Pro zasmání

Off-topic pokec
Odpovědět
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Tomas Eybl »

Krtek700: konečně jste po delší době vrátil téma do úsměvné podoby. Představil jsem si totiž, jak vyžaduji svolení čerstvě narozeného dítěte k pořízení jeho portrétu.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Pro zasmání

Příspěvek od jozka »

Tak v pripade tehle fotky by to asi byla trochu honka.

Pripada vam to prastene? Bude hur.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pro zasmání

Příspěvek od kot »

Jožko, když se na to budeme dívat takhle (viz. tvoje hůř) tak nás třetí svět převálcuje v sakra krátké době... :zvraci:
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Pro zasmání

Příspěvek od krtek700 »

Tak jestli to chcete brát do absurdity, tak za to mimino má zodpovědnost rodič a předpokládám, že fotky dětí bez souhlasu rodiče se nefotí.
jozka: Tak za prvé to není fotka v ČR, takže se na to v USA můžou vztahovat úplně jiná pravidla, ale hlavně to spadá pod novinářskou/uměleckou fotku.( uvádí se, že se má člověk ohánět uměleckou, protože to nejde ověřit :D, to že jste novinář se lehce zjistí)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Pro zasmání

Příspěvek od jozka »

Ja nevim, co si furt stezujete na kvalitu dalnice, kdyz se na ne da i s timhle.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Honey72 »

Měl vůbec dálniční známku ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: Pro zasmání

Příspěvek od ku8a »

Mě by zajímalo, když někdo takhle vidí formuli, zasměje se a má super zážitek. Poté si přečte tento článek a bude volat na ty telefonní čísla, aby oznámil, v kolik hodin ji jaký den viděl?

Pokud by se toto stalo mně, věděl bych, že tato formule nikomu nijak neublížila, určitě bych nějaký telefonní číslo v článku přehlédl :)
D3 nad zlato
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Pro zasmání

Příspěvek od petsheny »

něco k odpočinku :mrgreen:
Přílohy
:)
:)
odpocinek.jpg (37.31 KiB) Zobrazeno 10070 x
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Pro zasmání

Příspěvek od AF-1 »

Honey72 píše:Měl vůbec dálniční známku ?
Neni kam nalepit (neodcizitelne).
; o )
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Mike »

asi nejvíc výstižné...
Nejvíc aktivity dokáže policie vyvinout v případech, kdy se defakto nic nikomu nestalo, ale kouká z toho pokuta
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Diaľničiar »

pro úsměv :P :D

Miss Réunion a kde jinde než na aktuálně nejdrahší silnici v EU? nouvelle route du littoral:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Honey72 »

Já jsem vůbec nepochopil, proč se tam ta mořská dálniční estakáda buduje, když po pobřeží vede kvalitní rychlostní komunikace ?

https://www.google.com/maps/@-20.877544 ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedovolil bych si tady uvést projekt, který by jinde nebyl popsaný.

Ano, takhle na pohled je to parádní pobřežní 4-pruh silnice. :idea: Je opravdu kvalitní, ale nemůže za to, že nezáleží od ní, že každou chvíli i není. Bohužel, desítky mrtvých od zhotovení pro pády balvanů, sesuvy skal, bahna při deštích a to se do té silnice na tyto anti- opatření investovalo v řádech mnoha desítek mil. € a nepomáhá to. Kromě toho je silnice uzavíraná při každé větší bouři. A to jsou další mnoha mil. € investice do ochranných opatření ze strany oceánu. Ohromné betonové bloky, aby to tam nepodmývalo vpři každé cykloně. Všechna opatření seshora i ze spodu se míjejí účinkem, a proto se staví zcela nová silnice v oceáně, o které se dlouho uvažovalo, ale nebylo možné jí technicky realizovat; právě pro to, že část v roce se nedá stavět pro silný vítr atp. Poté se muselo vyřešit financování.

pád skal v r. 2006 zablokoval komplet silnici: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=8668#p8668 , dodateční investice 90 mil. €
nové bezp. prvky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=8670#p8670

účinky cyklon na silnici: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 322#p91322

kombinace: budovaná silnice v oceáně a pád dalšího materiálu na pobřežní silnici: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 95#p145095

v ex roce další pády: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 45#p164145

Geologicky se ví, že svah nad silnicí se pomalu zesouvá, a proto nepostačují ani všechna ani- opatření, která stáli přes 140 mil. €. Navíc reálně hrozí, že silnice zůstane zcela uzavřená, když se toho utrhne najednou ještě více. Silnici napříč pevninou nelze tudy vybudovat; jen za cenu ohromné likvidace původního území. A po každém dalším pádě nebo silnější vlně se musejí ochranné bariéry opravovat. Často za nasazení vrtulníků a to není opravdu levné. Stojí na tom hospodářství ostrova, protože jak jste i přiložil mapu, tak je to jediná normální kvalitní silnice ze severu na jih po západní straně ostrova, kde ta ekonomika je. Jinak řečeno 4-pruh na pobřeží již nepostačuje svojí době.

detailně (i k mnoha dalším dálničním projektům ostrova Réunion) zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=118&t=922 :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Geo »

To jsem si myslel, ze to souvisi se svahem nad dalnici. Ale, ze je to az tak dramaticke jsem necekal. Jinak ty site v kontextu velikosti tech sesuvu. No,... :crazy:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepochybně se ví, že samotné sítě nezastaví svah. I ty ohromné stěny s ploty nemůžou zastavit ani větší balvan. Ale nějaké balvany a převisy se do minulosti a i dál řeší odpalem. Ale tyto postupy jsou rovněž zpouštěčem dalších problémů. Jinak během vydatných srážek se voda která jde roklinama, z vodopádů valí potůčkami a masivně právě ztéká po okrajích těch svahů ... ta pobřežní silnice se vybudovala pro vyřešení dopravních problémů, ale ty teď posledních 20 let vznikají pro její nečekané a dlouhé uzavírky související s výše popsaným stavem. Vzhledem k riziku, které jsem popsal se vynaložilo mnoho desítek mil. € na studie a původní odhadované náklady ve výši 1,5 mld. € se dostávají na 1,6 mld. € a nyní schází odhadem ještě 300-400 mil. € a jsme na 2 mld. €, ale tohle řešení umožní odstavit pobřežní silnici a vytvořit jednou a navždy bezpečnou formu cestování po ostrově v nejvíce obydlené oblasti. Navíc dál na jih se budovala další dálnice a tam je další rozvoj. Byla by chyba nedostat se bezpečně do hlavního města na ostrově. I za cenu bezmála 2 mld. €. Bavíme se o 12,5 km, tedy to vychází na 150 mil. € na 1 km. Protože: unikátní lodní baterie zhotovená jen pro toto veledílo, obří zařízení na ostrově pro produkci jednotlivých částí, extra jeřáb zhotovený v Nizozemsku, extra plán pro jejich dopravu, extra veliké stroje v podobě nákladních aut, práce logistiky zásadně v noci (to máte nasvětlení a cena noční práce), protože přes den by to omezovalo běžný provoz toho 4-pruhu na pobřeží. Dále vysoce speciální a specifická práce potapěčů a velmi citlivý monitoring na kvalitu mořské vody. Region žije i z turizmu. I proto to staví 2 veliké francouzské společnosti a nejen jedna. VINCI a BOUYGUES. Finance řeší region, franc. vláda, něčím přispěla EU. A banky. Při začátcích realizace to napadla eko-skupina, že to zničí všechno živé ve vodě, ale opak je pravdou. Velmi citlivě se postupovalo při výstavbě. Eko-skupina celkově odmítala jakékoliv řešení pro silnice. Ta samá podpálila jeřáb VINCI a podala celou řadu stížností na soudy za všechen postup. To vy v ČR znáte. Došlo to až tak daleko, že je soudní zákaz na jeden lom na ostrově a projekt nemá dost štěrku. Teď se to půlroku řeší. Krajní variant je dočasné napojení a nedokončení celého rozsahu, ale hledá se možnost jak pokračovat. A tak se posouvá datum zprovoznění. Jednak se později začalo, jednak byl i technický problém kvůli moc špatnému počasí během jednoho roku a jednak problém nyní. Kámen se dá dovézt, ale to by zvedlo ještě více náklady. Reální kontura otevření je tak pro roky 2021/2022. Posun o 3-4 roky, co není vzhledemk uvedenému až tak moc. Není to tedy snadné ani za tu cenu a jak je vidět, problémy je možné vytvářet všude až to rozum nebere. Částka 2 mld. € ale ještě uznaná nebyla, stále je to v úrovni 1,6 mld. €. Ale tím více méně hlavní práce stojí a vyčkává se jak se bude pokračovat v roce 2020.

Já to chtěl špíš odlehčit v tomto vlákně. :D
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Tomas Eybl »

2 mld. € za 12,5 km - tak si říkám, počítal někdo ekonomickou návratnost? Seznam mapy mi i při nejkrkolomější jízdě po serpentinách z nitra ostrova na druhé nejkrkolomnější místo přístupné z druhé strany ostrova ukazuje 2:33 h + samotný ostrov má na délku 70 km - to je úplné nic! Toto by mohlo být v sekci pro zasmání jedině, kdyby si to Francouzi platili sami. Když ale Dialničar přiznává, že platby jdou i z EU - tak kurnik, kde to jsme?

