Právě je 20.9.2018 4:41:32




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Estonsko 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 99
Příspěvek Estonsko
Příloha:
en-flag.gif
en-flag.gif [ 443 bajtů | Zobrazeno 10700 krát ]

Příloha:
en-map.gif
en-map.gif [ 13.44 KiB | Zobrazeno 10701 krát ]


Rozloha: cca. 45 000 km2
Počet obyvatel: cca. 1,3 mil.
Hlavní město: Tallinn (cca. 0,5 mil. obyv.)


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:11:30, celkově upraveno 6

aktualizace počtu obyvatel



26.2.2009 11:35:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10999
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Estonsko
Estonský silniční úřad :arrow:

https://www.mnt.ee/et

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 27.12.2017 0:16:58, celkově upraveno 2

aktualizace odkazu



11.4.2009 23:33:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Rekonstrukce průtahu Pärnu, první etapa
23.9. byla podepsána smlouva mezi Maanteeametem (estonská obdoba ŘSD) a zástupci stavebních společností Koger&Partnerid a SIA Binders o provedení přestavby stávajícího průtahu městem Pärnu vedeném ulicí Ehitajate tee. Jedná se o přestavbu 5,6 km dlouhého úseku trasy Via Baltica (E67) na čtyřpruhovou komunikaci 1. třídy. V rámci stavby bude provedena rekonstrukce přilehlého úseku Tallinna maantee. Cena přestavby je 247,7 mil. EEK (413 mil. Kč) a termín dokončení podzim 2011. 80 % z ceny bude hrazeno z prostředků Kohezního fondu EU.

"V současné době se provoz na Ehitajate tee řídí pouze svislým dopravním značením. Obzvláště nebezpečná je pak pětiramenná křižovatka s ulicí Raba, kde mají řidiči velmi omezený rozhled. Na rekonstruovaném úseku navíc zcela chybí chodníky a cyklostezky," komentoval stávající situaci projektant Tõnu Kuusik z Maanteeametu. Podle jeho slov patří k dalším nedostatkům současného řešení prakticky zcela chybějící ochrana blízko stojících obytných domů, kanceláří a nemocnice před hlukem.

Podle uzavřené smlouvy dojde k přestavbě stávající silnice od křižovatky Ehitajate tee a Tallinna maantee až k mostu Papiniidu (5322 m) na čtyřpruhovou silnici s dělícím pásem a úrovňovými křižovatkami opatřenými světelnou signalizací. Vybudovány budou též stezky pro chodce a cyklisty (6,3 km o šířce 4 m) a 5 podchodů. Zároveň proběhne rekonstrukce navazujícího, 491 metrů dlouhého úseku Tallinna maantee. Celková délka nově vybudovaných protihlukových stěn dosáhne 2,4 km.

Maximální povolená rychlost bude na úseku mezi ulicemi Savi a Tammiste tee (4,4 km) 70 km/h, na zbylé části pak 50 km/h. Stezky pro chodce a cyklisty budou na úseku s vyšší povolenou rychlostí křížit komunikaci mimoúrovňově podjezdy, v oblasti, kde platí 50 km/h, pak bude křížení úrovňové se světelnou signalizací. V rámci projektu dojde též k prodloužení ulice Oja tak, aby bylo zajištěno spojení nemocnice s Ehitajate tee.

Rekonstrukce Ehitajate tee je první etapou přestavby průtahu města Pärnu s plánovaným termínem dokončení na podzim 2011. Výstavba druhého úseku - Západního spojení - by měla začít letos v listopadu a dokončena v září 2010. U třetí etapy - rekonstrukce mostu Papiniidu - se předpokládá datum zahájení v lednu 2010 a dokončení na podzim téhož roku. Poslední čtvrtá etapa - spojka Papiniidu - bude zahájena příští rok na jaře a ukončena na podzim 2010.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:11:59, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



28.9.2009 22:41:11
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Otevřen most Rannu-Jõesuu
23.9. byl otevřen nový most Rannu-Jõesuu. Most vede přes Suur-Emajõgi a nachází se na 36,2-37,9 km silnice spojující Tartu, Viljandi a Kilingi-Nõmme (č. 92) u severovýchodního okraje jezera Võrtsjärv. Výstavba nového mostu společně s nájezdy a rekonstrukce starého mostu a jeho nájezdů stála 79 mil. EEK (131 mil. Kč).

"Starý, poctivě postavený železobetonový most z roku 1958 a zejména jeho nájezdy s ostrými zatáčkami a prudkým stoupáním už neodpovídaly současným požadavkům. Docházelo zde k častým dopravním nehodám, v důsledku čehož byla povolená rychlost snížena na 50 km/h," uvedl hlavní inženýr oblastního oddělení Maanteeametu Allan Allik, když vysvětloval důvody k výstavbě nového mostu.

Nový most byl vyprojektován společností AS Teede Tehnokesus. Jedná se o 90 m dlouhý, 13,8 m široký ocelový most, nacházející se 90 m po proudu od starého mostu. Šířka vozovky je 10 m. Starý, 66 m dlouhý most, který byl v rámci projektu zrekonstruován loni v dubnu, bude předán místní samosprávě a bude sloužit chodcům a k obsluze místního rekreačního střediska.

Výstabu úseku provedly společnosti AS Merko Ehitus a AS Tallinna Teed. Ocelové konstrukce zhotovila a montáž provedla společnost Viljandi Metallitööstuse AS. Stavební dozor zajistila společnost Eesti-Taani Kommunikatsiooni OÜ. Objednatelem byl Lääne-Regionaalne Maanteeamet.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:12:12, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



28.9.2009 23:06:43
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Okruh města Kuressaare, 2. etapa
28.9. převzal Lääne Regionaalne Maanteeamet dokončenou druhou etapu rekonstrukce okruhu města Kuressaare na ostrově Saaremaa. Jedná se o úsek 5,95 - 8,32 km Roonimäe – Kellamäe o celkové ceně 16,9 mil. EEK (28 mil. Kč).

V rámci díla byly zrekonstruovány 2,4 km silnice, vybudovány stezky pro chodce a cyklisty o celkové délce 2,7 km a zhotovena jedna okružní křižovatka (s ulicí Pikk). Dále byly zrenovovány 4 křižovatky (u jedné včetně osvětlení) a byla postavena lávka přes řeku Põduste o délce 18,72 m a šířce 4 m. Stavební práce byly dokončeny v sjednaném termínu 15. září. Stavbu provedla společnost AS Teede REV-2.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:12:30, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



28.9.2009 23:21:24
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Most na křižovatce Ülemiste
12.8. byl v Tallinnu otevřen most na dopravním uzlu Ülemiste spojující Suur-Sõjamäe a Järvevana tee. Jedná se o 85 metrů dlouhý most železobetonové konstrukce, který výrazně ulehčí provozu na jedné z nejfrekventovanějších křižovatek v Estonsku. Most je jednosměrný, provoz je veden ve dvou jízdních pruzích. Součástí stavby bylo též vybudování připojovacího pruhu na Järvevana tee v celkové délce 200 m a sjezd k čerpací stanici. Výstavba trvala 8 měsíců a probíhala za plného provozu. Cena díla činila 39,7 mil. EEK (66 mil. Kč) a zhotovitelem byly Tallinna Teede AS a AS Merko Ehitus.

Zdroj: http://www.tallinn.ee/est/uudised?id=27100 (estonsky)


29.9.2009 7:50:37
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Propojení ulic Veereni a Filtri
12.8. uzavřel Tallinský komunikační úřad (Tallinna Kommunaalamet) smlouvu s Tallinna Teede AS o zhotovení propojení ulic Veereni a Filtri. Jedná se o významnou stavbu na tzv. jižním spoji, která výrazně zlepší dopravní obslužnost v okolí Ülemiste a autobusového nádraží a ulehčí ulicím Juhkentali a Järvevana tee. Cena díla činí 26 mil. EEK (43 mil. Kč). 85 % ceny bude hrazeno ze strukturálních fondů EU. Objekt by měl být dokončen nejpozději 31.5.2010.

Zdroj: http://www.tallinn.ee/est/uudised?id=27149 (estonsky)


29.9.2009 8:04:54
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek III. etapa rekonstrukce Nõmme tee
6.10.2009 byla dokončena třetí a zároveň poslední etapa rekonstrukce ulice Nõmme tee v Tallinnu. Jedná se o důležitou dopravní tepnu spojující městské části Kristiine a Mustamäe. Předchozí dvě etapy proběhly v letech 2007 a 2008. Zrekonstruovaný úsek leží mezi ulicemi Linnu tee a Tammsaare tee a měří 2,5 km. V rámci projektu byla též provedena obnova vodovodních řadů a splaškové kanalizace a byla vybudována dešťová kanalizace. Stavbu provedla společnost Tallinna Teede AS. Cena díla činila 22,4 mil. EEK (37 mil. Kč).

Zdroj: http://www.epl.ee/artikkel/479545 (estonsky)


6.10.2009 21:34:41
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Dokončena rekonstrukce úseku Leevaku-Võõpsu
2.10.2009 byl otevřen zrekonstruovaný úsek Leevaku-Võõpsu na silnici spojující Tartu, Räpinu a Värsku (č. 45).

"Během rekonstrukce jsme věnovali zvýšenou pozornost bezpečnosti chodců a cyklistů. Vybudované stezky by měly výrazně snížit nehodovost v této skupině účastníků silničního provozu a zároveň dávají místním obyvatelům možnost lepšího sportovního využití, ať už jde o jízdu na kole, kolečkových bruslích nebo chůzi s holemi," uvedl náměstek pro rozvoj cestovní sítě objednatele Janar Taal.

V rámci projektu proběhla rekonstrukce úseku procházejícího středem okrsku Räpina včetně výstavby mostu, 35,2 km silnic v okrscích Räpina, Mikitamäe a Veriora bylo opatřeno zpevněným povrchem a vystavěno bylo 11,4 km chodníků a stezek v okrscích Räpina a Mikitamäe.

Rekonstrukce 14,8 km dlouhého úseku Leevaku-Võõpsu na silnici č. 45 byla zahájena v dubnu loňského roku a dokončena v září tohoto roku. Objednatelem byl Lõuna Regionaalne Maanteeamet, stavbu projektovala firma Tinter-Projekt OÜ a provedla společnost AS Teede REV-2 a Põlva Teed AS jako subdodavatel. Stavební dozor zajišťovala firma AS Taalri Varahaldus.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:13:04, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



6.10.2009 22:11:18
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek MÚK Mõigu
2.9.2009 bylo zahájeno řízení o posouzení vlivů na životní prostředí u plánované mimoúrovňové křižovatky Mõigu. Křižovatka se nachází v místě křížení silnice spojující Tallinn, Tartu a Luhamaa (č. 2/E263, km 4,4-6,6) se starou silnicí do Tartu a budoucím malým tallinským okruhem. Jedná se o přestavbu a dostavbu současné čtyřproudové páteřní komunikace tak, aby vyhovovala současným normám pro silnice první třídy. Cílem řízení je nalezení optimálního řešení z hlediska hospodářského, dopravního a environmentálního. Veřejné slyšení se uskuteční 19.10.2009.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:13:14, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



6.10.2009 22:28:21
Profil
VIP

Příspěvky: 10999
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Estonsko
Taky se vám zdá, že to tam staví nějaké lacné ? :shock:

A jinak děkujeme pěkně za překlad, Toomas. :P

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.10.2009 22:43:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Rekonstrukce úseku Liiapeksi-Loobu
5.10.2009 byla podepsána smlouva mezi Maanteeametem (estonské ŘSD) a společností AS Nordecon Infra o provední rekonstrukce úseku Liiapeksi-Loobu (km 50,3 - 70,6) na silnici spojující Tallinn a Narvu (č. 1/E20). Práce budou zahájeny v průběhu letošního října a oprava úseku by měla být dokončena na podzim 2010. Cena díla činí 121,8 mil. EEK (203 mil. Kč), 85 % z této částky je hrazeno z evropských fondů.

