Evropská unie všeobecně + seznam států

Země EU kromě Česka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde se budou nacházet všeobecné informace týkající se dopravní politiky EU, speciálně orientované na silniční síť, včetně dálnic.

Seznam členských států Evropské unie:

Belgie
Bulharsko
Česká republika
Dánsko
Estonsko
Finsko
Francie (vlastní fórum)
Chorvatsko (vlastní fórum)
Irsko
Itálie
Kypr
Litva
Lotyšsko
Lucembursko
Maďarsko
Malta
Německo (vlastní fórum)
Nizozemsko
Polsko (vlastní fórum)
Portugalsko
Rakousko (vlastní fórum)
Rumunsko
Řecko
Slovensko (vlastní fórum)
Slovinsko
Španělsko
Švédsko

Aktuální počet států: 27 ... 100% (Česká republika je zde zařazená pouze formálně)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.2.2020 20:53:27, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Mapa Evropské unie (EU) (státy) :arrow:
EU.JPG
EU.JPG (82.95 KiB) Zobrazeno 18091 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 23:59:11, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace mapy - vystoupení UK/GB z EU
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

V EU 27 je nyní cca. 5.000.000 km zpevněných silnic, z čeho je cca. 62.000 km dálnic.

EU stanovila hlavní směry a významné komunikace do programu TEN-T. Ten v roce 2005 evidoval 98.500 km dálnic a vysokorychlostních silnic, kterých část se musela modernizovat nebo i úplně vybudovat; existovalo pouze 70.200 km.

V roce 2013 to má být 85.000 km a v roce 2020 cca. 90.500 km.

Síť TEN-T komunikací by měla být sítí takových komunikací, na kterých se nebudou vyskytovat denní zápchy, tedy bude na nich dostatek jízdních pruhů, dostatečná kapacita do budoucnosti, elektronický výběr mýta, nouzový manažment, informační a řídící systémy atd. Zvýšit se tak má nejen komfort cestování, ale celková úroveň služeb a hlavně bezpečnost.

Ostatní informace, mapy a plány naleznete na tomto odkazu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 23:55:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Ondra O.K. »

Stranka s terminy otevirani useku na ruznych dalnicich v ruznych zemich Evropy od roku 2003 do soucasnosti, prubezne aktualizovane

http://sites.google.com/site/roadnumber ... g-calendar
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

European Union Road Federation :arrow:

http://www.erf.be/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejnovější pracovní plány v oblasti TEN-T sítě jsou schváleny od 06/2015 s výhledem až do roku 2030 :arrow:

http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... ans_en.htm
Snímka.PNG
Snímka.PNG (85.07 KiB) Zobrazeno 38339 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2018 15:04:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Statistika silničního sektoru v EU za rok 2020 :arrow:

https://erf.be/statistics/road-network-2020/

*statisticky v roce 2012 bylo v EU již 73.000 km dálnic
*v roce 2017 pak již 77.400 km dálnic

Dále, v mnoha vláknech píšu o tom, že některá stavba bude financovaná i z CEF a tady je ideální místo pro napsání co je to CEF: Connecting Europe Facility :arrow:

https://ec.europa.eu/info/business-econ ... ruments_en

https://ec.europa.eu/inea/connecting-eu ... -transport
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 23:54:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Vallettská deklarace (bezpečnost silničního provozu) :arrow:

materiál se dá dohledat; já jen pro zmínku tady o tom píšu

*EU si dala za cíl nové bezpečnostní cíle na silnicích na rok 2030
*opatření již mají vést nejen ke snížení úmrtí na silnicích, ale prvně i ke snížení počtu těžce zraněných
*tato deklarace vypichuje za nedostatky zastaralou legislativu ještě z roku 2009
*v roce 2016 zemřelo na silnicích v EU cca. 25.500 lidí, přičemž se to zásadně nezměnilo za poslední 3 roky a dalších více jak 135.000 lidí se při DN těžce zranilo

Důraz se bude v období 2020 - 2030 klást na legislativu ohledně bezpečnosti vozidel, elektronizaci silničních systémů a lepšímu stavu infrastruktury.

Rada EU bezpečnosti dopravy: http://etsc.eu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnost a silnice, aktuální téma :arrow:

Z dokumentu NATO a USA vyplývá, že se usnadní přechod vojsk členských států NATO v Evropě. Vznikne něco jako Vojenský Schengen. Nyní trvá přechod z jedné země do druhé až 7 dní, než se umožní byrokratický postup pro přesuny armád pro členskou zemi. Takže i kdyby byla potřeba jako reakce na přímou hrozbu, tak je sice k dispozici nejmodernější technika, ale ta se nedostane kam se dostat má pro různé překážky. Americký velitel v Evropě považuje mobilitu v rámci NATO v EU za prioritu pro Evropu pokud má NATO plnit obranné cíle v Evropě. Aby se naplnil cíl přesunu do 24h, tak se musejí upravit jak byrokratické postupy tak přistoupit k sepsání vhodných tras. K iniciativě se prozatím připojují státy Německo, Francie ...

Z hlediska dopravního a stavebního si to bude vyžadovat ale také investice a přípravy. Již nyní se zasílají data o vybraných objektech (od správců silnic, dálnic, železnic, letišť do NATO): ze silnic pak třeba délky tunelů a mostů, šířky tunelů a mostů, výšky tunelů atd., aby bylo možno vybrat i trasy pro přesuny. Více méně se očekávají 2 zásadní problémy, které se budou řešit i stavebními úpravami. Ve všeobecnosti se očekává, že transporty budou probíhat po státních silnicích nebo extra dálnicích. V tom prvním případě se musejí poskytnout i bodové závady ve smyslu KO, poloměrů zákrut v horských přechodech atd. a nosnost mostů může být omezená pro takto těžké transporty a v rámci dálničních tras bude zase problémem mýtní systém, kde bude překážet jak šířka tak výška bran, ale to se dá řešit objízdním místem a tato již na mnoha takovýchto mýtnicích vybudována jsou.

volně přeloženo a zkráceno
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

některé další aktivní projekty & iniciativy

ECOROADS :arrow:

http://www.ecoroadsproject.eu/

Fotsis (Field Operational Tests on Safe, Intelligent and Sustainable Road Operation) :arrow:

https://www.sice.com/en/rd/fotsis-europ ... nable-road

Easyway :arrow:

https://www.its-platform.eu/

Reets :arrow:

http://www.reets.eu/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 23:50:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

originální reportáž; konference z Dubrovniku , souvisí i s udáváním toho co je koridor a jak to bude na něm všechno vypadat, viz i nadstavbová téma fóra, kterou formuji

Corridor for prosperity: The 5G Road

The next generation of highways will be a matrix of smart, intelligent and dynamic technologies that lower maintenance costs and ensure user safety. But challenges lie ahead, as Geoff Hadwick discovered in Dubrovnik
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
1.JPG (51.53 KiB) Zobrazeno 27069 x
The fifth-generation road is about to provide the world’s highway authorities with a big leap forward.

This “forever-open”, self-healing road will integrate innovation into infrastructure, vehicles and entire intelligent transport systems, says Adewole Adesiyun, deputy secretary general of FEHRL, the Brussels-based Forum of European National Highway Research Laboratories.

According to the conference organisers IRF Global, Croatia Roads and ERF, the European Road Conference in Dubrovnik, Croatia took place “against a backdrop of significant connectivity investments across south-east Europe”. The event programme included 20 panel discussions on topics from resilient infrastructure design to effective road traffic safety policies, “all designed to ensure the value of roads to society is maximised”.

ERF (European Union Road Federation) president Rik Nuyttens noted that new roads are getting safer. "With two years remaining under the United Nations Decade of Action for Road Safety, the devastating social and economic impacts of this epidemic can no longer be ignored," he said. "It truly is time for results. The region has an important opportunity and responsibility to examine ways to prevent what has become a global public health crisis.”

Speaking to the 500 delegates at the conference, Adesiyun described the first four generations of road that went from the dirt track to the paved road, then the smooth road and finally the motorway. He noted that there will likely be three iterations of a fifth generation road: the adaptable road, the automated road and the resilient road (see diagrams).

Change will come, says Adesiyun, because all the world’s road authorities are coping with critical but ageing assets that require a significant rise in maintenance spend. A tremendous growth in traffic is stretching roads to their physical limits. Agencies and road operators are also having to show a reduction in their greenhouse gas emissions.
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
2.JPG (62.3 KiB) Zobrazeno 27069 x
"Daily congestion causes an economic loss equivalent to around 1% of Europe’s GDP … circa €200 billion annually. And things like extreme weather events are estimated to cost the EU’s transport system at least €15 billion each year. Other infrastructure and interdependency is critical,” said Adesiyun.

It will lead to a heady mix of innovative thinking that will be crucial if highways engineers are to keep it all under control, he said. More prefabricated slabs and evermore “baked-in” technologies are going to transform the road surface.

For example, prefabrication could have many benefits. Standardisation of the sections would lower project costs. Factory-controlled production would improve product quality as well as allow for more advanced quality control processes. Less worker involvement in on-site manufacturing in live traffic conditions would make job sites safer.

Prefabrication might also boost the use of recycled material. As a structure is prefabricated, it could also be disassembled to more easily allow for repairs or even simply lifted out and quickly replaced. Factory production of units might allow faster and easier placement of many more sensors that will give data on the unit and structure’s behaviour over time.

Adesiyun said that the highways sector needs to bring back a “positive attitude towards transport infrastructure and the secrets of success are sustainable innovation and implementation”.

Ionian Corridor

"Croatia is an important gateway to Europe," said Josip Skoric, chief executive of Croatia’s state road authority Hrvatske Ceste. However, Croatia, like other countries in Eastern Europe, especially the former Yugoslavia, “is not in the European traffic corridors network”, in other words it lies outside the European Commission’s key TEN-T strategic traffic corridor strategy.
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
3.JPG (48.58 KiB) Zobrazeno 27069 x
The Trans-European Transport Network (TEN-T) is a policy to help develop a Europe-wide network of roads, railways, inland waterways, maritime shipping routes, ports, airports and rail-road terminals. The objective of TEN-T is to remove transport bottlenecks and eliminate technical transportation barriers between the transport networks of EU states.

Skoric wants to see an Ionian corridor developed running the length of the Adriatic Sea’s eastern coast, from the Italian port city of Trieste in the north down to Athens in Greece. It will transit Croatia, Bosnia and Herzegovina, Montenegro and Albania.

But creating a 1,500km Adriatic Ionian corridor will need a lot of cooperation between these countries as well as Italy, Slovenia and Greece. The initial problem, however, is getting high-level commitment from the EU, he said. Something which has not been very forthcoming for more than two decades.

As part of the corridor idea, Skoric said that he is keen to see Croatia build the Pelješac Bridge as soon as possible to bypass the so-called Neum corridor, named after Herzegovina's only port city, Neum. At the moment, Croatians must enter Herzegovina and drive the 9km past Neum to re-enter Croatia. The bridge will connect Croatian territory by traversing the Adriatic Sea’s Mali Ston Bay.

“Together with its access roads, the Pelješac Bridge will be our biggest infrastructure project,” said Skoric. Construction work started on the €526 million bridge in the summer of 2018 and 85% of the cost is coming from the EU. The 2.4km Pelješac Bridge will have a maximum span of 285m and be 22.5m wide. It will be an extradosed cable-stayed superstructure using steel boxes and orthotropic steel deck pylons varying in height from 75-91m above sea level.

Fighting climate change

The developing war between mankind and a growing number of extreme weather events will be a very tough fight, warned Anastasios Mouratidis, professor of highway engineering at Greece’s Aristotle University of Thessaloniki.

The key question, not just for highway authorities but entire countries, is whether roads are important in this war. “If the priorities are to save lives and property, then the road is essential for traffic and for movement, for refuge, for barrier protection and for evacuation,” said Mouratidis.

Speaking in the session On the Road to Climate Resilience and Energy Efficiency, he warned that rainstorms, wildfires, hurricanes, blizzards, droughts and storm surges are likely to “become more frequent and severe due to global warming”. Just how severe these events may become, nobody knows for sure.
To aid mankind in the battle, Mouratidis urged highway authorities around the world to “use simple and realistic methods to assess risks with proven engineering measures supplemented by auxiliary measures and to develop monitoring, early warning and emergency action plans”. The way forward is to “refine the risk assessment algorithms, introduce sea-level-rise risk planning and identify other smart and effective measures”.

Sadly, in this battle, mankind has been, and could well continue to be, its own worst enemy, he explained. Climate events are unpredictable and harsh. But “road authorities and stakeholders are often guilty of loose engagement with their public on the one hand and on the other hand they struggle with a lack of financing. Human activities are often unthoughtful and result in engineering and environmentally unfriendly interventions. Meanwhile, engineering solutions don’t always translate well from the laboratory into the practical world.

“Try to restore balance by burying pipelines of sufficient capacity, backfilling abandoned quarries,
restoring the capacity of watercourses as well as converting paved surfaces back to being unpaved wherever possible. Finally, revive the tactic of planting groves of trees on slopes and also remove flammable assets along roads."

He said highways authorities should “avoid complicated risk assessment models”. Instead of demolishing a culvert of insufficient capacity, think about a twinning solution or trenchless TBM pipeline construction. In fire-prone areas avoid tree lines of flammable species such as acacias, pines and cypresses. Use new technologies for forecasting, detecting and early warning.

Mouratidis said highways authorities should be exhaustive when drawing up disaster action plans. Run alert exercises, while at the same time enhance public authority commitment actively engage the public in discussions and development.

ERF: http://erf.be/
FEHRL: http://www.fehrl.org/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

EBRD sestavila na pohled hezký dokument, kterým ale omezí nebo naopak přidělí peníze navíc na jednotlivé dopravní projekty. Týká se let 2019-2024 a jde o novou dopravní sektorovou strategii. Upřesňuje se tím předešlá strategie. Vychází se přitom z tzv. Pařížské dohody z r. 2015. Doprava má být více ekologická a zároveň se mají podpořit projekty, které zlepší ekologický aspekt. Samozřejmě v souladu s rozvojem hospodářství a zajištění zvýšení mobility. EBRD má zájem na financování technologických trendů od alternativních paliv po automatizaci a digitalizaci jednotlivých řešení. Dle strategie bude dopyt po dopravě stále více spojený s růstem HDP a obyvatelstvo bude chtít řešit individuální mobilitu. To musí uspokojit i obchod a průmyslové vazby. Zároveň mají infrastrukturní stavby zvládnout vyšší zátěž z hlediska změn podnebí plynoucí z klimatické změny. Vzhledem na nedostatky veškerých procesů budou nepochybně chybět i zdroje na potřebná řešení, a proto se bude banka zaměřovat více i na spoluprací na PPP projektech. Banka se i nadále bude zaměřovat na snižování regionálních rozdílů. Strategie v oblasti dopravy se řídí i celkovým cílem OSN ohledně hospodářského růstu, TUR, ŽP, změny klímy. EBRD bude zohledňovat i rozdílnost jednotlivých regionů při podpoře i stejných projektů.

https://www.ebrd.com/news/2019/ebrds-ne ... stems.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Jen dodám, že segment stavebnictví tvoří 9% HDP EU a pracuje v něm 16 mil. lidí. Z uvedeného níže si lze srovnat pak jednotlivé státy v rámci EU, protože níže je průměr.
1-e.JPG
1-e.JPG (76.33 KiB) Zobrazeno 18493 x
2-e.JPG
2-e.JPG (37.62 KiB) Zobrazeno 18493 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

pro srovnání
Eu0.JPG
Eu0.JPG (11.75 KiB) Zobrazeno 18148 x
Eu1.JPG
Eu1.JPG (117.95 KiB) Zobrazeno 18148 x
Eu2.JPG
Eu2.JPG (37.56 KiB) Zobrazeno 18148 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od theodor less »

Region soudržnosti Severovýchod (Liberec, HK, Pardubice) vypadá jako Draculova Transylvánie.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě jedno srovnání a sice týkající se dopadů pandemie COVID-19 na provozovatele mýtných dálnic a jak si kdo stojí i v rámci EU
tollE.JPG
tollE.JPG (91.41 KiB) Zobrazeno 18116 x
To je srovnání v rámci EU provozovatelů. Pokud by snad se chtěla EU srovnat s Čínou, tak tam je ten dopad citelnější a vzhledem k faktu, že Čína má největší zpoplatněnou dálniční síť na světě (včetně faktu modelů PPP), tak tady je k dispozici komplexnější příspěvek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 42#p224442 . Ten rozdíl mezi EU toll roads a Čínou je v tom, že EU je komerčnější na rozdíl od Číny, kde do toho vstupuje politika a tím pádem jsou tam i jiné investice a garance. Tak nebo tak, pandemie COVID-19 prohloubila "ztráty", které Čína bude řešit refinancováním a odsouváním splátek a EU provozovatelé se s tím vypořádají dle koncesních smluv aneb přeskupení zdrojů v rámci skupin, odkladem vyplácení dividend, takže to státy pocítí jen v těch koncesních modelech, kde garantují nějaký podíl přepravy a ten pro restrikce není naplněn, tak tyto státy budou muset doplatit ztráty na mýtném respektivě na daných projektech.

Srovnávat se dál, třeba s USA a Kanadou nemá větší smysl. V tomto prostoru je PPP v malém rozsahu. V USA kolem 10 tisíc km, což vůči celé Interstate síti a státním silnicím (76 a 290 tisíc km) je zanedbatelné. Generuje to roční obrat kolem 20 mld. USD (ano, záleží pak do budoucna jaký obrat by to mohlo generovat, když by se koncesní model v tomto prostoru více rozšířil a i jaké investice by šlo realizovat)

Latinská Amerika by srovnávat šla, především pak Mexiko a Brazílie, ale nemá většího smyslu to srovnávat s EU.

Velmi bude záležet od vývoje, od skutečného vývoje v roce 2021. Protože již ve 4.Q 2020 byl nějaký výhled a nenaplnil se vzhledem na realitu kolem koronaviru. Jediné pozitivum je, že se udržuje v chodu průmysl a tedy se zásadně již neomezuje provoz nákladní dopravy. Pokud by tento tlak pokračoval i nadále, tak v pořadí Itálie, Španělsko a Francie budou mít problémy s dálničními sítěmi a tím i s dalším rozvojem v této sféře. Ale prozatím to tak černě již nevypadá. Ztráty jsou samozřejmě již i tak v řádech mnoha miliard €, respektivě celosvětově ve stovkách mld. USD. U dálnic, které se staví modelem PPP se nepočítalo s něčím takovým jako je totální omezení dopravy v řádech měsíců. Část ztrát se vykryla z pomoci vlád (na zaměstnance a další programy v rámci úvěrů atp.).

Samozřejmě, dá se očekávat, že nastane celkový propad příjmů i státních dálničních správců za zpoplatnění sítí a silničních a dalších daních, takže se celý tento sektor ocitne pod větším tlakem, ale tak daleko propočty nejsou.

Rozhodně tato krize bude mít dopady do dalších let, co se týče možných dalších PPP projektů, protože tohle je možné další riziko. Jaký to bude mít až rozsah se uvidí v dalších letech dle toho jak dopadne stávající krize.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 25.12.2020 do 10.1.2021 jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Evropská Unie, které nemají vlastní forum/sekci, tedy celkem 20 států EU. Více o tom je k nalezení zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p226663 .

Postupně se zaměřím na státy s vl. fórem. Nedávám si časové rámce, ale následovat budou Francie, Chorvatsko a Polsko (které vzhledem k vysoké aktivitě ML90 jen "pročtu" pro aktuálnost odkazů a v zásadě se nebudu věnovat podrobně stavbám a shrnutím, protože to dělá on). Německo musí počkat pro technické problémy fóra, tak jak je zmíněno i na odkazu v tomto příspěvku. Rakousko se Slovenskem budou následovat v další vlně během roku. Průběžně nanejvýš "operativní" zprávy z nových úseků a důležitých vládních-institucionálních rozhodnutí.

Zároveň jsem přečetl celou tuto tému. Je tady dost odkazů a informací ke všemu, čeho se týká zaměření tohoto fóra. Vzhledem na pandemii COVID-19 budou určující až následující měsíce, jaký bude další rozvoj dopravní politiky a kolik peněz se na to povede najít.

Podrobnější statistiky za EU přidám až po aktualizaci všech států, ale všeobecně lze říct, že rozsah dálniční sítě se od roku 1990 do roku 2020 stal 2x větším. Samozřejmě, vstupují do toho faktory členství v EU, ale taky výstavba v členských státech a to včetně překlasifikace (změny nahorů i nadolů). :) Rozhodně je tato síť v první 3 světa (Čína 1. místo, USA 2. místo, EU 3. místo). Hlavním "dopravním konkurentem" dálniční sítě je VRT (a naopak; ovšem vlastnictví dálnic a VRT najednou je kvalitním dopravním výstupem pro celkový obraz dopravní infrastruktury) a tady to neumím srovnat do pořadí, ale USA jsou 3 a i to budou asi před nima Saúdové. Na druhou stranu největší silniční síť mají ještě stále USA, pak následuje EU a až pak Čína/nebo Indie, dle kritérií. Zaměřím se pak na srovnávací statistiku v rámci EU; nutno mírně vyčkat pro vystoupení UK/GB z EU.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

The EU core road network: shorter travel times but network not yet fully functional (doporučuju si to projít, lze vidět kdo si kde jak stojí v rámci budování "své" části koridorů a i další zajímavé informace, které bude zajímavé dát do kontrastu k novému rozpočtu

https://op.europa.eu/webpub/eca/special ... 9-2020/en/
10.JPG
10.JPG (46.6 KiB) Zobrazeno 17061 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Dopravní infrastrukturu bez stavebních firem, legislativy atd. nelze rozvíjet. EU promění mnoho věcí i vlivem opatření kolem COVID-19 do ekologické výstavby. Aby vůbec sektor, který dává práci 13 mil. lidem a podílí se 9% na tvorbě HDP přežil, tak se spojuje do stále větších celků a úzce spolupracuje mezi sebou i národními vládami. Poslední krize byla těžká, ale v mnoha ohledech předvídatelná, kdežto stávající krize se nečekaně protahuje a není předvídatelná. (letecký segment se v EU vzpamatuje až v roce 2024, železnice 2022 a i to budou muset vstoupit ty subjekty na trhy a zadlužit se dluhopisy; provoz dálnic jsem výše znázornil v síle provozovatelů, ale pokles intenzit přetrvává i nadále a donekonečna to nebude možno vše jenom tak udržovat). Pro lepší představu dávám do bloku informace:

European Construction Industry Federation :arrow:

https://www.fiec.eu/

100 let FIEC: https://www.fiec.eu/fiec/presentation (3 jazyky)

European Builders Confederation :arrow:

https://www.ebc-construction.eu/

CONSTRUCTION 2050 ALLIANCE
https://www.fiec.eu/fiec/partnerships/ecf
https://www.cece.eu/press-release-const ... 1204095705


Ještě doplním další údaj: za 01/2021 stavebnictví vykázalo růst proti 12/2020 o +0,9% v rámci EU. v €-zóně pak o +0,8%. Leden 2021 je stále v pásmi 97,9% z před-krizové úrovně 02/2020. Situace je díky mnoha nástrojům lepší, než u krize 2008 (08-13), protože to bylo 5 let pádu.

Státy s úrovní oživení pod 95% jsou: Bulharsko (94,1%), Česko (93,9%), Německo (93,2%), Rakousko (92,7%), Polsko (91,0%) a Slovensko (89,9%). Pořadí se neustále mění z měsíce na měsíc, ale tohle je již prakticky 1 rok, takže lze charakterizovat delší časový úsek.
E1.JPG
E1.JPG (108.64 KiB) Zobrazeno 16103 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

další dopady pandemie - na doplnění souvislostí; možná nejste v práci pár dnů z měsíce, možná nemáte tovar atd.

Světový obchod je pod rekordním tlakem a to navzdory opatření souvisejících s pandemii COVID-19.

Námořní doprava doposud trpěla uváznutím lodí v Severní Americe. Tak chybí kontejnery na trase Asie - Evropa. Ovšem nyní se situace vyhrocuje tím, že v JV Asii hlavně v jižní Číně jsou vysoce nedostatkové prázdné kontejnery a chybí dostupnost kontejnerů do 72h. Tím je zpomalena vykládka, nákladka lodí a tvoří se velké skupiny lodí. Situaci zhoršují svátky v regionu. Úleva se již nedá očekávat ani v 2.Q 2021. Je nevyhnutní akceptovat opoždění na trasách.

Přístavy podél pobřeží Severní Ameriky jsou i nadále pod obrovským tlakem. Lodě čekají několik dní, než se dostanou do terminálů. Tím se opožďuje přeprava tovaru po železnici i nákladní silniční dopravou do vnitrozemí.

Severní Evropa přistoupila k úpravě zvyklostí a sice kontejnery na vývoz se mohou doručit nejdříve do 48/72 hodin před plánovaným příchodem plavidla. Tím je ale obrovský tlak na plánování vnitrozemské přepravy do přístavů a vyžaduje si velmi přesné načasování. Státy severní Evropy si již nemohou dovolit hromadit kontejnery v terminálech. Tím je ale zpomalena celá nákladní doprava v Evropě.

Letecká doprava, která ještě v roce 2020 byla nápomocná zvládnout oživení ekonomik tím, že se dopravoval náklad, tak jak koronakrize pokročila a došlo ke skrtům v letecké dopravě, tak se nepovedlo tento segment udržet. Nákladní letecká doprava (osobní neposkytuje větších služeb ani v kolonce "pomocný náklad") se již vynažuje zvýšenými poplatky a dluhším časem na přepravu. Dokud se osobní letecká doprava nevzpamatuje, tak se nedá očekávat změna. Propad 1.Q 2021 proti 1.Q 2020 činí 80%.

Pozemní doprava čelí mezistátním kontrolám, které proces transportu nepřiměreně prodlužují a komplikuje se časování přepravy. Kontroly a administrace navíc se ale odehrává i v jednotlivých provozovnách. Specializované společnosti zaměřené na kontejnery začínají mít již i kapacitní problémy, protože stejně jako lodě čekají ve větších uskupeních v přístavech nebo před nima. Tím ale uvázla vnitrozemská přeprava kontejnerů. Pociťuje to velmi negativně obzvláště průmysl v Evropě a části Severní Ameriky, který by sice rád obnovil produkci, ale není to z důvodu omezení možno realizovat.

U toho posledního se přistavím; hrozí vlna bankrotů dopravním firmám. Zvyšuje se tlak na změnu paliva, ekologizace všeho se stupňuje, pandemie umrtvila část podnikání a dopravní firmy sotva přežívají rok 2020, existuje reálná obava o rekordní vlnu bankrotů v tomto segmentu v 3.Q 2021.

Mezičasem vznikl konglomerát AP Moller - Maersk. Ten navzdory mnoha nejistotám z roku 2020 zesilnil dokonce i maržy.

Mezinárodní asociace veřejné dopravy mapuje propad cestujících a pohybuje se mezi 50 až 80%.

Na průmysl doléhá další nešvar a sice nedostatek čipů. A další nešvar dopadá teď a sice časový posun z provozu Suezem (uváznutá loď).


Jen pro představu, před rokem 2020 stála přeprava 12m kontejneru na lodi z Číny asi 840€, dnes je to 10x tolik. Vysoké ceny jsou vždy znakem nerovnováhy a nedostatku. Problém již mají i logistická centra a skladiště; "topí" se v tovaru. Největší přístavy si dokonce začínají pronajimat další areály, aby usnadnili situaci a aby se v rámci Evropy povedlo z této pasti dostat. Kdysi nebyl problém dopravit kontejner 10d před plavbou třeba v Hamburku, dnes to je max 5. A to navzdory přídavné ploše o rozloze 100 tis m2.

Před pandemii byl segment námořní dopravy ve velké konkurenci, mnoho firem ve ztrátách pro nízké ceny. Nadbytek kapacity pro zpomalení ekonomik. Stávající situace je zapříčiněná vícero faktory najednou, a proto se vleče a začíná nabírát na obrátkách, protože se již netýká jen přístavů nebo cen za přepravu. Mnoho firem je závislých na součástkách/dílech z jiného kontinentu a většina tovaru se ve světě vozí loděmi. I z Asie do Evropy, protože silniční koridory se teprva právě proto realizují. Již ještě více tovaru není možno dopravit; proto taky Čína úvěruje nové přístavy a dálnice+železnice do nich a od nich jak v Asii, tak v Evropě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

EETS – integrace mýta pro celou Evropu :arrow:

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... j-naklady/

EETS - European Electronic Tolling Service
https://joinup.ec.europa.eu/collection/ ... ng-service
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

EU, 2020 (pandemie koronaviru) a spotřeba asfaltu
EAPA.JPG
EAPA.JPG (82.47 KiB) Zobrazeno 9288 x
*data pocházejí z European Asphalt Pavement Association (EAPA)
*v pandemickém roce 2020 byl pokles směsí (hot and warm mix asphalt) o 3,7% na 208,3 mil. t
- pokud vynecháme prostor UK, Norska, Švýcarska a Turecka, tak je ten pokles jen o 1% na 279,9 mil. t
*klíčový bude rok 2021, aby se dal posoudit dopad pandemie v provázanosti na ekonomiky, ačkoliv ekonomiky jako státy zahajují různé balíky na renovace silnic jakožto nástroje ekonomické pomoci a právě proto bude rozhodující tento podíl, který totižto trvá v zadáních z roku 2020 i v roce 2021
*největší producenti: Německo 38 mil. t, Francie 31,9 mil. t a Turecko 31,7 mil. t (zde je pokles o 43,6% let 2019 vs. 2018 a růst 34,9% mezi 2020 a 2019)
*regenerovaný asfalt se používá v 17 státech Evropy: Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Hungary, Ireland, Norway, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Turkey
- jeho podíl činí 46,4 mil. t (až 25% podíl na tom má Německo, Itálie 20%, Francie 13%, UK pak 11%)
*produkce "warm mix asphalt" (WMA) stoupá na 8,3 mil. t v roce 2020: lídrem resp. šampionem WMA je Francie se 4,1 mil. t, Norsko s 1,9 mil. t (a tady je to 4x více než v roce 2016)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Území EU resp. členských států NATO přistoupí k zesílení východoevropských mostů. Tento program trvá zadefinováním z minulé dekády již skoro 2 roky, ale nyní se zintenzivní tyto snahy. Na nadregionální úrovni se musí začít více snažit i jednotlivé země. EU přesměruje části infra- zdrojů na tyto účely obzvláště na východní křídlo od Polska až po Balkán. Prakticky hlavně Polsko pak má zásadní logistické nedostatky přes řeku Visla, která rozděluje Polsko na 2 části. Problémem pro evropské státy je fakt, že nejbližší roky se bude muset spoléhat na USA, ovšem USA mají jednak jiné normy na mostní zatížení a jednak i nyní docela těžké stroje. Resp. i ostatní mocnosti v EU. Rozdíl mezi západem a východem je ale právě u mostů doslova citelný, o problému se ví.

Doposud se v předešlých 2 dekádách bral více ohled na koridory ve smyslu ekonomických koridorů. Vedlejší role, která nabírala na významu jsou i zásobovací tepny u živelných katastrof. Nyní se tento pojem vrátí do období 90. let 20. století, kdy prakticky každý stát ještě disponoval i útvarama pro silnice a jejich obranu. Dbalo se na třeba rozestupy objektů, na ochranná pásma kolem silnic až po takovou samozřejmost jako jsou právě mosty.

Budou se tak muset znovu i samotné státy zaměřit a docela vážně věnovat svým zestárnutým mostům. To, na co se doposud zvykalo a sice, že se omezuje zatížení a vylučuje nákladní doprava, tak to musí již být minulostí anebo se musí vedle postavit paralelní nové trasy. Rychleji než doposud; 20 let.

Do té doby, než se tak stane, tak absenci pozemní silniční infrastruktury zastoupí letectvo. I to má ale svá omezení, protože velkokapacitní letadla nemohou přistávat kdekoliv. Na tohle se taky v rámci východních částí EU jednoduše nepamatovalo. U letadel je pak omezením nikoliv hmotnost, ale rozměr.

Základní požadavek zní jasně: tyto mosty musí unést 55t. Evropa západní prošla etapou zesilování mostů až na 60t, aby zvládla doopravdy těžkou techniku, ale Evropa východní si tímto procesem neprošla. Absencí dálniční sítě se tento stav prohlubuje do krize. Nakonec z dob dekád zpátky se zde právě proto usadila spíše lehčí bojová sovietská technika proti tehdejším silám těžké techniky NATO. Dnes je situace zase jiná a Visla, která zrovna rozděluje Polsko značí problémy. Většina mostů ve právě sledovaném Polsku unese 50 max. 60t, na rozdíl od běžné U.S. normy (nikoliv ještě vylepšené) od 55 do 66t. Právě pro tu se disponovala západní silniční síť.

Aby se usnadnila přeprava vojsk NATO, tak se vybrané mosty na vícero trasách posoudí a prozkoumají, jestliže nemají formálních a požadovaných 60t, jestli to teoreticky vydrží. Týká se to všech vybraných mostů, ale i viaduktů.

Tanky M1 Abrams, který váží běžne více než 60t (lze jej odlehčit, ale to je již bezpečnostní problém s časem), ale taky většina jeho "rodin" z NATO - UK Challenger II, německý Leopard II a dokonce franc. Leclerc - již nejsou pro mnoho mostů bezpečné z hlediska přepravy na přesně ta místa, které NATO potřebuje.

Rozhodně se nebudou utrácet miliardy USD na výzkum a vývoj nových strojů a ty pak nakupovat, aby se usnadnila logistiká situace. Naopak se jednotkově utratí miliardy USD na vylepšení infrastruktury.

NATO nyní mj. řeší alternativní způsoby, aby se usnadnila situace v tom ohledu, že nebude najednou moc práce na velkém rozsahu mostů. Řeky, které bude možno překračovat s mostama, které si umí postavit sama armáda bude alternativou. EU a NATO si budou muset ale zajistit i tyto možnosti. Problémem ale je, že jsou řeky, které neumožňují postavit tyto alternativy tak, aby se v požadovaném čase přepravila armáda po nich rychle a bezpečně. V Polsku již zmiňovaná Visla. A zrovna rozděluje stát, není to okrajová řeka ...

Prakticky je definováno, že se zanedbaná údržba mostů bude muset doopravdy začít radikálně řešit. Bohužel, z obranných důvodů států. Ačkoliv bylo východní křídlo NATO v Evropě prakticky "odzbrojeno" a tudíž nepředstavovalo rozhodně pro Rusko žádný problém. Západ nesmí ustoupit, ale to značí, že se tady bude muset změnit přístup. Z hlediska silnic to značí na začátek tohle.

zkráceno a vynecháno mnoho podrobností

Do minulosti se o tom diskutovalo před pár rokama: https://www.reuters.com/article/us-eu-r ... SKBN1H41RQ .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.3.2022 20:45:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění informace
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

EU a "setkání" s kolonami - specifického druhu, základní manuál

Nové bezpečnostní poměry v Evropě přináší mnoho nových výzev, které ale dnes působí jako problémy. To, co bylo občas k vidění, tak to je dnes zcela normální jev a je potřeba brát na zřetel.

Armáda, humanitární organizace nebo policie. Znovu a znovu se lze ve všech evropských státech setkávat s kolonami těchto složek, ve kterých jezdí mnoho vozidel spolu. Ostatní řidiči musí mít na paměti základní chování.

Obrněné vozidla všech druhů mají celou řadu nevýhod u přímé přepravy (rozuměj: nejsou naložené na trailerech) a sice: jsou příliš široké a příliš dlouhé. Kromě toho mohou vážit více než 130t - podstatně více než jsou těžkotonážní silniční sestavy nákladních vozidel, které jsou občas k vidění na silnicích taky. A víme všichni jaká opatření to s sebou přináší. V souladu s tím tato vozidla potřebují všechny dostupné jízdní pruhy na některých úsecích silnic nebo mostech nebo křižovatkách. Geometrie silnic je často taková, že to jináč nejde.

Kvůli těžkému pancířování a funkčnímu dizajnu nejsou :!: armádní vozidla zvyčejně vybavené velkým výhledem na všechny strany - a tedy zorní pole řidiče je jistým způsobem velmi omezené. Další zvláštností konvoje je, že občas je velmi dlouhý - nejen dlouhý, ale občas opravdu velmi dlouhý, co nelze srovnávat se žádným dalším typem transportu.

Armádní nebo jiné konvoje mají často policejní doprovod (policie zcela vepředu dopravní nebo pak vojenská), i vojenská policie může korigovat dopravní tok. Rozdíl je v tom, že vojenský policajt více dbá na samotná armádní vozidla a schopnosti řidičů v nich, kdežto ostatní policisti více dbají na běžný provoz, ale samozřejmě, že jistý průnik mezi jejich činnostmi a odhady existuje.

Pokud řidič střetává takovou kolonu, tak jí vždy nechá přejet. Jde ovšem o situace. Pokud jde kolona oproti vám, tak pokud je to potřebné, tak je nutno zastavit a zůstat kde jste. Na vjezdech a výjezdech, pokud již nebudou k dispozici policisti, tak by řidič měl nechat přejet znovu celý konvoj. Dále musíte počítat s tím, že armádní konvoje né vždy dodržují to, co právě ukazují světelné signalizace na křižovatkách. I zde je na místě zvýšená opatrnost. Dále platí zásada nemíchat se mezi vozidla, tedy i když jsou mezi nimi třeba delší rozestupy. A to stejné platí pro situace, že konvoj doběhnete a chcete jej předjet - pokud to není omezeno doprovodem, pak to smíte učinit, ale nejlepší je to zrealizovat tak, aby řidič předjel celý konvoj. Pokud se vám cokoliv nepozdává, respektujte rozměry konvoje a raději zůstaňte za konvojem.

Armádní konvoje jsou vždy velmi pomalé, pamatujte si to. A taky si musíte uvědomit, že těžká vozidla a často s přípojními zařízeními za nimi mají dlouhou brzdní dráhu. Navíc nemusí vzhledem k uvedenému reagovat v takovém času, v jakém by reagoval běžný řidič běžného vozidla. Zvláštní pozornost věnujte cisternám a nádržím všeobecně. Pásová vozidla je snaha omezit přepravou napřímo, ale existují i ohleduplné pásy k vozovkám (dočasné, transportní pásy) a je potřeba si uvědomit, že pásová vozidla při změne směru jízdy prudce odbočují. A znovu platí pravidlo velkého rizika a sice, že řidiči těchto vozidel mají extrémně omezené zorní pole.

Pravidla značení se liší stát od státu. Ale lze se poučit tím, že všechny vozidla v konvoji mají jeden typ vlajky na straně řidiče vyjma posledního, které má jinou barvu vlajky. A poslední vozidlo zvykne být vybaveno žlutým majákem. Všeobecně se lze řidit i pravidlama dalších majáků a značení, ale liší se stát od státu. Občas má poslední vozidlo i cedulku s informací, že to je vojenská kolona atd. Základní předpis je NATO STANAG 2154: předpisy pro pohyb armádních motorových vozidel po silnici.

Jednotlivé druhy konvojů vynechávám ... jeden uzavřený konvoj může mít běžne i až 30 vozidel a dle sestavy vozidel může být navzdory tomu, že je to jeden celek, tak opravdu dlouhý, aby všechna vozidla bezpečně zastavila. Platí pravidlo, že když první vozidlo má zelenou, pak projede celý konvoj a tudíž všichni další mu musí dát přednost. Přerušení tohoto typu konvoje, který je evidentně v pohybu, je zakázané. Je to povoleno jen při předjíždění kolony. Řidič se tehdy může bezpečně zařadit do na to určených mezer v sestavě, které tam viditelně na to jsou.

Je nutno pamatovat, že pohyb je monitorován často vícero způsoby, kamerový nevyjímaje. Je nevyhnutní si pamatovat, že škody u případné dopravní nehody, která vznikne vinou motoristu nejsou škody v běžných výškách. Stávají se pak i větší poškození veřejného a jiného majetku.

Obzvláště "centrální" státy Evropy musí počítat se zvýšenou frekvencí konvojů a samozřejmě, že i východní křídlo NATO v Evropě si musí na tyto nové druhy přeprav zvyknout. Díky silničnímu systému se může tato armádní technika rychle dostat tam, kde je jí nejvíce potřeba, ale není prioritně stavěná pro jízdu a na to je jednoduše potřeba pamatovat.

zkráceno
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropská unie všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová nařízení pro nákladní dopravu od 02/2022 a dál (02-05-07/2022) :arrow:

Nebudu rozepisovat všechno. Ve zkratce se dá dohledat, že byl přijat tzv. Pakt mobility EU. Opatření mj. zlepšují práva řidičů kamionů, hlavně jejich pracovní čas, minimální mzdu, ochranu ostatních účastníků silničního provozu atd. Řeší i proces kontroly a pokuty. V každém případě EU hodlá vymítit neduhy v NAD od "dvojí karet" až po nedodržování přestávek atd. A s tím spjato i ocenění a různé praktiky dopravců mezi státy.
  • Adhere to break after cabotage
    The term cabotage refers to the provision of transport services within a country by a foreign transport company. The basic rule states that after the truck is fully unloaded in the receiving country, a total of three so-called cabotage transports can be performed in the next seven days, or one transport within three days. Since February 21, 2022, a new law states that after the last cabotage, a “cooling off” of the truck must take place. This lasts four days and prevents further carriage by the truck in the host country within the time limit.

    Business trips for carriers
    In order for road freight drivers’ wages to adjust accordingly for deliveries to EU countries with a higher cost of living, truck drivers will have to be registered as “employees on business trips” since February 2022. This also applies to the above-mentioned cabotage trips. The purpose of the new regulation is to adjust drivers’ working hours and rest periods and also to increase competition on local markets. The aim is to regulate competitive advantages.

    Documenting border crossings
    Truck drivers must now make a stop after each border crossing and document the country whose border has just been crossed in the tachograph. This does not apply to automatic tachographs. The new regulation has been applies since February 2, 2022.

    Return obligation of the truck
    Since February 21, 2022, all vehicles used for cross-border journeys requiring authorization must return to their country of establishment once within eight consecutive calendar weeks.

    Assistance systems become mandatory
    For new vehicles, the package of measures adopted by the European Parliament in 2019 came already gradually come into force in 2022 and are still going on. In 2024, all measures are to be fully implemented. These include, for example, automatic warning pedestrian and cyclist detection systems, especially for trucks. This would mean that drivers would no longer have to rely solely on their mirrors. Furthermore, as of July 6 2022, a built-in temperature and tire pressure sensor will become mandatory in newly registered trucks, semitrailers and trailers. Two years later, this obligation will then apply accordingly to all newly manufactured trucks.

    Approval requirement from 2.5t
    As of May 21, 2022, all cross-border road freight transport with vehicles over 2.5t GVW will be subject to authorization. This means that the strict market access rules of the European Union also apply to companies that use rather light transport vehicles.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“