Nejdelší zajížďky

Off-topic pokec
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od jonáš »

Příště rovnou hledejte vlakový spojení někam, kam koleje nikdy nevedly. 8-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od Lenny »

rumpeak píše:Doporučuji si najít vlakové spojení z Nový Jičín Město do Nový Jičín Horní nádraží - přes Hranice na Moravě 73 km, přes Frýdek Místek a Ostravu 116km. Nejrychlejší spojení vlakem při použití IC Ostravan 2 hod. 24min. Vřele doporučuji pěší dopravu - vzdušnou čarou je to cca 1100 m.
Poškozená trať se již nebude obnovovat. SŽDC chtěla záruku po kraji, že tma bude provozovat v budoucnu vlakovou dopravu a ten dal přednost levnějším autobusům. Správný přístup. :kladivo:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od rumpeak »

Lenny píše:
rumpeak píše:Doporučuji si najít vlakové spojení z Nový Jičín Město do Nový Jičín Horní nádraží - přes Hranice na Moravě 73 km, přes Frýdek Místek a Ostravu 116km. Nejrychlejší spojení vlakem při použití IC Ostravan 2 hod. 24min. Vřele doporučuji pěší dopravu - vzdušnou čarou je to cca 1100 m.
Poškozená trať se již nebude obnovovat. SŽDC chtěla záruku po kraji, že tma bude provozovat v budoucnu vlakovou dopravu a ten dal přednost levnějším autobusům. Správný přístup. :kladivo:
Správný přístup by podle mě byl vyřešit konečně nějaký tunel v NJ, aby ta trať měla pokračování. A kdyby se v budoucnu opravdu zadařilo, tak se mohl dostavět úsek Hradec nad Moravicí - Fulnek a hsitrický záměr Opava - Trenčín byl hotov. Nechybí k tomu zase tak mnoho a nezapomínejme na to, že ropa opravdu jednou dojde a za hustou železniční síť ještě budeme hodně rádi.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od viky »

Tunel si tam tedy představit nedovedu.Vzhledem k zástavbě,kdy by se muselo zbořit spousta domů si dovedu nanejvýš představit ve trase viz. http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@dm=141 ... 31776@z=13 s využitím břehu Jičínky ale detailně si to nevybavím,jestli by to vůbec šlo,navíc loni Jičínka dostatečně ukázala,co dovede...... Takže snad mohutný násep s tratí využitý zároveň jako zábrana proti povodni? ;)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od jonáš »

Do zástavby vás s kolejema nepustěj. Koukám že je to fakt pěkná rarita, takový městečko a dvě nádraží který nejsou spojený .. to mi uniklo 8-)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od viky »

jonáš píše:Do zástavby vás s kolejema nepustěj. Koukám že je to fakt pěkná rarita, takový městečko a dvě nádraží který nejsou spojený .. to mi uniklo 8-)
No znám daleko horší příklady kolejí v zástavbě,ale tady se spíš divím,že v době ,kdy se poroučelo větru dešti,nenechali územní rezervu na příp.dostavbu chybějícího úseku a nacpali tam paneláky hlava nehlava.
Ale jak psal Lenny,je to stejně odpískané,když zruší povodněmi poškozený úsek od Hodslavic.Sice je to smutné a nerad to vidím,ale v tomto případě je to opravdu asi rozumné řešení,bo by opravdu obnova stála mnohem mnohem víc,než by byla ekonomická výtěžnost a navíc téměř nemožnost propojení úseků.Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od jonáš »

viky píše:Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
To naštěstí neni fyzikální vlastnost trati ani vozidel, kromě specifických typů .. no asi máte pravdu, koleje nebudou.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od viky »

jonáš píše:
viky píše:Poloprázdná lokálka s jedním vagonem se v těch serpentínách ploužila třicítkou a skřípalo to,že se to rozléhalo v celém údolí.
To naštěstí neni fyzikální vlastnost trati ani vozidel, kromě specifických typů .. no asi máte pravdu, koleje nebudou.
Já jsem tím chtěl říct,že při rychlostech,jakou ty vlaky měly,to bylo naprosto nekonkurenceschopné autobusové dopravě.I na kole,zejména od Hodslavic bych měl určitě lepší čas... ;)
A rekonstrukce by podle mne nebyla jen o výměně svršku a kolejnic,ale i narovnání některých oblouků.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od Lenny »

Spočítejte si náklady na obnovu, proti tomu očekáváný zisk z této obnovy a vyjde vám ekonomická návratnost blízka nekonečnu. A opravdu si toto můžeme dovolit, jen tak vyhazovat peníze?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od flames »

SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od viky »

flames píše:SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
To je jiná trať : ValMez - Ostrava ,údajně se má i elektrifikovat
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od siesa »

Tak nejdelsi zajizdka, co ja pamatuju, byla v pulce srpna 2002 v Usteckem kraji. Zavrene byly kvuli povodni vsechny mosty, coz pro obyvatele Usti nad Labem pri prekonani reky znamenalo zajizdku bezmala 100 km pres Roudnici nad Labem :geek:
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od flames »

viky píše:
flames píše:SŽDC musí být radostí bez sebe, předloni se na nádr. Hostašovice totiž měnily koleje, vyhýbky, nástupiště i snad, možná i v Mořkově, nevím.
To je jiná trať : ValMez - Ostrava ,údajně se má i elektrifikovat
Mořkov má zastávky dvě. Výhybka na NJ jsou st. Hostašovice, tudy do Hodslavic (tam je taktéž zastávka Mořkov), rovně směr Veřovice. Opravovalo se tam určitě, protože tam byla delší dobu náhradní doprava z Hostašovic na NJ. Bylo to v rámci oprav tratě VM-Ostrava(jako v rámci že to dělali přijednom, neže je to ta trať).

Elektrifikace se snad prvně plánovala před drahnou dobou, jsou tam ovšem údajně technické zádrhele, tuším např. příliš velké stoupání z VM směr Mořkov (nad Krhovou), stejně tak je tuším nereálná elektrifikace VM-Bystřice p.H. Jinak z ta elektrifikace je plánovaná z obou stran (Ova-FM i Kojetín-Bystřice).
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od viky »

flames píše:
Elektrifikace se snad prvně plánovala před drahnou dobou, jsou tam ovšem údajně technické zádrhele, tuším např. příliš velké stoupání z VM směr Mořkov (nad Krhovou), stejně tak je tuším nereálná elektrifikace VM-Bystřice p.H. Jinak z ta elektrifikace je plánovaná z obou stran (Ova-FM i Kojetín-Bystřice).
Tomu dost dobře nerozumím. :?: To má na to stoupání takový vliv?Vždyť ve Švýcarsku jsou tratě s daleko větším převýšením a téměř všechny jsou elektrifikované
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: Nejdelší zajížďky

Příspěvek od flames »

Přibližně tak mi to bylo vysvětleno ve VM několika vlako-fanatiky. Ještě vím o jednom důvodu neochoty víc investovat do trati, nevím jestli se to týká nějak i případné elektrifikace - malé poloměry klopenek (kdysi se na té trati skrz vysoké těžiště vyvrátil ruský vlak). Asi by to bylo příliš nákladné. Ale jak říkám, to je takové ne-info spíš.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“