Právě je 27.5.2020 0:29:37




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Řecko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Pro ulehčení zde označení dálnic a jejich jména:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 47.25 KiB | Zobrazeno 10171 krát ]

Zde pak mapa z wiki:
Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 691.24 KiB | Zobrazeno 10171 krát ]

A nyní důležitá informace: vláda oznámila, že Řecko dělí 2 měsíce od dokončení dálnice A1, Aegen Motorway, která spájí Atény a Thessaloniki, tedy 2 největší města státu. Výstavba dálnice tak trvá 45 let. Před dokončením jsou náročné úseky, třeba se 6 km tunelem. Ve výstavbě je poslední 25 km dlouhý úsek mezi Evangelismos a Skotina, na kterém se nacházejí 3 tunely. Po dokončení se zásadně zkrátí cestovní čas. Mýtné se začne vybírat až v roce 2018.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


4.2.2017 16:04:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Dnes se odevzdal do provozu 37 km dlouhý úsek na dálnici A5 (Ionian Odos). Jde od Kampi do Perdika a nahrazuje tak státní silnici smrti mezi Arta a Ioannina. V rámci dálnice se staví i další 2 hlavní úseky a to: Gavrolimni - Kefalovriso (32 km) a Amfilohia - Pellana (15 km). Ten druhý je v omeškání harmonogramu prací.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


22.2.2017 15:40:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Řecké min. infrastruktury připravuje do výstavby nové dálnice a silnice dálničního významu. Jak se tady tomu tak lépe věnuji, tak vidíte, že mnoho ve výstavbě se daří dostavovat díky EU fondům a PPP a síť se rozrůstá. Řekové plánují síť zahustit a stane se tak k populaci a rozloze větší v rámci EU průměru. Nové dálniční úseky mají odhadované stavební náklady cca. 3 mld. € (více jak 400 km). Zde je 10 projektů budoucnosti. :arrow:

Lamia-Ksiniada section (E65 Motorway)

*náklady 300 mil. €
*délka 32,5 km
*tady už to bylo schváleno i Bruselem a letos se možná začne i stavět

Trikala-Egnatia section (E65 Motorway)

*náklady 400 mil. €
*délka 62 km
*zde již proběhla i studie EIA a nyní se již jedná s EIB ohledně financování
*zhotovitel je již vybrán: Terna
*začátek výstavby se odhaduje na rok 2018

Ioannina-Kakavia Road

*náklady: 300 mil. €
*délka: 60 km
*prodloužení iónské dálnice po hranice s Albánskem
*prozatím přípravní fáze a předběžná ochota EIB se zapojením se do financování

Chania-Heraklion section ("VOAK" Motorway)

*o tom jsem tady o pá příspěvků výše psal, náklady 1,1 mld. €
*délka 140 km, spojení 3 měst na Krétě: Chania, Rethimnon, Heraklion
*koncesní model výstavby se zapojením EIB v letech 2017/2018

Patra-Pyrgos Road

*náklady: 450 mil. €
*prodloužení dálnice Olympia Odos, délka 75 km
*financování EU fondami 2014-2020, tendruje se na 5 částí, 4 jsou vytendrované, čeká se na 5. a může se začít s výstavbou

Chalkida Detour

*náklady: 180 mil. €
*délka 18 km
*dálniční větva obslouží město Chalkida
*pouhá příprava projektu, který je celý nejistý

Aktio-Amvrakia Road

*náklady: 165 mil. €
*délka 48,5 km, zesílení významu dálnice Amvrakia
*financování EU fondy 2014-2020
*má se letos tendrovat a v roce 2018 jít do realizace

Lefkada Island’s double connection with Amvrakia Motorway

*náklady: 45 mil. €
*financování EU fondy 2014-2020
*jde o dualizaci silnice, která spojuje ostorv Lefkada s dálnicí Amvrakia
*projekt se již realizuje

Ksanthi-Echinos

*náklady: 80 mil. €
*napojení na Egnatia Odos a zesílení významu k hranicím s Bulharskem
*příprava tendrování, ale nejisté financování a tím o začátek výstavby

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.3.2017 15:08:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Začátkem tohoto měsíce se o víkendu uvedli do provozu dálniční tunely Panagopoula v Aténách. Provozovatelem je Olympia Odos. Tunely jsou v délce 0,5 km a ve výstavbě od roku 2008.




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2017 14:41:13, celkově upraveno 1

doplnění dalšího videa



3.4.2017 16:01:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
V Řecku nemá otevírání nových dálnic konce, ale nyní obrovská sláva ... včera, 6.4., po dlouhém ohlašování a i odkladu o další týden se povedl odevzdat do provozu poslední úsek na dálnici A1. Je v délce 25 km a jde od Evaggelismos do Skotiny napříč údolím Tempi. Obsahuje i 6 km dlouhý tunel. Tímto se skompletizovala dálnice mezi Aténami a Thessaloniki (Soluň). Výstavba tohoto úseku se protáhla na neskutečných 9 let pro finanční krizi v Řecku a celá dálnice se budovala 5. dekádu. Na úseku jsou celkem 3 tunely. Informace o realizaci tady zachycená byla.
Příloha:
21_37_20170406_tk_7032_copy_sooc1491495232_-1-.jpg
21_37_20170406_tk_7032_copy_sooc1491495232_-1-.jpg [ 355.16 KiB | Zobrazeno 9811 krát ]

Příloha:
21_01_20170406_tk_6408_copy_sooc1491494891.jpg
21_01_20170406_tk_6408_copy_sooc1491494891.jpg [ 790.47 KiB | Zobrazeno 9811 krát ]

Příloha:
21_01_20170406_tk_6408_copy_sooc1491494891_-3-.jpg
21_01_20170406_tk_6408_copy_sooc1491494891_-3-.jpg [ 573.07 KiB | Zobrazeno 9811 krát ]



Spájí se tak dálnicí 2 největší města Řecka. Celková délka tunelů je z uvedených 25 km až 11. Nejdelší má 6 km, což z něj dělá nejdelší tunel na Balkáně (v Chorvatsku a Albánii jsou tunely v délce nad 5 ale do 6 km) a další dva tunely mají délku 3 a 2 km. Tedy 44% délky trasy vede v tunelech. Díky tomuto úseku se cestování na této trase zkracuje o 25 minut na 15 minut. Dva tunely (2 a 6 km) jsou v rámci Tempi Valley a 1 v délce 3 km je v Platomanas. Správcem nového úseku je Aegen Motorway.

Časem se pokusím aktualizovat úvodní příspěvky v tomto státě tak, abych spřehlednil provozovatele a rozsah dálnic, i když všechno se dá dohledat, protože provozovatelé tady jsou i mapy a i informace o všech dálnicích. Dlouhou dobu to nemělo smysl nějak ucelovat, protože se síť teprve budovala, poté přišla finanční a dluhová krize a tato výstavba s novými úseky je o nedávné pomoci ze všech fondů EU ve výši 3 mld. €, které jdou vlastně na dostavbu rozestavěného a jak pomoct regionům a ekonomicke s lepší propojeností území. Řecko odevzdává úsek za úsekem, tah za tahem, protože bylo přes 400 km ve výstavbě, z toho stovky km řadu let. Z toho se stále staví přes 300 km, a proto Řecko čeká další zprovozňování těchto staveb ... :P

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.4.2017 11:51:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2553
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Řecko
Výborná zpráva. V červnu tuto trasu pojedu a budu mít docela naspěch a bál jsem se popojíždění kolem stavby :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


7.4.2017 19:10:32
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
A je to tady, dne 12.4. se do provozu odevzdal další úsek dálnice A5 v délce 37 km zvané též Ionia Odos. Úsek jde od tunelu Klokovas u Rize do Kefalovriso. Je to 3. úsek A5 odevzdán do provozu poslední měsíce, tedy od 12/2016 se do provozu dostalo 100 km této dálnice. Tunel Klokovas má délku 2,8 km.

Zdroj: http://www.ypodomes.com/index.php/autok ... kous-37xlm



hezčí záběry na tunel:



Provozovatel: NEA ODOS :arrow:

http://www.neaodos.gr/construction/?lang=en

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.4.2017 9:03:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Základní přehled dálniční sítě Řecka na základě napsaného do této doby:

Řecko díky pomoci EU fondů z roku 2014 v rozsahu téměř 3 mld. € nastartovalo dostavbu mnoha zahájených dálničních projektů. Tím se uvolňují zdroje soukromých partnerů a něco vynakládala vláda, takže se povedlo obnovit zamrzlou výstavbu a díky posledním odevzdáním do provozu se jednak od 12/2016 dostalo do provozu 120 km dálnic, respektivě již od začátku roku 2017 to je dodnes 100 km dálnic. Ve výstavbě je stále kolem 300 km a v přípravách je cca. 400 km. Samozřejmě, že ty se tak skoro nedobudují. Vláda kdysi zahájila výstavbu formou PPP, protože se spoléhala na hladkou realizaci, ale vlivem finančních a dluhových problémů se mnoho projektů muselo v různém stadiu pozastavit nebo odložit na později.

Teď díky posledním úsekům se de facto kompletizují 2 velké projekty:

Corinth - Patras :arrow:

Je to dálniční úsek 120 km dlouhý v parametrech 2x2 jízdní pruhy, na kterém je 12 tunelů, 209 mostů, nadjezdů a podjezdů a 29 MÚK. Mosty a tunely jsou navržené tak, aby uživatelům nabízeli hezké výhledy na okolní přírodu a zároveň je celá trasa dobře napojená na okolní místa. Je součástí dálnice Athens - Corinth, včetně napojení na přístav Patras v celkové délce 240 km. Náklady na tuto sekci na její dobudování a modernizaci jsou 1,5 mld. €. Jde o východo-západní koridor a provozovatelem je Olympia Odos: http://www.olympiaodos.gr/ .

Maliakos - Kleidi :arrow:

Jedná se o dálniční úsek v délce 230 km, který se zmodernizoval a dobudoval. Dobudování se týká 30 km již v té základní délce. Vyžádalo si to výstavbu 3 2-tubusových tunelů v celkové délce 11 km. Plně se tím spájí souvislou dálnicí 2 největší města Řecka. Náklady na projekt jsou 1,3 mld. €. Provozovatelem je Aegen Motorway: http://www.aegeanmotorway.gr/ .

V obou projektech má zastupení mj. i VINCI Concessions (člen skupiny VINCI) a dokončil tak v této zemi své hlavní aktivity. V rámci Olympia Odos má 30% podíl a v rámci Aegen motorway má 14% podíl. První projekt je most Rion - Antirion v rámci provozovatele Gefyra: http://www.gefyra.gr/ . V tom má podíl 57,45%. Na projektech našlo práci při realizaci 10.000 lidí a nyní je v rámci provozu zaměstnáno 1.000 lidí.


Dále bych rád upřesnil: na začátku vlákna jsem poupravil některé rozsahy dálničních částí a zde ještě doplním další informace, což souvisí za ty roky s udělením koncesí a obnovení výstavby:

Koncesionář Nea Odos: http://www.neaodos.gr/ bude provozovat 2 dálniční projekty :arrow:

1. projekt je tzv. Ionia Odos (ta se teď dost odevzdává do provozu když si to pročtete zpětně) v délce 196 km. Jde o spojení Antirio na Ionanina (na Egnatia Odos). Bude se zde 24 mostů v délce 7 km, 4 tunely v délce 11 km, 101 podjezdů/nadjezdů. Psáno i na 1. straně více.

2. projekt je PAThE motorway v délce 175,2 km. Je psáno o tomto tahu i na 1. straně o jakou trasu se jedná. Jde ale jen o sekci Metamorfosi - Skarfia. Budou zde 3 tunely, 8 mostů a 30 MÚK.

Z hlediska těchto názvů "odos" jsou v provozu i 2 následující:

Egnatia Odos (ve vláknu vícekrát opsán): http://www.egnatia.eu/page/ . Jde o 670 km dálnici na severu země a je celá v provozu. Postavená je hlavně díky EU. Ta nyní tlačí na její privatizaci vzhledem k finančním těžkostem v zemi.

Attiki Odos (rovněž ve vláknu opsaná): http://www.aodos.gr/ . Soustava dálnic v hlavním městě, která se postavila díky OH 2004. Je součástí základního tahu PAThE. Attiki má délku 70 km v parametrech 2x3 jízdní pruhy. Na začátku vlákna je to 55 km, ale to se týkalo sekce Elefsina - Stavros - Spata. Ale k tomu dnes přináleží dalších 13 km Imittos Western Peripheral Motorway. Síť Attiki spájí Athens - Lamia a Athens - Corinthos hlavní tahy.

Co je to PAThE? ... Piraeus - Athens - Thessaloniki - Evzoni

Důležitým provozovatelem je ještě společnost MOREAS: http://www.moreas.com.gr/ . Je to dalších 205 km soukromé dálnice, ale je to 1. PPP složené z hlavně řeckých společností. Více o tahu a všeho kolem je třeba zde: viewtopic.php?p=140248#p140248 .

Rozvoj dálniční sítě byl na dlouhé roky zpomalen a je nutno říct, že na začátku 90.-tých let 20. století nemělo Řecko ani 200 km dálnic. Stav a krátký popis je zde: viewtopic.php?p=64002#p64002 . Zde statistika od roku 1990 do roku 2013:
Příloha:
Poznámka: Total length of motorways in Greece between 1990 and 2013 (in kilometres)
statista.com

Snímka0.PNG
Snímka0.PNG [ 18.88 KiB | Zobrazeno 9623 krát ]

Reálně za 2 dekády zvětšilo Řecko dálniční síť o +720%. Nepatrné rozdíly zde ve vlákně jsou možné z hlediska rychlostních tahů; připojení a přivaděčů.

Od roku 2013 do současnosti se do provozu dostalo dalších 220 km dálnic. Hlavní zásluhu na tom má impulz z EU z r. 2014: viewtopic.php?p=89940#p89940 .

Dálniční síť Řecka tak dnes atakuje 1.800 km. Reální cíl je na úrovni 2.500 km. Rozsah 2.000 km Řecko může zvládnout, protože na to ještě dostatek km v současnosti staví.

Co se připravuje je zde: viewtopic.php?p=143732#p143732 .

Nejdůležitější informace letošního roku a posledního období je otevření složitého úseku mezi Aténami a Soluňem: viewtopic.php?p=145466#p145466 .

Stav a vývoj hospodářství:

*státní dluh co je největší problém řecké ekonomiky je nyní na úrovni cca. 180% HDP
- dle mnoha expertů je neudržitelný a bude se muset snížit (odpouštěním splácení úvěrů)
*HDP za poslední roky stagnuje a pro neustále snižování výdajů se neumí odrazit ode dna
*v 01/2017 bylo bez práce 23,5% lidí
- nezaměstnanost mladých byla 48%
*státní rozpočet vykázal v roce 2016 prvně po dlouhých letech mírný přebytek
*v roce 2016 vláda spotřebovala 49% HDP; nejnižší % od roku 2008
*armádní výdaje jsou na úrovni 3% HDP; asi 6 mld. USD, oproti roku 2007 jsou o 1/2 nižší

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


23.4.2017 16:40:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
aby ten předešlý příspěvek nebyl moc dlouhý tak jsem tam ještě nenapsal všechno ...

Ještě se často píše i o tzv. Central Motorway E65. Ta se prozatím ještě staví. :arrow:

Provozovatel :arrow: Kentriki Odos: http://kentrikiodos.gr/environment/?lang=en

Na tom odkazu jsou všechny informace k dohledání, takže jak vidíte ten délkový rozsah i včetně objektů je opravdu enormní. Není to ledajaký krátký úsek. V rámci výše zmiňované podpory EU fondů na to ale taky pamatují, takže se i zde výstavba rozběhla. Ostatně, tady je stav 05/2015 a z 01/2017 a tam v tom druhém je i srovnání se stavem z 09/2016 je to tak zapracované:


Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 48.26 KiB | Zobrazeno 9575 krát ]




Všichni hlavní provozovatelé jsou začlenění od roku 2014 v Asociaci HELLASTRON: http://www.hellastron.com/helalstron/about-us/ .
Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 917.59 KiB | Zobrazeno 9575 krát ]

tady pak třeba fotogalerie z jejich dálnic: http://www.hellastron.com/category/memb ... g-members/

Teď je to tedy snad mnohem lépe srozumitelné jak to tady s dálničním rozvojem je. 8-)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


23.4.2017 21:57:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Málokdy se věnuji ve státech jinému typu dopravy než silniční, ale Atény v 04/2017 vyhlašují tendr na výstavbu 4. linky metra. Metro v 2 největších městech je ostatně velmi úspěšně rozvíjeno. Atény na metro čekali do roku 2000, ale nyní již 3 linky v provozu mají. Než abych to přepisoval tak tady je odkaz: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ro ... 89467.html :)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.5.2017 14:15:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Připravuje se výstavba projektu Salamina - Perama v regionu Attica :arrow:

*jde o silnici s podmořským tunelem
*probíhá dialog mezi státem a 3 případními zájemci:
- METKA
- TERNA
- seskupení VINCI CONCESSIONS - VINCI HIGHWAYS - AKTOR CONCESSIONS
*prozatím se formují návrhy projektů a předběžných fin. nákladů od budoucích koncesionářů a tento proces má trvat do konce roku
*do konce roku 2018 pak bude trvat další etapa a to řízení dopadů na ŽP a další technické předispozice
*výstavba se začne nejdříve v roce 2019 a pokud se tak stane, tak bude trvat 4 roky s koncesí na 30 let
*jde o projekt, který patří do kategorie projekty další generace společně třeba s dálnicí E65 (realizuje se), letiště Kasteli, dálnice na Krétě, aténská linka metra č.4 (v tendrování)

Dále, před týdnem se konala konference dopadů dluhové krize v Řecku na stavební sektor :arrow:

*spirála dluhů vytváří tlak na veřejné finance a je nedostatek projektů v oboru stavebnictví
*prodlužuje se výstavba stávajících ve výstavbě a oddaluje se realizace nových projektů
*největší místní domácí hráči jako Aktor a Terna požadují rychlejší posuzování a přípravu i výše opsaných projektů další generace
*je velká nejistota, co bude po období 2014-2020 z hlediska EU peněz, protože hrozí, že další takové zdroje k dispozici nebudou a to v případě Řecka je velkým problémem; jako alternativa zůstanou PPP projekty a možnost čerpání peněz z EIB
*dochází se i k závěrům, aby se snažila řecká vláda prosazovat lepší podmínky pro domácí stavební firmy na působení v zahraničí, když ty nemají dostatek práce na domácím trhu, pomoct vyhledávat zakázky, navazovat kontakty, poskytovat úvěry na zahajování prací mimo Řecka jako startovací kapitál pro přesun aktivit atd.
*stavební obor žádá usnadnit přípravu projektových dokumentací a jednotlivých kroků posuzování při dopravních a dalších infrastrukturních stavbách, ale odpovědí z ministerstva je, že nejbližších 10 let se nedá očekávat větší změna v této oblasti
*závěrem je hodnocení, že současný stav a i blížící se dočerpání EU zdrojů na rozběhnuté projekty a jen minimum těch nových, přičemž další jsou teprve na začátku příprav dohání celý obor do frustrace a nejistoty ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.5.2017 7:05:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Dálniční síť Řecka se v uplynulých dnech rozrostla o dalších 15,7 km.

Dne 1.6. se odevzdal do provozu 6,5 km dlouhý úsek A5 mezi Rio-Antirio bridge a tunelem Klokova.

Dne 2.6. se odevzdal do provozu 5 km dlouhý úsek A25 mezi Lefkonas a Kato Christos.

Dále se dne 2.6. do provozu dostal i 4,2 km dlouhý úsek vícepruhové komunikace na polostrově Chalkidiki mezi Moudania a Nea Poteidala.

Zdroj: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2742

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.6.2017 16:32:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Řecké infrastrukturní sdružení informovalo, že otevření výše zmíněného úseku dálnice A5 v délce 6,5 km je sice krátkým úsekem, ale z časového hlediska došlo k úspoře na trase Atény - Mesolongi; cestování se zkrátilo na 2h 10 min a trasa Atény - Agrinio nyní trvá 2,5 hodiny. Cestování na Atény - Ioannina nyní trvá 4h a po dokončení daší části se zkrátí na 3h 40 min, přičemž na úseku se intenzivně pracuje. Pro další časové úspory by byla nevyhnutní ještě modernizace výběru mýta a e-passu.
Příloha:
A5.PNG
A5.PNG [ 573.45 KiB | Zobrazeno 9020 krát ]

Zcelilo se 102 km dálnice a na novém úseku jsou 2 dominantní objekty: 500m tunel Makinia a MÚK Antirrio s napojením na známý most. Celkové úspory jsou po odevzdání všech úseků na A5 za poslední období již na čase 2h (původní časy po paralelní staré silnici jsou na 3,5h, nyní se cestuje kolem 1,5h). Pro regiony západního Řecka je dálnice A5 enormní časová úspora.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.6.2017 12:51:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Postup prací na dálnici A5 (Nea Odos), za 05/2017 je zde souhrnné video, tedy projetá celá trasa Antirrio - Ioannina jak je co v provozu i se staví:



Dnešním dnem se dostala do provozu velká MÚK pod názvem K16 ve městě Thessaloniki :arrow:



má návaznost na Thessaloniki Inner Ring Road a tato stavba také zachycena na videu z 05/2017 :arrow:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


23.6.2017 20:44:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Diaľničiar píše:
Řecké infrastrukturní sdružení informovalo, že otevření výše zmíněného úseku dálnice A5 v délce 6,5 km je sice krátkým úsekem, ale z časového hlediska došlo k úspoře na trase Atény - Mesolongi; cestování se zkrátilo na 2h 10 min a trasa Atény - Agrinio nyní trvá 2,5 hodiny. Cestování na Atény - Ioannina nyní trvá 4h a po dokončení daší části se zkrátí na 3h 40 min, přičemž na úseku se intenzivně pracuje. Pro další časové úspory by byla nevyhnutní ještě modernizace výběru mýta a e-passu.
Příloha:
A5.PNG

Zcelilo se 102 km dálnice a na novém úseku jsou 2 dominantní objekty: 500m tunel Makinia a MÚK Antirrio s napojením na známý most. Celkové úspory jsou po odevzdání všech úseků na A5 za poslední období již na čase 2h (původní časy po paralelní staré silnici jsou na 3,5h, nyní se cestuje kolem 1,5h). Pro regiony západního Řecka je dálnice A5 enormní časová úspora.


video pro lepší představivost:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


6.7.2017 14:43:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
V pátek 14.7. se dostane do provozu poslední úsek dálnice A29, sekce Koromilia (severně z Kastoria) - Krystallopigi (hranice s Albánskem). Jde o 15 km dlouhý úsek. Díky tomu se bude dát dostat od Albánska plynule na dálnici Egnatia Odos a bude to první dálniční napojení na Albánsko.

Zdroj: http://www.egnatia.eu/page/default.asp? ... 059&pk=807

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.7.2017 12:23:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2553
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Řecko
Byl jsem teď týden v Řecku, tak se jen podělím o pár zkušeností. Řecké placené dálnice jsou kvalitní, neplacené poznáte jednoduše podle velkých děr, které nemáme ani na D1. Ty jsou naštěstí víceméně jen v krajním pruhu a proto každý jezdí vlevo jako u nás. Na šestipruhových dálnicích osobáky ani autobusy jaksi zásadně nejezdí v pravém krajním pruhu, jako by to byla ostuda. Bohužel se v prostředním pruhu šourají stovkou a tak buď přidat a správně předjet vlevo anebo na to už kašlat a jet si v pravém a nikam nevybočovat, jenom když dojedete kamion. Těch tu jezdí minimum, takže pohoda. Řekové na dálnici rychlost neřeší. Sice nepotkáte blázny, kteří si to smaží 160 a více, ale nedodržují rychlost v omezení. Jedou si stovkou a více ať je to jízda v jednom pruhu na staveništi, dálniční serpentiny v horách kde to sotva vyberu, kde bývá i šedesátka nebo běžně osmdesátka v tunelech jako u nás. Blinkry mají jen cizinci, jsem si všiml. Na mýtnicích neberou karty !! Jen hotovost a zastavuje se u nich každou chvíli, ne jen na výjezdech, takže otrava. Když mi došly drobné, museli mi rozměnit stovku. To naštěstí nebyl problém. Malé odpočívky mají strašné záchody, každý to raději hází vedle do trávy a v tom vedru to všude tak nádherně voní :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


15.7.2017 14:57:29
Profil
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Dnes se konal otevírací ceremioniál k 27 km dlouhému úseku dálnice A5 z Amfilochia do Kompoti. Na této dálnici, když si pročtete letošní příspěvky se toho odevzdalo tolik, že je již v provozu 182 ze 196 km plánované délky z Antirrio do Ioannina.

Zdroj + fotky: http://patrastimes.gr/home-page-slider/ ... %B1%CE%BC/

Letošní rok se tak dostalo do provozu již kolem 150 km dálnic.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.7.2017 21:07:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Dne 3.8. se odevzdal do provozu poslední chybějící úsek v délce 14 km na dálnici A5 Ionia Odos a to v západním Řecku od Perdika do Ioannina (na A2). Tím se skompletizovala celá dálnice od západního pobřeží z Patrasu do Ioannina. Dlouhé úseky se odevzdávají přitom do provozu posledních 8 měsíců.

Zdroj: http://www.ypodomes.com/index.php/autok ... tin-ipeiro

poslední úsek A5 je v provozu :arrow:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


4.8.2017 18:33:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Na Krétě se realizuje upgrade státní silnice č. 90 na 2x2 pruhovou dálnici. Jde o 9,1 km úsek mezi Gournes a Chersonesos. Samozřejmostí budou MÚK v těchto bodech. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 14.9.2018 22:34:33, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



18.8.2017 20:21:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Vznikající generace nových projektů infrastruktury se zaměřením na dopravu:

    Athens Metro Line 4: The famous new metro line of Athens that will be starting from the Veikou Grove and through the historical center, will be ending to Goudi. Its tendered started just a few days ago and its construction will probably start in 2019. The budget of the project will reach a stuggering 1.4bn euros, making it the largest independent Metro project ever in Greece.

    Tram trains' procurement: It concerns the supply of 25 trains with an approximate cost of 65m euros.

    Tram network extension to Keratsini-Perama: It concerns the new extension of Attiko Metro's Tram network. The project is at an early stage and we do not expect the tender to take place before 2019. Cost estimated at 180m euros.

    Railway-Completion of Kiato-Patras Corridor Upgrade: Consisting of 4 contracts: The first concerns the electrification works in Kiato-Aegio section and will be tendered this year for 65m euros. The second concerns the electrification and superstructure works for Aigio-Psathopyrgos section and will be tendered in the end of 2018 for 40m euros.

    The third one concerns electrification and superstructure upgrade works in Psathopyrgos-Rio section for 35m euros and will be tendered in 2019. Finally, the fourth concerns infrastructure-superstructure and electrification works in Rio-Ag. Dionysios Patras with the auction being expected sometime in 2019 (if municipali authorities reach an agreement with the implementing entity).

    Railway-Electrification works in Thessaly: Consisting of 2 contracts: The first one is for Larissa-Volos section for 54m euros and the second for Paleoparsalos-Kalampaka section for 42m euros.

    Railway-Completion of Athens-Thessaloniki-Promachonas corridor upgrade works: Split in 3 tenders: The first one will take place this year and concerns the completion of Athens Central Railway Station facilities whereas the second one, infrastructure upgrades for SKA-Oinoi section and is expected to be held in 2019. During the same year, we also expect electrification works for the Thessaloniki-Serres-Promachon section.

    Thessaloniki Metro electromechanical equipment and telematics supply for Kalamaria branch: The tender is expected to come out in 2018 and concerns trains' procurement of trains and electromechanical equipment for Kalamaria branch. The cost is expected to exceed the amount of 150m euros.

    New Piraeus Cruise Port: A project that is expected to be tendered in 2019 by Cosco. The cost reaches 120m euros.

    Crete-Mainland electric interconnection: It is quite possible for the project to be tendered in 2018. The cost reaches 200m euros and concerns the connection of Laconia and Crete with an underwater electric cable.

    E65 Northern Section (Trikala-Egnatia Motorway): A roject that is still seeking funds from EIB. Once necessary funds are found, there will be no tendering but direct assignment to the road constructor, probably in 2018.

    Athens new intercity buses terminal: The project is in the process of seeking funding from EIB. If all goes as planned, tendering will be held by the beginning of 2018. The overall cost is estimated at 120mn euros.

    Amvrakia Motorway: An almost complete motorway (except for 15 km between Aktio-Vonitsa section) with the relevant tender expected to come out in 2017. Cost at 165mn euros.

    Natural gas extension in mainland Greece: Yet another ambitious project seeking funding. Nevertheless, several tenders will take place, for the network's extension in Central Greece, Thessaly and Central Macedonia. Cost estimated at 200mn euros.

    Lipasmata area redevelopment in Piraeus: The architectural study has been completed. If everything goes well tender will be held in 2018. Cost is still unknown for the time being.

    Chalkida Road Detour: A project that is in the waiting list for NSRF funding with the relevant tender expected to come out, around 2019. Cost at 180mn euros.

    Northern Crete Motorway (aka VOAK): It concerns the conversion of the existing network into a covered motorway. Another 600mn euros are sought for Chania-Heraklion section by EIB along with a viable repayment model. Tendering is not expected before the end of 2018.

    Lefkada island double road connection: The project is mature and is expected to be tendered till Autumn at a cost of 42mn euros.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


20.8.2017 11:40:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Greece’s new motorway network close to full completion :arrow:
Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 58.81 KiB | Zobrazeno 7874 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.8.2017 16:50:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
dálnice A5, Ionia Odos, video od provozovatele (dálnice je již kompletně dokončená)



díky dálnici se zkracují cestovní časy

Atény - Ioannina na 3h a 40m
Antirio - Ioannina na 1h a 40m

pro Západní Řecko je to ohromně přínosný tah

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


10.9.2017 12:55:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
Zdarma je již jen provoz na Egnatia Odos, ale i ta se již brzo zpoplatní.

Ionian and Olympia Motorways to complete the last piece of toll stations’ “puzzle” :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 38.26 KiB | Zobrazeno 7564 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


17.9.2017 12:51:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Řecko
10 největších připravovaných dopravních tendrů, prvních 5 ve velmi blízké době a dalších 5 v dalším období:

1. New Athens Metro Line 4 (1.8nb euros)
2. New International Airport in Kasteli, Crete (800mn euros)
3. Salamina-Perama underwater tunnel in Attica (450mn euros)
4. Patra-Pirgos Motorway (450mn euros)
5. Ε65 Motorway: Lamia-Ksiniada section (300mn euros)

1. Crete Northern Motorway Axis (aka VOAK), Heraklion-Chania section (1.1bn euros)
2. Chalkida Detour (180mn euros)
3. Completion of Amvrakia Motorway (165mn euros)
4. Electric Interconnection between Crete and mainland grid (300mn euros)
5. Sepolia Underground Railway Tunnel (110mn euros)

Do dálniční a páteřní silniční sítě se nainvestuje dalších 2,5 mld. €. Řeší se samozřejmě financování všech projektů. Každý z nich potřebuje zájem buď privátních investorů nebo speciálních bank typu EIB nebo jejich kombinaci, protože samotný státní rozpočet si tyto stavby dovolit nejbližší desetiletí nebude moct.

Celkově jsou to projekty, které potáhnou celý obor stavebnictví, protože je zde značný pokles celého oboru což je vzhledem k dluhovým obtížím normální. Řecké společnosti obracejí zrak na sousední státy a i doma se mnoho staveb nejen z oboru silnic uvádí do provozu díky dodatečným zdrojům z EU, takže je důležité znát co se připravuje a bude moct tendrovat. O některých tady píšu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


24.9.2017 19:33:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz