VINCI (stavební skupina)

Off-topic pokec
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

volnýma slovama ve faktech s názorem

VINCI S.A. je globálním hráčem v oblasti koncesí a stavebnictví s odbornými znalostmi v oblasti stavebnictví, civilního, hydraulického a elektrotechnického inženýrství. Skupina nabízí až speciality související se stavebnictvím a výrobu silničních materiálů, jakož i finance, správu, provoz a údržbu veřejné infrastruktury, jako jsou dálnice, letiště a silniční a železniční infrastruktura. (tato formulace je z renom. zdroje jménem bloomberg)

Fakta, o kterých se ani neví ...

1/5 zaměstnanců pracuje v manažmentu aneb na pozicích, kde se tato pozice vyžaduje pro řízení na projektech
20h školení pro každého zaměstnance ve skupině za rok
2,5 tis. pracovníků pro zajištění bezpečnosti při práci aneb 1% pověřených zaměstnanců

2021: provoz 45 letišť, 360 lomů, 8000 km dálnic ... to dnes již nikoho nenadchne, ale stojí to za zmínku
(kámen v Evropě ovládá Eurovia aneb VINCI Construction)

věda a výzkum: 55 programů v celkových ročních nákladech 50 mil. €, 800 zaměstnanců věnujících se ochraně ŽP u realizace projektů a fungování firem

25% spotřebované elektrické energie pochází z OZE

TOP zaměstnavatel v mnoha zemích
- nejvyšší pozice z hlediska tržeb je ve Francii a tam za 2021 TOP1 zaměstnavatel

10% akcií vlastní zaměstnanci

4000 míst pro studenty středních škol na praxi
4000 pracovních míst pro nezaměstnané včetně zaškolení na požadovanou profesi, plně na náklady skupiny

2500 patentů na všechno možný
16 celosvětových nadací s celonárodní/vyšší působností a partnerských programů

na investice šlo v 2021 skoro 2 mld. €
na daních skupina odvedla ve stejném roce 5,3 mld. €

redukce CO2 od 2018 do 2021: -8%
na celkové produkci VINCI Construction se vyrobilo 15% recyklovaných materiálů
55% dálničních odpočívek disponuje eko- nabíječkami pro EV

modelová maketa (nějakého) města:
Vše, na co se tady lze zahledět koncern VINCI dovede postavit/postavil/staví. Provozuje, udržuje, spravuje, řídí, projektuje. Doopravdy se skupina nevyhýbá ani projektům jako jsou dálková vedená VN elektrické energie v Africe, což je tam dnes boom. Na koncesním principu se staví nové TGV ve Francii. Postavit velký most bylo kdysi považováno za maximum, dnes je to minimum. Dnes může tato skupina sehnat kapitál, naprojektovat a postavit pomalu neomezený rozsah projektů na planetě. Záleží od možností zadavatelů. Umění tvořit zisk spočívá v udržitelnosti práce a tedy v zachování dobrých postupů. Skupina za svoje členy nese i rizika, případné arbitráže a spory, protože stejně tak jim umí garantovat vlastní rozvoj. Nápad, který se před více než 1-sto lety osvědčil a přežil dodnes. S několika nadstavbama a několika změnama. Kdysi byl boom &quot;dálnice&quot;, dnes je to standard, který pokračuje a dalším boomem bude větší socializace v trávení času i v dopravě. To nemusí nezbytně znamenat konec dálnic, nýbrž transformaci její uživatelů. O tom se bude dát přesvědčit za pár dekád.<br />O čem se dá přesvědčit ale i dnes, tak to je silná regionální účast v celé řadě menších projektů. Kdo by namítal, že je to jen o pár velkých projektech, tak by pravdu neměl. Tisíce lokalit jednotlivých firem ve 120 státech světa je o každodenné práci v regionech i na těch nejmenších projektech, ať instalace osvětlení nebo asfaltování vedlejších silnic.
Vše, na co se tady lze zahledět koncern VINCI dovede postavit/postavil/staví. Provozuje, udržuje, spravuje, řídí, projektuje. Doopravdy se skupina nevyhýbá ani projektům jako jsou dálková vedená VN elektrické energie v Africe, což je tam dnes boom. Na koncesním principu se staví nové TGV ve Francii. Postavit velký most bylo kdysi považováno za maximum, dnes je to minimum. Dnes může tato skupina sehnat kapitál, naprojektovat a postavit pomalu neomezený rozsah projektů na planetě. Záleží od možností zadavatelů. Umění tvořit zisk spočívá v udržitelnosti práce a tedy v zachování dobrých postupů. Skupina za svoje členy nese i rizika, případné arbitráže a spory, protože stejně tak jim umí garantovat vlastní rozvoj. Nápad, který se před více než 1-sto lety osvědčil a přežil dodnes. S několika nadstavbama a několika změnama. Kdysi byl boom "dálnice", dnes je to standard, který pokračuje a dalším boomem bude větší socializace v trávení času i v dopravě. To nemusí nezbytně znamenat konec dálnic, nýbrž transformaci její uživatelů. O tom se bude dát přesvědčit za pár dekád.
O čem se dá přesvědčit ale i dnes, tak to je silná regionální účast v celé řadě menších projektů. Kdo by namítal, že je to jen o pár velkých projektech, tak by pravdu neměl. Tisíce lokalit jednotlivých firem ve 120 státech světa je o každodenné práci v regionech i na těch nejmenších projektech, ať instalace osvětlení nebo asfaltování vedlejších silnic.
10.JPG (117.41 KiB) Zobrazeno 2515 x
Pro mě osobně je fascinující sledovat kam až lze dotáhnout růst skupiny. Jak až lze překonávat problémy. Nakolik platí věta, že menší má výhody před velkým, který se rozpadne právě pro tu velikost. Kolik až "ran" zvenčí musí přijít, aby ta skupina zeslábla, ne jen číselně, ale v působení. Protože doposud, když i zeslábla, tak zeslábl každý další kolem. Svým způsobem (takřka každé) imperium jednou padlo. Stane se to tehdy, když se ztratí schopnost odhadovat další směr vývoje a když nebude adekvátní schopnost správně reagovat v krizovém období. Nebo, když se sečte několik prvků najednou. Nebo? :) Aktivit jsem se chopil, kdy zde bylo 80-120 tisíc zaměstnanců, tržby do 20 mld. € a kdy se zjevil začátek koncesního modelu PPP mimo Francie. V době, kdy žádná energetika ve skupině nebyla, kdy se formovalo společné logo a další vnitřní procesy. Dnes je mohu sledovat a jsou na 260 tis. zaměstnancích a tržbách kolem 50 mld. €. Za 14 uplynulých let se skupina zásadně zvětšila a v mnoha ukazatelích zlepšila, i když paradoxně stejně tak je o to víc podrobávana zátěžovým testům, když se za tuto dobu střídá jedna krize za druhou. Krize dluhová, krize hypoteční, krize stavební recese. Když se konečně začalo dařit do lepších výhledů, tak přišla pandemie, která zrodila nejrozsáhlejší hospodářské problémy včetně omeškání světové dopravy a když už-už se mohlo vydechnout, tak začala válka Ruska na Ukrajině, kdy jakákoliv důvěra v cokoliv je více, než nejistá. Proto dnes říkat, co bude dál je nejsložitější právě pro nejvyšší vedení kterékoliv podobné skupiny. Můžeme to sledovat. Dočkáme se pádu? Růstu? Stabilizace? I epocha dlouhé stabilizace je možný vývoj v nejisté době.

