VINCI (stavební skupina)

Off-topic pokec
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI si vzala další refinancující úvěr tentokrát ve výši 950 mil. € na 10 let. Poptávka byla 3x.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 4-0830.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby HQ skupiny:

1. prvek komplexu budov

Obrázek

Obrázek

celé staveniště je v pohybu od skorého rána do pozdního večera ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.3.2021 19:45:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

kromě výše uvedených záběrů ještě přidávám i:

ROČNÍ VÝSLEDKY ZA ROK 2018 :arrow:

50 MB prezentace: https://www.vinci.com/commun/presentati ... esults.pdf ... mnoho tabulek, grafů, informací, map atd.

rychlé shrnutí:

*tržby 43,5 mld. € (+8,1 oproti r. 2017)
- koncese +4,6% (VINCI Autoroutes propad provozu o -0,5% pro sociální nepokoje v závěru roka)
- kontrakty +9% (hlavně VINCI Energies a Eurovia, stabilizace VINCI Construction)
- VINCI Immobilier +23,3%
*provozní výnosy 5 mld. € (+8,5%)
*čistý zisk 3 mld. € (+8,6%)
*cash flow 3,2 mld. € (+26%); zesílení z důvodů tlaku na akcie v závěru (zpomalování růstu globálního HDP atd.)
*dividenda za rok 2018: 2,67€ (+9%)
*podíl na činnostech ve Francii 57%

VINCI Autoroutes mají za rok 2018 celkové tržby 5,4 mld. € což činí nárůst tržeb o +1,5%, ale propad dopravních intenzit jak jsem již zmínil tady byl o 0,5% pro protesty žlutých věst. Eurovia pak 8,9 mld. €.

Čisté zadlužení k 31.12.2018 činilo 15,6 mld. € s meziročním nárůstem o 1,6 mld. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

začínat vyrůstat věž a i celkově se již črtají části budov:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavební skupina VINCI se zadlužuje i v jiných měnách než jen €. Nedávno se to dotklo UK libry a nyní i USD. VINCI vydal dluhopis ve výši 1 mld. USD se splatností v roce 2029 s ročním kuponem 3,75%. O librách jsem psal tady nedávno; £800 mil. v 03/2019.

Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 4-0800.htm
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2021 11:20:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

hospodářské informace za 1.Q 2019:

*tržby +9,6% na 9,7 mld. €
- koncese +7,9% (letiště, dálnice)
- kontrakty +10,3% (energie, eurovia ale i výstavba budov)
- VINCI Immobilier +7%

více: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 3-1746.htm

z výstavby nové HQ:

https://live.staticflickr.com/65535/338 ... 6d25_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/327 ... d97d_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/327 ... 3a99_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/327 ... f144_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/338 ... 180d_h.jpg

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

z výstavby nového sídla, již 6. podlaží na dosah:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Construction launches Concreative, its new subsidiary focused on 3D printing of high-performance concrete :arrow:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 8-1750.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby nové centrály VINCI k 4.7.:

po dokončení se nejen scentralizuje několik částí pod jednu střechu, ale se uvolní mnoho prostorů po těch stávajících

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI přehled 2019 po česky :P ... :arrow:

https://www.vinci.com/publi/vinci/vinci ... 019-cs.pdf

Koncern VINCI se bude snažit zajistit fungování formou vlastních investicí ve spojení s fin. institucemi tak, aby zajistil ekonomicky životaschopné projekty v rámci států světa se zaměřením na naprojektování, ale i výstavbu a údržbu v segmentech výstavby v propojení na energetiku a dopravu. Za ty roky se vytvořila síť firem a segmentů v polovině světa s 200 tis. zaměstnanci. Stále je cca. 55% tržeb ve Francii, ale dlouhodobým cílem je dosáhnout efekt investicí na úroveň 35-45% pro Francii a zbytek do zvyšku světa s tím, že se zesilňují aktivity v Americe (od severu na jih) a v Asii. Evropa nebo Afrika jsou sice zajímavé a mají svůj podíl, ale vzhledem k výkonům a nasycenosti trhů není tady prostor pro takové zvýšení, které by bylo citelné. Ještě vyšším cílem bude nutnost propojení se s další skupinou tohoto typu, a i proto se v rámci mega projektů dokáží spojit. Na tom si otestují možnosti spolupráce a to je prvotním podkladem pro větší propojenost aktivit. Taková struktura nejlépe odolává vykyvům na trzích a dokáže zajistit vnitřní investice třeba do eko- postupů, na které tlačí čím dál tím více států a organizací. To neznamená, že třeba i větší firmy s 500-999 zaměstnanci v rámci jednotlivých států vždy přežijí všechno, ale skupina dokáže jejich potenciál v čase krizí přeskupit dle nutnosti jinde, aby je udržela naživu. Vzhledem k dobrým finančním výsledkům má skupina kvalitní spolupráci s bankami a fin. institucemi, co vytváří prostor pro realizovatelnost projektů i v zemích, které by jinak takové projekty dekády jen plánovali. Veřejný sektor tak bude časem jen od toho, že bude mít dohled nad transparentním udělením velikých tendrů.