V rámci rekonstrukce dojde ke kompletní opravě pravé dvoupruhové části komunikace. V km 63 - 65 bude silnice zcela přebudována tak, aby odpovídala normám pro silnici první třídy. Budou opraveny náspy, povrchy, vyčištěny existující a vyhloubeny nové příkopy, bude vybudována chybějící drenáž. Dojde též k obnově dopravního značení, odstranění nežádoucí vegetace na přilehlých pozemcích a bude provedena rekonstrukce mostů Valgejõe a Loobu.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:13:40, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



6.10.2009 22:45:07
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Re: Estonsko
Diaľničiar píše:
Taky se vám zdá, že to tam staví nějaké lacné ? :shock:

A jinak děkujeme pěkně za překlad, Toomas. :P


To je tou krizí. Před ní se stavělo kolikrát i za dvojnásobné ceny. Jinak za překlad není třeba děkovat, pro mě je to takové malé jazykové cvičení. Jen doufám, že jsem zde nespáchal příliš mnoho chyb v odborné terminologii... ;)


6.10.2009 22:49:25
Profil
Autor

Příspěvky: 5186
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Estonsko
Chyby nikdo nepozná ;)

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


6.10.2009 22:50:33
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 4197
Příspěvek Re: Estonsko
Z mého pohledu nemá terminologie chybu! Díky za zajímavé informace, každopádně, málokde se člověk dozví něco takového z Pobaltí a ještě v češtině ;)


6.10.2009 22:51:31
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Otevřeny dva nové úseky v kraji Harju
23. října 2009 byly otevřeny dva zrekonstruované úseky v kraji Harju. První z nich se nachází mezi Paldiski a Padise a druhý pak mezi Keilou a Haapsalu. Celková částka za zhotovení obou děl dosáhla 88 mil. EEK (145,5 mil. Kč).

Opravený 12,2 km dlouhý úsek na trase Paldiski-Padise ležící mezi obcemi Laoküla a Padise měl před rekonstrukcí pouze štěrkový povrch a vjezd na něj nebyl povolen nákladním vozidlům. V rámci projektu dostala vozovka nový asfaltový povchový povrch. V km 6,0-7,5 byla provedena přeložka, která odvedla trasu od památkově chráněného kostela v Madise. Cena díla činila 68 mil. EEK (112,4 mil. Kč).

Na přilehlém úseku silnice č. 17 (Keila - Haapsalu) bylo opraveno 5 km mezi obcemi Kasepere a Määra. V obci Padise byla postavena stezka pro pěší a cyklisty v délce 2,6 km. Během její výstavby byly objeveny základy středověké kaple, v důsledku čehož bylo nutné korigovat trasu. U kláštera v Padise bylo podél cesty vybudováno veřejné osvětlení a provedeny terénní úpravy podle požadavků Památkového úřadu. Rekonstrukce tohoto úseku přišla daňového poplatníka na 20 mil. EEK (30,1 mil. Kč).

Stavbu projektovala firma Teede Tehnokeskus, zhotovitelem byla společnost AS Teede REV-2.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:14:25, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



5.12.2009 22:46:46
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Západní spojení ve městě Pärnu
3. listopadu 2009 byla uzavřena smlouva mezi Maanteeametem (estonské ŘSD) a společností Koger&Partnerid AS o zhotovení západního spojení ve městě Pärnu. Úsek spojující silnice č. 4 (tallinská silnice) a č. 20 (lihulská silnice) by měl být dokončen na konci roku 2010. Cena díla činí 86 mil. EEK (142,2 mil. Kč). 80 % z této částky bude hrazeno z Fondu soudržnosti EU.

Daný úsek nahradí současné provizorní řešení, které vzniklo v roce 2000 vybudováním dočasného mostu přes řeku Sauga a využitím stávajících předměstských komunikací. Toto uspořádání sice ulehčilo centru města, ovšem jen za cenu přesunutí těžké nákladní dopravy směřující do starého pärnského přístavu do okrajových částí Pärnu.

Podle uzavřené smlouvy bude nově zhotovený úsek dlouhý 2,6 km. Vybudován bude podle normy pro silnice třetí třídy, tj. v dvoupruhovém uspořádání, při šířce jízdního pruhu 3,75 m a celkové šířce vozovky 9 m. V rámci projektu bude též zrekonstruován 1 km dlouhý úsek lihulské silnice, postaveny stezky pro chodce a cyklisty v délce 4,2 km, dva podchody, 228 m protihlukových stěn a 70 m dlouhý most přes řeku Sauga. Všechny nově budované cesty budou opatřeny veřejným osvětlením. Záruční doba činí 5 let.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:14:42, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



5.12.2009 23:11:12
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Dokončena oprava silnice č. 5
10. listopadu 2009 byl uveden do provozu 9,4 km dlouhý zrekonstruovaný úsek silnice č. 5 (Pärnu - Rakvere - Sõmeru) v celkové ceně 31,18 mil. EEK (51,6 mil. Kč). Projekt byl v plném rozsahu financován z Fondu pro regionální rozvoj EU. V rámci rekonstrukce byl opraven povrch vozovky mezi km 6,6 - 16,0, přestavěna nebo nově vybudována dešťová kanalizace, upraveny křižovatky a výjezdy na polní cesty. Obnoveno bylo též dopravní značení, došlo k výměně 800 m svodidel a rekonstrukci šesti autobusových zastávek. Stavbu provedla společnost AS Teede REV-2.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:14:52, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



5.12.2009 23:27:30
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Další opravený úsek na silnici č. 5
25. listopadu 2009 byl zprovozněn další zrekonstruovaný úsek silnice č. 5 (Pärnu – Rakvere – Sõmeru) nacházející se mezi km 78,6 - 83,2. V březnu zahájená oprava 4,6 km dlouhého úseku mezi městem Türi a obcí Kirna stála 30,6 mil. EEK (50,6 mil. EEK). Částka byla v plném rozsahu hrazena z Fondu pro regionální rozvoj EU. V rámci projektu byla podél silnice vybudována nová stezka pro pěší a cyklisty a veřejné osvětlení. Stavbu projektovala firma A. Urmi Inseneribüroo OÜ a zhotovila společnost Nordecon Infra AS.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:15:04, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



5.12.2009 23:37:45
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Rekonstrukce silnice Are - Suigu
27. listopadu 2009 převzal Maanteeamet (estonské ŘSD) zrekonstruovanou silnici mezi obcemi Are a Suigu v kraji Pärnu. Rekonstrukce 8,6 km dlouhého úseku (km 0,28 - 8,91) byla zahájena v červnu. V rámci projektu došlo k obnově povrchu celého úseku a rozšíření vozovky z původních šesti na sedm metrů. Opraveny byl též most v Suigu a most Siitami byl zcela přestavěn. Dále byla zrekonstruována dešťová kanalizace, dvě křizovatky, výjezdy na polní a lesní cesty a nově postaveny 2 km stezek pro pěší a cyklisty (1,4 km v okrsku Are a 0,6 km v okrsku Suigu). Bylo obnoveno dopravní značení, osazeno 376 m svodidel a zrekonstruováno 10 autobusových zastávek. Cena díla činila 27,6 mil. EEK (45,6 mil. Kč) a celá částka byla uhrazena z Fondu pro regionální rozvoj EU. Stavbu provedla společnost AS TREF.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:15:15, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



5.12.2009 23:53:00
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Obchvat obce Viitna
8. prosince 2009 byla uzavřena smlouva mezi Maanteeametem a konsorciem firem tvořeným společnostmi AS Talter, AS Teede REV-2, AS Tref a OÜ Reaalprojekt o zhotovení obchvatu obce Viitna. Jedná se o výstavbu nového 8,3 km dlouhého úseku čtyřproudové komunikace první třídy. Cena díla činí 143 mil. EEK (238,9 mil. Kč), přičemž 85 % z této částky bude hrazeno z Fondu soudržnosti EU.

Práce na díle budou zahájeny v lednu 2010 a dokončení se očekává na podzim roku 2011. Nově postavený úsek se nachází na silnici č. 1 spojující Tallinn s Narvou (km 70,6-78,9). Vybudována bude jedna mimoúrovňová křižovatka se silnicí Viitna-Koljaku, přičemž bude využito stávajícího mostu.

Pokud se vám cena zdá příliš nízká, pak dodávám, že úsek zcela nový není. Obchvat Viitny byl plánován už za sovětské éry a část zemních prací a některé stavební objekty (např. zmiňovaný most) byly zhotoveny v době, kdy se silnice č. 1 rozšiřovala na čtyřpruh. Současný stav je podobný R43 v okolí Brna.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.4.2016 18:15:30, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



16.12.2009 23:17:09
Profil
 

Příspěvky: 1068
Příspěvek Re: Estonsko
Dobrý den,
chci se Vás zeptat, jelikož zřejmě žijete v Estonsku, zda se v budoucnosti neuvažuje o povýšení některých páteřních komunikací do dálničního parametru, zejména ve čtyřpruhových úsecích kolem Talinnu. Mám na mysli zvýšení maximální povolené rychlosti, která je v současné době myslím max. 110 km/h, většinou však spíš 90 km/h. Jde však asi určitě i o problém tzv. U-turnů, kdy lze často odbočit do protisměru vlevo, vzhledem k tomu, že střední dělící pás je široký klidně i 10m, což by při zvýšení rychlosti bylo velmi nebezpečné. Jde ale také o to, že ačkoli se Estonsko zdá jako malá země, tak úplně malé vzdálenosti tam nejsou a policejní radary jsou výrazně častější než u nás, přičemž smlouvat nelze. Samozřejmě jde i o intenzity, ale myslím, že zejména Tallinn - Narva a Tallinn - Tartu by dálniční parametry do budoucna snesly.


18.12.2009 2:47:26
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Dálniční parametry
O určitých úpravách se uvažuje, ale obávám se, že plnohodnoté dálnice se zřejmě v dohledné době nedočkáme. Nejzásadnějším problémem v tomto směru je to, že estonské dopravní předpisy neobsahují definici komunikace dálničního typu. Veškeré čtyřproudové silnice včetně nově budovaných úseků jsou tedy de jure obyčejnými silnicemi s maximální povolenou rychlostí 90 km/h, která se na vybraných úsecích zvyšuje dopravní značkou na 110 km/h, a to ještě pouze v letním období.

Co se týká nových čtyřproudových úseků, jsou budovány podle normy pro čtyřproudové silnice první třídy, tj. s dělícím pásem a mimoúrovňovými křižovatkami. Bohužel nejsem s obsahem normy plně seznámen, a tak nemohu potrdit, zda lze či nelze udělit výjimku povolující úrovňové křížení.

O zkapacitnění některých silnic a přestavbě podle nových norem se určitě uvažuje. V příštím roce by se měla rozjet výstavba nového čtyřproudového úseku silnice č. 2 (Tallinn-Tartu-Luhamaa) Aruvalla-Kose (km 26,2 - 40,0). Ve výstavbě je též 6,4 km dlouhý obchvat obce Mäo (85. - 95. km), který by měl být hotový v září 2010. Podle předběžného plánu by měl být celý úsek Tallinn-Tartu čtyřproudový.

U silnice č. 1 (Tallinn-Narva) se podle nové normy staví pouze obchvat Viitny. U rekonstruovaných úseků se většinou pouze obnovuje povrch, eventuálně přidávají odbočovací a připojovací pruhy, ale úrovňová křížení zůstávají zachována. Z toho usuzuji, že o úplné přestavbě se zatím neuvažuje. Taktéž si nejsem vědom toho, že by existovala iniciativa rozšířit silnici na čtyřpruh až do Narvy. V přípravě je pouze cca 10 km dlouhý úsek od hranice Tallinnu kolem Maardu, který je momentálně v katastrofálním stavu. Zde půjde o rozšíření na šestipruh, přičemž úrovňová křížení budou zrušena. Možná se u Iru dočkáme i tříúrovňové křižovatky...

Výhledově bude zřejmě rozšířena též silnice č. 4 (Tallinn-Pärnu-Ikla), ovšem zřejmě až po roce 2020. Zde je momentálně před zahájením pouze obchvat Pärnu. V přípravě je též západní část okruhu Tallinnu (Saue-Tabasalu) a úsek Tallinn-Keila na silnici č. 8 (přeložení a rozšíření na čtyřpruh).


19.12.2009 17:06:58
Profil
 

Příspěvky: 334
Příspěvek Re: Estonsko
Kuba píše:
Dobrý den,
chci se Vás zeptat, jelikož zřejmě žijete v Estonsku, zda se v budoucnosti neuvažuje o povýšení některých páteřních komunikací do dálničního parametru, zejména ve čtyřpruhových úsecích kolem Talinnu. Mám na mysli zvýšení maximální povolené rychlosti, která je v současné době myslím max. 110 km/h, většinou však spíš 90 km/h. Jde však asi určitě i o problém tzv. U-turnů, kdy lze často odbočit do protisměru vlevo, vzhledem k tomu, že střední dělící pás je široký klidně i 10m, což by při zvýšení rychlosti bylo velmi nebezpečné. Jde ale také o to, že ačkoli se Estonsko zdá jako malá země, tak úplně malé vzdálenosti tam nejsou a policejní radary jsou výrazně častější než u nás, přičemž smlouvat nelze. Samozřejmě jde i o intenzity, ale myslím, že zejména Tallinn - Narva a Tallinn - Tartu by dálniční parametry do budoucna snesly.

Dle vlatní zkušenosti mohu říci, že spíše než zkapacitnění je problémem nesdostaečné značení, prozatím nahrazené nadstandartní nápomocí místního obyvatelstava


20.12.2009 23:29:36
Profil
 

Příspěvky: 30
Příspěvek Rekonstrukce mostu Přátelství v Narvě
23. prosince 2009 uzavřel Maanteeamet s lotyšskou společnostní TILTS smlouvu o provedení rekonstrukce hraničního mostu Přátelství v Narvě. Cena díla činí 23,3 mil. EEK (39,2 mil. Kč). Stavební práce budou zahájeny v průběhu května příštího roku a dokončeny 31.12.2010.

Rekonstruovaný most byl postaven přes řeku Narvu v roce 1960. Jedná se o jedinou silniční spojnici mezi Estonskem a Ruskem v oblasti poblíž Finského zálivu. Samotný most je železobetonové konstrukce o pěti obloucích a celkové délce 162 m. Poslední zásadní opravy zde proběhly v roce 1995 a kvůli hustému provozu je most již značně amortizovaný.

Opravy budou probíhat za plného provozu s tím, že v létě a na podzim zde může docházet k občasným zdržením. Vzhledem k "rychlosti" ruské pasové a celní služby to však pravděpodobně nikdo ani nepostřehne. Rekonstrukce by měla prodloužit životnost mostu o nejméně 30 let. Současné parametry mostu (šířka vozovky, nosnost) zůstanou zachovány.

Zdroj: delfi.ee (estonsky)


26.12.2009 0:12:19
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz