Včetně rozboru kolik nehod pod vlivem spáchají cyklisté a jak závažných.
Zajímavé údaje:
Ve skandinávských státech (včetně Dánska), Velké Británii a Irsku (nově i v Maďarsku) není pro cyklisty stanoven oficiální limit alkoholu v krvi, nicméně pokud policista usoudí, že jezdec na kole je pod vlivem alkoholu do té míry, že není schopen řídit bicykl, pokutě neunikne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Tak v tom dnesnim marastu (nejspis po pul roce prvni den, ktery cely proprsel), jsem na I/3 mezi Veselim n/L a CB potkal cyklysty. Nastesti pokazde v protismeru. Ten prvni jel do CB a po ranu mel alespon velmi vykonne predpisove osvetlenj. Ten druhy jel odpol smer Veseli na necem mezi kolem a handbikem, oveseny to mel brasnama a na tom i na sobe tmave plastenky. Svetlo zadne. Tohle proste nechapu... Ze by pokus o sebevrazdu?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
pivko píše:To je asi podobný žvást, jako pet láhev coby symbol levičáctví z úst jednoho nejmenovaného českého ex-prezidenta.
Poradce téhož prezidenta - Petr Hájek to zase dělil podle zimních sportů, lyže jsou pravicové, snowboard je levicový VK do toho ještě zatáhnul aristokracii, protože tenis je podle něj pravicový a golf aristokratický.
Ale tak je jasné, že jde spíš než o ty propriety o popis skupiny lidí co se dají nazvat "alternativci" či tak něják podobně. Takže o cyklistiku ani jiné sporty, až tak nejde.
Pokracovani aneb obhajoba jezdeni autem od cyklolobby :http://echo24.cz/a/wsQeW/schuzek-bylo-m ... -80-000-km
To je zajimavy, ze pan namestek prisel s uplne stejnymi argumenty, jako ostatni lidi, co potrebuji jezdit autem: mam toho moc, vlakem to trva dlouho, jelo nas vic...
Pry by pomohla VRT Praha-Brno. To by me zajimalo, co pan namestek udelal pro to, aby se presunulo Brno hl. n. do mist, kde by do nej slo VRT zaustit bez propadu rychlosti klickovanim pres Brno. Podle toho, jak placa o nutnosti siroke diskuse o VRT, zrejme nic!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
MickeyMouse: a ty se mu divíš? To přece není žádná sranda, koupit si jízdenku v mobilu, přes aplikaci Můj vlak, když takoví lidé jako jsou Matěj a Martin, mají určitě ještě starou nokii, kde se dá na ní hrát jen had, dále pak dojet na kole ze Žabovřesk na nádraží, sedět 2,5h v moderním Railjetu, kde nejde stáhnout ani blbé okýnko a vykouknou občas ven, v Český Třebový to ani nestaví, aby si tam člověk mohl na perónu koupit pivo a horký párky, to je přece megavopruz. No a v Praze cesta z hlaváku? Nahoru na Žižkov do Arniky, nebo z kopce do Karlína do Greenpeace, to taky není sranda a do hlavní kancelaře Zelených na Senovážné náměstí už vůbec ne. Tak se tomu nediv a zkus se také jednou prosím vžít do problému a starostí jiných a nevidět jen sám sebe.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
V pohodě, jsem rád, že to pobavilo a neurazilo. Protože v dnešní době člověk už nikdy neví..
Jinak co jiného může člověk dělat, než jen to, že se takovýmto věcem musí smát..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Cyklistika ve městě je problém. Kolize s auty i chodci. "Vybudováním" stezky barevnými čarami dostanou cyklisti prostor, ale ten zase chybí autům a chodcům. Nezbývá tedy nic jiného než opustit stísněné ulice a šlapat volně krajinou s větrem ve vlasech po stezce vybudované speciálně pro cyklisty. A pak se dočtete o smrtelném úraze koloběžkařky, která nezvládla klesání, na jehož konci byla prudká zatáčka a zeď. A hned máme dvě pojetí této nehody a tohoto prostoru:
1) Rád bych se na tuto nehodu díval jako nehodu lyžaře, který mimo areály sjezdovek narazil do stromu. Nebo na nehodu inline bruslaře na polní cestě. Nebo kluka na zamrzlém rybníce.
2) Na Nově pohlížejí na cyklostezku jako na projekt vypracovaný projektantem a schválený stavebním úřadem. Třeba jako dětské hřiště. Takže uživatel má být varován (značka výstražná) nebo má být regulován (značka zákazová)?
Opravdu odejmeme odpovědnost za své jednání občanům a pověříme tím úřady? Kam máme před regulací státu utéct, když už i na kole nás dostihne. https://tn.nova.cz/clanek/tragedie-ve-z ... tezce.html
Kolize s chodci - jo, třeba taková pražská cyklostezka Rokytka (na bývalém tělese drážní vlečky do ČKD), tehdá prý nejdražší v celé Evropě (https://www.reflex.cz/clanek/stary-refl ... sveta.html) - a vystavěná z peněz na cykloinfrastrukturu. Celou dobu byla označená jako cyklostezka, ač se tam brzy po vybudování developerských komplexů v okolí začali promenádovat lidi, kočárky, bruslaři.
Nedávno se značka změnila na "stezka pro chodce a cyklisty", a peší už se tam tedy můžou mezi cyklisty plést legálně.
Pěšákům to bylo málo, a aktuálně připravují petici pro vyloučení cyklistů z toho úseku (resp. dosazení značky Cyklisto, veď kolo).
Máme někde komunikaci vybudovanou z peněz určených jen pro gumokolisty, na které byl následně umožněn jen provoz cyklistů, resp. umístěna značka "řidiči, vysedni a tlač auto"?
Mame mestske kapacitni viceproude komunikace, kde se "buduji" (barvou) cyklostezky, kde jsou tlaky na uzakoneni pevne miry minimalniho odstupu pri predjizdeni nebo na moznost vyuziti pruhu pro VHD. To vsechno dohromady nema v souctu prilis daleko k "vysedni...".
A mimochodem, ta cykostezka vznikla jen z dani cyklistu (a propos, nejsou i cykliste "gumokolisty")?
theodor less píše:A hned máme dvě pojetí této nehody a tohoto prostoru:
Jako na dětské hřiště bych na cyklostezku určitě nepohlížel, to je specifické "řízení prostředí" pro uživatele, kteří nejsou plně schopni dohlédnout následky svého jednání. Cyklostezka je součást infrastruktury pozemních komunikací, což na jednu stranu znamená, že by projektant při jejím návrhu (a úřad při povolování její stavby) měl respektovat normy, ale na druhou stranu platí zákon o provozu na pozemních komunikacích, který hovoří cosi o přizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky. Můžeme diskutovat o tom, jakým způsobem má nebo nemá být na cyklostezce vyznačena prudká zatáčka na konci dlouhého klesání, ale primární odpovědnost je a musí být na řidiči v tomto případě nemotorového vozidla. Další věc je ta, zda-li vozidlo disponovalo takovými brzdami, aby řidička vůbec byla schopna takový kopec zvládnout, ale to je odpovědností výrobce.
Vsak na ty silnice nikdo cyklistum nezakazuje vjet. Rec je o pozadavcich na nadstandardni (vzhledem k prepravnim vykonum, protoze tem ma takova silnice slouzit predevsim) prideleni kapacity.
Ale pointa prispevku je ta schizofrenie cyklistu pozadujicich aby se jim auta prizpusobila (protoze oni jsou ti slabsi) a zaroven fnukani, kdyz to same po nich chteji chodci. Bud toleranci a respekt pozadujete a pak ji musite ale i byt schopni vuci ostatnim nebo vypadate dost smesne a pokrytecky.