Rumunsko
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace Rumunska se za uplynulou dekádu snížila z 20,5 na 19,3 mil. (-6%). Soustavně klesá prakticky od roku 1990 (23,5 mil.) a pod hranici 20 mil. se dostala v roce 2015. Urbanizace dosáhla v roce 2020 úrovně 55% a průměrný věk byl 43 let. Predikce demografického vývoje není vůbec příznivá: v roce 2025 tady již nebude žít ani 19 mil. obyvatel, v roce 2035 to nebude již ani 18 mil. a v roce 2050, pokud se nestanou zásadní změny, tak tady bude již jen kolem 16 mil. lidí. Urbanizace nepatrně stoupne, ale prakticky jen pro ten úbytek obyvatelstva. Za 30 let v číslech jen o 0,5 mil. navíc, % to pak bude na 67%. Chybí tady větší plány pro rozvoj měst. Proto i nadále platí, že kromě hlavního města tady nejsou města s populací nad 0,5 mil. obyvatel.
Napsal jsem v předchozích 2 příspěvcích aktualizace několika projektů. Hodně to ukazuje po čtení, co se plní a co se neplní. Co je jen u slibů, které se slibují řadu let, ale plní se jenom zlomek. Všechno bude, ale neustále až za 5-10 let. I na začátku vlákna je psáno, že min. dopravy v roce 2007 uvedlo, že na naplnění slibů půjde 7 mld. € na dálnice do roku 2013: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1359#p1359 . Jaká je to paralela pro období 21-27, kdy to má být 17 mld. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 01#p217001 a má se do roku 2024 postavit 1000 km dálniční sítě. Zní to opravdu hezky. Na webech je to hezky rozepsáno. Rumunsko v několika vlnách umí rozvíjet dálnice, ale poslední období se hodně zameškalo. Možná, že se povede letos rozestavět těch zmiňovaných 200 km dálniční sítě. Bez masivnější výstavby se neodevzdá ani 1000 km ani 1700 km během 4 až 7 let. To je snad jasné.
Tady je chronologie a plány rozvoje dálniční sítě v posledním větším souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p187417 .
Tady je stav k poslednímu období: Tady je web nadšenců: http://www.130km.ro/calendar.html , kde jak lze vidět, tak se píše, že v 12/2020 bylo v provozu 911 km dálniční sítě. Respektivě upřesnění a další informace na en wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Romania .
To značí, že doposud je v provozu méně, než se má do provozu odevzdat za mnohem kratší dobu, než tomu bylo doposud. Nevysmívám se tomu, protože to lze realizovat. Ve světě v rámci kontinentů to nejeden stát dokázal realizovat, ale je jich mnohem více, u kterých při takto sestavených plánech se plní zlomek. Z oprávněných důvodů, ale i ze slabé odborné a politické přípravy. (politika je odpovědná za legislativní a schvalovací procesy) Necháme se tedy překvapit. Ovšem již jen z čtení na té wiki je zřejmé, že se neodevzdá 1000 km dálnic do roku 2024.
Já se Rumunsku věnuji dle reálnosti, co se tady děje, takže pokud kdo váhá jak se tady čemu řekne, tak tady je slovníček pojmů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 554#p27554 . Z toho je pak taky vidět, že za uplynulou dekádu se dálniční síť téměř 3x. Teď by se měla 2x za 4 roky. Uvidíme tedy doopravdy, jaká pak bude skutečnost. Tady je geoweb: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/we ... 9e92ee2f19 , kde ten slovníček pojmů využijete.
Dále bych rád navázal na stavbu mostu Braila Danube Bridge: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p158928 , kde i tam se dá dočíst, jak již v roce 2018 měl být rozsah dálnic nad 1000 km, což všechno mapuje plány politiků, no ale odhlédnout od toho tam, tak tady je záběr na most před 2 měsíci: a stav výstavby z 12/2020:
Odevzdat se má v roce 2023. Tak to si ještě počkáme.
Co je ale důležité, tak to je schválení legislativy pro vyvlastňování pozemků konkrétních projektů: http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/co ... 30122020-3 . Když se chce, tak to jde. Dodatečně se taky do seznamu veřejně prospěšných staveb, kterých se tento postup týká, zahrnul třeba jižní část obchvatu hlavního města a další plánované stavby. Z toho lze pozorovat akceleraci rozhodnutí pro další přípravu v návaznosti na výstavbu.
Hospodářská situace:
*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty 250 mld. USD
*nezaměstnanost byla v 10/2020 úrovni 5,3% (mladí lidé 17%)
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 35,2% HDP (2011 - 34%, 2016 - 37,3% HDP)
Dopad pandemie COVID-19 na rozpočet. V roce 2019 byl deficit v úrovni 4,6% HDP a za 11 měsíců 2020 byl v úrovni 8% HDP. Propad příjmů o 2% ve srovnání s r. 2019 a nárůst výdajů o skoro 15%. Plánovaný deficit pro rok 2020 byl v úrovni 9,1% po úpravách. To jen pro obraz vývoje. V 12/2020 se mělo volit do parlamentu, ale volby se uskuteční pro nemoc až v 03/2021 a i když byl sestaven rozpočet pro rok 2021, tak se odkládalo jeho schvalování po volbách. Detaily jsem nedohledal.
Populace Rumunska se za uplynulou dekádu snížila z 20,5 na 19,3 mil. (-6%). Soustavně klesá prakticky od roku 1990 (23,5 mil.) a pod hranici 20 mil. se dostala v roce 2015. Urbanizace dosáhla v roce 2020 úrovně 55% a průměrný věk byl 43 let. Predikce demografického vývoje není vůbec příznivá: v roce 2025 tady již nebude žít ani 19 mil. obyvatel, v roce 2035 to nebude již ani 18 mil. a v roce 2050, pokud se nestanou zásadní změny, tak tady bude již jen kolem 16 mil. lidí. Urbanizace nepatrně stoupne, ale prakticky jen pro ten úbytek obyvatelstva. Za 30 let v číslech jen o 0,5 mil. navíc, % to pak bude na 67%. Chybí tady větší plány pro rozvoj měst. Proto i nadále platí, že kromě hlavního města tady nejsou města s populací nad 0,5 mil. obyvatel.
Napsal jsem v předchozích 2 příspěvcích aktualizace několika projektů. Hodně to ukazuje po čtení, co se plní a co se neplní. Co je jen u slibů, které se slibují řadu let, ale plní se jenom zlomek. Všechno bude, ale neustále až za 5-10 let. I na začátku vlákna je psáno, že min. dopravy v roce 2007 uvedlo, že na naplnění slibů půjde 7 mld. € na dálnice do roku 2013: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1359#p1359 . Jaká je to paralela pro období 21-27, kdy to má být 17 mld. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 01#p217001 a má se do roku 2024 postavit 1000 km dálniční sítě. Zní to opravdu hezky. Na webech je to hezky rozepsáno. Rumunsko v několika vlnách umí rozvíjet dálnice, ale poslední období se hodně zameškalo. Možná, že se povede letos rozestavět těch zmiňovaných 200 km dálniční sítě. Bez masivnější výstavby se neodevzdá ani 1000 km ani 1700 km během 4 až 7 let. To je snad jasné.
Tady je chronologie a plány rozvoje dálniční sítě v posledním větším souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p187417 .
Tady je stav k poslednímu období: Tady je web nadšenců: http://www.130km.ro/calendar.html , kde jak lze vidět, tak se píše, že v 12/2020 bylo v provozu 911 km dálniční sítě. Respektivě upřesnění a další informace na en wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Romania .
To značí, že doposud je v provozu méně, než se má do provozu odevzdat za mnohem kratší dobu, než tomu bylo doposud. Nevysmívám se tomu, protože to lze realizovat. Ve světě v rámci kontinentů to nejeden stát dokázal realizovat, ale je jich mnohem více, u kterých při takto sestavených plánech se plní zlomek. Z oprávněných důvodů, ale i ze slabé odborné a politické přípravy. (politika je odpovědná za legislativní a schvalovací procesy) Necháme se tedy překvapit. Ovšem již jen z čtení na té wiki je zřejmé, že se neodevzdá 1000 km dálnic do roku 2024.
Já se Rumunsku věnuji dle reálnosti, co se tady děje, takže pokud kdo váhá jak se tady čemu řekne, tak tady je slovníček pojmů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 554#p27554 . Z toho je pak taky vidět, že za uplynulou dekádu se dálniční síť téměř 3x. Teď by se měla 2x za 4 roky. Uvidíme tedy doopravdy, jaká pak bude skutečnost. Tady je geoweb: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/we ... 9e92ee2f19 , kde ten slovníček pojmů využijete.
Dále bych rád navázal na stavbu mostu Braila Danube Bridge: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p158928 , kde i tam se dá dočíst, jak již v roce 2018 měl být rozsah dálnic nad 1000 km, což všechno mapuje plány politiků, no ale odhlédnout od toho tam, tak tady je záběr na most před 2 měsíci: a stav výstavby z 12/2020:
Odevzdat se má v roce 2023. Tak to si ještě počkáme.
Co je ale důležité, tak to je schválení legislativy pro vyvlastňování pozemků konkrétních projektů: http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/co ... 30122020-3 . Když se chce, tak to jde. Dodatečně se taky do seznamu veřejně prospěšných staveb, kterých se tento postup týká, zahrnul třeba jižní část obchvatu hlavního města a další plánované stavby. Z toho lze pozorovat akceleraci rozhodnutí pro další přípravu v návaznosti na výstavbu.
Hospodářská situace:
*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty 250 mld. USD
*nezaměstnanost byla v 10/2020 úrovni 5,3% (mladí lidé 17%)
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 35,2% HDP (2011 - 34%, 2016 - 37,3% HDP)
Dopad pandemie COVID-19 na rozpočet. V roce 2019 byl deficit v úrovni 4,6% HDP a za 11 měsíců 2020 byl v úrovni 8% HDP. Propad příjmů o 2% ve srovnání s r. 2019 a nárůst výdajů o skoro 15%. Plánovaný deficit pro rok 2020 byl v úrovni 9,1% po úpravách. To jen pro obraz vývoje. V 12/2020 se mělo volit do parlamentu, ale volby se uskuteční pro nemoc až v 03/2021 a i když byl sestaven rozpočet pro rok 2021, tak se odkládalo jeho schvalování po volbách. Detaily jsem nedohledal.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
O tendr na úsek A3 Porta Salajului - Nusfalau (40 km), který byl vyhlášen v roce 2020 má zájem celkem 60 společností. Na úseku bude nejdelší tunel v Rumunsku s délkou 3 km a mnoho viaduktů v celkové délce 13 km. Náklady na úsek se pohybují kolem 1 mld. €.
mapa: https://media.hotnews.ro/media_server1/ ... sfalau.jpg
Dále, na realizaci studie uskutečnitelnosti a technickou přípravu A3 Ploiesti - Brasov (110 km) je vybrán CONSISTRANS.
mapa: https://imagizer.imageshack.com/img923/964/E3foHj.jpg
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu ... rul-pentru
Práce probíhají mj. i na A3 Nadaselu - Zimbor, což je úsek v délce 30 km. Hotovo má být v 3.Q 2023. Náklady jsou v propočtu 288 mil. € (9,6 mil. € na 1 km).
Vláda klade důraz i na dálnice A1 a A7. Nový ministr dopravy dovedl urychlit procesy přípravy, tendrování i fyzické výstavby a prohlásil, že chce udělat z Rumunska druhé Polsko, co se rychlosti výstavby týče.
mapa: https://media.hotnews.ro/media_server1/ ... sfalau.jpg
Dále, na realizaci studie uskutečnitelnosti a technickou přípravu A3 Ploiesti - Brasov (110 km) je vybrán CONSISTRANS.
mapa: https://imagizer.imageshack.com/img923/964/E3foHj.jpg
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu ... rul-pentru
Práce probíhají mj. i na A3 Nadaselu - Zimbor, což je úsek v délce 30 km. Hotovo má být v 3.Q 2023. Náklady jsou v propočtu 288 mil. € (9,6 mil. € na 1 km).
Vláda klade důraz i na dálnice A1 a A7. Nový ministr dopravy dovedl urychlit procesy přípravy, tendrování i fyzické výstavby a prohlásil, že chce udělat z Rumunska druhé Polsko, co se rychlosti výstavby týče.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.11.2021 22:22:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
pouze pár novinek:
Rumunsko na trase plánované dálnice A3 realizuje archeologický průzkum a objevila se římská silnice postavěná před 2000 léty.
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... erm=mrzo3m První záběry na dálnici A0jih Lot1 - Centura București:
Záběry na Pitesti - Sibiu lot 1 ...
Rumunsko na trase plánované dálnice A3 realizuje archeologický průzkum a objevila se římská silnice postavěná před 2000 léty.
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... erm=mrzo3m První záběry na dálnici A0jih Lot1 - Centura București:
Záběry na Pitesti - Sibiu lot 1 ...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.5.2021 10:32:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Ministerstvo dopravy:
*kamiony mají v budoucnosti platit za ujeté km a ne za období
*na konci tohoto roku má být v Rumunsku 1000 km dálnic
https://www.economica.net/ministrul-tra ... 10158.html
Tady je silniční geoportál, který umožňuje prohlédnout si stav jednotlivých projektů: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/we ... 9e92ee2f19 . (slovníček pojmů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 554#p27554 )
Dálniční síť, která je v provozu: http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/retea-trafic
*kamiony mají v budoucnosti platit za ujeté km a ne za období
*na konci tohoto roku má být v Rumunsku 1000 km dálnic
https://www.economica.net/ministrul-tra ... 10158.html
Tady je silniční geoportál, který umožňuje prohlédnout si stav jednotlivých projektů: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/we ... 9e92ee2f19 . (slovníček pojmů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 554#p27554 )
Dálniční síť, která je v provozu: http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/retea-trafic
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Rumunsko zaslalo EU finální verzi Národního plánu Obnovy, ve kterém žádá schválit velkou porci peněz pro realizaci silniční infrastruktury. Celkově chce postavit 434 km nových dálnic do roku 2026, k tomu zajistit 52 nabíjecích stanic pro elektromobily a 18 monitorovaných areálů pro parkoviště kolem dálnic a realizaci 625 ha eko vylepšení. Rumunsko může ze všech fondů nasypat do ekonomiky 29,2 mld. € s vyčerpáním nejpozději do konce roku 2023. Tato bombastická čísla Rumunsko umí ... ale je fakt, že se ta výstavba dálnic rozběhla.
sledovaný projekt v tématu: Staví se zde mj. i most Brăila nad řekou Dunaj a to v nákladech asi 500 mil. €. Byl zaznamenán pokrok a sice visutá lana spojují věžě mostu.
Tento most spojuje město Brăila s oblastí Tulcea. Bude to (snad?) 4. most nad Dunajem v zemi. Hlavní rozpětí je 1,12 km. K tomu se staví 2 viadukty v délce 110m a dalších 23 km napojovacích silnic.
sledovaný projekt v tématu: Staví se zde mj. i most Brăila nad řekou Dunaj a to v nákladech asi 500 mil. €. Byl zaznamenán pokrok a sice visutá lana spojují věžě mostu.
Tento most spojuje město Brăila s oblastí Tulcea. Bude to (snad?) 4. most nad Dunajem v zemi. Hlavní rozpětí je 1,12 km. K tomu se staví 2 viadukty v délce 110m a dalších 23 km napojovacích silnic.
Re: Rumunsko
Pokud koukám správně, tak to bude 5. most přes Dunaj. Dva jsou na rumunsko-bulharské hranici (Vidin-Calafat a Giurgiu-Ruse) a další dva v samotném Rumunsku (dálnice A2 a Giurgeni-Vadu Oii). Navíc se dá Dunaj přejet po přehradě Železná vrata na rumunsko-srbské hranici.
Re: Rumunsko
Zelezna vrata jsou dve prehrady a na obou je mozno preject do Srbska. Pokud je tedy zapocitame, je jich celkem 6.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rumunsko
Započítat se to dá, přemostění jako přemostění Ano, na Železná vrata II se zapomíná, jsou ve stínu první přehrady.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Romania: more A1 Sibiu-Pitesti work starts
The 30km Pitesti-Curtea de Arges stretch of the A1 motorway is part of Pan-European Corridor 4.
The 30km Pitesti-Curtea de Arges stretch of the A1 motorway is part of Pan-European Corridor 4.
Re: Rumunsko
jde o špatný překlad? pokud zahájili stavební práce, pak snad už znají cenu a ne jen odhad? jen 14 mostů na 30km? skoro 9mld czk?
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
sledovaný projekt v tématu, most Brăila
stav z výstavby tohoto megadíla
a zde jedna projížďka po A1-A10:
stav z výstavby tohoto megadíla
a zde jedna projížďka po A1-A10:
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Rumunský úřad National Company for Road Infrastructure Administration (CNAIR) vybral pro 19 km úsek nové dualizace silnice mezi městem Oradea a dálnicí A3 společnost STRABAG. Tah má postavit v nákladech 111 mil. € za 2 roky.
Výsledkem mají být 2 jízdní pruhy pro každý směr jízdy, centrální pevná betonová bariéra a napojení na stávající silniční síť upgradem těchto přípojů. Výstavba se má zahájit v 03/2022.
https://www.strabag.com/databases/inter ... m%20Oradea
Tohle 200 tis město ekonomického významu se tak napojí na dálniční síť Evropy vzhledem na uvedená fakta.
Výsledkem mají být 2 jízdní pruhy pro každý směr jízdy, centrální pevná betonová bariéra a napojení na stávající silniční síť upgradem těchto přípojů. Výstavba se má zahájit v 03/2022.
https://www.strabag.com/databases/inter ... m%20Oradea
Tohle 200 tis město ekonomického významu se tak napojí na dálniční síť Evropy vzhledem na uvedená fakta.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Mapa nejnebezpečnějších úseků silnic z hlediska závažnosti DN za roky 2015 - 2019:
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Připravuje se studie realizovatelnosti sekce DNCB mezi DN5 a A2, což je poslední chybějící část pro modernizaci na 2x2 silnici. Jedná se o silniční okruh hlavního města.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
To koukám, jak s tím hýbou. Ještě předloni na podzim byl ve dvoupruhu celý "jižní" úsek od A1 po DN2, ostatně i ten čtyřpruh byl místy poněkud rázovitý.Diaľničiar píše:Připravuje se studie realizovatelnosti sekce DNCB mezi DN5 a A2, což je poslední chybějící část pro modernizaci na 2x2 silnici. Jedná se o silniční okruh hlavního města.
Na východě mezi A2 a DN2 byly před lety provedeny nějaké práce - vybrané úseky mimo mosty a zástavbu rozšířeny na "letiště" pro čtyřpruh, ale pak zhotovitel zkrachoval. I v rozšířených kouscích se tak jezdí/jezdilo po půlce, což samozřejmě vybrané části obecenstva nebránilo využít ve snaze dostat se vpřed v koloně i uzavřených částí v souladu s pravidlem "pokud se tam vejde auto, tak se tam jede".
Království a půl princezny za 511.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
První práce na 14 km úseku Nușfalău - Suplacu de Barcău na dálnici A3. Stavbu provádí turecká firma Nurol.
https://www.economica.net/autostrada-tr ... 21156.html
https://www.economica.net/autostrada-tr ... 21156.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Na budované trase dálnice A3 došlo k dalšímu sesuvu půdy:
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
National Company for the Administration of Road Infrastructure (CNAIR) pověřil zakázkou Lot 4 pro tah Pitesti - Sibiu rakouskou společnost PORR Construct. Jde o sekci skoro 10 km dlouhou a spojí Tigveni s Curtea de Arges. To vše v nákladech přes 342 mil. € za 60 měsíců.
PORR Construct již realizuje taky 13,2 km Lot 1 na stejném tahu. Až se tento tah rozdělen na celkem 5- lotů postaví, tak vznikne 123 km dálnice, razantně se zkrátí cestovní čas mezi Pitesti a Sibiu a cestování se stane mnohem bezpečnější.
26,4 km úsek, jiného tahu, Suplacu de Barcau - Chiribis dostalo seskupení firem Constructii Erbasu and Váhostav a to v nákladech 110,5 mil. €. V této ceně je projekt a stavební práce. Hotovo má být za 2 roky. V ceně jsou 3 viadukty, 8 mostů a 3 tunelové sekce.
Jednotlivé lot-s: http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/autost ... iu-pitesti
Dále se třeba tendruje 59 km upgrade pro silnici Targoviste - Sinaia. Odhad pro tyto práce činí 203,6 mil. €. Financování bude kryto i fondy EU. Postaví se zde 14 mostů a vylepší stávajících 8 mostů. Taky se zrealizuje upgrade 2 tunelových sekcí.
PORR Construct již realizuje taky 13,2 km Lot 1 na stejném tahu. Až se tento tah rozdělen na celkem 5- lotů postaví, tak vznikne 123 km dálnice, razantně se zkrátí cestovní čas mezi Pitesti a Sibiu a cestování se stane mnohem bezpečnější.
26,4 km úsek, jiného tahu, Suplacu de Barcau - Chiribis dostalo seskupení firem Constructii Erbasu and Váhostav a to v nákladech 110,5 mil. €. V této ceně je projekt a stavební práce. Hotovo má být za 2 roky. V ceně jsou 3 viadukty, 8 mostů a 3 tunelové sekce.
Jednotlivé lot-s: http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/autost ... iu-pitesti
Dále se třeba tendruje 59 km upgrade pro silnici Targoviste - Sinaia. Odhad pro tyto práce činí 203,6 mil. €. Financování bude kryto i fondy EU. Postaví se zde 14 mostů a vylepší stávajících 8 mostů. Taky se zrealizuje upgrade 2 tunelových sekcí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Rumunsko má velké ambice pro rozvoj dopravní infrastruktury pro tuto dekádu a prozatím nejlepší vyhlídky v historii k jejich splnění.
K výše uvedenému, v části, kde píšu k Lot 1 na A1 Sibiu Pitești je tady stav z výstavby tohoto 13 km úseku dálnice:
A tady jsou práce k prováděnému upgradu na DN7, opravdu hezké video
K výše uvedenému, v části, kde píšu k Lot 1 na A1 Sibiu Pitești je tady stav z výstavby tohoto 13 km úseku dálnice:
A tady jsou práce k prováděnému upgradu na DN7, opravdu hezké video
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Pokud vše půjde jak má, tak se do konce roku otevře obchvat města Mihailesti, které leží na jihu země. Na úseku se nachází mj. i velká odpočívka pro nákladní dopravu. Jde o DN6 mezi hlavním městem a Alexandrii. Jedná se o projekt státní silnice ve formě rychlostního tahu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
tady na tomto úseku dálnice A1 Sibiu-Pitești lot1 Sibiu-Boita je taky na co koukat, kdy za pomoci několika viaduktů se zde překlenuje údolí Valea Talmacelului:
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Státní infra. agentura nedávno (v rámci let) doporučovala tempo odevzdávání do provozu v rozsahu 100 km ročně tak, aby se za 20 let povedlo skompoletizovat propojení území v rámci Rumunska.
Tato situace je navzdory mnoha snažení jednoduše prozatím v nedohlednu.
V roce 2019 se odevzdalo do provozu 43 km dálnic.
V roce 2020 se do provozu odevzdalo 59 km dálnic.
V letošním roce to mělo být nejdřív 46 km, pak dokonce ministr počítal se 3 úseky v délce 72 km, ale osekává se to na 2 úseky v délce 35 km. I to není jisté ... protože na jednom jsou stále problémy s přesakující vodou a tak je dokonce možné, že se odevzdá jen 1 úsek v délce 4,5 km. To je i důvod, pro který tady neuvádím prakticky nové dálniční km, vyjma dualizované tahy aneb skromnější rychlostní silnice kolem hlavního města.
šlo o tyto 3 úseky:
https://spotmedia.ro/stiri/social/ati-c ... -ar-trebui
https://www.zf.ro/auto/din-cioturi-roma ... n-20055955
Kopíruje to prakticky situaci opsanou ve shrnutí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 95#p226195 , ačkoliv mírný obrat k lepšímu nastal, tak mluvit o 2. Polsku je prozatím stále přehnané.
Ve výsledku tedy ani v letošním roce nepřekoná Rumunsko prvních 1000 km dálnic v provozu.
Tato situace je navzdory mnoha snažení jednoduše prozatím v nedohlednu.
V roce 2019 se odevzdalo do provozu 43 km dálnic.
V roce 2020 se do provozu odevzdalo 59 km dálnic.
V letošním roce to mělo být nejdřív 46 km, pak dokonce ministr počítal se 3 úseky v délce 72 km, ale osekává se to na 2 úseky v délce 35 km. I to není jisté ... protože na jednom jsou stále problémy s přesakující vodou a tak je dokonce možné, že se odevzdá jen 1 úsek v délce 4,5 km. To je i důvod, pro který tady neuvádím prakticky nové dálniční km, vyjma dualizované tahy aneb skromnější rychlostní silnice kolem hlavního města.
šlo o tyto 3 úseky:
https://spotmedia.ro/stiri/social/ati-c ... -ar-trebui
https://www.zf.ro/auto/din-cioturi-roma ... n-20055955
Kopíruje to prakticky situaci opsanou ve shrnutí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 95#p226195 , ačkoliv mírný obrat k lepšímu nastal, tak mluvit o 2. Polsku je prozatím stále přehnané.
Ve výsledku tedy ani v letošním roce nepřekoná Rumunsko prvních 1000 km dálnic v provozu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Ford Highway aneb expresní tah DEx12 Craiova – Pitesti (Drumuri expres - rychlostní silnice)
S příchodem automobilky Ford se zavázala vláda v Rumunsku, že zlepší tah do Craiova. Ford později oznámil možnost zvýšení investice do svojeho závodu v Craiova, nacož ale žádal od tamní vlády, aby se celý tah zkapacitnil. Vláda s tím souhlasila. Nakonec se upravila původní dálnice A12 na DEx12, tedy rychlostní tah Craiova - Pitesti. DEx12 se v jednom bodu setkává i s A1.
Dle National Company for Road Infrastructure Management (CNAIR) je rok 2024 jako reálný cíl pro naplnění požadavku, že tady bude existovat 121 km dlouhý rychlostní tah Craiova - Pitesti.
Náklady na to jsou skoro 1 mld. €. Zahrnuje to 10 křižovatek, 75 mostů a jiných přechodů, 26 menších křižovatek, 4 odpočívky a 3 základny pro údržbu.
EK mezičasem v 03/2021 slíbila, že na projekt příspěje částkou 726 mil. €, protože ho považuje za šoučást trans-evropské dopravní sítě. Z hlediska bezpečnosti silničního provozu je tento tah 6% nad průměrem z hlediska smrtelných DN v zemi. Průměrná rychlost na silnici je pod 60 km/h.
Pro JZ Rumunsko má tento tah strategický význam.
k projektu: http://www.130km.ro/dx12.html
z výstavby z jedné části:
další videa:
https://www.youtube.com/watch?v=iQUG3GbJrNs
https://www.youtube.com/watch?v=Q65kzlMuoQU
S příchodem automobilky Ford se zavázala vláda v Rumunsku, že zlepší tah do Craiova. Ford později oznámil možnost zvýšení investice do svojeho závodu v Craiova, nacož ale žádal od tamní vlády, aby se celý tah zkapacitnil. Vláda s tím souhlasila. Nakonec se upravila původní dálnice A12 na DEx12, tedy rychlostní tah Craiova - Pitesti. DEx12 se v jednom bodu setkává i s A1.
Dle National Company for Road Infrastructure Management (CNAIR) je rok 2024 jako reálný cíl pro naplnění požadavku, že tady bude existovat 121 km dlouhý rychlostní tah Craiova - Pitesti.
Náklady na to jsou skoro 1 mld. €. Zahrnuje to 10 křižovatek, 75 mostů a jiných přechodů, 26 menších křižovatek, 4 odpočívky a 3 základny pro údržbu.
EK mezičasem v 03/2021 slíbila, že na projekt příspěje částkou 726 mil. €, protože ho považuje za šoučást trans-evropské dopravní sítě. Z hlediska bezpečnosti silničního provozu je tento tah 6% nad průměrem z hlediska smrtelných DN v zemi. Průměrná rychlost na silnici je pod 60 km/h.
Pro JZ Rumunsko má tento tah strategický význam.
k projektu: http://www.130km.ro/dx12.html
z výstavby z jedné části:
další videa:
https://www.youtube.com/watch?v=iQUG3GbJrNs
https://www.youtube.com/watch?v=Q65kzlMuoQU
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rumunsko
Dne 30.11. se do provozu odevzdal 29 km úsek dálnice A10 mezi Sebes a Turda (Alba Iulia - Aiud). Tím se tah A10 dokončil a je to po již 2. dokončená dálnice po dálnici A2.
Řecká společnost AKTOR uvolnila video:
Dále se dne 6.12. odevzdal do provozu 9,2 km dlouhý úsek dálnice A3 mezi Ingheni a Tg Mures. Viz mapa výše. Asi 1/2 část trasy je rychlostní silnicí, která končí před Tg Mures.
Řecká společnost AKTOR uvolnila video:
Dále se dne 6.12. odevzdal do provozu 9,2 km dlouhý úsek dálnice A3 mezi Ingheni a Tg Mures. Viz mapa výše. Asi 1/2 část trasy je rychlostní silnicí, která končí před Tg Mures.