V tomto měsíci se v zemi odevzdá do provozu téměř 100 km dálnic:
A1 Lugoj - Deva, 27 km
A1 Orastie - Sebes, 24 km
A1 Sebes - Cunta, 24 km
A1 Saliste - Sibiu, 17 km
na A6 11 km
bohužel, reálně na úseku Lugoj - Deva se nebude dát využít 10 km, protože nemá ještě napojení na síť
takže i když se úsek bude považovat za dokončen, celkem se dokončí 103 km, ovšem do provozu se dostane 93 km
Re: Rumunsko
Napsal: 21.12.2013 19:26:25
od Diaľničiar
stát smlouvu zrušil
Rumunsko postaví 54 km úsek Comarnic - Brasov na dálnici Bukurešť - Brasov formou PPP.
*koncese bude mít délku 29 let
*stavební náklady: 1,2 mld. €
*úsek zhotoví a budou provozovat VINCI (37,5%), Strabag (37,5%) a AKTOR (25%)
*klíčový infrastrukturální projekt v zemi
*jde o dálnici A3
*bude zde 39 mostů a 3 2-tubusové tunely, přičemž tyto objekty budou mít délku 19,4 km (36% délky dálnice)
Re: Rumunsko
Napsal: 7.1.2014 12:49:53
od Diaľničiar
Rumunsko odevzdalo do provozu v roce 2013 celkem 110 km dálnic. Je to 9. nejvyšší číslo na světě, po Číně, Mexiku, Španělsku, Polsku, USA, Japonsku, Brazílii a Francii.
Re: Rumunsko
Napsal: 6.5.2014 9:14:38
od Diaľničiar
Hlavní projekty RO státní projekty v oblasti infrastruktury v r. 2014 v celkové investici 1,1 mld. EUR:
*linka metra č. 5 Drumul Taberei – Universitate *dálnice Bukurešť – Brašov
*laserový projekt ELI-NP
*rekonstrukce železnice Coslariu – Sighisoara *dálnice Arad – Nadlac
*dálnice Lugoj – Deva
*dálnice Sebes – Turda
*dálnice Orastie – Sibiu
*rekonstrukce železnice u hranice RO – Curtici – Arad *dálnice Brašov – Cluj – Bors
*dálnice Timisoara – Lugoj
*obnova železnice Coslariu – Simeria
*dokončení v přístavu Constanta *rekonstrukce okruhu Bukurešti (A1-DN7, DN2-A2)
*linka metra č. 5 Universitate – Pantelimon *dálnice Arad – Timisoara; okruh Aradu
*jižní okruh Bukurešti
*Národní divadlo v Bukurešti
Celkem tyto projekty budou v hodnotě 3,3 mld. EUR.
Dnes se odevzdal do provozu 22 km úsek dálnice A1 mezi Săliște a Cunța. Tím se spojila dálnice v délce 130 km od Sibiu až po Deva. Na tomto úseku je největší viadukt v zemi s délkou 980m a výškou 77m, Aciliu Viaduct.
Dne 19.12. se dokončil 28 km dlouhý úsek na dálnici A1. Konkrétně jde o úsek mezi Pecica a Nădlac v západní části země u hranic s Maďarskem. Bohužel tento úsek ještě není napojen na dálniční síť a stane se tak až v roce 2015.
První vítězové na dálniční zakázky v roce 2015: ZDE naleznete odkaz.
Re: Rumunsko
Napsal: 11.7.2015 21:23:23
od Diaľničiar
Dne 11.7. je uvedeno do provozu několik úseků na A1. Jde o dálnici, která napájí Rumunsko na evropskou dálniční síť a tedy jde o následující úseky: 3 km hraniční úsek a pak 10 km úsek Arad - Pecica.
Re: Rumunsko
Napsal: 24.12.2015 14:13:40
od Diaľničiar
Dne 23.12. se odevzdal do provozu 36 km dlouhý úsek na dálnici A1. Jde od Izvin/Timisoara na Lugoj. Jedná se o 25,5 km nové části a 10,5 km úseku, který je hotov od roku 2013, ale nebyl odevzdán do provozu.
Dle vládních údajů je v provozu nyní (v rámci 2015-2016) celkem 695 km dálnic. Dalších 245 km je ve výstavbě, projektování a tendrování. V zemi je dále již 17.000 km státních silnic (další nárůst oproti poslednímu číslu o +500 km). Nyní se 912 km zásadně modernizuje, respektivě část se staví.
Stejně jako v mnoha dalších státech tak i v Rumunsku se pod nárůst dálniční sítě a investice do státních a lokálních silnic podepisuje hlavně členství v EU. Zlepšuje se příprava a nalézají se na tyto projekty peníze. Síť dálnic v Rumunsku brzo dosáhne 1.000 km. Vzhledem k rozloze a celkovému stavu infrastruktury má ještě země ale co dělat. Na druhou stranu ten progres je zde citelný.
Nezaměstnanost je kolem 6-7% (mladí lidé 21%), HDP poslední roky pomalu roste, ekonomika celkově napředuje, stavebnictví zrychluje (za 1-9 2015 až o +10%). Vládní dluh je někde na úrovni 38% HDP.
A ještě jeden informační web kolem dálnic v Rumunsku
Národní statistický úřad (INS) informoval, že Rumunsko v roce 2016 neudělalo co si naplánovalo a že dokonce celkový rozvoj silniční infrastruktury zamrzl. V zemi je jen kolem 750 km dálnic, přičemž jen 4% silniční sítě zaznamenávají nějaké zlepšení a dokonce je i nadále z 86.000 km silnic celkem 36% bez zpevněného povrchu asfaltem nebo betonem.
Dobře nastartované plány a projekty se zpomalují pro korupční odhalení a politickou krizi. To má dopad na konkrétní podniky, které zpomalují proces tendrování, plynulosti výstavby a lepší údržby. To se netýká jenom silniční dopravy.
z portálu: http://www.130km.ro/index_en.html
Snímka.PNG (83.21 KiB) Zobrazeno 23033 x
Re: Rumunsko
Napsal: 16.6.2017 13:30:00
od Honey72
Rumunsko se chlubí, že má také elektronické známky. Takže jsem si na internetu zaregistroval a zakoupil známku za průjezd Slovenskem, Maďarskem, ale u Rumunska mi to pořád nešlo, že je problém v systému a mám to zkusit později. No nakonec jsem zjistil, že tím problémem je jen to, že zaregistrovat na netu lze zatím jen rumunské SPZ. Takže musím na hranicích stejně vylézt a hledat prodejnu Stejně tak v Bulharsku, kde jsou středověké nalepovací jako u nás.
Re: Rumunsko
Napsal: 16.6.2017 14:53:28
od Filip
Minulý rok, když jsem se vracel z Ukrajiny přes Rumunsko, tak jsem neměl problém a na internetu jsem si rumunskou známku bez problému koupil, zaplatil a vytiskl. Akorát moldavskou známku jsem musel kupovat na hranicích.
Re: Rumunsko
Napsal: 17.6.2017 10:40:07
od NoOne
Honey72 píše:Rumunsko se chlubí, že má také elektronické známky. Takže jsem si na internetu zaregistroval a zakoupil známku za průjezd Slovenskem, Maďarskem, ale u Rumunska mi to pořád nešlo, že je problém v systému a mám to zkusit později. No nakonec jsem zjistil, že tím problémem je jen to, že zaregistrovat na netu lze zatím jen rumunské SPZ. Takže musím na hranicích stejně vylézt a hledat prodejnu Stejně tak v Bulharsku, kde jsou středověké nalepovací jako u nás.
Rumuni maji jiny system nez napr. Norsko. Rovinietu prodavaji ruzne firmy na pobockach nebo online. Staci si vybrat prodejce co s zahranicni RZ nema problem.
Re: Rumunsko
Napsal: 19.6.2017 19:26:11
od Honey72
Díky za radu. Našel jsem si jiného prodejce a tam to bylo během chvilky.
Rumunsko postaví 54 km úsek Comarnic - Brasov na dálnici Bukurešť - Brasov formou PPP.
*koncese bude mít délku 29 let
*stavební náklady: 1,2 mld. €
*úsek zhotoví a budou provozovat VINCI (37,5%), Strabag (37,5%) a AKTOR (25%)
*klíčový infrastrukturální projekt v zemi
*jde o dálnici A3
*bude zde 39 mostů a 3 2-tubusové tunely, přičemž tyto objekty budou mít délku 19,4 km (36% délky dálnice)
na margo této informace z 12/2013 jenom doplňuji, že stát mezičasem projekt zrušil a stavební společnosti za to Rumunsko žalují; ve skutečnosti bylo tehdy Rumunsko nedůvěryhodným partnerem a společnostem se nepovedlo získat úvěry tak jak si rumunská vláda představovala a projekt by se prodražil, co se znelíbilo i rumunské veřejnosti ... do toho příspěvku jsem doplnil informace, že uvedené není pravda a daný úsek se touto formou nestaví
Rumunsko během změn v rámci protestů obyvatelstva proti korupci a fungování justice ustrnulo v mnoha rozhodnutích a postupech, ale zdá se, že se věci hýbou ku předu. Během toho nestabilního období se úřady nechtěli vystavovat odpovědnosti za další kontrakty ...
aktuálně k A3
World Bank considers finance for the Brasov-Ploiesti A3 section
17.PNG (28.75 KiB) Zobrazeno 21238 x
dále ... Romania receives upwards of 20 tenders for Craiova-Pitesti highway
*dnes byla podepsaná smlouva na výstavbu
*bude 2. nejdelším mostem ponad Dunaj v Rumunsku
Rumunsko co se týče rozvoje dálniční sítě, tak v letech 2016 a 2017 zaspalo, protože pro boj obyvatelstva s korupcí úřady jen pomalu podepisují nové kontrakty. Vzhledem k velikým nedostatkům je tady i boj o moc a informace, kdo kdy kolik nainvestuje do dopravy a kolik nových km dálnic bude v roce 2018. Ale prozatím je síť stále na úrovni cca. 750 km. S rozestavěností se to pohybuje kolem 1.000 km, což je vzhledem k rozloze a obyvatelstvu opravdu velmi málo. Od roku 2015 do roku 2017 se prostě s novými km v provozu moc nepohlo, tak už se to snad zlepší.
Jsou takové odvážné cíle, že by Rumunsko letos mohlo stavět/tendrovat až 800 km dálnic, ale vzhledem ke stagnaci za poslední 3 roky a vzhledem ke stávajícímu rozsahu dálniční sítě se tomu moc věřit nechce. Dokonce již letos má dálniční síť dosáhnout 1.000 km. Celkově mají v Rumunsku připravené projekty do výstavby dálnic a státních silnic za 14 mld. €. Tak uvidíme, jaký to bude mít průběh.
Re: Rumunsko
Napsal: 19.9.2018 19:03:05
od Diaľničiar
Dne 30.7. se odevzdalo do provozu asi 30 km dálnice A10 mezi Aiud a Turda (s MÚK A3). Jde o části 3 a 4. Části 1 a 2 ze Sebes (MÚK s A1) do Aiud jsou ve výstavbě a do provozu se mají dostat v 2019/2020.
Doplním, že celkově tady došlo k rozejítí U.S. společnosti Bechtel s rumunskou vládou pro neplnění podmínek plateb a výstavby v rámci projektu Autostrada Transylvania (úvod vlákna). Tím se stalo to, že se úseky museli nanovo tendrovat a 600 km tah zůstal nedokončený.
část informací tady je, tohle jen na komplexní doplnění; původní transylvánská dálnice měla délku 400 km, ale o nové části se rozšířila na 600 km, z této délky je v provozu 1/5, přičemž 2/3 se plánují
Rumunsko je celkově v krizi; politické i občanské pro neustálou korupci a "bordel" v soudnictví. Výměna úředníků postihuje i celý dopravní sektor a jsou neustálá podezření na další korupční aféry. Tyto problémy pak zpomalují i stávající výstavbu, ale i proces příprav a tendrování. Plány jsou zde velké, o čemž jsem psal i do minulosti, část plánů se realizuje, ale zdaleka to nedosahuje zadané cíle.
Novému úseku i dálnici se pro roztržky s Bechtelem říká i muzejní dálnice. Posledně před 5 lety se totiž tady uvedl poslední tehdejší úsek a to 56 km část Turda - Gilau. Pak se sice budovalo, ale nebudoval se most a trvalo až 3 roky, než se to vytendrovalo. V roce 2016 se neodevzdal ani 1 km, v roce 2017 pak 15 km. Plánem byl i tento úsek z tohoto pátku, ale nepovedlo se. Ale nyní je již v provozu.