Ale jsem rád, že nás informuje. Jestli se bude opakovat Brexit (aneb opakování voleb tak dlouho, dokud nebudou výsledky podle přání mocipánů), Britové by se to měli dozvědět.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Diaľničiar »

To jsou zbytečné emoce. ;) EU proplácí mnoho staveb a projektů, které jsou výrazně drahší než nějaký průměr za něco. Je to ponecháno na schválení si členské země, pokud na tom opravdu trvá, vždycky je jen nějaký balík z každého fondu pro každou zemi. Aby rozhodla výslovně že něco neproplatí, to už by byla federace s rozhodovací pravomocí co se kde bude stavět. To se neděje.

Původně to bylo 1,245 mld. € na 9 km v rámci vizualizací a plánů bez detailních studií. Po detailním rozpracování to je 1,6 mld. € za 12,5 km. Se vším všudy před zahájením výstavby. Náklady jsou mezičasem na 1,9 mld. €. Rozdíl 300 mil. € musí řešit Region a Francie. Aktuálně Region schválil dalších 33 mil. €.

https://www.capital.fr/economie-politiq ... on-1338453

Základní rozpis financování je k nalezení zde: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/f ... %81gionaux , kde jasně dominují jiné než společné evropské zdroje. FCTVA jsou kolektivní zdroje Francie, až ta kolonka FEDER je Regionální fond EU (ERDF; Fonds européen de développement régional), tedy 151 mil. € přispěla EU. A proč ne? ;) 9,5% podepsaných nákladů.

Ekonomická návratnost je asi taková, že tady jednou nebude možný provoz po tom pobřeží. A přírodu na ostrově nikdo zničit nechtěl. Už výstavba dálnice Tamarind přinesla různé pohledy ... přitom z budovatelského pohledu je to nádhera. Je to stejné jako hledat ekonomickou návratnost obchvatu Štokholmu a podobně drahých staveb ... nepochybně je ale ten fakt navýšení ceny o pomalu 1/3 hrozivým mementem, ale ani to není něco co by se jinde nedělo, ČR nevyjímaje. On to nakonec někdo zaplatí. (to neznamená, že souhlasím s tím, aby se takhle všechno prodražovalo)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Honey72 »

Možná se zdá 70 kilometrů někomu málo a dotace jen vyhozenými penězmi EU, ale ten ostrov má skoro milion obyvatel. Je to stále lepší investice než kdejaké slepé cyklostezky apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Diaľničiar »

A to je další věc, bezmála milion na ani né 3000 km2. Na ostrov ročně zavítá i další půl mil. turistů. To je právě enormní zátěž spojená se zajištěním služeb. Takže ano, když nemá být bezpečný 4-pruh na pobřeží, tak bude multi- pruh v oceáně. Ta dálnice tady jednoduše ze severu na jih vede, tak proč by najednou neměla? Dokud to nebylo technicky možné, tak musí postačovat ten smrtelně nebezpečný pobřežní 4-pruh. To byla veliká sláva, když se to kdysi zprovoznilo. A vzhledem k hornatému charakteru to cestování není na ty uvedené vzdálenosti vůbec snadné. To není jak v ČR, že všude vedou silnice. Obdobně je na tom Korsika, kde ten terén rovněž nenahrává nějakému rychlému cestování a jen velmi pomalu se realizují delší 4-pruhy, nové mosty, které nahrazují staré úseky s mnoho početnými seprentínami atp. Jenomže Francie je vyspělá a podíl % financování EU je tady opravdu nízký ... a celkové sumy zanedbatelné proti vychodnímu bloku EU.

Je to zvláštní ten pohled, že je kritika za to, že EU financuje třeba tento projekt. Namísto jakési radosti & hrdosti za to, že se buduje nová dopravní infrastruktura, tak se to kritizuje. Ale pohledem na jiné státy se pak tiše závidí. To je na tom to zajímavé a zvláštní, ale i ty další státy to z něčeho financují. Ať se klidně staví na Reunionu stejně jak na pevninské Francii, Belgii, Švédsku, Itálii, Španělsku, Polsku, Maďarsku, Slovensku atd. Ať se klidně zesilní finance pro infrastrukturu, na poměrně malé ploše žije opravdu mnoho obyvatelstva. Chybí suroviny, ale produktivita je vysoká a to samo sebou zvyšuje požadavky na kvalitní infrastrukturu. Jak dálniční tak VRT atp. Ale to se víceméně neděje, protože EU v tomto zaspala svůj rozvoj, stále platí jakási národní úroveň, rozvoj regionů a jen velmi slabé propájení. Peněz je všeobecně méně než na jiné politiky EU (zemědělství), doprava se musí navíc podřizovat ekologii, takže stávající infrastruktura se musí upgradovat, i když v jiných zemích se nedosahují ani takové parametry jaké jsou v EU a na nové stavby bude ještě méně peněz. Pak vyvstává ta závist, že někde se staví něco takové jako na Reunionu. A podpora na státní PPP (model Číny) se neděje a přitom EIB existuje. I když nemají všechny státy € tak by se to mohlo uživit. Ani extra státní fondy nejsou z hlediska zajištění příjmů (model USA a další; není třeba že 10c z 1l PHM půjde na daný fond a dle počtu obyvatel, ekonomiky nebo rozlohy se to přerozdělí přes nějaký fond na klíčové projekty). To by byla již revoluce do národních států. A bude to doléhat, ten nedostatek nových staveb ještě proto, že infrastruktura po IIWW stárne tak, že mosty padají, omezuje se na nich provoz atp. Do mnoha regionálních silnic se 40 let neinvestovalo a již nestačí výměna 5 cm vozovky. O to méně peněz bude na nové silnice, obchvaty a mosty i v regionech. A to je to, čemu se EU 2 dekády vůbec nevěnuje. Politická reforma měla být v 2010 a v 2020 dokument na dopravu. To politické se odsunulo a na jiné dokumenty ani nedošlo. Nové nástroje, které se zavádějí jsou slabou náhražkou selhávajícího systému; CEF atp. Protože je to taková částka, že děleno počet států a let to vychází v čistém průměru na 160 mil. € na 1 stát. Ale jinak se dá dočíst jaká je to paráda. Náklady na celkový chod a činnost EU jsou větší než investice na vzájemnou dopravní infrastrukturu.

I tak to ale bylo spíše pro odlehčení tématu, to video. :D

Za pár let bude ten viadukt snad v provozu. :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Honey72 »

Před svými cestami po Evropě si vždy podrobně připravím trasu v mapách a na street view, abych pak nebyl překvapený. Ale musím přiznat, že železniční přejezd na čtyřpruhové dělené silnici E87, navíc se stopkou mě překvapil víc než dost :shock: :) Snad tam nebudu jediný, kdo na té stopce zastaví a nenapálí to do mě kamion zezadu :-)

https://www.google.com/maps/@41.6056563 ... 312!8i6656

https://www.google.com/maps/@41.6112253 ... 312!8i6656

Jo a jak jsem zjistil, není to jediný přejezd na této trase .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Tomáš Němec »

Honey72: Po té trati už evidentně hodně let nic nejelo. Čekal bych, že to v tom Turecku nikdo dodržovat nebude a zastavení by mohlo být dost o hubu.. nadruhou stranu, pokud tam bude číhat policajt, tak si vás vychutná ;)
Trochu mně to připomíná nesmyslná omezení rychlosti na jihoitalských dálnicích, které opravdu NIKDO nedodržuje, maximálně pár dezorientovaných německých turistů, kteří se ještě neaklimatizovali na tamní provoz a vytvářejí tím dost nebezpečné situace.
https://goo.gl/maps/ivMWr9jbqxpA5ahM6
Pokud je tam 80 km/h, jede se dál klidně 130, pokud je tam 60 km/h, tak se zpomalí řekněme na 110... Zdálo se mi, že ti, kdo tam tyto značky instalují, už dopředu počítají, že se tam bude jezdit o 40 - 50 km/h rychlejc..
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Pro zasmání

Příspěvek od petsheny »

Stačí vyrazit do Maďarska, tam to mají taky na silnici č.26 mezi SK a Miskolcem.

https://www.google.de/maps/@48.1729283, ... 6656?hl=cs
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Pro zasmání

Příspěvek od jozka »

Cim vic jih, tim vic adidas... takovou trubku, co jsem dostal od domaciho nkladaku, kdyz jsem si dovolil v kanonu Moraci pribrzdit na "50" na 60 nepreju nikomu. Nebo radsi ani nezjistujte, jak vypada v BiH usek E762 u hranic s MNE (vcetne hranicniho mostu).
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Tom od Budějc »

Nechtěl jsem to dávat do sekce "Dálniční známky", ale protože mě to pobavilo, tak alespoň sem :D
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (83.93 KiB) Zobrazeno 7455 x
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Pro zasmání

Příspěvek od Japao Joe »

Jo tyhle velkohubý prohlášení od IT managerů vždy pobaví. Oni to sice za víkend spíchnou, ale pak půl roku vychytávaj chyby, ladí komunikaci s dalšími systémy atd.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“