Belgie

Země EU kromě Česka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A11 Brugge - Knokke je dokončená. Nejdrahší projekt ve Flámsku se dostane do provozu 1.9. Bude na ní zvedací most.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak ještě doplním, že výše zmíněné je tedy v provozu. Jde o 12 km sekci na A11 mezi Brugge a Westkapelle a zároveň jde o 1. dálnici odevzdanou do provozu v Belgii za posledních 17 let. Navíc je na ní 1. zvedací most v rámci dálnic v zemi. Projekt byl postaven formou PPP.

Zdroj: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170901_03048877
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.10. se odevzdal do provozu 5 km dlouhý úsek dálnice E420, N5 bypass Couvin. Jde o 1. etapu nového úseku E420 z Couvin po hranice s Francii.

Zdroj: http://www.lavenir.net/cnt/dmf20171017_ ... es-camions
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.3. se odevzdala nová MÚK na R4 u Rieme. Obsluhuje nový průmyslový areál.

Dnes se odevzdal do provozu vyvýšený most ponad Albert Canal. Nový most je na silnici N130 v Merksem. Umožní proplout větším lodím. Výstavba trvala 9 měsíců. Bohužel, starý most zvládal větší intenzity, protože disponoval 4 pruhy pro běžný provoz a 2 pruhy pro autobusy.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

Poslední tři cesty mezi Bruselem a Prahou jsem vyzkoušel po dálnici E314 (belgická A2, nizozemská A76 a rovnou německá A4) a myslím, že mohu tuto trasu doporučit. Kilometrově je to stejné jako po E40 kolem Lutychu, je sice jen 2+2 s docela hustým provozem, ale má lepší povrch (nizozemská A76 má dokonce asi nejlepší povrch, jaký jsem kdy na dálnici viděl :shock: ) a odpadne zpomalení kolem Lutychu a na mostě přes Mázu, takže se nakonec jede plynuleji (jediné narušení je momentálně oprava mostu u křížení s E313).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

několik zajímavostí:

Od 13.8. se používá dálnice E42 rozšířená na 6-pruh. Jde o 15 km úsek mezi Andenne a Daussoulx (E411). Nyní je k dispozici 6-pruh od Liège po Charleroi. Zdroj: https://www.lavenir.net/cnt/dmf20180813 ... rois-voies

Cyklistický most u Brugge :arrow:

Obrázek

Letní deformace vozovky na E314 nedaleko Aarschot :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.10. se odevzdal do provozu 400m dlouhý 2-pruhový tunel ve městě Aalst. Je součástí R41 a jde mj. pod N9. Ve městě žije okolo 85.000 obyvatel. :arrow:

https://i.imgur.com/3OLH31Q.jpg

a zde stav výstavby N5 mezi Couvin a hranicí s Francii :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.11. se odevzdalo do provozu 4 km prodloužení N56. Jde o 1. část plnohodnotného obchvatu N56 kolem Lessines.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

E42 Autoroute de Wallonie. Poslední úsek na tomto tahu mezi Liège a Charleroi byl rozšířen na 6-pruh v 08/2018. Tady je kvalitní video z projíždky v opačném směru, cca. 80 km:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

3 km úsek E314 východně od MÚK Lummen je v 6-pruhu:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 6.9. se do provozu dostal poslední 9 km dlouhý úsek na tahu N5/E420 kolem Covin a je zde i 3. jízdní pruh ve stoupání. Nový úsek jde jižně městem k hranicím s Francii, kde se napojí na N51/A304. Zdroj: https://sofico.org/app/uploads/2019/09/ ... cpdocx.pdf

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavost: Na E411 se inauguroval dne 23.10. umělecký prvek L´Arc Majeur.

https://i.imgur.com/RVntyrX.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

Brusel zavedl od 1.1. prakticky ve všech ulicích maximální rychlost 30 km/h (s výjimkou některých úseků 50, 70 nebo 90 km/h, viz mapu na https://city30.brussels/map/, další info https://city30.brussels/basics). Od roku 2022 se má navíc aplikovat model SmartMove, což bude v praxi zavedení hodně vysokého mýtného za jízdu ve městě (v celém regionu Brusel) a to údajně až 12€ za den + až 0,20€ za ujetý km (v závislosti na kategorii vozidla, dni v týdnu a denní době - https://www.smartmove.brussels/en/project).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Odstranil jsem i 1 vlastní příspěvek.

Populace Belgie za uplynulou dekádu vzrostla o 0,7 mil. na 11,6 mil. (+6%). Urbanizace je enormní a sice 98%. Průměrný věk je 42 let. Predikce pro rok 2030 je, co se demografického vývoje týče, že tady bude žít již 12 mil. lidí při urbanizaci 99% a průměrným věkem 43 let.

Za celý rok 2020 jsem si nenašel času tady nic napsat. Teď mě předběhl Standa výše, ale to je taky fakt. Belgie již slabou dekádu připravovalo zásadní proměnu budoucí dopravy. Belgie není EU, jen tady sídlí instituce. Samotné území se člení prakticky na dvě části, ale faktem je: snaha o snížení MPR, snaha o ekologizaci přepravy: mýto tady dlouho nebylo a najednou 6,5 tis km a 3/4 mld. € výnos. Mýto je tady ale prezentováno jako "eko-" prvek, protože se tlačí zároveň na Euro normy a tarify atd. Dále si stát nechal vypracovat dopady jednotlivých druhů "fungování" na klimatickou změnu, na oteplování. A v dopravě se jako hlavní cíl, který je nutno omezit aneb s tím něco dělat jevila hned ze začátku automobilová doprava. Kdy se zjistilo, že veřejná a železniční je v nevýhodě. Dokonce, že tady připadalo již 1 vozidlo na 2 občany. Výsledkem tohoto je změna koncepce a vnímání budoucnosti. Já osobně doufám, že se tato "donucovací" metoda neuplatní na celý prostor EU. Když se zavádí seshora limit třeba na tu MPR, když se zavedou omezovací akce na služby (nebudou, protože budou drahé, tak nebudou a tak vypadne segment provozu atd.) a i mýto je sice nástrojem finančním, ale kam si myslíte, že ty peníze jdou? Zase se změní osvětlení u dálnic. Montují se LED atd., protože se prezentuje dosavadní osvětlení jako něco staré a na konci funkčnosti. Budiš, ale výsledkem všech těchto studií není další expanze dálnic, budování tunelových sekcí v rámci urbanizovaných zón, ale poznání, že je nutno tento způsob dopravy zatlačit do úzadí. Kampaň, která bude působit na občany s podkladama studií, kterých účelem je daný cíl. Koho nepřesvědčíte, toho přinutíte nebo znechutíte tu jízdu jak jen to půjde. A zbytek a tranzit se přizpůsobí pravidlům.

Celá silniční síť měří kolem 155 tisíc km (ERF). Tady je chronologie rozvoje dálniční sítě s tím, že jsou to data místních vlád a poslední roky 3 tam nejsou, ovšem i tak, více méně se tady jednoduše prakticky nové dálnice nestaví. Je již tlak na to, jaký prostor je věnovaný území silnic a jak jsem uvedl, tak se tlačí na preferenci jiné přepravy. Zda se tato "propaganda" docílí do praxe neumím odhadnout, ale faktem je, že když budou vlády protlačovat tuto změnu, tak lidi si zvyknou. Belgie ale není bublina, takže očekávat, že tato proměna bude adekvátně rychlá a docílí efekt je dnes těžko odhadovat, co bude doopravdy dál. Stoupá tlak na silniční práce na hlavních silnicích.
BE1.JPG
BE1.JPG (80.49 KiB) Zobrazeno 9371 x


Seznam dálnic v Belgii na en wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... in_Belgium
Doprava v Belgii na en wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Belgium

Kromě 1763 km sítě dálnic koncem roku 2017 bylo v provozu taky 13 229 km hlavních silnic, což je větší číslo, než v mnoha srovnatelných státech. To si je nutno uvědomit a hodně upgradů se realizuje na této silniční síti. Sekundárních a regionálních silnic je pak "jen" 1350 km. Ostatní silnice: 139 tisíc km.

Další variant pro názvy/km sítě: https://routes.fandom.com/wiki/Longueur ... onal_belge

Dokument z r. 2013 ale uvádí, že ve Flámsku bylo 1500 km dálnic a ve Valonii bylo 869 km. Když si otevřu portál infrastruktura Valonie ( https://infrastructures.wallonie.be/hom ... outes.html ), tak aktuálně tam je 874 km dálnic. Dle této logiky by pak ale v Belgii bylo min. 2374 km. Zda se do toho počítají i 4- pruhy v rámci hlavních silnic, jsem se nedopátral, ale patrně to tak bude. Valonie je celkově i rozpočtem pro rok 2021 příznivejší pro silniční dopravu. To spíš Flámsko tlačí na "eko" normy a do mobility 2040 tlačí sice perspektivní myšlenky, ale jak míním, tak zbytečně "nasilu". Já vím, že mnoho uživatelů v tomto prostrou žije/bydlí/pracuje a lze se mnou nesouhlasit v tom, jak to vnímám já.

Administrativní členění silniční sítě Belgie ve smyslu km si netroufám dál rozpracovat a neplánuju tomu vyčlenit další prostor. Možná se toho ujme někdo další. ;)

Stručně, proč je doprava v Belgii taková jaká je: https://www.theguardian.com/cities/2014 ... congestion .

Takže já osobně vnímám Belgii víc negativně, než pozitivně. Ve smyslu "dobra" se prosazují eko- opatření a ochrana lidského životu (měření rychlosti je tady v oblibě díky novým sofistikovaným systémům), tlak na euro normy, tlak na automobily v parametrech. Ale tohle všechno stojí dle mojeho názoru zbytečně velké peníze a efekt za tohle není vidět. O tom mě nikdy nikdo nepřesvědčí, bez ohledu na to, kolika studiemi a analýzama se to v částech Belgii umí pořizovat jakožto argumenty pro tuto dopravní propagandu. Samozřejmě, co se týče rozsahu dálnic k rozloze aneb obyvatelstvu, tak není co vytknout. Ale namísto modernizačních programů se víc řeší jak docílit až znechutit dosavadní návyky obyvatelstva. To dopravní zatížení z agendy, která tady je, tak je enormní. Ale taky to má přínos na ekonomiku a služby. Do detailů se tomu ale věnovat nebudu.

Transformace dopravy do uhlu, který se tady prosazuje bude znamenat úpadek skutečného cestování. Úpadek dopravy jako takové. S cílem být více doma, cestovat více hromadně a nezanechávat za sebou tzv. uhlíkovou stopu. Změna celého života a jeho sociálních návyků namísto "normálních" investic do infrastruktury. Jak je to jinde: nikoliv do prvků na ní, ale do samotné infrastruktury se vkládá většina zdrojů, co se z té infrastruktury vybere a ještě se tam přesouvají další zdroje odjinud. V Belgii na to již jdou opačně. Jinak řečeno peněz ze silniční dopravy je opravdu hodně, ale zdaleka se ani do ní zpátky již neinvestují a dle rozpočtů na nejbližší roky (rozpočty mobility) se ani nebudou investovat. Ty rozpočty lze číst. Jsou to již zlomky, co se týče investic do silnic a hlavně do N silnic na pokračování přestavby na dálniční parametry aneb dualizace.

Hospodářská situace:

*HDP bylo v roce 2019 v úrovni 529 mld. USD
*nezaměstnanost byla v 10/2020 na hodnotě 5,1% (mladí lidé 18%)
*vládní dluh byl v roce 2019 ve výši 98,6% HDP (2011 - 103,5%, 2015 - 105,2% HDP)

Rozpočet z hlediska pandemie COVID-19 nerozepisuju, protože federální je jedna věc a další jsou zase jiné.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokračují práce na Oosterweel Link kolem Antwerp. Nyní jde o 2 balíky prací. První zakázka je za 2,35 mld. €. Vyhrálo to seskupení TM ROCO aneb Tijdelijke Maatschap Rechteroever Compleet. Jde o práce na pravém břehu tohoto spojení. Členové TM ROCO: BAM Contractors, BESIX, Cordeel, Deme, Denys, Franki Construct, Jan de Nul, Van Laere a Willemen Infra.

https://www.deme-group.com/news/deme-pa ... nk-project

Tunel Scheldt, R1, přesunutí viaduktu Merksem a práce kolem toho. Dá se to dohledat, já alespoň tohle uvádím. Jedná se o jednu z nejkomplexnějších staveb, jaká se v tomto regionu provede.

Mezitím je tady další zakázka za 500 mil. €, kterou bude realizovat seskupení Rinkoniên: Boskalis, Mobilis, CIT Blaton, Artes a Stadsbader. A tady bude pro změnu 1,7 km dlouhý úsek zapuštěn do země a několik dalších prací kolem toho.

Cílem projektu je dokončit okruh kolem Antwerp do roku 2030.
Ant.JPG
Ant.JPG (80.82 KiB) Zobrazeno 9259 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Belgie zahajuje v 08/2021 velkou rekonstrukci mostu Huccorgne na E62 nedaleko Huy. Práce potrvají do 07/2023 a vyjdou na 23 mil. €. Most je 547m dlouhý, 60m vysoký a byl postaven v letech 1968-1971. Stavební činnost se rozdělí na 3 fáze, přičemž má být zachováno po 2 JP v každém směru jízdy. MPR bude snížená na 50 km/h.

foto mostu: https://i.imgur.com/7vWITw0.jpg

https://sofico.org/e42-a15-wanze-une-sp ... huccorgne/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

jeden projekt:



Belgie byla zasažená extrémními srážkami, tady tohle je jinak státní tah N61 v Pepinster:
https://twitter.com/i/web/status/1415624534095499272 . Mimo materiálních škod zemřelo min. 27 lidí. Mnoho lidí se stále pohřešuje. Více lze k tomuto období pak dohledat na netu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bohužel, ale lokality v Belgii, které jsou zatopené (viz ex příspěvek) si to dnes částečně i s dalšími opakují znova pro další srážky. Nespadlo jich tolik, ale poškození infrastruktury má za následek, že ulicemi se znova valila voda a brala s sebou co jí stálo v cestě. Existovala k tomu varovní schéma a obyvatelstvo šlo včas do bezpečí, alespoň se to předpokládá.

https://twitter.com/i/status/1418997934847373313
https://pbs.twimg.com/media/E7FQH4JXsAA ... ame=medium

Ještě doplním, že celkem v Belgii zemřelo při ne těchto, ale předtím povodních z intenzivních srážek 37 lidí, protože se postupně dohledávají nezvěstné osoby.

Belgie označila tyto povodně z bouří za jednu z nejhorších přírodních katastrof, jaká kdy tento stát zasáhla. Ostatně stovky tisíc lidí jsou ten den evakuování a vznikají ohromující materiální škody nejen na soukromém majetku, ale i na infrastruktuře dopravní, energetické atd.

Tato dnešní situace komplikuje další stabilizaci poškozených svahů koryt řek a liniových staveb. Část materiálů to i odneslo pryč a dál znehodnotilo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Z opuštěné dálnice A601 se stala prozatimní skládka odpadu vzniklého po povodních. Tady je jí vidět na mapě: https://www.google.com/maps/place/Li%C3 ... d5.5796662 .

Její příběh od otevření v roce 1964 po současnost je zde: https://www.vrt.be/vrtnws/de/2021/07/22 ... uettich-w/
k98c654enalq0njx660gc233q9y1bu0l.jpg
k98c654enalq0njx660gc233q9y1bu0l.jpg (93.28 KiB) Zobrazeno 7216 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Flámská vláda vyhlásila vítěze na kontrakt za 606 mil. € se seskupením firem pod názvem BRAVO-4. Cílem projektu je eliminovat 14 křižovatek na R4 mezi Gent a Zelzate. Jde o průmyslovou oblast, takže i ten provoz je zde rušnější a i s tranzitem. V projektu je mj. i realizace na 4- pruhovou rychlostní silnice s mnoha MÚK, ale taky vícero světelných křižovatek. Velká část stávajících křižovatek bude překonána nadjezdama nebo MÚK.

Dopravní uzel R4 / N456 ve Wondelgem bude vyřešen tunelovou sekcí.

Výstavba se začne v roce 2022 a plně ukončit se má v roce 2028. Jde o jeden z největších silničních projektů za uplynulou dekádu po okruhu Antwerp v rámci této části Belgie.

https://r4wo.be/nieuwsberichten/aanneme ... -r4-gekend

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.10. byl dokončen poslední dálniční 1 km na E420 / N5 Couvin, obchvat. Po dálnici se tak dá jet od Couvin po hranice s Francii. Většina se uvedla do provozu v letech 2017 až 2019. Nyní se jednalo takovou nadstavbu související se železniční tratí.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 665/4.4727

https://www.dhnet.be/regions/namur/dina ... 62fecf1854
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Po 3 měsících rekonstrukčních prací tunelu Kinkempois na E25 v Liège po tom, co byl dramaticky poškozen ze záplav z 07/2021 byl znovu otevřen do provozu. Prozatím v 1 jízdním pruhu s MPR 50 km/h. Rekonstrukce větrání bude ukončená až v roce 2022.

https://www.liege.be/fr/vie-communale/s ... tobre-2021
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

kuriózní nehody:

Auto vjelo na zvedací část mostu ve městě Leuven :shock: Nikdo nezemřel, obešlo to se zraněním:
https://twitter.com/i/web/status/1453401823063183364
1.JPG
1.JPG (43.12 KiB) Zobrazeno 5458 x
Nadrozměr to neodhadl a poškodil nadjezd na N90 ve Farciennes (východní předměstí Charleroi):
https://twitter.com/i/web/status/1463483300090204160
2.JPG
2.JPG (67.43 KiB) Zobrazeno 5458 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Oosterweel Link - Antverpy, mega projekt za miliardy €, kterým se dokončí okruh

psáno k tomu v 01/2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 59#p226659

Zde je spíše odborný článek, ale s informacemi a fotkami z výstavby:

Vystužené zemné oporné konštrukcie na stavbe Oosterweel Link, Belgicko
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... k-belgicko

web projektu: https://www.oosterweelverbinding.be/het-project

další článek k projektu:
https://www.roadtraffic-technology.com/ ... k-belgium/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

N61 mezi Pepinster a Trooz byl odevzdán do provozu po celkové rekonstrukci po asi 5 měsíců nedávných povodních, které tento úsek tehdy devastují. N61 je V-Z tah z Liège do Eupen. Slouží hlavně pro lokální provoz, ten tranzitní zajišťuje paralelní E40.

https://lameuse-verviers.sudinfo.be/887 ... nondations
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“