A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Plyn, který se při adiabatickém rozpínání ohřívá, to nějak porušuje termodynamické zákony. Když se energie plynu spotřebuje na rozepnutí, tak jí ubude na teplotě. Ward-Leonardovo soustrojí a komutátorový stroj je anachronismus, když se běžně používají stroje střídavé a spínací polovodiče pro regulaci.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Nojo, ale vidle jsou vidle .. já už viděl vyřešenejch věcí, co se dalších dvacet let nedaly uvést do provozu .. většinou kvůli nějakýmu tomu pitomýmu "středoškolskýmu" fyzikálnímu limitu, kterej se mimo laboratoř a správnej rosnej bod nedařilo eliminovat. Termosku, jo? Další nárust objemu celýho toho monstra. A kosmická mikroturbína je dimenzovaná na životnost pár set tisíc km provozu, čili odhadem desítky tisíc provozních hodin? A vejde se do ceny běžnýho čtvrtmilionovýho auta? A proč se už dávno nepoužívaj třeba na metylalkohol, když je to tak slibná technologie.
Mi furt přijde jednodušší, když už bych měl levný zdroje vodíku, investovat i trochu uhlíku, třeba z vydestilovaný biomasy, a syntetizovat nějaký "hustší", za normální teploty nebo "rozumnýho" tlaku kapalný paliva. To se technologicky umí dávno, jen ta blbá ropa je přes všechny ztráty a náklady zpracování a růst ceny furt ještě o něco levnější. A palivovej systém je na to dávno vyvinutej, od nafty po LPG, a dá se adaptovat do tý současně jezdící báze řádu miliard vozidel po světě.
A nevim, nejsou ty vidle vaše? Tady http://www.hytep.cz/data/docs/SVA_HYTEP.pdf čtu, že kapalnej vodík má hustotu 71 kg/m3 a "energetickou hustotu" na úrovni 0,27 vztaženo k benzinu na litr, stlačenej na 700 atmosfér (kdo to chcete mít v autě?) jen 0,15. Zas tak zastaralej zdroj to nejni, i když rychlý novátoři maj jistě lepší "vyšší patra" (vono je to ve skutečnosti zaběhnutí dlouhatánskou chodbou do zastrčenýho kumbálu, bez velký změny potenciální energie).
Mi furt přijde jednodušší, když už bych měl levný zdroje vodíku, investovat i trochu uhlíku, třeba z vydestilovaný biomasy, a syntetizovat nějaký "hustší", za normální teploty nebo "rozumnýho" tlaku kapalný paliva. To se technologicky umí dávno, jen ta blbá ropa je přes všechny ztráty a náklady zpracování a růst ceny furt ještě o něco levnější. A palivovej systém je na to dávno vyvinutej, od nafty po LPG, a dá se adaptovat do tý současně jezdící báze řádu miliard vozidel po světě.
A nevim, nejsou ty vidle vaše? Tady http://www.hytep.cz/data/docs/SVA_HYTEP.pdf čtu, že kapalnej vodík má hustotu 71 kg/m3 a "energetickou hustotu" na úrovni 0,27 vztaženo k benzinu na litr, stlačenej na 700 atmosfér (kdo to chcete mít v autě?) jen 0,15. Zas tak zastaralej zdroj to nejni, i když rychlý novátoři maj jistě lepší "vyšší patra" (vono je to ve skutečnosti zaběhnutí dlouhatánskou chodbou do zastrčenýho kumbálu, bez velký změny potenciální energie).
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Už jen drobnost a necháme toho. Já psal 1995, nikoliv 1990 - a tam došlo k dost zásadnímu posunu.adamos píše:Tady srovnání pokulhává snad ještě víc. Tehdy v roce 1990 vůbec nebyly telefony na každém rohu. Za telefonní linku se platilo zlatem a čekalo se na ni leta.MPMP píše:Tehdy existovala alternativa v telefonování z pevných linek. Byly v každé budově a na ulicích téměř na každém rohu.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Pardon, to mě uniklo. V roce 1995 už to s pevnýma linkama bylo lepší. Zároveň ale mobil už neměl pět, ale jen čtvrt kilo a odvážlivci jej nosili i v kapseMPMP píše:Už jen drobnost a necháme toho. Já psal 1995, nikoliv 1990 - a tam došlo k dost zásadnímu posunu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
No dnes se zase k cihlám v kapsách vracíme, asi nám ty kalhoty více drží po několikátém utažení opasků
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22551
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Já se prostě domnívám, že kapalné palivo - kapalné za běžné teploty a běžného nebo jen mírně vyššího tlaku, které oxiduje s vzdušným kyslíkem, je nejkompaktnější způsob ukládání energie. Cokoli jiného bude méně efektivní, třeba kvůli energii na kompresi a chlazení, kvůli substrátu v němž je to neseno, nebo kvůli tomu, že se nevyužije kyslík, ale bude se muset vozit s sebou i ten druhý reaktant. Vylepšovat má smysl vlastní získávadlo energie, ať už to bude mít písty, turbínu, nebo třeba katalytický elektro článek.
Nebo vynalézt mobilní reaktor studené fúze, ten by to jediný trumfnul
Nebo vynalézt mobilní reaktor studené fúze, ten by to jediný trumfnul
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
pravdou je, že mě na tom překvapuje, že už 100let používáme a "tuníme" píst ve válci
ten základ je pořád stejný, jen přesněji vyroben a obalen elktronikou, ale pořád se nám o polovinu času fláká.
začínám věřit těm spikleneckým teoriím o "likvidaci" ostatních vynálezů
že nedokázali wankela utěsnit před 50lety...
ale dnes ?
to samé dvoudobý motor, přímý vstřk a elekronika by z něj udělala krále, ale kde se to zaseklo....
ten základ je pořád stejný, jen přesněji vyroben a obalen elktronikou, ale pořád se nám o polovinu času fláká.
začínám věřit těm spikleneckým teoriím o "likvidaci" ostatních vynálezů
že nedokázali wankela utěsnit před 50lety...
ale dnes ?
to samé dvoudobý motor, přímý vstřk a elekronika by z něj udělala krále, ale kde se to zaseklo....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Furt to samý .. máme nějakou jinou fyziku? Máme nějaký řádově jiný materiály? Mně životem od dětství (šedesátá léta) provází průběžné hlásání, že jaderná fůze, která lidstvu zajistí přehršel levný a čistý energie, je na spadnutí, jen co ti líní vědci a neschopný inženýři došmudlaj nějaký ty technologický problémky .. a máme tu akorát furt lepší a výkonější bomby, co to pro ně bylo vymyšlený původněMike píše:že nedokázali wankela utěsnit před 50lety...
ale dnes ?
to samé dvoudobý motor, přímý vstřk a elekronika by z něj udělala krále, ale kde se to zaseklo....
A z dvoudobýho motoru nic užitečnýho neuděláte, ani kdyby to řídilo osmnáct procesorů, furt vám bude kus výkonu s čerstvym luftem (když ne nespálenou směsí) utíkat vejfukem a budete plejtvat olejem na ztrátový mazání a generovat nepřijatelný emise všeho možnýho. Konečně "píst ve válci" je osvědčenej přírodní princip, ne?
http://s3-ec.buzzfed.com/static/imagebu ... 786-23.jpg
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Tak nejake to ztratove mazani ma v realu i ctyrtakt. Lecktery vyrobce udava i alibisticky 1l/1000km.
U dvoutaktu je hlavni problem v pohybu pistnich krouzku pres prepousteci kanal - tam se pul milionu bez nekolika vymen jen tak nenatoci.
Unik paliva by u primeho vstrilu takovy problem nebyl. Navic ctyrtakt take zavira ventily az v kompresnim zdvihu.
U dvoutaktu je hlavni problem v pohybu pistnich krouzku pres prepousteci kanal - tam se pul milionu bez nekolika vymen jen tak nenatoci.
Unik paliva by u primeho vstrilu takovy problem nebyl. Navic ctyrtakt take zavira ventily az v kompresnim zdvihu.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
páč jsem na toto téma kdysi psal SOČku, bylo to sice před sametem, ale už v té době se hovořilo o jedné australské firmě, která to zkoušela, samozřejmě parametry slušné, proti 4T výrazně
jenže v té době mělo přímý vstřik pár dieselů, takže tím předběhli dobu a pak už asi nic
jinak z hlediska emisí to bylo lepší - pro kat - než tehdejší 4T, tedy ještě většinou karburátorové a s neřízeným katem že
ale obecně je jasné, že diesel je lepší než benzín, právě z hlediska využití energie, to bylo už někde ve fyzice pro 5-6 řídu
jenže v té době mělo přímý vstřik pár dieselů, takže tím předběhli dobu a pak už asi nic
jinak z hlediska emisí to bylo lepší - pro kat - než tehdejší 4T, tedy ještě většinou karburátorové a s neřízeným katem že
ale obecně je jasné, že diesel je lepší než benzín, právě z hlediska využití energie, to bylo už někde ve fyzice pro 5-6 řídu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
znamy z budapesti mi rikal, ze diky vysoke cene phm ubylo ve meste tak 10% aut a mesto se stalo podstatne prujezdnejsi. ze tech 10% je ta spicka, co tvori zacpy.
pocitujete v dnesni dobe draheho benzinu neco podobneho i v praze?
ja moc ne.
pocitujete v dnesni dobe draheho benzinu neco podobneho i v praze?
ja moc ne.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Neřekl bych, že se v Praze něco takového děje, ale je třeba říct, že v Praze zatím nedošlo ani k žádným změnám v platech, v Budapešti to ale "už vypuklo", takže v budoucnu uvidíme.
Zkušenost mi říká, že úbytek cca 10% aut znamená, že se dá všude projet bez problémů (pracovní dny mezi prázdninami, špatné počasí apod.)
Zkušenost mi říká, že úbytek cca 10% aut znamená, že se dá všude projet bez problémů (pracovní dny mezi prázdninami, špatné počasí apod.)
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
takže ideálem je hnusný víkend o prázdninách
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
No já teda v Praze pozoruju výrazné zlepšení ... ale dávám to spíš za "vinu" zprovoznění jížní části okruhu. Např. stav že v sedm ráno člověk téměř bez zastavení projede magistrálu i jižní spojku, to ještě na jaře 2010 nebývalo úplně běžné...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Taky jdou nahoru ceny PHM, takže dost lidí přestoupilo na MHD.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
vaclav píše:... ze diky vysoke cene phm ubylo ve meste tak 10% aut
...
pocitujete v dnesni dobe draheho benzinu neco podobneho i v praze?
...
definice kruhemMartin z Ostravy píše:Taky jdou nahoru ceny PHM, takže dost lidí přestoupilo na MHD.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
no a ted se dostavam k pointe, predstavte si ten chaos, kdyby azet byly velmi levne, neco jako treba 0,5Kc/km.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
Možná by se zas nemusely řešit emise, pokud by ty zplodiny měly nějakou méně nezdravou podstatu (čistá směs co2 + h2o) nebo nebyly místně vůbec.vaclav píše:no a ted se dostavam k pointe, predstavte si ten chaos, kdyby azet byly velmi levne, neco jako treba 0,5Kc/km.
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
ano, ale jde mi spise o permanentni dopravni kalamitu.
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
třeba by na ně jezdilo i MHD a tím pádem by bylo zdarma
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Kolo stojí max 1kč/km a žádnou kalamitu nezpůsobí...
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Toho se v Praze určitě bát nemusíme
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
myslite? co kdyz to je fotka prahy z vaclavaku z roku 2035 po obsazeni EU pratelskymi vojsky CLR?