Cyklisté, cyklostezky a související
Cyklisté, cyklostezky a související
Tak jsem zase o něco chytřejší: O tom, že největšími třídními nepřáteli motoristy jsou ekoteroristi a MŽP (pro někoho je to možná totéž), jsem věděl už delší dobu. Včera jsem ale zjistil, že existuje další, neméně zákeřný druh zvaný cyklista. Sice Pavel_t na jiném místě píše, že i mezi cyklisty jsou ku podivu normální lidi, nicméně z podtextu všech zmíněných příspěvků jsem pochopil, že je důležité se přiklonit na tu správnou stranu, tedy buď k vyznání motoristickému, nebo cyklistickému Pánové, nic proti, ale copak jsem jediný, kdo současně vlastní auto i kolo?! Jsem sám, kdo v létě na dálnici potkává spousty rodinek ve fárech se střechou plnou kol? To jsou podle Vás jen nějací pomatení hledači? Budování cyklostezek jistě přináší řadu problémů, z nichž většina je shodná s výstavbou dálnic - pomalé tempo výstavby, návaznost jednotlivých úseků, diskutabilní trasování, otázka účelnosti vynaložených nákladů atd. I přes tyto výhrady však cyklostezky stojí zlomek toho co dálnice a nepředstavují tedy pro jejich výstavbu absolutně žádnou hrozbu.
Jinak je tohle fórum celkem fajn, tak mu přeju do nového roku co nejmíň ideologie a všem diskutujícím hodně zdraví
Přesunul jsem Vás z "MŽP - třídní nepřítel", kdyby jste chtěli pokračovat...
Jinak je tohle fórum celkem fajn, tak mu přeju do nového roku co nejmíň ideologie a všem diskutujícím hodně zdraví
Přesunul jsem Vás z "MŽP - třídní nepřítel", kdyby jste chtěli pokračovat...
Re: MŽP = třídní nepřítel
Já jsem byl vždy pro důsledné rozlišování ekologistů (trochu realističtější termín než ekoteroristé - to je až další fáze ) a ekologů, přičemž na MŽP by samozřejmě měli být ekologové, čili odborníci, pokud možno (v souladu s Vaším přáním tomuto fóru) oprostěni od jakékoli ideologie. Že to asi v dnešní praxi na MŽP vypadá trochu jinak (viz třeba různé informace o jednání skupiny odborníků MŽP a MD ohledně vedení 518/519 nebo D3 v Posázaví a doprovodných tlacích).andy píše:Tak jsem zase o něco chytřejší: O tom, že největšími třídními nepřáteli motoristy jsou ekoteroristi a MŽP (pro někoho je to možná totéž), jsem věděl už delší dobu. Včera jsem ale zjistil, že existuje další, neméně zákeřný druh zvaný cyklista...
Stejně tak je třeba rozlišovat mezi cyklisty a cykloaktivisty, kterým jde ve skutečnosti jen o boj proti "třídnímu nepříteli", tedy IAD a osobní svobodě vůbec: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009111701. Typickým příkladem je třeba Auto*mat. Výsledkem je pak situace, kdy někteří normální lidé s překvapením zjišťují, že mezi cyklisty jsou také normální lidé, nikoli pouze cykloaktivisté...
Re: MŽP = třídní nepřítel
Film Auto*mat jsem viděl, bylo tam pár faktických nepřesností, na druhou stranu nebýt tohoto sdružení, tak velká část stávající cykloinfrastruktury v Praze dodneška nevznikla. Že zachování současné podoby Magistrály nebo stavba dvoupatrového tunelu od garáží Slovan do Čelakovského sadů je nesmysl, na tom se doufám taky shodneme, takže jediným problematickým bodem zůstává Městský okruh a tam vzhledem ke stadiu realizace jakékoliv protesty těžko můžou cokoliv ohrozit.Standa píše:Stejně tak je třeba rozlišovat mezi cyklisty a cykloaktivisty, kterým jde ve skutečnosti jen o boj proti "třídnímu nepříteli", tedy IAD a osobní svobodě vůbec: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009111701. Typickým příkladem je třeba Auto*mat. Výsledkem je pak situace, kdy někteří normální lidé s překvapením zjišťují, že mezi cyklisty jsou také normální lidé, nikoli pouze cykloaktivisté...
Stránku www.dfens-cz.com nebudu komentovat, ať si udělá obrázek každý sám.
Re: MŽP = třídní nepřítel
No jo, i "druhá strana" třídních nepřátel může mít své extrémisty !andy píše:...Stránku http://www.dfens-cz.com nebudu komentovat, ať si udělá obrázek každý sám.
