Stránka 3 z 11

Re: Španělsko

Napsal: 15.3.2013 11:01:41
od Diaľničiar
Ano, je to odstrašující příklad, takhle stavět... :roll: to nejsou jen dálnice to jsou i další objekty (kanceláře,bydlení,...) a ještě mnohem větší investice jdou do železnic než-li do dálnic.

Od 12/2012 po dnes se zde odevzdalo do provozu:

LE-11 Autovía při městě León, délka 8 km, náklady 58 mil. € (spojnice LE-30 a A-231)

C-25, Catalonia, délka 143 km, částečná přestavba z 1+1 na 2x2, náklady 740 mil. €. Je to součást km tahu Transversal Arterial Road.

AG-31 Autovía, délka 19 km (spojnice Celanova a A-52 při Ourense v západní části země

Lleida Southern bypass, část C-13, délka 8,5 km

SE-40, 2. beltway kolem města Sevilla, délka 6 km

Celkem jen v roce 2012 dali do provozu přes 220 km dálnic. (4. místo ve světě po Číně, USA, Polsku a Japonsku).

Re: Španělsko

Napsal: 15.3.2013 20:11:55
od Diaľničiar
Dnes se odevzdal do provozu 8,3 km dlouhý úsek A-8 v Asturias :arrow:

*náklady: 150 mil. €
*dominanta: viadukt de la Concha de Artedo dlouhý 1,190 km ve výšce 106m
800px-2_Concha_de_Artedo.jpg
800px-2_Concha_de_Artedo.jpg (111.1 KiB) Zobrazeno 16382 x

Re: Španělsko

Napsal: 29.7.2013 13:46:09
od Diaľničiar
Ano, Španělsko to poslední roky opravdu přehání a pochybuji, že si to tamní ekonomika může dovolit. A to nejen investice do dopravní infrastruktury, to je obrovské množství prázdních bytů a hal. :roll: Ačkoliv následující informace nesouvisí s dálnicemi: disponují 13. a 14. důchody v plné výši a průměrný důchod činí přes 800 € měsíčně. Jinak nezaměstnanost je tam 26,3%.

Bohužel, strukturálně je tam problémem, že mnoho dopravních staveb nestaví přímo vláda, ale samosprávy. A ty taky udělují neustále nové koncese.

Samosprávní systém se podílí 2/3 na státním deficitu, i když za samosprávy je v konečném důsledku odpovědný stát.

Re: Španělsko

Napsal: 18.8.2013 20:53:03
od Diaľničiar
Dne 13.8. se odevzdalo do provozu prvních 7,8 km A-27 v Katalánii. Jde o úsek mezi Tarragona a El Morell. Náklady na výstavbu dohásli 71 mil. €. Nová dálnice jde západně o státní silnice N-240.

Re: Španělsko

Napsal: 5.10.2013 15:51:37
od Diaľničiar
Dne 1.10. se odevzdal do provozu 16,7 km dlouhý segment A-60 blízko Valladolid v centrální části země. Jedná se o spojení s letištěm po N-601. Náklady na výstavbu dosáhli 56,4 mil. €, tedy 3,4 mil. € na 1 km.

Více informací: http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... 001-01.htm

Dne 2.10. se odevzdal do provozu 5,5 km úsek A-8 ve východní části Asturias. Jde o úsek Pendeuelas do San Roque del Acebal.

Re: Španělsko

Napsal: 18.12.2013 10:33:22
od Diaľničiar
16.12. se odevzdal do provozu poslední úsek v západní Asturii A-8 dlouhý 9 km. Jde z Otur do Villapedre.

Re: Španělsko

Napsal: 1.1.2014 20:11:03
od Diaľničiar
Rozsah dálnic a rychlostních silnic včetně okruhů a dalších x+x silnic přesáhl 16.000 km.

Španělsko odevzdalo do provozu v roce 2013 celkem 257 km dálnic. Je to 3. nejvyšší číslo na světě, po Číně a Mexiku. :idea:

Re: Španělsko

Napsal: 9.2.2014 10:35:41
od Diaľničiar
Dne 3.2. se odevzdal do provozu 15,9 km dlouhý segment A-8 v severní části země. Jde kolem města Mondoñedo. Tím se skompletizovala A-8 v Galícii. Celkové náklady na tento úsek dosáhli 191,7 mil. €, tedy 12 mil. € na 1 km, jde o jeden z nejdrahších úseků ve Španělsku. Na úseku se nachazí 2 nové MÚK a několik viaduktů, přičemž nejdelší má 757 m. Celková délka viaduktů je 2442 m.

Re: Španělsko

Napsal: 26.3.2014 12:22:39
od dvs
Ve Španělsku krachují i dálnice. Zachrání je stát

Španělská vláda připravuje záchranu devíti soukromých mýtných dálnic, které po pádu stavebního boomu v zemi na konci minulého desetiletí vyhlásily bankrot. Agentuře Reuters to v úterý sdělily dva informované zdroje. Podle nich by sanace soukromých dálnic měla stát 2,3 miliardy eur (63 miliard korun).

Vláda má v plánu ustavit státní společnost, která nesolventní dálnice převezme. Ta vydá třicetiletou emisi dluhopisů v sumě asi 2,3 miliardy eur, která zaplatí jejich dluhy, přičemž věřitelské banky dostanou ze svých pohledávek jen 50 procent, uvedly zdroje. Podle nich o plánu jednali v úterý vládní činitelé se šesti španělskými bankami, které by měly odpovědět na návrh do příštího pondělí.

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-sv ... ach-dalnic

Re: Španělsko

Napsal: 1.4.2014 12:46:11
od Diaľničiar
To se dalo čekat, že některé projekty, především samosprávní prostě nepřežijou. Ovšem :arrow:

Dne 29.3. se odevzdal do provozu 6,1 km dlouhý úsek A-7 v Andalucia mezi Puntalón a Carchuna. Úsek se odevzdal společně s přístupovou silnicí GR-16 k přístavu Motril. Náklady na obě stavby jsou 190 mil. €. Na A-7 je 2-tubusový tunel. Dokončení projektu uvázlo kvůli recesi, odevzdání do provozu se protahovalo celé roky.

Re: Španělsko

Napsal: 13.4.2014 11:18:59
od Diaľničiar
Dne 10.4. se odevzdala do provozu 6,2 km dlouhá rychlostní silnice (autovía) kolem Benidorm. Šlo o upgrade silnice N-332 od CV-753 (přípoj na AP-7) až po západ Benidorm CV-767, včetně kolektorového napojení. Přestavba stála 31,7 mil. €.


Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... 410-03.htm

Re: Španělsko

Napsal: 26.4.2014 15:43:33
od Diaľničiar
Agentura Fitch zvedla Španělsku ratingové hodnocení. :P Země se nadále potýká s 26% nezam.

V polovině měsíce se zde odevzdal do provozu 5 km bypass Vilanova de la Barca. Je to součást budoucí Lleida-Balaguer motorway.

Re: Španělsko

Napsal: 19.8.2014 8:25:33
od Diaľničiar
Dne 22.7. se odevzdal do provozu 13,1 km dlouhý úsek VA-30 (Valladolid Bypass) od A11 po A-62, severně od Valladolid. Výstavba se urychlovala, původní datum zprovoznění byl až na rok 2016.

Re: Španělsko

Napsal: 19.12.2014 14:04:11
od Diaľničiar
Španělsko odevzdalo do provozu dalších několik úseků na své dálniční síti, informace již po těch 1-4 km nepřináším. Země se snaží konsolidovat své veřejné výdaje a i když se to daří, vládní dluh se v polovině letošního roku dostal nad 100% HDP, nezaměstnanost i nadále atakuje 25% úroveň, problémem je vysoké zadlužení samospráv a domácností. Sektor stavebnictví dosáhl oživení, dle informací z 09/2014 jde o +35% zlepšení oproti roku 2013. Tím se snad zastavil totální propad od krize. Započítává se do toho ale i zahraniční zakázky a ty rostou především v Latinské Americe; ale třeba Isolux, Corsan-Corviam staví na Slovensku jeden úsek na R2.

Dále, informace z dopravní infrastruktury:

Vláda hodlá v roce 2015 postavit či zprovoznit 350 km dálnic/silnic, na tuto investici je plánována 1 miliarda euro a vláda nevylučuje zájem státu spojit se investičně v některých fázích projektu se soukromým sektorem. Investice by měly napomoci zkvalitnění pozemní sítě a dokončení některých projektů, které se v důsledku krize pozastavily (např. silniční most přes zátoku v Cádizu).

Zdroj: www.businessinfo.cz

Re: Španělsko

Napsal: 23.12.2014 19:48:11
od Diaľničiar
Dne 22.12. se uvedl do provozu 6 km úsek A-2 mezi Sils a Caldes de Malavella. Výstavba trvala 7 let.

Dnes se uvedl do provozu 15 km úsek A-7 v jižní části země mezi Polopos a Albuñol. Náklady na výstavbu dosáhli 354 mil. €, na úseku jsou 2 tunely a 3 mosty a další podjezdy a nadjezdy.

Re: Španělsko

Napsal: 31.12.2014 21:11:18
od Diaľničiar
Dne 30.12. se odevzdal do provozu poslední úsek A-8 v severní části země, mezi Unquera a La Franca. Tím se dokončil tah A-8 v Asturias. Nový úsek má délku 4,2 km a náklady na výstavbu jsou 64 mil. €.

Re: Španělsko

Napsal: 16.3.2015 12:57:03
od Diaľničiar
Dne 14.3. se odevzdal poslední úsek v délce 4 km na AC-14 mezi Lonzas a Zapateira.

Re: Španělsko

Napsal: 20.3.2015 21:18:46
od Diaľničiar
Dne 20.3. se odevzdal do provozu poslední úsek na EX-A1 v délce 5 km v Extramedura. Tím se skompletizoval tah z Navalmoral do Moraleja v délce 99 km.

Zdroj: http://www.europapress.es/extremadura/n ... 84654.html, http://www.gobex.es/comunicacion/notici ... QyAWY6G9qU

Re: Španělsko

Napsal: 31.3.2015 11:04:02
od Diaľničiar
Dne 30.3. se do provozu dostávají další úseky dálniční sítě:

Úsek na A-12 v délce 2,5 km: jde mostním objektem ponad řeku Río Ebro, spojuje Navarra s La Rioja, východně od Logroño.

Dále 12 km úsek na A-15 v provincii Soria mezi Medinaceli a Radona. Zdroj: http://www.elnortedecastilla.es/soria/2 ... 25119.html

Dále 24 km úsek mezi Guntín a A-6, včetně vysokého mostu jižně u Lugo. Zdroj: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/lu ... 634618.htm

Dále 7 km úsek na A-7 v provincii Granada, mezi MÚK na A-44 a Motril; La Gorgoracha - Puntalón. Zdroj: http://www.ideal.es/granada/costa/20150 ... 20508.html

Dále prvních 8 km na Circunvalación Exterior de Granada (budoucí A-44) mezi Calicasas a N-432 blízko u Atarfe. Náklady dosahují 118 mil. €, což je jeden z drahších úseků v zemi.

Tedy za jediný den přes 50 km nových dálnic a rychlostních silnic. :idea:

Re: Španělsko

Napsal: 31.3.2015 13:04:42
od vaclav
to smrdi nejakejma volbama, ne?

Re: Španělsko

Napsal: 31.3.2015 13:16:21
od Diaľničiar
Vláda letos hodlá zprovoznit 350 km D/R, jak je psáno v prosinci 2014. A celkově v této zemi se dálniční síť za poslední roky zvedla na snad až nehorázní úroveň. :crazy: Na jedné straně je to fajn, na druhé je to snad až zbytečnost, protože část tisícovek nových km není tak využívána jak by mohla být, některé tahy jdou i v krátké vzdálenosti při sobě. De facto hodně do rozvoje dálnic pumpují samosprávní celky než již samotná vláda a hodně z toho jde přes PPP a když není provoz jak má, tak to zatěžuje ještě rozpočty.

To by tady volby museli být ročně. To je "jenom" státní dopravní politika, která během 20 let myslím 3x upravila dostupnost víceproudové komunikace tak dosah km jak i časový, aby se pumpovalo více peněz do stavebnictví, které utrpělo politikou bydlení. Já si teď ty čísla nepamatuji, ale dosah na vzdálenost se zkracoval někde od 80 km až na 40-50 km respektivě do 20 minut ze 45 minut. Tomu odpovídají nejen investice do nových tahů, ale také do nových obchvatů. Španělsko odevzdává do provozu často i 1-2,5 km sekce, ale mnoho, desítky za poslední roky a sem tam i dluhší sekce. A nyní ta síť má přes 16.000 km :shock: Ještě před 6 lety to bylo 14.000 km a ještě kolem roku 2000 to bylo 10.000 km.

Investice do dopravní infrastruktury jsou přitom omezené, ale zas se to nepatrně zvedá a to až do roku 2020 je plán jí budovat. A abych to jen doplnil, tak investice do želeniční sítě jsou 1,5x takové.

Španělsko má již tedy největší dálniční síť v Evropě. A nadále jí zvětšuje. A nebude to takovým tempem dlouho trvat a z 5. největší dálniční sítě světa se stane 4. největší, když předběhne Kanadu.

Re: Španělsko

Napsal: 31.3.2015 19:08:29
od Diaľničiar
Dnes, 31.3. se odevzdal do provozu 13,7 km dlouhý obchvat Aranda de Duero, část A-11. :arrow:

*jde o 2x2 jízdní pruhy z Fresnillo de las Dueñas do Castrillo de la Vega
*je to včetně MÚK s A-1
*náklady na výstavbu: 68,6 mil. €, tedy asi 5 mil. € na 1 km
- stavební práce tvoří z té částky 61,2 mil. €, zbytek byla projektová dokumentace a výkup pozemků (tedy stavební náklady pouze 4,5 mil. € na 1 km)
*je to tedy alternativa k silnici N-122 a nový úsek tuto silnici může odlehčit
*Aranda de Duero má cca. 35.000 obyvatel
*všechny parametre jsou v odkazu (technické údaje ke komunikaci včetně hlavních objektů)

Re: Španělsko

Napsal: 31.3.2015 21:34:27
od Diaľničiar
PITVI, doprava, infrastruktura a bydlení pro roky 2012 - 2024 :arrow:

http://www.seitt.es/NR/rdonlyres/61E1F7 ... /PITVI.pdf

*odkaz na SEITT je v prvních příspěvcích ;)

Re: Španělsko

Napsal: 1.4.2015 7:53:33
od Standa
Diaľničiar píše:Vláda letos hodlá zprovoznit 350 km D/R, jak je psáno v prosinci 2014. A celkově v této zemi se dálniční síť za poslední roky zvedla na snad až nehorázní úroveň. :crazy: Na jedné straně je to fajn, na druhé je to snad až zbytečnost, protože část tisícovek nových km není tak využívána jak by mohla být, některé tahy jdou i v krátké vzdálenosti při sobě. De facto hodně do rozvoje dálnic pumpují samosprávní celky než již samotná vláda a hodně z toho jde přes PPP a když není provoz jak má, tak to zatěžuje ještě rozpočty. ...
Uvidíme, co to udělá, ale nic se nemá přehánět... Protože jsem se v jejich systému značení přestal orientovat, zapátral jsem na Wikipedii a pro případné zájemce zde nechám odkaz: http://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Spain. Předesílám, že to moc nepomohlo :) (malinko přehlednější mi ty tabulky připadají ve španělské verzi).

Re: Španělsko

Napsal: 12.5.2015 20:09:57
od Diaľničiar
Dne 12.5. se odevzdal do provozu poslední úsek na A-66 v délce 49 km. Jde od Benavente do Zamora a náklady na výstavbu jsou 179 mil. €, tedy 3,6 mil. € na 1 km. Nyní je kompletní celý tah 800 km dálnice z pobřeží Asturie do Seville. Jde nepochybně o jeden z nejdelších úseků zprovozněných v zemi za poslední roky. Úsek bude provozován v 30 roční koncesi. Na celém úseku je kromě nadjezdů jenom jeden větší mostní objekt a i proto je cena tak nízká. Na níže uvedeném vládním odkazu je k tomu mostu i fotografie.