Stránka 8 z 13

Re: Maďarsko

Napsal: 11.12.2016 23:16:48
od Diaľničiar
Plán výstavby hovoří, že v roce 2022 má být část k dispozici, viz mapa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p133066 , ale jestli opravdu, tak to se uvidí a souvislé spojení s M7 tak brzo nebude.

Re: Maďarsko

Napsal: 22.12.2016 17:20:14
od Diaľničiar
Novinky z Maďarska:

1. včera se začala výstavba dálnice M44 v úseku Tiszakürt - Kondoros s datem ukončení v 3.Q 2019, více (po maďarsky) zde: http://www.beol.hu/bekes/kozelet/torten ... ese-699341 . Jde o největší dálniční projekt v zemi, který bude financován pouze z národních zdrojů. :idea: Jde o délku 62 km:
310961_20161221_120137.jpg
310961_20161221_120137.jpg (166.07 KiB) Zobrazeno 27336 x
2. začalo se výběrové konání na úsek dálnice M25, zelená sekce: http://nif.hu/app/uploads/2016/11/eger-661x1024.jpg

3. začalo se výběrové konání na dobudování na plný profil dálnice M15: http://nif.hu/app/uploads/2016/07/m15.jpg

Re: Maďarsko

Napsal: 25.12.2016 19:48:19
od Diaľničiar
Maďarsko odevzdalo před několika dny do provozu II. část východního obchvatu města Győr.

Cílem je postavit kompletní S-J obchvat a odlehčit tak provoz městem. Ze západu na východ z jižní strany se to povedlo díky dálnici M1 včetně i DP do města. Ve městě žije cca. 130.000 obyvatel.

Re: Maďarsko

Napsal: 19.1.2017 16:24:03
od Diaľničiar
zde je vizualizace dálnice M44 (62 km), kterou Maďarsko postaví ze svých zdrojů (o 2 příspěvky více):


Re: Maďarsko

Napsal: 17.3.2017 12:03:37
od Diaľničiar
Úsek dálnice M4 Ullo - Albertirsa postaví seskupení maďarských firem Euroaszfalt a Duna Aszfalt. Investice do tohoto projektu činí 169 mil. €. Úsek bude mít délku 30 km. Dálnice M4 tvoří součást spojení mezi Budapeští a rumunským městem u hranic, Oradea. Trasa prochází přes Cegléd – Szolnok – Karcag – Püspökladány – Berettyóújfalu – Nagykereki. Tento úsek se tendruje 2 roky po tom, co se objevuje podezření z vlády, že se společnosti dohadují na cenách za výstavbu a toto obvinění padlo v 04/2015. Výsledkem je dálniční km za necelých 6 mil. € na 1 km. Financování je z národních zdrojů. Tento úsek spadá pod delší etapu Üllő-Cegléd. Výstavba se rozjela letos a dokončit se má ke konci roku 2019. Délka etapy je 44 km. Celá M4 bude mít 233 km.

A zde je obchvat Várpalota na silnici č. 8, staví se ale jako dělený 4-pruh. Jednou spojí Veszprém a Székesfehérvár (s dálnicí M7; Budapešť směr Balaton):

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Maďarsko

Napsal: 6.4.2017 8:35:37
od Diaľničiar
V 05/2017 se začne s výstavbou úseku dálnice M25 do Egeru (od M3) v parametrech 2x2, který bude dlouhý 19 km (nejsem si jist zda sa to najednou rozestaví; ta delší čast se teprve půjde tendrovat) a do provozu se má dostat v roce 2020, zde trasa:
tn8_62944-m25_nif_abra.png
tn8_62944-m25_nif_abra.png (381.18 KiB) Zobrazeno 26495 x
Informovala o tom Národní agentura pro infrastrukturu (NIF). Eger je město s populací kolem 55.000 obyvatel.

Zdroj: http://index.hu/gazdasag/2017/04/05/maj ... t_epitese/

Re: Maďarsko

Napsal: 25.5.2017 9:28:17
od Diaľničiar
Maďarsko začalo tendrovat 2 úseky dálnice M8 (mezi Körmend a Rábafüzes), která navazuje na Rakousko a to v km staničení: 161+200 – 180+650 km a 180+650 – 190+114,7 km, přičemž parametr má být 1/2 profil 2x1 již se základními prácemi na možnou dostavbu na 2x2. Zdroj: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... =0&tabId=1
rabafuzes-1024x724.jpg
rabafuzes-1024x724.jpg (127.84 KiB) Zobrazeno 26145 x

Re: Maďarsko

Napsal: 27.6.2017 19:20:13
od Diaľničiar
Melodická rychlostní silnice R67 :arrow:
1.PNG
1.PNG (32.07 KiB) Zobrazeno 25807 x
Písmeno R není překlep. R = Rapid. Jedná se o nový typ rychlostních silnic. Budou mít 4-pruh s dělící bariérou. Udělá se tak pořádek i nových "M", které již nemají standardní dálniční parametry. Výstavba těchto silnic spadá pod poslední záměry maďarské vlády. Je to něco mezi dualizací a zcela novou výstavbou vzhledem k parametrům se značně zlevňuje proces (méně peněz za výkupy pozemků, snadnější projektování) a vzhledem k delším úsekům se šetří na mnoha studiích a dokumentacích. Ve výsledku se pak šetří i na PHM stavebních společností a na množství materiálů a to nejen vozovek.

R67 se tedy potáhne od M7 po Kaposvár. Tohle cca. 70 tis. město se tak napojí 4-pruhy na dálniční síť.
rutgkZJh.jpg
rutgkZJh.jpg (174.3 KiB) Zobrazeno 25807 x

Re: Maďarsko

Napsal: 7.7.2017 11:49:52
od Diaľničiar
Maďarsko nedávno informovalo, že nehodlá budovat 4-pruh směrem na Komárno, i když se tady staví nový most s napájením z obou stran. Více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=205&t=4740 . :idea:

Ovšem maďarská vláda by ráda vybudovala 4-pruh od města Győr po město Dunajská Streda na slovenské straně. Důvodem je fakt, že Győr je hospodářské centrum na pomezí Budapešti, Bratislavy a Vídně a v Dunajskej Strede na Slovensku žije většinová maďarská populace a byla by možnost zlepšit ekonomiku jižního Slovenska. Maďarsko chce proto zahájit první rozhovory se Slovenskem ohledně trasování, financování a technikých postupů spolupráce. :ok: Ve městě Győr žije cca. 130.000 obyvatel, v Dunajskej Strede pak kolem 23.000. Předběžně je Maďarsko ochotné vzhledem na délku budoucího 4-pruhu z větší části zafinancovat most ponad Dunaj a je ochotno dodat technologické postupy pro dualizační program; není radno zapomínat, že Maďarsko dualizuje 200 km hlavních tahů, takže zkušenosti v rámci V4 s tímto postupem již má, což je důležité vzhledem k faktu, že v EU se to realizuje složitěji než v Latinské Americe / Africe.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (340.5 KiB) Zobrazeno 25649 x
Dual carriageway may be built between Gyor and Dunajska Streda :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (24.62 KiB) Zobrazeno 25649 x
něco z výstavby M44 ... http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07 ... munkalatai

Krátká historie: výstavba dálnic se začala dálnicí M7 na Balaton v roce 1964, ukončená byla v roce 1975 na trase Budapešť - Balaton. V roce 1980 disponovalo Maďarsko 200 km dálniční sítě. V roce 1998 to bylo 500 km a v roce 2007 to bylo 1.000 km.

V roce 2015 se ohlásil velký dálniční program ve smyslu, že investice do dálnic jsou hlavní a první priorita vlády do roku 2018 a proinvestuje se na nich 310 mld. HUF. V letech 2019/2020 se pak má na dálnice, rychlostní silnice a dualizované silnice vynaložit dalších 440 mld. HUF. Vláda chce napojit všechna administrativní centra v zemi na dálniční síť a napojit Maďarsko dálniční sítí na ostatní státy. Paralelně, ale v menším rozsahu se investuje i do modernizace železniční dopravy. Ale obnovuje se 1.000 km tratí (1/8 délky) a probíhá výstavba vysokorychlostního koridoru Budapešť - Bělehrad v celkové délce 374 km, který se vyhne hl. městu Budapešť.

