Ale tak zase středočeské komunikace ve správě ŘSD toho s Rathem moc společného nemají, ni?mapman píše:Ano, taky mám ten pocit. Dopravní agenda od té doby na Stč.kraji kolabuje...Hanes píše:Mně připadá, že veškerá starost o silnice ve středočeském kraji skončila s nástupem Ratha do funkce hejtmana.
Úkazy na českých silnicích
Re: Úkazy na českých silnicích
Re: Úkazy na českých silnicích
Co do majetkové správy nikoliv, ale krajský úřad tam vykonává roli silničního správního a speciálního stavebního úřadu, a to už je taky nějaká pravomoc... Nicméně dlužno přiznat, že se to začíná trošku stavět na nohy, tak snad již brzo uvidíme výsledky.
Re: Úkazy na českých silnicích
No já zase znám několik míst na pomezí S a H krajů, kde je tomu přesně naopak...JirkaS píše:K tomu jedna hezká ilustrační fotka
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Úkazy na českých silnicích
A že si na něj zrovna kolínskej starosta tak stěžuje, jak je škrtil?Mike píše:tak on Rath investoval
akorát ne v okresech PH a PZ
tam ho nikdo nevolil
taková nemocnice v Kolíně, tomu rozuměl víc
Re: Úkazy na českých silnicích
Nemyslím si, že se to zlepší. Jestli budou na krajském úřadě sedět stále takoví pitomci, tak to bude furt stejný. Každý květen a červen se stříká štěrk. Z původního koberce vlastně nezústalo už nic viditelného.
Tohle není o financích. To by paní z k.úřadu nesměla mít v hlavě nasr...no.
Tohle není o financích. To by paní z k.úřadu nesměla mít v hlavě nasr...no.
Re: Úkazy na českých silnicích
Ale není pravda, že není nic viditelného. Tam kde byly díra je přece hrb? Tato technologie - trysková - již od základu slova -nemá nic společného s opravou nebo údržbou! Vytloukání klínu ještě větším klínem! Hlavně, že EU zaplatí nepotřebné stroje.
Re: Úkazy na českých silnicích
Nevíte, co má za význam ta cedule pod zákazem vjezdu NA? V Německu je to s textem správný vjezd do jednosměrky, ale na to máme jinou značku. Narazil jsem na to včera.
- Přílohy
-
- cedule.jpg (177.61 KiB) Zobrazeno 8364 x
Re: Úkazy na českých silnicích
U nás ji máme taky, jen se moc nepoužívá: http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/J ... voz/IP04a/
Re: Úkazy na českých silnicích
Ono těch míst, kde se hodí vyznačit jednosměrku tak, aby byla viditelná kolmo k ose komunikace, zase tolik není. Teď si vybavuji jen toto.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Úkazy na českých silnicích
Zaujali mě silnice v jihočeské oblasti, jakožto silničky mezi řybníkama, vlastně jde o vedlejší silnice snad III. třídy, ale v moc dobrém stavu, povrchově kde tu odrazky, hezká krajinka málem jako ve Francii (býk, kráva, elektrické ohrádky, minimální provoz), křižovatky silnic uprostřed pole, v pohodě se dalo jet 80-90 km/h, ostřejsí zatáčky značené 500 km bych tak nechtěl jet, ale 30 km v pohodě
Takový úkaz mě potkal někde mezi Hluboká nad Vltaou dále na Netolice, já bohužel vůbec nevím, kde to bylo: mostní objekt se špicatým povrchem, z jedné strany dej přednost protijedoucím vozidlům a za mostem vidět pouze přes zrcadlo zda něco jede, z druhé strany když jsem projížděl ... no nechtěl bych tam někoho potkat na tom mostě, člověk tam vyletí ze zatáčky a je rovnou na tom mostě
Jinak ale projel jsem D2, u Brna nájezd na D1, pak exit Humpolec, dálnice byla suchá, ale třeba na odpočívkách byl led, takže to bylo ošetřeno, provoz plynulý (tam i zpátky), obchvat Pelhřimova to je paráda a i celý ten tah směrem na D3 se mi jevil jak moc dobrý 2+1 dost často, i přes dost kamionů: kvalitní silnice, i šířkou. Dále, konečně jsem si projel v obou směrech D3, není ani co dodat, zrovna na tahu směrem na ČB probíhala kontrola SOS hlásek za pomoci 2 vozidel, takže jim to asi šlo dobře, škoda, že to není delší poté ovšem tím směrem dále od Hluboké nad Vltavou šli parametry někam jinam, ale dalo se to.
Nejvyšší čas ovšem zahájit modernizaci D1 i za Brnem a pokračovat na D2. Zpočátku jsem jel v PJP, ale pak jsem raději jel rychleji v LJP, je to neporovnatelní rozdíl a jet v přídavném se nevyplatilo, jak to je schodovité.
Takový úkaz mě potkal někde mezi Hluboká nad Vltaou dále na Netolice, já bohužel vůbec nevím, kde to bylo: mostní objekt se špicatým povrchem, z jedné strany dej přednost protijedoucím vozidlům a za mostem vidět pouze přes zrcadlo zda něco jede, z druhé strany když jsem projížděl ... no nechtěl bych tam někoho potkat na tom mostě, člověk tam vyletí ze zatáčky a je rovnou na tom mostě
Jinak ale projel jsem D2, u Brna nájezd na D1, pak exit Humpolec, dálnice byla suchá, ale třeba na odpočívkách byl led, takže to bylo ošetřeno, provoz plynulý (tam i zpátky), obchvat Pelhřimova to je paráda a i celý ten tah směrem na D3 se mi jevil jak moc dobrý 2+1 dost často, i přes dost kamionů: kvalitní silnice, i šířkou. Dále, konečně jsem si projel v obou směrech D3, není ani co dodat, zrovna na tahu směrem na ČB probíhala kontrola SOS hlásek za pomoci 2 vozidel, takže jim to asi šlo dobře, škoda, že to není delší poté ovšem tím směrem dále od Hluboké nad Vltavou šli parametry někam jinam, ale dalo se to.
Nejvyšší čas ovšem zahájit modernizaci D1 i za Brnem a pokračovat na D2. Zpočátku jsem jel v PJP, ale pak jsem raději jel rychleji v LJP, je to neporovnatelní rozdíl a jet v přídavném se nevyplatilo, jak to je schodovité.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úkazy na českých silnicích
Ale tak D1 za Brnem se už docela mocně opravuje, a letos přibudou další úseky. Mění se komplet povrch a svodidla. Oproti letem minulým je tam zlepšení o 100% neboť z člověka to za 40 km nevytřese duši a močové kameny. Jen se tomu neříká modernizace...
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Úkazy na českých silnicích
klidně tomu říkejte jak chcete, ale pod slovním "mocně se opravuje" si já představím trochu jiné tempo
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Úkazy na českých silnicích
no je pravda, že opravy bohužel začínaly mnohdy až na podzim, ale pokud se nepletu tak bez modernizace zbývá kolem Brna celkem 6 úseků (1 úsek=polovina dálnice, délka +-5km), podle všeho by měl být hotovo v roce 2016. nějaké vražedné tempo to asi není, každopádně je to stav nesrovnatelný s rokem 2010 a díky průběžnému frézování je celý úsek vyškov - brno docela slušně sjízdný i po původním povrchu (samozřejmě vyjímky se najdou, např kolem rohlenky PJP...)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úkazy na českých silnicích
Když se podíváš do let minulých, kdy se dělaly jen lokální výspravky, tak to tempo co je teď je přímo raketové. A taky nejde zavřít na půl roku 20km dálnice, stačí se podívat, co tam teď dělala s provozem ta letošní oprava a to bylo max 8km najednou. Jen připomenu, že lze dělat pouze 2+1.Diaľničiar píše:klidně tomu říkejte jak chcete, ale pod slovním "mocně se opravuje" si já představím trochu jiné tempo
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Úkazy na českých silnicích
Dalniciar: Me zkusenosti z I/19 od Pelhrimova smerem na Tabor jsou ponekud jine. Ta silnice by potrebovala stoupaci pruhy a obchvaty jak prase drbani. Ale co se tyka pokracovani I/34 z Pelhrimova na Tabor tak od Ustrasina dal na J. Hradec je to parada. Az na par mist vsude obchvaty, stoupaci pruhy, velice slusny povrch - takhle by to mela vypadat komunikace 1. tridy. A az bude hotovy i obchvat Pelhrimova tak to nebude mit chybu.
Re: Úkazy na českých silnicích
Je podle Vás VDZ na Vysočaské estakádě v pořádku.
https://www.google.cz/maps/@50.114516,1 ... qkWvkQ!2e0
Neměla by dvojitá plná čára být jenom mezi protisměrnými pruhy (tj. jedu vždy vpravo od ní) a pruh pro BUS oddělený jenom plnou?
V dolní části estakády už je to takto
https://www.google.cz/maps/@50.1131,14. ... CMmtyQ!2e0
PS: Možná je důvodem, že historicky byly v zatáčce dva pruhy stoupací ...
http://mapy.cz/s/ilRr (2006)
https://www.google.cz/maps/@50.114516,1 ... qkWvkQ!2e0
Neměla by dvojitá plná čára být jenom mezi protisměrnými pruhy (tj. jedu vždy vpravo od ní) a pruh pro BUS oddělený jenom plnou?
V dolní části estakády už je to takto
https://www.google.cz/maps/@50.1131,14. ... CMmtyQ!2e0
PS: Možná je důvodem, že historicky byly v zatáčce dva pruhy stoupací ...
http://mapy.cz/s/ilRr (2006)
Re: Úkazy na českých silnicích
No to je improvizace, hrůza. Předně si myslím, že bus pruh by měl být oddělen jen podélnou čarou přerušovanou, alespoň tak se to dělá jinde po Praze a dává mě to smysl. Ta dvojitá čára je opravdu síla. V té zatáčce vlastně nevím, jestli jedu "ve svým", nebo v protisměru...
Re: Úkazy na českých silnicích
Obecně mi přijde blbost používat takhle plnou čáru. Např v Brně: https://www.google.cz/maps/@49.194246,1 ... !2e0?hl=cs
Re: Úkazy na českých silnicích
Je to určitě pozůstatek původního stavu, ta nová dvojitá podélná čára má pod sebou poměrně viditelně ještě pořád tu přerušovanou. To ale v žádném případě TSK neomlouvá že to nenechali předělat kompletně. Tohle je může přinášet problémy...
Re: Úkazy na českých silnicích
Proč se vlastně uspořádání směrů změnilo a nahoru je teď jenom jeden?
Re: Úkazy na českých silnicích
Hádám, že kvůli bus pruhu směrem dolů.
Re: Úkazy na českých silnicích
No dobře, tak jinak: proč neni bus pruh nahoru?
Re: Úkazy na českých silnicích
Vysočanská se pravidelně ucpává směrem dolů. BUS pruh má umožnit průjezd MHD tak, aby byla co nejméně zdržená zácpou.
Směrem nahoru se zacpává méně. Může to potvrdit někdo pravidelně zde jezdící?
Směrem nahoru se zacpává méně. Může to potvrdit někdo pravidelně zde jezdící?
Re: Úkazy na českých silnicích
Uz nepatrim mezi zde pravidelne jezdici ale v dobach puvodniho usporadani jsem zde jezdil pravidelne. V dobe vystavby (60 nebo 70 leta) byl provoz daleko mensi a naopak stoupaci schopnosti tezkych stroju horsi, prikladem budiz mestsky kloubovy autobus Ikarus 280, ktery zde pamatuji. Proto nahoru byly 2 pruhy a dolu stacil jeden. Dole je uzky (1+1) podjezd pod zeleznici a ten od 90tych let zpusoboval zacpy smerem dolu, dalsi spuntem jsou i krizovatky ale hlavni problem je ten podjezd. Pred par lety prosel rekonstrukci ale k rozsireni nedoslo (mozna to neni mozne). Nyni tu taky mame snahu o preferenci MHD. Toto jsou duvody puvodniho i noveho usporadani. Uz tam jak MHD tak autem jezdim sice jen obcas ale podle meho nazoru je zmena usporadni spise dusledkem, ze nekdo potreboval vykazat cinnost a tak obhajit potrebu sveho postu. Dopravne se podle me situace temer nezmenila, jen pokud jde opravdu do tuheho tak autobusy nenaberou tak velke zpozdeni.adamos píše:Vysočanská se pravidelně ucpává směrem dolů. BUS pruh má umožnit průjezd MHD tak, aby byla co nejméně zdržená zácpou.
Směrem nahoru se zacpává méně. Může to potvrdit někdo pravidelně zde jezdící?
Re: Úkazy na českých silnicích
ano, je to tak. BUS pruh dolů MHD dost pomáhá (někdy je zácpa až na Prosek) a směrem nahoru pomaleji jedoucí autobus až zas tak nevadí.adamos píše:Vysočanská se pravidelně ucpává směrem dolů. BUS pruh má umožnit průjezd MHD tak, aby byla co nejméně zdržená zácpou.
Směrem nahoru se zacpává méně. Může to potvrdit někdo pravidelně zde jezdící?