z času na čas dávám hodnotu akcie, předtím i v rámci fóra Francie (téma VA), akcie poslední týdny atakuje hodnoty 99€
VSC.JPG
VSC.JPG (40.74 KiB) Zobrazeno 16301 x
aktuální hodnota:
Vac.JPG
Vac.JPG (14.47 KiB) Zobrazeno 16301 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby nové HQ koncernu k 30.8.: +3 patra za 1 měsíc a mnoho jiných prací kolem (věž není ještě v polovině)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od krtek700 »

Videorozhovor se šéfem Eurovie na Seznamu
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koli ... -internetu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby HQ VINCI k 13.9.:

Obrázek

k 16.9.:

Obrázek

k 20.9.:

Obrázek

k 11.10.:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

3-Kvartální výsledky k 30.9.

*za 9 měsíců jsou tržby na úrovni 34,9 mld. € (+11%)
*koncesní segment +16% (letiště provoz +6,8%, F dálnice tržby +2%)
*nová výstavba +10% (energetika, silnice, budovy)
*segment immobilier +32%
*růst zaznamenávají další důležité ekonomické údaje
*podíl činnosti mimo Francie 45%

detaily: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 4-1746.htm

stav výstavby nové HQ VINCI k 22.10., již jdou 1. kusy pláště:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky z VINCI (největší evropská stavebně-koncesní skupina)

hodnota akcie dosáhla 100€ :arrow:
v.JPG
v.JPG (44.09 KiB) Zobrazeno 15446 x
průběh výstavby energetického komplexu Tokamak Building :arrow:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 8-0845.htm

stav výstavby HQ VINCI :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VIDEO: 2019 - Serving a useful purpose and caring for the planet :arrow:

https://vimeo.com/330510477

*francouzsky, s eng titulkami
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové sídlo bude u nového metra. Tak jak jsem psal, nebudu to teď rozpisovat. Ale u metra. V nové administrativní zóně hlavního města. Možná jsou někde záběry na stávající v rámci fóra, ale nepovedlo se mi to najít.

Stávající sídlo je roztahané ve vícero oblastech a to hlavní centrum leží u dálnice A86, ale již to dlouho nepotrvá. Jak názorní ukázka změny životního stylu do dalšího období.
00.JPG
00.JPG (102.31 KiB) Zobrazeno 14758 x
1.JPG
1.JPG (161.52 KiB) Zobrazeno 14758 x
2.JPG
2.JPG (167.58 KiB) Zobrazeno 14758 x
tady pro pochopení, že se zas tak moc HQ neposune:
01010.JPG
01010.JPG (66.84 KiB) Zobrazeno 14758 x
Zaměstnanci všech 5 hlavních divizí se do nového sídla začnou stěhovat v polovině roku 2021. :idea:

stav výstavby HQ VINCI k 18.12.: hlavní věž nabírá obrysy

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

k 20.12.: pohled na celou zónu

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ekologická politika VINCI na nejbližší období

nejbližší období znamená aplikaci do praxe u konkrétních možností tak, aby se dosáhlo dnes nemožné v co nejbližší době

*40% redukce CO2 emisí do roku 2030
*uhlíková rovnováha do roku 2050 dle dokumentu z Paříže
*zvýšit ekonomické aktivity v ochraně ŽP a využít tento cíl pro ekonomické ukazatele skupiny

To si bude vyžadovat konkrétní záměry v jednotlivých částech skupiny. Vše je srovnáno k roku 2018. To se považuje za výchozí stav.

Konkrétní opatření:

*akcelerace výměny lehčích vozidel za elektrické nebo jiné typy s menší uhlíkovou stopou
*vyzkoušet varianty na vodík a biomasu pro užitková vozidla
*těžké stroje začít postupně nahrazovat na hybridní pohon; zaměřit se na eko- řízení a ovládání u řidičů s využitím elektronických prvků a senzorů
*zahájit prohlídky budov ve vlastnictví skupiny s cílem renovovat jejich prvky, které sníží energetickou náročnost, modernizovat osvětlení na LED, modernizovat topení
*nahradit těžká tuhá paliva a uhlí plynem nebo obnovitelnými zdroji v rámci produkce asfaltů
*nahradit fosilní zdroje v zařízeních na produkci elektrické energie
*instalovat solární panely a elektrárny v rámci podnikání na letištích
*nahradit a modernizovat objekty, které pomáhají v životě chránit ŽP přírodní potenciál: více ekoduktů, více odtoků vody, více čistíren kolem silničních úseků, více svodů vody tak, aby neodešla ale zůstavala co nejvíce v půdě
*zásadním způsobem zlepšit pohyb vozidel při zemních pracích tak, aby klesla spotřeba vody o 40%

VINCI Autoroutes je lídrem tzv. nízko-karbonové dálnice. Jde o projekt, který má za cíl masivní dekarbonizaci za každý projetý km po dálnici. Dosáhne se to využitím vozidel na elektrický nebo hybridní pohon, sdílenou jízdou a eko- řízením vozidla. Využitím více autobusů přestavbou důležitých uzlů tak, aby existovalo další napojení na dálnici. Tím se zapojí i další struktury: urbánního a infrastrukturního sektoru. Co vyvolá další inovace a investice. Motivovat uživatele dle výše mýtného. Musí to ale jít ruka v ruce s dostupností technologických novinek a reální modernizace infrastruktury.

Eurovia již dokáže 100% recyklovat silnici. Je to tady zmíněno v tomto tématu. Bude se pokračovat i v dalších činnostech výzkumu.

Rozvíjí se tzv. Power Road, tedy solární silnice. Jde o zásadní přestavby silnic pod jejich úroveň. Dále jde o prvky romražování ledu nebo naopak vyhřívání budov blízko silnic atd.

VINCI bude každých 6 měsíců hodnotit a přehodnocovat jednotlivé postupy a pravidelně informovat veřejnost i akcionáře. Skupina se plně podřizuje rozhodnutím, na kterých se dohodla většina planety. Dokáže aplikovat požadavky do praxe.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI’s 100,000 employees in France become Group shareholders :arrow:
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 6-1800.htm

2019 annual results :arrow:
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-0731.htm
*pozice skupiny je stále finančně i celkově silnější; skupina prosperuje z poslední reformy rozdělení sfér rozvoje
*zadlužení skupiny je větší o 6,1 mld. € a dosáhlo 21,7 mld. €; za tím je ale z poloviny nákup podílu, se kterým skupina ovládla majoritní podíl na letišti Gatwick v UK; https://www.vinci-airports.com/en/airpo ... ck-airport
- dluh vzrostl i pro realitu velmi nízkých úrokových sazeb, díky čemu se povedlo investovat napříč portfolio zaměření skupiny, čímž se vytvořil předpoklad snížení rizik při menší krizi a udržení se při životě navzdory konkurence přicházející z východu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

In this unprecedented crisis, our absolute priority at VINCI is the safety and health of all our employees, customers and partners, through strict compliance with the instructions from public authorities in all the geographies where we operate.

Our companies play a major role in society and the economy, and our work is often essential to activity continuity. This is especially true as regards keeping transport, energy and communication infrastructure in operation. We are also doing everything within our reach to provide the public services we have been entrusted with under our concession contracts.

Notwithstanding our commitment, when circumstances so require, we have to interrupt some activities, some projects. And, of course, we are adjusting to developments in the situation day after day.

Please rest assured that our teams are entirely committed to ensuring VINCI fully participates in the collective effort required to stand up to this new type of challenge.

Xavier Huillard
Chairman and Chief Executive Officer




Dokument k výstavbě hlavního sídla: https://www.vinci.com/publi/docs/VINCI- ... sse-EN.pdf .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Impact of the Covid-19 epidemic

23 MARCH 2020 - 8:00 AM - FINANCES - FRANCE

In the rapidly changing situation caused by the current major health crisis, the safety of VINCI’s staff, partners, subcontractors, customers and stakeholders, along with the continuity of the public services for which VINCI is responsible, remain absolute priorities.

The Covid-19 pandemic is having a significant impact on VINCI’s activities.

Until 20 February 2020, passenger numbers at airports managed by VINCI Airports were stable relative to 2019, despite the sharp fall in air traffic in Asia. By the end of February, the decline remained limited (-1.4%), but passenger numbers have fallen sharply in March, with an estimated 40% decline in the first three weeks of the month. That decline has worsened in the last few days following containment measures and decisions taken by some countries to close their borders. A plan to reduce operating expenses and defer investments is currently being implemented across all airports in compliance with contractual and aeronautical obligations and government decisions.

At VINCI Autoroutes, traffic levels rose on the intercity network until late February (+8.8% overall; +10.0% for light vehicles +2.8% for heavy vehicles) but have since fallen (-16% estimated decrease from March 1 to 20 overall; -19.1% for light vehicles and -0.4% for heavy vehicles). Containment measures recently taken in France have intensified the decline in traffic levels. However, the fall in heavy vehicle traffic has been less severe, with France maintaining a basic level of economic activity.

In Contracting, after firm business levels in early 2020, the French containment measures have caused a large number of projects to be put on hold since 16 March. Industry organisations have held talks with the public authorities to define conditions under which works can resume gradually while ensuring the health of those involved.
Outside France, the situation is more varied. Despite significant logistical difficulties, it has been possible to maintain business activity in many countries, in compliance with health measures in force. That is particularly the case in Southeast Asia, Oceania, the Middle East, Africa and Latin America, along with certain European countries and US states.

VINCI has adopted remote working arrangements for staff members not required to be present on site, particularly at its head offices in France and in a number of other countries.
Many of the Group’s companies are also in discussions with the competent authorities to adopt measures allowing partial business activity.

Overall, the Group expects a pronounced but time-limited decline in its revenue. In its various business lines, it is taking measures to adjust expenditure and review the timing of investments.

However, it intends to be positioned to recover quickly, in both Contracting and Concessions, as soon as the health crisis is under control.

In this respect, it should be borne in mind that the Group’s order book at end-February stood at an all-time high of €37.9 billion, an increase of 8% over the previous 12 months.

The Group has a large amount of liquidity, with available net cash of €6.5 billion at end-February (including €4.2 billion centrally managed). In addition, VINCI SA has a confirmed €8 billion credit facility not due to expire until November 2024, which is currently unused and not subject to any financial covenants.

A further update on the situation will be provided in the Shareholders’ General Meeting due to be held on 9 April.

At this stage, given the uncertainty about the duration and scale of the health crisis, it is not possible to quantify its impact on the Group’s financial statements.
However, it appears that VINCI will be unable to meet its target, announced in February, of achieving revenue and earnings growth in 2020.

The VINCI Group has a long history: it has experienced many geopolitical, economic and financial crises, and it has emerged from them transformed and stronger than before. With its strong culture, its decentralised and agile organisation, its cautious financial policy and its long-term vision, VINCI will continue to show the wisdom and sturdiness of its business model.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI koncem 03/2020 oznámila, že rozhodně nenaplní stanověné cíle pro rok 2020. Segment letištního biznisu (45 letišť) klesl o -40% a pro další dlouhodobá opatření bude problém vůbec udržet stávající stav. Na všech letištích se realizují programy odkladů investicí a snižování nákladů. Segment mýtních silnic klesl o -16%, ovšem alespoň ve Francii je situace stabilnější díky udržení nákladního provozu na dálnicích. Co se týče plánovaných investičních cílů, tak se čeká na postupy od francouzské vlády. Mimo Francie se prozatím neplánuje skupina stáhnout ze žádného kontinentu. Pokud to bude jakkoliv možné, tak se udrží základní podnikatelská činnost všude. Hodnota akcie zeslábla o -30%, prozatím poslední týden stagnuje. Skupina odložila na pozdější období zasedání akcionářů z důvodů nešíření viru a zároveň zavedla formu tele- mostů na divizních úrovních. Centrální nadace vyčlenila 10 mil. € pro podporu francouzských cílů v oblasti zdravotnictví. Ostatní národní nadace mají jít příkladem vždy v každé zemi. Skupina díky posledním letem je schopna čelit této výzvě díky dostatku kapitálu.

Z hlediska zaměstnanců byl kladen uplynulý měsíc na zajištění maximální osobní ochrany. V mnoha státech světa jednotlivé, hlavně stavební a silniční podniky přerušili činnost tak, aby se nejdříve zajistila osobní ochrana a musel se upravit jasný postup s jednotlivými státy. Cílem skupiny ale není blokovat výstavbu, pokud se tak nerozhodla některá vláda v rámci světa. Problémy momentálně způsobují jednotlivá vládní opatření, která blokují přesun pracovní síly. V menších problémech je segment producentů stavebních materiálů, kde ale skupina nemá neřešitelné problémy vzhledem ke vlastní síti výroben a i díky kapitálu, který je ve stávající době hlavní výhodou jakýchkoliv jednání s novými (často dočasnými) dodavatelskými řetězcemi.

Jednotlivé divize si ve stávající době dokáží v rámci států vypomáhat lidským i strojním vybavením vzhledem k částečně uvolněným kapacitám. Je velmi těžké odhadovat následující vývoj; bude velmi záležet od postupů jednotlivých vlád. Skupina se dokáže nad i několika měsíčními výpadky pronést bez citelnějších změn ve svém zázemí. Ekonomicky se očekával pro letošní rok slabší růst, takže se připravila řada kroků, díky kterým je teď skupina připravená i finančně čelit stávající virové krizi.

Agentura Fitch vydala pro VINCI pro jednotlivé stavby v souhrnu stabilní výhled z posledního pozitivního, což je proti vícero dalším větším firmám v Evropě ještě vnímáno jako úspěch. Z hlediska písmena jde o A- a dle Fitch je to právě pro vysokou firemní hotovost (6,5 mld. €) a schopnost vysokých úvěrových linek (8 mld. €). Fitch očekává, že divize koncesí a výstavby v letech 2021 - 2023 prudce zesilní stejně jako nyní prudce zeslábla. Pokud by ovšem pandemie přetrvávala i s opatřeními až do další poloviny roku, tak přehodnotí stávající hodnocení i vizi pro VINCI dle i dalších kroků, které by skupina realizovala.

výstavba HQ nepatrně zpomalila, což se dalo očekávat, tady širší pohled:

https://www.lemoniteur.fr/mediatheque/4 ... 065114.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Pololetní výsledky hospodaření a výhledu na zbytek roku skupiny VINCI:

· Contraction in revenue and sharp decrease in earnings because of the Covid-19 pandemic
· Substantial large-project order intake in the second quarter – all-time high order book
· Very high level of liquidity – sharp year-on-year reduction in debt
· Update at end-July 2020:
- VINCI Autoroutes: confirmation of the improving trend in traffic levels
- VINCI Airports: slow recovery
- Contracting (VINCI Energies, Eurovia, VINCI Construction): business activity close to estimated normal levels
· Outlook: earnings expected to fall significantly in 2020 – confidence in the Group's ability to bounce back in 2021
Key figures

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 1-0731.htm

Skupina je z nejhoršího venku, ačkoliv ten několikaměsíční výpadek fungování se odrazí za celý rok, tak se v zásadě udrží zaměstnanost. Proti roku 2019 je to nárůst, pač skupina již zaměstnává na 220 tisíc lidí. Cíle se nemění: pokračovat v ekologizaci stavebnictví (u silnic třeba čím dal tím vyšší podíl recyklace materiálů, až do 100%) a pokračovat v obchodních modelech. Skupina má finanční důvěru, co jí pomůže se vrátit k výsledkům z roku 2019 ovšem nejdříve v roce 2021. Ve 2.Q 2020 se zaznamenal růst zakázek.

Skupina nevyplatí tzv. dočasní dividendu, ovšem to prozatím nemá nic společné s dividendou za celý rok. Rozhodla tak základní rada 30.7.2020.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“