VINCI (stavební skupina)

Off-topic pokec
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI podaroval ze svých nadací 10 mil. € pracovníkům, kteří v 1. linii bojují s nemocí COVID-19. Další miliony pak stojí zajištění ochranných pomůcek pro vlastní zaměstnance. Skupina VINCI vypracovala postupy pro udržení práce, ovšem dokumenty se liší co do jednotlivých států. Skupina se snaží vypracovat strategii, která bude splňovat takové parametry, které budou vyhovovat všude bez ohledu na to o který stát půjde, tedy budou splňovat co nejvyšší požadavky, až do momentu rozhodnutí na státní úrovni o přerušení výstavby, k čemu ale snad znovu nedojde.

Stav z výstavby HQ:

https://live.staticflickr.com/65535/501 ... 13d3_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/501 ... 0a0d_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/501 ... 64aa_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/502 ... 35f5_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/502 ... 7a1f_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/502 ... 3ce1_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/502 ... 58ff_h.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav výstavby HQ VINCI, aktuální záběry:

https://live.staticflickr.com/65535/503 ... 319a_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/503 ... 537d_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/503 ... cae5_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/503 ... d839_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/503 ... 65e1_h.jpg

Podniková informace: novou šéfkou VINCI Highways se stala Belen Marcos. VINCI Highways spadá pod VINCI Concessions (silniční část). Dálniční projekty v rámci VINCI Concessions činí 3564 km v 14 státech světa. Na této dálniční síti se třeba mj. nachází na 205 odpočívek. Jedním z nich je i PPP na Slovensku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=1113 . Tahle žena není žádný nováček, doposud působila u společnosti Ferrovial a byla taky šéfkou CINTRA v USA.

Ještě dodám, že kromě VINCI Highways je 2. dcerou VINCI Concessions i VINCI Airports a VINCI Railways. Celkem má koncesní model dosah již na 21 států v rámci skupiny VINCI.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI chce zesilnit své aktivity v oblasti energetiky a navrhuje akvizici s Grupo ACS v tomto segmentu: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-0939.htm .

Tady je prozatimní vývoj celé skupiny během pandemie: https://www.channelpartnerinsight.com/n ... h-business .

Tady extra k letištnímu byznysu: https://www.globenewswire.com/news-rele ... -2020.html .

Pohled na výstavbu nového vlastního sídla společnosti:

https://live.staticflickr.com/65535/504 ... 3565_k.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/504 ... de09_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/504 ... f9ae_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/504 ... cec7_h.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav výstavby nové centrály koncernu VINCI k 3.11.:

https://live.staticflickr.com/65535/505 ... ffdc_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/505 ... ca74_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/505 ... 401f_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/505 ... b300_b.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/505 ... 5020_b.jpg

Hospodářské výsledky za prvních 9 měsíců letošního roku (proti r. 2019) :arrow:

*tržby 30,8 mld. € (pokles o 12%)
*3.Q se vrátil do normálu
*nové kontrakty: 3 segmenty jsou blízko vyčerpání kapacit: VINCI Energies, Eurovia a VINCI Construction
*segment koncesí se propadl o 30% (letiště -58%, F dálnice -17%, ostatní dálnice, železnice světa -29%)
*pokles zadlužení na 20,8 mld. € (z 23,2 mld. €)
*silnější likvidita na 18,5 mld. € (ze 14,4 mld. €)
*Francie jakožto trh byznysu má i nadále nad polovinu, 53% obratu
*připravuje se akvizice s částí skupiny ACS (za odhadem 6,3 mld. € v činnostech - 5,2 až 6,1 mld. € naceněno, z toho 2,8 v hotovosti a zbytek akciemi, nastíněno v 10/2020 prozatím jen neformální nabídka)

Pohled na tržby VINCI, S.A. do minulosti:
000.JPG
000.JPG (66.62 KiB) Zobrazeno 12156 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI vydal 1. eko dluhopis; ve výši 500 mil. € s úrokovou sazbou 0% se splatností v 2028. Zájem o investici byl 5x větší. Cílem tohoto dluhopisu je dál optimalizovat stávající zadlužení skupiny, rozložit v čase další splátky a tím dosáhnout průměr, co bude řešit budoucí nejistotu. Navíc se tímto otevírá možnost dostat se k dalším finančním nástrojům. VINCI již řadu let přikládá ochraně ŽP ve svých projektech velkou váhu a na další upgrade potřebuje další peníze, které jsou nad původními cenami projektů, čímž se zajistí centrální investice, která bude přístupná lokálně.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 8-1845.htm

eko aktivity:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/item ... limate.htm
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/item ... nments.htm
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/item ... conomy.htm
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/item ... onment.htm

https://www.vinci.com/vinci/presentatio ... xtract.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Statistika provozu za odnož skupiny, VINCI Airports formovaná v dobách značného růstu s dalším vysokým potenciálem, mluví za rok 2020 jasnou řečí:

*propad cestujících činí 70%
- v roce 2019 se přepravilo na letištích skupiny 255 mil. cestujících
- v roce 2020 to bylo 76,6 mil. cestujících

podrobně zde: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 4-1815.htm

Důvodem propadu (pro budoucnost) je globální zdravotní krize.


Skupina VINCI zahájila to, co jsem kdysi psal a opakovaně vysvětloval a sice, zesilnit finanční odolnost se zaměřením i na vysoce sofistikované postupy ve své činnosti. Proces se musí zásadně urychlit a již sse to ohlásilo k plnění. Související se změnami klimatu, s působením dopadů na aktivity firmy. (stejně tak jak tato změna podnebí dopadne na všechno) To má hned 2-ojí účinek. Jedno je dopad na firmy vlivem komplikací z geografické působnosti pro problémy u investorů (pochopitelně) a druhý účinek samotné působení skupiny. Sama skupina se tedy mj. posnaží snížit emise ve své působnosti na minimum dle daných cílů: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 012021.htm . Tohle mj. garantuje akceptaci eko- dluhopisů s úrokem 0,0 až záporných sazeb. Viz i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p223458 . O tom, že tato proměna se uskuteční rozhoduje kapitál a ten se již rozhodl. V podstatě lze vnímat i stávající balíky ve světě od vlád na změnu nároků ohledně energií jako prodloužení naší stávající existence (finančího modelu a udržení dosavadního pokroku). Nepochybně se to odrazí i na způsobu žití nás samotných a možná část lidí s tém bude mít i problém to akceptovat. S tím pak souvisí nejen tato proměna, ale taky třeba dopady změn klimatu na samotnou infrastrukturu, což je ale vysoce globální téma. Každý, kdo se hlásí do těchto zájmů se hlásí i do zájmů řešení na globální úrovni (možnost čerpat zdroje a možnost přetvářet dosavadní infrastrukturu, vylepšovat jí a dělat jak odolnější vůči těm dopadům, tak energeticky lepší).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI uveřejnila dne 5.2. dlouho očekáváné výsledky za rok 2020

*tržby jsou (nad očekáváním) ve výši 43,2 mld. € (-10% oproti r. 2019)
*skupina zaměstnává bezmála 218 000 lidí (-4000)
V1.JPG
V1.JPG (71.59 KiB) Zobrazeno 11033 x
*segment VINCI Autoroutes se propadl o 20%
*segment VINCI Airports se propadol o 70%
*objednávky skupiny rostou rychleji, než v roce 2019 a sice o 4% na 43,5 mld. € (vs. 2019 s hodnotou 41,7 mld. €)

Společnost firem se jen v energetické části rozrostla o 20 nových firem. Segment PPP se dostal svým prvenstvím do dalších 2 států: do České republiky a do Keně, v obou případech do výstavby dálnic. Posiluje se investování do železnic. Skupina do roku 2030 sníží emise CO2 o -40%. V segmentu dálnic ve Francii se podíl nákladní dopravy udržel, ale propadu provozu osobních se nedalo zabránit pro zavedený lockdown na jaro 2020. Letištní byznys utrpěl největší ztráty pro dlouhodobý roční výpadek pro omezení ve světě.

Koncesní segment zeslábl o 32%, energetický o 1%, Eurovia o 6%, ostatní výstavba o 8%, segment Immobilier o 10%.

Skupina snížila zadlužení, udržela hotovostní tok a rozšířila nákup firem včetně nabídnuté akvizice s ACS Group: https://www.globalconstructionreview.co ... i-bigger-/ .

Skupina si udržela důvěru investorů. Hodnota 1 akcie je nyní cca. 86€. Roční pokles činí 14,5%. Všechny závazky si společnost bude i nadále plnit, má pro to vytvořené veškeré možnosti, nástroje a prostor. Navzdory finanční situace se povedlo udržet i sociální postavení zaměstnanců s minimálními personálními dopady.

Podrobná čísla jsou k nalezení zde: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/page ... ements.htm
V2.JPG
V2.JPG (88.41 KiB) Zobrazeno 11033 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

K novému sídlu, HQ, je doplněn obsah na nový web: https://www.vinci-archipel.com/ :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

pouze údaje relevantní pro ČR

Koncern VINCI v roce 2020 definoval pro všechny svoje segmenty (letiště, dálnice, výstavba budov, silnic, energetika atd.) základní geografické celky a ke každému z nich si vypracoval detailní analýzy stavebních trhů (ostatně i dle vlastní webové prezentace; nevyzrazuju nic extra), čímž také přistoupil k jasnému zadefinování, které firmy jsou jasnou konkurencí. V rámci ČR jsou hlavními rivaly pro společnost Eurovia 3 firmy a to Skanska, Metrostav a Strabag. Územní působnost byla rokem 2020 charakterizována detailně jen v oblastech, kde mají firmy spadající pod skupinu popřední postavění resp. mají dominantní až vůdčí pozici. Nechtěl jsem to psát o moc dříve. Koncepce rozvoje pokračuje i letos a dalšími roky. Každá firma definována jako "rival" nemusí být rivalem v jiných zemích. Ani to přímo nesouvisí s tím, s kým se jde do soutěží. Eurovia kromě výstavby silnic také provozuje na 70 000 km silnic ve světě. (do toho nespadají dálnice; ty spadají v rámci Francie pod VINCI Autoroutes a v rámci světa pod VINCI Highways).

Eurovia je v rámci Evropy 1 v pozici kameniva. A to v rámci sítě více než 350 lomů s produkcí 82 mil. t ročně, z toho podíl Eurovia činí 57 mil. a dalších 150 zařízení na recyklaci materiálů. Podíl společnosti Eurovia je i co se týče rezerv = 3,1 mld. t, což činí zásoby na 50 let spotřeby.

Koncern hodlá od poloviny uplynulé dekády až do dalších let udělat maximum opatření, které budou i nepřímo napomáhat jeho firmám. Značí, že i výstavba nebo provozování mají svoje limity a vysoce sofistikovanou nebo extrémně lacinou (jiným státem dotovanou) konkurenci hodlá zpomalovat v rozmachu přes nepřímé vazby. Silná ekologizace firem, materiálů a projekty ohleduplné k ŽP budou favorizovat firmy v daných prostorech a vedlejší činnosti, které jsou ale nezbytné pro výstavbu budou tuto pozici jen dál upevňovat. (jako třeba ten kámen nebo až 100% recyklace materiálů při rekonstrukcích atp. díky výzkumu skupiny v návaznosti na široké portfolio veřejného zájmu ve 120 státech světa díky vybudované síti VINCI nadací)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI navzdory problematickému roku 2020 dokázala zvednout stav likvidity a snížit dluh, čímž vytvořila další možnosti rozvoje. Zároveň budou přístupné na měsíční báze dopravní informace z letišť a dálnic, což bude moct sloužit i pro jednotlivé státní údaje, jak si stojí již život v nich, co se dopadů ze zavedených opatření týče. Jde o strategii domluvenou v rámci vícero seskupení světa. Světové stavebnictví v roce 2020 zažilo historický kolaps a ani rok 2021, ačkoliv umožní růst, tak nenavrátí stav před pandemii. Zlepšení situace stojí na vícero faktorech a nedá se očekávat dříve, než v období 2022-2023 již se zohledněněním dalších ekonomických údajů za další roky. Ačkoliv se státy snaží oživit stavební trhy, stavební produkci, tak opatření drtí příjmy domácností i firem a tyto segmenty tvoří větší výpadek, než dovedou státní balíčky vytvořit. V předposlední tabulce je skladba tržeb dle geografie světa. Vývoj zaměstnanosti je v poslední tabulce.
v.JPG
v.JPG (31.18 KiB) Zobrazeno 10709 x
v1.JPG
v1.JPG (57.29 KiB) Zobrazeno 10709 x
(*) Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Estonia, Hungary, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Poland, Czech Republic, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia and Ukraine.<br />(**) Of which euro zone: 28,887 million euros (66.8% of total turnover) in 2020 and 32,727 million euros in 2019 (68.1% of total turnover).<br />(***) Revenue excluding concession subsidiaries’ revenue derived from works by non-Group companies
(*) Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Estonia, Hungary, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Poland, Czech Republic, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia and Ukraine.
(**) Of which euro zone: 28,887 million euros (66.8% of total turnover) in 2020 and 32,727 million euros in 2019 (68.1% of total turnover).
(***) Revenue excluding concession subsidiaries’ revenue derived from works by non-Group companies
Vgeo.JPG (77.87 KiB) Zobrazeno 10709 x
V roce 2009 pracovalo pro seskupení firem pod VINCI &quot;pouze&quot; 140 tisíc lidí.
V roce 2009 pracovalo pro seskupení firem pod VINCI "pouze" 140 tisíc lidí.
V2.JPG (82.52 KiB) Zobrazeno 10709 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

pouze pro zajímavost jsem dohledal i do minulosti dotazovaný obsah

Skupina VINCI dosáhla v ČR a SR v roce 2020 tržby ve výši přes 0,7 mld. €. Jde o růst ve výši více než 10% bez ohledu na pandemii, což je skvělý výsledek. Za největším obratem stojí činnost Eurovia a pak VINCI Highways. Z hlediska realizovaných prací zcela dominuje ČR a v obou státech dominuje segment dálniční infrastruktury, následován železniční infrastrukturou. Z pohledu provozovaných koncesí je největší investice v SR na výměně LED osvětlení v projektu R1 (Pr1bina) s účelem snižovat emise, jakožto závazek skupiny VINCI. To zároveň prospělo snížení emisí v samotné SR. Za růstem stojí i fakt výrazně velké části financování dopravní infrastruktury prostřednictvím fondů EU a dálniční segment je skupinou VINCI v tomto geografickém prostoru označen za potenciálně silný i do dalšího období.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI – Aim for a global performance - ESG presentation (50 MB), 03/2021
https://www.vinci.com/commun/presentati ... e-2021.pdf

*z uvedeného lze pochopit, proč by se skupině VINCI mohlo dařit i v post-pandemickém období, jaké jsou požadované trendy a že VINCI je již plní a dává si mnohem vyšší cíle, než je celospolečenské zadání
*skupina nebyla nikdy finančně silnější, než je v těchto časech, což jí umožňuje z této krize vytěžit

Dnešním dnem dosáhla hodnota za 1 akcii nejvyšší částky za uplynulý 1 rok. Zdaleka nedosahuje někdejších před-pandemických hodnot, ale ukazuje se trend stabilizace a návratu.
7.JPG
7.JPG (62.4 KiB) Zobrazeno 10186 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tuto tému jsem pročetl, odstranil 8 příspěvků, opravil pár odkazů nebo jakkoliv upřesnil s poznámkama v několika příspěvcích. :idea:

Ještě dodám, že se 8.4. uskuteční speciální zasedání v hlavním sídlu VINCI, byl vyhlášen "stav ticha" až do tohoto zasedání. VINCI nebude upřesňovat svojí finanční pozici.

VINCI pro tento účel aktivoval mobilní aplikaci pro své akcionáře. Program bude pro účastníky v online formě kvůli pandemii. Ve zcela výjimečných podmínkách s mimořádným, ale i běžným obsahem.

Program: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/ag20 ... eeting.pdf
V1.JPG
V1.JPG (128.29 KiB) Zobrazeno 10052 x
V2.JPG
V2.JPG (29.99 KiB) Zobrazeno 10052 x
V4.JPG
V4.JPG (23.19 KiB) Zobrazeno 10052 x
V3.JPG
V3.JPG (49.79 KiB) Zobrazeno 10052 x
Dividend
VINCI’s Board of Directors has decided to propose a 2020 dividend of €2.04 per share, the same as the 2019 dividend (of which €1.25 was paid in 2020), to the Shareholders’ General Meeting on 8 April 2021, to be paid entirely in cash.

The dividend will be paid on 22 April 2021 (ex-dividend date: 20 April 2021).

Share capital
At 31 December 2020, VINCI’s capital consisted of 588.5 million shares, including 26.5 million treasury shares (4.5% of the capital at that date).


Skupina VINCI avizovala, že letošním rokem se nepovede dosáhnout příjmů z roku 2019.
Skupina VINCI dále prohlásila, že nezaznamenala krátkodobý pokles aktivit v souvislosti s dopady BREXIT-u.

Tady byl i kritický náhled na zadlužení VINCI s hodnocením r. 2018, vyšlo v 07/2019: https://uk.finance.yahoo.com/news/vinci ... 41040.html . Proti již dnes uvedeným znakům, právě ohledně snížení rizikové části dluhu, udržení vysoké hotovosti atd. (uvedené data za ex rok)

Bohužel; dopravní segmenty všech skupin mají přetrvávající problémy. Stavební segmenty jsou v propadech, ale blíží se posledních maxim, ovšem s mnoha riziky do dalšího období. Jsou společnosti, které jsou blízko finančním obtížím, jsou firmy, kterým pomáhájí státy, jsou firmy, které krachují. Ale jsou i firmy, které navzdory všemu negativnímu jsou nad vodou a transformují co lze. Ke každému podnikání patří i riziko.

odstranil jsem z tématu odkaz na video k hl. sídlu, tak ho pouze obnovuji
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 10/2020:
Diaľničiar píše:Koncern VINCI chce zesilnit své aktivity v oblasti energetiky a navrhuje akvizici s Grupo ACS v tomto segmentu:
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-0939.htm .
VINCI signe un accord avec ACS pour l’acquisition de ses activités énergie: https://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/comm ... 1-0845.htm (za 5,8 mld. USD aneb 4,9 mld. €)

Aneb skupina VINCI ovládla energetické portfolio skupiny ACS (45 tis. zaměstnanců, obrat 6 mld. €), čímž se zesilní aktivity skupiny VINCI.


Další aktivita: Announcement regarding negotiations between VINCI Concessions and Eiffage with a view to file simplified tender offer, followed by a squeeze-out, for the shares of Société Marseillaise du Tunnel Prado Carénage, if the conditions for implementation are met, at a price of 23.0 euros
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 1-2024.htm


K 04/2021 na základě posledních dat jsou aktivity skupiny následující:

*Výstavba a projektové práce: budovy, civilní inženýrství a sektory k nim blízké (VINCI Construction; 31,1%)
*Projektová činnost, provoz a údržba energetické a telekomunikační infrastruktury (VINCI Energies, 31,1%)
*Výstavba, rekonstrukce a činnosti kolem dopravní infrastruktury, hlavně silnice, dálnice a železnice (Eurovia, 21,8%; ta ovládla specifické činnosti ve městech a ovládá produkci granulátu ve Francii, štěrků v Evropě).
*Sub-kontrakce manažmentu infrastruktury, hlavně silnice a dálnice (hlavně ale nejen ve Francii (VINCI Concessions, 13,3%; včetně novších aktivit v letištích a parkování).
*Ostatní aktivity, specifický manažment spravování budov 2,7%

Skupina VINCI v letošním roce již 2. krát "šokovala" finanční analytiky. Nejprve silným finančním zázemím a tokem hotovosti, kterým se povedlo udržet rovnováhu i u problematické dopravní divize. Následně poté dokončením akvizice španělské energetické části skupiny ACS.

Skupina VINCI je v rámci Evropy největší společností ve stavebnictví a koncesích, která se delší dobu profiluje do vícero větví v její činnostech. Skupina VINCI již vyčíslila dopady pandemie za rok 2020; jsou ve výši 2,4 mld. € na výsledku čistého zisku. Hotovostní tok konce roku 2020 ale dosáhl prakticky hodnot z roku 2019 (bezmála 4 mld. €). Provozní příjem z běžných činností překonal odhady analytiků (2,51 mld. €) o 14%, když dosáhl hodnoty 2,86 mld. €. Zdrvující dopady jsou v letištním byznysu a "ne velmi dobré výsledky" v sektoru provozovaných dálnic. Skupina proto ale mj. informovala, že ani rokem 2021 neočekává návrat na hodnoty roku 2019, co naznačuje mnoho vývoje v letošním roce v celém sektoru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Hospodářská činnost za 1.Q 2021

