Právě je 22.11.2017 4:29:00




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
 "čínský problém" 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 130
Bydliště: Praha
Příspěvek "čínský problém"
Diaľničiar píše:
Na internetu je dostatek velikých map s dálniční sítí Číny. Dodávám, že právě nyní v dalších letech se má rozvoj dálnic soustředit v střední a západní části země.

K temu, co tady čtu. Ano je to opravdu neskutečné. :shock: Teď konečně chápe každý, co se myslí pod pojmem "čínský apetit". :twisted:

Čína má nyní 2. nejrozsáhlejší dálniční síť na světě, po USA. A kolem roku 2020-2025 předběhne i USA. Zcela zbytečně se kritizuje nějaká strukturální chyba ekonomiky: stavebnictvé jako celek pohání HDP Číny již pár let. Nová výstavba tvoří až 40% podíl na kladných číslech HDP. Ale proč ne? Proč by Čína měla neustále investovat na "dluhopisy" USA a dalších zemí? Je to nejlidnatější země, kde každým rokem cca. 40 mil. obyvatel se má citelně lépe. Je to číslo, o jakém se USA+EU již ani jen nezdá. A s tím potenciálem kde ještě asi 1 mld. obyvatel žije v chudobě je obrovský prostor na další vzmáhání.

Je to prostě tak, politici Číny stanovili na roky 2000-2020 jako prioritu dopravní infrastrukturu. To nejsou jen dálnice, ... ročně se zde postaví 90.000 km silnic, 10.000 km dálnic, dalších 60-70.000 km venkovských silnic se zpevní. Staví se tisícky km rychlostních železničních tratí, staví se desítky velikých letišť, staví se sítě metra. Na margo čínských cen -> až bude Česká republika pumpovat peníze do znárodněných stavařských společností a dotovat ceny ocele a betonu a "nebabrat" se s ekologama a pozemky, pak se i ceny v ČR stáhnou o 1/3 úplně v klidu. Nemyslete si, že v Číně není korupce ... a nezapomínejte prosím, že čínské dálnice jsou ve valné většině zpoplatněné mýtem, které patří k nejvyšším na světě, až do 0,21 USD za 1 km.


Je dulezite umet ta obrovska cisla zasadit do kontextu. Predstavte si, co znamena "dohonit USA v automobilismu", pricemz toto nepochybne je Cinskym cilem. Ale vzdalenym cilem. Pojdme do blizsi budoucnosti. Treba do zminovaneho roku 2025. Rekneme, ze se bude Cina po automobilove strance rozvijet stejnym tempem od roku 2000 az do 2025.

Cina venuje na vystavbu infrastruktury 40% HDP. 40% HDP jde na stavbu silnic, dalnic, letist, zeleznic, mostu, pristavu atd. Dovedete si predstavit, ze by Cesko rocne investovalo 40% sveho DHP (cca 1 bilion korun, 40 miliard euro) do vystavby? Za rok by dostavelo dalnicni sit. 15 let po sobe. Mohli bychom postavit R35 podle pravitka v peti pruzich kazdym smerem. A to je, co se deje v Cine. Na pobrezi zivelne buji automobilismus. Ve vnitrozemi se stavi monumentalni dalnice, po kterych nikdo nejezdi, a rychlovlaky, ktere se nikdy nezaplati. Cinska vlada poskytuje obrovske mnozstvi levne likvidity na investice, ktere jsou zbytecne predimenzovane, nebo uplne zbytecne. Co se stane, az developeri nebudou mit dostatek prijmu z myta? Opravdu si myslime, ze CELA Cina muze dosahovat stejneho stupne automobilismu, jako Shanghai nebo treba USA? Z ceho se ty auta vyrobi? Na co budou jezdit? Cinska spotreba ropy roste tempem vetsim nez 10% rocne, pricemz jejich vlastni produkce paliv roste nevyznamne. Touto rychlosti dojde ke zdvojnasobeni spotreby kazdych 7 let. (Ve skutecnosti rostla spotreba ropy v Cine v roce 2010 o 13%. Ke zdvojnasobeni dojde za 5,67 roku). Bude-li dle vladni strategie rust spotreba ruku v ruce s rozvojem automobilismu, bude Cina v roce 2025 spotrebovavat 27 milionu barelu ropy denne (mbpd), coz je 34% dnesni produkce. Musela by dovazet cca 20 mbpd. To je temer tolik, kolik v roce 2010 importovalo cele OECD, nebo presne tolik, kolik spotrebovavaji USA a nebo dvakrat vice, nez Spojene staty momentalne dovazeji. Uznejte, ze postavit rozvojovou koncepci na techto predpokladech neni uplne rozumne a realisticke.

O dalsich makroekonomickych rizicich staveni ekonomiky na staveni se uz nezminuju. Snad jen pripomenu, ze posledni podobny pokus skoncil pred par lety padem Lehman Brothers.


2.1.2012 23:22:06
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 4857
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Čína
Tohle vskutku jen stěží nazvat "udržitelným rozvojem", vzhledem k tomu, že zdroje jsou konečné.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


2.1.2012 23:31:39
Profil ICQ
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: Čína
Ovšem zkuste se na to podívat z pozice Číny a klidně mě opravte, jestli se pletu:

1) To číslo 40% HDP se mi zdá také moc (a jak ukážu níže, tak si nejsem jistý, jestli je správně). Ale Čínský rozpočet se zdá být schopen takovou výstavbu utáhnout. Našel jsem v rychlosti jen stručné informace na businessinfo.cz. Čínský rozpočet v letech 2006-8 byl zhruba vyrovnaný, 2009-10 deficit, ale nic strašného, zahraniční dluh (celkový jsem nenašel) 2010 asi 550mld. USD, tj. 9,5% HDP, devizové rezervy 2.850mld. USD, daňová zátěž cca. 20% HDP (proto mi nejde do hlavy, jak může být jen do dopravy investováno 40% HDP, to není za státní peníze?). Mě se zdá, že po finanční stránce žádná vysoká rizika nehrozí.

2) Čína má 1.200 mil. obyvatel, USA asi 270 mil. Proč by mělo Číňanům vadit, že budou mít potřebu ropy stejnou jako USA? Pořád je to 4-5x méně v přepočtu na obyvatele. Právo na to, aby se snažili pro své obyvatelé zajistit vyšší kvalitu života a komfort, jim bezpochyby náleží. (myslím tím, že se o to mohou snažit, ne že by na to měli automaticky nárok) Naopak, jsme to my ve vyspělých zemích, kdo z toho může mít potíže.

3) Jak budou obyvatelé bohatnout, tak bude složitější a dražší infrastrukturu budovat. Zejména v hustě osídlených oblastech. Takže je naprosto logické, že se teď snaží stavět co nejrychleji. Zejména, jestli na to mají.


3.1.2012 0:53:19
Profil
 

Příspěvky: 130
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
dd píše:
Ovšem zkuste se na to podívat z pozice Číny a klidně mě opravte, jestli se pletu:

1) To číslo 40% HDP se mi zdá také moc (a jak ukážu níže, tak si nejsem jistý, jestli je správně). Ale Čínský rozpočet se zdá být schopen takovou výstavbu utáhnout. Našel jsem v rychlosti jen stručné informace na businessinfo.cz. Čínský rozpočet v letech 2006-8 byl zhruba vyrovnaný, 2009-10 deficit, ale nic strašného, zahraniční dluh (celkový jsem nenašel) 2010 asi 550mld. USD, tj. 9,5% HDP, devizové rezervy 2.850mld. USD, daňová zátěž cca. 20% HDP (proto mi nejde do hlavy, jak může být jen do dopravy investováno 40% HDP, to není za státní peníze?). Mě se zdá, že po finanční stránce žádná vysoká rizika nehrozí.

2) Čína má 1.200 mil. obyvatel, USA asi 270 mil. Proč by mělo Číňanům vadit, že budou mít potřebu ropy stejnou jako USA? Pořád je to 4-5x méně v přepočtu na obyvatele. Právo na to, aby se snažili pro své obyvatelé zajistit vyšší kvalitu života a komfort, jim bezpochyby náleží. (myslím tím, že se o to mohou snažit, ne že by na to měli automaticky nárok) Naopak, jsme to my ve vyspělých zemích, kdo z toho může mít potíže.

3) Jak budou obyvatelé bohatnout, tak bude složitější a dražší infrastrukturu budovat. Zejména v hustě osídlených oblastech. Takže je naprosto logické, že se teď snaží stavět co nejrychleji. Zejména, jestli na to mají.


ad 1) je to pres 40%. Vystavba infrastruktury v Cine se nefinancuje ze rozpoctu, ale de facto monetarni manipulaci (levne uvery poskytnute statni bankou), z komercniho sektoru a ze zahranici. Problem neni rozpoctovy, ale monetarni a uverovy. Spise nez Recke situaci je podobny situaci americkych hypotecnich ustavu v roce 2008. Ty mely take volnou levnou likviditu od FEDu, takze pujcily komukoliv na cokoliv. A dokud trval rust, nebyl vetsi problem se splacenim. Pak splaskla bublina.

ad 2) znovu opakuji, ze Cinsky problem neni ani tak v relativnim srovnani, jako v absolutni vysi. To, co rikate, je podtrzenim problemu na druhou. Cinane chteji zit (spotrebovavat) na stejne urovni, jako USA. Aby se svym poctem obyvatel dosahli per capita stejne spotreby, musi absolutne dosahnout 5 nasobku. A to neni mozne. A neni dokonce ani mozne dosahnout spotreby 1/5 per capita. Nedovedu si predstavit, co by se stalo se svetovym ropnym trhem, kdyby se vynorily dalsi Spojene staty. Tezebni kapacity nejsou nafukovaci a uz od roku 2005 se lidstvo pohybuje na urovni cca 85 mbpd. Neni prostor pro vyznamne zvyseni.

ad 3) souhlas


3.1.2012 1:04:12
Profil ICQ
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: Čína
ad 1) Pokud je to tak, jak píšete, tak bych se rád opravil a naprosto souhlasím, že tam problémy hrozí. To potom znamená, že těch 40% HDP se musí zaplatit buď z mýta a dalších poplatků nebo vynahradit obrovským růstem HDP a splácet v budoucnu. Docela bych k tomu chtěl vidět analýzu, jak to plánovali.

ad 2) Jenže nemáme ani právo ani prostředky na to, abychom Číně v růstu spotřeby zakázali. To je trh a konkurence a uvidíme, kde se rovnováha ustálí. Ale v tomto jsem optimista, protože lidstvo zatím nenarazilo na překážku, která by mu v globálním a dlouhodobém výhledu zabránila v růstu a pokroku. Takže věřím, že ani ropa a její nedostatek takovou překážkou nebude.


3.1.2012 1:35:46
Profil
 

Příspěvky: 130
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
dd píše:
ad 1) Pokud je to tak, jak píšete, tak bych se rád opravil a naprosto souhlasím, že tam problémy hrozí. To potom znamená, že těch 40% HDP se musí zaplatit buď z mýta a dalších poplatků nebo vynahradit obrovským růstem HDP a splácet v budoucnu. Docela bych k tomu chtěl vidět analýzu, jak to plánovali.

ad 2) Jenže nemáme ani právo ani prostředky na to, abychom Číně v růstu spotřeby zakázali. To je trh a konkurence a uvidíme, kde se rovnováha ustálí. Ale v tomto jsem optimista, protože lidstvo zatím nenarazilo na překážku, která by mu v globálním a dlouhodobém výhledu zabránila v růstu a pokroku. Takže věřím, že ani ropa a její nedostatek takovou překážkou nebude.


ad 1) v tomto bode mate naprostou pravdu
ad 2) v tomto bode se - bohuzel - velmi hluboce mylite.


3.1.2012 1:57:59
Profil ICQ
 

Příspěvky: 3529
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
Martin z Ostravy píše:
Tohle vskutku jen stěží nazvat "udržitelným rozvojem", vzhledem k tomu, že zdroje jsou konečné.
Zrovna čtu na toto téma zajímavou knihu, jsem teprve na začátku, takže zatím nevím, jestli ji mohu doporučit :) .


3.1.2012 8:30:00
Profil
 

Příspěvky: 130
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
Tahle kniha je blud. Ignoruje fyzikalni realitu. Myslenkove je 70 let zpatky.


3.1.2012 9:04:59
Profil ICQ
 

Příspěvky: 194
Příspěvek Re: Čína
S jistou spoluprací států jsme my na západě Evropy schopni absorbovat výrazné i dvojnásobné zdražení ropy. Její cena tvoří jen část ceny rafinovaných paliv a obrovský nárazník je v daních. Samozřejmě stát by ty chybějící peníze musel vybrat jinde nebo ušetřit, ale nemožné to není. V Rusku nebo USA je to již horší, tam ten nárazník nemají.
Takže podle mě je rostoucí spotřeba ropy v Číně v první řadě problém hlavně pro Čínu samotnou, vyspělí svět přijde na řadu později.


3.1.2012 10:57:04
Profil
 

Příspěvky: 130
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
Sch píše:
S jistou spoluprací států jsme my na západě Evropy schopni absorbovat výrazné i dvojnásobné zdražení ropy. Její cena tvoří jen část ceny rafinovaných paliv a obrovský nárazník je v daních. Samozřejmě stát by ty chybějící peníze musel vybrat jinde nebo ušetřit, ale nemožné to není. V Rusku nebo USA je to již horší, tam ten nárazník nemají.
Takže podle mě je rostoucí spotřeba ropy v Číně v první řadě problém hlavně pro Čínu samotnou, vyspělí svět přijde na řadu později.


Historicky vzdy, kdyz cena ropy prekrocila ekvivalent dnesnich cca 120 dolaru, nasledovala recese.


3.1.2012 11:37:48
Profil ICQ
 

Příspěvky: 3988
Příspěvek Re: Čína
Pro čínu to takovej problém taky nebude, protože tam v cenách paliv dle místního šetření žádný nárazníky taky nemaj (čili cena na litr je tam u pumpy v kursu cca poloviční) a růstem ropy na dvojnásobek se akorát srovnaj na současnou evropskou "konkurenční" úroveň. Zatímco u nás by byl výpadek spotřebky z paliv pro rozpočet naopak naprosto fatální, cca zdvojnásobení současnýho "záchrannýho" deficitu a to natrvalo.

Otázka je, jestli dlouhodobej nedostatek zdrojů nepovede k mnohem drastičtějšímu růstu cen, než je ten dvojnásobek. A kdyby ropa náhodou nebyla, budujou tam souběžně i celkem hustou síť elektrifikovaných a rychlostních železničních tratí.


3.1.2012 11:38:04
Profil
 

Příspěvky: 3529
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Čína
Nestaví taky právě Čína továrnu na výrobu benzínu z uhlí? Údajně má mít největší zásoby benzínu na světě, následovaná USA, kde to ovšem nestaví především z "ekologických" důvodů. Příští vláda by to tedy klidně mohla podpořit i v USA, předpokládám, že cena ropy už pod 50 USD/barel nepůjde (to má být hranice návratnosti).


3.1.2012 12:47:23
Profil
VIP

Příspěvky: 10255
Bydliště: EU
Příspěvek Re: "čínský problém"
X236K:
1. stavebnictví se podílí 40% podílem na růstu HDP -> nikoliv, že by 40% HDP šlo do dopravní infrastruktury
2. na výstavbu 100.000 km dálniční sítě má jít v letech 2010-2020 asi 260 mld. USD. To je téměř zadarmo, i když část jak říkám je o podpoře nepřímo, dotace na ocel a beton atd.
3. dálnice v mnoha regionech nahradí špatné silnice a zlepší dostupnost regionu ušetří se palivo když se nepojede 5h ale 2h a MPR na čínských dálnicích je 110 až 120 km/h.
4. dálnice jsou tvrdě zpoplatněné -> peníze se vracejí zpátky alespoň částečně
5. nikdy jste nebyl v tom vnitrozemí ale již nyní víte ze jsou prázdné. na pobřeží vám zas vadí, že je aut mnoho -> tak se rozhodněte co je správné; z dopr. hlediska jsou vžycky úseky které musejí stát a nikdy nebudou přeplněny
6. železniční tratě se nikdy nezaplatí -> ano to je pravda, ... a co jste tím chtěl říct? se tedy nemáme stavět ani vlaky a nemáme nimi jezdit? -> opět si protiřečíte ve vztahu k automobilizmu
7. ano Čína bude způsobovat že USA a EU se možná začnou uspokojovat s nižší spotřebou nebo s větší cenou -> v jiném vláknu píšete že ropa je nenahraditelná atd. a? dovčera jste ani netušil že se v Číně těch 11.000 km dálnic otevřelo ... ani vy ani já tady tuto problematiku nevyřešíme
8. co je správné? postavit 100.000 km dálnic najednou když na to mám (i když možná ne ale pak je otázka jestli někdy vůbec mít budu) za 15 let nebo to stavět 100 let, nebo ani nestavět? -> aby jsem nadále žil chudobně ať si ti ostatní mohou žit tak jako doposud protože jsou ti vyvolení co mohou? (těžká filosofie)
9. i Čína samotná bude muset zvýšit cenu ropy ... je to jejich věc. ano, je to JEJICH VĚC a můžeme se tady všichni mýlit a nemusí se mnou nikdo souhlasit, je to opravdu jen jejich věc. ono není jednoduché 1 mld. lidí na pobřeží říct: hele lidi nebudeme v dopravě dělat nic, nadále dělejte za 1 USD na den aby se lidi v USA a EU měli alespoň tak dobře jak se mají a my budeme dávet všechny naše zdroje jim na dluhy aby jejich lidé kupovali ty naše výrobky a všichni budem spokojeni. no tak prostě, bohužel, Čína jde vlastní cestou a již nyní si "kupují" desítky států v Africe a navazují energetickou spolupráci s RF.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 9.10.2014 9:06:00, celkově upraveno 1



3.1.2012 17:04:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 4857
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: "čínský problém"
Ad. 9
Tak to v žádném případě není jen jejich věc, je třeba si uvědomit, že přijde doba, kdy to bude - my nebo oni, a já budu a už teď říkám, že jednoznačně my.
A jak jsem už výše psal, zdroje jsou konečné ani recyklace na tom nic nezmění, takže proto se já i někteří na ten jejich rozvoj díváme s obavami, neboť ta ropa co tam projedou, mohla být projeta v Evropě a nebo spíše ušetřena do dalších let.
Totéž i v ostatních rozvojových zemích, naše planeta prostě nemá na to, utáhnout západní styl života všude.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


3.1.2012 17:11:02
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 10255
Bydliště: EU
Příspěvek Re: "čínský problém"
velice správně. takže se budeme muset nejdříve my naučit žít jinak. již to nebude dlouho trvat, ... z částky 240 mld. € je částka 1 bil. € povídá se o 3 bil. € až to nakonec dojde a krachne i to Německo. málokdo si uvědomuje, co se stalo s průmyslem na západu výpadkama firem v Japonsku a Thajsku. budeme se hold muset naučit žít jinak

a ohledně Číny bych se bál až tehdy kdyby plánovali tu síť dálnic rozšířit ze 140.000 km na 200.000 km. ono již v roce 2015 chtějí mít 108.000 km ...

mimochodem, asijzká krize tady již byla v časech když se o tom ani v EU ani USA ani nezdálo

já vám povím kdo to výstavbou přehnal. Španělsko kde chtějí mít dálnici do 20 min. jízdy autem, to je šílené pro ekonomiku jakou ES je. a Chorvatsko: za 10 let malá a relativně i chudá země vsadila na dálnice a bohužel krize jim od roku 2010 dělá obrovské problémy, mohou se "vymluvit" na 5 letou válku že po ní neskrtli dluhy. ale to byla jiná světová rozhodnutí aby to neudělali.

proč třeba nekritizuje nikdo ve vláknu k Rakousku, že státni ASFINAG má dluh přes 10 mld. €, staví ty dálnice v zemi a má výjimku že to není státní dluh, ale již státní slovenská NDS která má dluh asi 0,8 mld. € musí tyto peníze počítat do dluhu.

ono se to velmi lehce kritizuje když USA a západní země EU vystavali základy infrastruktury v časech ve kterých Čína neměla prakticky žádnou dálnici a vlaky jezdili 60-70 km/h. nyní mají USA+EU problém tu infrastrukturu udržet a opravit. možná za 50 let s tím bude mít problém zas Čína ... protože to není jenom tak udržet ty stovky km mostů a tunelů v dobrém stavu. žádá si to ročně peníze na víc. a za 15 let se bude třeba začít investovat do obnovy povrchů, ... nemám až tak detailní informace, nevím zda to má Čína nějak vyřešeno nějakým silničním fondem.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


3.1.2012 17:19:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 732
Příspěvek Re: Čína
Standa píše:
Nestaví taky právě Čína továrnu na výrobu benzínu z uhlí? Údajně má mít největší zásoby benzínu na světě, následovaná USA, kde to ovšem nestaví především z "ekologických" důvodů. Příští vláda by to tedy klidně mohla podpořit i v USA, předpokládám, že cena ropy už pod 50 USD/barel nepůjde (to má být hranice návratnosti).

Něco takového stavěla Říše i za Hitlera - v době absolutního nedostatku paliv... Takže je otázkou na kolik přeměna uhlí na tekuté palivo nakonec vyjde. Asi výrazně dráž než cena těžby z kanadských pískovcových ložisek... Navíc i cena uhlí do budoucna poroste... O znásilnění ekologie nemluvím.

Tipnul bych si, že to Čína dělá spíš ze strategických důvodů - aby v případě totálních výpadků dovozů ropy byla schopná udržovat v provozu nenutnější státní složky - policii, vojsko, možná i zdravotnictví a snad i trochu toho zásobování městských obyvatel potravinami...


3.1.2012 18:05:54
Profil
 

Příspěvky: 3529
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: "čínský problém"
Marty: Říše takto skutečně benzín získávala, po přechodu Rumunska ke spojencům a obsazení Maďarska Rudou armádou už ani jiný beznín neměla. Později takto vyráběla benzín JAR (netuším, jak je to dnes), rovněž disponující velkými zásobami uhlí a levnou pracovní silou (a taky embargem ze strany většiny producentů ropy). V USA stavěli továrnu v 70. letech jako reakci na ropnou krizi, ale nedokončili ji, protože se ceny ropy zase snížily (podle některých ekonomů šlo o záměr států OPEC potlačit nechtěnou konkurenci) - po roce 2000 si to nikdo netroufl zkusit znovu bez vládních garancí výkupní ceny, které ale nikdo nedal (i když Zápaní Virginie na to dost tlačila). Ekologická zátěž této výroby by už při dnešních technologiích nemusela být tak vysoká, můj soukromý názor je, že za odporem ekoaktivistů stojí spíše ideologické předsudky, podobně jako v případě boje proti výstavbě dálkového ropovodu z bohatých nalezišť na severu Kanady do USA. Ze strany Číny jde o velmi prozíravý krok, taková továrna se buduje cca 5 let, takže pro případ náhlého výpadku je potřeba jí mít už postavenou.


4.1.2012 8:24:54
Profil
 

Příspěvky: 1512
Příspěvek Re: "čínský problém"
https://support.ovetel.com/index.php?/N ... ith-huawei

takhle to zacina, nejdriv dodavka technologie, pak prevzeti spravy a udrzby.... cele zeme.
huawei spravuje network pro vodafone v nekolika zemich evropy, v cesku mam pocit ze spravuji network vsech tri operatoru! = riziko bezpecnosti!


3.4.2012 7:47:14
Profil
 

Příspěvky: 1512
Příspěvek Re: "čínský problém"
ano, cilem je infrastruktura, pomalu ale jiste.
cinan nesazi na Blitzkrieg, ma jinou filozofii a spoustu casu.

http://www.bbc.co.uk/news/business-20163907


1.11.2012 10:56:10
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz