Udržitelný rozvoj

Off-topic pokec
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Udržitelný rozvoj

Příspěvek od radiala »

Mám pocit že se ustupuje hrstce lidí.Zelení se do parlamentu ani nedostanou.Ostatní strany proti dálnicím nic nemají.Tak at odhlasuji zákon ,že trasa povede tudy a rozhodnutí nelze odvolat.Zákon nelze obejít.Jsem mlčící většina.Extrémistický ekology nemusím.V 19 století se stavěli železnice do krajiny zapadly tak ,že už si tu krajinu bez nich nedokážeme představit.Byl to taky cizí prvek v krajině.Tenkrát se bály že krávy ztratí mléko a splaší to dobytek.Tak mám pocit že historie je stejná. Přírodu mám rád jsem pěší turista.Bez turistického značení si přírodu nedokážu představit.To jsou takový dálnice pro pěšáky.Taky jsem zažil když v Tatrách dávali pokuty když člověk šlápl mimo trasu.Kdybychom v době kamenný chodili jen vyznačených trasách tak lidstvo dávno vymřelo.Příroda se už dávno smířila že tu jsou lidi.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od andy »

radiala píše:Mám pocit že se ustupuje hrstce lidí.Zelení se do parlamentu ani nedostanou.Ostatní strany proti dálnicím nic nemají.Tak at odhlasuji zákon ,že trasa povede tudy a rozhodnutí nelze odvolat.Zákon nelze obejít.Jsem mlčící většina.
Celkem výstižný popis výstavby za komunizmu :mrgreen: Dneska už jsme naštěstí trochu jinde.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od radiala »

Ekologové jsou takový meloun.Na povrchu zelení uvnitř červení.Hrají si na demokraty.Přitom běda když někdo napadne jejich propagandu.Řavali aby se stavěly sluneční elektrárny.Ted krajinu hyzdí pole panelů a o drahou energii není zájem.Biopaliva škodí více než fosilní paliva.Čelenka strany neví co je to biomasa.Svou protispolečenskou politikou každého odradí.Lidstvo bez nich vydrželo tisíce let.Proč bychom to bez nich nevydrželi do budoucna ještě vydržíme než se vyčerpají fosilní paliva.Pak začne ekologický ráj.Když to tak vezmu když nebrání stavbám ekologové.Tak stát nemá peníze protože staví nejdražší dálnice na světě.Ten ekotunel R55.To si někdo zase napakuje kapsu.Stát to nebude. :!:
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Martin_L »

radiala píše:Ekologové jsou takový meloun.Na povrchu zelení uvnitř červení.Hrají si na demokraty.Přitom běda když někdo napadne jejich propagandu.Řavali aby se stavěly sluneční elektrárny.Ted krajinu hyzdí pole panelů a o drahou energii není zájem.Biopaliva škodí více než fosilní paliva.Čelenka strany neví co je to biomasa.Svou protispolečenskou politikou každého odradí.Lidstvo bez nich vydrželo tisíce let.Proč bychom to bez nich nevydrželi do budoucna ještě vydržíme než se vyčerpají fosilní paliva.Pak začne ekologický ráj.Když to tak vezmu když nebrání stavbám ekologové.Tak stát nemá peníze protože staví nejdražší dálnice na světě.Ten ekotunel R55.To si někdo zase napakuje kapsu.Stát to nebude. :!:
Nemám rád extrémismus a proto musím v lecčems nesouhlasit i s vámi. Je pravda, že stovky hektarů solárních energií hyzdí krajinu mnohem víc, že dálnice a že Strana zelených a její čelní zástupci představují nedůvěryhodnou politickou sílu (ostatně voliči v květnových volbách podle všeho ukončí jejich čtyřletou poslaneckou epizodu). Ale není pravda, že bychom to bez ekologů vydrželi tisíc let. Až do průmyslové revoluce nebylo nic jako "ekologické myšlení" potřeba, protože člověk se choval ekologicky zcela přirozeně. Teprve od devatenáctého století se postupně zvyšoval potenciál člověka život na Zemi zdevastovat a zničit. Takže ekologům (nikoliv ekologistům) nelze upírat to, že nás naučili třídit odpad, nebo že se díky jejich snahám vyrábějí auta produkující méně zplodin. A i to, že se dálnice staví s větším ohledem na životní prostředí (včetně lidí).

V Česku se nestaví nejdražší dálnice na světě, to jste jen uvěřil novinářskému blábolu (stokrát opakovaná lež se stává pravdou).
radiala píše:Tak at odhlasuji zákon ,že trasa povede tudy a rozhodnutí nelze odvolat.Zákon nelze obejít.
Jenže tohle je absurdistán. Zákon má vytvářet obecný rámec a stanovovat pravidla, ve kterých se mají státní a veřejné orgány a občané pohybovat. Přijímat jednotlivé zákony o jednotlivých věcech, to je znásilňování právního státu a zastupitelské demokracie. Pokud budeme činit takovéto kroky, tak se na západoevropskou (kulturní a společenskou) úroveň nedostaneme.

Bohužel, vaše poznámka ilustruje největší zločin komunismu, kterým bylo kromě nezměrných hospodářských škod, zejména devastace právního vědomí občanů. Z dob minulých tedy máme všichni zafixováno, že když se chce, tak to přece musí jít zeshora nařídit. Třeba i speciálním jednorázovým zákonem (a je jedno, jestli o stavbě dálnice nebo třeba zkrácení funkčního období).
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Standa »

Martin_L: Tak pod to bych se klidně podepsal, díky za perfektní shrnutí :!:
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od radiala »

Pokud mám prázdnou státní kasu tak nemůžu si stavět ekotunely za 11 000 000 000,-Zadlužit budoucí generace.Hrát si na ekologii.Německo postavilo dálnice za totality.Tet jim přináší ekonomickou stabilitu.Kde jsou dálnice je práce.Jen jednu mají nevýhodu.V době vzniku nadjezdy nad dálnicemi jsou nízko.Tak když náš podnik by chtěl dodat rozměrný výrobek do Francie tak Německo je neprůjezdný.Naše dálnice jsou v tomto ohledu lepší.Jenže zatěžování úřadů připomínkami které stejně úřad zamítne.Tak to vesele bují byrokracie a dálnice nemáme.Miliardy vrážíme do státní správy ne do čeho by nám přinášelo přínos do budoucna.Evropa si hraje na ekologii.Rozvojový svět chce žít taky blahobytu.Zničí svou přírodu pak aby tomu unikli tak zaplaví Evropu aby ji přelidnili.Tím zničili to co jsme si mysleli západní styl života.Tak naše dálnice budou procházet chudinckými slamy kde původně byla příroda co jsme chtěli chránit.Tak se mi zdá ochrana něčeho co stejně je odsouzený k zániku zdá absurdní.Problém není dálnice.Problém je nenasytný člověk.Souhlasím les má věší hodnotu něž to dřevo co spěněžíme po jeho zániku.Rozumná ekologie je utopie jako komunizmus.Za dvacet let vyrostla nová generace co je horší než ta minulá.Problém je vtom začala uznávat jiný hodnoty.Za to už bývalí mocipáni nemohou.Nelze strašit dobou minulou když budoucnost nám nastolí nové problémy co vytváří současná generace.Doba je taková jak jsme dokázali vychovat další generaci.Mám pocit že dnešní rodiče na výchovu nemají čas protože tráví hodně času honbou za penězi.Další generace si z nás vezme příklad a dovede to naprosto dokonalosti že se budeme divit.Nebojím se budoucnosti.Bojím se odcizení generací.To je rozklad společnosti.Na mladé ,střední a starý.To nedokáže spojit žádná čřproudová dálnice.Dálnice je komromiz mezi dobrem a zlem.Spíš vidím v ní více dobra pro společnost lidí.Pro jednotlivce to znamená odcizení.
Naposledy upravil(a) radiala dne 23.2.2010 8:58:54, celkem upraveno 1 x.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od andy »

Martin_L: +1, souhlas

radiala: Nevím, jaká je podle Vás příčinná souvislost mezi stavbou ekoduktů a příchodem imigrantů z rozvojových zemí. Je jistě pravda, že si ve srovnání s třetím světem žijeme nad poměry, ale podobně jako Vám připadá, že péče o životní prostředí je zbytečný luxus, někdo jiný za něj může považovat to, že jezdíte autem 8-) Není sporu o tom, že i totalita a centrální rozhodování, měly své výhody, totéž ale platí třeba o habsburské monarchii. Cesty zpět dnes už není, ale pár totalitních režimů ještě existuje dokonce i v Evropě, a pokud máte dojem, že se tam žije líp, máte možnost se tam přestěhovat.
Tvrzení o tom, že Němci mají dálnice už od Hitlera, je dost zavádějící - zajeďte se někdy podívat na A11 u Štětína a uvidíte, jak by ty dálnice vypadaly, kdyby se do nich během dalších 60 let neinvestovaly desítky miliard eur.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od radiala »

Martinem_L názoru si vážím tak by to mělo vypadat ideálně kdy společnost si váží člověka a přírody.Jakákoliv utopie má zářný zítřky.Pak se z toho vyklube další totalita.Třeba bude vypadat zeleně.Proto jsem mu musel oponovat.Aby slyšel taky jiný názory a zamyslel se kde je problém v ekologii.Ten vzniká tisíce kilometrů daleko od našich hranic kde náš úředník nemá na to vliv.Zničená přelidněná rozvojová krajina nám zničí naše prostředí stejně nic s tím neuděláme.Jak Norsko trpí kyselými dešti který oni neudělali.Ano naše dálnice jsou hřebíky do naší rakve ale společnost je potřebuje tak jim ji dejme.To je celá pravda.Je to jak cigaretami.Jsou špatný ale společnost je vyžaduje.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od radiala »

Buťme ralisti.Ten ekotunel se dělá z betonu tak abychom měli cement tak zničíme další kousek Moravského krasu.Jen kvůli zlu pácháme nenapravitelný další zla.Abychom vyřešili jeden problém tak je vlastně kumulujeme jinde.Aby stát našel 11 000 000 000,- tak vybere daně z jiných činností které zvýší tlak na dopravu v tomto regionu.Je to zvrácený neudržitelný systém.Realizmus a zdravý rozum by měl určovat směr naší zvrácený společnosti.Když už jsme se rozhodli převzít vše špatný co je na západě od našich hranic.Tak to nespochybnujte ekologickými limity.Ti stejně nikdo v budoucnu dodržovat nikdo nebude.Protože pochopí že jsou neudržitelný.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od radiala »

Mé názory jsou špatný ale budoucnost potvrdí jejich pravdivost.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Standa »

radiala píše:Martinem_L názoru si vážím tak by to mělo vypadat ideálně kdy společnost si váží člověka a přírody.Jakákoliv utopie má zářný zítřky.Pak se z toho vyklube další totalita.Třeba bude vypadat zeleně.Proto jsem mu musel oponovat.Aby slyšel taky jiný názory a zamyslel se kde je problém v ekologii.Ten vzniká tisíce kilometrů daleko od našich hranic kde náš úředník nemá na to vliv.Zničená přelidněná rozvojová krajina nám zničí naše prostředí stejně nic s tím neuděláme.Jak Norsko trpí kyselými dešti který oni neudělali.Ano naše dálnice jsou hřebíky do naší rakve ale společnost je potřebuje tak jim ji dejme.To je celá pravda.Je to jak cigaretami.Jsou špatný ale společnost je vyžaduje.
Problém je, že právě společnost zcela ignorující ekologii je živnou půdou pro nástup nějaké zelené totality. Je to vše o kompromisu, stejně jako i v jiných otázkách. Kdo klade důraz na sociální stát, taky si může vybrat mezi "umírněnými" sociálními demokraty a "extremistickými" komunisty, ale ani největší oponenti si nedovolí ten sociální stát zcela demontovat, protože by to vedlo nárůstu těch extremistů. Stejně tak je to i s ekologií, nelze ji úplně ignorovat a opravdovým ekologům je třeba dát prostor mimo extremistické struktury. Co se týče budoucnosti životního prostředí, nevidím to až tak tragicky, dost velký pokrok se udělal za posledních 20 let (přispívají k tomu i ty dálnice a samozřejmě Temelín) a v tomto trendu by se mělo pokračovat a hledat vhodná řešení problémových míst (netvrdím, že tunel za 11 mld. je úplně ideální, třeba se to ještě přehodnotí). Ve vztahu k R52 (zpět k tématu) očekávám zlepšení po výměně současného extremistického vedení MŽP, potom snad bude moci toto ministerstvo pracovat normálně a ne v zajetí jakýchsi dogmat.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od radiala »

Zajímalo by mě jestli ti radikálové mají auta zdalničními známkami.Nebo jezdí po okreskách. :lol: Pokud bráním nesmyslnými odvoláními výstavbě dálnic.Tak ze zásady by je neměli používat.Pan Bursík jako ministr určitě brázdil krajinou po D1.Včera jsem chtěl napsat do diskuzního fóra na stránkách Děti země.Problém byl že tam takovýto nic nemají.Přijal jsem podezření že se tím brání nevhodné kritice veřejnosti.Byl jsem člověk který se nedokázal předstyvi dálnici přes Český středohořím.Co jsem viděl vizualizace tak jsem změnil názor.Severní varianta Českým rájem vypadá taky dobře.Lépe do krajiny to nelze zakomponovat.Přesto trvá několik let než někdo dá razítko pod puvoní variantu.Mám pocit že úřednici z toho mají výbornou živnost.Mají své místo tim jistý.Projektanti se snaží aby stavbu se v budoucnu nemuseli stydět.Všechno je taky o penězích.Můžeme si dovolit dálnice na který ve státní kase seženeme peníze.Tak výsledek by měl být kompromis.Měli všechny strany spolu spolupracovat né si házet klacky pod nohy.Aut bude čim dál víc budu raději pokud budou na dálnicích nebo se bát přejít silnici z vědomím že nějaký ekologický aktivista zablokoval dálnici co by tyhle auta odvedla mimo obec.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od Standa »

Jen pár poznámek:
1) Kompromisy určitě ano, někomu však zjevně nestačí. D8 je podle mě takový přijatelný kompromis, je stavěna maximálně šertně a ohleduplně k životnímu prostředí i za cenu mírného navýšení nákladů (nevím přesně, o kolik se prodražila třeba stavba Opárenského mostu bez přístupu do údolí, ale určitě ne na čtyřnásobek, jako u zvažovaného ptačího tunelu na R55). Obstrukce Dětí země (a dalších "melounů") u D8 považuji za extremistický projev, principielně jim nejde o "lepší" trasu, ale o zablokování stavby dálnic jako takových. Totéž je jejich snaha o nahrazení R52 prodloužením R55, které je ještě méně průchodné. Na druhou stranu se mi nelíbí ani k přírodě ne příliš šetrná D1 (žádný tunel, minimum biokoridorů s možností překonat dálnici, málo oplocení, zato spoustu zářezů, náspů...).
2) Nemám s tím osobní zkušenost, ale někdo tady kdysi psal (ještě na starém fóru), že se pokoušel na nějakém fóru ekoaktivistů objasnit ekologické výhody dálnic, za což mu bylo sprostě vynadáno a ještě mu byl zaslán nějaký roztomilý virus (pamatuji-li si to dobře). Do těchto fór bych tedy snad raději ani nepřispíval...
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od radiala »

Nikdo mne z hnuti Dětí země nemůže přesvědčit.Pokud udělám betonový tunel R55.Bude mít z toho prospěch betonoví lobisté.Ty ptáci časem možná najdou jinou lokalitu.Jen když člověk jede tunelem jakákoliv kolize má horší následky než ve vonném terénu.Cementárna Mokrá už je kousek jeskyně pekárna.Před dvěma lety jsem se divil jak lom pokročil.Jakýkoliv beton co kvůli aktivistům se musí vybetonovat navíc.Jsou jak zářezy do pažby neboli do Moravského krasu.Stejný problém nastal před pár lety Českým středohoří kdy se rozjely lomy na všech významných kopcích v té oblasti.Hrozilo že rozebereme prodá se jako kamenná drt.To bylo už tomto režimu.Tenkrát jsem podepsal petici ani nevím jak to dopadlo.Jestli ten můj podpis měl nějakou váhu.Ty dálnice jak jsou navržený bych zásadně neměnil.S tím musí souhlasit většina naroda.To je demokratický.Většina rozhoduje z ohledem na nešinu.Menšina nemá mandát tomu bránit.Klidně bych ve sporných věcech vypsal referenda.Výsledek bude legalizovat rozhodnutí většiny.Dálnice má určitě vliv na životní prostředí.Nemůže me stále jezdit po cestách co se stavěly za Marie Terezie.Kdy nikdo netušil že v budoucnu budou krajinu brázdit tisíce aut denně.Otec mi vyprávěl když za první republiky přes vesnici jelo auto tak z toho měla pozdvižení celá vesnice.Mám zjištěný že Vermacht za druhý světový kde nevedla železnice odtáhl zásoby na koňských povozech.Kořistní náklaďáky co měli se na ruských cestách rosipali.Podstatě druhou světovou skončil vliv koňských spřežení.V devadesátých létech u nás skončil v dopravě vliv železnice.Cestu vlakem mám rád nejsem tak vyděšený když jako spolujezdec musím vytřeštěnýma očima sledovat provoz na na D1.Ta silnice byla stavěna na poloviční přepravu než tam jezdí dnes.Proto se těším na srovoznění R35.Hlavní je aby se mohlo stavět nikdo nelehal pod stavební stroje.Nevím proč se otálí R43 pozemky jsou vykoupeny od roku 1939.Toto bych chtěl vzkázat všem těm pseudo ochráncům životního prostředí.Zažil jsem jak tihle ochránci v ziním období hráli jeskyni na hudební nástroje vyhnali netopýry do mrazivé noci.Při rozhovoru sněmi mi bylo řečeno že je mezi nimi dívka co kandidovala do parlamentu za stranu zelených.Od tý doby tyhle lidi nemám rád.Protože přírodě škodí víc než normální lidi.Proto se snažím chránit společnost před těmito lidmi.Mám pocit že bojovat proti nim se setká nařčením že je milovník starých pořádků.Kdy jakákoliv hnutí mimo národní frontu byli protistátní.Já jsem už myšlenkově dál než tahle společnost co se bojí bránit proti nim.Tahle hnutí snaží nám vnutit jejich dogmata co po čase se ukážou že škodí taky životnímu prostředí.Pokud někdo navrhne řešení co opravdu neškodí životnímu prostředí má můj souhlas.Dogmat za svůj život jsem si užil dost.Proto nevěřím fanatikům.Fanatik bývá zaslepen dobrými skutky co většině národa může škodit.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Nezlobte se na mne, ale toto se nedá číst. Věřím, že Vaše názory jistě stojí za povšimnutí, ale chce to zapracovat na stylistické stránce textu, tento Váš výstup je pro mne, ale určitě i pro další uživatelé nestravitelný. :(
R48 -> D48 se podařilo!
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od Warcz »

To je jak z Google Translátoru :-)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Diaľničiar »

Martin_L píše:V Česku se nestaví nejdražší dálnice na světě, to jste jen uvěřil novinářskému blábolu (stokrát opakovaná lež se stává pravdou).
Otázkou ale je, proč český stát platí i věci, které by nemusel, jako například: *přeložky místních silnic, přeložky polních silnic, dává se kanalizace a úprava břehů i tam, kde nemusí; *proč se instalují nehorázné PHS, které jsou mnohdy o 300% drahší než třeba v Německu a Francii; *systém dodatků je již nesnesitelný; *systém změn v projektech ohledně vyvolaných investicí je nesnesitelný; atd.

Dálnice ve svém principu má nějakou cenu, která je jak v USA, tak v České republice aneb v Německu stejně drahá. A to bez ohledu na to, jestli se v USA staví s 50 cm AB krytu aneb v Německu se špičkovými technologiemu CB krytu, ale jde o to, kolik dá nakonec státní kasa (federální, státní, centrální) a kolik dají další: vyšší a nižší samosprávy, další státní organizace ... po správném systému předse dálniční přivaděc nemusí stavět státem řízená organize, co řídí stavbu dálnic. Otázka je, proč to tak neustále je zrovna v ČR, proč to někdo neoddělí. Proč se nerozepisují položky a náklady na údržbu a pravidelné opravy. Proto, aby se v tom nedalo vyznat ?

V USA stojí 1 km dálnice s typem 2x3 pruhy méně, než v ČR 2x2 ... rovněž v Německu. Jistě věc je i taková, jak jsou často MÚK, opravdu nepochopím proč musí ve střední Evropě jít MÚK i do vsi s 1000 obyvateli. Opravdu těch 10-20 mil. € za to stojí ? Asi jo, že ? Také záleží od DPH, od slev na DPH, od podporných investic speciálně do těchto staveb. Ale systém nepustí: státy staví většinou pouze přímo dálnice. I přeložky energetických sítí platí samotní energetické koncerny, nikoliv stát.

Ale to je škoda mluvit ...
radiala píše:Biopaliva škodí více než fosilní paliva.
Prosím vás o nějaký hodnověrný link. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Diaľničiar píše:
radiala píše:Biopaliva škodí více než fosilní paliva.
Prosím vás o nějaký hodnověrný link. :idea:
Na co link, stačí se zamyslet třeba nad pěstováním řepky jakožto paliva, bude energeticky náročnější když z mouky upeču chleba, nebo když z mouky upeču chleba, část ho usuším a pak znovu upeču malý chlebík?
Tedy vyrobí se nafta (což je zbytková složka, která vzniká při výrobě benzínu) a jde to distribuce.
Nebo vyrobí se nafta, jde do distribuce, pak do traktoru ten ji projede na poli při obdělávání řepky, ta se sklidí a použije jako procentuální příměs do nafty.
R48 -> D48 se podařilo!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od andy »

Martin z Ostravy píše:Na co link, stačí se zamyslet třeba nad pěstováním řepky jakožto paliva, bude energeticky náročnější když z mouky upeču chleba, nebo když z mouky upeču chleba, část ho usuším a pak znovu upeču malý chlebík?
Tedy vyrobí se nafta (což je zbytková složka, která vzniká při výrobě benzínu) a jde to distribuce.
Nebo vyrobí se nafta, jde do distribuce, pak do traktoru ten ji projede na poli při obdělávání řepky, ta se sklidí a použije jako procentuální příměs do nafty.
Tak sorry, ale tahle úvaha nemůže fungovat. To by zrovna tak moh někdo tvrdit, že se nemůže vyplatit těžba uhlí, když důlní stroje taky spotřebují elektřinu vyrobenou v elektrárně z uhlí :D
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od radiala »

Mám návrh.Když někdo bude chtít Ekotunel at si najde sponzora který ty změny v projektu zaplatí.Náš stát není tak bohatý aby mohl rozhazovat.Možná výrobci cementu by si mohli sponzorovat takhle zastánce ekomonster za 11 000 000,-.Když to vezmu co si na sebe dokáže vydělat je ekonomický zároveň méně zatěžuje životní prostředí.Dálnice která kvůli ekologům je delší o 10km.Tak máme v naši krajině pruh zabetonovaný krajiny co tam nemusel být.Spotřeba aut a emisí se tim zvýší.Tak se snadno může spočítat jak rozhazování při výstavbě v budoucnu to bude mít trvalý následky na životní prostředí.Tak zbytky přírody co byly stejně zničí emisemi.Další generace budou objíždět krajině něco co tam nebude.Budou si ťukat na hlavu jak naše generace stavěla nesmyslily.Proto jakýkoliv fanatici co si myslí že zastaví výstavbu dálnice za každou cenu.škodí budoucímu životnímu prostředí.Pokud ty dálnice nechceme tak vytvořte podzemní potrubí kde zboží bude putovat jak potrubní pošta.Když nesme ochotni zefektivnit železniční přepravu.Tranzitní kamiony naskládat povinně na niskopodlaží vagony.Ekonomika a blahobyt této země je spojen fugujicí dopravou.Výstavbu dálnic nelze blokovat.Pokrok si žádá obětovat krajinu co jsme znali z dětství.Mé přání je postavit nebytně nutné dálnice co nejkračí.Nenechat se vydírat tě mi co je nechtějí.Můžou se odstěhovat za Ural tam je místa dost.Užívat si krajinu bez dálnic.Pojídat kořínky protože kamiony tam nemají supermarkety kam by vozili potraviny.Dnešní člověk má už 100% závislost na potravinách co nevznikly okru jeho bydliště.Buďme raalisti.Blahobytem ztrácíme nezasažený prostředí.Pokud uvidíte nějakého aktivistu supermarketu tak škodí životnímu prostředí taky nevědomky.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od Standa »

andy píše:...
Tak sorry, ale tahle úvaha nemůže fungovat. To by zrovna tak moh někdo tvrdit, že se nemůže vyplatit těžba uhlí, když důlní stroje taky spotřebují elektřinu vyrobenou v elektrárně z uhlí :D
Záleží samozřejmě, jestli při té těžbě narubou víc uhlí, než při provozu spotřebují :) . Taky by mohli dopadnout jako ten slavný padělatel pětikorun za socíku - když ho chytili, ukázalo se, že je dělal asi za 6,50 kus :) . Četl jsem ovšem nějaký rozbor, dokazující, že produkce litru bionafty si vyžádá vstupy cca litru normální nafty (nejen palivo traktorů, ale i vyšší náklady na energii při zpracování a distribuci). Problém je, že to bylo už více než před rokem, takže to za a) těžko dohledám a za b) už to nemusí úplně platit (vývoj přeci jen trochu postupuje a genetické inženýrství dokáže zázraky).
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

andy píše: Tak sorry, ale tahle úvaha nemůže fungovat. To by zrovna tak moh někdo tvrdit, že se nemůže vyplatit těžba uhlí, když důlní stroje taky spotřebují elektřinu vyrobenou v elektrárně z uhlí :D
Uznávám, že se to může zdát jako blbost.
Ale je potřeba říci jaký je poměr mezi vkladem a výnosem, a to já nevím, takže na to se*u. :D
Ale na tom, že s tou řepkou je to blbost trvám. :P
R48 -> D48 se podařilo!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od andy »

Já přesný čísla taky neznám, ale je potřeba vzít v potaz, že něco jiného je hektarové políčko s řepkou někde u Kolína, a jiné výnosy (i výsledná energetická účinnost) budou na nekonečných lánech v Jižní Americe. Tam na druhou stranu hrozí, že se tyto plodiny budou pěstovat na konto kácení pralesů, což je taky nežádoucí. Každopádně problém je trochu komplexnější a nedá se vyřešit jedním odstavcem. Je jisté, že hledání nových zdrojů energií ještě nedospělo do stádia, aby jeho výdobytky mohly dosáhnout srovnatelného rozšíření jako tradiční paliva, a některé z těchto technologií se jistě v budoucnu ukážou jako v praxi nepoužitelné, to ale neznamená, že je namístě tento výzkum zatracovat nebo že se z jeho výstupů nic nedá využít už dnes.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od Diaľničiar »

Martin z Ostravy: to je zrovna takový divný příklad. ;) To bych se pak tedy vrátil do období před pár lety, kdy vaše země pálila obilí. :twisted: Protože má vysokou výhřevnost a předse všichni víme, že je ho potřeba jíst. :lol:

Jistě, že země brzo dojde k tomu, zda jíst aneb odkud čerpat energii a jak všichni víme, fakta jsou neúprosní: lidí bude brzo 7 mld. a energie je stále méně.

I tak jsou ale biopaliva biomasa mnohem šetrnější k ŽP, než fosilní paliva. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Udržitelný rozvoj

Příspěvek od jonáš »

radiala: jo, pokud chcete někam dálnici, najděte si na to sponzora. Ať je to symetrický 8-)
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“