Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
A tady něco k tématu. Pohled na obrázek je lepší než tisíc slov. V článku je obrázek trasování metra A ve variantě prosazené kdysi Bémem a Chalupou. Domnívám se, že absurdita je dostatečně patrná.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prah ... 0_praha_jw
Mimochodem, když si přečtu svoje původní příspěvky pod článkem, tak jsem ve svých názorech i po 11 letech konzistentní. Mimochodem, Martin Šubrt, což je narozdíl ode mě odborník na dopravu a dnes dělá tuším nějákou vysokou funkci v Ropidu také pod článkem vyjadřuje podobné názory.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prah ... 0_praha_jw
Mimochodem, když si přečtu svoje původní příspěvky pod článkem, tak jsem ve svých názorech i po 11 letech konzistentní. Mimochodem, Martin Šubrt, což je narozdíl ode mě odborník na dopravu a dnes dělá tuším nějákou vysokou funkci v Ropidu také pod článkem vyjadřuje podobné názory.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Komunální politika v Praze
Tak Martin Šubrt vždy byl jasný a výrazným podporovatelem jednoho z řešení, a tak místy svá tvrzení podkládá argumenty, kterým dává různou váhu důležitosti, aby podpořil ta svá tvrzení.o) Například sám uznává, že řešení přímo přes Dědinu by nemělo dostatek zdrojové dopravy. Ale protože to podporuje druhou variantu, není to mezi argumenty tak důležité.
Tvrdí, že chalupoida povede k nárůstu IAD - skutečnost? Evropská je jednou z mála ulic, kde došlo k poklesu - mezi roky 2010 a 2018 z 35K na 31K denně. (Zdroj: ročenka TSK. A to je metro jen po Veleslavín, kdyby bylo až na Dlouhou míli, pravděpodobně by to byl ještě větší pokles).
A argument o delší jízdě? O kolik by byla delší varianta delší? O 3 minuty? 4? Chápu, že to je více, ale v celkovém čase dopravy třeba z toho letiště to je myslím ne úplně tak stěžejní. Na druhou stranu by to mělo větší komfort než dnešní 119 a větší spolehlivost, že ten čas bude dodržen - i když je situace na Evropské určitě mnohem lepší, než byla před postavení metra.
Suma sumárum - obě varianty mají svá pro a proti a realizace té jedné podle mého není největším průšvihem, co v Praze máme.
Tvrdí, že chalupoida povede k nárůstu IAD - skutečnost? Evropská je jednou z mála ulic, kde došlo k poklesu - mezi roky 2010 a 2018 z 35K na 31K denně. (Zdroj: ročenka TSK. A to je metro jen po Veleslavín, kdyby bylo až na Dlouhou míli, pravděpodobně by to byl ještě větší pokles).
A argument o delší jízdě? O kolik by byla delší varianta delší? O 3 minuty? 4? Chápu, že to je více, ale v celkovém čase dopravy třeba z toho letiště to je myslím ne úplně tak stěžejní. Na druhou stranu by to mělo větší komfort než dnešní 119 a větší spolehlivost, že ten čas bude dodržen - i když je situace na Evropské určitě mnohem lepší, než byla před postavení metra.
Suma sumárum - obě varianty mají svá pro a proti a realizace té jedné podle mého není největším průšvihem, co v Praze máme.
Re: Komunální politika v Praze
Velká chyba podle mě je, že metro do Motola nebylo koncipováno pro napojení P+R (také tam žádné není), protože se počítalo s dalším protažení na letiště a velkým P+R na Dlouhé Míli. V průběhu výstavby se uvažovalo o parkovacím domě na Veleslavíně ale to jen aby se vyhovělo požadavku EU a aby byla dotace a když se zjistilo, že se to dá obejít, tak se P+R trestuhodně vypustilo. Podobně v Motole - tam se podle mě přímo nabízí parkování na tubusu metra, ale místo parkování to bylo zahrnuto hlínou. Další P+R se nabízí na červnemé Vrchu, zejména pro lidi co přijedou od severu, od Horoměřic a opět tam nic není .....
Re: Komunální politika v Praze
Obvyklý "argument" různých místních idiotů je, že žádné P+R nechceme, protože to do oblasti přitáhne další dopravu. A vůbec nejlepší by bylo, kdyby P+R byly někde úplně mimo Prahu, v Plzni a v Děčíně, třeba. Pak stejná svoloč slintá blahem, když se zavře půlka centra Prahy pro automobilovou dopravu.
Ale recept na to je podle mě pořád stejný: Pyskuješ proti okruhu, P+R nebo jakékoli jiné podobně prospěšné stavbě a není s tebou rozumná domluva? => MHD do příslušné městské části s jízdní dobou 60 minut a dvěma přestupama. Ono se to hezky protestuje, když to nic nestojí a podobné opatření by mohlo k jednacímu stolu vrátit rozum.
Ale recept na to je podle mě pořád stejný: Pyskuješ proti okruhu, P+R nebo jakékoli jiné podobně prospěšné stavbě a není s tebou rozumná domluva? => MHD do příslušné městské části s jízdní dobou 60 minut a dvěma přestupama. Ono se to hezky protestuje, když to nic nestojí a podobné opatření by mohlo k jednacímu stolu vrátit rozum.
Re: Komunální politika v Praze
Typickým případem je Suchdol. Tam jezdí autobus každých 6 minut. Takoví budou protestovat věčně a je jim jedno, že okruh by šoupli o 6 km dál k dalším vesnicím, které jsou jim totálně u pozadí, ale hlavně, že je zajímá co se děje Čimickém háji, který je přes řeku ještě dál.
Re: Komunální politika v Praze
Ovšem na Suchdol jezdí ten autobus takhle často kvůli ČZÚ...
Re: Komunální politika v Praze
No, beru, že to není asi nejlepší přístup ke studentům, ale kdyby busy jezdili v 15 minutovém intervalu, byl by to tlak na úřad, přesně jak píše Pivko s Mikulíkem. A třeba by hnuli zadkem...
Re: Komunální politika v Praze
Hodne jsem vahal, kam s timhle odkazem... nicmene pak jsem se rozhodl pro tohle vlakno. Opravdu by mne zajimal hypoteticky rozhovor s libovolnym ucastnikem prazske politiky dva roky pote, co by vypadl z prazske nazorove bubliny podobne, jako se to povedlo tomuhle ogarovi.
Re: Komunální politika v Praze
Ty bláho, teda ale překvapil... Matěj.... sice nelze asi souhlasit beze zbytku, ale dobrý...jozka píše:Hodne jsem vahal, kam s timhle odkazem... nicmene pak jsem se rozhodl pro tohle vlakno. Opravdu by mne zajimal hypoteticky rozhovor s libovolnym ucastnikem prazske politiky dva roky pote, co by vypadl z prazske nazorove bubliny podobne, jako se to povedlo tomuhle ogarovi.
Re: Komunální politika v Praze
No .. nevím co je na tom dobrý .. pořád je to zelenej mozek, myšlením někde v oblacích:
Ale ohledně obecných názorů, OK.Tak třeba: bez auta se tu nedá být, to jsem si vlastně neuměl představit. Tím se nestávám obhájcem dostavby dálnic, to se omlouvám, vím, že občas bude cestou do Prahy u Průhonic dvacetiminutová zácpa, no, tak bude, no. Vyjedu o dvacet minut dřív, nebo nechám auto u vlaku v Olbramovicích. Kvůli tomu ještě nemáme chtít sem přivést kamiony, přes krásné lesy v Posázaví.
Re: Komunální politika v Praze
Ja myslim, ze za dva roky toho stihl dost. Normalni jeste neni, ale to, co pise ted, jde natolik mimo oficialni zelena dogmata, ze by byla docela zabavna debata Matej 2018 vs. Matej 2020. Uz jenom priznat sam pred sebou tyhle veci neni uplne jednoducha vec, musim priznat, ze mne dost prekvapil. Ono by to prospelo vice lidem z te bubliny.
Re: Komunální politika v Praze
Ten kluk byl a je - dle mého skromného názoru - blbec. Má pravdu pouze v tom, že je z prominentní rodiny. Jinak ale mu přesun na relativní středočeský venkov určitě prospěl. Celý ten rozhovor je podle mě ale silně nedůvěryhodný. Ty kecy s Klinikou, najednou kritika lidí z Prahy atd. Dělá to na mě dojem, že tohle prozření částečně učesal nějaký marketingový kamarád, částečně pak ventiluje svoji hořkost z politického neúspěchu. Ani ten politologický tlachal mu moc nejde.
Re: Komunální politika v Praze
Zajímavý rozhovor a Matěj překvapil, že je mnohem rozumnější, než se dříve jevilo. Ani si nemyslím jako kolega výše, že by za tím byl nějáký marketing - k čemu taky ? Vypadá to, že si po letech dovolil mluvit otevřeně a ne z pozice straníka. I když nějáká ta hořkost a kalkul v tom taky bude, to ne že ne, potřebuje se vypořádat s tím, že neuspěl. Ale to co říká mě zní věrohodně.
Re: Komunální politika v Praze
Podle mě není ani trochu rozumější. Zelenou víru neztratil, dálnice jsou stále fuj, jen v tom zbytku se přesunul víc k Okamurovi a spol. Asi chce něco jako venkovské zelené - pořád tu samou zelenou ideologii ovšem ve verzi stravitelnější pro venkov, tedy zamaskovanou tím ostatním.
Re: Komunální politika v Praze
Vidím to velmi podobně.
Re: Komunální politika v Praze
Pražští politici z duhové koalice se trumfují. Zavřít nábřeží v jednom směru ? ! To je málo ! Lepší je zavřít to v obou směrech A příště to nejspíš zavřeme i na obou březích ....
Pospíšil: Pojďme Smetanovo nábřeží uzavřít na víkend celé, předzahrádky jsou zbrklost
https://video.aktualne.cz/dvtv/pospisil ... 47ab5f122/
Pospíšil: Pojďme Smetanovo nábřeží uzavřít na víkend celé, předzahrádky jsou zbrklost
https://video.aktualne.cz/dvtv/pospisil ... 47ab5f122/
Re: Komunální politika v Praze
Lynxi, to jsi sem raději ani neměl dávat ! Až dodnes jsem si říkal, že Pospíšil je na dnešní populistickou dobu alespoň trochu v obraze. (TOP 09 nevolím) Ale tohle mě dostalo. To jako že, fláknou zahrádky i na druhou stranu a obsluha bude běhat přes koleje ? Za sebe se opravdu M O C těším, co za kulturní počiny tam na současné uzavírce magoš předvede...
Re: Komunální politika v Praze
Teď jsem si všimnul v tomto videu "Easter eggu" jak říkají anglicky mluvící, tedy skrytého obrazu či posleství zakomponovaného ve videu - podívejte se v čase 11:30 hod, kdo prochází vzadu vpravo za Veselovským. Mě připadá , že je to přímo mistr Scheinherr, který tohle opatření vymyslel a jen tak mimochodem jde zrovna kolem a chechtá se tomu, lump jeden ....
Re: Komunální politika v Praze
Me to zas jako takova hruza neprijde. Ta krizovatka byla hrozna, leve odboceni kolidovalo s tramvajemi. Objezd bych radeji videl vpravo kolem divadla a otockou do Divadelni nez po kostkach do Karoliny Svetle. Je to docasne, tak uvidime. Vaclavak bez aut byla taky velka zmena a sedlo si to. Tohle je docasne, tak pockejme na vyhodnoceni.
Re: Komunální politika v Praze
Já chápu, že je to nábřeží atraktivní a byl by to zajímavý prostor pro konání akcí a pro pěší korzo s výhledem na hrad. Ale i když přistoupíme na vyloučení aut, tak zůstává neřešitelný problém s tramvají. Tu nikdo nevyloučí (alespoň doufám). Proto si myslím, že to zejména na tramvaji stejně krachne. Těžko něco pořádat na prostoru skrz který jezdí tramvaje.
Re: Komunální politika v Praze
Tak jestli to "pořádání kulturních akcí" bude probíhat jako "vykupování pozemků pro zelené pásy" tak to bude velkolepé...
Re: Komunální politika v Praze
Proč? Existuje spousta pěších zón, přes které jezdí tramvaje a ničemu to nevadí, klasicky třeba v Brně Masarykova-náměstí Svobody-Rašínova. Nějaké větší akce, které by kolidovaly s tramvají, tam asi nebudou úplně denně a pro takové účely se dá provoz omezit podobně jako třeba na Národní třídě 17. listopadu.Lynx píše:Já chápu, že je to nábřeží atraktivní a byl by to zajímavý prostor pro konání akcí a pro pěší korzo s výhledem na hrad. Ale i když přistoupíme na vyloučení aut, tak zůstává neřešitelný problém s tramvají. Tu nikdo nevyloučí (alespoň doufám). Proto si myslím, že to zejména na tramvaji stejně krachne. Těžko něco pořádat na prostoru skrz který jezdí tramvaje.
Re: Komunální politika v Praze
Jo, jo... třeba Graz https://www.google.com/maps/@47.0693356 ... 312!8i6656
a dokonce tam google fotil během nějaké větší akce https://www.google.com/maps/@47.070358, ... 312!8i6656
a dokonce tam google fotil během nějaké větší akce https://www.google.com/maps/@47.070358, ... 312!8i6656
Re: Komunální politika v Praze
Bez hlubší znalosti bych řekl, že tam ty tramvaje o víkendu vůbec nejezdí. Pokud tam chodí lidé, tak nikde není vidět tramvaj a na jiných fotkách, kde je i tramvaj, tak tam zase nejsou lidé.ElWapp píše:Jo, jo... třeba Graz https://www.google.com/maps/@47.0693356 ... 312!8i6656
a dokonce tam google fotil během nějaké větší akce https://www.google.com/maps/@47.070358, ... 312!8i6656
Jinak teda skoro mě to překvapilo, ale mě to uzavírání na víkend nepřijde jako úplně špatný nápad.
Pokud to vychází dopravně, aby to nezacpalo okolí tak proč ne. A pokud auta, tak na víken by to přežily i tramvaje. K tomu by ale bylo potřeba přidat zastávky na náměstí Jana Palacha
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komunální politika v Praze
V sobotu zastávkou Karlovy Lázně projedou co jsem napočítal mezi 0:00 -13:30 cca 140 spojů (v obou směrech, dle zastávkového JŘ).krtek700 píše: Bez hlubší znalosti bych řekl, že tam ty tramvaje o víkendu vůbec nejezdí.
Dál mne to přestalo bavit počítat.