... což byla chyba Československa, že jeho hranice přerušily přirozené ekonomické vazby. Vodní cesta z Podkarpatské Rusi do českých zemí přes hory je prostě absurdní a ekonomicky neodůvodnitelná za jakékoli politické situace.Bobek píše:Jenže s Maďary jsme nebyli zrovna kamarádi.
Baťovy vize
Re: Baťovy vize
Re: Baťovy vize
No, chyba Československa... A jaká byla jiná možnost - asi vůbec nevzniknout a zachovat RUPavel Q píše:... což byla chyba Československa, že jeho hranice přerušily přirozené ekonomické vazby. Vodní cesta z Podkarpatské Rusi do českých zemí přes hory je prostě absurdní a ekonomicky neodůvodnitelná za jakékoli politické situace.
Jinak ta vodní cesta je nesmysl, jenže Baťa měl s železnicí problémy. Nepovedlo se mu ani prosadit prodloužení tratě ze Zlína za Vizovice na východ a propojit ji směrem Vsetín a Slovensko.
Re: Baťovy vize
Tu trať začal stavět, ale po válce již nebyla dostavěna.JirkaS píše: Nepovedlo se mu ani prosadit prodloužení tratě ze Zlína za Vizovice na východ a propojit ji směrem Vsetín a Slovensko.
Měl v plánu vybudovat nový železniční tah na Slovensko v trase Česká Třebová - Chornice - Prostějov - Kojetín (částečně nová trať) - Kroměříž - Otrokovice (nová spojka) - Zlín - Vizovice - Valašská Polanka (nová trať) - Horní Lideč. Tento tah byl kratší než zažitý přes Olomouc a Vsetín, resp. Ostravu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)