Dexia (677 mil. eur NPV), 3. OHL / Erste Bank (798 mil. eur NPV). Dialog bude ukončen do 08/2009. Financování projektu počítá se zapojením EIB.

Re: Maďarsko

Napsal: 22.7.2009 11:26:34
od Diaľničiar
Na dálnici M3 Budapešť-Nyíregyházou se včera zhroutila mostní konstrukce. Šlo o betónový blok rekonstruovaného nadjezdu. Blok byl dlouhý 28 m, dálnice byla v tom čase uzavřená pro dopravu a lehce se zranil jeden robotník. Na východ od hlavního města se vytvořili asi 5 km kolony aut. Nyní se zjišťuje možné poškození vozovky.

Re: Maďarsko

Napsal: 23.9.2009 11:54:14
od hh
Nový úsek východní MO (Budapešťská 511), na Maďarsko výjimečně betonový povrch. Je to dvojpruh, zde zrovna stoupací pruh.

Re: Maďarsko

Napsal: 23.9.2009 11:56:05
od hh
Relativně nový úsek MO, severní část, most přes Dunaj.

Re: Maďarsko

Napsal: 23.9.2009 11:59:12
od hh
Dálnice M3, M30 a M35 ve východním Maďarsku. Perfektní úroveň, jedny z nejlepších úseků v celé EU.

Re: Maďarsko

Napsal: 25.10.2009 17:55:10
od Ondrej1
Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený? Jde o tohle

Zhruba půlka zdrojů tvrdí že ano, druhá půlka že ne a já nevím, co je to oficiální.

Re: Maďarsko

Napsal: 12.1.2010 14:20:46
od Diaľničiar
V pátek 8.1. se na maďarské dálnici M7 v důsledku poledovice (blízko je jezero Balaton) směrem na Nagykanizsu zrazilo 10 aut. Dálnice byla zledovatělá v obou jízdních směrech. Nehoda se stala při pri Balatonszárszó, naštěstí se pouze lehce zranili 3 osoby. Policie odklonila dopravu v úseku mezi 115. a 135. km na státní silnici č.7.

Dále, v Maďarsku se o několik měsíců začne přestavba dálnice M0 v oblasti, kde přechází přes Dunaj z 2x2 na 2x3 pruhy s celkovými investičními náklady ve výši 130 mil. €. Přestavba se ukončí v roce 2012 a obnáší taky přestavbu dvou mostů. Kromě jiného se také na daném úseku změní povrch z AB krytu na CB kryt.

Re: Maďarsko

Napsal: 4.4.2010 10:32:15
od Diaľničiar
Maďarsko otevřelo 145 km dálnice M6 a M60 mezi městy Dunaújváros a Pécs, na které se nachází i první dálniční tunel. :arrow:

http://www.m6tolna.hu/

*trasa: od Budapešti směrem na jih
*úsek Dunaújváros-Szekszárd:
- 65,1 km
- náklady 118,6 mld. forintů
- začátek výstavby 11/2008
- zhotovitel: německý Bilfinger Berger a rakouský Porr
*úsek Szekszárd-Boly-Pécs:
- 80 km
- náklady 266 mld. forintů
- začátek výstavby 04/2008
- zhotovitel: francouzský Colas a rakouský Strabag
- při výstavbě zemřelo 5 dělníků, zřítil se zde i jeden z tunelů a ten se musel postavit nanovo
*otevření: 31.3.2010
*forma výstavby: PPP se stínovým mýtným (platba za dostupnost služeb)
*koncese: 30 let
*projekt dal práci 3.000 lidem
*cestování na této trase se zkrátilo o 1h

Na dálnici je 87 mostních objektů, dálnice má 2x2 jízdní pruhy. Je zde i 2. nejdelší viadukt v zemi dlouhý 866 m. Tunely mají celkovou délku 3.013 m, z čeho nejdelší tunel "A" má 1.331 m. Tunely mají standardní 2 tunelové roury.

Maďarsko má již 1.098 km dálnic. 8-)

Re: Maďarsko

Napsal: 4.4.2010 10:54:39
od mapman
Na margo diskuse ohledně PPP, tohle krásný příklad toho proč PPP ano. Maďarsko je země stejné velikosti jako ČR a přesto dokázalo otevřít přes 140 km souvislého úseku dálnice, o tom si můžeme nechat v ČR jen zdát... Je pravda že se dálnice v Alföldu (v té jejich nížině ;) ) staví podstatně jednodušeji (ten úsek s tunely mosty je poměrně krátký) nicméně i tak je tak výkon hodný obdivu. U nás by to chtělo takhle připravit R35 a předat ji do PPP jako celek, protože jedině tak má R35ka smysl - v celku.

Takže ještě jednou, tleskám vážení uherští kolegové :ok:

Re: Maďarsko

Napsal: 4.4.2010 11:40:27
od ole
a celé to uherští kolegové postavili za 22 měsíců. hm

Re: Maďarsko

Napsal: 4.4.2010 16:47:44
od Diaľničiar
Zde je i web stránka k první části dálnice M6 od Budapešti po Dunaújváros :arrow:
karte.jpg
karte.jpg (30.88 KiB) Zobrazeno 41060 x
http://www.m6-duna.hu/

*koncesionář: M6 Duna Autópálya Koncessziós
*délka koncese: do 2026
*akcionáři: Bilfinger Berger, Porr, Swietelsky
*délka úseku: 58,6 km
*pruhy: 2x2
*60 mostních objektů
*začátek výstavby: 10/2004
*ukončení výstavby: 11/2006
*uvedení do provozu: 11/06/2006
*náklady: 482 mil. €

Re: Maďarsko

Napsal: 5.4.2010 9:09:51
od martini
Jojo, super úspěch. Možná by nebylo špatné zjistit něco i o fungování maďarské právní úpravy pro přípravu liniových staveb (nějaký lex specialis také určitě musí mít), ale kdo to bude překládat z té ugrofinštiny :crazy:

Re: Maďarsko

Napsal: 16.5.2010 18:47:23
od Honda
Ondrej1 píše:Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený? Jde o tohle

Zhruba půlka zdrojů tvrdí že ano, druhá půlka že ne a já nevím, co je to oficiální.
Ano tento úsek vedoucí k rakouské hranici je placený,ale trasa směr Slovensko po E65 i na M15(M1) je pro vozidla D1 zdarma,jde o 6km.Jde to poznat na mapě od Google.Stačí přiblížít na 100m a změna je vidět. Další info brzy dodám.

Re: Maďarsko

Napsal: 16.5.2010 21:20:05
od Diaľničiar
Pokud se ptáte na úsek M15 (který vede na Slovensko), ten je v 1/2 profile :twisted: a proto je zadarmo.

Re: Maďarsko

Napsal: 17.5.2010 15:44:43
od Honda
Dotaz na znalé, je poslední úsek M1 před hranicí placený?

Zde je odpověď:
Kategorie - D1: motocykly a motorová vozidla, která nepřesahují hmotnost 3,5 t

:ok: NEZPOPLATNĚNÉ ÚSEKY MAĎARSKÝCH DÁLNIC (pro kategorii vozů D1): :ok:

http://www.madarsko.cz/doprava/dalnice/

Dálnice M1 na objízdném úseku kolem města Mosonmagyaróvár mezi uzlovými body hlavních silnic č. 86 a M15 (160-166 km)není zpoplatněna!!!
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ie=UTF ... rent=5,0,1

Snad dobrá rada.