Re: MŽP = třídní nepřítel
myslím, že spousta těch, které potkáváme na dálnici s koly na střeše po Praze na kole prostě nejezdí. Nejen proto, že to není příliš bezpečné, ale hlavně tu chybí to ostatní než jen cyklostezky.
prostě alejí stromů s čistým vzduchem se po Praze jezdit nedá, ani na kole.
(snad z vyjímkou nového úseku postaveného na tělese žel.vlečky ČKD)
prostě alejí stromů s čistým vzduchem se po Praze jezdit nedá, ani na kole.
(snad z vyjímkou nového úseku postaveného na tělese žel.vlečky ČKD)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MŽP = třídní nepřítel
andy: Nevím proč musíš vidět tak čenobíle. Já jsem sám cyklista, mám to opravdu rád. Ale právě proto mi jde velmi těžko pochopit, proč mě ve městě ze 3m širokého prázdného chodníku vyhánějí na silnici (kde jsem chráněn čárou na zemi - Letňany, Rohanské nábřeží) a ještě u toho musím omezovat auta (aby bylo vidět že já jsem tu pán!). Osobně z toho mám pocit že se nedělá pro cyklisty, ale proti autům (jak hezky odosobněle to zní, ve skutečnosti to má být proti lidem co jezdí auty). Ale dobrá, jsou tu prý dopravní cyklisté, pro které je to cyklostezkou v Libni zajížďka a chodník v Letňanech je pro ně pomalý.
Ovšem jestli někdo na Šumavě vymyslí cyklopruh jako součást mezinárodní silnice první třídy - to se na mě nezlobte - to je prostě magor.
Ovšem jestli někdo na Šumavě vymyslí cyklopruh jako součást mezinárodní silnice první třídy - to se na mě nezlobte - to je prostě magor.
Re: MŽP = třídní nepřítel
Právě proti černobílému vidění byl můj spot namířen To, na co si stěžuješ (možná oprávněně), jsou konkrétní detaily dopravní úpravy. Některé příspěvky v tom vlákně, na které jsem odkazoval, ale kritizovaly budování cyklostezek vůbec - a vůči tomu jsem se dovolil ohraditWeb píše:andy: Nevím proč musíš vidět tak čenobíle. Já jsem sám cyklista, mám to opravdu rád. Ale právě proto mi jde velmi těžko pochopit, proč mě ve městě ze 3m širokého prázdného chodníku vyhánějí na silnici (kde jsem chráněn čárou na zemi - Letňany, Rohanské nábřeží) a ještě u toho musím omezovat auta (aby bylo vidět že já jsem tu pán!). Osobně z toho mám pocit že se nedělá pro cyklisty, ale proti autům (jak hezky odosobněle to zní, ve skutečnosti to má být proti lidem co jezdí auty). Ale dobrá, jsou tu prý dopravní cyklisté, pro které je to cyklostezkou v Libni zajížďka a chodník v Letňanech je pro ně pomalý.
Jinak oproti Tvým výhradám bych moh uvést jiný opatření, který se povedly - např. povolení obousměrného provozu kol v některých jednosměrkách - ale jak říkám, to jsou už celkem OT detaily a zabývaj se jima jiný fóra. Jen k tomu "vyhánění" kol z chodníku bych poznamenal, že podle zákona o silničním provozu se po chodníku jezdit nesmí.
1) No, já bych tam teda nejel, na druhou stranu znám cyklisty, kteří na delších cestách preferují přímou cestu před zajížďkami po okreskách se spoustou odboček.Web píše:Ovšem jestli někdo na Šumavě vymyslí cyklopruh jako součást mezinárodní silnice první třídy - to se na mě nezlobte - to je prostě magor.
2) Obecně bych taky preferoval převedení cyklotrasy na "starou silnici", nechápu ale, jak s tím souvisí debata, jestli jsou cyklisti normální lidi? To je jako kdyby mi někdo dával za vinu blbě navrženou křižovatku u Barranďáku jen proto, že mám auto
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Chování cyklistů v provozu v Německu
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/6208 ... ledne.html
Čím víc cyklistů v ulicích, tím pomalejší doprava, tím více emisí.
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/6208 ... ledne.html
Čím víc cyklistů v ulicích, tím pomalejší doprava, tím více emisí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Místo emisí bych raději spíš přemýšlel nad tímto (citace z diskuze pod článkem):
Asi byste měli vyjet ven z Prahy do přírody, nezažil jsem jedinou podobnou příhodu s cyklistou, vůbec netuším o čem je řeč, tohle je cyklorasismus.... Mám naopak hrozné zážitky s auty a bohužel nejen z Prahy. Jesti se u nás na silnicích na něco zaměřit tak na auta- aroganci, nebezpečné předjíždění, ohrožování, alkohol, drzost, bezohlednost, trapnou nadřazenost nad ostatními podle spz a značky auta. Já být pořádný cyklista tak mám fakt bobky vyjet mezi ně...
Asi byste měli vyjet ven z Prahy do přírody, nezažil jsem jedinou podobnou příhodu s cyklistou, vůbec netuším o čem je řeč, tohle je cyklorasismus.... Mám naopak hrozné zážitky s auty a bohužel nejen z Prahy. Jesti se u nás na silnicích na něco zaměřit tak na auta- aroganci, nebezpečné předjíždění, ohrožování, alkohol, drzost, bezohlednost, trapnou nadřazenost nad ostatními podle spz a značky auta. Já být pořádný cyklista tak mám fakt bobky vyjet mezi ně...
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Myslím si, že by měl být pro všechny stejný metr = stejné pokuty. Stejné částky pro všechny účastníky silničního provozu. Když to jako cyklistu budu mít za stovku, tak mi to bude jedno, ale za 500 si to už sakra rozmyslím, jen doufám, že se nezačne např. na lávce mezi Zoo a Stromovkou, kde mi nebezpečnost zrovna moc nepřipadá a to tam městskáči vypatlaní občas otravujou život.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Vjezd do Blanky:
auta: vjezd povolen
cyklisté: vjezd povolen?
Nebo jak jinak byste si to představoval?
Stejná pokuta za alkohol u cyklisty a řidiče autobusu je taky to, po čem voláte?
A co třeba strojvedoucí a cestující ve vlaku? Oba mají přece konzumaci alkoholu zakázanou, nebo ne?
Ta lávka je pěkné přirovnání. Cyklista v 5 ráno ignorující zákaz vjezdu dostane stejnou pokutu, jako zmatený řidič kamionu, který si to tamtudy zkrátí? (vím, jsou tam zábrany...)
auta: vjezd povolen
cyklisté: vjezd povolen?
Nebo jak jinak byste si to představoval?
Stejná pokuta za alkohol u cyklisty a řidiče autobusu je taky to, po čem voláte?
A co třeba strojvedoucí a cestující ve vlaku? Oba mají přece konzumaci alkoholu zakázanou, nebo ne?
Ta lávka je pěkné přirovnání. Cyklista v 5 ráno ignorující zákaz vjezdu dostane stejnou pokutu, jako zmatený řidič kamionu, který si to tamtudy zkrátí? (vím, jsou tam zábrany...)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Pěkně argumentujte.
Já například volám po hranici 0,5 promile jako to již léta funguje v Rakousku. Co by bylo navíc, tak by se mělo trestat stejně jak u řidičů, tak I cyklistů. Tomu autobusákovi by tam ještě šlo přišít obecné ohrožení navíc.
Určitě by mělo být stanoveno, zda se jedná o oddělený provoz cyklistů a chodců (například cyklostezka) či je cyklista účastníkem silničního provozu, např. v pruhu pro cyklisty.
Na čem se určitě shodneme je pokutování na nebezpečných místech a ne v 5 ráno v Troji. Oni by spíš všeobecně měli policisté (jakýkoli) cyklistu vychovávat (může to znít exoticky, ale šlo by to) a nepůsobit represivně.
Já například volám po hranici 0,5 promile jako to již léta funguje v Rakousku. Co by bylo navíc, tak by se mělo trestat stejně jak u řidičů, tak I cyklistů. Tomu autobusákovi by tam ještě šlo přišít obecné ohrožení navíc.
Určitě by mělo být stanoveno, zda se jedná o oddělený provoz cyklistů a chodců (například cyklostezka) či je cyklista účastníkem silničního provozu, např. v pruhu pro cyklisty.
Na čem se určitě shodneme je pokutování na nebezpečných místech a ne v 5 ráno v Troji. Oni by spíš všeobecně měli policisté (jakýkoli) cyklistu vychovávat (může to znít exoticky, ale šlo by to) a nepůsobit represivně.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
a) nebezpecna mista se tezko kontroluji, natoz aby tam byl prostor pro hlidku a odstaveni vozu, z moji zkusenosti spatny ridic misto nerozlisuje a chybuje i na bezpecnych mistech (telefon, predjizdeni, rychlost), podivejte na ty vsechny krizky na rovinkach...Mikulik píše: Na čem se určitě shodneme je pokutování na nebezpečných místech a ne v 5 ráno v Troji. Oni by spíš všeobecně měli policisté (jakýkoli) cyklistu vychovávat (může to znít exoticky, ale šlo by to) a nepůsobit represivně.
b) ukol policie urcite neni vychovavat, to ma delat napr. besip
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Jindy se tu argumentuje tím, jak "pěkně" to funguje v Německu, tak proč to nenapsat i v tomto případě: v SRN v autě 0,5 promile, na kole 1,6 promile. V obou případech ale při nehodě nebo porušení předpisů je to přitěžující okolnost.Mikulik píše: Já například volám po hranici 0,5 promile jako to již léta funguje v Rakousku. Co by bylo navíc, tak by se mělo trestat stejně jak u řidičů, tak I cyklistů.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
v tom německu - nebo třeba francii - je hezké, že si dáte oběd, po obědě pivko, chvilku posedíte a jedete dál
tady by holt chlapci přišli o možnost buzerovat za 0,20promile, což je povolená odchylka drageru, a bylo by míň čárek
jenže tak je to se vším
přebytečné značky u silnic
chybějící vodorovné značení
registrační značky na přání
...
slibem nezarmoutíš
tady by holt chlapci přišli o možnost buzerovat za 0,20promile, což je povolená odchylka drageru, a bylo by míň čárek
jenže tak je to se vším
přebytečné značky u silnic
chybějící vodorovné značení
registrační značky na přání
...
slibem nezarmoutíš
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
No upřímně, když vidím, kolik se u nás pochytá kořalů za volantem při nulové toleranci a dost tvrdých postizích, o kterých všichni dobře vědí, tak bych to raději neměnil... Ale po cyklistech bych šel taky, nedávno jsem byl na cyklovýletě (jelo se i po silnici) a byl jsem v šoku, kolik piv se vypilo - samozřejmě včetně mě. Prostě spoléhat se na nějakou osobní zodpovědnost a umírněnost se nedá ani u cyklistů a je to pak vážně o hubu.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Stando, já vím, že tento argument se v diskusích na toto téma periodicky objevuje, ale je to opravdu tak? Skutečně jsou Češi nějaký "jiný druh", že by tu nefungovalo 0,5, což je dneska best practice v celé západní Evropě? Navíc, koukněte se na www.30kmh.cz, jaké případy se tam hlavně řeší, to je samé 0,31 0,25... Případů nad 0,5 je tam popisováno minimum.
Já si spíš myslím, že by se zásadního nestalo nic. Lidi, kteří dnes riskují po jednom pivu, by se nemuseli bát a ti, co chtějí jezdit skutečně pod vlivem, tak činí i dnes - jak ostatně tvrdíte sám. Nebo bych alespoň do 0,5 dal pryč ten automatický zákaz činnosti a nechal jenom pokutu.
Já si spíš myslím, že by se zásadního nestalo nic. Lidi, kteří dnes riskují po jednom pivu, by se nemuseli bát a ti, co chtějí jezdit skutečně pod vlivem, tak činí i dnes - jak ostatně tvrdíte sám. Nebo bych alespoň do 0,5 dal pryč ten automatický zákaz činnosti a nechal jenom pokutu.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
myslim, ze od zavedeni zero tolerance se situace podstatne zlepsila. ano, casem lze jit treba nemeckym modelem: Zero for beginners (less than 2 years' experience and drivers under the age of 21) as well as for professional drivers, bus drivers, truck drivers and drivers making commercial transportation of passengers; 0.03% in conjunction with any other traffic offense or accident; 0.05% without evidence of alcoholic impact (€500 fine and 1 month license suspension); penalty for 0.11% is a €500 fine and the drivers licence is withdrawn for at least six months, but usually about one year (penalty is set by the Court))
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Pokud vím, tak u nás žádná zákonná tolerance nikdy nebyla. Akorát policajti dříve neměli Dragery, ale jen detekční trubičky, které neměly to měření příliš přesné, takže v praxi asi leccos uletělo.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
z vlastní praxe - rok cca.91-92 - mohu potvrdit, že trubičkám uletěla i 4piva
kde je tenkrát vyhrabali netuším a dodnes jsem za to rád
inu, mladická nerozvážnost
celý problém, alkohol, ojeté gumy atp. je v tom, že to dozoruje policie, ačkoli primárně to má zajímat pojišťovny
jenže ty klient v principu nezajímá a zvýšení cen svedou tu na dražší auta, tu na dražší nutnost přispívat "státním" hasičům
kde je tenkrát vyhrabali netuším a dodnes jsem za to rád
inu, mladická nerozvážnost
celý problém, alkohol, ojeté gumy atp. je v tom, že to dozoruje policie, ačkoli primárně to má zajímat pojišťovny
jenže ty klient v principu nezajímá a zvýšení cen svedou tu na dražší auta, tu na dražší nutnost přispívat "státním" hasičům
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Co se tyka alkoholu za volantem ci riditky tak bych volil nemeckou nebo anglickou metodu - urcite mnozstvi povoleno (viz debata vyse) ale jakmile jste ucastnikem nehody (i vami nezavinene) tak mate proste smulu. Jenze tady si hrajeme na nulovou toleranci a kdyz uz policajti nekoho chytnou tak je to ve vetsine pripadu ten, kdo si dal jedno pivo a zapomnel na to. Nastesti se uz nealko piva daji pit a hlavne je uz v hospodach mivaji.
Cykliste jsou casto kapitola sama pro sebe. Spousta z nich kasle na nejake dopravni predpisy nebo znacky a jezdi si jak a kudy chteji. (I kdyz musim priznat, ze v puberte jsem se na kole choval velice podobne. Jenze tenkrat byl podstatne mensi provoz). Dalsim problemem je to ze spousta cyklistu nema zadne osvetleni (odrazky, blikacky), maji na usich sluchatka apod. Uz jsem zazil dost situaci kdy jsem mel velkou chut zastavit a tomu debilovi na kole par vrazit. Mozna by to pomohlo.
Cykliste jsou casto kapitola sama pro sebe. Spousta z nich kasle na nejake dopravni predpisy nebo znacky a jezdi si jak a kudy chteji. (I kdyz musim priznat, ze v puberte jsem se na kole choval velice podobne. Jenze tenkrat byl podstatne mensi provoz). Dalsim problemem je to ze spousta cyklistu nema zadne osvetleni (odrazky, blikacky), maji na usich sluchatka apod. Uz jsem zazil dost situaci kdy jsem mel velkou chut zastavit a tomu debilovi na kole par vrazit. Mozna by to pomohlo.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
naprostý souhlaskik píše:...
Dalsim problemem je to ze spousta cyklistu nema zadne osvetleni (odrazky, blikacky), maji na usich sluchatka apod. Uz jsem zazil dost situaci kdy jsem mel velkou chut zastavit a tomu debilovi na kole par vrazit. Mozna by to pomohlo.
ovšem s tím se zatím nic neděje a za případnou nehodu může "vždy" řidič
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Samozřejmě zásadně nesouhlasím. Pokud by policajti neměli řešit restrikci v oblasti alkoholu, tak nemusí řešit nic.Mike píše: celý problém, alkohol, ojeté gumy atp. je v tom, že to dozoruje policie, ačkoli primárně to má zajímat pojišťovny
jenže ty klient v principu nezajímá a zvýšení cen svedou tu na dražší auta, tu na dražší nutnost přispívat "státním" hasičům
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Řidiči aut jsou často kapitola sama pro sebe. Spousta z nich kašle na nějaké dopravní předpisy nebo značky a jezdí si jak chtějí.kik píše:Cykliste jsou casto kapitola sama pro sebe. Spousta z nich kasle na nejake dopravni predpisy nebo znacky a jezdi si jak a kudy chteji.
Tož asi tak
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
ML90: Mohu pokracovat na tema cykliste? Uz si nekdy uskakoval na lesni asfaltce debilovi na kole ktery se tam hnal co to slo protoze v protismeru jelo auto a on prece nebude kvuli chodci na krajnici brzdit a nicit si rychlostni prumer? Nebo ze se za tebou na ne moc siroke lesni ceste ozve v lepsim pripade zurive brzdeni nebo v tom horsim 'velice vybrany slovnik' borecka v dresu ktery si mysli ze ta cesta je jeho? Zazil jsem seredne situace napr. v Orl. horach kde cykliste ve sjezdech nevideli do zatacek a prece jeli jako by tam byli naprosto sami.
Ano, mas pravdu v tom, ze i spousta ridicu kasle na znacky apod. Ale rekneme ze jsou aspon tak rozumni ze napr. za spatne viditelnosti rozsviti svetla. Navic s autem prece jenom nemuzes jet vsude kde bys chtel kdezto s kolem to v prevazne vetsine pripadu jde.
Ano, mas pravdu v tom, ze i spousta ridicu kasle na znacky apod. Ale rekneme ze jsou aspon tak rozumni ze napr. za spatne viditelnosti rozsviti svetla. Navic s autem prece jenom nemuzes jet vsude kde bys chtel kdezto s kolem to v prevazne vetsine pripadu jde.