A proto se právě děje rozsáhlá firemní konsolidace všech aktivit. Ta totiž nemůže zhoršit situaci ve skupině. Naopak tím VINCI dává najevo odhodlání dalšího působení, dalšího vývoje a přizpůsobování se světu. Vlastní sjednocené sídlo, které nahradilo dosavadních mnoho a ještě jsou v něm velké volné prostory, protože pandemie nám ukázala možnosti home office. Stačí mít propracované sítě. Je v tom mnoho báječného, i když to tak nemusí každý vidět.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI se stává největším akcionářem mexického provozovatele letiště OMA

8. PROSINCE 2022 - 8:30 - AKVIZICE - MEXIKO

· Dokončila akvizici 29,99 % akciového kapitálu společnosti OMA
· Společnost VINCI Airports je nyní největším akcionářem společnosti OMA, která bude do roku 2048 provozovat 13 letišť v Mexiku
· Společnost VINCI Airports upevnila svou pozici předního světového soukromého provozovatele ve svém sektoru


Společnost VINCI Airports dokončila akvizici 29,99% podílu společnosti Fintech v OMA (Grupo Aeroportuario del Centro Norte) v celkové výši 1,17 miliardy USD a stala se tak největším akcionářem tohoto mexického provozovatele letiště. Transakce následuje po podpisu dohody s bývalým akcionářem OMA v červenci 2022.

S tímto podílem ve společnosti, která má koncesi, která bude splatná za 25 let, se VINCI Airports stěhuje do Mexika a jako největší akcionář OMA přispěje k provozování 13 letišť v zemi s vysokým potenciálem růstu:
- Mezinárodní letiště Monterrey (tzv. letiště odbavuje asi polovinu osobní dopravy OMA a město je průmyslovým hlavním městem Mexika a druhou největší metropolí);
- letiště v Chihuahua, Ciudad Juarez, Culiacan a Mazatlan;
- Regionální a turistická letiště na pobřeží Tichého oceánu a ve středu země (Acapulco, San Luis Potosí, Torreon, Zihuatanejo, Durango, Zacatecas, Tampico a Reynosa).

Osobní doprava na letištích OMA se od loňského července pohybuje nad úrovní před zdravotní krizí. Celkově za prvních 11 měsíců roku – během kterých letiště odbavila 21 milionů cestujících a lety do a ze 170 destinací – je provoz na 99 % úrovně z roku 2019. Letiště VINCI si udrží tuto dynamiku, aby uspokojila rostoucí poptávku po vnitrostátním cestování ve třetí nejlidnatější zemi Ameriky a po mezinárodním cestování, zejména do a ze Spojených států, zahájením přímých letů mezi Monterrey a Los Angeles, Houstonem, Detroitem a Austinem.

Letiště VINCI také zavedou svůj akční plán pro životní prostředí zaměřený na čisté nulové emise v celé své síti do roku 2050.

Tato transakce upevnila pozici společnosti VINCI Airports jako předního světového soukromého operátora ve svém sektoru 2 a upevnila její působení v Americe, kde již působí ve Spojených státech, Brazílii, Chile, Dominikánské republice a Kostarice.

Po integraci letišť na Cabo Verde bude VINCI Airports provozovat více než 70 letišť po celém světě.

1st
PRIVATE AIRPORTS OPERATOR IN THE WORLD


Obrázek

O společnosti VINCI
VINCI je globálním hráčem v oblasti koncesí, energetiky a stavebnictví a zaměstnává více než 260 000 lidí v téměř 120 zemích. Navrhujeme, financujeme, budujeme a provozujeme infrastrukturu a zařízení, která pomáhají zlepšit každodenní život a mobilitu pro všechny. Protože věříme v všestranný výkon, jsme odhodláni jednat ekologicky, sociálně odpovědným a etickým způsobem. A protože jsou naše projekty ve veřejném zájmu, domníváme se, že oslovit všechny naše zainteresované strany a vést s nimi dialog je zásadní pro vedení našich obchodních aktivit. Na základě tohoto přístupu je ambicí VINCI vytvářet dlouhodobou hodnotu pro své zákazníky, akcionáře, zaměstnance, partnery a společnost obecně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Inovativní program obnovy povrchu na londýnském letišti Gatwick

Ve Spojeném království Londýnské letiště Gatwick (VINCI Airports/VINCI Concessions) nedávno dokončilo inovativní program obnovy povrchu na své hlavní dráze za poloviční čas a za poloviční náklady ve srovnání s použitím tradičních metod obnovy povrchu.

Díky tomuto novému přístupu bylo možné položit pouhých 40 000 t asfaltu, tedy o 100 000 t méně, než by se normálně použilo na obnovu povrchu hlavní dráhy letiště. A použití pouhých 30 % obvyklého množství asfaltu znamenalo značné snížení obsahu uhlíku. Všechny staré asfaltové materiály byly recyklovány pro použití jako kamenivo při stavbě silnic, zatímco dočasná asfaltárna na místě snížila vzdálenost ujetou nákladními auty a související emise.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

ENERGETIKA - - Zem chce transformovat energetickou soustavu. EU sama o sobě změní dodavatele. Svět se tímto zásadně změní. Ale především jsou to investice a nová práce. Tak alespoň 2 novinky, jeden nákup a jedna výstavba (toho by bylo hodně), prolínání pozemní infrastruktury s energii. (do budoucna nová "část skupiny", o tom nelze pochybovat) Ostatně dálnice jsou v úzadí co do rizik i portfolia. Hrozí možná i odchod z RF nebo redukce aktivit. Je čas přeskupovat pozice.

:arrow: VINCI Energies získává společnost Otera AS v Norsku

Norsko, které masivně investuje do silničních a dalších staveb.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-1745.htm

Obrázek

· Významný hráč v oblasti energetických a dopravních infrastrukturních služeb v Norsku
· Více než 600 zaměstnanců a roční tržby přibližně 150 milionů EUR
· Posílení VINCI Energies v Norsku

VINCI Energies kupuje norskou společnost Otera AS a její dceřiné společnosti od Roadworks AS a Å Energi AS.

Díky svému uznávanému know-how v oblasti vysokého a nízkého napětí, automatizace a řídicích systémů se Otera AS zabývá zejména projektováním, instalací a údržbou elektrických sítí, silnic a tunelů.

Tato transakce umožní společnosti VINCI Energies posílit a rozšířit svou nabídku a odborné znalosti v Norsku prostřednictvím značky Omexom s vlastnictvím jedné z předních společností v tomto sektoru. VINCI Energies tak v zemi zaměstná více než 1 100 lidí a roční tržby asi 250 milionů eur a přispěje k urychlení národní energetické transformace.


:arrow: Cobra IS, dceřiná společnost VINCI, získala zakázku na návrh, výstavbu a instalaci dvou platforem pro přeměnu energie větrných elektráren v Severním moři

Cobra IS - společnost s asi 40 tis. zaměstnancami, kterou VINCI získala jen relativně nedávno. Posilnila energetický potenciál skupiny. (lze tady dohledat)

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 0-1745.htm

· Dvě platformy pro přeměnu energie větrných farem na moři pro německého provozovatele
· Celková kapacita 4 GW
· Celková hodnota zakázky v hodnotě více než 4 miliardy EUR
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Za 1 akci VINCI se dnes na konci burzy obchodovalo 101,040€. Včera to bylo 99 a něco. Nastal tak po delším období propadů a stagnace vzestup. Jedná se o 52- týdenní maximum. Proti 31.12.2022 jde pak o 8% růst. Skupina přitom vydala přísné informační embargo na hospodářské výsledky za rok 2022, což se začalo přísně uplatňovat i na kvartální informace, po roce 2020.

Maximum bylo těsně "před pandemii koronaviru" - 103€. Tam hodnota prudce klesla až na 57€. Pak se vzpamatovala a před válkou na Ukrajině dosahovala hodnoty 97€, kdy znovu prudce oslabila až na 82€ a v pásmu 80-90 se držela až do skoro konce roku 2022. Návrat směrem ke 100€ byl zaznamenán ve 2. polovině prosince ´22.

Kvartálně je akce silnější o 17%, půlročně o 18,6%. To jen na margo "že fondy se propadají". Ono taky záleží co ty banky nakupují. Tím ale nedělám reklamu, není to potřebné ... Jen doufám, že nebude potřebné, aby skupina vypracovala stavební a design plán na "další sarkofág" JE někde v Evropě. (obrazně je to trefné až neskutečně, i tehdy to byla chyba Sov. Svazu a ten se dnes někdo snaží geopoliticky oprašovat, ačkoliv ani na západě a ani na východ a jih od RF se do toho jaksi nikomu nechce)

Obrázek

Obrázek


Skupina oznamuje jednu lepší zprávu za další a tohle je prozatimní výsledek. Ta dnešní zpráva byla, že VINCI Airports, největší soukromý provozovatel letišť na světě dosáhl za 4.Q 2022 proti 4.Q 2021 až +51% růst provozu. Provoz se proti celému roku 2021 zvětšil o 2x a dosáhl již 3/4 hodnoty z roku 2019. A to navzdory hospodářské stagnace v EU. Detailněji: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1800.htm .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Hodnota 1 akcie VINCI dosáhla historického rekordu, 105€. Den byl uzavřen na 105.040 €, maximum bylo 105.540€. Skupina prozatím zaměstnává na 1/4 milionu lidí.
16.JPG
16.JPG (52.98 KiB) Zobrazeno 1933 x
Delší dobu čelí skupina výzvě k odchodu z Ruska: https://leave-russia.org/vinci-sa společně s dalšíma Fr. společnostema, které tak nečiní. Francie je v tomto ohledu již ale jediná jaderná velmoc v EU a nic co by zásadně poškozovalo hospodářství Francie nebude Paříž omezovat pokud to vojensky nepomáhá Ruské federaci. V tomto prostředí proto působí řada firem i nadále v RF. Existují analýzy k opačnému vývoji. Existuje i možnost odprodeje aktiv. Dodám, že Macron zveřejnil cíl na 400 mld. € investici do Fr. armády do 2030 a k tomu potřebuje silné Fr. hospodářství a ne další masivní pro ekonomiku, která má být zdrojem příjmů státu; jako třeba šla státní pomoc do Renaultu.

Hospodářské výsledky za rok 2022 budou v 02/2023. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.1.2023 21:22:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

bonus již i s D4/PPP v ČR v přehlednější "aktivní formě"

KONCERN VINCI PREZENTOVAL VÝSLEDKY ZA ROK 2022, dne 9.2.2022

Prvně v historii jsou tržby mimo Francie větší, než ve Francii.

Skupina VINCI zvedla mj. i zaměstnanost. Nyní pro skupinu pracuje 271 648 lidí. Práce pro udržitelný svět.

*po prezentování dosáhla prozatím hodnota akcie historické hodnoty více než 107€ za akci
*skupina prezentovala nejširší a nejpodrobnější ekonomické informoce v historii
*podrobné finanční výsledky: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/page ... ements.htm
*výklad dosažených výsledků: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 9-0731.htm
*prezentace: https://www.vinci.com/commun/presentati ... esults.pdf

VINCI Autoroutes (F): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p268438
1.JPG
1.JPG (130.49 KiB) Zobrazeno 1783 x
2.JPG
2.JPG (122.99 KiB) Zobrazeno 1783 x
Obrázek
Obrázek

Výklad dosažených výsledků je velmi důležitý pro široké spektrum lidí, protože napovídá tendenci zaměření a vývoje dalších kroků do roku 2023.

Dividenda vyplacená za rok 2022: 4€ na akci

Tržby jsou proti roku 2021 větší o 25% a proti roku 2019 o 28%.
  • Xavier Huillard, předseda představenstva a generální ředitel společnosti VINCI, uvedl následující poznámky:

    Celková výkonnost VINCI byla v roce 2022 velmi kvalitní, a to i přes zvláště turbulentní geopolitické a makroekonomické pozadí. To ukazuje téměř strukturální odolnost obchodního modelu skupiny a vynikající přizpůsobivost jejích společností.

    Silný růst tržeb a zisků přišel spolu s rekordním volným peněžním tokem.

    Oživení počtu cestujících na letištích VINCI se v průběhu roku zrychlovalo. V Portugalsku, Srbsku a několika zemích Latinské Ameriky jsou nyní vyšší než v roce 2019. V kombinaci s opatřeními ke snížení nákladů přijatými během krize COVID-19 dosáhla letiště VINCI značný nárůst zisku i peněžního toku na vysokou úroveň. Kromě toho byl na konci roku dokončen nákup téměř 30% podílu v mexickém provozovateli letišť OMA, který v roce 2022 odbavil 23 milionů cestujících.

    Navzdory vyšším cenám paliva byly úrovně provozu VINCI Autoroutes vyšší než před pandemií u lehkých i těžkých vozidel. Společnost VINCI Autoroutes také zavedla nové iniciativy na pomoc při dekarbonizaci silniční mobility.

    Společnost VINCI Highways pokračovala v budování své mezinárodní stopy. V současnosti například dokončuje nákup většinového podílu v brazilské dálnici a ve Spojených státech ovládla společnost specializující se na správu elektronického mýta.

    Společnost VINCI Energies pokračovala v růstu svého podnikání a zvyšovala svou ziskovost a zároveň dále rozšiřovala svou síť o přibližně 30 nových akvizic, včetně divize IT služeb společnosti Kontron AG, která pokrývá 10 zemí střední a východní Evropy.

    Dalším vrcholem roku 2022 v oblasti energetiky byla úspěšná integrace IS Cobra. Získala řadu významných zakázek spojených s energetickou transformací.

    Pokud jde o výrobu obnovitelné energie, Skupina vstoupí do nové fáze v roce 2023, kdy bude uvedena do provozu její solární farma Belmonte v Brazílii s kapacitou 0,6 GW. Ve Španělsku a Latinské Americe mají v příštích měsících vstoupit do fáze výstavby nové projekty, které přidají dalších 1,4 GW kapacity.

    Společnost VINCI Construction zaznamenala velmi silnou obchodní úroveň a zlepšila svou marži, a to i přes vyšší náklady a potíže s dodavatelským řetězcem. Její vysoce selektivní politika při přijímání nových obchodů a její nová organizace přináší ovoce.

    Kniha objednávek skupiny zůstává velmi robustní, což jí umožňuje plánovat dopředu s viditelností a klidem.

    A konečně, pokračující megatrendy mezi globálními ekonomikami a společnostmi – rychlejší energetický přechod prostřednictvím výroby obnovitelné energie, dekarbonizace dopravní infrastruktury a budov, digitální revoluce – budou vyžadovat masivní investice.

    Tento vývoj představuje pro VINCI všechny příležitosti k dosažení udržitelného růstu a zároveň naplnění své ambice dosáhnout všestranného výkonu.
VINCI Construction - 29,3 mld. € na tržbách
VINCI Energies - 16,7 mld. € na tržbách
Concessions - 9,2 mld. € (z toho VINCI Autoroutes ve Francii 6 mld. €, letiště 2,7 mld. €, ostatní silnice 0,3 mld. €)
Cobra IS (energetika, ale extra) - 5,5 mld. € na tržbách
VINCI Immobilier - 1,5 mld. € na tržbách; pokles proti r. 2021
3.JPG
3.JPG (87.06 KiB) Zobrazeno 1783 x
4.JPG
4.JPG (114.25 KiB) Zobrazeno 1783 x
5.JPG
5.JPG (146.94 KiB) Zobrazeno 1783 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI doplnil vlastní očekávání pro rok 2023

Stalo se tak ke včerejšímu dni.

V návaznosti na schůzi k prezentaci výsledků za rok 2022 dne 9. února zveřejnila společnost VINCI dne 10. února na svých webových stránkách svou zprávu o účetní závěrce za rok 2022.

Skupina zároveň specifikovala očekávanou trajektorii svého volného cash flow.

Její výhled na rok 2023 je tedy následující:

VINCI jde do roku 2023 s důvěrou.

V této fázi, s výjimkou mimořádných událostí, Skupina očekává další zvýšení nebo-li růst – i když omezenější než v roce 2022 – v tržbách a provozních výnosech v roce 2023.

Její čistý příjem by tak i přes podstatný nárůst finančních nákladů měl být o něco vyšší než úroveň dosažená v roce 2022.

Po výjimečně vysoké úrovni peněžních toků od zákazníků na konci roku 2022 a vzhledem k podstatnému nárůstu investic očekávaných v roce 2023 jak na letištích, tak v oblasti obnovitelných zdrojů energie, Skupina očekává, jako počáteční odhad, že volný peněžní tok by mohl být v v rozmezí 4,0 až 4,5 miliardy EUR v roce 2023.
  • Předpovědi pro rok 2023 pro každou obchodní linii jsou následující:
    * VINCI Autoroutes očekává, že celoroční provoz bude podobný těm, které byly zaznamenány v roce 2022.
    * Letiště VINCI předpovídá další oživení počtu cestujících 1 – aniž by se v roce 2023 vrátilo na celkovou úroveň z roku 2019 , protože oživení se v Asii projevilo déle – a další zlepšení jejích provozních zisků.
    * Společnost VINCI Energies by měla zaznamenat další obchodní růst, tažený pokračujícími pozitivními trendy na jejích trzích a integrací nedávných akvizic, a zároveň upevnit svou provozní marži 2.
    * Cobra IS, podporovaný svou robustní knihou objednávek, očekává růst tržeb alespoň o 10% díky náběhu velkých projektů EPC, které byly nedávno získány, a dobré dynamikě v toku.
    * Do portfolia obnovitelných zdrojů energie budou přidány nové projekty, jejichž celková kapacita, v provozu nebo ve výstavbě, bude do konce roku minimálně 2 GW.
    * Společnost VINCI Construction zůstane selektivní a měla by zaznamenat stabilizaci podnikání a zároveň pokračovat ve zlepšování provozní marže.
    - sem spadá i Eurovia
Ostatní segmenty odhady nemají; VINCI Highways tedy třeba projekty PPP silnic (ale i železnic ve světě). Jedním z důvodů může být "situace" kolem biznisu v RF. Dalším jistá nepředvidatelnost nových PPP soutěží ve světě, ale jistou garancí pro udržitelnost "ostatního působení" jsou platné koncese. Z koncesí se jednoduše VINCI více zaměřuje na segment, který převzal a rozvíjí a sice letiště a důležitý odhad je pro francouzský trh. Stejně tak VINCI Immobilier se vynechává a která jako jediná zaznamenala v roce 2022 meziroční horší výsledek.

Z této důvěry lze analyticky cítit nejistotu. Aby byla vyvrácená, tak se u většinové aktivity skupiny uvedlo to pozitivní. I proto ten dodatek na špíše nižší růst. Důvěra je v to, že skupina vykáže nějaký růst jako celek. Ostatně ratingové agentury a důležité ekonomické vyhodnocení prezentovaných výsledků a možností rozvoje v 2023 se již podrobně analyzuje z vícero dalších stran.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI, aktualizovaný rating status (důraz na finanční výnosy)

Vinci je společností, která je jednou z největších světových investorů do dopravní infrastruktury*. Významná koncesní aktiva zahrnují 4 400 kilometrů zpoplatněných silnic ve Francii a 65 letišť ve 12 zemích, což z Vinci dělá největšího provozovatele letišť na světě, pokud jde o počty manažmentu kolem cestujících. Obchod s koncesí přispívá méně než jednou pětinou příjmů skupiny, ale většinou provozního zisku. Dodavatelská činnost společnosti Vinci poskytuje širokou škálu inženýrských a stavebních služeb, kdy společnost Vinci doposud postavila i velmi složitá inženýrská díla na všech trvale osídlených kontinentech.

Vinci je klasifikována jako společnost, kterou lze vnímat jako společnost svého komplexního rozsahu nebo jináč řečeno se jedná o společnost dominantního typu především podle její tržní kapitalizace a také podle jejího zařazení do hlavních globálních a regionálních indexů. Tohle hodnocení je sestaveno prostřednictvím 20–30 ukazatelů řízení a parametrů z něj plynoucích, zatímco jeho souhrnný rámec pokrývá více než 70 ukazatelů výkonnosti společnosti.

Z celkového hodnocení ve světě se posuzuje 351 společností v oboru stavebnictví a inženýrství. Vinci se řadí na 31. místo, kde 1. místo značí nejnižší finanční riziko pro podnikání.

Co se týče finančního rizika stability společnosti, resp. finančně významné problémy, které mohou ovlivnit dlouhodobou výkonnost společnosti Vinci se tato umístnila v hodnocení "medium" v pásmu 27. Posun do lepšího pásma je DO hodnoty 20, posun ho horšího NAD 30.

*Společnost Vinci se po roce 2022 začíná prosazovat i jako energetický partner, na tuto analýzu ale tak krátká doba pro širší hodnocení nepostačuje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Čtvrtletní informace k 31. březnu 2023

Tržby ve výši 15,0 miliard EUR, nárůst o 17 % ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2022 (nárůst o 24 % mimo Francii, nárůst o 9 % ve Francii) •
Velmi silný provozní výkon:
- VINCI Energies a Cobra IS: prudký růst obchodních úrovní a příjem objednávek
- Stavebnictví VINCI: obchodní úroveň a příjem objednávek jsou stále pevné
- Další nárůst počtu cestujících na letištích VINCI
- Vyšší provoz na VINCI Autoroutes
• Kniha objednávek na historickém maximu
• Čistý finanční dluh pod kontrolou – značná likvidita
• 2023 trend potvrzen
  • K 31. březnu 2023 činil konsolidovaný čistý finanční dluh společnosti VINCI 19,2 miliardy EUR, což je blízko úrovně zaznamenané k 31. prosinci 2022 (18,5 miliardy EUR). Kromě dopadu akvizic dokončených během období to odráží sezónní nárůst požadavku na pracovní kapitál, i když omezený s ohledem na velké peněžní toky vybrané od zákazníků na konci roku 2022.

    Likvidita společnosti VINCI zůstala k 31. březnu 2023 značná, činila téměř 20 miliard EUR a zahrnovala:
    - spravovaná čistá hotovost ve výši 9,0 miliard EUR;
    - nevyužité potvrzené úvěrové nástroje v celkové výši 10,5 miliardy EUR pro společnost VINCI SA, včetně nástroje ve výši 8,0 miliardy EUR, jehož platnost většiny vyprší v listopadu 2025, a dalšího 2,5 miliardy EUR, jehož platnost vyprší v červenci 2024.

    V březnu 2023 ratingová agentura Standard & Poor’s znovu potvrdila svou důvěru v úvěrovou kvalitu skupiny tím, že potvrdila svůj dlouhodobý rating A− a krátkodobý rating A2, oba se stabilním výhledem.
Více: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-1746.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak si vede TOP skupina svého druhu v Evropě resp. 2 největší ve světě :?:

VINCI dokončuje akvizici své první dálniční koncese v Brazílii: viewtopic.php?p=273861#p273861

Vinci Concessions plánuje rozšířit své působení v největší ekonomice Latinské Ameriky. Ve smyslu "ještě více, než-li doposud a nyní. :idea: Je to dáno evropským směrováním a možnostemi, které již VINCI má.

Skupina v koncesích sleduje strategii další diverzifikace a internacionalizace podnikání stejně jako ostatní podniky. (expanze z Francie bude pokračovat a stejně tak dál za hranice EU)

...

Díky synergiím mezi obchodními liniemi je skupina VINCI schopna vytvářet hodnotu tím, že nabízí více služeb a získává nové projekty.

...

na margo RU-UA války:

Geopolitické napětí během roku 2022 výrazně vzrostlo s invazí na Ukrajinu a ekonomickými sankcemi mezi EU a Ruskou federací. V současné době se lze domnívat (k 1.Q 2023), že přímý vliv na ASF (nejvýznamnější portfolio vzhledem na dálnice ve Francii) nebo jako celek VINCI Group je omezený, protože nic z toho nemá velký hmotný zájem v kterékoli z těchto zemí, které by mohly ovlivnit rating. Dosavadní činnost pokud bude z politické vůle EU ukončena, pak s funkčním odškodněním sektorů jako celku. Se stejným nebo nedávno zlepšeným ratingem v jedné oblasti a silným finančním zázemím může skupina napředovat v dosavadní linii bez ohledu na dosavadní negativní dosahy plynoucí z této války.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

  • Vinci je jedním z největších světových investorů do dopravní infrastruktury. Významná koncesní aktiva zahrnují 4 400 kilometrů zpoplatněných silnic ve Francii a 65 letišť ve 12 zemích, což z Vinci dělá největšího provozovatele letišť na světě z hlediska počtu řízených cestujících. Obchod s koncesí přispívá méně než jednou pětinou tržeb skupiny, ale většinou provozního zisku. Dodavatelská činnost společnosti Vinci poskytuje širokou škálu inženýrských a stavebních služeb.
VINCI získává zakázku na nové elektrické propojení mezi Francií a Španělskem

Lídrem je Hitachi Energy. Za VINCI to jsou VINCI Energies a VINCI Construction. VINCI s podílem ve výši 300 mil. €.
  • Konsorcium složené z VINCI Energies, VINCI Construction a Hitachi Energy (vedoucí) bylo oceněno společností Electricity Interconnection France-Spain (INELFE), společným podnikem sdružujícím provozovatele španělských (Red Eléctrica) a francouzských (RTE) elektrických přenosových sítí. pověřený výstavbou a zprovozněním všech přeshraničních spojů mezi oběma zeměmi,- smlouvu na projekt/výstavbu dvou pozemních stanic pro přeměnu elektrické energie.

    Tyto stanice umístěné ve Francii a Španělsku budou transformovat střídavý proud (AC) elektrických sítí na stejnosměrný proud. Budou propojeny 400 km dlouhým kabelem – včetně 300 km podmořského kabelu v Biskajském zálivu – umožňujícím výměnu energie mezi oběma zeměmi o kombinované kapacitě 2 GW. (2 bloky Temelínu)

    Toto nové propojení zvýší spolehlivost dodávek energie, umožní další integraci obnovitelné energie do elektrických sítí a přispěje k vytvoření efektivnějšího systému.

    Společnost VINCI bude zodpovědná za projektování a výstavbu inženýrských staveb a elektrických prací stanic za částku přibližně 300 milionů EUR. Hitachi Energy bude dodávat proces HVDC (High Voltage Direct Current). Dodávka těchto stanic se očekává v roce 2028.
Obrázek

https://www.hitachienergy.com/news/pres ... -and-spain
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu (v užívání od ´21)

Les Groues, Nanterre
jiný pohled na hlavní centrálu skupiny VINCI

Obrázek

VINCI, L-archipel, "souostroví", fotky z 04/2023

pohled na mapě: https://www.google.com/maps/@48.8969305 ... ?entry=ttu

ještě jeden: https://www.google.com/maps/@48.89712,2 ... ?entry=ttu

a další, z opačné strany: https://www.google.com/maps/@48.8994747 ... ?entry=ttu

radikálně se změnilo celé prostředí ex staré vlakové stanice :P

Sídlo VINCI leží u dálnice, ale ne v bezprostředním středu, jako tomu bylo kdysi. Ale na dosah je v rámci ulice departementální silnice D914.

K této silnici tolik: Boulevard de La Défense neboli RD914 v současné době prochází velkou proměnou. Infrastruktura vyvinutá pro silniční provoz se časem stane zelenějším městským bulvárem, kde budou mít své místo cyklisté a chodci.

Rozvoj silnice je přímo spojen se sídlem VINCI. :idea:
  • RD 914, známý jako boulevard de La Défense, se nachází mezi avenue François-Arago v Nanterre a kruhovým bulvárem La Défense. Rozvojová činnost této departementální silnice, vedená Department a Paris La Défense, podporuje okolní městské projekty. V návaznosti na zábavní a rekreační místo Paris La Défense Arena se celý sektor, který se nachází na úpatí obchodní čtvrti, mění. Příchod Eole (prodloužení RER E) a linky 15 západně od Grand Paris Express, v delším časovém horizontu již uskutečněná výstavba kanceláří včetně sídla firmy Vinci , vytvoření 11. městského obvodu z Nanterre, Les Groues , vedl k transformaci departementální silnice. :idea:
transformace silnice rozdělené do 3 etap stále probíhá:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI vytvořila hned na úvodním webu rychlý odkaz na co možná nejstručnější informace o skupině

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/item ... -model.htm

A jedna ne-dálniční velká zakázka:

VINCI wins the first design-build contract for the Grand Paris Express (section of Line 15 West)

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 3-0845.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Why to invest in VINCI, a worldwide leader in Concessions, Energy and Construction?
https://www.vinci.com/commun/presentati ... 023-05.pdf
* prezentace, kterou stojí za to prohléhdnout

:arrow: Freshwater swimming: VINCI innovations for summer bathing
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... athing.htm

* Co kdybychom mohli v létě akumulovat teplo ze silnice, abychom v zimě vytopili naše budovy, vodu nebo dokonce bazény? Už je to možné! Power Road® , inovace společnosti Eurovia (VINCI Construction), je založena na konceptu konvenční, životaschopné a odolné vozovky s integrovaným výměníkem tepla.

:arrow: Urban cool islands: cooling down the cities
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... cities.htm

* Jak vytvořit cool ostrovy? Půdní technologie a vývoj inovativních povrchů vozovek jsou dlouholetými dovednostmi, které společnost VINCI Construction zdokonaluje – a na křižovatce těchto odborných znalostí přichází Revilo®, řešení pro vytváření městských chladných ostrovů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI becomes an Official Supporter of the 2024 Olympic and Paralympic Games
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 6-0845.htm

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Construction pro zemní práce, část skupiny s nejtěžší technikou se mění na TERÉLIAN

na nových strojích již tomu tak je
.
1598.JPG
1598.JPG (25.18 KiB) Zobrazeno 554 x
.

Terélian (dříve VINCI Construction Terrasseur) je dceřinou společností VINCI Construction a referencí v profesích zemních prací ve Francii.

Terélian je významným hráčem v projektech dopravní infrastruktury, ochranných a ekologických infrastruktur, průmyslových areálů a platforem a také v materiálovém managementu. Společnost integruje doplňkové odborné znalosti nezbytné pro řízení celého hodnotového řetězce projektu.
Terélian uplatňuje své know-how, spojuje místní kořeny i národní odborné znalosti a zdroje.

Být první, kdo zasáhne do projektů, které pomáhají zlepšit každodenní život a mobilitu každého člověka, je posláním 872 zaměstnanců společnosti.
Jsme první, kdo transformuje složitý prostor, v trvalém kontaktu s biodiverzitou. Máme odpovědnost být příkladem, jít cestou a předvídat výzvy, kterým je každý projekt vystaven, ať už se týká povahy půdy, reliéfu nebo přírodního a lidského prostředí.

Pokládáme základy úspěchu každého projektu a garantujeme přítomnost co nejblíže našim zákazníkům díky decentralizované organizaci v celé metropolitní oblasti.

Se silnými místními kořeny díky svým 15 agenturám rozmístěným ve všech regionech pokrývá Terélian oblast odborných znalostí v zemních pracích mobilizací všech svých dovedností v oblasti životního prostředí, topografie, geotechniky a dokonce i inženýrství a inovací, stejně jako v otázkách těžby, těžby. , přecenění materiálů, konstrukční opatření stability staveb nebo i pozemků a náhradní doprava.

Terélian každoročně realizuje téměř 500 projektů po celé Francii a zejména řeší ekologické výzvy prostřednictvím Equo Vivo, své značky věnované ochraně a obnově biologické rozmanitosti, navrhování a výstavbě ekologických projektů a udržování ekologické kontinuity.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

EUROVIA vstoupila do nového roku s novým logem:
.
11.JPG
11.JPG (15.98 KiB) Zobrazeno 312 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Uběhl skoro rok a cena za akci je na novém maximu.

Nyní dosahuje více než 118€, rekord byl 119€. Takhle před rokem o deset méně. Navzdory všechnu situaci ve světě a navzdory napjaté finance v důležitých zemích, ve kterých VINCI nejvíce působí.

Trhová kapitalizace atakuje 70 mld. €, o skoro deset více než vloni.
.
11.JPG
11.JPG (45.87 KiB) Zobrazeno 247 x
.
2.JPG
2.JPG (48.4 KiB) Zobrazeno 247 x
.
a ještě jedna prezentace COBRA IS, což je energo firma, která se začlenila k VINCI

vydáno 12/2023

https://www.vinci.com/commun/presentati ... -vinci.pdf

Vyjma toho, že Cobra IS má vlastní portfolio prací, tak samotná skupina VINCI se energeticky transformuje a díky tomuto novému prvku to jde rychleji a lépe. Stejně tak ale umí Cobra IS zvládat větší zakázky a to díky obrovským možnostem v projekci a výstavbě.

Propojení stavebnictví, PPP (včetně provozu a financování) a energetiky se tak více, než vyplatilo.
Protože ještě v ex dekádách se dlouho uvažovalo, kterým směrem se vlastně vybrat dál. Některá konkurence vsadila na telekomunikační systémy a stavebnictví, další na stavebnictví a železnice, další na stavebnictví a tunelové specializace. VINCI se udrželo ve stavebnictví s důrazem na různé speciální práce, zemní práce a mostařské technologie, ale nikdy nepřidávalo další segment.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Hospodářské výsledky skupiny VINCI za rok 2023

https://www.vinci.com/publi/vinci/2023- ... ements.pdf
.
1a.JPG
1a.JPG (112.07 KiB) Zobrazeno 159 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“