Právě je 22.7.2017 21:43:43




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 Španělsko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Ve Španělsku havaroval autobus se studenty Erasmu, nejméně 14 mrtvých: http://zpravy.idnes.cz/nehoda-autobus-s ... anicni_skr :cry:
Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 9.26 KiB | Zobrazeno 2523 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


20.3.2016 13:05:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Španělsko již disponuje sítí nad 16.000 km v rámci dálnic, rychlostních silnic a silničních okruhů. To je tady na vícero místech napsané, ale tady ještě graf do nedávné historie:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 19.15 KiB | Zobrazeno 2414 krát ]

Členění dálniční sítě tady dával Standa odkazem na wiki a to tak i nechávám, já do větší hloubky již nelezu, je to složité.

Snad praktické informace, které tady ještě chybí:

základní rady/informace ke zpoplatnění sítě

VIA-t systém

Portál autopistas.com

Aktuální číslo platné pro dálniční síť a vícepruhové komunikace je dle portálu roadtraffic-technology.com 16.205 km (ještě cca. 1.000 km a bude to 4. největší dálniční síť světa, poté co předběhne Kanadu, ale to zas zřejmě potrvá, protože i Kanada staví další km)

Ekonomika Španělska: HDP se nepatrně zvedá, pozvolna roste, klesá nezaměstnanost (v lednu 21%). Zadlužení se blíží k 99% HDP. Investice do infrastruktury se ale i tak zvedají a to i v roce 2015. Dokumenty pro investování do nejbližších let jsou ve vláknu. Pro rok 2015 bylo navýšení státních výdajů do infrastruktury o další téměř 4%. Investice do železnic porostou o 13,7% (4,2 mld. €), dálnice a silnice dostaly v roce 2015 o 6,4% více než v roce 2014 (2,2 mld. €). Vláda preferuje také investice do letišť, rozvodů elektrické energie, letišť, přístavů a ropných komplexů.

Za posledních 10 let poklesl počet obyvatel o 0,6 mil. obyv.

Několik postřehů: při cestování do Barcelony a kolem ní je člověk uchvácen, jak Španělé mají všechno: již od překročení hranic s Francii člověka upoutá dálnice. I když provoz pro tolik pruhů (2x3, 2x4) je minimální. Čím blíže k Barceloně tím více aut a přes den jsou hlavní tepny přes město ale i obchvaty kolem plné vozidel a stačí i menší nehoda a provoz kolabuje na hodiny. Na vnější obchvaty jsou "vyhnané" nákladní vozy, takže ty pak neblokují tolik další centrálnější zóny Barcelony. Je to ale město plné průmyslových zón, logistických skladů, takže je to i místo s obrovským pohybem nákladní silniční dopravy. Dál na jih a je pomalu jedno kterým směrem se dálnice vyprázdňují. Kamkoliv jedete tak je neustále min. 4-pruh. I lokální silnice jsou nové a novější 4-pruhy. Na dohled jsou vysokorychlostní vlakové koridory. Ve městech je vidět mnoho nových domů: to se s Francii nedá porovnat, protože tam dominují ještě socialistické panelové domy v horším stavu než ty v ČR/SR, které se renovují. V Barceloně jsem navštívil vícero průmyslových předměstí a je to opravdu fascinující pozorovat nové chodníky, KO, cyklochodníky, nové silnice po celém městě. Na druhou stranu: každý 3./4. objekt (sklad atd.) je v krachu. Opuštěné budovy střídají ty udržované atd. Barcelona je ale nepochybně srdcem, kde to žije po všech stránkách.

Dál směrem na jih na Zaragozu (cca. 2 měsíce zpátky) je to oblast plná citrusových plodů. Provoz minimální. Jsou úseky, kde jdou paralelně stará 4-pruhová silnice zdarma a 4-pruhová dálnice s mýtem. :idea: Je mnoho úseků, které mi ani navigace nebrala (jedete po poli) a zrovna i po takových komunikacích jsem projížděl, ještě dodělávali zeleň kolem, ČSPH ještě byly uzavřené ... provoz zesíluje vždycky s příjezdem k většímu městu. Infrastruktura je kvalitní, ale dle mého názoru vysoce předimenzovaná.

Naleznete zde i těžko sjízdné úseky hlavně v Pyrenejích starší původní hlavní trasy se zásadně němení.

Co mě ještě fascinovalo je, že i když byl již 02/2016 tak bylo 16-17 st.C a pravidelně jsou střediská údžby připravené. Nové budovy a nová vozidla. 5-15 vozidel v řádku, co bylo vidět z dálnic. Připravené "kdyby ten sníh napadl". Připravené i na silnicích v počtu a stavu, jaký ve střední EU prostě nenajdeme. Počty té techniky a "novota" je až zarážející.

Stav povrchů je na dálnicích velmi dobrý, i když se naleznou i horší úseky tak je jich minimum v rámci té sítě. Tím, že se renovuje vedlejší silniční síť, tak jsou i tyto úseky velmi kvalitní. Naleznou se i starší silnice, ale nenajdete na nich až takový zoufalý stav jaký je ve střední EU.

Mimořádně kvalitní jsou odpočívky a kolem té Barcelony je to dokonce tak, že vedle pumpy je místo pro 2-3 stroje (sypače) a pak nákladní vozy. Co tam po tom, že bylo 16 st. :D Pumpy jsou jak téměř všude po okolí v noci uzavřené (týká se prodeje), ale obsluha pracuje a vše do rána čistí a připravuje. Všechny pumpy které jsem navštívil jsou monitorované kamerovým systémem a projíždí se zde policie. Kriminalita stoupá, i když je to "neviditelné", tak imigrace a vysoká nezaměstnanost dělá zřejmě divy.

Na výjezdě ze Španělska jsem byl i svědkem policejní akce přímo na dálnici. Vysoce koordinovaný zásah, který netrval déle než 5 minut a vytvořila se jen několika 100m kolona vozidel. Asi 10 dodávek s tmavýma sklama, z toho poslední 2 zpomalují až zastavují a v tom z odstavního se rozsvěcuje vozidlo dálniční hlídky a pomalu couvá, z těch 2 dodávek vystupují 2 členové ozbrojeného komanda a drsně stojí na 2 pruzích a vozy stojí, dodávky odjíždí, ale už mezičasem ten zbytek "konvoje" předjel nějaký kamion, nebylo téměř nic vidět bylo to cca. 0,5km daleko, následně přijíždí 2 dodávky, ta jedna "kryje" tu druhou, do které zas nastupují ti 2 členové komanda a kolona se pomalu rozjíždí, již není vidět nic, jenom odstavený kamion v odstavním pruhu označen silničářským vozidlem a před ním stojí 1 policejní hlídka a policisté vevnitř, řidič kamionu již pravděpodobně odvězen ...

V tom měsíci třeba na francouzské dálnici zadrželi TR kamion plný zbraní. Děje se leccos. Ostatně kontroly v 02/2016 trvaly stále, ze Španělska do Francie. Snížení rychlosti na 10/20 km/h, několik policistů s dalekohledem a vybírají si ... dodávky nejčastěji (ale to všude v rámci EU), osobní vozy jdou extra od nákladních, ty projíždí vedle, jestli to tam ještě je to nevím.

Pro příště bych rád někdy zvolil pobřežní cestu; Costa Brava a spol. lákají. :D A snad někdy i Madrid anebo Sevilla.

Nedá mi to, ale tohle lití peněz do betonu v tomto rozsahu je dle mého názoru již snad přehnané. Trvá to příliš dlouho a pro ani né 50 mil. obyvatel bych to nedělal. Bohužel, velkou část dálniční sítě tvoří již "samosprávní dálnice".

