Lucembursko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Lucembursko
Počet obyvatel: cca. 630 000
Hlavní město: Lucemburk (Luxembourg, cca. 120 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:19:55, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Portál veřejných prací
https://travaux.public.lu/fr.html
Silniční úřad
https://pch.gouvernement.lu/fr.html/
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
https://travaux.public.lu/fr.html
Silniční úřad
https://pch.gouvernement.lu/fr.html/
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 23:05:17, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Země má dálniční propojení s Francí, Německem a Belgí. Krajina má cca. 5.200 km silnic, vrátaně asi 165 km dálnic (28.12.2020 jsem napsal souhrn: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p225962 )
V prosinci 2008 se zde otevřel úsek A7 mezi Lorentzweilerom a Merschom. Nejvýznamnější částí je tunel Gousselerbierg, dlouhý 2695m a tím je druhým nejdluhším dálničním tunelem v krajině. Náklady na výstavbu představovali 75 mil. €.
V prosinci 2008 se zde otevřel úsek A7 mezi Lorentzweilerom a Merschom. Nejvýznamnější částí je tunel Gousselerbierg, dlouhý 2695m a tím je druhým nejdluhším dálničním tunelem v krajině. Náklady na výstavbu představovali 75 mil. €.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.1.2021 17:50:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Ministerstvo mobility a veřejných prací
https://mmtp.gouvernement.lu/fr.html
Dopravní portál
https://transports.public.lu/fr.html
https://mmtp.gouvernement.lu/fr.html
Dopravní portál
https://transports.public.lu/fr.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:33:51, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Lucembursko
Dálnice velmi pěkné. Značení taková splácanina německého a francouzského. Velmi levný benzin a nafta. Rozdíl oproti CZ 2-4 Kč. V tunelech jsem registroval 90ku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
V Lucembursku je ve výstavbě třeba Tunnel Stafelter, jehož délka bude 1.850m.
https://travaux.public.lu/fr/projets/pr ... elter.html
*je zde opravdu hodně informací
https://travaux.public.lu/fr/projets/pr ... elter.html
*je zde opravdu hodně informací
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:12:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Země má k 23.9.2015 celkem 161 km dálnic:
A1 - Autoroute de Trèves
A3 - Autoroute de Dudelange
A4 - Autoroute d'Esch
A6 - Autoroute d'Arlon
A7 - Autoroute du Nord
A13 - Collectrice du Sud
A13 - Liaison avec la Sarre
A1 - Autoroute de Trèves
A3 - Autoroute de Dudelange
A4 - Autoroute d'Esch
A6 - Autoroute d'Arlon
A7 - Autoroute du Nord
A13 - Collectrice du Sud
A13 - Liaison avec la Sarre
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:12:48, celkem upraveno 4 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Lucembursko
Koukám, že problémy s pozemky se nevyhýbají ani zemím jako je Lucembursko:
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=49 ... rent=5,0,1
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=49 ... rent=5,0,1
wiki píše:La connexion directe de la collectrice du Sud avec la liaison avec la Sarre à la jonction de Lankelz n'est pas encore complète. Le trafic est dévié vers une voie de contournement, à deux fois une voie qui est parallèle au futur tracé, au niveau de l'échangeur de Hellange. La raison de ce détour est que le gouvernement luxembourgeois n'est pas en possession de tous les terrains sur le tracé de la future autoroute.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Program silničních projektů 2015-2018:
* rozšíření A3 na 2x3 lanes ve 4 etapách: 1) Berchem - Gasperich, 2) Dudelange-Centre, 3) Bettembourg - Berchem, 4) Bettembourg interchange. náklady: € 159 million
*napojení Micheville, spojení A4 s Francii. náklady: € 354 million
*bus pruh na A4, na etapy. 1. etapa: Leudelange - Pontpierre. náklady: € 4 million
*N3 Hesperange bypass. náklady: € 74 million.
*dokončení A7 "Nordstrooss". zprovoznění: 09/2015
*rekonstrukce Hellange MÚK (A13 chýbí napojení). náklady: 35 million
*rekonstrukce Burange MÚK (A13). náklady: 36.5 million
* rozšíření A3 na 2x3 lanes ve 4 etapách: 1) Berchem - Gasperich, 2) Dudelange-Centre, 3) Bettembourg - Berchem, 4) Bettembourg interchange. náklady: € 159 million
*napojení Micheville, spojení A4 s Francii. náklady: € 354 million
*bus pruh na A4, na etapy. 1. etapa: Leudelange - Pontpierre. náklady: € 4 million
*N3 Hesperange bypass. náklady: € 74 million.
*dokončení A7 "Nordstrooss". zprovoznění: 09/2015
*rekonstrukce Hellange MÚK (A13 chýbí napojení). náklady: 35 million
*rekonstrukce Burange MÚK (A13). náklady: 36.5 million
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:13:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
k výše uvedenému, projekt: “Nordstrooss”
*jde o dálnici A7, název odpovídá i označení Route du Nord
*první úsek A7 se odevzdal do provozu v roce 2002
*celkové náklady na A7 jsou 700 mil. €, tedy 22 mil. € na 1 km, na této 31,5 km tahu
Zdroj: https://luxtimes.lu/archives/14745-nord ... ember-2015
*jde o dálnici A7, název odpovídá i označení Route du Nord
*první úsek A7 se odevzdal do provozu v roce 2002
*celkové náklady na A7 jsou 700 mil. €, tedy 22 mil. € na 1 km, na této 31,5 km tahu
Zdroj: https://luxtimes.lu/archives/14745-nord ... ember-2015
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:13:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Tak to, o čem se zde dost píše se konečně dostává do provozu:
Dnem 23.9. se odevzdal do provozu poslední úsek dálnice A7 tzv. Nordstrooss. Jde od Waldhof v blízkosti Luxembourg City do Lorentzweiler a celkem jde o 8 km nové dálnice. Nachází se na ní i 2 tunely: Stafelter (1.850m) a Grouft (2.966m), tedy značná část jde pod zemí. Tímto se docílilo, že od severu na jih se již nemusí procházet uličkami hlavního města, ale jde se pohodlně pod zemí. Výstavba se začala již v roce 2003 obrovskými úpravami a likvidací zeleně na povrchu.
Zdroj: http://www.wort.lu/de/lokales/feierlich ... 6a8ce6099c
Dnem 23.9. se odevzdal do provozu poslední úsek dálnice A7 tzv. Nordstrooss. Jde od Waldhof v blízkosti Luxembourg City do Lorentzweiler a celkem jde o 8 km nové dálnice. Nachází se na ní i 2 tunely: Stafelter (1.850m) a Grouft (2.966m), tedy značná část jde pod zemí. Tímto se docílilo, že od severu na jih se již nemusí procházet uličkami hlavního města, ale jde se pohodlně pod zemí. Výstavba se začala již v roce 2003 obrovskými úpravami a likvidací zeleně na povrchu.
Zdroj: http://www.wort.lu/de/lokales/feierlich ... 6a8ce6099c
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Tenhle příspěvek stojí znovu za povšimnutí, protože síť dálnic se od poslední aktualizace znovu i formálně zvětšila. Od doby co to tu je tak je nárůst ze 147 na 161 km. Kromě toho je zde dalších 837 km státních silnic. Není to mnoho, ale na tak malý stát včetně toho jaké ty km jsou plus ty upgrady a rozšiřování a perfektní údržba je hezký pokrok.
Lucembursko je země s velmi dobrou životní úrovní. Ekonomiku má založenou na službách, ale své silné zastoupení tady má i sektor průmyslu a telekomunikací. Dále se snaží inovovat své hospodářství přilákáním vysoce specializovaných oblastí ve formě biotechnologií atd. Stát poslední roky hospodaří s přebytkem a je to dokonce jeho cíl, i když se jim to číselně dle jejich plánů nedaří, tak i tak je to dobrá zpráva. Vláda si rovněž dává za cíl snižovat náklady na chod veřejné správy a i to se daří ale jen o 4% a cíl byl o 8%. Lucembursko je rovněž státem s rozvinutým sektorem dopravy a logistiky. Přibližně polovina obyvatel jsou cizinci. Nezaměstnanost se řadu let drží na úrovni 6-7%.
Lucembursko je země s velmi dobrou životní úrovní. Ekonomiku má založenou na službách, ale své silné zastoupení tady má i sektor průmyslu a telekomunikací. Dále se snaží inovovat své hospodářství přilákáním vysoce specializovaných oblastí ve formě biotechnologií atd. Stát poslední roky hospodaří s přebytkem a je to dokonce jeho cíl, i když se jim to číselně dle jejich plánů nedaří, tak i tak je to dobrá zpráva. Vláda si rovněž dává za cíl snižovat náklady na chod veřejné správy a i to se daří ale jen o 4% a cíl byl o 8%. Lucembursko je rovněž státem s rozvinutým sektorem dopravy a logistiky. Přibližně polovina obyvatel jsou cizinci. Nezaměstnanost se řadu let drží na úrovni 6-7%.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 21:14:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Již brzo se dálniční síť zvětší o 1,4 km. Není to mnoho, ale je to rozšírení dálniční sítě o +0,9%. Hned to zní jinak, že jo? Již 5.9. se odevzdá do provozu 1,4 km dlouhý a chybějící úsek A13 u Hellange (západ - východ). Komplexní plný profil bude k dispozici v roce 2017 a to již včetně rekonstrukcí původního 1/2 profilu a přestavby KO.
Zdroj: http://www.lequotidien.lu/luxembourg/a1 ... -hellange/
Zdroj: http://www.lequotidien.lu/luxembourg/a1 ... -hellange/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Lucembursko
Krátký, ale nezbytný úsek. Dá se to přesně přirovnat k naší chybějící D35 Olomouc-Křelov. Také se to tam kvůli nějakým problémům vleče léta a i tam motoristé musí chybějící dálnici objíždět přes kruhový objezd a tvoří se tam šílené kolony. Avšak oproti nám, tam už se staví.
https://www.google.cz/maps/@49.502167,6 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@49.502167,6 ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Lucembursko
Údajně tam byly problémy s výkupem pozemků, paličatý majitel, který však byl v právu. To samé i o kousek východněji, kde je jeden nájezd na A13 postavený, ale nesměl být dán do provozu, protože pozemek nebyl řádně vykoupený.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
V provozu je tedy 1/2 profil A13, o čem byla výše řeč. Stavba v plném profilu bude k dispozici od 12/2016 a včetně MÚK až koncem 2017.
Více: http://www.wort.lu/fr/luxembourg/depuis ... f4e7f65bd6 .
Zde je video z provozu:
Více: http://www.wort.lu/fr/luxembourg/depuis ... f4e7f65bd6 .
Zde je video z provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
V těchto dnech se odevzdalo do provozu mezinárodní silniční spojení Micheville - Belval (z lucemburského Esch-sur-Alzette do francouzského Audun-le-Tiche. Je zde i tunel pod Belval v rámci přestavby v Esch-sur-Alzette. Více informací: http://www.wort.lu/fr/luxembourg/termin ... 82caf16394 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Hezké video z průjezdu mezi městy dle popisu videa i s popisem objektů:
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Po 3 letech renovací a zesílení konstrukce se odevzdal do provozu most Adolpe v Luxembourg City. Původní most je v provozu od roku 1903. Výstavba trvala od roku 1900. Náklady na tyto 3-roční práce jsou 63 mil. €. Tohle není jeho první oprava: most byl prvně renovován v roce 1961, poté menší rekonstrukce proběhla v roce 1976. V roce 1990 se provedla velká revize, která odhalila rozsáhlé poškození v betonových a ocelových částech mostu. V letech 2003 až 2004 se mostní oblouky zesilují o 258 železných tyčí. Nyní se celý most zesílil o dalších 1.050 výstuží. Mostu se říká i Nový most.
pohled před rekonstrukcí:
pohled před rekonstrukcí:
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Lucembursko
A most je již připraven na vedení tramvaje, jejíž první úsek se otevře letos.
http://urbanrail.net/eu/lu/luxembourg.htm
http://urbanrail.net/eu/lu/luxembourg.htm
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Rozšíření dálnice A3 na 6-pruh nepotrvá 5, ale až 7 let. Projekt si vyžádá 356 mil. €, tedy o 159 mil. € navíc oproti původním plánům. Rozsah projektu se tak patrně rozšířil. Více informací, po německy: https://www.wort.lu/de/lokales/ausbau-d ... ee25b76e27 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace státu za uplynulých 10 let vzrostla o 24% na 630 tisíc. Hranice 600 tis. obyvatel byla dosažena v roce 2018. Urbanizace tady činí 89% a průměrný věk obyvatelstva je 40 let. Predikce demografického vývoje je, že růst obyvatelstva bude zpomalovat, ale navzdory tomu dosáhne začátkem příští dekády 700 tisíc obyvatel a v roce 2050 bude atakovat 800 tisíc obyvatel.
Aktualizoval jsem mj. i weby na oficiální instituce.
Lucembursko aktivně rozvíjí dopravní infrastrukturu a logicky tedy i dálniční síť. Ta byla v roce 2019 v rozsahu 165 km a tady jsou kompletní informace: https://travaux.public.lu/fr/reseau-rou ... outes.html . Historie v grafu: Celá agenda rozvoje dopravní infrastruktury získala na významu. Jsou tady úřady pro dopravu, dopravní infrastrukturu, silnice s mostama, veřejné práce, ministerstvo mobility. Cíleně se investuje v plánu náhledem "seshora". Malé, dynamicky se rozvíjející území se silnou ekonomikou si nechce dovolit zbytečné komplikace ze zanedbání údržby a dalších prací. A to je dobře. Kromě silniční sítě se rozvíjí i cyklistická, veřejná (jak je ve vláknu zmíněno tramvaj).
Dopravní portál pro dálnice: https://www.cita.lu/en
Klasifikace základní silniční sítě:
837 km de routes nationales (N)
165 km d’autoroutes (A)
1891 km de chemins repris (CR)
Dálniční síť tedy tvoří 5,7% silniční sítě. Geoportál silnic: https://map.geoportail.lu/theme/main?la ... rotation=0
V Lucembursku je 632 km cyklocest.
Multimodální koridor je koncept, kde rychlo-tramvaj propojí město Luxemburg s jižním regionem. To je nový, aktuální projekt, který je představen a do roku 2022 se mají specifikovat finanční náklady. Další informace jsou tady: https://transports.public.lu/fr/mobilit ... apide.html (popis, stávající situace a vizualizace, mapy, harmonogram)
Cílem je spojit Cloche d'Or se Alzette v Esch / Alzette a to každých 7 min během dopravní špičky s dobou jízdy 14 minut mezi nimi.
Značí to mj. realizovat:
*13 novýchtramvajových staníc;
*17,5 km trasy při potenciální rychlosti 100 km/h
*a téměř 20 souvisejících silničních projektů (optimalizace dálnic, přizpůsobení dálničních MÚK, ulice v rámci trasy)
Nový multimodální koridor a rychlá tramvaj jsou reakcí na chronické přetížení dálnice A4 a zároveň umožní ocím jižního regionu reorganizovat celou mobilitu na svých územích.
Ostatní dálniční práce:
L'échangeur de Dudelange-Burange tourne rond
https://www.wort.lu/fr/luxembourg/l-ech ... 784e361d6c
A3-Ausbau soll Mitte 2021 beginnen (6-pruh na A3)
http://www.lessentiel.lu/de/luxemburg/s ... n-31867684
https://5minutes.rtl.lu/actu/luxembourg/a/1631085.html
Hospodářská situace:
*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty 71 mld. USD
*nezaměstnanost byla v 11/2020 v úrovni 6,3% (mladí lidé 21,6%)
*vládní dluh dosáhl v roce 2019 úrovně 22,1% HDP (2010 - 20,2%, 2015 - 22%)
Pandemie COVID-19: V polovině letošního roku vláda uvedla, že má příjmy nižší o 0,4 mld. € a výdaje navíc ve výši 2 mld. €. Agentura Fitch v závěru roka potvrdila rating pro zemi na úrovni AAA se stabilním výhledem. Deficit pro letošní rok bude ve výši 9,7% HDP (vláda odhadovala v polovině roku 8,5%). Centrální vláda hospodaříla vícero let s přebytkem, který byl v roce 2019 v úrovni 2,2%. Vládní dluh letos vzroste na 28% HDP. Stát ale uvolnil 4,5 mld. € pro soukromý sektor a uplatnil vícero dalších nástrojů od posilnění ekonomiky po zajištění sociálních jistot a zvedl i další výdaje, na zdravotnictví. Lucembursko je natolik silná ekonomika, že pro vyfinancování výdajů vydal stát 2 "bondy" a to na 5 a 10 let s ročním úrokem -0,035%. Strukturální deficit by byl letos -0,5% a vláda prezentovala, že pro období 2021 až 2022 se taky plánují jen malé deficity, jakmile uplyne extra pomoc pro ekonomiku. Stát má sociální zajištění, které dosahuje hodnot kolem 33% HDP, takže prozatím ani událost, jakou pandemie této nemoci je, nemohla rozkývat lucemburskou ekonomiku. Lucembursko již schválilo financování pro příští rok s novými změnami v daních: https://www.mondaq.com/tax-authorities/ ... introduced . Práce na rozšíření A3, o kterých se zmiňuju v tomto a uplynulém příspěvku jsou v omeškání. Nebýt pandemie, tak se zahajovalo na podzim letošního roku. Zahájí se tedy se skluzem.
Populace státu za uplynulých 10 let vzrostla o 24% na 630 tisíc. Hranice 600 tis. obyvatel byla dosažena v roce 2018. Urbanizace tady činí 89% a průměrný věk obyvatelstva je 40 let. Predikce demografického vývoje je, že růst obyvatelstva bude zpomalovat, ale navzdory tomu dosáhne začátkem příští dekády 700 tisíc obyvatel a v roce 2050 bude atakovat 800 tisíc obyvatel.
Aktualizoval jsem mj. i weby na oficiální instituce.
Lucembursko aktivně rozvíjí dopravní infrastrukturu a logicky tedy i dálniční síť. Ta byla v roce 2019 v rozsahu 165 km a tady jsou kompletní informace: https://travaux.public.lu/fr/reseau-rou ... outes.html . Historie v grafu: Celá agenda rozvoje dopravní infrastruktury získala na významu. Jsou tady úřady pro dopravu, dopravní infrastrukturu, silnice s mostama, veřejné práce, ministerstvo mobility. Cíleně se investuje v plánu náhledem "seshora". Malé, dynamicky se rozvíjející území se silnou ekonomikou si nechce dovolit zbytečné komplikace ze zanedbání údržby a dalších prací. A to je dobře. Kromě silniční sítě se rozvíjí i cyklistická, veřejná (jak je ve vláknu zmíněno tramvaj).
Dopravní portál pro dálnice: https://www.cita.lu/en
Klasifikace základní silniční sítě:
837 km de routes nationales (N)
165 km d’autoroutes (A)
1891 km de chemins repris (CR)
Dálniční síť tedy tvoří 5,7% silniční sítě. Geoportál silnic: https://map.geoportail.lu/theme/main?la ... rotation=0
V Lucembursku je 632 km cyklocest.
Multimodální koridor je koncept, kde rychlo-tramvaj propojí město Luxemburg s jižním regionem. To je nový, aktuální projekt, který je představen a do roku 2022 se mají specifikovat finanční náklady. Další informace jsou tady: https://transports.public.lu/fr/mobilit ... apide.html (popis, stávající situace a vizualizace, mapy, harmonogram)
Cílem je spojit Cloche d'Or se Alzette v Esch / Alzette a to každých 7 min během dopravní špičky s dobou jízdy 14 minut mezi nimi.
Značí to mj. realizovat:
*13 novýchtramvajových staníc;
*17,5 km trasy při potenciální rychlosti 100 km/h
*a téměř 20 souvisejících silničních projektů (optimalizace dálnic, přizpůsobení dálničních MÚK, ulice v rámci trasy)
Nový multimodální koridor a rychlá tramvaj jsou reakcí na chronické přetížení dálnice A4 a zároveň umožní ocím jižního regionu reorganizovat celou mobilitu na svých územích.
Ostatní dálniční práce:
L'échangeur de Dudelange-Burange tourne rond
https://www.wort.lu/fr/luxembourg/l-ech ... 784e361d6c
A3-Ausbau soll Mitte 2021 beginnen (6-pruh na A3)
http://www.lessentiel.lu/de/luxemburg/s ... n-31867684
https://5minutes.rtl.lu/actu/luxembourg/a/1631085.html
Hospodářská situace:
*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty 71 mld. USD
*nezaměstnanost byla v 11/2020 v úrovni 6,3% (mladí lidé 21,6%)
*vládní dluh dosáhl v roce 2019 úrovně 22,1% HDP (2010 - 20,2%, 2015 - 22%)
Pandemie COVID-19: V polovině letošního roku vláda uvedla, že má příjmy nižší o 0,4 mld. € a výdaje navíc ve výši 2 mld. €. Agentura Fitch v závěru roka potvrdila rating pro zemi na úrovni AAA se stabilním výhledem. Deficit pro letošní rok bude ve výši 9,7% HDP (vláda odhadovala v polovině roku 8,5%). Centrální vláda hospodaříla vícero let s přebytkem, který byl v roce 2019 v úrovni 2,2%. Vládní dluh letos vzroste na 28% HDP. Stát ale uvolnil 4,5 mld. € pro soukromý sektor a uplatnil vícero dalších nástrojů od posilnění ekonomiky po zajištění sociálních jistot a zvedl i další výdaje, na zdravotnictví. Lucembursko je natolik silná ekonomika, že pro vyfinancování výdajů vydal stát 2 "bondy" a to na 5 a 10 let s ročním úrokem -0,035%. Strukturální deficit by byl letos -0,5% a vláda prezentovala, že pro období 2021 až 2022 se taky plánují jen malé deficity, jakmile uplyne extra pomoc pro ekonomiku. Stát má sociální zajištění, které dosahuje hodnot kolem 33% HDP, takže prozatím ani událost, jakou pandemie této nemoci je, nemohla rozkývat lucemburskou ekonomiku. Lucembursko již schválilo financování pro příští rok s novými změnami v daních: https://www.mondaq.com/tax-authorities/ ... introduced . Práce na rozšíření A3, o kterých se zmiňuju v tomto a uplynulém příspěvku jsou v omeškání. Nebýt pandemie, tak se zahajovalo na podzim letošního roku. Zahájí se tedy se skluzem.
Re: Lucembursko
Díky, ten obrázek má být asi krásná moderna 21. století, ale za tu dálnici:
- fuj 90 na dálnici
- fuj pojížděná odstavka
- fuj diktují mi počet lidí v autě, roušky asi samozřejmost
- fuj 90 na dálnici
- fuj pojížděná odstavka
- fuj diktují mi počet lidí v autě, roušky asi samozřejmost