Baťovy vize

Off-topic pokec
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Baťovy vize

Příspěvek od Pavel Q »

Bobek píše:Jenže s Maďary jsme nebyli zrovna kamarádi.
... což byla chyba Československa, že jeho hranice přerušily přirozené ekonomické vazby. Vodní cesta z Podkarpatské Rusi do českých zemí přes hory je prostě absurdní a ekonomicky neodůvodnitelná za jakékoli politické situace.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Baťovy vize

Příspěvek od JirkaS »

Pavel Q píše:... což byla chyba Československa, že jeho hranice přerušily přirozené ekonomické vazby. Vodní cesta z Podkarpatské Rusi do českých zemí přes hory je prostě absurdní a ekonomicky neodůvodnitelná za jakékoli politické situace.
No, chyba Československa... A jaká byla jiná možnost - asi vůbec nevzniknout a zachovat RU :roll:
Jinak ta vodní cesta je nesmysl, jenže Baťa měl s železnicí problémy. Nepovedlo se mu ani prosadit prodloužení tratě ze Zlína za Vizovice na východ a propojit ji směrem Vsetín a Slovensko.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Baťovy vize

Příspěvek od Lenny »

JirkaS píše: Nepovedlo se mu ani prosadit prodloužení tratě ze Zlína za Vizovice na východ a propojit ji směrem Vsetín a Slovensko.
Tu trať začal stavět, ale po válce již nebyla dostavěna.

Měl v plánu vybudovat nový železniční tah na Slovensko v trase Česká Třebová - Chornice - Prostějov - Kojetín (částečně nová trať) - Kroměříž - Otrokovice (nová spojka) - Zlín - Vizovice - Valašská Polanka (nová trať) - Horní Lideč. Tento tah byl kratší než zažitý přes Olomouc a Vsetín, resp. Ostravu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“