Na pohled mají Španělé všechno: silné zemědělství (s úrodou citrusů 2x), rozvinutý cestovní ruch, kvalitní dopravu a logistiku, ale průmysl je jen ve větších centrech. A ta dopravní infrastruktura je na dluh. Jak se říká, že když se takhle moc někdo zadluží, tak dalších 20 let následuje stagnace. Zde i když dojde, tak všechno mají. Teď už jen starat se o vše. Na druhou stranu jim se zdá, že ještě všechno nemají ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.4.2016 15:32:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
První otevření dálniční komunikace na území Španělska (na pevnině) letos se odehrálo 7.6.: do provozu se dostal 5,1 km dlouhý úsek AC-15. Na úseku je i 433m dlouhý tunel a několik kratších viaduktů. Investice dosáhla 83,6 mil. €; tedy 16,4 mil. € za 1 km.

Více informací: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/d084 ... 1aAC15.pdf .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.6.2016 11:43:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dne 29.7. se odevzdal do provozu 2,5 km úsek na A-1051 v Andalusii. Jedná se o úsek, který je součástí prodloužení mezi El Parador de las Hortichuelas až severně u Roquetas de Mar. Zvyšek je stále ve výstavbě.

Zdroj: http://www.aopandalucia.es/principal.as ... sa&id=5590

A stejného dne 29.7. se odevzdal do provozu i 27 km úsek AG-55 Autovía de la Costa de Morte v Galícii. Jedná se o prodloužení tahu od Carballo až po Baio a úsek je prozatím zdarma.

Zdroj: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ca ... 862927.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


30.7.2016 13:10:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dne 4.8. se odevzdal do provozu 1/2 profil 4,5 km prodloužení GC-3 na ostrově Gran Canaria mezi Arucas a Tamaraceite. Do plného profilu se musí dořešit majetkové poměry.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 379.14 KiB | Zobrazeno 2123 krát ]

Zdroj: http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... to-trafico

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


6.8.2016 21:28:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dne 8.8. se dostává do provozu 6,4 km dlouhý úsek nové rychlostní silnice N-636 v oblasti Baskicka. Jde od AP-8 u Gerediaga (Durango) do Elorrio, kde se napájí na bypass odevzdán do provozu již v roce 1999. Nový úsek stál 210 mil. €, stavěl se 4 roky a na výstavbě se podílelo 2.000 lidí z 340 firem.
Příloha:
MmnmFGg.jpg
MmnmFGg.jpg [ 385.55 KiB | Zobrazeno 2093 krát ]

Příloha:
4gGDXyQ.jpg
4gGDXyQ.jpg [ 392.17 KiB | Zobrazeno 2093 krát ]

Příloha:
KGBDqLt.jpg
KGBDqLt.jpg [ 372.91 KiB | Zobrazeno 2093 krát ]

Zdroj: http://agencias.abc.es/agencias/noticia ... ia=2281239

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.8.2016 16:29:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Jak si tak pomalu procházím záložky, co sem ještě chci vložit, tak jsem opomněl důležitou informaci, která tady snad mohla být od začátku. Ale co se dá dělat, je toho opravdu hodně.

V současné době má Španělsko opravdu velkou síť 4- a více pruhových komunikací, to už se tady všechno dočtete. Něco málo k historii státního vlastnictví a privatizace:

Ve Španělsku v letech 1984 až 2003 fungovala společnost Empresa Nacional de Autopistas (Národní Dálniční Společnost), tzv. ENA. Ta provozovala několik dálničních tahů a spadala pod Sociedad Estatal de Participaciones Industriales. Španělsko se ale rozhodlo tuto společnost sprivatizovat, přičemž SEPI zadala jako minimální hodnotu na prodej částku min. 1,1 mld. €. Zájem byl velký a nakonec to tady vyhrála společnost Sacyr, která dala nabídku 1,586 mld. €.

