A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Ani nemusej přijít, zvládnem to sami.
http://www.denik.cz/praha/kolaps-prazsk ... -aqb3.html
http://www.denik.cz/praha/kolaps-prazsk ... -aqb3.html
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Auto*mat už na tom pracuje ! Všichni povinně do práce na kole, kopce nekopce !
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
S těma kopcema to zas taková tragédie není. Do práce je to pro většinu lidí směr centrum, tudíž z kopce a z práce už se to nějak "vykejvá". A opravdu velkých stoupání je jen pár (Strahov, Prosek, Pankrác), ale ta se dají při troše dobré vůle vyjet i trasou s menším sklonem...
Větší problém bych viděl v zimě...
Větší problém bych viděl v zimě...
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Už přímo živě vidím, jak celé sídliště Bohnice odpoledne šlape na kole z práce cestu od Vltavy. Jestli si někdo skutečně myslí, že to je řešení, tak to je mi ho docela upřímně líto.
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Mám to do práce taky z kopce, přesto jsem tam při jedné pokusné jízdě dorazil pěkně zplavený a zralý na sprchu . A to jsem jel jako chuligán zkratkama po chodnících. Prostě Praha není Amsterdam ani Londýn. Carpool by tu ale možná fungovat mohl, kamarád, co bydlí v centru, by o něj měl i zájem.
MPMP: Mně je spíš líto té většiny obyvatelstva, na jejichž úkor se realizují experimenty těch pár cyklopošuků z Auto*matu.
MPMP: Mně je spíš líto té většiny obyvatelstva, na jejichž úkor se realizují experimenty těch pár cyklopošuků z Auto*matu.
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
No já sem hodim něco, čim sem nedávno zaplevelil tramvajový forum .. sice to nejni alternativní zdroj, ale s tim kolapsem to docela těsně souvisí. Neschopnost provést drobný úpravy infrastruktury, který by se za bolševika zvládly občanskou výpomocí v rámci akce "Z" .. ovšem tenkrát těch aut nebylo tolik.
Prej "politik, který navrhne ubraní i jednoho parkovacího místa je na odstřel" .. a když na Roztylech řešej parkování neustálym přimalovávánim žlutejch čar k chodníkům, takže v části sídlišťátka klesla využitelná kapacita o 20%, je to v pohodě, protože to nedělaj politici, ale policajti. No, bylo tam pak ouzko, ale lidi sou šikovný. Musej.
A dneska dole v Nuslích zas řádila noční odtahovka a městský policajti tam na centimetry odměřovali, kdo stojí 4.90 m od hranice křižovatky, s tim hned do Hostivaře. Kšefty se točej.
Přitom by mnohde stačilo vzít krumpáč a ubourat pětimetrovej chodník nebo nedomrlej trávníček a dalo by se parkovat nakolmo místo podél, se zvýšenim kapacity na dvojnásobek.
No já vim, že to nende .. jen mě sere, jak na nočních hoši makaj, ale když je jeden potřebuje při nějaký bouračce tak si klidně hodinku může počkat
MMch by mohli tady odtahat skoro celý sídliště, protože málokde se dá zaparkovat tak, aby zůstal 3 m průjezdný pruh .. to je 6 m v obousměrce, a dlouho jsem bydlel v ulici se šířkou mezi obrubníkama 5 m kde to nešlo dodržet ani když tam nestál nikdo. Holt předpisy neustále předbíhaj realitu, ale s hasičema a mrtvolama se to dá vokecat dycky
Ty sídliště jsou holt navržený při třetinový míře motorizace, ulice jinde mnohdy při nulový a nikdo nemá potřebu to řešit. ještě lepší to je v těch spontánně vznikajících obytných okrscích ze zahrádkářských kolonií, kde je problém projet autem v jednom směru a na konci se otočit někomu ve vratech. Vono to sem nepatří, od jednoho SUV v průjezdnym profilu sem trochu odbočil, ale podstata je stejná, nabídka zdaleka nenaplňuje poptávku a obci je to ganz fekál.
"Nedávno jsem zrovna řešil jednu uličku na sídlišti, kde bylo na průjezd 2,30 metru a navíc to bylo v oblouku. S osobákem to jde, ale kdyby v tom bloku hořelo, tak by to byl velkej průser."
V tom nejsme ve sporu, akorát já bych vám to rád usnadnil "technickejma prostředkama", tedy aby ti lidé nemuseli parkovat v průjezdnym profilu, neboť očekávat že "nebudou líný", jak tu někdo navrhoval, a zaparkujou kilometr jinde, nejlépe na pustym místě kde je auto za dvě noci spolehlivě vykradený, se nedá očekávat. Lidi jsou lidi. Pak se jim daj ty auta pokrokově "totalitně" zakázat nebo ještě pokrokověji, "demokraticky" učinit ekonomicky nedostupný, ale to už tu v nějaký divoký kombinaci taky bylo.
Hlavně bych očekával, že to bude obec řešit, protože od toho si ji lidi volej a platěj, ne že bude vymejšlet jestli ten futuro surogát Masaryčky bude postříbřenej nebo pozlacenej. Konec konců i pozemky se daj vypořádat či vyvlastnit a kdo má lepší a jednodušší možnost získat stavební povolení, než obec.
Sakra to sem toho tuhle nakecal .. kdyby se to sem nehodilo, tak to prosim přesuňte do nějakýho infrastrukturního fóra
Prej "politik, který navrhne ubraní i jednoho parkovacího místa je na odstřel" .. a když na Roztylech řešej parkování neustálym přimalovávánim žlutejch čar k chodníkům, takže v části sídlišťátka klesla využitelná kapacita o 20%, je to v pohodě, protože to nedělaj politici, ale policajti. No, bylo tam pak ouzko, ale lidi sou šikovný. Musej.
A dneska dole v Nuslích zas řádila noční odtahovka a městský policajti tam na centimetry odměřovali, kdo stojí 4.90 m od hranice křižovatky, s tim hned do Hostivaře. Kšefty se točej.
Přitom by mnohde stačilo vzít krumpáč a ubourat pětimetrovej chodník nebo nedomrlej trávníček a dalo by se parkovat nakolmo místo podél, se zvýšenim kapacity na dvojnásobek.
No já vim, že to nende .. jen mě sere, jak na nočních hoši makaj, ale když je jeden potřebuje při nějaký bouračce tak si klidně hodinku může počkat
MMch by mohli tady odtahat skoro celý sídliště, protože málokde se dá zaparkovat tak, aby zůstal 3 m průjezdný pruh .. to je 6 m v obousměrce, a dlouho jsem bydlel v ulici se šířkou mezi obrubníkama 5 m kde to nešlo dodržet ani když tam nestál nikdo. Holt předpisy neustále předbíhaj realitu, ale s hasičema a mrtvolama se to dá vokecat dycky
Ty sídliště jsou holt navržený při třetinový míře motorizace, ulice jinde mnohdy při nulový a nikdo nemá potřebu to řešit. ještě lepší to je v těch spontánně vznikajících obytných okrscích ze zahrádkářských kolonií, kde je problém projet autem v jednom směru a na konci se otočit někomu ve vratech. Vono to sem nepatří, od jednoho SUV v průjezdnym profilu sem trochu odbočil, ale podstata je stejná, nabídka zdaleka nenaplňuje poptávku a obci je to ganz fekál.
"Nedávno jsem zrovna řešil jednu uličku na sídlišti, kde bylo na průjezd 2,30 metru a navíc to bylo v oblouku. S osobákem to jde, ale kdyby v tom bloku hořelo, tak by to byl velkej průser."
V tom nejsme ve sporu, akorát já bych vám to rád usnadnil "technickejma prostředkama", tedy aby ti lidé nemuseli parkovat v průjezdnym profilu, neboť očekávat že "nebudou líný", jak tu někdo navrhoval, a zaparkujou kilometr jinde, nejlépe na pustym místě kde je auto za dvě noci spolehlivě vykradený, se nedá očekávat. Lidi jsou lidi. Pak se jim daj ty auta pokrokově "totalitně" zakázat nebo ještě pokrokověji, "demokraticky" učinit ekonomicky nedostupný, ale to už tu v nějaký divoký kombinaci taky bylo.
Hlavně bych očekával, že to bude obec řešit, protože od toho si ji lidi volej a platěj, ne že bude vymejšlet jestli ten futuro surogát Masaryčky bude postříbřenej nebo pozlacenej. Konec konců i pozemky se daj vypořádat či vyvlastnit a kdo má lepší a jednodušší možnost získat stavební povolení, než obec.
Sakra to sem toho tuhle nakecal .. kdyby se to sem nehodilo, tak to prosim přesuňte do nějakýho infrastrukturního fóra
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
tak ze by preci?vaclav píše:znamy z budapesti mi rikal, ze diky vysoke cene phm ubylo ve meste tak 10% aut a mesto se stalo podstatne prujezdnejsi. ze tech 10% je ta spicka, co tvori zacpy.
pocitujete v dnesni dobe draheho benzinu neco podobneho i v praze?
ja moc ne.
od roku 2007 klesla spotřeba benzínu v Česku o téměř 15 procent
http://www.novinky.cz/ekonomika/263357- ... autem.html
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
No já například od roku 2009 nespotřebovávám benzin vůbec
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Jestli to taky nemůže být třeba tím, že auto, kterým jsem před 10 lety jezdil, žralo 7, dneska zvládá totéž za 5 a něco. A když si vzpomenu na Žigula, ten žral i trávu kolem cesty.
O ježdění nebo neježdění by promluvily spolehlivě jenom reálné vozokilometry (ale jak to zjistit, že).
O ježdění nebo neježdění by promluvily spolehlivě jenom reálné vozokilometry (ale jak to zjistit, že).
Království a půl princezny za 511.
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Tak jistou informaci nese sčítání vozidel, bohužel se z nějakýho důvodu musela změnit metodika, ale snad jen u kamionů. Připadá mi to víc než na ceně PH závislý na počasí ale plusminus furt stejný.
Re: A. Z. E. T - kvíz (Alternativní Zdroje Energie Teoretick
To je ale opravdu jen benzin. Započtěte k tomu Propan, přechod na naftu a na ten úbytek z důvodu "nejždění" toho už moc nezbyde.vaclav píše:od roku 2007 klesla spotřeba benzínu v Česku o téměř 15 procent
http://www.novinky.cz/ekonomika/263357- ... autem.html
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Budoucnost nákladní dopravy podle Siemense
http://www.liveleak.com/view?i=912_1337860343
http://www.liveleak.com/view?i=912_1337860343
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
To vypadá docela zajímavě! Pokud by ovšem tyhle "troleytrucky" měly pouze elektromotor, určitě bychom to uvítali třeba na D1 skoro všichni - vyřešilo by to definitivně problém předjíždějících kamionů .
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Nojo, nákladní trolejbus, to už tu bylo před válkou, akorát ne ve volný krajině. určitě už se někdo třese na ty miliardy až se budou všude tahat dráty .. zdroje zřejmě furt někde jsou. Jen se bojim že ti, co kdysi řvali proti mýtnejm branám, budou mít důvod řvát tisíckrát víc.
Mmch zrovna jsem přijel od Milana, a v celym vale Trento se ty kamiony chovaj docela stejně jak na D1 .. předjížděj nulovym rozdílem. A nejsou to jen český značky stejně jako nemaj jen český značky viselci v levym těsně pod hranicí tachometrický max. rychlosti. Nejsme prostě z hlediska Evropy žádnej pupek .. spíš ten otvor zhruba naproti
Mmch zrovna jsem přijel od Milana, a v celym vale Trento se ty kamiony chovaj docela stejně jak na D1 .. předjížděj nulovym rozdílem. A nejsou to jen český značky stejně jako nemaj jen český značky viselci v levym těsně pod hranicí tachometrický max. rychlosti. Nejsme prostě z hlediska Evropy žádnej pupek .. spíš ten otvor zhruba naproti
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
No, že v případě technologického průlomu by byl držitel patentu nové generace baterií ve vatě je jasné už všem. Velké korporace už slušně investují do výzkumu zkapacitnění baterií, viz. např. joint venture Bosch & Samsung: http://www.bosch-press.com/tbwebdb/bosc ... h=0&id=343
Tipnul bych si, že jsou v tom velké dlouhé peníze a něco určitě do 5-10 let přinesou - viz. http://www.greencarcongress.com/2011/09 ... 10913.html. Minimálně elektrokola a městská elektrovozítka do států kde až tak moc v zimě nemrzne...
Tipnul bych si, že jsou v tom velké dlouhé peníze a něco určitě do 5-10 let přinesou - viz. http://www.greencarcongress.com/2011/09 ... 10913.html. Minimálně elektrokola a městská elektrovozítka do států kde až tak moc v zimě nemrzne...
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
A co takhle cold fusion ?
http://world.std.com/~mica/cft.html
http://world.std.com/~mica/cft.html
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Kdo věří, ať tam běží
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Jste druhej
Imho je to fantasy, protože všude to nenatahaj a kvůli pár trasám se nevyplatí pořizovat novej vozovej park. Nemluvě k náchylnosti každý troleje na poškození, natož když budou dvě rovnoběžně a nebudou tam jezdit poměrně přesně vedený a kontrolovaný vozidla železnice, ale kdejakej jouda s pantografem.
Ale zaniklo asi tohle, ten člověk slibuje dodat víceméně "obratem" průmyslu k využití baterky s nejmíň dvojnásobnou až trojnásobnou hustotou energie než současný LiFePO systémy .. to už by za úvahu stálo.
Běžně děláme přes 400Wh/L a můžeme dostat přes /700Wh/l, ale hlavní přinos je pravděpodobně v její bezpečnosti, bez které nelze provozovat velké moduly.
http://byznys.ihned.cz/c1-55983380-jak- ... se-experta
Ono i těch 700 Wh na litr je furt jen asi pětina proti mechanicky využitelný energii v naftě ... ale byl by to dobrej posun. Tady je na tu jejich prototypovou baterku bližší odkaz -- http://www.he3da.cz/info.php?m=m2&l=cz
Imho je to fantasy, protože všude to nenatahaj a kvůli pár trasám se nevyplatí pořizovat novej vozovej park. Nemluvě k náchylnosti každý troleje na poškození, natož když budou dvě rovnoběžně a nebudou tam jezdit poměrně přesně vedený a kontrolovaný vozidla železnice, ale kdejakej jouda s pantografem.
Ale zaniklo asi tohle, ten člověk slibuje dodat víceméně "obratem" průmyslu k využití baterky s nejmíň dvojnásobnou až trojnásobnou hustotou energie než současný LiFePO systémy .. to už by za úvahu stálo.
Běžně děláme přes 400Wh/L a můžeme dostat přes /700Wh/l, ale hlavní přinos je pravděpodobně v její bezpečnosti, bez které nelze provozovat velké moduly.
http://byznys.ihned.cz/c1-55983380-jak- ... se-experta
Ono i těch 700 Wh na litr je furt jen asi pětina proti mechanicky využitelný energii v naftě ... ale byl by to dobrej posun. Tady je na tu jejich prototypovou baterku bližší odkaz -- http://www.he3da.cz/info.php?m=m2&l=cz
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Budoucnost pro dlouhé tratě nemusí být jen v elektropohonu, tohle vypadá taky zajímavě:
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Nějak tam nevidím tu úsporu, kromě toho, že jede pomalu a má tím pádem menší spotřebu.
Nicméně by mě zajímalo, co by se stalo, pokud ten vodící kamion náhle vybočil ze svého směru, např.: z důvodu před ním se objevivší překážky a ten borec by si prohlížel iPad.
Nicméně by mě zajímalo, co by se stalo, pokud ten vodící kamion náhle vybočil ze svého směru, např.: z důvodu před ním se objevivší překážky a ten borec by si prohlížel iPad.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Nejen, že jede pomalu ale jede ve vzduchovém vaku za kamionem, což znamená výrazně nižší spotřebu. V případě vybočení vlečného vozidla počítám, že se ostatní musí zachovat tak že zabrzdí a řidiči nahlásí že se něco děje...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Vím co je vzduchový vak, ale na ten byl podle mě moc daleko.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Co by se mělo dít .. je to samozřejmě řízený a dozorovaný elektronikou, ne šoférama. Takže když vedoucí či předchozí auto vybočí, vybočí to další taky, a pokud to ten vepředu napálí do svodidla nebo odstavenýho tanku, napálej to tam všichni
Ve skutečnosti bude při větší odchylce kolona asi "rozpuštěna", ale jak stihne zareagovat ten kdo zrovna svačí .. mně se na tom nelíbí právě to spolejhání na všemocnou techniku, která ale se všim počítat nemůže a neni schopna v momentě problému volný improvizace jako živá hmota.
Ve skutečnosti bude při větší odchylce kolona asi "rozpuštěna", ale jak stihne zareagovat ten kdo zrovna svačí .. mně se na tom nelíbí právě to spolejhání na všemocnou techniku, která ale se všim počítat nemůže a neni schopna v momentě problému volný improvizace jako živá hmota.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A. Z. E. T. (Alternativní Zdroje Energie Teoreticky)
Právě, technika je "fajn" - jednu chvíli všechno krásně maká, druhý den se člověk vzbudí a nic nefunguje - zkušenosti z IT, nebo rok mi jeden sw v mobilu funguje ok a nejednou nefunguje a přitom se nic nezměnilo. Proto bych z těchto technických vymožeností měl obavy.
R48 -> D48 se podařilo!