Řecko
Re: Řecko
aspoň už víme, proč tam maj tu krizi
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 11:44:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Řecko
Jestli to nebudou jen nějaké LEDkové pásky plnící poziční funkcidd píše:Navíc osvětlení z boku je méně přirozené než světlení shora a dělá nepříjemné stíny. A při použití jednoho světla každé dva metry to nebude ani ekonomické.
Re: Řecko
vypadá to jako normální zářivky
Re: Řecko
No jestli to jsou normální zářivky.tak to musí být docela drsné,aby mi to svítilo ve výšce očí.Kdyby to bylo pod svodidlem a osvětlovalo vozovku,to bych chápal...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 11:44:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
V listopadu 2011 byl zrušen zákaz provozu osobních automobilů s dieselovými motory ve dvou největších řeckých městech (Athény a Soluň), kde tento zákaz (s výjimkou automobilů taxislužby a některých vozidel veřejné obsluhy) platil dlouhá léta s ohledem na značné znečištění ovzduší v těchto městských aglomeracích. Na athénské a soluňské silnice tak od 25. listopadu 2011, kdy zrušení zákazu nabylo účinnosti, mohou vyjet vozy s dieselovým motorem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Celkový rozsah zpoplatněné sítě dálnic byl v roce 2010 na úrovni 1.587 km dálnic, z čeho na 2x3 jízdní pruhy bylo 280 km a na 2x4 jízdní pruhy bylo dalších 30 km. Dalších 330 km dálnic se stavělo, v roce 2011 se síť rozrostla o 45 km. Denní intenzity dosáhli 545.590 vozidel s podílem těžkých vozidel 42.100. Na této síti dálnic se stalo 7.650 nehod, při kterých 35 lidí zahynulo. V provozu bylo 96 odpočívek, na 27 z nich i se servisními centry.
Řecko disponovalo do první krize (2008) asi 1.000 km dálnic, přičemž ohlásilo masivní investice do dálniční sítě (ještě předtím již před OH, které se konali v roce 2004 se stavěli projekty jako Egnatia Odos nebo most Rion-Antirion nebo se vylepšovali dálnice v hlavním městě). Záměr byl dosáhnout 2.400 km dálnic do roku 2020. Žádalo si to obrovské investice i do stávajících sítí dálnic.
Mnoho dálnic, prakticky všechny (kromě Egnatia Odos a některých explicitních částí, samostatní tunely atp.) jsou právě sdruženy pod Hellenic Motorways, S.A., kde jsou jednotlivé dálniční projekty jakožto koncese uděleny konkrétním společnostem. Částečný vlyv zde ale má i stát. Záměrem celkové privatizace bude odevzdání do rukou firem za konkrétní hotovost nebo radikální snížení investic státu do této již provozované, ale v mnoha případech nedostavěné sítě dálnic. Navíc, mnoho z nich je zatíženo úvěry.
Něco o málo o konkrétních cenách za rok 2010 jakožto mýtné (pouze část koncesí; dálnic na koncese je více):
Aegean Motorways
Light vehicles 0.04 EURO/Km
Vehicles with 3 or 4 Axles 0,08 EURO/Km
Heave loads of 5 axles and more 0.14 EURO/Km
Attiki Odos
Light vehicles 2,8 EURO
Vehicles with 2 or 3Axles 7 EURO
Heave loads of 4 axles and more 11,2 EURO
Gefyra
Light vehicles 12,90 EURO
Heave loads of 4 or 5 axles and more 41 EUR
Řecko disponovalo do první krize (2008) asi 1.000 km dálnic, přičemž ohlásilo masivní investice do dálniční sítě (ještě předtím již před OH, které se konali v roce 2004 se stavěli projekty jako Egnatia Odos nebo most Rion-Antirion nebo se vylepšovali dálnice v hlavním městě). Záměr byl dosáhnout 2.400 km dálnic do roku 2020. Žádalo si to obrovské investice i do stávajících sítí dálnic.
Mnoho dálnic, prakticky všechny (kromě Egnatia Odos a některých explicitních částí, samostatní tunely atp.) jsou právě sdruženy pod Hellenic Motorways, S.A., kde jsou jednotlivé dálniční projekty jakožto koncese uděleny konkrétním společnostem. Částečný vlyv zde ale má i stát. Záměrem celkové privatizace bude odevzdání do rukou firem za konkrétní hotovost nebo radikální snížení investic státu do této již provozované, ale v mnoha případech nedostavěné sítě dálnic. Navíc, mnoho z nich je zatíženo úvěry.
Něco o málo o konkrétních cenách za rok 2010 jakožto mýtné (pouze část koncesí; dálnic na koncese je více):
Aegean Motorways
Light vehicles 0.04 EURO/Km
Vehicles with 3 or 4 Axles 0,08 EURO/Km
Heave loads of 5 axles and more 0.14 EURO/Km
Attiki Odos
Light vehicles 2,8 EURO
Vehicles with 2 or 3Axles 7 EURO
Heave loads of 4 axles and more 11,2 EURO
Gefyra
Light vehicles 12,90 EURO
Heave loads of 4 or 5 axles and more 41 EUR
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Koncesionář dálnice A7
https://www.moreas.com.gr/english/
Korinthos - Tripoli - Kalamata Motorway
Před pár dny se uvedl do provozu úsek při městě Kalamata.
https://www.moreas.com.gr/english/
Korinthos - Tripoli - Kalamata Motorway
Před pár dny se uvedl do provozu úsek při městě Kalamata.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.12.2020 17:24:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Evropská komise označila za legální, dlouhodobý pronájem dálnice „Egnatia Odos“, která nemá závazky vůči investorovi. Tím se tato dálnice dostává do režimu možné "privatizace".
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 11:45:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Řecká ekonomika je již pátým rokem v recesi, jejíž hloubka zatím překonává veškeré prognózy. Aktuální odhad na rok 2012 hovoří o poklesu HDP o 7%. Vláda se proto snaží vyslat signál, že její prioritou není jen fiskální konsolidace, ale i strukturální reformy a opatření orientovaná na zlepšení podnikatelského prostředí, která jsou nezbytným předpokladem pro obnovení zájmu zahraničních investorů o investice a privatizaci státního majetku.
Obnovení prací na čtyřech velkých silničních projektech „Olympia Odos“ (dálnice Elefsina-Korint – Patra – Pyrgos – Tsakona), „Maliakos – Kleidi“ (úsek dálnice Athény – Soluň), „Ionia Odos“ (dálnice Kalamata – Pyrgos – Patra-Rio – Antirio – Ioannina – albánské hranice) a silnice E-65 vedoucí regionem Střední Řecko. Do 30. 9. 2012 by měla být uzavřena jednání o vzorové smlouvě, která bude základem pro renegociaci čtyř stávajících smluv o postoupení projektů soukromým investorům. Nové znění následně potvrdí parlament.
Obnovení prací na čtyřech velkých silničních projektech „Olympia Odos“ (dálnice Elefsina-Korint – Patra – Pyrgos – Tsakona), „Maliakos – Kleidi“ (úsek dálnice Athény – Soluň), „Ionia Odos“ (dálnice Kalamata – Pyrgos – Patra-Rio – Antirio – Ioannina – albánské hranice) a silnice E-65 vedoucí regionem Střední Řecko. Do 30. 9. 2012 by měla být uzavřena jednání o vzorové smlouvě, která bude základem pro renegociaci čtyř stávajících smluv o postoupení projektů soukromým investorům. Nové znění následně potvrdí parlament.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Dne 23.7.2012 se uvedl do provozu úsek dálnice A7 Ichalia - Kalamata dlouhý 25 km.
Dálnice A7 bude mít délku 150 km, prozatím je od roku 1990 v provozu 135 km.
Je to dálnice zpoplatněná mýtem a provozuje jí společnost MOREAS: http://www.moreas.com.gr/
Dálnice A7 bude mít délku 150 km, prozatím je od roku 1990 v provozu 135 km.
Je to dálnice zpoplatněná mýtem a provozuje jí společnost MOREAS: http://www.moreas.com.gr/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Situace v zemi začíná být kritická. Od r. 2008 klesl HDP o více než 20%, země je non stop v recesi. Nezaměstnanost, která v roce 2012 dosáhla hodnotu 24,5% se v lednu 2013 zvýšila na téměř 27%. Během posledních 10 let je zaznamenán nižší počet obyvatel o asi 250.000, země je silně zadlužená (přes 160% HDP) a totálně závislá na pomoci EU/MMF atd.
Téměr se zastavil rozvoj silniční infrastruktury kromě projektů přes evropské fondy a PPP, které pokračují opatrně i nadále. Jakákoliv státní účast se ovšem minimalizuje a předem schvaluje na mezinárodní úrovni. Privatizace infrastruktury "vázne" a zhoršuje se systém údržby druhořadých silnic.
Téměr se zastavil rozvoj silniční infrastruktury kromě projektů přes evropské fondy a PPP, které pokračují opatrně i nadále. Jakákoliv státní účast se ovšem minimalizuje a předem schvaluje na mezinárodní úrovni. Privatizace infrastruktury "vázne" a zhoršuje se systém údržby druhořadých silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rozsáhlé projekty
dávám do pozornosti odkaz, proč se ta dálnice tak jmenuje a i něco více z její historie jako ze silniceDiaľničiar píše:Egnatia Odos - 670 km dálnice na severu země (vrátim se k ní v některém z dalších příspěvků).
http://www.egnatia.eu/page/
Jedná se o gigantický projekt, který se začal realizovat již před rokem 1994. Je financován z Rámců podpory Společenství. Magistrála, která je označována za „vstup ze Západu a bránu na Východ“, bude dlouhá celkem 670 km a propojí přístav Igoumenitsa s městem Alexandroupoli a tureckými hranicemi. Součástí magistrály je 74 tunelů o celkové délce 49,5 km. Předpokládaný termín dokončení je rok 2009.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Nedávno tiskem proběhla informace, že Řecko dostane 3 mld. € na výstavbu dálnic z EU. Bez další specifikace, informace jsem dohledal a jedná se o 4 dálnice.
ERDF poskytne 723,6 mil. € na Ionian motorway, kde se formou koncese staví 196 km Antirrio - Ioannina. Jde také o upgrade stávajích sekcí PATHE motorway (Patra-Athens-Thessaloniki), která je součástí TETN (Trans European Transport Network).
Kohézní fond poskytne 699 mil. € na dokončení Maliakos - Kleidi, koncesním způsobem. Jedná se o výstavbu Evangelismos – Skotina (délka 24,71 km) a upgrade stávajících sekcí (204,7 km) PATHE motorway.
ERDF poskytne 977 mil. € na dokončení Elefsina – Korinthos – Patra motorway, koncesním způsobem. Jedná se o výstavbu Korinthos – Patra (120 km), včetně upgradu stávajících sekcí v délce 81,5 km v rámci PATHE motorway.
Kohézní fond poskytne 570 mil. € pro dokončení Central Greece motorway, koncesním způsobem, E-65 motorway na výstavbu 78,5 km sekce Xyniada - Trikala s instalací mýtných zařízení a informačním systémem pro úsek Skarfeia – Raches (57 km) v rámci PATHE motorway.
Celkem tedy EU poskytne 2,97 mld. € na řecké dálnice.
ERDF poskytne 723,6 mil. € na Ionian motorway, kde se formou koncese staví 196 km Antirrio - Ioannina. Jde také o upgrade stávajích sekcí PATHE motorway (Patra-Athens-Thessaloniki), která je součástí TETN (Trans European Transport Network).
Kohézní fond poskytne 699 mil. € na dokončení Maliakos - Kleidi, koncesním způsobem. Jedná se o výstavbu Evangelismos – Skotina (délka 24,71 km) a upgrade stávajících sekcí (204,7 km) PATHE motorway.
ERDF poskytne 977 mil. € na dokončení Elefsina – Korinthos – Patra motorway, koncesním způsobem. Jedná se o výstavbu Korinthos – Patra (120 km), včetně upgradu stávajících sekcí v délce 81,5 km v rámci PATHE motorway.
Kohézní fond poskytne 570 mil. € pro dokončení Central Greece motorway, koncesním způsobem, E-65 motorway na výstavbu 78,5 km sekce Xyniada - Trikala s instalací mýtných zařízení a informačním systémem pro úsek Skarfeia – Raches (57 km) v rámci PATHE motorway.
Celkem tedy EU poskytne 2,97 mld. € na řecké dálnice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Výdaje státu jsou nižší o 1/3 na standardní kapitálové výdaje a bohužel neznám poměry pro základní chod státu. Zřejme se snížili mzdy silničářů, ale nepředpokládám, že by se nedostalo na údržbu silnic. Rekonstrukce ani před krizí nedosahovali potřebnou úroveň. A výstavba dálnic a jejich renovace uvázla, protože banky nemají dost peněz pro tyto projekty, ale to nyní vyřešila EU.
Metro v Soluni se staví nadále, teď běží tendr na 25 nových tramvají do Atén včetně rozšíření tramvajových tratí. Investuje se do námořní dopravy, takže dopravní infrastruktura napředuje, i když je to opravdu složité v zemi, která je zatížená 170% dluhem k HDP, kde je nadále deficit st. rozpočtu a kde neustále není dostatek zdrojů na cokoliv, kde 28% občanů nemá práci a celkem 33% žije na hranici chudoby. Ale tohle všechno nemá nic společné s nevyhnutními výdaji na silniční síť. A kapitálové výdaje i když jsou nižší, stále dosahují 6-6,5 mld. € ročně.
Nemám, nedisponuji žádnou zprávou/materiálem jak se od roku 2008 podepsal nedostatek peněz na kvalitě silniční infrastruktury.
Metro v Soluni se staví nadále, teď běží tendr na 25 nových tramvají do Atén včetně rozšíření tramvajových tratí. Investuje se do námořní dopravy, takže dopravní infrastruktura napředuje, i když je to opravdu složité v zemi, která je zatížená 170% dluhem k HDP, kde je nadále deficit st. rozpočtu a kde neustále není dostatek zdrojů na cokoliv, kde 28% občanů nemá práci a celkem 33% žije na hranici chudoby. Ale tohle všechno nemá nic společné s nevyhnutními výdaji na silniční síť. A kapitálové výdaje i když jsou nižší, stále dosahují 6-6,5 mld. € ročně.
Nemám, nedisponuji žádnou zprávou/materiálem jak se od roku 2008 podepsal nedostatek peněz na kvalitě silniční infrastruktury.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Řecko
Evidentně si EU myslí, že Řecko se může k prosperitě prostavět. No jen do toho.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Resumption of work on two large Greek motorway concession projects in which VINCI is a shareholder
*A total investment of €3.1 billion
*More than 10,000 jobs generated
*Set to open to traffic by the end of 2015
Following three years of intensive work with the Greek government and its financial partners, VINCI announces the resumption of construction work on the 365 km motorway between Athens and Tsakona and the 240 km motorway section between Maliakos Bay and Kleidi.
The two concession projects underwent in-depth restructuring that made it possible to complete their refinancing in December 2013 and to resume construction work at the beginning of 2014. The two projects account for a total investment of €3.1 billion (Athens-Tsakona: €1.8 billion, Maliakos-Kleidi: €1.3 billion).
VINCI Concessions is a 30% shareholder in the Olympia Odos company, which holds the concession for the Athens-Tsakona motorway, and a 15% shareholder in the Aegean Motorway company, which holds the concession for the Maliakos-Kleidi motorway.
The resumption of these projects, which are crucial to Greek infrastructure competitiveness, illustrates the long-term strength of the public-private partnership model, notwithstanding cyclical fluctuations. In addition, the projects boost local economic development. The resumption of work with a view to opening the motorways to traffic by the end of 2015 will account for about 10,000 direct and indirect jobs during peak construction. Motorway operation will consolidate about 1,000 jobs.
Zdroj: http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 0-0830.htm
*A total investment of €3.1 billion
*More than 10,000 jobs generated
*Set to open to traffic by the end of 2015
Following three years of intensive work with the Greek government and its financial partners, VINCI announces the resumption of construction work on the 365 km motorway between Athens and Tsakona and the 240 km motorway section between Maliakos Bay and Kleidi.
The two concession projects underwent in-depth restructuring that made it possible to complete their refinancing in December 2013 and to resume construction work at the beginning of 2014. The two projects account for a total investment of €3.1 billion (Athens-Tsakona: €1.8 billion, Maliakos-Kleidi: €1.3 billion).
VINCI Concessions is a 30% shareholder in the Olympia Odos company, which holds the concession for the Athens-Tsakona motorway, and a 15% shareholder in the Aegean Motorway company, which holds the concession for the Maliakos-Kleidi motorway.
The resumption of these projects, which are crucial to Greek infrastructure competitiveness, illustrates the long-term strength of the public-private partnership model, notwithstanding cyclical fluctuations. In addition, the projects boost local economic development. The resumption of work with a view to opening the motorways to traffic by the end of 2015 will account for about 10,000 direct and indirect jobs during peak construction. Motorway operation will consolidate about 1,000 jobs.
Zdroj: http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 0-0830.htm
sám to žádáte po vlastní vládě v ČR, aby více stavělaMarooned17 píše:Evidentně si EU myslí, že Řecko se může k prosperitě prostavět. No jen do toho.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Řecko
A o kolik pracovních míst přišla třeba Francie či Německo kvůli vysokému zdanění, aby se mohla Řecku zaplatit dálnice? Bohužel platí, že ještě žádná země se k prosperitě neprodotovala. Všechny dnes vyspělé státy nejprve musely vytvořit podmínky pro ekonomický růst, a až pak se buď infrastruktura stavěla sama soukromým sektorem (železnice), nebo následně státem (dálnice). To musí udělat i Řecko a upřímně - to vážně zatím nepozoruji.Diaľničiar píše: *A total investment of €3.1 billion
*More than 10,000 jobs generated
Ne, já po vlastní vládě žádám především to, aby zajistila hospodářský růst bez dalšího zadlužování. Když budeme mít vysoký HDP per capita, bude automaticky i více peněz na kvalitní infrastrukturu. Na současné úrovni ekonomické vyspělosti nemáme prachy na to postavit (rozhodně ne bez dotací, ale k těm viz výše), ale především udržovat celou dálniční a kvalitní mimo zástavbu vedoucí silniční síť.Diaľničiar píše:sám to žádáte po vlastní vládě v ČR, aby více stavěla
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Německo ani Francie netratí více, než získají na dluhopisech a zbrojářských zakázkách pro Řecko. Nemluvě o tem, že jim (Řekům) manipulaci s rozpočty dlouho trpěli a již kolem roku 2000 se mluvilo, že to s hospodařením Řecka není dobré, ale TOLEROVALO SE TO, protože rok 2004 značil Olympijské hry.
Řecko kromě projektu Egnatia Odos prakticky nemá dálnice z EU fondů. Až nyní a i nyní to jsou peníze určeny pro koncesionářská sdružení, protože banky nechtějí dávat více jak 100 mil. € na každý projekt. A za tyto dálnice si motoristé hezky připlatí a zrovna zas na tom vydělá Francie. VINCI je z velké části vlastněn i FR státem.
Řecko kromě projektu Egnatia Odos prakticky nemá dálnice z EU fondů. Až nyní a i nyní to jsou peníze určeny pro koncesionářská sdružení, protože banky nechtějí dávat více jak 100 mil. € na každý projekt. A za tyto dálnice si motoristé hezky připlatí a zrovna zas na tom vydělá Francie. VINCI je z velké části vlastněn i FR státem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Řecko
Dne 16.2. se odevzdal do provozu 4 km úsek dálnice A1 mezi Roditsa a Anthii (s MÚK A3), blízko města Lamia.