ENA provozovala dálnice a rychlostní silnice: AP-9 (Autopista del Atlántico), AP-66 (Autopista Ruta de la Plata), AG-55 (Autopista da Costa da Morte), AG-57 (Autopista del Val Miñor), AP-15 (Autopista de Navarra), AP-53 (Autopista Central Gallega).

Sacyr nejdříve v rámci vítězného konzorcia ovládl 50%, ale postupně tento podíl navyšoval až po vlastnictví 100%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


4.11.2016 20:56:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Diaľničiar píše:
Dne 4.8. se odevzdal do provozu 1/2 profil 4,5 km prodloužení GC-3 na ostrově Gran Canaria mezi Arucas a Tamaraceite. Do plného profilu se musí dořešit majetkové poměry.
Příloha:
Snímka.PNG

Zdroj: http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... to-trafico
Od 10.11. je úsek v provozu v plném profilu.

Zdroj: http://www.laprovincia.es/gran-canaria/ ... 78673.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


18.11.2016 16:07:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dne 22.12. se odevzdal do provozu poslední úsek BU-30, tedy Burgos ring road. Úsek má délku 9,1 km a jeho zhotovení stálo 82 mil. €. Burgos je město na severu země s asi 190.000 populací.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 20bf39ded1

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


23.12.2016 0:17:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Po 4 letech odkladů se dokončil a dnes do provozu odevzdal 12,4 km dlouhý úsek rychlostní silnice FV-1 na ostrově Fuerteventura (Kanárské ostrovy). Úsek jde z Caldereta do Lajares. Zpomalení prací souvisí s fin. krizí.

Zdroj: http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... -corralejo

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


29.12.2016 18:20:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 252
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Španělsko
Nevíte někdo, jaké jsou intenzity a kolony na dálnicích kolem Madridu?

Madrid:
cca 3 mil. obyvatel, aglomerace 6 mil. (Praha 1 mil a aglomerace 2 mil.);

13 linek metra s 301 stanicemi (Praha 3 linky. 61 stanic);

2 - 4 okruhy s uspořádáním většinou 3+3, ten nejmenší má dokonce místy uspořádání i 4+3+3+4 :shock: , přičemž oblast uvnitř je možná i menší než oblast uvnitř pražského MO (Praha v plánu 2 okruhy s max uspořádáním 3+3, a to jen místy);

mají tam několik kapacitních silnic i v centru (Praha má SJM);

podíl IAS na Modal splitu 29 % (Praha 26 %);

do Madridu vede několit vysokorychlostních tratí (do Prahy vedou koridory na max 160 km/h, za 20 let možná VRT);


A teď k jádru věci, dle googlu jsou v ranní špičce na M-30 na východní části v jednom směru dost velké kolony, přijde mi trochu divné, že to ta tepna nestíhá, protože zase o tolik větší než Praha Madrid není, auto tam také není využívanější než v Praze a tamní infrastruktura mi nepřijde poddimenzovaná (jak z hlediska IAD, tak VHD). Napadá mě jen pár vysvětlení:
1) google kecá
2) v centru Madridu žije/pracuje výrazně více lidí než v centru Prahy
3) Španělé neumí jezdit na širokých víceproudých komunikacích více než jinde, tj. hážou si myšky, což způsobuje brzdové vlny
4) nedodržuje se tam bezpečná vzdálenost ==> brzdové vlny
5) nevhodné křižovatky (ty mi ale zrovna tady přijdou téměř dokonalé, nicméně neznám zatížení jednotlivých větví, což je pro objektivní posouzení důležité, krátké připojovací pruhy apod. dokáží udělat docela paseku)

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


9.1.2017 20:20:56
Profil
 

Příspěvky: 48
Příspěvek Re: Španělsko
Madrid je velkoměsto, Praha je v podstatě vesnice. To se absolutně nedá srovnávat.


9.1.2017 22:24:27
Profil
 

Příspěvky: 1397
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Španělsko
Španělská města jsou obecně velmi zahuštěná. I ta na pohled velká infrastruktura tak prostě nemusí stíhat.

_________________
Království a půl princezny za 511.


10.1.2017 9:02:53
Profil
 

Příspěvky: 189
Příspěvek Re: Španělsko
Praha má funkční aglomeraci spíš 1, 5 mil. Takže Madrid je 4 krát větší, a mimo samotné město žije polovina obyvatel aglomerace. V Praze je to jen 1/6. To se nedá srovnávat.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk


10.1.2017 20:41:22
Profil
 

Příspěvky: 3506
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Španělsko
AUTOsro: Kde se dá najít ten modal split?


12.1.2017 9:43:06
Profil
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
http://sootfreecities.eu/measure/traffic-mobility

Řešení: http://www.observatoriomovilidad.es/ (studie 5-10 let stará)

Ovšem srovnávat Prahu a Madrid je zase zbytečné. Španělsko má vynikající síť dálnic, silničních okruhů a vysokorychlostních železničních tratí, přičemž se to ještě stále dodělává. Faktem je, že nejen Madrid, ale i Barcelona navzdory reality, že tam je mnoho, opravdu mnoho kapacitních tahů, tak zažívají dopravní kolaps ve špičkách, stačí 1 malá DN a je obrovský problém. Oproti tomu je Praha prostě nic; i když stačí i 1 DN na okruhu a je z toho velký problém na celý den. Jsou to centra práce a něco napsali další; tudíž jsou to aglomerace resp. metropolitní oblasti a tam je to něco zcela odlišné, než Praha a ostatní území v ČR. Ty špičky ve Španělsku začínají již kolem 7:30, takže kdo chce třeba projet Barcelonou, tak by se tam neměl dostat po tomto čase kamkoliv na ty průjezdné tahy. Ovšem když jedete někam do města, moc si nevyberete. Je to obrovské město. Madrid je centrum státu, kde široko daleko nic a pak jedna metropole. U silnic/dálnic se mu dá vyhnout zcela pokud tam nejedete. Také je nutno pamatovat na obrovská logistická centra u těch okružních komunikací, co Praha nemá. Celé průmyslové zóny, parky, sklady a k tomu další návaznost. Za většinou problémů ale stojí většinou DN. Najednou i ty 3,4-pruhové komunikace jsou 2-pruhové a prostě nepostačují, ne v těch špičkách. Ale jinak je Španělsko průjezdné velmi dobře. Zcela běžné, že vy jedete po placené dálnici a vedle se táhne nezpoplatněný 4-pruh a je jen na vás kterou trasu si vyberete. Za tím stojí hlavně samosprávní výstavba.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


12.1.2017 14:08:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 252
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Španělsko
Díky za informace :ok:
Je mi jasné, že Madrid je násobně větší než Praha, ale zároveň mi přišlo, že má tomu úměrně rozsáhlejší infratstrukturu, na které se nevyskytují (rsp. jen minimálně) různé kazy typu průpletových úseků a krátkých (či neexistujících) připojovacích a odpojovacích pruhů, tyto problémy působí komplikace třeba v Porúří, Lisabonu nebo na Barrandovském mostě (a obávám se, že v budoucnu i v oblasti kolem Balabenky nebo na SOKP 510). Zkusil jsem dohledat, kolik obyvatel žije uvnitř M-30 a je to více než 1 mil. + stavba obsluhuje i oblasti vně okruhu, kde žijí další statisíce lidí. V Praze žije uvnitř MO jen něco málo pod 500 000 obyvatel. Takže ve finále musí M-30 obsloužit řekl bych i více lidí než MO + SOKP dohromady, navíc musí mít na kratším úseku více velkých křižovatk. Když se k tomu přidají Když se k tomu přidají ty nehody, jak píše Diaľničiar, tak to pak dává smysl.

Podařilo se mi najít nějaké mapy inetnzit:
Madrid:
http://www.madrid.es/portales/munimadri ... 0ca8c0RCRD
Na M-30 jezdí dle wikipedie až 300 000 aut/den. To jejich značení intenzit v mapě mi nepřijde úplně přehledný, nic lepšího jsem pro Madrid ale nenašel.

M-30:
http://www.mc30.es/index.php/explotacion/indicadores ale zdají se mi ty intenzity na východě nízké

Španělsko celkově:
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... DES/MAPAS/
Mají tam i historická data sahající až do roku 1960.

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


17.1.2017 18:51:16
Profil
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Madrid plánuje do centra zákaz vjezdu soukromých automobilů :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=5763

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.1.2017 19:11:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3506
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Španělsko
To není až tak překvapivé, vezmeme-li do úvahy, za koho ta starostka kope. Je to "občanské" hnutí Ahora Madrid, čili koalice komunistů, zelených a extrémních komunistů (čili takový Matěj Stropnický :twisted: ). Komančové toto měli v programu už v 90. letech, ještě v rámci IU (spojená levice). Smutné je, že tu rudo-zelenou ... (doplňte si prosím sami :) ) podpořili při volbě starosty i socani PSOE, takže vítěz voleb PP, která je strůjcem madridské prosperity, skončila v opozici.


20.1.2017 11:24:28
Profil
 

Příspěvky: 1397
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Španělsko
Jen bych při hodnocení zprávy bral v potaz několikeré přežvýkání. Co jsem dohledal (mapu bohužel ne), jedná se o akci typu pražských Příkopů (úměrně velikosti města).

_________________
Království a půl princezny za 511.


20.1.2017 12:10:49
Profil
 

Příspěvky: 3506
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Španělsko
Gran Vía je docela důležitá komunikace, spíš něco jako v Praze Žitná/Ječná (eventuelně část nábřeží, co chtějí uzavřít automati v Praze), pěší zóně na Příkopech by tam odpovídalo okolí Puerta del Sol. Každopádně to dost prodlouží některé cesty, takže výsledný efekt bude asi k ničemu.


20.1.2017 14:32:18
Profil
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Pojďme od Madridu dál :D ... včera 30.3. se odevzdal do provozu 2,5 km úsek na rychlostní silnici FV-2 na ostrově Fuerteventura nedaleko Costa Calma západně od něj.

Zdroj: http://www.rtvc.es/noticias/abren-al-tr ... 62887.aspx

Další úsek v délce 4,8 km z Costa Calma do Penescal má být v provozu v létech 2017/2018. Více o tomto i o odevzdaném nyní pak naleznete zde: http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... rteventura .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


31.3.2017 9:00:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dnes 19.6. se odevzdal do provozu 5 km dlouhý úsek na A-33. Jde o novou dálnici spojující Valencii a Murcia napříč vnitrozemím. Úsek tvoří obchvat La Font de la Figuera.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... f893da3364

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.6.2017 15:56:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
jednou tady tento dokument k rozvoji dálniční sítě je, ale dávám ho sem znovu :)

v návaznosti na ekonomické problémy státu jak moc to vyčerpává všechny zdroje ... a již musí španělská vláda zachraňovat několik projektů, žádosti jdou až k 3 mld. €, vláda plánuje vynaložit max. 1 mld. €
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 28.62 KiB | Zobrazeno 272 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


7.7.2017 11:08:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9610
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Španělsko
Dne 17.7. se dostal do provozu 8 km úsek na A-14. Jde od MÚK s A-2 severně u Lleida do Alguaire. Náklady na výstavbu činí 72,83 mil. €. Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 7a15fe41db :arrow:

Obrázek


Dnem 18.7. se odevzdá do provozu 4,9 km úsek na A1051 od Las Losas do Cortijos de Marin. Zdroj: http://www.20minutos.es/noticia/3092781 ... eptiembre/ :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


17.7.2017 14:14:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz