Zas na druhou stranu oktávka dobrzdit prakticky zvládla. Kamion ani omylem, ten kdyby nerozrazil ty kuželky, tak pokračuje minimálně ještě 50 m (náraz cca 40 km/h)...michal píše: A ta oktavka jeste rychleji.
Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Treba na necem takovem?Nejefektivnější by bylo rozmístit podél dálnice po několika stech metrech žluté majáky, které by řidič odstaveného vozidla spustil tlačítkem u svodidla nebo někdo dálkově.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Jak jezdíme
FlakY: Koukni se ještě jednou a POSLOUCHEJ. Ten kamion (resp. kamiony obecně) měl oproti osobáku obrovskou výhodu - vysílačku. Druhý Polák ho tam varoval: "Hamowať, hamowať!" cca 6 vteřin předtím, než začal reálně brzdit. Trošku dlouhá reakční doba, ne? Asi musel sundat nohy z palubovky.
Re: Jak jezdíme
jo, protože tam píšou kde jakou blbost a značky to samé, před každou zatáčkou 50, ačkoli všichni ví, že je to blbostHoney72 píše:Pokud je na tabulích informací mnoho a na každé něco pořád svítí, řidič prostě otupí. Na jedné cizí dálnici jsou tabule na každém kroku a všude svítilo pozor mlha. To je k něčemu jedině, když toto upozornění vidím ještě před mlhou a ne, když už desítky km tou mlhou jedu. Stejně tak upozornění na sněžení je zbytečné, když chumelí po celé republice.
Omezení rychlosti na 60 by bohužel dodržoval málokdo a za chvíli by otupěl i ten nejzásadovější řidič, protože šedesátkou prostě jet tak dlouho nevydržíte
....
čili dopravní značení tím bylo degradováno na "nějaké doporučení" a podle toho to vypadá
jak je tu správně napsáno, u Mnichova to funguje, asi proto, že to značení odpovídá skutečnosti
a že se jezdí jinak, jasně
kdysi si sedlák vzal kárku a šel posypat kopec, aby tam s koňma vyjel
a to neměl zpravodajství a internet s norskou předpovědí
tady se týden mluví o ochlazení a sněžení, takže by člověk čekal, že sypače budou od 6 jezdit jak protržený, jak vypadá páteřní komunikace napříč zemí, je vidět z toho videa
takže ušetřili xmio, protože nesypali a pak ještě xmio, protože nemohli projet
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Opravdu se vsichni ridite starym pravidlem: "Za zatackou kam nevidim, meni kolo Tatra s piskem?". Rekl bych ze ne ... Retezove nehody byly,jsou a budou. Vadi mi dve veci:
Na videu v dalce jsou videt jedini rozumni lide co pockaji 1-2 min nez se za nimi doboura a utikaji za svodidla. Chybejici osveta jak se chovat pri nehode, se pokutama nevyresi.
Musi trvat vyklizeni nehody 30+ aut bez tezkych zraneni 19 hodin ? Mame dobre krizove plany jak se pripravit na konec prazdnin a podobne spicky v provozu (pripravena dopravka, odtahovky v pohotovosti atd.). Tady budto plan nefungoval, nebo je spatny.
Na videu v dalce jsou videt jedini rozumni lide co pockaji 1-2 min nez se za nimi doboura a utikaji za svodidla. Chybejici osveta jak se chovat pri nehode, se pokutama nevyresi.
Musi trvat vyklizeni nehody 30+ aut bez tezkych zraneni 19 hodin ? Mame dobre krizove plany jak se pripravit na konec prazdnin a podobne spicky v provozu (pripravena dopravka, odtahovky v pohotovosti atd.). Tady budto plan nefungoval, nebo je spatny.
Re: Jak jezdíme
Asi jsem dinosaurus, ale jo... parkrat mi to uz za ty leta zachranilo zadek.Opravdu se vsichni ridite starym pravidlem: "Za zatackou kam nevidim, meni kolo Tatra s piskem?".
A mimochodem, ted koukam, ze mi z toho predchoziho prispevku nejak vyfucel odkaz... pointou bylo, ze ty Honeyho majacky by mohly byt na SOS hlaskach, sice nejsou co parset metru, ale zas by to bylo levne reseni.
Re: Jak jezdíme
Oni ale klidne jezdit mohli, jenze kdyz fouka, muzete zacit za deset minut znova. Zapadnul jsem jednou v zivote. V absolutni rovine, kdyz bylo deset cisel prasanu. Jenze taky velky pole a vitr. Dokud neprijel z vedlejsi vesnice bobik a neprohrnul to pred nama (bylo nas tam na cca 2 km useku asi pet), byli jsme bez sance.takže by člověk čekal, že sypače budou od 6 jezdit jak protržený, jak vypadá páteřní komunikace napříč zemí, je vidět z toho videa
Re: Jak jezdíme
Majíčky na SOS by byli fajn. Teoreticky by mohlo byt ve svodidlech lanko, které když někdo přetrhne tak se to samo aktivuje.
Jinak ja v autě vozím: https://www.lidl-shop.cz/POWERFIX-Vystr ... p100227718
Nedávno jsem měl nehodu, při které na dálnici umřela elektronika vozu. Sněžení, noc. Krásná situace. Už to vozím ve všech autech.
Jinak další mrtvý v noci: http://tydenikpolicie.cz/ridic-po-nehod ... m-neprezil
Jinak ja v autě vozím: https://www.lidl-shop.cz/POWERFIX-Vystr ... p100227718
Nedávno jsem měl nehodu, při které na dálnici umřela elektronika vozu. Sněžení, noc. Krásná situace. Už to vozím ve všech autech.
Jinak další mrtvý v noci: http://tydenikpolicie.cz/ridic-po-nehod ... m-neprezil
Re: Jak jezdíme
To myslíte vážně? Jakým starým pravidlem? Vždyť je to jasně napsáno v zákoně 361/2000sb. Par. 18Opravdu se vsichni ridite starym pravidlem: "Za zatackou kam nevidim, meni kolo Tatra s piskem?". Rekl bych ze ne ...
Osobně považuji větu "řidič smí jet pouze takovou rychlostí aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má výhled" za jednu z nejdůležitějších vět z celého zákona!
Re: Jak jezdíme
No tak po tehle diskuzi se uz fakt prestavam divit, ze to na nasich silnicich vypada tak, jak to vypada...
Re: Jak jezdíme
michal: otoč list o jednu stránku zpět, tam se to ještě dá ..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
Jeste z jineho soudku...
Ale asi vznikl nejaky novy manual, protoze podobnou zkusenost lidi meli i v Litve, na Slovensku, u nas... a ja to same zazil predloni v Bosne (za tmy!)... dodnes mne desne stve, ze jsem si nevsiml, ze mi nejede kamerka.
Ale asi vznikl nejaky novy manual, protoze podobnou zkusenost lidi meli i v Litve, na Slovensku, u nas... a ja to same zazil predloni v Bosne (za tmy!)... dodnes mne desne stve, ze jsem si nevsiml, ze mi nejede kamerka.
Re: Jak jezdíme
Aniž bych chtěl toto pravidlo v obecné rovině jakkoli zpochybňovat jen taková kontrolní otázka: Kolik jezdíte v noci na dálnici, když nelze pustit dálkovky?Maty píše:To myslíte vážně? Jakým starým pravidlem? Vždyť je to jasně napsáno v zákoně 361/2000sb. Par. 18Opravdu se vsichni ridite starym pravidlem: "Za zatackou kam nevidim, meni kolo Tatra s piskem?". Rekl bych ze ne ...
Osobně považuji větu "řidič smí jet pouze takovou rychlostí aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má výhled" za jednu z nejdůležitějších vět z celého zákona!
Re: Jak jezdíme
Zas na dálnici má člověk trochu přehled od světel aut, která jedou před ním... Dřív jsem si z toho hlavu moc nedělal, ale po zkouknutí několika kompilačních videí z Ruska ubírám. Asi ne úplně tak, abych zastavil před nečekaným balíkem slámy, ale tak aby to odnesly maximálně plechy by to asi stačilo...
Re: Jak jezdíme
No presne. To nemohl stihnout zabrzdit. Na plotne ohrival gulas, rozepsanou esemesku a rozkoukanej film na laptopu, to je na jednoho moc...Tomas Eybl píše:FlakY: Koukni se ještě jednou a POSLOUCHEJ. Ten kamion (resp. kamiony obecně) měl oproti osobáku obrovskou výhodu - vysílačku. Druhý Polák ho tam varoval: "Hamowať, hamowať!" cca 6 vteřin předtím, než začal reálně brzdit. Trošku dlouhá reakční doba, ne? Asi musel sundat nohy z palubovky.
Re: Jak jezdíme
Já jen, že existuje judikát NS, který jsem tu před časem citoval, kde v daném případu dle znaleckého zkoumání u vozidla Renault Laguna II (tedy žádná stodváca s bludičkama) vyšlo, že rychlost odpovídající dosvitu potkávacích světel byla asi 60 km/h.
Re: Jak jezdíme
Musím říct, že kdyby moje auto byla jedna z těch kuželek, do kterých to opřel, asi bych měl velký problém ho z toho kokpitu nevytáhnout na delší debatu.mts píše:No presne. To nemohl stihnout zabrzdit. Na plotne ohrival gulas, rozepsanou esemesku a rozkoukanej film na laptopu, to je na jednoho moc...Tomas Eybl píše:FlakY: Koukni se ještě jednou a POSLOUCHEJ. Ten kamion (resp. kamiony obecně) měl oproti osobáku obrovskou výhodu - vysílačku. Druhý Polák ho tam varoval: "Hamowať, hamowať!" cca 6 vteřin předtím, než začal reálně brzdit. Trošku dlouhá reakční doba, ne? Asi musel sundat nohy z palubovky.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Kamioňáka už nechte bejt, nebyl přece jediný kdo to nedobrzdil. Do něho to našili další minimálně dva. Ano, kdyby jel stylem vláček a neviděl dvacet metrů před sebe, ale on viděl, začal brzdit poměrně včas, ale bylo to prd platné. I mě se už kolikrát stalo, že jsem začal přibržďovat a auto jelo dál, vůbec jsem to nečekal.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
pivko:
Tak to ubrali, za nas se rikalo, ze potkavacky jsou cca do 80km/h. A mimochodem, Lagunu (jen I) jsem mel, moc rad na nej vzpominam, ale hur svitici auto jsem nemel (kdyz teda vynecham Trabanta a jeho 6V).
Nicmene ta situace neni uplne analogicka, na dalnici vetsinou jsou auta pred vami, takze pravdepodobnost Tatry je mnohem mensi. A ano, kdyz si nekdo ustele na D35, tak na to doplati.
Tak to ubrali, za nas se rikalo, ze potkavacky jsou cca do 80km/h. A mimochodem, Lagunu (jen I) jsem mel, moc rad na nej vzpominam, ale hur svitici auto jsem nemel (kdyz teda vynecham Trabanta a jeho 6V).
Nicmene ta situace neni uplne analogicka, na dalnici vetsinou jsou auta pred vami, takze pravdepodobnost Tatry je mnohem mensi. A ano, kdyz si nekdo ustele na D35, tak na to doplati.
Re: Jak jezdíme
Vím. Ale tak jednoduché to nebude. Každý vidí jinak, za "hranou" osvětlené plochy to přeci jen trochu svítí, takže je vidět, že tam "něco" je... Ano za mizerných povětrnostních podmínek to tak nějak bude, ale v případě čistého vzduchu bude dohlednost o dost vyšší...pivko píše:...rychlost odpovídající dosvitu potkávacích světel byla asi 60 km/h...
Re: Jak jezdíme
To máš recht. Těch kund tam bylo daleko více, než jen to vymaštěné pako v kamionu.Honey72 píše:Kamioňáka už nechte bejt, nebyl přece jediný kdo to nedobrzdil. Do něho to našili další minimálně dva. Ano, kdyby jel stylem vláček a neviděl dvacet metrů před sebe, ale on viděl, začal brzdit poměrně včas, ale bylo to prd platné. I mě se už kolikrát stalo, že jsem začal přibržďovat a auto jelo dál, vůbec jsem to nečekal.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
Jen k tomu uhybani na dalnicich, aby mohli z pripojovaku najet... na tom neni spatne nic. Za podminky, ze uhybajici vi, ze ma zrcatka, jinak jen problem posune dal a puvodni vinik je mylne predstave, ze je vse OK.to uhýbání je snad ještě horší než to nezrychlování
Re: Jak jezdíme
Jeste k te bouracce ve vanici, jedno video ze stejneho soudku.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Jak je vidět na začátku videa, spousta lidí měla štěstí, že se dalo vjet na trávu vedle dálnice. Odborníci vždycky doporučují, pokud musíte odstavit vozidlo (porucha, nevolnost dětí) a nemusíte zastavit ihned na fleku, najděte si místo kde nejsou svodidla a auto odstavte na trávě, třeba i nakloněné do svahu. Prostě nejlépe mimo asfalt. Bohužel spousta lidí si myslí, že za čárou jsou v bezpečí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Cizinec „trochu“ přetížil přívěs, řidičák měl jen vyfocený
Vlastním očím nevěřili policisté, kteří na Slovenské ulici v Ostravě zastavili BMW, které na malém přívěsu táhlo nabouraný náklaďák. Dvaatřicetiletý cizinec tak přívěs přetížil o více než tunu, a velký přesah nákladního Fiatu také nadlehčoval tažné zařízení a zadní nápravu. Řidič navíc nejenže neměl oprávnění k řízení přívěsu s tak těžkým nákladem, ale policistům ukázal řidičák, který měl pouze vyfocený ve svém mobilu!
Auto také mělo na předních sklech řidiče a spolujezdce nalepeny nehomologované fólie, které snižují propustnost světla a tedy i viditelnost z auta. Policisté řidiči uložili kauci 50 tisíc korun a všechny přestupky předali k vyřešení správnímu orgánu.
foto: Policie ČR
Vlastním očím nevěřili policisté, kteří na Slovenské ulici v Ostravě zastavili BMW, které na malém přívěsu táhlo nabouraný náklaďák. Dvaatřicetiletý cizinec tak přívěs přetížil o více než tunu, a velký přesah nákladního Fiatu také nadlehčoval tažné zařízení a zadní nápravu. Řidič navíc nejenže neměl oprávnění k řízení přívěsu s tak těžkým nákladem, ale policistům ukázal řidičák, který měl pouze vyfocený ve svém mobilu!
Auto také mělo na předních sklech řidiče a spolujezdce nalepeny nehomologované fólie, které snižují propustnost světla a tedy i viditelnost z auta. Policisté řidiči uložili kauci 50 tisíc korun a všechny přestupky předali k vyřešení správnímu orgánu.
foto: Policie ČR