1. včera se začala výstavba dálnice M44 v úseku Tiszakürt - Kondoros s datem ukončení v 3.Q 2019, více (po maďarsky) zde: http://www.beol.hu/bekes/kozelet/torten ... ese-699341 . Jde o největší dálniční projekt v zemi, který bude financován pouze z národních zdrojů. Jde o délku 62 km:
310961_20161221_120137.jpg (166.07 KiB) Zobrazeno 27336 x
Maďarsko odevzdalo před několika dny do provozu II. část východního obchvatu města Győr.
Cílem je postavit kompletní S-J obchvat a odlehčit tak provoz městem. Ze západu na východ z jižní strany se to povedlo díky dálnici M1 včetně i DP do města. Ve městě žije cca. 130.000 obyvatel.
Re: Maďarsko
Napsal: 19.1.2017 16:24:03
od Diaľničiar
zde je vizualizace dálnice M44 (62 km), kterou Maďarsko postaví ze svých zdrojů (o 2 příspěvky více):
Re: Maďarsko
Napsal: 17.3.2017 12:03:37
od Diaľničiar
Úsek dálnice M4 Ullo - Albertirsa postaví seskupení maďarských firem Euroaszfalt a Duna Aszfalt. Investice do tohoto projektu činí 169 mil. €. Úsek bude mít délku 30 km. Dálnice M4 tvoří součást spojení mezi Budapeští a rumunským městem u hranic, Oradea. Trasa prochází přes Cegléd – Szolnok – Karcag – Püspökladány – Berettyóújfalu – Nagykereki. Tento úsek se tendruje 2 roky po tom, co se objevuje podezření z vlády, že se společnosti dohadují na cenách za výstavbu a toto obvinění padlo v 04/2015. Výsledkem je dálniční km za necelých 6 mil. € na 1 km. Financování je z národních zdrojů. Tento úsek spadá pod delší etapu Üllő-Cegléd. Výstavba se rozjela letos a dokončit se má ke konci roku 2019. Délka etapy je 44 km. Celá M4 bude mít 233 km.
A zde je obchvat Várpalota na silnici č. 8, staví se ale jako dělený 4-pruh. Jednou spojí Veszprém a Székesfehérvár (s dálnicí M7; Budapešť směr Balaton):
Re: Maďarsko
Napsal: 6.4.2017 8:35:37
od Diaľničiar
V 05/2017 se začne s výstavbou úseku dálnice M25 do Egeru (od M3) v parametrech 2x2, který bude dlouhý 19 km (nejsem si jist zda sa to najednou rozestaví; ta delší čast se teprve půjde tendrovat) a do provozu se má dostat v roce 2020, zde trasa:
tn8_62944-m25_nif_abra.png (381.18 KiB) Zobrazeno 26495 x
Informovala o tom Národní agentura pro infrastrukturu (NIF). Eger je město s populací kolem 55.000 obyvatel.
Maďarsko začalo tendrovat 2 úseky dálnice M8 (mezi Körmend a Rábafüzes), která navazuje na Rakousko a to v km staničení: 161+200 – 180+650 km a 180+650 – 190+114,7 km, přičemž parametr má být 1/2 profil 2x1 již se základními prácemi na možnou dostavbu na 2x2. Zdroj: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... =0&tabId=1
rabafuzes-1024x724.jpg (127.84 KiB) Zobrazeno 26145 x
Re: Maďarsko
Napsal: 27.6.2017 19:20:13
od Diaľničiar
Melodická rychlostní silnice R67
1.PNG (32.07 KiB) Zobrazeno 25807 x
Písmeno R není překlep. R = Rapid. Jedná se o nový typ rychlostních silnic. Budou mít 4-pruh s dělící bariérou. Udělá se tak pořádek i nových "M", které již nemají standardní dálniční parametry. Výstavba těchto silnic spadá pod poslední záměry maďarské vlády. Je to něco mezi dualizací a zcela novou výstavbou vzhledem k parametrům se značně zlevňuje proces (méně peněz za výkupy pozemků, snadnější projektování) a vzhledem k delším úsekům se šetří na mnoha studiích a dokumentacích. Ve výsledku se pak šetří i na PHM stavebních společností a na množství materiálů a to nejen vozovek.
R67 se tedy potáhne od M7 po Kaposvár. Tohle cca. 70 tis. město se tak napojí 4-pruhy na dálniční síť.
Ovšem maďarská vláda by ráda vybudovala 4-pruh od města Győr po město Dunajská Streda na slovenské straně. Důvodem je fakt, že Győr je hospodářské centrum na pomezí Budapešti, Bratislavy a Vídně a v Dunajskej Strede na Slovensku žije většinová maďarská populace a byla by možnost zlepšit ekonomiku jižního Slovenska. Maďarsko chce proto zahájit první rozhovory se Slovenskem ohledně trasování, financování a technikých postupů spolupráce. Ve městě Győr žije cca. 130.000 obyvatel, v Dunajskej Strede pak kolem 23.000. Předběžně je Maďarsko ochotné vzhledem na délku budoucího 4-pruhu z větší části zafinancovat most ponad Dunaj a je ochotno dodat technologické postupy pro dualizační program; není radno zapomínat, že Maďarsko dualizuje 200 km hlavních tahů, takže zkušenosti v rámci V4 s tímto postupem již má, což je důležité vzhledem k faktu, že v EU se to realizuje složitěji než v Latinské Americe / Africe.
Snímka1.PNG (340.5 KiB) Zobrazeno 25649 x
Dual carriageway may be built between Gyor and Dunajska Streda
Krátká historie: výstavba dálnic se začala dálnicí M7 na Balaton v roce 1964, ukončená byla v roce 1975 na trase Budapešť - Balaton. V roce 1980 disponovalo Maďarsko 200 km dálniční sítě. V roce 1998 to bylo 500 km a v roce 2007 to bylo 1.000 km.
V roce 2015 se ohlásil velký dálniční program ve smyslu, že investice do dálnic jsou hlavní a první priorita vlády do roku 2018 a proinvestuje se na nich 310 mld. HUF. V letech 2019/2020 se pak má na dálnice, rychlostní silnice a dualizované silnice vynaložit dalších 440 mld. HUF. Vláda chce napojit všechna administrativní centra v zemi na dálniční síť a napojit Maďarsko dálniční sítí na ostatní státy. Paralelně, ale v menším rozsahu se investuje i do modernizace železniční dopravy. Ale obnovuje se 1.000 km tratí (1/8 délky) a probíhá výstavba vysokorychlostního koridoru Budapešť - Bělehrad v celkové délce 374 km, který se vyhne hl. městu Budapešť.
Stav v roce 2015:
Detailnější současný stav je možno dohledat v tématu.
Tímto tempem dosáhne délka 4- a více pruhových silnic v roce 2020 více jak 2.000 km. Je to již zcela reální.
V letech 1990 až 2013 se zvětšila dálniční síť o 560%. Stávající síť je včetně dálnic, rychlostních silnic, dálnic formou PPP a dualizovaných silničních tahů.
Total length of motorways in Hungary between 1990 and 2013 (in kilometres)
Snímka0.PNG (18.76 KiB) Zobrazeno 25649 x
Stávající hospodářská situace:
*vládní dluh: 74% HDP (klesá, v roce 2010 kolem 80% HDP); před lety zřízená úvěrová linka od MMF, ale Maďarsko to zvládlo
*deficit veř. financí: klesá, kolem -1,7% HDP (v letech 2010/2011 to bylo -5% HDP)
*nezaměstnanost: 4,4% (nezam. mladých 11%)
*armádní výdaje: kolem 1,3 mld. USD
*rating: BBB-/Baa3 se stabilním výhledem
Re: Maďarsko
Napsal: 17.7.2017 16:48:26
od Diaľničiar
Maďarsko vyhlásilo tendr na výstavbu M85 Csorna - Sopron. Tendr je rozdělen na 4 úseky a společně mají 57,5 km.
Lot1: Csorna II. – Fertőd-Endrédmajor csomópont (31+550 – 51+600 km)
Lot2: Fertőd-Endrédmajor csomópont – Nagylózs (51+600 – 67+200 km)
Lot3: Nagylózs – Sopron-kelet (67+200 – 82+600 km)
Lot4: Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont (82+600 – 89+000 km)
Lot1: Miskolc - Tornyosnémeti A (30+100 – 40+500 km)
Lot2: Miskolc - Tornyosnémeti B (40+500 – 64+700 km)
Lot3: Miskolc - Tornyosnémeti C (64+700 – 86+848,05 km)
Re: Maďarsko
Napsal: 18.8.2017 9:33:22
od jeni013
Absolvoval jsem cestu ve čtvrtek v noci z ValMezu do Zadaru a o týden později přes den do ČR.
Noční Maďarsko je na cestování obzvláště příhodné. provoz minimální (s vyjímkou M15 a M1, čiže prvních 20km), 86 (M86 Csorna - Szombathely je luxus) je v noci jetelná dobře a člověk se musí hlídat, aby nejel 120+, povrch je nový a rychlý. Od Kormendu jsem jel po 76 na jih - ta je rozbitější, ale po cestě zpátky jsem tady nepotkal jediný kamion - ty se připojily až na OK u Nádasd.
Po této zkušenosti už Slovincům po cestě na jih platit nebudu. Časově to vyjde na stejno, vyhnete se Vídni, Slovinsku i Macelji, což jsou špatně předvídatelné komplikace - na HP Goričan jsem byl skoro sám a pasem jsme jenom zamávali.
Re: Maďarsko
Napsal: 2.9.2017 14:22:26
od Diaľničiar
Maďarsko podepsalo smlouvu na dostavbu dálnice M15 na plný profil. Dokončit se má v roce 2020. Slovensko tak získá 4-pruhové souvislé napojení na Maďarsko, respektivě se tak zcelí tah Bratislava - Budapešť. Náklady na tuto investici dosáhnou 19,5 mld. HUF a stavební práce provede Strabag.
projel jsem si M1 k budapesti, 3 postrehy - dle spz vozidel jsem se citil celou cestu jak v rumunsku (pocitam do toho samozrejme i skandinavske a UK spz a vraky na D spz), policie (asi merici rychlost) na kazdem tretim nadjezdu, asfalt mezi tata-buda totalne na hadry, je tam spousta omezeni na 100km/h.
Re: Maďarsko
Napsal: 18.10.2017 8:51:21
od Japao Joe
Ti policajti na nadjezdu většinou kontrolují zaplacení dálničního poplatku.
Re: Maďarsko
Napsal: 18.10.2017 11:27:58
od Honey72
Ten úsek před Budapeští na M1 je asi jediný v takovém hrozném stavu, jinak jsem projel spousty dalších maďarských dálnic a ty mají v pohodě.
Re: Maďarsko
Napsal: 22.10.2017 19:11:01
od Petanecek
Ten úsek tam by si zasloužil rozšíření na 3+3, stejně jako česká D1.
Re: Maďarsko
Napsal: 2.12.2017 23:43:20
od Martin96
Jak vidím tu mapku dálnic v Maďarsku, tak mi to silně připomíná naši síť. Většina dálnic se setkává a napojuje v hlavním městě. Je v nějakém dlouhodobém výhledu nějaký dálniční polookruh spojující západ, jih a východ bez nutnosti projíždět přes Budapešť?
Dne 13.12. se odevzdal do provozu 5,4 km dlouhý úsek M35, kterým se dokončil západní obchvat Debrecínu. Tím se napojilo i letiště Debrecín na dálniční síť. Fotky z úseku: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=8020 .
m35_terkep.jpg (137.93 KiB) Zobrazeno 25248 x
Dne 15.12. se odevzdal do provozu 4,5 km dlouhý úsek na M85, jde o obchvat města Csorna.
csorna_terkep_kics.jpg (47.83 KiB) Zobrazeno 25248 x
Re: Maďarsko
Napsal: 29.12.2017 15:17:51
od Diaľničiar
Snímka.JPG (117.75 KiB) Zobrazeno 25072 x
Re: Maďarsko
Napsal: 16.1.2018 21:27:41
od Diaľničiar
Dnes 16.1. se odevzdal do provozu 1,7 km dlouhý úsek dálnice M30 při obci Tornyosnémeti. (blízko hranic se Slovenskem směrem na Košice) Náklady na zhotovení jsou 14,1 mil. € bez DPH. Více informací a všechny fotky: https://nif.hu/2018/01/atadtak-az-m30-t ... szakaszat/ .
Re: Maďarsko
Napsal: 16.1.2018 21:32:56
od adamos
Wow, takže ta ostuda na hranicích už je minulostí? Heureka!
Maďarsko velice chválím za rychlost výstavby. Celé V4 jdou příkladem.
Re: Maďarsko
Napsal: 13.2.2018 11:48:08
od Honey72
Akorát nechápu, kvůli komu tam vzniklo to šílené esíčko. Na Slovensku pořád nádherně rovně a před hranicemi ostře doleva ke starému přechodu a za hranicemi zase ostře zpátky. Se asi moc sousedi nedohodli