Belgie

Země EU kromě Česka
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Belgie

Příspěvek od egelebege »

Fox Mulder píše:u Brusselu je ve 2 v noci provoz jako na české dálnici ve dne
trochu jsi si zapřeháněl ne?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Belgie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak záleží kterou českou dálnici myslel :)
R48 -> D48 se podařilo!
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Belgie

Příspěvek od Fox Mulder »

egelebege píše:
Fox Mulder píše:u Brusselu je ve 2 v noci provoz jako na české dálnici ve dne
trochu jsi si zapřeháněl ne?
Právě že skoro vůbec. Ten provoz v tuto noční hodinu byl poměrně nezvyklý, viděli jste spoustu aut před sebou i za sebou, zkrátka normální pohodový denní provoz, který je často k vidění mj. i na německých dálnicích (např. A13 Dresden–Berlin).
Martin z Ostravy píše:Tak záleží kterou českou dálnici myslel :)
D8. ;)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Belgie

Příspěvek od egelebege »

No já když jedu přes belgii tak většinou v noci nebo spíš nad ránem a provoz je minimální. Né že bych jel sám ale srovnávat to s denním provozem na českých dálnicích je hodně přehnané. I na té D8 nad Ústím toho jezdí víc. Spíš si myslim že to byla náhoda, že se vás tam v tu dobu potkalo tolik najednou
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Belgie plánuje od roku 2016 zavést dálniční nálepky. Tři regiony (Brusel, Flámsko a Valonsko) naznačili, že na svém území namontují 840 pevních silničních kamer, které budou mít za úkol monitorovat vozidla bez nálepek. Ta se má stát od roku 2016 povinností, dle agentury Belga. Počet dopravních kamer potvrdilo i konzsorcium Fairway (soukromá společnost připravující se na spoluprácu s úřady v oblasti kontroly vozidel). Kontrola proběhne dle systému nalepené nálepky na zvláštní tabulku. A následně bude i zeskenována, zda byla řádně zaplacena (datum). Kamery se nebudou instalovat jen na dálnice, ale i na hlavní silnice. Cizinci si budou moct nálepku zakoupit i prostřednictvím internetu nebo platby přes SMS nebo si jí řádně zakoupit (seznam míst se později zveřejní).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Modernizace osvětlení na belgických dálnicích :arrow:

Belgické dálnice začínají využívat nová a výkonnější osvětlovací zařízení. V květnu t.r. byla provedena renovace osvětlení na části dálničního okruhu kolem Bruselu, v oblasti Anderlecht. Osvětlení typu Teceo 2 vyzařuje neutrální bílé světlo, které umožnuje lepší viditelnost případných překážek na dálnici a tím i zvyšuje možnost na ně včas reagovat. Zařízení jsou zapojená do systému dálkového ovládání OWLET, které umožňuje přizpůsobit osvětlení v každém okamžiku okolnostem. LED reagují okamžitě na příkazy systému, který monitoruje a upravuje úroveň osvětlení v průběhu celé noci. S životností 100 000 hodin (L70) mohl být počet výměn nutných pro tyto instalace snížen na sedminu.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
rusty
Příspěvky: 1
Registrován: 10.11.2013 12:07:13

Re: Belgie

Příspěvek od rusty »

Zdravím,
abych vyjádřil já svou zkušenost s belgickýma dálnicema: tak to bylo otřesný. Zlatá ČR. Přišlo mi, že pruhy tam celkem libovolně vznikají a zanikají, bez nějakýho značení, pruhy na dálnici jsou hrozně krátký a daleko za sebou, takže opět jsem se občas ztrácel, betonový svodidlo v nejlevějším pruhu nepříjemně blízko, ale co mě nejvíce naštvalo je, že většina značek není reflexních. Zřejmě se tam spoléhá na lampy, ale to by je napřed museli rozsvítit. Takže při mém podvečerním, sychravém průjezdu Belgií ve směru Aachen - Mons docházelo k situacím, kdy jsem musel zpomalit na 80 a celé auto, oči na stopkách luštilo, co je vlastně na směrových tabulích napsané, jelikož tabule nebyly ABSOLUTNĚ vidět. Jinak potvrzuji výše zmiňované, a to, že tam řidiči rychlost převážně nepřekračují, a ono to ani na nějakou výrazně rychlejší jízdu není.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 1.1.2016 se zavádí nový satelitní mýtní sýstém Viapass pro nákladní dopravu. :arrow:

*nyní se platí prostřednictvím časových známek, tzv. Eurovignette a všude tam, kde se tak nyní platí to bude nahrazeno systémem Viapass (takže všechny dálnice a silnice Flámska, Valónska a regionu Brusel)
*nákladní auta budou potřebovat palubní jednotky
*registrace k mýtu bude možná třeba přes DKV (pro ČR a SR třeba SK a CZ pobočky DKV Euro Service), což se už týká 30 zemí přes jeden systém vyúčtování
*bude se týkat pro všechny vozy nad 3,5t pro domácí i zahranční vozy
*výška poplatku bude záležet od hmotnosti a délky úseku, dále od emistní třídy daného vozidla a od kategorie silnice
*v Belgii budou pro registraci a objednání OBU jednotek k dispozici 100-vky míst, časem vzniknou i v okolních zemích
*řidič si bude moct vybrat ze 2 voleb: Prepay anebo Postpay
*Flámsko a region Bruselu se mýto bude vybírat bez DPH (vybíráno již jako daň)
*Valónsko bude vybírat mýto s DPH, protože to bude poplatek za využívání komunikace
*všechny fin. opatření budou ukončeny v polovině 2015, pak následuje zkušební provoz systému

Více informací: http://www.viapass.be/, http://www.dkv-Euroservice.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Belgie

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving through Vlaams Gewest (Belgium) from Antwerpen to Brecht 19.08.2015 Timelapse x4

Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Belgie

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving from Brecht (Belgium) to Oosterhout (Netherlands) 19.08.2015 Timelapse x4

Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Belgie

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving from Lille (France) to Gent (Belgium) 18.08.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Belgie - nový systém silničních tarifů pro vozidla nad 3,5 t :arrow: (již zde zmíněno v 02/2015)

Belgie je logistickým uzlem v jednom z hlavních hospodářských center Evropy, a je proto častým cílem nebo tranzitním úsekem pro těžká nákladní vozidla. Doprava je jednou z hnacích sil belgické ekonomiky. V současnosti však negativní dopady tohoto odvětví čelí nezanedbatelné kritice. Vlámský ministr dopravy Ben Weyts proto v květnu tohoto roku vydal prohlášení, podle kterého budou všechna těžká nákladní vozidla o hmotnosti vyšší než 3.5 tun, jež využívají hlavní vlámské trasy, zpoplatněna kilometrovou sazbou, jejíž výše se bude odvíjet na základně počtu ujetých kilometrů a míře znečištění životního prostředí.

Nový systém tzv. Viapass určený pro nákladní vozidla nad 3.5 tuny by měl vstoupit v platnost v dubnu roku 2016 a nahradí tak současný systém Eurovignette, jenž byl určen pro nákladní vozidla o hmotnosti 12 a více tun. Nový systém mýtného bude založen na satelitní technologii a poplatky budou odváděny na základě kilometrové sazby, jež by se měla pohybovat přibližně okolo 0.074 euro až 0.2 euro za kilometr - přesná výše tarifů bude v nejbližší době specifikována. Tato kilometrová sazba se bude odvíjet od následujících tří kritérií: hmotnost vozidla, typ silnice, po níž vozidlo jede a emisní třída, do níž vozidlo spadá.

V praxi by tento systém měl tedy vypadat tak, že nákladní vozidlo spadající pod emisní normu Euro 0 o hmotnosti vyšší než 32 tun bude zpoplatněno tarifem o maximální výši 0.2 euro za kilometr, zatímco nákladní vozidlo nejnižší váhové kategorie 3.5 – 12 tun zařazené do nejnižší emisní kategorie Euro 6 bude zpoplatněno sazbou začínající minimálně na hodnotě 0.074 euro.

Platba bude zprostředkována pomocí palubní jednotky (On-Board Unit), již bude možné zakoupit na určených distribučních místech a následně samostatně nainstalovat do vozidla. Předpokládá se, že tento nový mýtný systém přispěje do rozpočtu přibližně 310 milionů euro ročně, z nichž 100 milionů euro bude využito na výstavbu infrastruktury v regionu.

Viapass bude aplikován na silniční síť, kterou aktuálně pokrývá systém Eurovignette, zahrnující belgické dálnice, obchvatové komunikace vedoucí okolo významných měst a řadu dalších důležitých silničních tahů. Vzhledem k regionální kompetenci nad oblastí dopravy, budou moci regiony do této sítě zahrnout i další trasy, např. tak, aby se tak předešlo vyhýbání se placení mýtného. Celý systém Viapass bude v souladu s normami EETS Evropské unie.

Po vzoru Vlámska se rozhodlo zavést silniční tarify pro těžká vozidla od 1. dubna 2016 rovněž Valonsko, systémy mýtného i výše tarifů by měly být obdobné. Valonsko počítá s výnosem 200 – 220 milionů eur, z řad podnikatelů se však již ozývají první stížnosti. Odhadované výdaje na nákladní vozidlo se v průměru pohybují okolo 7000 euro, což se následně promítne i do cen spotřebitelů. Mnoho společností již proto ohlásilo, že místo dálnic budou využívat jiné vnitrostátní trasy.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz, 25.06.2015
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Při mé nedávné cestě do Británie jsem projížděl napříč Belgii. Pro mě jsou to již složitější cesty plné změn oproti ne tak dávné minulosti. Z hlediska kvalit belgické dálniční sítě není co vytknout. Jen jsem se zamýšlel nad tím osvětlením. Od hranic s Německem téměř non-stop osvětlené a to nejen ve stř. pásu, ale osvětlené po stranách i připájecí a další pruhy. Pokud je někde MÚK, tak jsou lampy všude i na nadjezdech a dalších rampách. Jen výjimečně se stane, že něco nesvítí. A jen několik kratších zcela neosvětlených úseků. Nové úseky mají LED světla. Ale svítilo se i ráno, kdy už to nebyla potřeba. Inu Belgie. :? (a taky třeba S. Arábie a SAE atd.)

Čím blíže bylo k Bruselu tím více policejních vozidel. Na odpočívkách jinak dokonalá zelená tráva a do posledního detailu vyřešená drobná infrastruktura pro invalidy, sprchy, posezení atd., ale na každé lampě kamera. Obchod plný kamer, čerpačka plná kamer v noci uzavřen obchod a prodej pouze přes malé okénko. Mnoho nákladních vozidel má otevřen zadní prostor; proto, aby nemusela banda černochů a přístěhovalců naříznout plachtu. Těžké železné profily, dřevo a palety a podobně se nekradou. Ostatní tovar ani nesmí na takovýchto parkovištích stát. To je jinak posledních cca. 10 let pravidlo po celé EU, že vznikají speciální parkoviště s vysokým plotem a kamerami a vstupem přes rampy, kde parkují kamiony co vezou lego, další hračky, elektroniku a drogerii a v případě nutnosti pro splnění AETR-u se jede v tzv. 2-osádce, aby se trasa stačila projet najednou z bodu A do bodu B.

Oblast Bruselu dál směrem na západ je provoz i když silnější, tak v pohodě.

Belgie obnovila kontroly na hranicích, odklání se doprava: sjíždí se z dálnic u hranic a následně se najíždí. Kontrola probíhá na kruhových objezdech/parkovištích (obdoba německé varianty) za snížení MPR až na 40-20 km/h a je tam umístněno několik speciálních jednotek a kamer a z dálky si vybírají koho odstaví. Já všude viděl jen menší náklaďáky a dodávky, zásadně značky PL anebo MK. Zrovna ten týden belgická policie odstavila na dálnici turecký kamion, který vezl zbraně pro teroristy do Bruselu. Inu, čeho se ještě na dálnicích dožijeme. Tohle sjíždění je samozřejmě s kolonama 1-4 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady těch informací zrovna moc není. Chybí tady několik stránek, ze kterých se pak dají dohledat další informace. Komplikací je bohužel ten fakt, že je to jeden stát, ale více regionů. A na federatívní úrovni něco hledat je docela obtížné. Alespoň pro mě.

Něco o dálniční síti se dá najít na wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... a_Belgique . :idea:

Důležité je poznat, že Valonie a Vlámsko mají vlastní a odlišné stránky, takže:

Dopravní informace fed. policie: http://www.inforoutes.be/

Dopravní úřad Valonska: http://www.wallonie.be/fr/competences/t ... t-mobilite
Dálniční úřad Valonska: http://routes.wallonie.be/Index.jsp
Valonsko, doprava a silnice: http://trafiroutes.wallonie.be/trafirou ... tempsreel/

Vlámsko, doprava a silnice: http://www.verkeerscentrum.be
Komplexní dopravní informace: https://www.vlaanderen.be/fr/mobilite


Další zajímavostí je, že ve Vlámsku se ukončil provoz SOS hlásek. Roční náklady byly 800.000 € a za rok 2014 se z nich volalo 3.172x. SOS hlásky ve Valonsku prozatím fungují; celkem 1.350 ks. Zdroj: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... egen.dhtml .


A teď alespoň nějaká stavba; A11 Brugge - Westkapelle (spojení s Nizozemskem) :arrow:

Belgium - Brugge A11 (2015-11-12) (11) (Large).jpg
Belgium - Brugge A11 (2015-11-12) (11) (Large).jpg (323.27 KiB) Zobrazeno 22451 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.1.2021 0:33:35, celkem upraveno 6 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Belgie

Příspěvek od Honey72 »

Diaľničiar píše:Při mé nedávné cestě do Británie jsem projížděl napříč Belgii. Pro mě jsou to již složitější cesty plné změn oproti ne tak dávné minulosti. Z hlediska kvalit belgické dálniční sítě není co vytknout. Jen jsem se zamýšlel nad tím osvětlením. Od hranic s Německem téměř non-stop osvětlené a to nejen ve stř. pásu, ale osvětlené po stranách i připájecí a další pruhy. Pokud je někde MÚK, tak jsou lampy všude i na nadjezdech a dalších rampách. Jen výjimečně se stane, že něco nesvítí. A jen několik kratších zcela neosvětlených úseků.
Při mé loňské dovolené v Belgii jsem projel skoro všechny tamní dálnice a překvapilo mě, že dálnice A4 poblíž valonského hlavního města Namur byla naprosto příšerná a samá díra :) . Jinak všude paráda, hlavně ve Vlámsku. Co mě dále dostalo, že snad kromě bruselského okruhu nejsou skoro nikde ve větším rozsahu protihlukové stěny :shock: . A to jim dálnice vedou přímo kolem baráků.
Noční osvětlení dálnic je skvělé. Vidíte daleko a v mlze také mnohem líp. Ty přerušené úseky, kde se nesvítí, jsou hlavně v místech biokoridorů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes je uvedená do provozu křižovatka A11/N49 nedaleko u Westkapelle. Prozatím jen částečně.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

Honey72 píše:...Při mé loňské dovolené v Belgii jsem projel skoro všechny tamní dálnice a překvapilo mě, že dálnice A4 poblíž valonského hlavního města Namur byla naprosto příšerná a samá díra :) . Jinak všude paráda, hlavně ve Vlámsku. Co mě dále dostalo, že snad kromě bruselského okruhu nejsou skoro nikde ve větším rozsahu protihlukové stěny :shock: . A to jim dálnice vedou přímo kolem baráků. ...
My jsme toho zatím tolik neprojeli, postřeh z A4 máme stejný, týká se to i pár dalších úseků v Ardenách. Další část s místy nekvalitním povrchem je na A3 směrem na Brusel (asi 30 km před ním), tam se prý kdysi dělaly vedle sebe všechny možné typy povrchů, aby se v praxi testovaly a některé představovaly cimrmanovské slepé uličky ;) . Hodně PHS jsem viděl mezi Bruselem a Gentem na A10 (což je 3+3 skoro všude s naprosto perfektním povrchem :ok: ). Jinak, značení místním číslem se opravdu v praxi moc nepoužívá (snad jen na kilometrovnících), na značkách bývá jen E (např. E40 místo A3 nebo A10).
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

V Bruselu máme dnes den bez aut, na rozdíl od našeho ovšem povinný a od 9:30 do 19:00 auta jezdit nesmí pod hrozbou pokuty (neplánuji zkoumat, jestli bych to jako cizinec neuhádal ;) ). Docela se to dodržuje, teď v 10:10 projel po několika minutách jeden "narušitel". MHD je zadarmo, takže bude asi pěkně narvaná, takže se jí raději zdaleka vyhnu (zvlášť, když jsem si koupil měsíční "lítačku" dokonce i na vlaky po městě). No nezávidím to dneska místní policii, snad to uhlídají a nic se nestane...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

V sobotu jsem jel z Prahy do Bruselu a dorazil do Belgie až za tmy (stál jsem tři hodiny na A3 u Würzburgu, kde se ve zúžení převrátil kamión), díky čemuž jsem poprvé užil jízdy po nasvícené dálnici. Nevím, jestli to za ty náklady stojí, ale bylo to z pohledu řidiče velmi příjemné. Když potom nastala po vjezdu do Vlámského Brabantska tma (Vlámové už šetří, narozdíl od Valonů), byl to docela šok ;) .
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 14.11. se odevzdal do provozu obchvat Soignies. Jedná se o 2-pruhovou silnici ze severní strany na silnici N57. Jehou součástí je i napojení na průmyslovou zónu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.1.2021 0:34:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Belgie

Příspěvek od Standa »

Mám za sebou další cestu do Bruselu, opět s dojezdem za tmy. Na rozdíl od předchozí cesty se tentokrát svítilo i ve Vlámsku, zřejmě kvůli hrozícímu náledí (déšť se sněhem, -2°, silný vítr). Podle všeho se ale údržbářům podařilo udržet dálnice sjízdné.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve výstavbě je nová rychlostní silnice N5 kolem Couvin, čímž se zlepší cestování mezi severní EU a Středozemím.

http://www.sofico.org/fr/contournement- ... la-phase-3

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Belgie

Příspěvek od Diaľničiar »

historická fotka na E40 u Melle (nedaleko Gentu) z 50.-tych let 20. století :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“