České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Španělsko
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=47&t=26
Stránka 1 z 6

Autor:  ceskedalnice.cz [ 26.2.2009 11:43:20 ]
Předmět příspěvku:  Španělsko

Příloha:
sp-flag.gif
sp-flag.gif [ 1.5 KiB | Zobrazeno 15386 krát ]

Příloha:
sp-map.gif
sp-map.gif [ 25.33 KiB | Zobrazeno 15385 krát ]


Rozloha: cca. 505 000 km2
Počet obyvatel: cca. 46,6 mil.
Hlavní město: Madrid (cca. 3,1 mil., s okolím cca. 6,5 mil. obyv.)
Další velká města: Barcelona (cca. 1,6 mil. obyv.), Valencie (cca. 0,8 mil. obyv.), Sevilla (cca. 0,7 mil. obyv.), Zaragoza (cca. 0,7 mil. obyv.), Málaga (cca. 0,6 mil. obyv.)

Španělsko má největší dálniční síť v EU.

Autor:  Diaľničiar [ 15.4.2009 18:12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Hlavní úřad pro dopravu :arrow:

http://www.dgt.es/portal/

*úřad spadá pod ministerstvo vnitra

SEITT, Státní společnost pro infrastrukturu pozemní dopravy :arrow:

http://www.seitt.es/seitt/lang_castellano/

Autor:  Diaľničiar [ 15.4.2009 18:21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Stav k 1.1.2005

Vláda (v Španielsku) představila podnikatelské veřejnosti ambiciózní plán rozvoje infrastruktury Španělska na léta 2005-2020. V tomto období má být investováno každoročně v průměru 15 mld. euro, což je 1,5 % ročního HDP. Celkový objem investic má dosáhnout téměř 250 miliard eur.

Železniční doprava - 108,760 mld. EURO - 43,7%
Silniční doprava - 62,785 mld. EURO - 25,23%

60% z celkového objemu investic ve výši téměř čtvrt bilionu eur má být získáváno z každoročního rozpočtu a 40% se předpokládá z mimorozpočtových zdrojů, a to tak, že polovina z těchto 40% bude financována ze systému spolupráce mezi státním a soukromým sektorem a zbývající polovina ze soukromých zdrojů.

Největší význam je přisuzován železniční dopravě a její integraci do evropského železničního systému. Součástí plánu je i rozšíření sítě vysokorychlostní železnice (nad 250 km/hod AVE - Alta Velocidad) ze stávajících 1.031 km na 10.000 km do roku 2020.

V silniční dopravě, do které má být investována čtvrtina celkového objemu, je prioritou budování 6.000 km vysokorychlostních silnic, čímž se celková délka zvýší ze stávajících 9.000 km na 15.000 km a to tak, aby v roce 2020 mělo 94% obyvatel přístup do 50 km k nejbližší dálnici.

Změny se předpokládají rovněž v koncepci a systému dopravní sítě, zvláště silniční. Opouští se radiální (paprskový) systém s centrem v Madridu a přechází na síťový, který vytvoří osy pro průjezd zemí, aniž by bylo nutné projíždět hlavním městem.

Stav k 1.1.2007

Počet dálnic a rychlostních silnic: 10.104 km

Situace v hlavním městě je taková, že se staví 3. dálniční okruh kolem města. :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 22.5.2009 16:26:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Španělsko disponovalo k 1.1.2009 přesně 14.812 km dálnic a rychlostních silnic. Dálnice = autopistas, rychlostní silnice = autovias. Kdyby se tedy rátali oba druhy komunikací, tak Španělsko předběhlo Francii a Německo a bylo by s touto sítí na 1. mistě v Evropě. Autovias, tedy rychlostní silnice, ale ještě s nižšími parametry se ovšem postupně přebudovávají na dálnice. Autovias se masivně stavěli v 80.-tých létech na trasách hlavních silnic 1+1, kdy byla potřeba skapacitnit hlavní tahy a zlepšit tak dostupnost regionů. Důležité silnice I. třídy tak byly přestavěny na 2+2 a označeny jako autovias. V 90.-tých létech pak k již byli k stavěné k silnicím I. třídy 1+1 klasické rychlostní silnice a nyní se zlepšují na dálnice a tam, kde chybí paralelná silnice se staví silnice I. třídy 1+1. Je to 3. modernizační plán silniční sítě, který potrvá do r. 2015 od vstupu země do EU a financován právě z eurofondů anebo přes PPP.

Hlavní město Madrid má již 4 okruhy: M30, M40, M45 a M50 a nyní se realizuje projektová studie a posudky na výstavbu pátého.

Autor:  Nosorožec [ 20.12.2009 23:14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

pár snímečků z mých cest Španělskem:

Přílohy:
Poznámka: A-92 Granada-Sevilla (autovía = neplacená státní dálnice - nebo erko?:)
P1010235.JPG
P1010235.JPG [ 65.4 KiB | Zobrazeno 15951 krát ]
Poznámka: A-92 Granada-Sevilla (autovía = neplacená státní dálnice - nebo erko?:)
P1010234.JPG
P1010234.JPG [ 69.52 KiB | Zobrazeno 15959 krát ]
Poznámka: AP-7 (placená) mezi Tarragonou a Valencií
P1010140.JPG
P1010140.JPG [ 74.08 KiB | Zobrazeno 15955 krát ]

Autor:  Nosorožec [ 20.12.2009 23:18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

ještě dvě...

Přílohy:
Poznámka: hraniční most (E-P) přes řeku Guadiana (španělská A-49, navazuje portugalská A22)
P1010321.JPG
P1010321.JPG [ 67.86 KiB | Zobrazeno 15960 krát ]
Poznámka: silnice A-45 (A v tomto případě znamená silnice v gesci regionu Andalucia) Antequera-Cordóba, vpravo výstavba nové dálnice
P1010238.JPG
P1010238.JPG [ 71.44 KiB | Zobrazeno 15965 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 21.12.2009 18:44:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Nosorožec: autovia = rychlostní silnice, autopista = dálnice :idea:

Autor:  Martin z Ostravy [ 21.12.2009 23:27:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Zajímavá je ta šipka na té návěsti exitu, že je směrem dolů :shock:

Autor:  Diaľničiar [ 21.12.2009 23:54:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Martin z Ostravy píše:
Zajímavá je ta šipka na té návěsti exitu, že je směrem dolů :shock:
Není to zajímavé, je to nutnost, dobře si tu fotku koukni: je to silnice 1+1, kde se dá jednostranně předbíhat, ... pak se silnice mění na 1+2, kde již ale je zákaz předjíždění do protisměru. :idea:

Autor:  Martin z Ostravy [ 21.12.2009 23:57:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Nechápu :D

Autor:  jannnn [ 22.12.2009 0:12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Kazdy reagujete na jinou fotku :)

Martin na tu druhou z prvního příspěvku a Dálničář na druhou z druhého :)

Autor:  Diaľničiar [ 22.12.2009 0:21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

mea culpa, mluví se o návěsti exitu ... :roll:

Autor:  R-13 [ 23.12.2009 14:47:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Mají docela úzké dálnice, viďte?

Autor:  Diaľničiar [ 23.12.2009 20:54:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

R-13 píše:
Mají docela úzké dálnice, viďte?
Na to jak ste přisel ? (pokud vám jde o obrázky, to nejsou dálnice, ale rychlostní silnice) :?:

Autor:  egelebege [ 26.12.2009 0:32:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Třetí obrázek z prvního příspěvku je z dálnice. Nemaj je tam moc široký. Jo a Madrid má ještě jeden okruh M-10. Ten je velkou částí veden pod zemí

Autor:  Nosorožec [ 26.12.2009 11:48:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

egelebege píše:
Třetí obrázek z prvního příspěvku je z dálnice. Nemaj je tam moc široký. Jo a Madrid má ještě jeden okruh M-10. Ten je velkou částí veden pod zemí


... tak tak, ale je to foceno z kamionu, takže ta perspektiva může lehce zkreslovat...

Autor:  Diaľničiar [ 14.2.2010 12:09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Ministerstvo pro podporu rozvoje :arrow:

http://www.fomento.es/mfom/lang_castellano/

*sem spadá i rozvoj silniční a dálniční sítě

Autor:  Diaľničiar [ 14.2.2010 12:18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Zde je odkaz na výšku mýtného za jednotlivé dálniční úseky v zemi pro rok 2010: http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... AS/PEAJES/ .

Strategický plán rozvoje dopravní infrastruktury (i v angličtině)

Autor:  Diaľničiar [ 16.3.2010 20:14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Dálnice del Camino :arrow:

http://www.autoviadelcamino.com/

Dálnice Pamplona-Logroño je 2x2 pruhová dálnice dlouhá 72 km. Postavila se formou PPP, ve stavebních nákladech 300 mil. €, ale vzhledem k intenzitám se stínovým mýtem. Co se týče samotné náročnosti výstavby, tato dálnice se radí k nejnáročnějším silničním projektům v oblasti Navarra (sever Španělska, na hranicích s Francouzskem). Dálnice se dala do provozu v 9/2006. Koncese byla uzavřená na 30 let: od projekce přes výstavbu až po údržbu a odevzdání státu.

Dálnice propojila region Navarra s údolím řeky Ebro, v praxi spojila města Pamplona a Logroño a tedy dálnici může využívat cca. 480 tis. lidí. Na dálnici je 19 MÚK, z čeho mimo jiného se spojilo i 16 regionálních silnic, čím se zlepšila celková dostupnost regionu.

Dálnice byla rozdělená na 5 podúseků:

Sekce 1: Cizur Myor/most la Reina
Sekce 2: Most la Reina :arrow:
Příloha:
sec2.jpg
sec2.jpg [ 86.15 KiB | Zobrazeno 15299 krát ]

Příloha:
puente.jpg
puente.jpg [ 181.16 KiB | Zobrazeno 15291 krát ]

Příloha:
puente1.jpg
puente1.jpg [ 53.24 KiB | Zobrazeno 15282 krát ]

Sekce 3: Most la Reina/Estella :arrow:
Příloha:
sec3.jpg
sec3.jpg [ 105.45 KiB | Zobrazeno 15290 krát ]

Příloha:
sec3_1.jpg
sec3_1.jpg [ 99.42 KiB | Zobrazeno 15288 krát ]

Příloha:
sec3_2.jpg
sec3_2.jpg [ 114.45 KiB | Zobrazeno 15286 krát ]

Sekce 4: Estella/Los Arcos :arrow:
Příloha:
sec4.jpg
sec4.jpg [ 63.87 KiB | Zobrazeno 15284 krát ]

Sekce 5: Los Arcos/Ebro Corridor

Dálnice se stavěla ve dvou fázích:

Fáze 1: Pamplona-Estella (tunel El Perdón dlouhý 1.182 m a most la Reina dlouhý 300 m nad řekou Abra)
Fáze 2: Estella - MÚK Viana (napojení do měst Estella, Los Arcos a Viana a Logroñ dále do systému národní dálniční infrastruktury)

Dálnice del Camino je součástí dálnice A12 Pamplona-Burgos, která je dlouhá 190 km.

Zdroj informací: FCC Construcción

Autor:  Diaľničiar [ 22.3.2010 15:45:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Na SZ Španělska (Galície) se v roce 2005 uzavřela koncese na výstavbu rychlostní silnici Santagio Brión. :arrow:

http://www.sanbrion.com/

Délka: 16 km
Koncese: 2005-2035
Koncesionář: skupina ACS
Náklady: 107 mil. € (EIB 54 mil. €)
Stínové mýto: ano
Ukončení výstavby: 02/2008

Projekt zahrnul výstavbu:

AG-56 Santiago Brión (rychlostní silnice)
As Galanas (N-550) - Pardiñas (AG-56) (silnice)

Fotografie z výstavby před dokončením:
Příloha:
santiago_05.jpg
santiago_05.jpg [ 131.59 KiB | Zobrazeno 15135 krát ]

Příloha:
santiago_06.jpg
santiago_06.jpg [ 139.68 KiB | Zobrazeno 15132 krát ]

Příloha:
santiago_07.jpg
santiago_07.jpg [ 136.01 KiB | Zobrazeno 15135 krát ]

Příloha:
santiago_09.jpg
santiago_09.jpg [ 150.07 KiB | Zobrazeno 15132 krát ]

Příloha:
santiago_18.jpg
santiago_18.jpg [ 125.66 KiB | Zobrazeno 15129 krát ]

Příloha:
santiago_22.jpg
santiago_22.jpg [ 148.96 KiB | Zobrazeno 15127 krát ]

Příloha:
santiago_23.jpg
santiago_23.jpg [ 142 KiB | Zobrazeno 15129 krát ]

Příloha:
santiago_24.jpg
santiago_24.jpg [ 131.88 KiB | Zobrazeno 15121 krát ]

Zdroj fotek: Iridium Concesiones

Autor:  Diaľničiar [ 22.3.2010 16:34:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Ještě i v Španělsku přidám několik dalších koncesionářů:

Bidelan :arrow:

http://www.bidelan.com/EUS/

Aumancha :arrow:

http://www.aumancha.com/

Radiála R3 a Radiála R5 :arrow:

http://www.accesosdemadrid.es/

Ciralsa :arrow:

http://www.ciralsa.com/

Autor:  Diaľničiar [ 10.4.2010 17:09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Ambiciózní plán španělské vlády: viewtopic.php?f=135&t=1814 .

Autor:  Standa [ 12.4.2010 8:28:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Diaľničiar píše:
Ambiciózní plán španělské vlády: viewtopic.php?f=135&t=1814 .

Nevím proč, ale nějak se mi vybavil plán argentinského prezidenta Menema z roku 1997 nebo 1998, podle kterého se mělo vybudovat v Argentině 10.000 km nových dálnic (včetně severojižní dálnice v podhůří And, kde tehdy nebyla ve velké části trasy ani asfaltovaná silnice). Postavilo se minimum a v roce 2001 přišel státní bankrot...

Autor:  Diaľničiar [ 12.4.2010 20:34:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Španělsko mělo právěže původně investovat ze státního rozpočtu a evrofondů ročně 15 mld. €, ale Španělsko během 3 let uspoří 50 mld. €, aby právě nešli řeckou cestou. Nedokáži osobně říct, jaké bude PPP a ani neznám o jaké projekty jde, ale vzhledem k rozsahu půjde jistě o část původních projektů, takže bude dominovat PPP a evrofondy, co nezatěží státní rozpočet. :idea:

Argentina pokud vím nezbankrotovala kvůli dálnicím. :idea: A takhle zavádět není hezké. :roll: ... Argentina především vytvořila pevný kurz mezi USD a jejich pesem a to v poměru 1:1, myslím v roce 1991. To mělo výhody co do inflace atd., ale domácé hospodářství nebylo dostatečně odolné. V roce 1997 jsme byli svědkami krize v Asii a celá Latinská Amerika šla ke dnu, ale nejvíc Argentina. Zvýšili se úroky, v zemi stoupla výrazně nezaměstnanost a v roce 1998 se kvůli kurzu dostala země do recese a klesala ročně o 3%. Peso bylo nadhodnocené a ekonomika sa dostala do deprese. Ceny klesali, deflace ještě více umrtvila hospodářství. Mzdy a platy klesli, ale né dost, aby byla země konkurenceschopná. Argentinská vláda tehdy začala šetřit, ale to ještě víc oslabilo hospodářství, až nakonec přistoupila k úpravě: 2:1 peso:USD. Již bylo ale pozdě, protože firmy měli problémy a zahraničí jim nevěřilo a začal dokonce odliv španělských firem z regionu, co znovu poškodilo hospodářství a Argentina se v r. 2000 ocitla na pokraji krachu, který i v roce 2001 opravdu vyhlásila. Zahraniční dluh dosáhl 130 mld. USD, na HDP pouze 45%.

Právěže v roce 1997 se ohlásil velkolepý infrastrukturální projekt (to nebyli jen dálnice), ale se téměř nic nezrealizovalo. Takže z tohoto krach nebyl a právěže díky PPP se alespoň něco stavělo v letech 1998-2005.

Autor:  Standa [ 13.4.2010 9:01:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Španělsko

Máte pravdu, nebylo to ode mne hezké to takhle napsat :oops: , neuvědomil jsem si, jak to může být zavádějící ve smyslu, že bankrot byl způsoben právě těmi velkými plány. Příčinu argentinské krize jste uvedl naprosto přesně, ještě bych dodal, že ta situace nastala v otevřené ekonomice, integrované se zeměmi, které tuto situaci řešily postupnou devalvací (Brazílie). Ovšem paralely tam jsou značné, i Španělsko má dnes zafixovanou měnu a nižší konkurenceschopnost oproti dalším uživatelům EUR (Španělsko díky vysokým sociálním výdajům, Argentina to měla díky korupci od prezidenta až po odbory), díky čemuž mu hrozí snížení ratingu a zvýšení úroků (jako všem PIGS). Velkou výhodou Španělska oproti Argentině je relativně nízký státní dluh, ale možná jde jen o optický klam, způsobený vyšším používáním PPP ve Španělsku (tady bude důležité, jak je u PPP ošetřena případná změna ratingu, tedy jestli by došlo k jeho "prodražení"). Omlouvám se za zkratkovitost, ale nemám teď prostor pro nějakou podrobnější analýzu.

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/