Belgie

Země EU kromě Česka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jsou dokončené renovační práce tunelu Annie Cordy v Bruselu. Spojení je s délkou 2,6 km dominantním podzemním tunelem v Belgii, kterým navíc projíždí více než 60 tis. vozidel za den. Spojuje centrum Bruselu s dálnicemi ze severu a západu země.

Tunel Annie Cordy (předtím tunel Leopold II) prošel bezpečnostní renovací. Ten, kdo tunel modernizoval, tak ten se nyní bude o tyto technologie a prvky po dobu dalších 25 let starat.

Oficiální inaugurace a oficiální změna názvu tunelu bude následovat koncem 05/2022.

Provedlo se: rekonstrukce nosní konstrukce, vozovky, sanace tech- prostorů, 17 nových nouzových východů, hydroizolace a k prodloužení životnosti tunelu se instalovalo 24 tis. m2 speciální ochrany.

Dále se vyměnilo na 800 km kabelů, větracích, komunikačních a monitorujících instalací a taky celé osvětlení. Další společnost zajistila nový vzhled vnitřních zdí v tunelu.

Pracovalo se hlavně v noci od 22:00 do 6:00, zbytek času byl tunel k dispozici běžnému provozu. Ze strategických důvodů se zvolil tento režim. Výjimkou bylo několik letních období během let 2018 až 2020. A nakonec v roce 2020 se snížil provoz pro pandemii COVID-19, čímž se povedlo urychlit rekonstrukční práce.

Vymeniť sa muselo aj všetko vybavenie, vrátane 800 km káblov, vetracích, komunikačných a monitorovacích inštalácií, ako aj osvetlenia. Nakoniec bola nová výzdoba vnútorných stien tunela kompletne prerobená pod taktovkou Brussels Mobility and Art & Build.

Během nocí v tunelu pracovalo 180 lidí, ve špičkách během léta pak 400.

Počas nočných uzávierok bolo na stavbe v práci v priemere 180 osôb/24 hod. V špičkách počas úplných letných uzávierok sa tento počet zvýšil na približne 400 osôb/24 hodín pracujúcich na projekte.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na N97 je nad Meuse River Valley nedaleko Dinant postaven viadukt Charlemagne. Je 642m dlouhý, 80m vysoký a v provozu od 1982.

Most vypadá ze spodní strany dobře, ale byl na něm uzavřen 1 jízdní pruh. V brzké době se má realizovat celková obnova vozovky, bez upřesnění termínů. Druhý jízdní pruh byl opraven. Zřejmě dočasné řešení pro udržení provozuschopnosti. Nebo možná taky ne a jednoduše je zde omezen provoz z hlediska snížení počtu jízdních pruhů.

ZDE na mapě

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na R4 nedaleko Oostakker se otevřela 1. turbo OK se světelnou signalizací. Pro ukázku:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem tohoto měsíce se do provozu odevzdal hlavní městský tah v Mechelen, B101 nebo Tangent, který je dlouhý 2,7 km, ve 4- pruhu se 755m dlouhým tunelem pod železniční stanicí Mechelen. Žije tady kolem 90 tis. obyvatel.



Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 10/2021:
Diaľničiar píše:Po 3 měsících rekonstrukčních prací tunelu Kinkempois na E25 v Liège po tom, co byl dramaticky poškozen ze záplav z 07/2021 byl znovu otevřen do provozu. Prozatím v 1 jízdním pruhu s MPR 50 km/h. Rekonstrukce větrání bude ukončená až v roce 2022.

https://www.liege.be/fr/vie-communale/s ... tobre-2021
A602 přes Liège se znovu otevřela 23.8. poté, co vyměnili technická zařízení v tunelu. Šlo o definitivní opravu technického vybavení po červencových povodních v roce 2021, které zaplavily tunely.

Tunel byl uzavřen od 4. července, což znamenalo, že průjezdná doprava musela objíždět přes E42-E411 nebo po povrchových ulicích Liège.

foto z tunelu:
https://i.imgur.com/7EaECaU.jpeg
https://i.imgur.com/LFvecoF.jpeg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

*Nová křižovatka Antverpy-Západ vypadá opravdu pěkně.
https://i.imgur.com/PaDb1oK.jpg

*Dne 14.10. byla dokončena první výměna Diverging Diamond Interchange (DDI) v Belgii. Je to na výjezdu Waregem z E17.
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A8/E429 je u Halle přerušena, posledních pár kilometrů k R0 je čtyřproudá silnice se semafory, číslovaná N203a. Úzké místo Halle mezi A8 (E429) a bruselským okruhem (E19) je noční můrou mnoha motoristů.

Existují plány na jeho modernizaci na řádné dálniční spojení se smlouvou DBFM (toto bylo oznámeno v loňském roce).

https://www.dhnet.be/regions/tournai-at ... QLQA3M2MY/

https://live.staticflickr.com/65535/524 ... 6087_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/524 ... c7bf_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/524 ... 8a22_b.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Wommelgemu se otevřel nový nadjezd přes E313. Což samo o sobě není nijak vyprofilovaná akce, ale pěkně to ukazuje prostorové rezervace pro budoucí projekty.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavba dočasného dálničního obchvatu R1 v Antverpách začne v roce 2023. Nová, šestiproudá dálnice (s omezením rychlosti 70 km/h) bude postavena podél stávající R1 mezi mimoúrovňovými křižovatkami Antwerpen-Oost a Antwerpen-Noord.

Samotná výstavba provizorní dálnice potrvá 2 roky. Následně bude Merksemský viadukt zbořen, aby uvolnil místo pro nižší stupeň 12 pruhu R1.

Video není v angličtině, ale obsahuje spoustu leteckých záběrů a nákresů:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokračují práce na Oosterweel Link kolem Antwerp. Psal jsem o tom zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 59#p226659 . Je to megaprojekt v Belgii.

V Zeebrugge byla v 01/2023 zahájena výstavba nového tunelu Scheldt: každý z 8 prvků je vzpřímený o 40 metrů výše než antverpská katedrála

https://www.gva.be/cnt/dmf20230123_96977701

Byl to jistě historický okamžik. Stavba spojení Oosterweel je po desetiletí jedním z největších stavenišť v Evropě, ale stavba osmi tunelových prvků je sama o sobě „čestným činem“... Osm částí bude postaveno v tomto doku během příštích dvou let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

foto z budované nové MÚK Antwerpen, západ:

https://i.imgur.com/sgCgI0L.jpeg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Orientačním bodem na E25/E411 je odpočívadlo Hondelange poblíž Arlonu, kde je mostní restaurace přes dálnici.

Ta se však zavře. Byla postavena v roce 1990 a Autogrill měl 20 letou koncesi, ale nemá zájem o další 20 letou koncesi a nezdá se, že by o něj měli zájem žádní další uchazeči. Interiér potřebuje zásadní investici.

https://www.wort.lu/fr/granderegion/l-a ... 9236944a90

Tento prostor je poměrně neobvyklý, protože jde o velké dálniční odpočívadlo, ale nemá čerpací stanici. Je to dáno blízkostí Lucemburska, na belgických a německých dálnicích v blízkosti Lucemburska nejsou téměř žádné dálniční obslužné oblasti s čerpacími stanicemi. Na E25 je mezera mezi dálničními čerpacími stanicemi téměř 140 kilometrů, na E42 je mezera ještě větší (téměř 180 kilometrů).

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolem 12.5. se do provozu uvedl první nový úsek mimoúrovňové křižovatky Antverpy-Západ.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nákladní loď vrazila do vertikálního výtahového mostu v Humbeeku (severně od Bruselu na průplavu Brusel - Scheldt.)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Sofico přepracovalo dvě servisní oblasti (čtyři, pokud počítáte oba směry). Jedná se o velmi důkladnou generální opravu, v podstatě celý web byl přestavěn.

E313 Waremme (mezi Bruselem a Lutychem)
Obrázek

E411 Bierges (mezi Bruselem a Namurem)
Obrázek

:arrow: Západně od Maldegemu začala další fáze modernizace dálnice N49.

Toto je "deel 1" na mapě.

Existují tři fáze;

sekce 1 (deel 1): upgrade N49 v De Hoorn: září 2023 - září 2025
sekce 2 (deel 2): modernizace N49 přes kanál Leopold. Obě sady mostů je potřeba vyměnit, protože nezvládnou nadrozměrné zatížení. 2024-2026
sekce 3 (deel 3): modernizace N49 v Maldegemu. Plánováno

Součástí těchto fází není mimoúrovňové oddělení křižovatky N410 v Maldegemu

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pohled na E25 + nádraží Liège Guillemins

E25 se znovu otevře 28. srpna po letních pracích na technických instalacích.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokračují práce na výměně vrchní konstrukce Viaduc de Somme-Leuze z N63 ve Valonsku.

N63 je čtyřproudá rychlostní silnice z Lutychu do Marche-en-Famenne. Pro lidi mimo region je to poměrně neznámá cesta. Většina z nich má rychlostní limit 120 km/h. Rychlostní silnice N63 byla postavena především během 70. a 80. let 20. století, je o něco starší než E25 a E411 přes Ardeny. Před dokončením E25 v roce 1990 to byla hlavní silnice jižně od Lutychu.

Je také označena jako E46, ale toto číslo trasy je špatně značené. (Belgie obecně nepodepisuje trasy E, které nejsou oficiálními dálnicemi). Nicméně Lutych je podepsán z Remeše, což naznačuje, že E46 s tím může mít něco společného.

Viaduc de Somme-Leuze je dvojitý most se 2 jízdními pruhy v každém směru. Je 330 metrů dlouhý, s rozpětím 10 x 33 metrů. Je také vysoký 33 metrů. Most byl postaven na počátku 80. let 20. století jako jeden z posledních úseků rychlostní silnice N63.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“