Španělsko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.5. se odevzdal do provozu 3,5 km dlouhý úsek na 2. beltway Palma de Mallorca, na kominikaci Ma-30. Jde od San Ferriol do Ma-13A u Marratxí. Jde o přestavbu původní silnice.

Zdroj: http://www.diariodemallorca.es/palma/20 ... 24373.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.6. se odevzdal do provozu 9 km úsek rychlostní silnice v Andalusii. Jde o upgrade na A-491 SZ od El Puerta de Santa María, v km 15 - 24.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.4.2016 13:59:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 3.7. se odevzdal do provozu 8,7 km dlouhý úsek A-344 v Andalusii. Jde o 4-pruhovou rychlostní silnici z Albox, západ do Arboleas a tah má jméno Autovía del Almanzora.

Zdroj: http://www.lavozdealmeria.es/Noticias/8 ... e-de-Albox
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 9.7. se uvedl do provozu 6 km úsek rychlostní silnice kolem Burgos-u. Jde o dobudování 4-pruhu s upgradem původního 2-pruhu mezi Villímar a Villatoro a o zcela nový 4-pruhový úsek mezi Villatoro a Quintanadueñas. Poslední úsek BU-30 kolem Burgos-u ze severní strany je naplánován na 06/2016.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 9cecb43cb1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.7. se odevzdala do provozu nová dálniční křižovatka A-2 / A-15 blízko Medinaceli. Je to včetně 1,5 km dlouhého úseku nové A-15. Nyní je napojené i poslední provinční město v zemi (Soria) na dálniční síť Španělska.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 4644e68858
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving through Barcelona (Spain) from Martorell to Cerdanyola 12.06.2015 Timelapse x4

Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving from Jerez de la Frontera to Arcos de la Frontera (Spain) 8.08.2015 Timelapse x4

Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving from El Puerto de Santa María to Jerez de la Frontera (Spain) 8.08.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.9. se odevzdal do provozu 3,6 km dlouhý úsek rychlostní silnice LU-12, tedy krátká spojnice A-54 s městem Lugo v Galícii. Výstavba stála 18,3 mil. €.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 760a7c8632
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 24.9. se odevzdal do provozu 5 km úsek CA-35; jde o prodloužení této komunikace až do Cádiz. Jedná se o 4-pruhovou komunikaci s velikým mostem Puente de La Pepa; vůbec jedním z v největších v Evropě (4. nejdelší zavěšený). Výstavba se protáhla a trvala 8 let a náklady jsou 511 mil. €, což dělá tento úsek jedním z nejdrahších v zemi.

Zdroj: http://politica.elpais.com/politica/201 ... 06308.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes, 25.9. se odevzdalo do provozu více úseků na rychlostní silnici A-316 (del Olivar). A to konkrétně 6,7 km dlouhý úsek mezi A-6000 a Puente del Obispo a 6,8 km dlouhý úsek kolem města Baeza. Náklady na výstavbu jsou 50,3 mil. €, tedy 3,7 mil. € na 1 km.

A ještě 23.9. se odevzdal do provozu 2,5 km dlouhý úsek A-21. A to mezi Sigüés a MÚK na A-1601.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... f30c86c2e2
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.4.2016 14:00:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving along Puente de La Pepa from Puerto Real to Cádiz (Spain) 26.09.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.10. se odevzdal do provozu 11,3 km dlouhý úsek na A-32 v Andalúzii. Jde od západu Linares do Ibros. Je to chybějící část rychlostní silnice mezi Bailén a Úbeda. Náklady jsou 105,5 mil. €, tedy asi 9,3 mil. € na 1 km.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... ca65a223ee
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.10. se odevzdal do provozu poslední 10,5 km dlouhý úsek na A-7 mezi Carchuna a Castell de Ferro v provincii Granada. Celkové náklady jsou 164 mil. €, přičemž stavební tvoří 118 mil. €.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... bb29402159
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 13.10. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek rychlostní silnice A-27 mezi El Morell a Valls, jih.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 27d2dafe47
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.10. se odevzdal do provozu 15,4 km úsek rychlostní silnice A-54 mezi Palas de Rei a Guntín v Galícii. Náklady jsou 101,2 mil. €, tedy 6,5 mil. € na 1 km.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... a8f0a53039
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 24.10. se odevzdal do provozu 25,5 km dlouhý úsek na rychlostní silnici A-8 Autovía del Cantábrico mezi Solares a Torrelavega. Tím se skompletizovala A-8 mezi Bilbao a Galicia.

Zdroj: http://www.eldiariomontanes.es/cantabri ... 03727.html

Mimochodom, v 10/2015 se odevzdalo do provozu již 81 km nových rychlostních silnic. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving from Ayamonte (Spain) to Castro Marim (Portugal) 14.11.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.11. se odevzdal do provozu poslední úsek na rychlostní silnici A-316 Autovia del Olivar v délce asi 10 km. Nyní je hotový celý tah v délce 75 km z Martos do Úbeda.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.4.2016 14:01:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Španělsko

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving through Andalucía from Sevilla to El Rocío (Spain) 14.11.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.12. se odevzdal do provozu 5 km úsek na A-27 kolem města Valls v Katalánsku. Jde od Valls - jih do Valls - sever a výstavba stála 43 mil. €.

Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 4ae2cdf578
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.12. se odevzdal do provozu poslední úsek na rychlostní silnici TF-1 na ostrovu Tenerife. Jedná se o ostrov, který je součástí Kanárských ostrovů. Úsek jde od Adeje do Vera de Erques a má délku 7 km.

Zdroj: http://eldia.es/sur/2015-12-19/2-Abiert ... s-ayer.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.12. se na Kanárských ostrovech odevzdal do provozu 7,4 km dlouhý úsek rychlostní silnice FV-2 na ostrově Fuerteventura. Jedná se o bypass kolem Costa Calma a jsou zde i 3 nové MÚK.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 10:44:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Španělsku havaroval autobus se studenty Erasmu, nejméně 14 mrtvých: http://zpravy.idnes.cz/nehoda-autobus-s ... anicni_skr :cry:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (9.26 KiB) Zobrazeno 18141 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Španělsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Španělsko již disponuje sítí nad 16.000 km v rámci dálnic, rychlostních silnic a silničních okruhů. To je tady na vícero místech napsané, ale tady ještě graf do nedávné historie:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (19.15 KiB) Zobrazeno 18033 x
Členění dálniční sítě tady dával Standa odkazem na wiki a to tak i nechávám, já do větší hloubky již nelezu, je to složité.

Snad praktické informace, které tady ještě chybí:

základní rady/informace ke zpoplatnění sítě

VIA-t systém

Portál autopistas.com

Aktuální číslo platné pro dálniční síť a vícepruhové komunikace je dle portálu roadtraffic-technology.com 16.205 km (ještě cca. 1.000 km a bude to 4. největší dálniční síť světa, poté co předběhne Kanadu, ale to zas zřejmě potrvá, protože i Kanada staví další km)

Ekonomika Španělska: HDP se nepatrně zvedá, pozvolna roste, klesá nezaměstnanost (v lednu 21%). Zadlužení se blíží k 99% HDP. Investice do infrastruktury se ale i tak zvedají a to i v roce 2015. Dokumenty pro investování do nejbližších let jsou ve vláknu. Pro rok 2015 bylo navýšení státních výdajů do infrastruktury o další téměř 4%. Investice do železnic porostou o 13,7% (4,2 mld. €), dálnice a silnice dostaly v roce 2015 o 6,4% více než v roce 2014 (2,2 mld. €). Vláda preferuje také investice do letišť, rozvodů elektrické energie, letišť, přístavů a ropných komplexů.

Za posledních 10 let poklesl počet obyvatel o 0,6 mil. obyv.

Několik postřehů: při cestování do Barcelony a kolem ní je člověk uchvácen, jak Španělé mají všechno: již od překročení hranic s Francii člověka upoutá dálnice. I když provoz pro tolik pruhů (2x3, 2x4) je minimální. Čím blíže k Barceloně tím více aut a přes den jsou hlavní tepny přes město ale i obchvaty kolem plné vozidel a stačí i menší nehoda a provoz kolabuje na hodiny. Na vnější obchvaty jsou "vyhnané" nákladní vozy, takže ty pak neblokují tolik další centrálnější zóny Barcelony. Je to ale město plné průmyslových zón, logistických skladů, takže je to i místo s obrovským pohybem nákladní silniční dopravy. Dál na jih a je pomalu jedno kterým směrem se dálnice vyprázdňují. Kamkoliv jedete tak je neustále min. 4-pruh. I lokální silnice jsou nové a novější 4-pruhy. Na dohled jsou vysokorychlostní vlakové koridory. Ve městech je vidět mnoho nových domů: to se s Francii nedá porovnat, protože tam dominují ještě socialistické panelové domy v horším stavu než ty v ČR/SR, které se renovují. V Barceloně jsem navštívil vícero průmyslových předměstí a je to opravdu fascinující pozorovat nové chodníky, KO, cyklochodníky, nové silnice po celém městě. Na druhou stranu: každý 3./4. objekt (sklad atd.) je v krachu. Opuštěné budovy střídají ty udržované atd. Barcelona je ale nepochybně srdcem, kde to žije po všech stránkách.

Dál směrem na jih na Zaragozu (cca. 2 měsíce zpátky) je to oblast plná citrusových plodů. Provoz minimální. Jsou úseky, kde jdou paralelně stará 4-pruhová silnice zdarma a 4-pruhová dálnice s mýtem. :idea: Je mnoho úseků, které mi ani navigace nebrala (jedete po poli) a zrovna i po takových komunikacích jsem projížděl, ještě dodělávali zeleň kolem, ČSPH ještě byly uzavřené ... provoz zesíluje vždycky s příjezdem k většímu městu. Infrastruktura je kvalitní, ale dle mého názoru vysoce předimenzovaná.

Naleznete zde i těžko sjízdné úseky hlavně v Pyrenejích starší původní hlavní trasy se zásadně němení.

Co mě ještě fascinovalo je, že i když byl již 02/2016 tak bylo 16-17 st.C a pravidelně jsou střediská údžby připravené. Nové budovy a nová vozidla. 5-15 vozidel v řádku, co bylo vidět z dálnic. Připravené "kdyby ten sníh napadl". Připravené i na silnicích v počtu a stavu, jaký ve střední EU prostě nenajdeme. Počty té techniky a "novota" je až zarážející.

Stav povrchů je na dálnicích velmi dobrý, i když se naleznou i horší úseky tak je jich minimum v rámci té sítě. Tím, že se renovuje vedlejší silniční síť, tak jsou i tyto úseky velmi kvalitní. Naleznou se i starší silnice, ale nenajdete na nich až takový zoufalý stav jaký je ve střední EU.

Mimořádně kvalitní jsou odpočívky a kolem té Barcelony je to dokonce tak, že vedle pumpy je místo pro 2-3 stroje (sypače) a pak nákladní vozy. Co tam po tom, že bylo 16 st. :D Pumpy jsou jak téměř všude po okolí v noci uzavřené (týká se prodeje), ale obsluha pracuje a vše do rána čistí a připravuje. Všechny pumpy které jsem navštívil jsou monitorované kamerovým systémem a projíždí se zde policie. Kriminalita stoupá, i když je to "neviditelné", tak imigrace a vysoká nezaměstnanost dělá zřejmě divy.

Na výjezdě ze Španělska jsem byl i svědkem policejní akce přímo na dálnici. Vysoce koordinovaný zásah, který netrval déle než 5 minut a vytvořila se jen několika 100m kolona vozidel. Asi 10 dodávek s tmavýma sklama, z toho poslední 2 zpomalují až zastavují a v tom z odstavního se rozsvěcuje vozidlo dálniční hlídky a pomalu couvá, z těch 2 dodávek vystupují 2 členové ozbrojeného komanda a drsně stojí na 2 pruzích a vozy stojí, dodávky odjíždí, ale už mezičasem ten zbytek "konvoje" předjel nějaký kamion, nebylo téměř nic vidět bylo to cca. 0,5km daleko, následně přijíždí 2 dodávky, ta jedna "kryje" tu druhou, do které zas nastupují ti 2 členové komanda a kolona se pomalu rozjíždí, již není vidět nic, jenom odstavený kamion v odstavním pruhu označen silničářským vozidlem a před ním stojí 1 policejní hlídka a policisté vevnitř, řidič kamionu již pravděpodobně odvězen ...

V tom měsíci třeba na francouzské dálnici zadrželi TR kamion plný zbraní. Děje se leccos. Ostatně kontroly v 02/2016 trvaly stále, ze Španělska do Francie. Snížení rychlosti na 10/20 km/h, několik policistů s dalekohledem a vybírají si ... dodávky nejčastěji (ale to všude v rámci EU), osobní vozy jdou extra od nákladních, ty projíždí vedle, jestli to tam ještě je to nevím.

Pro příště bych rád někdy zvolil pobřežní cestu; Costa Brava a spol. lákají. :D A snad někdy i Madrid anebo Sevilla.

Nedá mi to, ale tohle lití peněz do betonu v tomto rozsahu je dle mého názoru již snad přehnané. Trvá to příliš dlouho a pro ani né 50 mil. obyvatel bych to nedělal. Bohužel, velkou část dálniční sítě tvoří již "samosprávní dálnice".

Na pohled mají Španělé všechno: silné zemědělství (s úrodou citrusů 2x), rozvinutý cestovní ruch, kvalitní dopravu a logistiku, ale průmysl je jen ve větších centrech. A ta dopravní infrastruktura je na dluh. Jak se říká, že když se takhle moc někdo zadluží, tak dalších 20 let následuje stagnace. Zde i když dojde, tak všechno mají. Teď už jen starat se o vše. Na druhou stranu jim se zdá, že ještě všechno nemají ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“