Belgie
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Belgie
Počet obyvatel: cca. 11,6 mil.
Hlavní město: Brusel (s okolím cca. 1,2 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.1.2021 0:16:45, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Belgie
Federální vláda
http://www.federal-government.be/fr
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
Dne 5.1.2021 jsem napsal souhrn k silniční, dálniční dopravě a pohledu na silniční segment jako takový: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 65#p226265 .
http://www.federal-government.be/fr
Společná stránka pro oblast Beneluxu
http://www.autosnelwegen.net
Dne 5.1.2021 jsem napsal souhrn k silniční, dálniční dopravě a pohledu na silniční segment jako takový: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 65#p226265 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 0:26:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Belgie
Belgie stavěla své dálnice dle Programu výstavby z roku 1972. I když je hustota dálníc jednou z najvyšších v Evropě, původní dálniční program se nepodařilo celkem splnit. I tak se svou kvalitou řadí k nejlepším na kontinentě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Belgie
Silniční síť Belgie má cca. 154.000 km silnic. Z toho dálnice tvoří něco přes 1.700 km. Většina dálnic a důležitých križovatek je osvětlených.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Belgie
Belgie má hustou dálniční síť s rozlehlýma křižovatkama. Ale co se týče kvality povrchu, tak se řadí mezi nejhorší v EU
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Belgie
Poznatky z dlouhodobého pobytu v Belgii...
Kvalita dálnic horší než v ČR - vyskytují se velké a neoznačené díry v úsecích bez omezení rychlosti.
Dálnice jsou stavěny podle mnohem mírnějších norem (nejspíš) než naše - malé poloměry, stoupání/klesání. Možná je to dané dřívějším datem výstavby.
Občas se vyskytují odbočováky/připojováky ZLEVA!!! Tedy připojování do nejrychlejšího pruhu (navíc sledování pravého zrcátka není tak přesné jako levého), případně sjíždění doleva.
Většina dálničních křížení je tvořena ukázkovým rozpletem.
Intenzity na dálnicích jsou dost velké, kamionů spousta, někde je předjíždění kamionů povolené jen v noci, jinde vždy (a předjíždějící kamiony dokáží také zasekat dálnici na dlouho..). Většina řidičů jede pod povolených dálničních 120km/h. Málokdo jede více než 130km/h dle GPS.
Osobní auto za použití dálnic neplatí, s jedinou? vyjímkou, severozápadní tunel pod Šeldou a přístavem.
Kvalita dálnic horší než v ČR - vyskytují se velké a neoznačené díry v úsecích bez omezení rychlosti.
Dálnice jsou stavěny podle mnohem mírnějších norem (nejspíš) než naše - malé poloměry, stoupání/klesání. Možná je to dané dřívějším datem výstavby.
Občas se vyskytují odbočováky/připojováky ZLEVA!!! Tedy připojování do nejrychlejšího pruhu (navíc sledování pravého zrcátka není tak přesné jako levého), případně sjíždění doleva.
Většina dálničních křížení je tvořena ukázkovým rozpletem.
Intenzity na dálnicích jsou dost velké, kamionů spousta, někde je předjíždění kamionů povolené jen v noci, jinde vždy (a předjíždějící kamiony dokáží také zasekat dálnici na dlouho..). Většina řidičů jede pod povolených dálničních 120km/h. Málokdo jede více než 130km/h dle GPS.
Osobní auto za použití dálnic neplatí, s jedinou? vyjímkou, severozápadní tunel pod Šeldou a přístavem.
Re: Belgie
Nevíte někdo, kolik se v Belgii může jet na dělených a i nedělených čtyřpruzích? Navigace mi ukazovala 120, ale žádnou značku pro motorová vozidla nebo nějaké zvýšení rychlosti jsem neviděl... Pravdou je, že v některých částech toho čtyřpruhu pak bylo omezení na 90, tak proč by ho tam jinak dávali?
Re: Belgie
Na směrově dělených mimo obec 120, bez ohledu na to jestli jsou tam úrovňové křižovatky nebo ne...
image hosted on flickr
image hosted on flickr
Re: Belgie
Aha, tak zase nová informace. Neměl jsem moc času koukat na všechny cedule na hranicích, chlapci belgický tam měli lehce chaos.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Belgie
Vcelku spolehlive je ridit se podle ostatnich, temer nikdo tam rychlost neprekracuje.
Re: Belgie
Problem je, ze tam takova smerove delena silnice bez MU krizovatek neni,proto muzou mit 120.
Re: Belgie
Právě že je, včera jsem jednou takovou jel. Jenom s tím, že před křižovatkou bylo omezení na 90.
Re: Belgie
Nebo tak je to take mozne, coz ovsem predpoklada disciplinovanost ridicu, coz u nas nehrozi...
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Belgie
Třeba skoro celá A12 (Brusel -> Antverpy) je taková. Křižovatky řízeny většinou semaforem, ale viděl jsem je i vypnutý.
ODKAZ na gmapy
ODKAZ na gmapy
Re: Belgie
Někde se někdo ptal, jestli se v belgii opravdu na noc zhasínaj lampy. Bylo krátce po půlnoci když jsem jel trasu Brugge-Gent-Antwerpen a skutečně byla na dálnici tma. Samozřejmě osvětlení MÚK bylo v provozu. Takže, pokud se nejednalo o závadu, tak potvrzuji, že se na noc opravdu zhasíná
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Belgie
Byl jsem v Belgii již vícekrát, několikrát jsem jel Eindhoven (NL) – Antwerpen/Anvers – Gent/Gand – Brugge/Bruges – Dunkerque (F) v obou směrech, většinou v noci, pak také Aachen (D) – Genk – Leuven/Louvain – Bruxelles/Brussel – Brugge/Bruges nebo také Bruxelles/Brussel – Liège/Luik – Aachen (D), také v noci.
Belgické dálnice jsou velmi rovné, dá se říci, že většinou vůbec nepotřebujete volant, jedete neustále přímo rovně, což je po určité době dost monotónní. V souvislosti s tím, že max. povolená rychlost je 120 km/h a všichni Belgičani jezdí stejnou rychlostí (těch 120-130 km/h), tak je to velmi monotónní. Jako řidič neděláte vůbec nic. Pozitivní ale je, že mnoho úseků belgických dálnic je osvětlených, takže se jede celkem v pohodě. Není ale osvětleno vše a na některých úsecích (těch co jsou dále od velkých měst a není tam tedy tak vysoký provoz) se na noc zhasíná. Např. u velkoměsta Bruselu se na noc nezhasíná.
Policisty ale v Belgii nevidíte vůbec, takže by neměl být problém jet o trošku více, např. 140 km/h. Nebudete jistě sami, kdo takovou rychlostí pojede, jednou se mi i stalo, že takto jela skoro celá kolona.
Belgičani jsou dobří řidiči, resp. řidičky, ženy za volantem tam vidíte dost často. Jezdí velmi ukázněně, obvykle všichni v pravém jízdním pruhu rychlostí 120-130 km, levý pruh je téměř pořád prázdný. Pokud to chcete kalit rychlostí vyšší, než povolenou (tj. 120 km/h), máte možnost.
Belgické dálnice mají celkem hrubý povrch, jsou hlučné a trochu připomínají první km naší D11 nebo D1 Brno-Vyškov (panelky, vibrace). Ne ale všechny, jsou i novější dálnice s tišším povrchem bez vibrací. Belgické dálnice mi připadají užší, asi jako naše Rka, ale zase jak vedou neustále rovně bez zatáček, tak to nevadí a jede se dobře. Někde je střední dělící pás osazen dřevinami, takže se auta v noci vzájemně neoslňují. Dále je neobvyklé, že návěsti nejsou umístěné jen napravo, jako u nás, ale i vlevo, v onom dělícím pásu. Velké portály s návěstmi mají samozřjemě také. Jsou celkem dobře čitelné a dá se v nich dobře orientovat.
V Belgii je relativně velké množství čerpacích stanic, podobně jako v ČR, mají nejlevnější ceny na trase Německo-Nizozemí-Belgie-Francie-Spojené království, na všech čerpacích stanicích mají LPG. Otevřeno mají 24h, WC je tam všude zdarma. V tomto ohledu patří Belgie mezi úplnou špičku, co jsem zatím viděl. Nacházejí se tam Total, Esso, Texaco. Fast foody jako McDonald's nebo Burger King příliš nevedou, nevzpomínám si, že bysme nějaký viděli..
Belgie v noci nespí, takže např. u Brusselu je ve 2 v noci provoz jako na české dálnici ve dne, všechny čerpací stanice mají otevřeno, lampy většinou svítí. Ve dne je provoz pochopitelně ještě hustší, takže na průjezdu Antwerpy se mohou tvořit zácpy a být zpoždění. Pokud můžete jet raději v noci, je to velká výhoda.
Belgické dálnice jsou velmi rovné, dá se říci, že většinou vůbec nepotřebujete volant, jedete neustále přímo rovně, což je po určité době dost monotónní. V souvislosti s tím, že max. povolená rychlost je 120 km/h a všichni Belgičani jezdí stejnou rychlostí (těch 120-130 km/h), tak je to velmi monotónní. Jako řidič neděláte vůbec nic. Pozitivní ale je, že mnoho úseků belgických dálnic je osvětlených, takže se jede celkem v pohodě. Není ale osvětleno vše a na některých úsecích (těch co jsou dále od velkých měst a není tam tedy tak vysoký provoz) se na noc zhasíná. Např. u velkoměsta Bruselu se na noc nezhasíná.
Policisty ale v Belgii nevidíte vůbec, takže by neměl být problém jet o trošku více, např. 140 km/h. Nebudete jistě sami, kdo takovou rychlostí pojede, jednou se mi i stalo, že takto jela skoro celá kolona.
Belgičani jsou dobří řidiči, resp. řidičky, ženy za volantem tam vidíte dost často. Jezdí velmi ukázněně, obvykle všichni v pravém jízdním pruhu rychlostí 120-130 km, levý pruh je téměř pořád prázdný. Pokud to chcete kalit rychlostí vyšší, než povolenou (tj. 120 km/h), máte možnost.
Belgické dálnice mají celkem hrubý povrch, jsou hlučné a trochu připomínají první km naší D11 nebo D1 Brno-Vyškov (panelky, vibrace). Ne ale všechny, jsou i novější dálnice s tišším povrchem bez vibrací. Belgické dálnice mi připadají užší, asi jako naše Rka, ale zase jak vedou neustále rovně bez zatáček, tak to nevadí a jede se dobře. Někde je střední dělící pás osazen dřevinami, takže se auta v noci vzájemně neoslňují. Dále je neobvyklé, že návěsti nejsou umístěné jen napravo, jako u nás, ale i vlevo, v onom dělícím pásu. Velké portály s návěstmi mají samozřjemě také. Jsou celkem dobře čitelné a dá se v nich dobře orientovat.
V Belgii je relativně velké množství čerpacích stanic, podobně jako v ČR, mají nejlevnější ceny na trase Německo-Nizozemí-Belgie-Francie-Spojené království, na všech čerpacích stanicích mají LPG. Otevřeno mají 24h, WC je tam všude zdarma. V tomto ohledu patří Belgie mezi úplnou špičku, co jsem zatím viděl. Nacházejí se tam Total, Esso, Texaco. Fast foody jako McDonald's nebo Burger King příliš nevedou, nevzpomínám si, že bysme nějaký viděli..
Belgie v noci nespí, takže např. u Brusselu je ve 2 v noci provoz jako na české dálnici ve dne, všechny čerpací stanice mají otevřeno, lampy většinou svítí. Ve dne je provoz pochopitelně ještě hustší, takže na průjezdu Antwerpy se mohou tvořit zácpy a být zpoždění. Pokud můžete jet raději v noci, je to velká výhoda.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Belgie
Dle projetých tras by bylo vhodné napsat spíš stav dálnic ve Vlámsku; ve Valonsku je situace daleko horší, povrch je hrubší, ale v dálnici velké množství neoznačených velkých děr - a to v daleko větší míře, než u nás.
Jinak benzínky jsou otevřené 24h denně asi jen na dálnicích, ve městech nejsou často otevřeny ani v neděli. V takovém případě je možné zaplatit plat. kartou rovnou u stojanu, bohužel akceptace českých karet je žalostná.
Jinak benzínky jsou otevřené 24h denně asi jen na dálnicích, ve městech nejsou často otevřeny ani v neděli. V takovém případě je možné zaplatit plat. kartou rovnou u stojanu, bohužel akceptace českých karet je žalostná.
Re: Belgie
Jakých českých karet? Běžné Mastercard/VISA neberou? nebo jenom embossované?Mosquit píše:... bohužel akceptace českých karet je žalostná.
Re: Belgie
A nedá se platit hotově? Před pár lety jsem takhle tankoval někdy po půlnoci ve Švýcarsku, stojan bral CHF i EUR a fungovalo to skvěle.Mosquit píše:...V takovém případě je možné zaplatit plat. kartou rovnou u stojanu, bohužel akceptace českých karet je žalostná.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Belgie
Aha, tak to já nevím, jak je to na jihu ve Valonsku. Proto jsem taky vypsal ty trasy co mám projeté, aby to bylo zcela jasné co popisuju. Ano, máte pravdu, to co mám projeté je převážně Vlámsko. Valonsko jsem jen tak líznul po A3/E40 Brussel/Bruxelles – Liège/Luik – Aachen (D) a tam to nebylo jiné, než jiné dálnice ve Valonsku.Mosquit píše:Dle projetých tras by bylo vhodné napsat spíš stav dálnic ve Vlámsku; ve Valonsku je situace daleko horší, povrch je hrubší, ale v dálnici velké množství neoznačených velkých děr - a to v daleko větší míře, než u nás.
Aha, tak to já už nevím, jaký je stav mimo dálnice.Mosquit píše:Jinak benzínky jsou otevřené 24h denně asi jen na dálnicích, ve městech nejsou často otevřeny ani v neděli. V takovém případě je možné zaplatit plat. kartou rovnou u stojanu, bohužel akceptace českých karet je žalostná.
Čemu říkáte "česká karta"? Pokud vím, tak snad záleží na tom zda máte VISA, MasterCard, apod., nic jako "česká karta" neexistuje, nebo ano?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Belgie
Právě, že jo. Není to tak jednoduché. Už x-krát se mi v Německu stalo, že mojí starou Maestro to nepřijalo a chlapovi přede mnou taky Maestro, ale na německý konto to vzalo. Teď v Itálii jsem měl problém, protože MC nebo Visu na stojanech to nebralo vůbec a to je potom sranda na rychlostce vůbec natankovat. Vidlákov!
Naposledy v Belgii jsem při takovém tankování problém neměl. Jenom pozor, že zahraniční společnosti předem blokují nějaký vyšší standardní obnost na kartě, u nás si jej lze nastavit.
Naposledy v Belgii jsem při takovém tankování problém neměl. Jenom pozor, že zahraniční společnosti předem blokují nějaký vyšší standardní obnost na kartě, u nás si jej lze nastavit.
Re: Belgie
Jak to myslíš s tím obnosem?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Belgie
U nás si zpravidla můžete zvolit "chci natankovat za 1500", ono vám to blokne na kartě 1500 a můžete začít tankovat. V Belgii (a často i Německu) se strčí karta do automatu, samo vám to oznámí "maximální natankovatelná částka = 80 EUR a přes to nejede vlak (jediná možnost je dotankovat a opakovat proceduru.
A ještě k té akceptaci v Belgii. Kámen úrazu je v tom, že tam vydávané karty (Maestro, MC, Visa, ...) můžou mít v sobě ještě nějaký čip pro malé bezhotovostní operace (jsou 2 vydavatelé těchto čipů). Do toho ještě někde berou POUZE neembosované karty...
A ještě k té akceptaci v Belgii. Kámen úrazu je v tom, že tam vydávané karty (Maestro, MC, Visa, ...) můžou mít v sobě ještě nějaký čip pro malé bezhotovostní operace (jsou 2 vydavatelé těchto čipů). Do toho ještě někde berou POUZE neembosované karty...
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Belgie
Mezi 5.8. a 12.9., provedla společnost Aannemingen Van Wellen (člen CFE - VINCI Construction) silniční práce na 12 km dálnici E19 u Kontich a to konkrétně kompletní obnovu pravých jízdních pruhů v celkových nákladech 6,8 mil. €.