Stav v roce 2015:
Obrázek

Detailnější současný stav je možno dohledat v tématu. :idea:

Tímto tempem dosáhne délka 4- a více pruhových silnic v roce 2020 více jak 2.000 km. Je to již zcela reální. :kladivo:

V letech 1990 až 2013 se zvětšila dálniční síť o 560%. Stávající síť je včetně dálnic, rychlostních silnic, dálnic formou PPP a dualizovaných silničních tahů.
Total length of motorways in Hungary between 1990 and 2013 (in kilometres)
Total length of motorways in Hungary between 1990 and 2013 (in kilometres)
Snímka0.PNG (18.76 KiB) Zobrazeno 25649 x
Stávající hospodářská situace:
*vládní dluh: 74% HDP (klesá, v roce 2010 kolem 80% HDP); před lety zřízená úvěrová linka od MMF, ale Maďarsko to zvládlo
*deficit veř. financí: klesá, kolem -1,7% HDP (v letech 2010/2011 to bylo -5% HDP)
*nezaměstnanost: 4,4% (nezam. mladých 11%)
*armádní výdaje: kolem 1,3 mld. USD
*rating: BBB-/Baa3 se stabilním výhledem

Re: Maďarsko

Napsal: 17.7.2017 16:48:26
od Diaľničiar
Maďarsko vyhlásilo tendr na výstavbu M85 Csorna - Sopron. Tendr je rozdělen na 4 úseky a společně mají 57,5 km. :jidlo:
  • Lot1: Csorna II. – Fertőd-Endrédmajor csomópont (31+550 – 51+600 km)
    Lot2: Fertőd-Endrédmajor csomópont – Nagylózs (51+600 – 67+200 km)
    Lot3: Nagylózs – Sopron-kelet (67+200 – 82+600 km)
    Lot4: Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont (82+600 – 89+000 km)
Detail: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... =0&tabId=1
m4-v8-1024x724.jpg
m4-v8-1024x724.jpg (177.66 KiB) Zobrazeno 25372 x

Re: Maďarsko

Napsal: 27.7.2017 13:18:39
od Diaľničiar
Maďarsko začalo tendrovat 3 úseky dálnice M30 Miškolc - Tornyosnémeti v celkové délce skoro 57 km :arrow:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:HU:HTML

Lot1: Miskolc - Tornyosnémeti A (30+100 – 40+500 km)
Lot2: Miskolc - Tornyosnémeti B (40+500 – 64+700 km)
Lot3: Miskolc - Tornyosnémeti C (64+700 – 86+848,05 km)

Obrázek

Re: Maďarsko

Napsal: 18.8.2017 9:33:22
od jeni013
Absolvoval jsem cestu ve čtvrtek v noci z ValMezu do Zadaru a o týden později přes den do ČR.

Noční Maďarsko je na cestování obzvláště příhodné. provoz minimální (s vyjímkou M15 a M1, čiže prvních 20km), 86 (M86 Csorna - Szombathely je luxus) je v noci jetelná dobře a člověk se musí hlídat, aby nejel 120+, povrch je nový a rychlý. Od Kormendu jsem jel po 76 na jih - ta je rozbitější, ale po cestě zpátky jsem tady nepotkal jediný kamion - ty se připojily až na OK u Nádasd.

Po této zkušenosti už Slovincům po cestě na jih platit nebudu. Časově to vyjde na stejno, vyhnete se Vídni, Slovinsku i Macelji, což jsou špatně předvídatelné komplikace - na HP Goričan jsem byl skoro sám a pasem jsme jenom zamávali.

Re: Maďarsko

Napsal: 2.9.2017 14:22:26
od Diaľničiar
Maďarsko podepsalo smlouvu na dostavbu dálnice M15 na plný profil. Dokončit se má v roce 2020. Slovensko tak získá 4-pruhové souvislé napojení na Maďarsko, respektivě se tak zcelí tah Bratislava - Budapešť. Náklady na tuto investici dosáhnou 19,5 mld. HUF a stavební práce provede Strabag.

http://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/08/ ... yeztetese/

Re: Maďarsko

Napsal: 18.10.2017 8:28:36
od vaclav
projel jsem si M1 k budapesti, 3 postrehy - dle spz vozidel jsem se citil celou cestu jak v rumunsku (pocitam do toho samozrejme i skandinavske a UK spz a vraky na D spz), policie (asi merici rychlost) na kazdem tretim nadjezdu, asfalt mezi tata-buda totalne na hadry, je tam spousta omezeni na 100km/h.

Re: Maďarsko

Napsal: 18.10.2017 8:51:21
od Japao Joe
Ti policajti na nadjezdu většinou kontrolují zaplacení dálničního poplatku.

Re: Maďarsko

Napsal: 18.10.2017 11:27:58
od Honey72
Ten úsek před Budapeští na M1 je asi jediný v takovém hrozném stavu, jinak jsem projel spousty dalších maďarských dálnic a ty mají v pohodě.

Re: Maďarsko

Napsal: 22.10.2017 19:11:01
od Petanecek
Ten úsek tam by si zasloužil rozšíření na 3+3, stejně jako česká D1.

Re: Maďarsko

Napsal: 2.12.2017 23:43:20
od Martin96
Jak vidím tu mapku dálnic v Maďarsku, tak mi to silně připomíná naši síť. Většina dálnic se setkává a napojuje v hlavním městě. Je v nějakém dlouhodobém výhledu nějaký dálniční polookruh spojující západ, jih a východ bez nutnosti projíždět přes Budapešť?

Re: Maďarsko

Napsal: 3.12.2017 0:55:34
od Redispero
Ano, jsou v plánu hned dva takové "polookruhy". Zde stav plánování z července 2017:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarors ... 7_2017.png

Re: Maďarsko

Napsal: 17.12.2017 14:38:35
od Diaľničiar
Dne 13.12. se odevzdal do provozu 5,4 km dlouhý úsek M35, kterým se dokončil západní obchvat Debrecínu. Tím se napojilo i letiště Debrecín na dálniční síť. Fotky z úseku: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=8020 .
m35_terkep.jpg
m35_terkep.jpg (137.93 KiB) Zobrazeno 25248 x



Dne 15.12. se odevzdal do provozu 4,5 km dlouhý úsek na M85, jde o obchvat města Csorna.
csorna_terkep_kics.jpg
csorna_terkep_kics.jpg (47.83 KiB) Zobrazeno 25248 x

Re: Maďarsko

Napsal: 29.12.2017 15:17:51
od Diaľničiar
Snímka.JPG
Snímka.JPG (117.75 KiB) Zobrazeno 25072 x

Re: Maďarsko

Napsal: 16.1.2018 21:27:41
od Diaľničiar
Dnes 16.1. se odevzdal do provozu 1,7 km dlouhý úsek dálnice M30 při obci Tornyosnémeti. (blízko hranic se Slovenskem směrem na Košice) Náklady na zhotovení jsou 14,1 mil. € bez DPH. Více informací a všechny fotky: https://nif.hu/2018/01/atadtak-az-m30-t ... szakaszat/ .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Maďarsko

Napsal: 16.1.2018 21:32:56
od adamos
Wow, takže ta ostuda na hranicích už je minulostí? Heureka!

Re: Maďarsko

Napsal: 13.2.2018 10:35:41
od FlakY`
adamos: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 68#p150468 A zbytek trasy se už tendruje.

Maďarsko velice chválím za rychlost výstavby. Celé V4 jdou příkladem.

Re: Maďarsko

Napsal: 13.2.2018 11:48:08
od Honey72
Akorát nechápu, kvůli komu tam vzniklo to šílené esíčko. Na Slovensku pořád nádherně rovně a před hranicemi ostře doleva ke starému přechodu a za hranicemi zase ostře zpátky. Se asi moc sousedi nedohodli :-)

https://www.google.cz/maps/@48.553387,21.2504963,13z