Stránka 1 z 11

Řecko

Napsal: 26.2.2009 10:44:53
od ceskedalnice.cz
gr-flag.gif
gr-flag.gif (581 bajtů) Zobrazeno 46795 x
GR-map.jpg
GR-map.jpg (43.43 KiB) Zobrazeno 14566 x
Rozloha: cca. 132 000 km2
Počet obyvatel: cca. 10,5 mil.
Hlavní město: Athény (cca. 0,7 mil., s okolím cca. 3,8 mil. obyv.)
Další velká města: Thessaloniki/Soluň (cca. 0,3 mil., s okolím cca. 1 mil. obyv.), Patras (s okolím cca. 0,3 mil. obyv.)

Vše, co se týká Řecka. Taky se zde budou psát informace k mnišské republice Athos, která se nachází na řeckém území a je taky pod ochranou Řeků.

Re: Řecko

Napsal: 7.4.2009 17:12:47
od Diaľničiar
Řecko je stát velikých změn, co se týče dálnic. Před deseti lety to byla krajina téměř bez dálnic, mimo hlavního města a některých velikých měst. Až posledních sedm, osm let přichází podstatní změny a především formou PPP se zde budují dálnice nebo mosty v mnohamiliardových € nákladech, také s pomocí evropských fondů.


29.12.2020 jsem napsal sumarizující příspěvek, kde je vícero příspěvků dáno do souvislostí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p226000 včetně aktuálního rozsahu dálniční sítě.

Rozsáhlé projekty

Napsal: 7.4.2009 17:23:41
od Diaľničiar
Egnatia Odos - 670 km dálnice na severu země (vrátim se k ní v některém z dalších příspěvků). :arrow:

https://www.egnatia.eu/

Jedná se o gigantický projekt, který se začal realizovat již před rokem 1994. Je financován z Rámců podpory Společenství. Magistrála, která je označována za „vstup ze Západu a bránu na Východ“, bude dlouhá celkem 670 km a propojí přístav Igoumenitsa s městem Alexandroupoli a tureckými hranicemi. Součástí magistrály je 74 tunelů o celkové délce 49,5 km. Předpokládaný termín dokončení je rok 2009.

Attiki Odos - síť dálnic v Aténách :arrow:

http://www.aodos.gr/

Most Rion-Antirion v hodnote 800 mil. € :arrow:

http://www.gefyra.gr/

Jónská Magistrála:

Jedná se o 159 km km dlouhou dálnici spojující města Antirio a Janina, která se napojí jak na magistrálu Egnatia, tak mezi Athénami a Maliakosem na tzv. magistrálu PATHE (Patra-Athény-Thesslaoniky(Soluň)-Evzoni). Projekt je realizován formou PPP. Předpokládaný termín dokončení: rok 2012. Rozpočet na tenhle úsek je 1,16 mld. €. Celková délka iónské dálnice bude 196 km.

Re: Řecko

Napsal: 7.4.2009 17:39:14
od Diaľničiar
Délka silniční sítě: cca. 120 000 km (3/4 jsou silnice II. třídy)

Od r. 2002 do r. 2013 probíhají mohutní změny, které mají vést k prodloužení dálniční sítě z cca. 1000 km na 2400 km. Páteří celého systému jsou tzv. National Road, čož je síť postupně přebudovávaná na dálnici PATHE (to jsou písmena podle měst, Patra, Atény, Larisa, Soluň) končící na makedonských hranicích. Momentálně se uvažuje o prodloužení dálnice z Patry do Kalamaty a z Atén do Sparty. Také je před koncem rozsáhly projekt Egnatia Odos.

Re: Řecko

Napsal: 7.4.2009 17:40:34
od Diaľničiar
Súkromná stránka o řecké dálniční síti (také cestní) v angličtině:

http://www.greek-motorway.net/

Z obsahu např.:
A1 - diaľnica Pathé:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a1.html

A2 - diaľnica Egnatia:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a2.html

A3 - diaľnica Central Greece:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a3.html

A5 - Iónska diaľnica:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a5.html

A7 - Peloponézska diaľnica:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a7.html

A9 - obchvat Patras:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a9.html

A12 - diaľnica Strimona:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a12.html
...

Re: Řecko

Napsal: 7.4.2009 17:48:27
od Diaľničiar
Aktuální situace (jestvujíci dálnice, rozestavěné úseky, plánované úseky)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... orways.png

Z toho vidno, že Egnatia Odos je před totálním ukončením. Ve výstavbě jsou pouze dva úseky a to Venetikos-Metsovo a Selles-Tyria - Agia Anastasia.

Po ukončení Egnatie bude jeden z nejnáročnějších projektů Ionian Odos, který představuje pravdepodobně nejnáročnejší dálniční projekt v Řecku.

PPP v Řecku je položeno na principech koncese bez stínového mýtného, tedy průjezd za dálnici je plně hrazen pouze z uživatelů dálnic, mostů a tunelů a vláda nedotuje stavby žádným stínovým mýtem. Za průjezd 1 km zaplatí motorista do 0,04€, za průjezd delších mostů to může být až 10€.

Re: Řecko

Napsal: 7.4.2009 17:50:25
od Diaľničiar
Autostráda středního Řecka E-65

Moderní 6-proudová autostráda, která bude hlavní cestní tepnou středního Řecka. Jde o 175 km dlouhou zcela novou silnici, která cez Lamiu a Thessálskou nížinu propojí PAThE s diálnicí EGNATIA ODOS. Projekt je realizován formou PPP a byl zadaný koncernu HELLENIC AUTOPISTAS.

Re: Řecko

Napsal: 8.5.2009 17:29:13
od Diaľničiar
Stavební jednotka světa (VINCI) se zúčastňuje na výstavbě 24,71 km části dálnice Maliakos-Kleidi přes PPP a také realizuje úpravy na ostatních sekcích v délce 204,69 km. Práce se realizují pro vítězné konzorcium na čele s Aegan Motorway Concession Company S.A. Práce se začali 5/3/08, ukončení má být 1/3/12 v celkové stavební hodnotě 819 63 000 €, přičem podíl VINCI je 10%.

Re: Řecko

Napsal: 6.7.2009 18:56:32
od Diaľničiar
Dálniční infrastruktura

Nejvýznamnější projekty:

Jónská magistrála

Jedná se o 146 (s přípojkami 196) km dlouhou dálnici spojující města Antirio a Janina, s napojením jak na magistrálu Egnatia, tak mezi Athénami a Maliakosem na tzv. „PAThE“, spojující Patru, Athény, Larisu a Soluň (Thessaloniki) s hranicí FYROM. Projekt bude realizován formou PPP´s. Předpokládané realizační náklady více jak 1 mld. €. Předpokládaný termín dokončení: rok 2012.

Peloponéská magistrála (severozápadní a východní větev)

Prodloužení dálnice „PAThE“ ve směru na Peloponés, kde se magistrála rozděluje do dvou větví. Severozápadní větev v délce 365,4 km propojí města Elevsina-Korint-Patras-Pyrgos-Tsakonas a východní o délce 205 km probíhá v trase Korint-Tripoli-Kalamata-Sparta. Oba projekty budou realizovány formou PPP´s.

Modernizace úseků dálnice Athény-Soluň v rámci výstavby „PAThE“

Nejrozsáhlejší jsou úpravy na nebezpečných úsecích Raches Maliakou – Kleidi a Petalo Maliaku, které mají mimořádný strategický význam. Na úseku Raches Maliakou-Kleidi (zahrnuje nebezpečné úseky v oblasti Platomanasu a Thébského údolí) o délce 205 km bude vybudováno 23 km nových tunelů. Projekt, který bude realizován formou PPP´s, by měl být dokončen v průběhu 4 let. Úsek Petalo (podkova) Maliakou, označovaný za „vražedný“, bude nahrazen tunelem. Práce byly rozděleny do 6 samostatných podprojektů, které byly zadány jednotlivě řeckým stavebním firmám.

Autostráda středního Řecka E-65

Probíhá výstavba mimořádně významné moderní 6-proudové autostrády E-65, která bude hlavní silniční tepnou středního Řecka. Jedná se o 175 km dlouhou, zcela novou silnici, která přes Lamii a Thessálskou nížinu propojí PAThE s dálnicí EGNATIA. Projekt bude realizován formou PPP´s a byl zadán koncernu HELLENIC AUTOPISTAS.

Soluňská podmořská magistrála

V květnu 2005 vyhrálo výběrové řízení na výstavbu dvouproudového, 2,5 km dlouhého tunelu (celá stavba má 6,5 km), konsorcium THERMAIKI ODOS s nabídkovou cenou cca. 465,5 mil. € (z toho stát zaplatí 66,5 mil. €). Realizace, jejíž zahájení bylo plánováno na 1.8.2007, však zatím vzhledem k ostrým výhradám vědců a ekologů v souvislosti s dopadem projektu na životní prostředí dosud nezačala.

Athénská magistrála „Attiki Odos“

V srpnu 2008 byl prezentován záměr Ministerstva životního prostředí, urbanizace a veřejných prací vyhlásit veřejnou soutěž na výstavbu nových úseků athénské periferní magistrály „Attiky Odos“ o celkové délce 55 km. Projekt v hodnotě 1,2 mld. € bude stejně jako ta část „Attiky Odos“, která je v provozu již od r. 2004, realizován metodou PPP´s.

U projektů realizovaných formou PPP´s byl investorům postoupen výběr mýtného (většinou po dobu 30 let), které jim zajistí návratnost investice. Maximální sazba, která může být uživateli dálnice účtována za 1 km jízdy, byla stanovena na 0,04 €.

Zdroj: www.businessinfo.cz

Re: Řecko

Napsal: 7.7.2009 23:54:06
od kalanis
Co se týče PAThE, tak na úsek skrz údolí říčky Tempi a průsmyky Platamonasu jsem více než velmi zvědavý. Železnice stejným úsekem projíždí soustavou fungl nových tunelů (a stará trať je opuštěná a částečně posnášená, včetně úseku skrz Platamonas) a přímo uprostřed údolí je klasická automobilová mýtnice.
Osobně to ale tipuji na další pár tunelových rour v severní stěně údolí - od vjezdu do údolí až za Platamonas s přeušením MUK právě k Platamonu...
(stav +- 4 roky zpátky)

Re: Řecko

Napsal: 5.10.2009 23:24:20
od Diaľničiar
V Řecku byli přes víkend volby. K moci se pěti letech dostala opět Panhelenská socialistická strana (Pasok). Získala 160 z 300 křesel, takže bude v pohodě vládnout sama. Úplně tak rozdrtila Novou demokracii premiéra Kostasa Karamanlise, který již abdikoval z postu šéfa strany. Pravice nedokázala zastavit přepad hospodářství, nezvládla proces reforem, nezvládla boj s ohněm (často se kritizuje fakt, že během 5 let se dostalo na novou armádní techniku 25 mld. €, ale na novou hasičskou pouze 0,4 mld. €). Pravice v těchto volbách klesla o 60 mandátů.

K moci se dostal šéf socialistů: Jorgos Papandreou, který má vládnutí v Řecku již v krvi: jeho otec (dostal socialisty do vlády v r. 1981 na 20 let) a taky jeho starý otec již byli premiérmi Řecka. Nyní on sám slibuje boj s korupcí, vyšší daně pro bohatých, zvyšování minimální mzdy. Do ekonomiky chce dát 3 mld. € jako stimulační balíček. Ovšem stojí před ním hlavný problém země: vysoký státní dluh (přes 100% HDP) a již nyní schodek rozpočtu vyšší než 6% HDP.

Papandreou chce Bruselu předložit tříletý plán na ozdravení ekonomiky, ovšem již mimo špatných čísel v ekonomice přetrvávejí taky další problémy jako růst nezaměstnanosti a nespokojnost ve školství.

Karamanlis chtěl situaci zvládnout dalšími reformami a škrtaním výdavků. Papandreou již v 11/2009 předloží do parlamentu rozpočet a až tehdy se ukáže, jak zvládne situaci on.

Já ještě připomenu základní fakty k situaci v rámci zaměření tohoto fóra: Řecko téměř na kolena položili OH v roce 2004, když země vkládala obrovské finance do nových sportových stánků a do megalomanských dopravních staveb. Stavebnictví rostlo ročně o dvouciferné čísla, taky v roce 2003 ještě o téměř 16%. Od té doby (mimo r. 2006) je stavebnictví v útlumu. Dopravní infrastruktura se od r. 2000 rozvíjí dodnes, ovšem jen díky PPP projektům, které do nové výstavby dálnic přinesli (do konce r. 2009 vrátaně) cca. 10 mld. € a taky Evropská unie, která zde platila cca. 75% nákladů na výstavbu 680 km dlouhé dálnice Egnatia Odos. I projekt metra v Aténách a nyní již tako v Solúni běží dál, ovšem znovu je to přes PPP. V dopravní infrastruktuře má problémy především železniční síť a pak v dopravě loďařský průmysl.

Tak tedy uvidíme, jaký vliv bude mít nový rozpočet na rozvoj dopravní infrastruktury v zemi.

Re: Řecko

Napsal: 12.1.2010 15:05:49
od Diaľničiar
Řecko čekají další léta opravdu těžké časy. Ohlášené byli skrty v dopravní infrastruktury: budou se pouze spolufinancovat EU projekty a nadále poběží pouze takové PPP, které si vystačí bez stínovéhé mýtného.

Řecko má celkový veřejný dluh na úrovni asi 300 mld. € a schodek státního rozpočtu přesáhl 14,5% HDP. Mimořádne silně je zadlužená i samospráva, zvlášť athénská, která právě v letech 2002-2004 masivně investovala společně se státem kvůli LOH, které se zde konali.

Pouze necelý týden dozadu před budovou řeckého parlamentu vybuchla bomba, naštěstí nikomu se nic nestalo. V zemi jsou tyto útoky na oficiální státní instituce a policii běžné od konce r. 2008, kdy policie pri nepokojích zabila mladíka. Řecko v roce 1999 zavedlo €, i když sfalšovalo své účtovnictví a nyní se EIB vyhráží, že Řecko ani v případě problémů financovat svůj dluh nedostane zvláštní úvěry. O situaci v Řecku se bude radit taky EK.

Re: Řecko

Napsal: 28.1.2010 14:15:39
od Diaľničiar
Co se děje v Řecku od ledna 2010:

Tradiční formou boje řeckých zemědělců je blokáda provozu na vnitrostátních silnicích a dálnicích. Obdobně jako v lednu 2009, tak se i v roce 2010 se svými traktory a dalšími zemědělskými stroji shromažďují podél hlavních řeckých komunikací, aby jejich blokádou upozornili na své problémy a prosazovali své požadavky. Míst, kde je doprava přerušena, přibývá a není vyloučeno, že dojde i k uzavření hraničního přechodu Promachonas na hranicích s Bulharskem. To již žádá EU o řešení situace.

Podle dostupných informací by v týdnu od 18. do 24. ledna 2010 měly protestní akce postupně kulminovat. Zátaras přibývá a prodlužuje se doba, po kterou jsou jednotlivé úseky uzavřeny. Kromě uzavírání silnic plánují zemědělci také blokády zemědělských celnic. Od 15. ledna 2010 je uzavřena dálnice Athény–Soluň na úrovni odbočky na Kastro Boiotie a u mostu Alamana, od 18. ledna se připojí silní thesalští zemědělci, jejichž centrem je Larisa. V severním Řecku je již na dvou místech přerušen provoz na dálnici Egnatia, konkrétně na úrovni měst Serres a Kavala. Ve většině případů jsou však zatím otevřené objížďky přes okresní komunikace.

Zemědělci nevylučují, že bude uzavřen také hraniční přechod Promachonas na hranici s Bulharskem. Rozhodne o tom jednání zemědělců, kteří se sjedou do oblasti dne 18. ledna 2010. Sdělovací prostředky informovaly, že tento záměr vyvolal ostrou reakci bulharské vlády.

Situaci na dálnici Athény–Soluň komplikují objížďky po okresních komunikacích vynucené nedávným sesuvem půdy v údolí Temby.

Re: Řecko

Napsal: 9.2.2010 22:53:49
od Diaľničiar
Ministry of Infrastructure, Transport and Networks :arrow:

http://www.yme.gr/

Re: Řecko

Napsal: 17.3.2010 19:03:31
od Diaľničiar
Vrátím se v případě Řecka trochu do minulosti. :arrow:

V létě 2008 uzavřelo konsorcium Olympia Odos (členové: VINCI Concessions 36%, HOCHTIEF PPP Solutions 25% a 3 řecké firmy 39%) po více než roce financování koncese dálnice Atény-Tsakona.

Na financování tohoto megaprojektu PPP v Řecku se podílí 19 bank, EIB, samotní stavitelé a částečně i řecká vláda. Banky poskytli 1,6 mld. €, z čeho 990 mil. € je úvěr, který třeba vrátit za 13 let a 200 mil. € poskytla EIB.

Koncese umožní konsorciu následovní: dostavět dálnici Atény-Korint-Patras-Tsakona (na polostrově Peloponéz). Dálnice bude mít celkovou délku 365 km, z čeho v roce 2008 bylo v provozu 82 km, dalších 120 km sice v provozu je, ale musí se kompletně modernizovat a rozšířit a dalších 163 km třeba postavit. Koncese se uzavřela pro financování, projektování, výstavbu, provoz a údržbu na 30 let. Celkové stavební a modernizačné práce budou trvat 6 let. Na dálnici třeba postavit např. 19 km tunelů a dalších 400 objektů (mosty, nadjezdy, zářezy atd.). Rovněž se postaví 20 nových MÚK, včetně přestavby stávajících.

Celkové náklady tohoto PPP projektu jsou 2,8 mld. €. Koncese nadobudla účinnost 4.8.2008.

Doplním, že společnost VINCI v Řecku provozuje (v partnerství s dalšími firmami) přes VINCI Concessions téměř 600 km dálnic a velkých mostů. Jde o dálnici Atény-Tsakona v délce 365 km, most Rion-Antirion, dálnici Maliakos-Kleidi (severní část Atény-Théssaloniki) v délce 230 km.

Re: Řecko

Napsal: 17.3.2010 19:39:56
od Diaľničiar
Dálniční úsek Maliakos-Kleidi (severní část Atény-Théssaloniki) je součástí PPP projektu v délce 230 km na dálnici Athény-Soluň; celá dálnice bude mít cca. 550 km a je to dálnice PAThE (Patras-Athens-Thessaloniki-Evzoni (st. hranice s Makedonii)). :arrow:

Část dálnice dlouhá 230 km se stala PPP projektem mezi mnoha stavebními firmami. Jde o to, aby se celá dálnice stala bezpečnější a část dálnice se musí kompletně celá přestavět. Nejvýraznější společností je zde německý HOCHTIEF PPP Solutions s 39,5%, dále VINCI s 10,5% a několik řeckých společností.

Kompletně se přebuduje asi 25 km úseku Maliakos-Kleidi. To bude stát 819,632 mil. €. Stavební práce se začali 05/03/2008 a ukončí se 01/03/2012. Klientem je Aegan Motorway Concession Company S.A. a celkovým zadavatelem je kompetentní ministerstvo. To, že se má úsek přebudovat znamená v praxi prakticky novou výstavbu: postaví se zde několik tunelů, třeba i jeden nejdelší v délce 6 km, dále 26 mostů a 10 odpočívek.
maliakos_1.jpg
maliakos_1.jpg (26.83 KiB) Zobrazeno 46610 x
V rámci PPP projektu se dalších 205 km stávající dálnice bude modernizovat a částečně se i rozšíří. Zvýší se tak bezpečnost a plynulost přemávky. Partneři projektu například provedou: zesílení silničních povrchů, instalují nové zábradlí a svodidla, instaluje se nové osvětlení, doplní se informační a řídící systém dálnice a zlepší se stávající vodorovní značení. Na dálnici se vytvoří i nové silnice, aby se na ní mohli dostat policisté z 3 stanic a hasiči z dalších 2 stanic.

Po celkové přestavbě a modernizaci bude na dálnici 31 MÚK. Celkové náklady na výstavbu a přestavbu dosáhnou asi 1 mld. €. Tato suma bude vrácená formou mýta a řecké státní dotaci ve výšce 300 mil. € včetně inflace.

Zdroj fotografie: HOCHTIEF Construction

Re: Řecko

Napsal: 18.3.2010 9:50:25
od Nosorožec
úsek Athény-Soluň rozhodně nemá 230km - spíš tak 500km..

Re: Řecko

Napsal: 18.3.2010 13:54:06
od Diaľničiar
To samozřejmě nemá, možná jsem to nedostatečně uvedl, ale já jsem pouze popsal část dálnice, která šla v rámci PPP do přestavby a výstavby. ;) Ten text tedy doplním a opravím. :idea:

Děkuji za upozornění. :P

Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť

Napsal: 1.4.2010 21:15:43
od Diaľničiar
martini, kdyby jste znal projekt Rion-Antirion (celým jménem Harilaos Trikoupis Bridge), tak by jste věděl, proč tu tento most nepostavila vláda. ;) Kdyby to bylo tak jak říkáte, tak zde řecká vláda založila koncesionářskou společnost (běžná praxe pro státy v Středozemí, kde se očekává vysoká ziskovost), kde by měla většinu, a most za 800 mil. € postavila sama, když je to takové ziskové. Tenhle most patří mezi TOP 10 nejohroženějších na světě v důsledku hrozeb zemětřesení. :shock: Postavit jej nebylo jednoduché - použili se zvláštní technologie přímého vpuštění pilonů do mořského dne a celá vozovka je "ve vzduchu" za pomoci obrovských hydraulických zařízení po celé délce. Údržba je prováděná specialisty z Francie, kteří na toto dokonce museli trénovat na Eiffelovce, protože údržba lan se dělá z pilonů a údržba lan je zde na tomto mostě opravdu náročná. Vůbec údržba spolkne neuvěřitelné částky každým rokem.

PPP zde mělo za úlohu především postavit něco, co bude bezpečné a dostane záruku na provoz. Jinak nevěřil by jste, ale intenzity jsou pořád jen málo těsně nad kalkulacemi. :o Protože ono se to nezdá, ale platit přes 12 € za 2,5 km je vcelku dost i na západní země, na Řecko je to opravdu hodně.

Neříkám, že projekt nevynáší, ale nepatří ani zdaleka k vysoce ziskovým, nemluvě o hrozbách (přírodních). :idea:

Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť

Napsal: 2.4.2010 11:23:41
od martini
Diaľničiar píše:PPP zde mělo za úlohu především postavit něco, co bude bezpečné a dostane záruku na provoz.
Ano, vím že tohle je pro stát zásadní.
Diaľničiar píše:Jinak nevěřil by jste, ale intenzity jsou pořád jen málo těsně nad kalkulacemi. :o Protože ono se to nezdá, ale platit přes 12 € za 2,5 km je vcelku dost i na západní země, na Řecko je to opravdu hodně.
No jo, ale kolik stojí trajekt :crazy:, to bude určitě ještě víc, navíc nutnost nalodění, vylodění, časové omezení...
Diaľničiar píše:Neříkám, že projekt nevynáší, ale nepatří ani zdaleka k vysoce ziskovým, nemluvě o hrozbách (přírodních). :idea:
Kdyby se projekt s přijatelnou mírou rizika nevyplati, nenašel by koncesionáře, že :jidlo:

Re: Řecko

Napsal: 26.5.2010 14:26:05
od Diaľničiar
Na řecké dálnici Egnatia Odos dnes tisíce žab způsobily několik dopravních nehod a na další dvě hodiny následný dopravní chaos až uzavření úseků mezi Soluní a hranicemi s Tureckem.

Proč žáby šly zrovna přes dálnici a nevyužily jako doposud na to určené prostory bude zjišťovat expertní skupina.

Zdroj: DPA, překlad

Re: Řecko

Napsal: 30.7.2010 19:01:18
od Diaľničiar
Kdo sledujete dění, tak víte, že v zemi probíhá štrajk řidičů cisteren, řidičů nákladních aut a jsou zde již reální hrozby od krejné levice a anarchistických skupin (které nesouvisejí s nedostatkem PHM).

Tenhle příspěvek sem dávám jako informační: situace v Řecku je opravdu složitá; problémy s PHM jsou již i na dálnicích. :!: Dokonce se objevil případ pokusu o únos cisterny. :ko:

Kdo jedete do Řecka v těchto dnech (uvědomte si prosím, že i dozásobení, ať by bylo již od zítřka bude trvat celé dny), zjistěte si takové trasy, při kterých jsou nadnárodní ČSPH, které většinou ještě PHM mají. V zemi totiž již přes 80% ČSPH žádné palivo nemá a kde je, tak tam jsou dlouhé řady řidičů.

Re: Řecko

Napsal: 3.10.2010 21:13:13
od Diaľničiar
Ještě bych rád doplnil i odkaz na tu dálnici, o které tady byla řeč o pár příspěvků výše:

Olympia Odos :arrow:

http://www.olympiaodos.gr/

*jde o dálnici na Peloponézském polostrově stavěnou formou PPP
*je zde i možnost angličtiny

Re: Řecko

Napsal: 11.6.2011 2:57:08
od Nosorožec
zajimave resene osvetleni na recke A2 (Egnatia) pobliz Komotini. Bohuzel jsem ho nevidel "v akci"...

Re: Řecko

Napsal: 13.6.2011 8:14:51
od Standa
Kdysi jsem podobné osvětlení viděl na jednom mostu v Buenos Aires, ale moc dobré to nebylo kvůli rychlému střídání světla a tmy (asi jako když jedete alejí osvětlenou z boku).