Tak jak jsme tu letos hodně řešili přeznačovaní na české dálnici D0, přijde mi zajímavé srovnání s maďarskou obdobou na M0. Za mě bezva, zcela pochopitelné, pokud znám čísla dálnic, dokonce se dozvím za jak dlouho odbočuji. Akorát si myslím, že většina řidičů se řídí podle cílů a na tyto značky civí s nepochopením. Co říkáte na ten symbol okruhu? Ten náš je novinka, ten jejich vychází z existujícího piktogramu CENTRUM. Je to pochopitelné, ten náš mi přijde graficky hezčí.
Re: Maďarsko
Napsal: 24.6.2018 20:10:47
od pedros
Zdravím, potřeboval bych pomoci s výběrem trasy do Chorvatska. Pojedu přes Gyor na Szombathely, ale pak nevím, jestli po 86 na Kormend, pak na 76 Zalaegerszeg - 74 až na M7, nebo ze Szombathely po 87, pak 8 na Vasvár a potom po 74 na Zalaegerszeg? Podle mě co jsem se díval na mapy.cz je lepší první varianta, je tam méně obcí a více obchvatů... Je to tak? Dříve jsem jezdil až na Budapešť a pak po M7 dolů, ale chci zkusit jinou variantu.. Díky za rady.
P.S. přes Rakousko jet nechci
Re: Maďarsko
Napsal: 23.7.2018 19:42:21
od Mipe
Nechcete někdo sem hodit aktualni mapu vystavby
a stavajici dalnice a popripadne planovane ?
Pokud možno ne v madarstine .
Re: Maďarsko
Napsal: 11.11.2018 15:40:07
od Diaľničiar
Dne 7.11. se odevzdal do provozu 4 km dlouhý úsek na M25 mezi Eger a Andornaktálya.
Total length of motorways in Hungary between 1990 and 2016 (in kilometers)
H.JPG (36.75 KiB) Zobrazeno 16363 x
Maďarsko sestavilo a aktualizovalo plán rozvoje silniční sítě. Do roku 2024 chce do výstavby a přestavby vložit částku 9,85 mld. €. Do všech typů: dálnice, dualizované silnice, MÚK a rozšiřování stávající sítě, kde již nepostačují parametry. Do přípravního procesu. Cílem je, že má být k dispozici v provozu 2500 km silnic v dálničních parametrech. Tady je pak celkový plán dalšího rozvoje zahušťování této sítě:
šedá - v provozu barevné - různé postupnosti realizace
hu_2019.png (1.07 MiB) Zobrazeno 16363 x
Re: Maďarsko
Napsal: 24.6.2019 7:32:20
od adi88
O víkendu jsem cestoval po M15, která právě prochází přestavbou na plný profil. Nově budovaná polovina dálnice již vypadá skoro dokončeně, je již osazeno i dopravní značení a zde se vloudila chybička. Na jedné ze značek figuruje Zsolna-Zlín (SK) Jsem zvědav, kdy na ně někdo ze slovenské strany udeří, že tam má být Žilina
Re: Maďarsko
Napsal: 6.7.2019 15:36:11
od Diaľničiar
Maďarsko staví i silnici R76, kde 1. etapa má být k dispozici v létě 2020. Celkem se staví 40 km 4-pruhový tah v nákladech 523 mil. €. Projekt obnáší i výstavbu mostu u Balatonszentgyorgy, který se má brzo dokončit. Po odevzdání do provozu, R76 spojí dálnici M7 (E71) s M74 u Zalaegerszeg.
tn4-tn4-r76-osnyomvonal.jpg (139.55 KiB) Zobrazeno 15359 x
Re: Maďarsko
Napsal: 6.7.2019 17:37:08
od Robert
V jakém stavu je nyní M70 ? Loni to byl samý semafor a cesta staveništěm.
Re: Maďarsko
Napsal: 7.7.2019 10:33:10
od Diaľničiar
Má se to letos dokončit dle informace z 04/2019. Datum jsem nedočetl. Investice na 10 km úsek u Letenye činí 54 mil. € na dualizaci.
12.8. se přesune doprava do vybudovaných jízdních pruhů; upraví se značení a směry jízdy
stavební práce jdou prozatím problémů, takže 2x2 má být k dispozici v polovině prosince letošního roku
tím doplňuji i informace z před měsíce
Re: Maďarsko
Napsal: 12.9.2019 21:39:41
od Majkii
V jedné dashcam kompilaci na Youtube jsem narazil na záběry z jízdy na maďarské M1 kousek před Budapeští. A co mě dostalo, že v zúžení se tam jezdí jedním pruhem protisměrným pásem bez jakéhokoli oddělení protijedoucích vozidel, tj. i bez "sloupků"
Edit: Kecám, jsou tam malá "zetka", jen jsou blbě vidět.
Re: Maďarsko
Napsal: 14.9.2019 19:08:05
od Diaľničiar
EU podpoří přes Kohézní fond výstavbu dálnice M30, která propojí Miškolc na severu Maďarska s hraniční oblastí se Slovenskem. Dálnice se částečně staví. EU přispěje částkou 552,6 mil. €. Dálnice pak bude součástí EU tahu, který spojí Baltské, Černé a Egejské moře nebo tedy i tzv. Via Carpathia, kterou značně staví i Polsko. Na Slovensku pak tento tah tvoří od jihu R4 s pokračováním na D1 v peáži s R4 a dále na sever znovu R4. De facto se staví nebo brzo začnou stavět (tendry) úseky od Prešova po hranice s Maďarskem, kde taky významně přispívá EU. Zůstanou úseky od Prešova po Polsko, kde je pouze jeden v 1/2 profilu v rámci R4. Ovšem státní silnice v dané trase prošla větší modernizací v uplynulých letech. 60 km maďarské dálnice s téměř 50 mosty, které spolufinancuje EU mají být hotové v roce 2022. Tolik širší souvislosti.
Dne 2.10. se odevzdalo do provozu 62 km rychlostního tahu M44 mezi Tiszakürt a Kondoros. Výstavba se přitom začala v 12/2016 a financovaná byla jen z národních zdrojů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p140155 .
Ale pokračuje to ještě dalšími silnicemi ve 4-pruhu. Dne 25.9. se do provozu odevzdala silnice I. třídy č. 21 v celé délce 53 km ve 4-pruhu. Jde od M3 po Salgótarján.
Dále se 30.9. odevzdala do provozu silnice I. třídy č. 67 směr M7 - Kaposvár. Jde o trasu dlouhou 33 km 4-pruhu, přičemž se do provozu dostalo prozatím 7 km plného profilu a 19 km 1/2 profilu. Na plný profil možná v celé délce do konce letošního roku. Na zvyšku trasy běží příprava.