*tržby 10,2 mld. € (+5% proti 2020)
- energetika +7%
- výstavba včetně Eurovie +10%
- dálnice ve Francii - stabilní situace
- letiště -70%
*zaknihováno +21%
*čistý dluh -3,5 mld. € proti 31.3.2020 a velmi silná likvidita i nadále

Kód: Vybrat vše

Consolidated revenue                                                      
                                First quarter 2021/2020              2021/2019
                                              change                 change
(in € millions)                 2021   2020   Actual Like-for-like^2 Actual
Concessions                     1,325  1,704  -22.2% -21.4%          -20.2%
VINCI Autoroutes                1,108  1,112  -0.4%  -0.4%           -5.3%
VINCI Airports                  155    521    -70.1% -69.4%          -62.9%
Other concessions^3             62     71     -13.2% -6.5%           -13.5%
VINCI Energies                  3,405  3,172  +7.3%  +6.0%           +12.8%
VINCI Construction              5,255  4,777  +10.0% +11.2%          +6.1%
VINCI Immobilier                320    238    +34.5% +24.2%          +67.9%
Eliminations and adjustments    (127)  (197)                          
Group total*                    10,178 9,693  +5.0%  +5.1%           +5.0%
of which:         France        5,811  5,223  +11.3% +10.6%          +4.2%
        Outside France          4,367  4,470  -2.3%  -1.5%           +6.0%
        Europe excl. France     2,607  2,701  -3.5%  -3.7%           +6.8%
        International excl.     1,760  1,769  -0.5%  +2.1%           +4.9%
Europe
                                                                      
Change in total traffic at      -2.8%  -8.6%                          
VINCI Autoroutes
Change in VINCI Airports        -77.8% -20.9%                         
passenger numbers
Order intake (in € billions)    11.6   9.7    +19%                   +23%
Order book** (in € billions)    45.8   37.7   +21%                   +31%
Net financial debt** (in €      (18.6) (22.0) +3.5                   (2.5)
billions)

* Excluding concession subsidiaries’ revenue from works done by non-Group
companies (see Glossary).
** Period-end.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav realizace HQ VINCI:

http://photo.devisubox.com/0e6AsWn_Xodl ... CSZB8=.jpg
http://photo.devisubox.com/qjgzLecDxYVx ... CSSeM=.jpg
http://photo.devisubox.com/56hgVnRDEYTP ... CSYyI=.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/511 ... 9599_b.jpg

Tak, jak jsem poznamenal před časem, že skupina VINCI využije tuto krizi pro další rozmach, tak se i děje. Nyní se vícero ekonomických agentur zaměřuje na poslední aktivity a analyzuje se taky výsledek hospodaření a vývoj k 1.Q 2021. Je nesprávné, že píšu já, protože to vyzní divně, ale ve výsledku těchto hodnocení lze číst, že skupina bohatne a ačkoliv se propadají tržby skupiny v roce 2020 a i zisk, protože se na čas zastavila veškerá činnost, tak se zase během roku všechno obnovilo na minimálně stejnou úroveň kromě letišť, kde je propad. Ovšem, i ta letiště: VINCI rozšiřuje portfolio letišť v Latinské Americe i Asii, modernizuje je a to bez ohledu na stávající situaci. Se společností Eiffage ovládne další stavbu ve Francii co se koncesí týče. Akvizice s energetickou částí skupiny ASC je taky náznakem expanze, která částečně může VINCI oslabit, ale nyní jí umožňuje konkurovat. Podíl ve Francii se snižuje, pomalu, ale postupně se snižuje. I nadále ale tvoří asi polovinu aktivit. Ovšem aktivity jako takové rostou. VINCI je skupina, která se jako celek transformovala do řízení, do velmi vysokého stupně samostatnosti vedení, svým způsobem jakoby federace. Umožňuje jí to ale silně manévrovat v prostoru, geograficky se doplňovat a využívat veškerých aktivit v byznysu, jaké si lze představit. S velmi silným zázemím bank co do úvěrových linek s vysokou a silně hodnocenou likviditou. V segmentu PPP je kontrakt v Keni, první tam, v České republice, první tam, ale i v samotné Francii: metro, kde bude mj. 6 km viadukt, další stavby VRT a tratí jako takových. Skupina se řídí mnoha pravidlami, které jí posouvají vždy o krok před samotnou společnost, která se posouvá taky, čímž firma nejenže drží krok, ale předurčuje trendy. Lze vyjměnovat aktivity: nadace vysoce ziskových PPP projektů, které nemusejí být, ale jsou a podporují daná společenství. Firma, kterou VINCI založilo a která zaměstnává 5000 osob se zdravotním postižením jako garanci v poměru k pracovní síle. Ekologické normy a směrnice s ohledem na materiály, ale i postupy a vozidla. Snižování emisí v skupině jako celku vede k inovacím a dosah na celý svět je v tom, že firma získává silnou pozici již i ve státech COMM, UK začínajíc, Kanadou a Austrálii pokračujíc. Výstavba a přestavby dálnic, okruhů a silniční správy, celých bloků ulic. Skupina VINCI nekonkuruje Číně, stejně jako další národní firmy Francie, protože Číně nelze konkurovat ze samé podstaty: jak vícekrát uvedl i představil Eiffage: firma, která dává záruky na kvalitu, na provedení, které bude ohleduplné k ŽP, na jasnou daňovou strukturu, která zaměstná co nejvíce místních lidí bez dovozu pracovní sily, která nebude nepřímo dotovat většinu projektu díky své (EX-IM) bance, jak to Čína všechno nedělá, tak taková firma nemůže cenově Číně nikdy konkurovat. Navzdory tomu ale již francouzské firmy, německé, rakouské, srbské, americké získavají více zakázek i v Africe. Afrika má potenciál urbanizace pro růst populace a vzdělávání, což si všechno žádá infrastrukturu od silnic přes energetické sítě po vodohospodářské projekty. Jsou státy, kde se neoplatí ani dávat nabídku, protože se ví, že stát preferuje co nejnižší částku bez ohledu na všechno, jsou státy, kde je vysoké bezpečnostní riziko a nejistota ve financích, ale jsou státy, které již i Čínu odmítají a všude tam má prostor kvalita a co nejlepší postupy. Mimo toho si vícero analytiků všímá další fakt a sice fondy, které stojí při skupině VINCI vždy, když jde o PPP. Skupina nemusí čerpat jenom úvěry, ale naopak snižovat je na nutné spolufinancování, protože tyto fondy financují dané projekty a participují na nich pak tím, co ten projekt přináší. Ve fondech je více peněz, než v mnoha bankách dohromady a již jen tím, že skupina ačkoliv je silně decentralizovaná v rámci složení firem a členů, tak je protkaná stejným uvažováním v mnoha ohledech, což dává garanci kvality. Mnohem méně se pak hledí na umístnění projektu a složité posuzování přínosů, ale více již jen na to, že člen VINCI má o takový projekt zájem. Je to dáno výsledným ratingem a celou strukturou finančního dohledu nad skupinou. Finanční svět tak má do jisté míry jistotu i toho, že projekt neselhá a bude včas dokončen anebo se vynaloží veškeré úsilí, aby tomu tak bylo a nebudou se hledat přesně opačné postupy ve smyslu, že se bude tlačit na odškodnění ve snaze ustoupit z projektu tak, jak to dělají některé jiné společnosti. Silná decentralizace řízení a geografická působnost dávají v dobrých časech prostor pro maximální rozmach a v horších časech se ukáže silné zázemí, kdy kterékoliv silné segmenty vydotují ty zvyšné. Protože není dáno, že kterýkoliv segment musí navěky být tím, který bude jen vydělávat velké peníze. Analytici se zaměřují i na samotnou silniční výstavbu; realizace projektů v desítkách států na skoro celém světě přímo nebo nepřímo ve všech stavitelských pásmech jsou nejen garantem zkušenosti a odhadu cen, ale taky výzkum, který se provádí je fascinující od recyklace asfaltu přes na baterii poháněné i velké vrtné soupravy a tlak na konstrukční společnosti, aby tomu tak bylo. To byl jen krůček k úvěrům s 0% úrokem, který skupina i získala a tento úvěr de facto stimuluje další segmenty tovarů a služeb, které VINCI % zvedne ve svém využívání, čímž se vyvolávají další efekty: ti, kdo služby nebo stroje poskytují mají ve skupině referenci, získají taky lepší finanční podmínky a VINCI dostane pak i slevy, protože mj. poskytuje i testovací fázi. Skupina se nevyhla velkým skandálům od korupce na vrchních místech přes falešná obvinění Kataru na zneužívání podmínek pracovní síly, což právě dělal sám Katar až po občasné problémy samotných projektů jednotlivých firem, ale všechny problémy vždy řeší co nejvíce proaktivně ve snaze dokončit zadaný projekt tak, aby nastalo co nejlepší finanční urovnání, pokud není možno jinak. Završení této snahy spojovat není jen vytvoření poháru, vnitřní soutěže, ale taky realizace jedného centrálního sídla a jak jinak, než-li v nové čtvrti, která zase nese všechny atributy skupiny: ex opuštěná železniční stanice se změnila na novou čtvrť, kde nové sídlo plně vyjádřuje vše, co skupina chce mít v dalším období.

Samotný viadukt v délce 6,7 km je skupinou VINCI označován za největší projekt městské mobility v Evropě v současnosti. (linka metra 18 Grand Paris Express; spojuje Massy-Palaleisau a budoucí nadzemní stanici SaintAubin, kde viadukt je uprostřed linky. Náklady na něj budou dle VINCI Construction ve výši 193 mil. €. Linka 18 spojuje jako celek 10 stanic mezi letištěm Orly a Versailles, podporuje rozvoj Plateau de Saclay (výzkumné laboratoře, univezitní kampusy a VŠ). Grand Paris Express se má dokončit v roce 2030; je to 200 km nových tratí metra, z nich 90% v podzemí se 68 stanicemi. Připomínají se ale i další mega stavby jako ohromný viadukt v Indickém oceáně a přitom v Evropském společenství na Reunionu nebo nový sarkofág nad elektrárnou v Černobylu a jde tedy o to, že skupina jako celek si troufá na neustále větší a větší projekty a realizuje je často již jen s 1 další skupinou a případně fondem. Nabízí přitom takové řešení, které jsou pro investory zajímavější právě pro inovativní postupy a silné zkušenosti.

Jen čas potvrdí nebo ukáže, co bude dál. Jednoznačně jde do popředí segment energetiky. Doprava jako celek si podíl v této době udrží, ale bude postupně klesat respektivě se možná více prosadí PPP vzhledem k realitě financování států a faktu, že ve fondech je více peněz, než často mají státy na kapitálové výdaje a i možnosti úvěrů na nekonečné deficity jsou co se praxe týče spíš u konce, než na začátku. Doprava bude zajímavá v její transformaci ve smyslu "mobility" tak, že se budou snižovat emise a snižovat zátěž na ŽP, na odpad, vody atd.

Skupina na tohle všechno připravená byla a je, protože je mj. účastná ve všech důležitých organizacích, asociacích atd. Čímž taky participuje na politickém směrování hlavně bloku v EU, k čemu samozřejmě využívá přímo i veřejný odborný tlak; v propojení na politiku. Není ani pravda, že by se francouzská skupina neuplatnila v Německu navzdory zcela odlišnému vnímání samotného podnikání a i provedení staveb od projektů po výsledek. Nastalo částečně přizpůsobení se Německu, co dalo ale zase do portfolia další "taháky" do budoucna pro vlastní užití ve smyslu nových cílů.

*společnost (ve smyslu lidské společnosti)

Psáno k analýze finanční síly, byznys aktivitám, investicím a výsledku třeba i akcie.
V.JPG
V.JPG (46.58 KiB) Zobrazeno 9182 x
Vyjma státní čínské firmy, které musejí nepřímo čerpat peníze na stavbách a tyto stavby v rámci dálničních provinčních firem se refinancují v úvěrech lze se rozhlédnout a lépe je vidět, že některé italské firmy se musejí sjednotit, že španělské giganty zeslabují, latinskoamerické stejně tak. Jednoduše řečeno, jejich dosavadní portfolio projektů odčerpalo volné peníze a svazuje to ruce do dalšího působení.

Negativum: pokud selhá kontrolní dozor nad VINCI respektivě se aktivity prudce odkloní od očekávání, lze očekávat vážné dopady všude tam, kde má společnost větší podíl na trhu v jakékoliv oblasti. Ve stávající době je to naopak; skupina je stimulem dodavatelů právě pro silnou finanční pozici.

I nadále si skupina se 122 roční historii a 21 ročním inovovaným názvem zachovává charakter největší dopravně-energetické koncesní společnosti světa.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

nejnovější korporátní video:

anglická verze: https://vimeo.com/533650558

to, co ve videu nenaleznete ale je faktem je, že my již dnes víme, že tohle je jen začátek, proměny existence související i u mobility a né nadarmo se zásadní ministerstva dopravy mění na mobilitu, což bude podpořeno rekordní částkou peněz i po zohlednění inflace, v následujících letech, což vytvoří mj. impulz pro růst a udržení zaměstnanosti, nikoliv ovšem zvednutí skutečné životní úrovně v tempu, jaké bylo doposud

záběry na nové hl. sídlo VINCI i s živým nápisem na střeše:

https://vimeo.com/536687507
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI zvedl za první půlrok o 1% zaměstnanost, na stávající hodnotu více než 219 tisíc. Rekord byl v roce 2019 v úrovni 222 tisíc.

Z posledních zakázek: obnova budovy ministerstva obrany v UK, kulturní stánky ve Francii. sportovní stadiony v Africe, sázení 17,5 tisíc stromů v Ugandě, vodovod v Ugandě, rozvodny elektrické energie ve vícero afrických státech, dálnice v Kanadě, letiště v Asii a Latinské Americe (upgrade), rozvíjení spolupráce mezi koncernem a firmama dálničních správců ve vícero zemích Latinské Ameriky a Asie, výzkumní centrum rakoviny (výstavba) v USA, dálnice v ČR, metro linka ve Francii atd.

Tržby v letošním roce se předpokládají na 2. nejvyšší historické úrovni, po roce 2019, v pásmu 47,5 mld. €.

Akvizice energetické části portfolia ACS skupiny, udržení ztrátových koncesních segmentů, pokračování rozvoje centrálního sídla, zájem o velké dopravní seskupení světa a zájem o mnoha-mld. USD/€ stavby ve světě jsou důkazem silné pozice společnosti. Nepřímo se koncern podílí na udržení více než 1 mil. pracovních míst v tzv. primární linii a 2-2,3 mil. v sekundární, dodatkové linii, což je v obou kategoriích rekordem a to právě díky zvětšujícímu se portfoliu aktivit.

Koncern nepotřeboval extra podporu. Díky členitosti aktivit udržel aktivity. Nové zakázky a jejich rozmanitost zajišťují skupině do budoucna udržení příjmů. Díky ACS ovládne VINCI rozvoj energetických projektů na zelené louce v rámci eko- energetiky. Navzdory bezprecedentímu vývoji se skupina srovnala i se silně ztrátovými segmentama jako dálnice, letiště.

V roce 2021 a roce 2022 se musí splatit několik úvěrů, v celkové výši do 5 mld. €. Navzdory obchodu s ACS, což vyšlo na 5 mld. je silná likvidita společnosti zásadní výhodou, která zajišťuje jak zvládnutí pandemie, tak rozšíření aktivit a udržení finanční stability bez použití speciálních nebo mimořádných oopatření. I proto si skupina drží ratingy a akcie jdou pomalu zpátky.

Skupina ale provedla několik změn. Jedna z nich je, že koncesní dceřinné firmy mají nižší financování v rámci společnosti. Koncern se více spoléha na finanční partnery aneb jeví zájem jen o kvalitní koncesní projekty ve světě, na které nebude problém zajistit kapitál aneb je proces výběru politicky transparentní.

Riziko do budoucna existuje a je větší, než doposud bývalo zvykem. Záleží od vývoje pandemie v letošním roce a oživení ekonomik. Zesilnit se mají vnitřní nástroje dohledu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

The project to build L’Archipel, the future VINCI head office, is nearing completion!

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 062021.htm

web projektu: https://www.vinci-archipel.com/

Stěhování se začne v 4.Q 2021. Sníží se náklady na provoz dosavadních segmentů, zlepší vnitřní komunikace, čehož výsledkem bude vysoký efekt kvalitní práce v řízení celé skupiny. Hlavní sídlo přitom poskytuje i komerční využití, disponuje nejmodernějším technickým zázemím z pohledu tech. infr. Práce v oblasti včetně metra budou pokračovat i v dalších letech, protože se de facto touto čtvrtí prodlužuje byznys zóna města.


Skupina VINCI vydala nový dluhopis ve výši 750 mil. € na období 10,5 roku s úrokem 0,5%. Zájem byl 2x.
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 0-1823.htm
Cílem tohoto kroku je snižovat vnitřní finanční náklady (na obsluhu dluhu) a vykazovat zájem investorů, tudíž udržet dosavadní pozice. Průměrná délka úvěrů pro skupinu se blíží k 8 letem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Již tedy 4 z 5 budov jsou hotové. Celkové dokončení sídla společnosti, které sjednotí všechna hlavní sídla jednotlivých firem se očekává v 10/2021.

několik odkazů na záběry z výstavby HQ:
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 8f5b_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 1475_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 92b6_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 7204_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... a618_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... e1e8_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 4432_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 16f3_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 635a_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... a3dd_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 9442_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 4fa4_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... bb87_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... ed61_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 25ce_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... ad9f_h.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 5a07_h.jpg

Dále, VINCI Construction is awarded the contract for works package 2 on the Lyon–Turin rail line

· A €1.43 billion contract covering construction of 46 km of tunnels between Saint-Martin-la-Porte and Modane, in Savoie (France)
· Over 5 years of work
As part of the construction of the 57.5 km tunnel that will connect Saint-Jean-de-Maurienne (France) and Susa (Italy), the owner Tunnel Euralpin Lyon-Turin (TELT) has awarded the contract for works package 2 to a consortium* led by VINCI Construction Grands Projets.
zdroj: portál VINCI
zdroj: portál VINCI
V.JPG (70.09 KiB) Zobrazeno 8114 x
This €1.43 billion contract covers a 23 km section of twin tube tunnel between Saint-Martin-la-Porte and Modane, in Savoie (France). The works involve digging 25 km of tunnel using three tunnel boring machines and 21 km of tunnel using conventional methods, and creating 71 safety tunnels and several galleries. The project will last over five years and employ up to 1,650 people.

VINCI Construction's teams have been active on the Lyon–Turin rail line since September 2020, handling the preparatory work on the Avrieux shafts, perpendicular to the future safety site at Modane.

The Lyon–Turin rail line is part of a programme designed to expand trade in Europe upgrade passenger travel. It is setting in motion a sustainable transition in transport by shifting long-distance freight from roads to rail lines. By 2030, it will replace 1 million heavy vehicles on Alpine roads and lower greenhouse gas emissions by about 3 million tonnes of CO2 equivalent per year.

VINCI Construction is applying its expertise in underground works in several countries, in particular through public transport projects. VINCI Construction subsidiaries are for instance working on several rail transport systems in the United Kingdom (High Speed 2), Ottawa (new Light Rail Transport system), Paris (several works packages for the Grand Paris Express), Doha (Lusail Light Rail Transport and metro Red Line South), New Zealand (Auckland's City Rail Link), Hong Kong and Singapore (Thomson line).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba HQ koncernu v Paříži: Nápis VINCI odfocen z dálky, zachycen vrch věže a tudíž i nápis:

https://live.staticflickr.com/65535/512 ... d342_h.jpg

Pololetní hospodářské výsledky k 30.6.2021

https://www.vinci.com/commun/rapports_a ... e-2021.pdf

*ve srovnání s rokem 2020 jde o celkové zesilnění situace
*ve srovnání s rokem 2019 mají odnože energetiky a výstavby růst
- ostatní odnože více závislé od mobility se vyvíjejí dynamicky, nestabilně a stále ještě pod úrovní
- dálnice ve Francii a jinde zaznamenávají růst nákladní dopravy, ale osobní se stále nevzpamatovala
- letiště jsou v těžkých ztrátách, což ale kopíruje trend ve světě

Celkové tržby jsou za tohle pololetí větší, než v roce 2019.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI (stavební skupina)

Příspěvek od Diaľničiar »

2 informační brožurky, návrat do reality, vydání v 05/2021

VINCI Highways https://www.vinci-concessions.com/en/up ... ys_mel.pdf

VINCI Concessions 2020 - 2021: https://www.vinci-concessions.com/en/up ... el2_gb.pdf

*zde jsou k dispozici jednotlivé PPP projekty v rámci planety, rozepsané na mapách i s novýma kontraktama

To magické slůvko "Mobilita" je všude. :D (pro méně znalé se celá řada ministerstev dopravy (atd.) přejměnovala do podoby mobility)
Mo.JPG
Mo.JPG (63.41 KiB) Zobrazeno 7512 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“