Nejdelší zajížďky
Re: Nejdelší zajížďky
Příště rovnou hledejte vlakový spojení někam, kam koleje nikdy nevedly.
Re: Nejdelší zajížďky
Poškozená trať se již nebude obnovovat. SŽDC chtěla záruku po kraji, že tma bude provozovat v budoucnu vlakovou dopravu a ten dal přednost levnějším autobusům. Správný přístup.rumpeak píše:Doporučuji si najít vlakové spojení z Nový Jičín Město do Nový Jičín Horní nádraží - přes Hranice na Moravě 73 km, přes Frýdek Místek a Ostravu 116km. Nejrychlejší spojení vlakem při použití IC Ostravan 2 hod. 24min. Vřele doporučuji pěší dopravu - vzdušnou čarou je to cca 1100 m.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Nejdelší zajížďky
Správný přístup by podle mě byl vyřešit konečně nějaký tunel v NJ, aby ta trať měla pokračování. A kdyby se v budoucnu opravdu zadařilo, tak se mohl dostavět úsek Hradec nad Moravicí - Fulnek a hsitrický záměr Opava - Trenčín byl hotov. Nechybí k tomu zase tak mnoho a nezapomínejme na to, že ropa opravdu jednou dojde a za hustou železniční síť ještě budeme hodně rádi.Lenny píše:Poškozená trať se již nebude obnovovat. SŽDC chtěla záruku po kraji, že tma bude provozovat v budoucnu vlakovou dopravu a ten dal přednost levnějším autobusům. Správný přístup.rumpeak píše:Doporučuji si najít vlakové spojení z Nový Jičín Město do Nový Jičín Horní nádraží - přes Hranice na Moravě 73 km, přes Frýdek Místek a Ostravu 116km. Nejrychlejší spojení vlakem při použití IC Ostravan 2 hod. 24min. Vřele doporučuji pěší dopravu - vzdušnou čarou je to cca 1100 m.
Re: Nejdelší zajížďky
Tunel si tam tedy představit nedovedu.Vzhledem k zástavbě,kdy by se muselo zbořit spousta domů si dovedu nanejvýš představit ve trase viz. http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@dm=141 ... 31776@z=13 s využitím břehu Jičínky ale detailně si to nevybavím,jestli by to vůbec šlo,navíc loni Jičínka dostatečně ukázala,co dovede...... Takže snad mohutný násep s tratí využitý zároveň jako zábrana proti povodni?
Re: Nejdelší zajížďky
Do zástavby vás s kolejema nepustěj. Koukám že je to fakt pěkná rarita, takový městečko a dvě nádraží který nejsou spojený .. to mi uniklo
Re: Nejdelší zajížďky
No znám daleko horší příklady kolejí v zástavbě,ale tady se spíš divím,že v době ,kdy se poroučelo větru dešti,nenechali územní rezervu na příp.dostavbu chybějícího úseku a nacpali tam paneláky hlava nehlava.jonáš píše:Do zástavby vás s kolejema nepustěj. Koukám že je to fakt pěkná rarita, takový městečko a dvě nádraží který nejsou spojený .. to mi uniklo
Ale jak psal Lenny,je to stejně odpískané,když zruší povodněmi poškozený úsek od Hodslavic.Sice je to smutné a nerad to vidím,ale v tomto případě je to opravdu asi rozumné řešení,bo by opravdu obnova stála mnohem mnohem víc,než by byla ekonomická výtěžnost a navíc téměř nemožnost propojení úseků.Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
Re: Nejdelší zajížďky
To naštěstí neni fyzikální vlastnost trati ani vozidel, kromě specifických typů .. no asi máte pravdu, koleje nebudou.viky píše:Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
Re: Nejdelší zajížďky
Já jsem tím chtěl říct,že při rychlostech,jakou ty vlaky měly,to bylo naprosto nekonkurenceschopné autobusové dopravě.I na kole,zejména od Hodslavic bych měl určitě lepší čas...jonáš píše:To naštěstí neni fyzikální vlastnost trati ani vozidel, kromě specifických typů .. no asi máte pravdu, koleje nebudou.viky píše:Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
A rekonstrukce by podle mne nebyla jen o výměně svršku a kolejnic,ale i narovnání některých oblouků.
Re: Nejdelší zajížďky
Spočítejte si náklady na obnovu, proti tomu očekáváný zisk z této obnovy a vyjde vám ekonomická návratnost blízka nekonečnu. A opravdu si toto můžeme dovolit, jen tak vyhazovat peníze?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nejdelší zajížďky
SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
Re: Nejdelší zajížďky
To je jiná trať : ValMez - Ostrava ,údajně se má i elektrifikovatflames píše:SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
Re: Nejdelší zajížďky
Tak nejdelsi zajizdka, co ja pamatuju, byla v pulce srpna 2002 v Usteckem kraji. Zavrene byly kvuli povodni vsechny mosty, coz pro obyvatele Usti nad Labem pri prekonani reky znamenalo zajizdku bezmala 100 km pres Roudnici nad Labem
Re: Nejdelší zajížďky
Mořkov má zastávky dvě. Výhybka na NJ jsou st. Hostašovice, tudy do Hodslavic (tam je taktéž zastávka Mořkov), rovně směr Veřovice. Opravovalo se tam určitě, protože tam byla delší dobu náhradní doprava z Hostašovic na NJ. Bylo to v rámci oprav tratě VM-Ostrava(jako v rámci že to dělali přijednom, neže je to ta trať).viky píše:To je jiná trať : ValMez - Ostrava ,údajně se má i elektrifikovatflames píše:SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
Elektrifikace se snad prvně plánovala před drahnou dobou, jsou tam ovšem údajně technické zádrhele, tuším např. příliš velké stoupání z VM směr Mořkov (nad Krhovou), stejně tak je tuším nereálná elektrifikace VM-Bystřice p.H. Jinak z ta elektrifikace je plánovaná z obou stran (Ova-FM i Kojetín-Bystřice).
Re: Nejdelší zajížďky
Tomu dost dobře nerozumím. To má na to stoupání takový vliv?Vždyť ve Švýcarsku jsou tratě s daleko větším převýšením a téměř všechny jsou elektrifikovanéflames píše:
Elektrifikace se snad prvně plánovala před drahnou dobou, jsou tam ovšem údajně technické zádrhele, tuším např. příliš velké stoupání z VM směr Mořkov (nad Krhovou), stejně tak je tuším nereálná elektrifikace VM-Bystřice p.H. Jinak z ta elektrifikace je plánovaná z obou stran (Ova-FM i Kojetín-Bystřice).
Re: Nejdelší zajížďky
Přibližně tak mi to bylo vysvětleno ve VM několika vlako-fanatiky. Ještě vím o jednom důvodu neochoty víc investovat do trati, nevím jestli se to týká nějak i případné elektrifikace - malé poloměry klopenek (kdysi se na té trati skrz vysoké těžiště vyvrátil ruský vlak). Asi by to bylo příliš nákladné. Ale jak říkám, to je takové ne-info spíš.